Varokaa Philipsiä

mirri

Tässäpä sitten ihan sekä omakohtaiseen kokemukseen että faktatietoon perustuvaa juttua Philipsistä ja sen toimintatavoista.

En suosittele kenellekään Philipsin laitteen ostamista. Jos nimittäin ostamasi tuote sattuu olemaan virheellinen, Philips ei sitä takuun mentyä korvaa, vaikka laki siihen saattaisi velvoittaa.

Oma esimerkki: Puolitoistavuotiaasta laajakuvatelevisiostani hajosi kuvaputki. Korjauskustannusarvio 493 €. Kuluttajansuojalain mukaan tavarassa on virhe, jos se ei kestävyydeltään vastaa sitä, mitä kuluttajalla vastaavan tavaran kaupassa on perusteltua aihetta olettaa. Jos tavarassa on virhe, ostaja saa vaatia myyjää/valmistajaa korjaamaan tuotteen tai vaatia uuden tuotteen ilmaiseksi tilalle. Ostajalle ei saa aiheutua kuluja.

Lakisääteinen virhevastuu on täysin riippumaton tuotteelle annetusta takuusta. Vaikka takuuaika olisi loppunut, voi valmistaja/myyjä joutua siitä huolimatta lain perusteella maksamaan korjauskustannukset tai antamaan virheettömän tavaran tilalle.

Kuluttajavalituslautakunnan kannan mukaan television tulisi kestää VÄHINTÄÄN kaksi vuotta, ennen kuin ostajalle tulee sen rikkoutuessa MITÄÄN kuluja. Eli jos toosa hajoaa puolentoista vuoden päästä, myyjä/valmistaja on velvollinen korvaamaan kaikki korjauskulut tai antamaan uuden tuotteen tilalle.

Arvatkaapa mitä Philips tarjoaa näissä tapauksissa: joko he maksavat puolet kotivakuutuksen omavastuuosuudesta (minun tapauksessani ruhtinaalliset 85 euroa) tai voivat myydä television alennuksella (tässä tapauksessa n. 500 €:n telkkarin noin 350-400 €:lla). Todella törkeää toimintaa, kun heidän pitäisi korvata aivan kaikki eikä lykätä niitä vakuutusyhtiölle, tai kun heidän pitäisi antaa uusi televisio ihan ilmaiseksi.

Philips noudattaa vain ja ainoastaan omia sisäisiä sääntöjään, joiden mukaan lakisääteistä virhevastuuta ei lainkaan tunnusteta eikä mitään korvata, sanoivat laki, kuluttajaneuvojat ja kuluttajavalituslautakunta mitä tahansa. Philipsiä vastaan on useita kuluttajavalituslautakunnan ratkaisuja. Philips on kuluttajavalituslautakunnan mustalla listalla, koska se ei noudata lautakunnan ratkaisuja.

Philips ei myöskään vastaa soittopyyntöihin, eikä suostu antamaan kenenkään sellaisen henkilön nimeä firmasta, joka tuntee lain ja saa noudattaa sitäkin eikä vain sisäisiä sääntöjä. Ainoa henkilö, kenen nimen he kovan vänkkäämisen jälkeen antavat, on asiakaspalvelijoiden esimies, joka - yllätys yllätys - puhuu vain ruotsia ja englantia.

Onneksi omassa tapauksessani myyjä (Gigantti) noudatti lakia mukisematta ja toimittaa minulle uuden television. Philipsistä tein ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle.

Jos teillä on ollut vastaavia ongelmia, ilmottakaa tekin kuluttaja-asiamiehelle, ilmoituksen voi tehdä netissä osoitteessa http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6480&lmf=16206&id=16214&mode=readdoc

Kannattaa tosiaan harkita ostaako Philipsiä. Jos sattuu saamaan kunnollisen laitteen niin ei ongelmia, mutta mietipä jos ongelmia tulee. tuolta firmalta ei saa mitään, laista riippumatta. Jos myyjä on samaa maata, niin jäät nuolemaan näppejäsi.

Olen kuullut jo useammista tapauksista, joissa Philipsin telkka on hajonnut muutaman vuoden sisällä. Työkaverini Philipsin videot eivät ole ikinä toimineen kunnolla.

Itse pidin Philipsiä ennen laadukkaana ja luotettavana merkkinä. Enpä olisi voinut olla enempää väärässä.

51

27386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannata

      Joo.
      Kokemuksia on eräästäkin Philips TV:stä. Se oli 3 vuoden aikana korjaamolla ainakin 10 kertaa. Aina vikaa kuvassa. Välillä toimi. Lämmettyään kuva sekosi. Laite oli uutena ostettu, mutta susi mikä susi. Oli pakko ostaa toinen TV tilalle!

      En suosittele Philips TV:tä kenenkään riesaksi.

      • Jape

        Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia, kaikki Philipsin laitteet on toimineet moitteettomasti, Tv on jo yli 5 vuotta vanha, eikä mitään vikaa ja videotkin useamman vuoden ja yli 15 vuotta vanha vinyylilevysoitin on yhä toimiva. Mutta kai se on merkki kuin merkki, jos sattuu "maanantaikappale" niin sit se on sitä. Törkeetä kuitenkin jos Philips ei noudata lakia korjausjutuissa.


      • samaa mieltä!
        Jape kirjoitti:

        Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia, kaikki Philipsin laitteet on toimineet moitteettomasti, Tv on jo yli 5 vuotta vanha, eikä mitään vikaa ja videotkin useamman vuoden ja yli 15 vuotta vanha vinyylilevysoitin on yhä toimiva. Mutta kai se on merkki kuin merkki, jos sattuu "maanantaikappale" niin sit se on sitä. Törkeetä kuitenkin jos Philips ei noudata lakia korjausjutuissa.

        Hyvin ovat toimineet vuosikausia ja aion jatkossakin ostaa Philipsiä=hinta ja laatu kohdallaan, ei mitään huonoa sanottavaa!


      • Jartsi

        Eiköhän se ole ihan yksinkertaisesti niin, että jokaisessa merkissä on yksilöitä jotka syystä tai toisesta pimahtavat ennen aikojaan. "Hyvien" ja "huonojen" merkkien etsiminen on mun mielestä aika turhaa. Selvää tietenkin on, että rahalla saa useimmiten laatua. Oma Philips on toiminut noin 12 vuotta moitteetta, samaten kuin vanhempien 10 vuotta vanha Philips.

        "nim. 1,5 v kokemus elektroniikkakaupasta"


      • mirri
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Hyvin ovat toimineet vuosikausia ja aion jatkossakin ostaa Philipsiä=hinta ja laatu kohdallaan, ei mitään huonoa sanottavaa!

        Tarkoitus ei nyt ollutkaan aloittaa mitään väittelyä siitä onko Philipsin laatu hyvä vai huono. Tarkoitus oli varoittaa Philipsin asenteesta yksittäistä kuluttajaa kohtaan ja räikeästä lain rikkomisesta.

        Itse en saamani törkeän kohtelun jälkeen ostaisi Philipsiä vaikka se olisi laadukkain merkki markkinoilla, ehei.

        Itse olen huomannut että vanhat laitteet, esim. tv:t, videot jne. kestää vuosikausia, jopa vuosikymmeniä. Nämä uudet tuntuvat sippaavan heti. Itselläni meni nyt tv, uusi digiboksi on ollut 5 vko korjattavana, känny oli uutena susi ennen korjausta, kaverin videot ei ole ikinä korjauksista huolimatta toimineet kunnolla jne. Sen sijaan vanha 15 vuotta vanha matka-tv:ni toimii edelleen moitteetta, samoin 7 vuotta vanha töllö.


      • Deeaa
        Jartsi kirjoitti:

        Eiköhän se ole ihan yksinkertaisesti niin, että jokaisessa merkissä on yksilöitä jotka syystä tai toisesta pimahtavat ennen aikojaan. "Hyvien" ja "huonojen" merkkien etsiminen on mun mielestä aika turhaa. Selvää tietenkin on, että rahalla saa useimmiten laatua. Oma Philips on toiminut noin 12 vuotta moitteetta, samaten kuin vanhempien 10 vuotta vanha Philips.

        "nim. 1,5 v kokemus elektroniikkakaupasta"

        Ilmeisesti noissa on hyvinkin paljon eroja. Itselläni on Philipsin laajakuva
        joka on jo 10v vanha ja edelleen siinä on aivan tautisen hyvä kuva, vaikka
        laite on käytännössä aina päällä päivät pitkät. Faijalla on myös Blackline
        Philips 4:3 reilut 15v ja sekin on aivan mainio kuvaltaan.

        Kerran jouduin huollossa pari vuotta sitten käyttämään kun ei lähtenyt
        käyntiin, joku pikku komponentti oli palanut ja maksoi parikymppiä, silloin
        huoltomieskin kommentoi kun raahasi töllön autooni että oli muuten todella
        harvinaisen hyväkuvainen telkkari.


      • eräsmiesvaan
        Jape kirjoitti:

        Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia, kaikki Philipsin laitteet on toimineet moitteettomasti, Tv on jo yli 5 vuotta vanha, eikä mitään vikaa ja videotkin useamman vuoden ja yli 15 vuotta vanha vinyylilevysoitin on yhä toimiva. Mutta kai se on merkki kuin merkki, jos sattuu "maanantaikappale" niin sit se on sitä. Törkeetä kuitenkin jos Philips ei noudata lakia korjausjutuissa.

        27 vuotta oon asunut omillani. Kaikki Philipsin laitteet on toimineet moitteettomasti, ja ovat vastanneet laatua. vaihtoja on tehty vain lähinnä trendi- tai tarkoituksenmukaisuus kysymyksissä. Yksikään Philpis ei ole hajonnut. Esimerkiksi ostin v. 1990 28 tuumasen telkkarin. Se on edelleen meillä vierashuoneessa toimivana! Moni kuvaputkivekotin olis jo hajonnut. Tosin se oli 2 v 2 kk varastossa kun hankittiin tilalle uusi parempi Sony. Mikä siis kesti 2 v 2 kk eikä Sony korvannut kun takuu oli mennyt 2 vuodessa. Heitettiin Sony kaatopaikalle ja Philips tilalle. Nykyään osaisin jo valittaa kuluttajalautakuntaan jos 2 kk:n takuuajan umpeutumista ei huomioitaisi. Pojalla on ymös LG:t hajonneet ennen aikojaan, Philipsit ei. En lähtisi yhdestä laitteesta keskustelupalstalle haukkumaan koko tuotantoa. Mutta jos on paha olo, nii varmasti sekin on hyvä syy marisemiseen.


      • as
        eräsmiesvaan kirjoitti:

        27 vuotta oon asunut omillani. Kaikki Philipsin laitteet on toimineet moitteettomasti, ja ovat vastanneet laatua. vaihtoja on tehty vain lähinnä trendi- tai tarkoituksenmukaisuus kysymyksissä. Yksikään Philpis ei ole hajonnut. Esimerkiksi ostin v. 1990 28 tuumasen telkkarin. Se on edelleen meillä vierashuoneessa toimivana! Moni kuvaputkivekotin olis jo hajonnut. Tosin se oli 2 v 2 kk varastossa kun hankittiin tilalle uusi parempi Sony. Mikä siis kesti 2 v 2 kk eikä Sony korvannut kun takuu oli mennyt 2 vuodessa. Heitettiin Sony kaatopaikalle ja Philips tilalle. Nykyään osaisin jo valittaa kuluttajalautakuntaan jos 2 kk:n takuuajan umpeutumista ei huomioitaisi. Pojalla on ymös LG:t hajonneet ennen aikojaan, Philipsit ei. En lähtisi yhdestä laitteesta keskustelupalstalle haukkumaan koko tuotantoa. Mutta jos on paha olo, nii varmasti sekin on hyvä syy marisemiseen.

        n. 3 kuukautta kesti phillipsin 37 tuumainen


      • Anonyymi
        Jape kirjoitti:

        Mulla taas on toisenlaisia kokemuksia, kaikki Philipsin laitteet on toimineet moitteettomasti, Tv on jo yli 5 vuotta vanha, eikä mitään vikaa ja videotkin useamman vuoden ja yli 15 vuotta vanha vinyylilevysoitin on yhä toimiva. Mutta kai se on merkki kuin merkki, jos sattuu "maanantaikappale" niin sit se on sitä. Törkeetä kuitenkin jos Philips ei noudata lakia korjausjutuissa.

        Kannattaa kokeilla Loewe merkkiä myös. Saksalainen televisio.


    • CD-asema

      Itselläni oli runaasti ongelmia Philipsin polttavan CD-aseman kanssa. Yritin soittaa ensin Philipsin vikaneuvontaan, mutta siellä kukaan ei puhunut muuta kuin enkkua ja minä en sitä juurikaan hallitse. Otin sen jälkeen yhteyttä Anttilaan, josta olin sen ostanut. He eivät suostuneet vaihtamaan CD-aesemaa uuteen vaan halusivat korjauttaa tämän rikki menneen Philipsin korjaamolla...CD-asema piti lähettää Belgiaan korjattavaksi, mutta vielä kolmen viikon kuluttua siitä kun laite oli Anttilaan toimitettu, sitä ei oltu edes viitsitty lähettää. Tässä vaiheessa minä kimpaannuin ja otin yhteyttä kuluttajansuojaan. Peli oli selvä ja Anttila joutui antamaan uuden masiinan rikkoutuneen tilalle ilman mutinoita (takuu oli voimassa).

    • juk-ka

      ostin philipsin tv:n 2v sitten.seuraavana päivänä se ei lähtenyt enää päälle.huollossa 5 viikkoa.toimi viikon,sama vika taas.huollossa 7 viikkoa.toimi kuukauden,huollossa 5 viikkoa.philips maksoi viimeisestä huollosta puolet.telkku vaihtoon ja eri merkkiä tilalle.siihen loppui ongelmat.ikinä en osta mitään philips merkkistä laitetta.

    • Samaa

      Sama systeemi tuntuu olevan muillakin valmistajilla.
      Sonyn telkkarin kanssa törmäsin vastaavaan juttuun, kun kuvaputki simahti, niin uusia osia ei edes saa, saati sitten, että olisi mennyt "takuuseen" edes sillai, että pistetään kustannukset puoliks, kun takuu oli loppu, niin se oli loppu.
      Nokian kännykän kanssa ollut parisen kertaa ihan vastaava juttu, mutta kännykkäongelmat loppu siihen, kun vaihdoin kännykkämerkkiä.

      • mirri

        No juu, kun takuu on loppu niin se on loppu.

        Takuun loppumisella vaan nyt ei ole mitään tekemistä kuluttajansuojalain mukaisella virhevastuulla.

        Eli vaikka ei ikinä olisi minkäänlaista takuuta ollutkaan niin tavaran on kestävyydeltään vastattava sitä mitä kuluttajalla on vastaavan tavaran kaupassa oikeus perustellusti odottaa.

        Lakisääteisestä virhevastuusta ei voi laistaa vetoamalla siihen, että se pikku takuu nyt sattuu olemaan loppu. Näin tekevä valmistaja/myyjä rikkoo lakia.


    • ex-Philips too
    • olli

      Jos Eu-maassa tuotteelle myönnetään edes jonkinlainen takuu, esim. 1 vuosi,
      on takuun pituus todellisuudessa 2 vuotta erään Eu-direktiivin perusteella. Takkusin itse Philipsin kanssa töllöttimen takuuasian kanssa ja kyllä oli tuskaa,
      vaikka juristi olenkin ja työkseni näitä asioita teen. Philipsin kyky käsitellä takuu-
      kysymyksiä oli ala-arvoista ja sittenkin kun lopulta myönsivät virheensä ja laite
      kolmannen kerran rikki samasta viasta, jolloin joutuivat antamaan uuden laitteen, niin kyllä oli uskomatonta miten kauan piti vääntää rautalangasta sitä, että haluan vastaavan laitteen eli 42 tuumaisen täysambilight -tv:n, jollainen minulle oli enkä mitään muuta.
      Lopulta meni jakeluun, varsinkin kun asia oli kuluttajariitalautakunnassa jo ja
      uhkasin vetää asian sieltä pois ja suoraan käräjille. Muistakaa käyttää lakimies-
      apua, jos teillä on kotivakuutukseen liittyvä oikeusturvavakuutus.

    • ääliööööö

      Joopa.Eiköhän se kaksikin vuotta ole jo kulunut,kun aloittajan viestistä on yli 7 vuotta!!!!

      Mistä teitä ääliöitä sikiää,että pitää kaivaa ikivanhat keskustelut ylös?

    • philips2

      mul on menny philips 2 kertaa rikki alle vuoden sisäl täyttä paskaa koko plipsi

    • 2v. philips pimeni

      noin 2v. vanha philips 37 fullhd piti olla kaikki viimesen päälle, muuten hyvä tv mutta ohjelmisto, guide, kaukosäädin ja hyvin moni muu asia täysin perseestä. Tänään pelatessa meni ruutu pimeäksi ja punainen valo vilkuttaa, hetken ihmettely foorumien salaaminen. Moninkertainen käynnistysyritys ja kaukosäädin seinään. Philips tuen kanssa en jaksa alkaa tappelemaan ja kuuntelemaan turhanpäiväisiä kojausehdotuksia. Yhteenvetona, täysin paska vehje, ei enää ikinä philips merkkisiä laitteita, enkä kyllä suosittele muillekkaan vaikka kuinka hienoita gigantin tms. hyllyssä näyttäisi.

    • pyytö

      Pari vuotta taitaa, jos on hyvä tuuri pelata nämä philihipsit, eka tv kyseistä merkkiä ja viimeinen 32 full hd, kaukosäädin pilteille tehty kanootti purossa yms uitettavaksi, talvivaaran vuotojen tukkeeksi omiaan, siellä voivat asian hoitaa yhtä hyvin kuin katsojalla, jos ee pimene välillä, ohuet numero näppäimet, myyjä osasi hommansa aikanaan, romuja mitä romuja, eivät aiheuta valkosormisuutta. : ))

    • Siiri11

      Tasan 5 viikkoa philips tv 50" led kesti. Tässä ei vielä tiedä kuinka käy , pyydän kyllä nyt kaupan purkua. En viitsi kyllä tehdä muuta - en kestä sitä korjausrumbaa.

      • purku9

        Onnistuiko kaupan purku? Ei taida normaalisti onnistua enää 5 viikon jälkeen.


    • Seppo O. Palkki

      Itse ostin 18.9.2013 Philips 32" tv:n Suomenojan Gigaantista. Tv oli pakkauksessaan parisen viikkoa, ennen kuin edes otin sen käyttööni.

      Ei mennyt pitkääkään aikaa, kun huomasin, että tunnin toista katsomisen jälkeen tv:n ääni alkoi katk..katk.kateilemaan ja pätkimään.

      Siitä alkoi suunilleen kaksi kuukautta kestänyt soittorumba Philipsin hultoon! Ensin sanoivat, että lähettävät sp:ssa ohjelmapäivityksen. Sitäkään tuskin olisin itse osannut tehdä ilman insinööripojan apua. Sen jälkeen itse hoksasin, että siirrän tv:n lähellä asuvan pojan osoitteeseen, ja otan hänen moitteettomasti toimivat 32" Samsungin omaan käyttööni. Näin toimien huomasimme, että viat loppuivat Samsungin tullessa taloon, mutta jatkuivat pojan osoitteessa, eli vika ei ainakaan ollut asuintalomme yleisantennissa, kutan Philipsiltä epäiltiin.

      Seurattuamme tv:tä kumpikin tahoillaan huomasimme, että vika tosiaankin uudessa Philipsissä, mutta kun se seisoi pakeissa koko 14 vrk:den palautusajan ajan, ei Giganttikaan enää voinut ottaa tv:tä sen takia palautuksena takaisin.

      Sitten alkoi piiiitkä puhelinrumba Philipsin huollon "asiakaspalevelijatyttöjen" kanssa. Väliin ilmoitettiin, että huollon pojat tulee kotikäynnille korjaamaan tv.n, väliin sanottiin, etteivät he huolla kotikäynneillä alle 37" Philipsejä!

      Vihdoin ja viimein sain sovittua Philipsin huoltotytön kanssa viime viikon loppupuolella, että he toimittavat uuden tv:n viallisen tilalle! Mutta kun soittoa, tekstiviestiä, tai sp-yhteydenottoa ei asian tiimoilta kuulunut, soitin - jäälleen kerran - Philpsin huoltoon eilen ma. 16.12-13 klo. 17.30.

      Juteltuani tytön kanssa minulle vasta silloin selvisi se, että tuon kokoista tv:tä ei Philips todellakaan huolla kotikäynnillä. Tyttö sanoi lopuksi tuohtuneena [kun olin ensin sanonut näiden minun ja Philipsin hullon välisten erittäin lukuisten yhteydenottojen maksaneen minulle sekä taloudellisesti- että ajallisesti - paljon aika ja rahaa, eli yksinkertaisesti - liikaa! ] että "saatte sen uuden tv:n!"

      Kun sanoin, että "olen valmis hakemaan uuden tv:n ennen joulua ihan itse Suomenojan Gigantista samalla, kun veisin entisen pois", niin tyttö vastasi äkäisellä äänellä: "se ei todellakaan käy päinsä!" "Teille tuodaan aikanaan uusi Philips 32" tv kotiin UPS - kuriirin toimesta. Tv on lähtenyt Hollannista viime viikolla Suomeen, joten se on ehkä jo tällä viikolla toimitusvalmiina tuotavaksi kotiosoitteeseenne".

      Kun kerroin mielipiteenäni Philipsin huollon suhtautumisen takuussa olevan tv:n korjaukseen/vaihtamiseen, että "eikös sen pitäisi saada vähän helpommin vaihdettua, kuten olettaa sopisi. Ainakin aiemmin olen saanut vastaavanluonteisissa tapauksessa asin hodettua paljon tätä helpommin" Tyttö siihen ivallisesti: "Mikään ei enää ole niin kuin ennen. Emme enää asu edes takuuasioiden suhteen missään lintukodossa!"

      Puhelu päättyi "asiakaspalveliajan" toimineen nuoren naisen mantramaiseen "hyvää illanjatkoa" - toitotukseen ja sen jälkeen tyttö käytännössä löi puhelimen takuuasiaa valtavalla vaivalla hoitaneen, asiallista palvelua-ja palutetta odottaneen asiakkaan korvaan!

      Sitä Philipsin huoltotytön mantramaista kahdesti sanomaa "hyvää illanjatkoa"-ennen tosin sanoin tytölle, että "tämä oli vuorenvarmasti viimeinen kerta, kun ostan mitään Philipsin tuotteita, niin huonoa asiakaspalvelua olen teiltä saanut!"

      Että tälläinen tapaus tällä kertaa!

    • Kari3

      Minulla on samanlainen huono kokemus Philipsistä.
      Kallis radio, josta USB liitin lakkasi toimimasta heti takuun mentyä.
      Philips sanoi vaan että sori, emme lotkauta korvaammekaan.

      Eihän siinä voi muuta tehdä kuin olla ostamatta Philips tuotteita enää koskaan.
      EN KOSKAAN SUOTITTELE OSTAMAAN PHILIPS TUOTTEITA.

    • Lg/samsung :)

      Mulla philips 32 tv josta virtalähde rikki ei kestänyt edes takuuaikaa paska mikä paska,ja oma vika että tuli vain ilmoitettua ostoliikkeeseen että on rikki takuuajan sisällä ja huoltoon vietiin takuuajan jälkeen , ei korvata ,,ei enään ikipäivänä mitään philipsin laitetta tähän taloon, oikeesti jos philips tv on niin paska että ei kestä edes kahta vuotta niin on se valmistusvirhe komponentissa.

    • NeverEverPhilips

      Meillä hajosi Philipsin 55 tuuman tv heti 2 vuoden takuuajan jälkeen. Ostohinta 1900 euroa. Kyselimme huollon perään. Mitä teki Philips? Soitti ja tarjosi uutta tv:tä 40 % alennuksella!?!? Nähtäväksi jää mikä show tästä alkaa...

    • Ambilight

      Minulla taas on toisenlaista kokemusta. Ostin 09/2012 8000-sarjan telkun joka meni rikki 12/2013. Tein reklamaation ja jo seuraavana päivänä huollosta sovittiin kotikäynti. Huolto tulikin osineen sovitusti, osien vaihto ei auttanut joten huolto suositteli Philipsille hyvitystä. Ennen joulua sain kokonaan maksamani kauppahinnan ja ostin 7 " isomman 2013 mallisen Philipsin tilalle. 4/5 Philipsin palvelusta, toi yksi tähti lähtee Verkkokauppa.comin vitkuttelusta

    • Timanttikuluttaja

      Kerronpa muutaman esimerkin phi / Whi huonosta laadusta nykyään.

      1. Stereolaite: virittimestä eli radiosta puuttuu tärkeä mono-kytkin. Jos
      vähänkin heikompi asema niin kuuluu kohinaa, ujeltamista ym. stereohäiriöitä joita ei saa pois.
      2. VHS- nauhuri Turbodrive: susi jo syntyessään. Latausmekanismin voimansiirrossa ns. matoruuvi rikkoutuu ennemmin tai myöhemmin, koska
      tapin päähän on kiinnitetty ratas liimaamalla tai sulattamalla, eikä ole
      lainkaan booreja. Myös muut phi VHS:t tosi huonoja.
      3. CD-soitin: Alkavat pätkimään ääntä viim. takuuajan jälkeen. Lukukoneisto todella heikko. Lukupään linssi heikkoa muovia. Ei saa käyttää liuotinta
      puhdistamiseen.
      4. 100 hertsin putki-tv: kuvassa pahoja geometrisiä virheitä. Vaikka asettaa
      valikosta "autom. kuvakoko - off", muutti se pentele kuvakokoa kuitenkin
      kun vaihtoi kanavaa. Ts. Laadunvalvontaa ei ole.
      5. Ainakin vanhemmissa taulutelkoissa tosi huono kuva, kun liikkeessä
      vertailin.
      6 Whi jääkaappi: Susi termostaatti. Ei onnistu säätämään lämpötilaa
      sopivaksi. Aina joko liian lämmin, tai lähes pakkasella.
      7. Whi pyykkikone: Kuluttajan testi: "ainoa kone joka jätti pyykin likaiseksi."
      8. Hiustenleikkuukone: Terän etäisyyssäätö ei pysy paikallaan. Kun vähänkin
      painaa, se loksahtaa minimiin.

      Ei toki pelkästään moitteita. PHI saa kehuja pienistä keittiömasiinoista:
      Kahvinkeitin, digitaalinen vedenkeitin, keittiö/kirjevaaka sekä sähkövatkain
      ovat pelittäneet hyvin.
      Olen kuitenkin päättänyt olla enää ostamatta PHI / WHI-tuotteita.

      • ....,,,,

        On sinulla ainakin kestäviä laitteita. Philips nimittäin myi osuutensa jääkaappi-, pesukone- yms. valmistuksesta Whirlpool-yhtiölle jo 1991.


      • philips morris

        Minulla edelleen käytössä 1997 ostettu Philips Mobilo imuri.
        1999 ostettu stereolaite jossa kasetti, cd ja radio.
        2010 ostettu taulutelevisio on nyt exällä käytössä.
        1988 ostettu Philps Ahkera monitoimikone.
        1999 ostettu Philips Cucina monitoimikone on nyt pojalla.
        1998 ostettu Philips kahvinkeitin on nyt pojalla.
        Kaksi Philips kuvaputkitelkkaria heitettiin toimivana pois kun tuli taulutelkkarit.


    • harkitah

      Ostin Philips TV:n tammik.ensim.vika noin viikko,huolto yritti vian syyksi kaikkea mm. maksukorttia ja kortinlukijaa ,muuta testasin toisenmerkkisellä laitteella,pelas täysin, vika Philipsissä ja huoltomis kävi laittamassa jonkun väliaikaisen ohjelman,pelas puolivuotta sama vika,saasnähä miten nyt käy asia kesken käskivät vaihtamaan kortin tai kortinlukijan testasin muissa laitteissa ,toimi täysin,varmaan korjaantuu soittelulla ja sähköpostien lähettelyllä. Ostin ensimmäisen Philips merkkisen tulutv.n joskus 80 luvulla 2 vuoden aikana siihen vaihdettiin 4 näyttöä takuuseen pisimpään vahto kesti 5 viikkoa kuluttaja-asimies ehdotti uutta tv:tä mutta philips korjas vaan,edellisessä philipsissä ei ollu mitään vikaa.

    • 7+7

      "1998 ostettu Philips kahvinkeitin on nyt pojalla."

      Tästä tuli mieleeni, että minullakin on noin vuonna 1975 ostettu Philips-merkkinen kahvinkeitin. Siinä on metallinen suodatin mikroskooppisen pienine reikineen, joten sen kanssa ei tarvita edes paperisuodattimia.

      Philips-televisioni on vasta runsaan viiden vuoden ikäinen, joten sitä kai kannattaisi edes mainita? Nythän Philips on muuten kylläkin jo lopettanut televisioiden valmistamisen, vaikka niitä ainakin toistaiseksi Philips-merkkisinä myydäänkin.

      Tjaah... Wikipedia tietää kertoa, että Philips olisi purkanut sovitun kaupan, koska ostaja (Funai Electric) ei ole noudattanut sopimuksen kaikkia ehtoja. Tiedä häntä sitten...

    • Apua tarvitseva.

      Ostin, Philips 46"1400Hz 8000-sarjan television, muutama viikko sitten, siinä on metallikehykset jotka kuumenevat, niin kuumaksi että sormella ei voi koskea oletan että rakkula tulisi käteen. Voi vain kuvitella, arvasin jo ensimmäisen katselukerran jälkeen että ei kestä kauan kun komponentti alkaa sulamaan niissä käytetään nykyisin usein muoviosia, no neljä päivää ehdin katsella, kuva muuttui törkeän rakeiseksi jopa HD lähetyksissä sitten ääni alkoi pätkiä kanavahaku lakkasi toimimasta laite sammui ja avautui itsestään, jalkapalloa kun katsoo pallo näyttää kuin pyrstötähdeltä haamukuvaa. Kaksi kertaa ollut huollossa, kuulemma komponentti viallinen vaihdettu, sitten lakkasi kanavahaku jälleen toimimasta kuva huononi. Otin huoltoon yhteyttä, oli ehtinyt mennä kiinni no vastasi esimies, joka miltei huusi korvaani mitä v...ua tähän aikaan soittelet kello oli jotain 18.00. Soitin Philipsille siellä sanottiin suomen huolto ei suostu korjaamaan laitetta. Otin yhteyttä verkkokauppa.com mistä laiteen ostin, no kesti muutama päivä kun tuli vastaus. Emme huolla emme vaihda laitetta. Olivat soittaneet suomen huoltoon, sieltä sanottu laite kunnossa. Televisiolla kolmen vuoden takuu. EI KORJAA PHILIPSI-EI SUOMEN HUOLTO-EI VERKKOKAUPPA.COM. Kertokaa viisaammat mitä teen? Sen verran sain tv-asentajalta selvää, että tässä laiteessa on LG SISÄKALUT NÄYTTÖ ON SAMSUNG . ELI VAIN NIMI ON PHILIPS.MITEN PITÄISI TOIMIA? 040-7312498. Muuten se asentaja sai potkut kun oli kertonut.Takuu loppuu heti jos otat valokuvan huollosta tai katsot tietokoneella, mitä koneen sisällä on. Toivon että jokin päättäjä lukee tämän. Täällä eletään kuin villissä lännessä. Pyydän anteeksi pilkkujen ja pisteiden ynnä muut kirjoitus virheet. Tässä on sen verran kiihdyksissä.

    • vedä ensin henkeä

      >> Takuu loppuu heti jos otat valokuvan huollosta tai katsot tietokoneella, mitä koneen sisällä on. >>

      Höpö-höpö tarinaa. Ei se lopu, ellet lähde ruuvailemaan konetta auki tai tee sille jotain muuta "asennustyötä".

      Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa myymästään laitteesta, oli sitten takuu tai ei. Kuluttajalla on oikeus olettaa, että laite kestää. Jos hajoaa, laite on korjattava.

      Jos myyjä sanoo, että laite on ehjä - ja sinä sanot, että laite on rikki, niin silloin kyseessä on riita. Tähän riitaan voit hakea apua kuluttajaneuvonnasta:

      http://www.kkv.fi/asiointi/kuluttajaneuvonta/

      Jos sekään ei auta, voit viedä tapauksen kuluttajanriitalautakuntaan (KRIL). Tuolta löytyy valituslomakkeet:

      http://www.kuluttajariita.fi/fi/

      Viimeinen tapa on viedä myyjä oikeuteen. Tuota kuluttajaneuvontaa kannattaa käyttää ensin.

    • Pettynyt Philipsiin

      Itsellä hajosi 7000 sarjan muutama kuukausi sitten ostettu tv. Tulivat korjaamaan kotiin. Hidastelee silti edelleen ihmeellisesti. Ulkoinen USB kiintolevy ei toimi. Kiintolevy toimii kuitenkin muualla. Philipsin mielestä vika ei ole ainakaan heidän. Suosittelevat ostamaan jonkun toisen valmistajan kiintolevyn. Ensimmäinen ja viimeinen Philipsin tv minulla. Pitikin yrittää päästä vähän halvemmalla…

    • EiPhilipsiä

      Vanha ketju, mutta asia ei ole muuttunut. Philips ei kestä. Kokemusta on sekä televisioista että blu ray-soittimista, vieläpä hintahaarukan kalleimmista tuotteista. Taulutelevisio kesti kuukauden yli takuuajan. Uuteen telkkariin ei saanut edes varaosia enää, jotta sen olisi voinut korjata. Kovan tappelun kanssa ja kuluttajaviraston uhkauksin Philips suostui hinnan alentamiseen uuden Philipsin ostossa. Eihän sekään romu kestänyt kun reilut kaksi vuotta.. Blu ray-soittimet voivat kestää melkein kolme vuotta, jos ei käytä viikoittain. Philipsin laitteissa on tyypillisesti hitautta kaikissa toiminnoissa ja laitteet saattavat tiltata kesken käytön. Mukava käydä ohjelman tai elokuvan keskellä irrottamassa virtajohtoa ja käynnistelemässä laitetta uudestaan. En todellakaan suosittele Philipsin ostamista kenellekään. Ette saa muuta kuin harmia ja tympeää "asiakaspalvelua".

    • EiEiNäinPhilips

      Itse palautin jo toistamisen Giganttiin sammuilevan Philips 40" TV:n, nyt riitti! Ei enää koskaan Philipsiä!

    • MerkkiinPettynyt

      Ostin Philipsin 4k tv:n 2015. Ja huomasin tv:n ruudun olevan samea, niin kuin olisi pilvi ruudun päällä (näkyy parhaiten tuo pilvi harmaalla kuvalla) Tilasin huollon 2016 alussa. Ja tv haettiin Helsinkiin. Ja todettiin että tv on rikki. Ja he lähettivät uuden tv:n. Ja sama vika oli uudessa tv:ssä myös. Soitin Philipsin asiakaspalveluun ja totesivat että vika ei johdu komponenteista vaan ympäristötekijöistä. Ja se samea ns: Pilvi näytössä on cloud ilmiö mikä ei haittaa tv katselukokemusta. Olen vähän pettynyt Philipsiin. Kotona kaikki tv,t ovat Philipsin. No taitaa mennä merkki vaihtoon. Mutta iso kiitos giganttiin kun purkaisivat kaupan ja vaihdoin toki tv:n merkin samalla myös

    • HUONOO

      1KK YLI TAKKUUAJAN KESTI, PRISMASTA OSTETTU PHILIPS.
      SANOIVAT EI KORVAA

    • koekani

      Sama tilanne myös meillä. 2 vuotta ja 2 kk:tta käytössämme ollut 32" ja 400 hz:n laite alkoi toimimaan vain taskulampun avulla. Laitteen taustavalo ei toimi eikä näin ollen kuvaruutuun tule kuvaa muuten laite on kyllä kunnossa. Kuopion Carlson ei saanut maahan tuojaa korjaamaan laitetta enää takuuseen kun takuu oli vain 2 vuotta, eikä myyjäliike ottanut millään tavoin vastuuta n. 700 eurolla myyneensä laitteen kuntoon saattamiseen.

    • Hihi-Hihi

      Philipsin täysautomaattinen HiFi-levysoitin DUX 22GC009 ostettu noin 1976.
      - levylautasen vetohihna muistaakseni katkesi. Tein polkupyörän sisäkumista ja alkoi kestämään.
      - automatiikan hihnat muuttuivat lähinnä kumiliimaksi. Tein uudet teollisuuden O-renkaista, neopreenikumia. Alkoivat kestämään.
      - äänivarren palautusautomatiikka lopetti toiminnan. Sisältä näkyi, että joku muoviosa oli rikkoutunut, siruja kotelon pohjalla. Jatkossa huomasin, ettei se sille paikalleen sovikaan, joten syy jäi selvittämättä ja korjaamatta.

      • Hihi-Hihi

        Autoradion (Philips) näppylät karisivat auton lattialle. Radiossa on koodilukitus virtakatkolle. Koodi on tiedossa, samoin sarjanumero. Hankala avata koodilla kun joutuu näppylöimään kynällä.
        Haluaisin ottaa koodilukituksen pois käytöstä käytön helpottamiseksi, mutta netistä en saa apua. Puhelu ohjautuu jonnekin, luultavasti Saksaan ja minä kun en osaa saksaa.
        Taisipa olla viimeinen Philips minun talouteeni.
        Blaupunkt -autoradioni oli myös susi...


    • 20vuottaradiotekniikkaa

      tuttu kaikille huoltajille philips on vanhastaan ollut radiohuoltajien painajainen.dux siera magnofox fenno on sisar merkkejä.ainoo että suomen philips myi varaosia jopa tuote luoetteloita huolto ohjeita .jopa tarvikkeita jos kyhäili itse laitteita niin sai kirjallisuuttakin. philipsin palvelu oli 1960-1970 luvulla hyvä.oikeastaan tuon ajan kotimaisetkin ja koneiston venäläiset alan tuotteet oli vielä huollon kannalta hyviä.mutta se bloppui 1990 luvulla et saa mitään huoltoo se hiivatin ey aika pilaa juuri huollon .ennen myytiin kun sanoi mitä tarttee meni vaikka sähkötasoon sai heti jos oli varastolla taikka seuraavalla viikolla.samaa teki yleiseloekroniikka sähkötyökin tampereella.radio duo ja muut myi postilla. nyt jvc on myöskin yksi joka on susi .eli kaikki uudet mitä on et saa mitään varaosia. kysy gigantista jvcn lisä tarvikkeita niin opit ey säännöistä jotain .et voi enään eres tehdä virran lähdettä kun et saa osia kuin kiinasta tilaten kukaan ei tilaa kuin 10000kpl eriä eli pitää vähintään 20.000 euron rontti oswtaa ennenkä saat osia.näin on.

    • valmetti15

      En ole ostanut Philipsiä sen jälkeen, kun ensimmäinen litteäkuvalaite meni hieman yli 2 vuotta oltuaan rikki. Merkkihuolto totesi, että vie kaatopaikalle, Philips ei anna osia, kuin takuutuotteisiin. Okei. Philips läksi ja LG on toiminut. Toimii edelleen, tosin virinsysteemi on tähän uuteen järjestelmään vanha, mutta 32 tuumainen kuitenkin toimii maxwision kautta hyvin. Tietenkin antennin kautta tulee vielä lähetystä, mutta maksin kautta saan lisäkanavia koneelle.
      Eli LG- on seuraavakin, sanalla jos siinä on langalliselle kuulokkeille paikka.
      Emäntä nukkuu yöllä ja minä katson telkkaa, luupit korvilla.

      Mutta minun elämäni aikana ei enää Philips pääse minun talouteeni, elleivät kanna ilmaiseksi sitä sisälle.

    • Anonyymi

      Philipsiltä on vaikea saada lakisääteistä Refundia ajallaan?!

    • Anonyymi

      Ostimme noin puoli vuotta sitten Philips TV:n.

      Puolen vuoden käytön jälkeen kaukosäätimen patteri alkoi loppua päivittäin. Koitin etsiä Philipsin tukea jonne olisin pyytänyt uuden takuuseen.

      On erittäin vaikeaa löytää Philipsin sivuilta MITÄÄN yhteystietoja heille. Joka sivu ohjaa toiselle "yhteydenottosivulle" jne. Myös rekisteröityminen vaaditaan mutta se ei helpota asiaa.

      Noh, uusi kaukosäädin kaupasta sitten. Mietin vain että toivottavasti televisioon ei tule vikaa, sillä takuun yhteystietojen selvittämiseen vaaditaan yksi työpäivä aikaa...

      • Anonyymi

        "Noh, uusi kaukosäädin kaupasta sitten. Mietin vain että toivottavasti televisioon ei tule vikaa, sillä takuun yhteystietojen selvittämiseen vaaditaan yksi työpäivä aikaa..."

        Luulisi sinun vielä muistavan myyjäliikkeen nimen. Sinne kuuluu korjattava laite.


    • Anonyymi

      Omistan seuraavat Philipsit:

      1. Kahvinkeitin, ostettu vuonna 1975. Ei koskaan mitään vikaa.
      2. Televisio, ostettu 2009. Ei koskaan mitään vikaa.
      3. Leivänpaahdin, ostettu 2018. Ei koskaan mitään vikaa.
      4. Partakone, ostettu 2018. Ei koskaan mitään vikaa.
      5. Radio, jossa myös DAB ja internetyhteys, CD-soitin, herätystoiminto. Ostettu 2021. Ei koskaan mitään vikaa.

      Lisäksi Whirlpool-pesukone vuodelta 2015. Ei koskaan mitään vikaa.

      • Anonyymi

        OLED
        4K UHD OLED Android TV 55OLED705/12

        on niin paska kaukosäätö
        jos oisin tiennyt en olisi ostanu koko telkkarii

        LG n kaukis oli simppeli peli, no ropleem.

        ON SITTEN VIKA PHILIPS MERKKINEN TV JONKA OMISTAN !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLED
        4K UHD OLED Android TV 55OLED705/12

        on niin paska kaukosäätö
        jos oisin tiennyt en olisi ostanu koko telkkarii

        LG n kaukis oli simppeli peli, no ropleem.

        ON SITTEN VIKA PHILIPS MERKKINEN TV JONKA OMISTAN !!!

        Yhtiön urheiluseuran toiminta oli hyvinkin menestyvää.


    • Anonyymi

      Laatu on kyllä philipsissä mennyt kokonaan. Tvssä ongelmia kun miettii että aikaisemmat lg merkki ja samsung kesti useamman vuoden.PHILIPSILLÄ ongelmia jo alle vuoden käytöllä. Myös muissa tuotteissa. Jos miettii muita tuotemerkkejä niin philipsissä käyttöikä kestää juuri sen 2vuotta ehkä 3. Ainoastaan philipsin parranajokone kestänyt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe