Usein suora vastaus ei ole oikea vastaus

VastauksenLöytäminen

Vastaukset tulee oivaltaa näennäisvastauksen herättämänä. Näennäisvastaus on se, mikä sanotaan suoraan ja mihin voi tarttua. Se mikä voidaan kirjoittaa. Oikean vastauksen löytäminen on elämän asettama juoni meidän opettamiseksemme.

Mitä on kuoleman jälkeen, kysymme? Tarkoittaa sitä, että mitä on, kun kaikki näkyvä on poistunut. Myös ns taivaiden ilmiöt ja muodot ovat poistuneet.

Vastaus on: Minä olen. Minä on kuoleman jälkeen, kun kaikki on poistettu. Tätä voi tutkia. Mihin Minällä viitataan? Älä tutki jotain ulkonaista minää, tutki Itseäsi. Mikä tuo Itse on ?

Kun sanon: Minä olen, Itse olen, niin vastaus on suora näennäisvastaus. Suora vastaus on se, mihin teksti ja puhe pystyvät. Löydä oikea vastaus tuon takaa kokemalla ja havainnoimalla. Oikea vastaus on aina koettavissa Itse.

Oikea vastaus ei ole kirjaviisautta, se elää ja on elämää.

1

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VastauksenLöytäminen

      Vinkki käsittämisen helpottamiseksi:

      jos löydät jonkun Minän/Itsen, mihin voit tarttua ja erotella Itseksi/Minäksi tyyliin "tuo on Minä" ja samaan aikaan on jotain todellista ei-Itseä/ei-Minää, niin se ei ole oikea Minä/Itse.

      Tämä Minä, joka ehdottomasti olet, mutta jota et saa kiinni käsin etkä muutenkaan voi siihen takertua edes ajatuksen avulla, on oikea. Jos voit havaita että se on vain jossain tietyssä paikassa ja eroteltavissa erilleen jostakin toisesta, on väärä Minä.

      Minä/Itse on aina kaikkena kaikessa, jos joku paikka sille pitää määrittää.

      Eräs henkisen harjoituksen muoto onkin ajatella edes joskus, että olemme kaikki oikeasti kaikkialla läsnäolevia. Näin voi päästä jyvälle siitä, mistä kuolemassa on kyse.

      "Ihminen ei ole yhtään mitään korkeimmalla tasollaankaan - ihminen on kokonaisuudessaan kuin unta"

      "Et ole siis mitään, mutta olet kuitenkin kaikkena kaikessa"
      - näennäinen paradoksi, mikä on ymmärrettävissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe