kokemukseni

auttaa

Mielestäni ei kannata käyttää mitään apteekin tököttejä, tarkoitan nyt basironeja,brevoxyleja,skinorenia sun muita. Koittakaa olla vaikka kuukausi ilman mitään ihme tököttejä, pesette/kuoritte/kosteutatte naamaanne vain säännöllisesti. Minulla tuo toimi, ihon väri tasoittui, suurin osa finneistä lähti ja arvet haalenivat. Söin samaan aikaan myös vitamiineja, betakaroteenia, A vitamiinia ja sinkkiä. Juokaa paljon vettä ja vihreetä teetä. Liikkukaa ja hikoilkaa, tämä minua helpotti!

13

1070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

      Älä nyt viitsi naurattaa... Luuletko tosiaan, että akne johtuu siitä, että ihoa ei hoideta? Tarkkaa ruokavaliota noudattavalla huippu-urheilijallakin voi olla akne.

    • blaaah

      nii,just niin....nimenomaan sanotaan, ettei saa kuoria jos on akne;pahentaa vaan

      • on näreet

        valitettavasti tiedän kokemuksesta:(


    • saanut apua

      juuri siitä basironista, nyt naama on paljon paremman näköinen. Jos on finnejä naamassa niin pakkohan niitä hoitaa jotenkin. Tuo pesu/kuorinta/kosteutus juttu sopii normaali-ihoisille eikä aknesta kärsiville!!

      • mursu

        Itse sanoisin, että paras hoito on lääkehoito (sisäinen), sebamed, humektan ja kuorinta tarpeen mukaan. Liian vahvat aineet vaan laittavat naaman mikorbitasapainon enemmän sekaisin. Ja vettä ja liikuntaa.


      • edellinen
        mursu kirjoitti:

        Itse sanoisin, että paras hoito on lääkehoito (sisäinen), sebamed, humektan ja kuorinta tarpeen mukaan. Liian vahvat aineet vaan laittavat naaman mikorbitasapainon enemmän sekaisin. Ja vettä ja liikuntaa.

        ei sitä lääkehoitoa nyt välttämättä tarvi jos on vain lievä akne, ja kyl sitä mieluummin laittaa sen naaman mikrobitasapainon sekaisin kuin mahan ;) varsinkin kun se basiron oikeesti auttaa. Aina on parempi pärjätä ilman lääkkeitä!


    • vaara on aina

      Jos rassaat siihen naamaan kokoajan jotain, monesta eri purkista aamuin illoin, niin ihmekkään että kukkii. Iho on yli rasittunut ja tulehtunut. Sitten jos siihen vielä lisätään kuorinnat monesti viikossa(olen kuullut että joku tekee näin), onko mikään ihme ettei hymyilytä? Mitä vähemmän niitä purkkeja ja purnukoita on, sitä todennäköisempää on että kasvosi voivat paremmin. Mistä sitä edes tietää että mikä sopii ja mikä pahentaa tilannetta, jos on kymmenen purkkia yhtä aikaa käytössä?

    • kesäheinä

      Hei!

      Haluaisin kysellä, että millä aineella sinä pesit, kuorit ja kosteutit kasvosi?
      Minulla on juuri ongelma nuitten tuotteiden kanssa, kun ei oikein tiedä, mitä merkkiä käyttäisi. Olen kokeillut vaikka sun mitä. Apteekista olen ostanut vain sebamed-nimistä.

    • zxzz

      ..toi sun neuvos varmasti auttais ainakin mulla,kun on "vain" lievä akne,itse kuorin kasvot joka päivä herbinan hellävaraisella kuorinta-voiteella ja pesen naamani apteekin eucerin-pesunesteellä,ne on ihan hyviä,mut kyllä niitä finnejä silti tulee aina vain lisää,kertaakaan ei ole ollut niin et naamassa ei olis ollut yhtäkään finniä,ja lisäksi aknearpia on kasvoissani todella paljon!
      Mut olen huomannut,et mulla aiheuttaa toi stressi helposti lisää finnejä,kun stressaan aika helposti,ja on ärsyttävää,et niin pienestäkin voi niitä tulla:(
      lisäksi kahvi saattaa vaikuttaa ihoni kuntoon myös,mutta kahvin juontia en kuitenkaan aio lopettaa kun en pysty/halua.
      Tiedän että liikunta ja hikoilu vois auttaa parantamaan mulla ihon kuntoa,ainakin hieman,mut kun sitä liikuntaa tulee harrastettua niin harvoin..Ja haluaisin löytää jonkun "helpomman" keinon,jolla pääsis lopullisesti ainakin finneistä eroon!

      • ei..

        ihoa saa kuoria joka pv!! varsinkin kun on akne niin korkeintaan kerran viikossa, muuten se vaan pahentaa tilannetta, eikä ole ihme jos tulee lisää finnejä.. Suosittelen erisan puhdistusgeeliä, nivea kasvovettä(herkälle iholle, ilman alkoholia) ja humektan-voidetta (apteekista) a,b,e vitamiinit. Näillä oon saanut ihoni paljon parempaan kuntoon. Lisäks käytän täsmähoitona basiron voidetta(apteekista,ilman reseptia),poistaa finnejä tehokkaasti ja estää uusien syntymistä.
        P.S itselläni "vain" lievä akne :D joka kyl paranee jo hurjaa vauhtia..


      • zxzz
        ei.. kirjoitti:

        ihoa saa kuoria joka pv!! varsinkin kun on akne niin korkeintaan kerran viikossa, muuten se vaan pahentaa tilannetta, eikä ole ihme jos tulee lisää finnejä.. Suosittelen erisan puhdistusgeeliä, nivea kasvovettä(herkälle iholle, ilman alkoholia) ja humektan-voidetta (apteekista) a,b,e vitamiinit. Näillä oon saanut ihoni paljon parempaan kuntoon. Lisäks käytän täsmähoitona basiron voidetta(apteekista,ilman reseptia),poistaa finnejä tehokkaasti ja estää uusien syntymistä.
        P.S itselläni "vain" lievä akne :D joka kyl paranee jo hurjaa vauhtia..

        ..mutta kun ajattelin et kun kuorin ihoni niin se kuivattaa finnejä nopeemmin,ja mun ei tarvi pelätä ihon kuivumista,ihoni kun on erittäin rasvainen..
        Ja kun ihohuokosetkin ovat todella suuria,ne eivät oikein puhdistu kunnolla millään puhdistusaineella,vaikka olis syväpuhdistavaakin..
        Ja kaikkein eniten minua huolettaa ne arvet,jotka tietysti saisi kosmetologilla pois..mut en halua mennä:( niitä on todella vaikea peittää millään..
        Mut nyt en ole sitä ihoa kuorinut(ainakaan tällä viikolla) ihan joka päivä:)


    • tein

      mutta silti se akne vaan ilmesty. Hormooniperäinen...

    • njo

      Stressistä niitä finnejä tulee, ite jos stressaa iha vähänki jostai nii naama taas täynnä niitä vitun finnejä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe