Mistä tiedän onko kanini poika vai tyttö???

jaana

Ostin kanini eläinkaupasta poikakanina ja nyt sille on ilmaantunut nisät... eli onko se sittenkin tyttö? mitä ne sitten voisi olla jos ei nisiä?
Muuten se kyllä käyttäytyy poikakanini tavoi, kiertää jalkoja jne., mutta eikö tyttökanitki tee niin?
Olen nyt aika pihalla ja ennen kuin ostan toisen kanin haluan tietää mitä sukupuolta tuo entinen on!
Auttakaa, please!

8

1152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mervi

      Mun tyttökanilla tuntui selvästi nisät kun sitä käsittelin. Ja kyllä ne tytötkin joskus erehtyy "kosiskelemaan" omistajaansa.

      Kuulostaa siis vahvasti siltä että olet saanut väärää infoa eläinkaupasta. Toisaalta poikasen sukupuoli on suht`hankalaa määrittää joten virheitä sattuu.

      Jos olet ottamassa uutta kania vanhan seuraksi, suosittelen että leikkuutat tämän poikakanin ja ostat sille tytön seuraksi.

      • Jyrsijät

        Elikkäs hankittiin pupu ja alusta saakka ei olla tiedetty kumpi se on.. olen itse huolissani siitä koska se on niin yksinäinen.. kertokaa jos teillä on enemmän pupuista tietoa
        Please help ❤


    • kanifani1+marsut+degut+chilla

      ikäinen se sinun ykköskanisi on ? Poikakanillahan on n. 3 kk ikäisestä näkyvissä kivekset. Katsoin äsken poikakanini läpi ja niillä kyllä ei ollyt nisiä, tytöillä sensijaan oli ! Ehkä sinä sitten olet todella saanutkin tyttökanin! Minulle on käynyt 2 kertaa päinvastoin : olen ollut ostavinani tytön, josta onkin sitten tullut poika! Siksi minulla onkin 8 poikaa ja vain 3 tyttökania!!!!

      • jaana

        4-kuukautta se on. Muutenhan tuolla on aika poikamaiset tavat, esim.kiertää jalkoja (olen kyllä kuullut että tytötkin tekevät sitä).
        En löytänyt siltä kiveksiä, että tyttö kai se sit on. Vai onko ne ihan selvästi näkyvillä..? en ole iha perillä tässä asiassa...
        Ei se kyllä haittaisi jos se tyttö olisi, sillä olisin tyttökanin halunnutkin muttei eläinkaupassa ollut. Voisinko teettää jo kesällä sillä poikasia? :)
        Tietty pitäs saaha ihan 100% ensin tietoo, et kummasta on kyse...


      • eve
        jaana kirjoitti:

        4-kuukautta se on. Muutenhan tuolla on aika poikamaiset tavat, esim.kiertää jalkoja (olen kyllä kuullut että tytötkin tekevät sitä).
        En löytänyt siltä kiveksiä, että tyttö kai se sit on. Vai onko ne ihan selvästi näkyvillä..? en ole iha perillä tässä asiassa...
        Ei se kyllä haittaisi jos se tyttö olisi, sillä olisin tyttökanin halunnutkin muttei eläinkaupassa ollut. Voisinko teettää jo kesällä sillä poikasia? :)
        Tietty pitäs saaha ihan 100% ensin tietoo, et kummasta on kyse...

        Mulla on tyttökani ja se kyllä kans kiertää jalkoja, joten jalkojen kiertäminen ei tarkoita että se olisi poika!! Etkö tiedä ketään "asiantuntijaa"? Tai voisit käydä eläinkaupasta kysymässä... Minun kohdalla se ainaki autto! Auttais kyllä jos se myyjä muistais sinut, tai sen sun kanin..!


      • kanifani1+marsut+degut+chilla
        jaana kirjoitti:

        4-kuukautta se on. Muutenhan tuolla on aika poikamaiset tavat, esim.kiertää jalkoja (olen kyllä kuullut että tytötkin tekevät sitä).
        En löytänyt siltä kiveksiä, että tyttö kai se sit on. Vai onko ne ihan selvästi näkyvillä..? en ole iha perillä tässä asiassa...
        Ei se kyllä haittaisi jos se tyttö olisi, sillä olisin tyttökanin halunnutkin muttei eläinkaupassa ollut. Voisinko teettää jo kesällä sillä poikasia? :)
        Tietty pitäs saaha ihan 100% ensin tietoo, et kummasta on kyse...

        tulisi olla ainakin 6-7 kuukautta vanha ennenkuin sille teettää poikasia ja siinä iässä kyllä jo näkee kivekset, jos kanisi olisi kuitenkin poika.
        Ostin juuri tänään ( tai jo eilen) aivan ihanan poikakanin, iältään 12viikkoa ja kyllä sillä jo näkyy kivekset. Ne näkyy siinä perä-/sukupuoliaukon molemmin puolin sellaisina pieninä palkoina ( tai tyhjinä pusseina, jos kani on vetänyt kivekset sisään vatsaonteloon turvaan!)
        Mutta jos kanillasi on selvästi nisiä kahdessa rivissä esim. 3 per rivi niin kyllä se on tyttö !!!


    • nelli

      mäkin ostin poikakanin joka ilmeni myöhemmin tytöksi..
      onnea vaan.. =P
      ne on molemmat yhtä ihana niin tytöt kuin pojatkin..

    • nisätmyöspojalla

      Tiedän että on vanha aihe mutta pojillakin on nisät.. Kuin myös Poikakissoilla, poikakoirilla, ihmismiehillä jne jne... Joten nisistä ei sitä sukupuolta selvitetä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe