keltaiset hampaat??

grrll

En polta, en juo kahvia mutta silti hampaani ovat keltaiset... Miten saan ne valkoisiksi? Hammaslääkärillä tehtävään valkaisuun ei ole varaa joten onko halvempia vaihtoehtoja ?

47

44493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustatukkainen...**

      Oletan etä hammasluusi on luontaisesti kellertävä, se on muuten kestävämpi kuin vitivalkoinen!!

      Kokeile Rembrandt- tai Yotuel-hammastahnaa, Youtelia saa vain apteekista ja Rembrandtia olen nykyisin bongannut myös jopa Tarjoustalosta.

      Muista että mahdollinen valkaistuminen ei näy samana päivänä, säännöllisyys tehoaa.Ja peset sen 2-3 minuuttia sillä tahnalla, jottahan pääsee vaikuttamaan.

      Itse olen kahvittelija/teenjuoja ja tupakoitsija, hampaat ovat kyllä valkoiset, liekö syy huolellisen hampaiden pesun vai mitä, mutta eipä ole hampaat kellertyneet.Tietty se, että silloin tällöin käytän ed.mainittuja tahnoja, auttaa hampaita pysymään valkeina.

      • keiju

        mutta muistakaa että valkasevat hammastahnat vahingoittavat hampaan omaa kiillettä!


      • Mustatukkainen...**
        keiju kirjoitti:

        mutta muistakaa että valkasevat hammastahnat vahingoittavat hampaan omaa kiillettä!

        Jynssätä voit hammaskiilteen pilalle ilman tahnojakin! Kuin että pelkkä kasvisruokavalio, raakana, on hampaille hallaa jatkuvalla syötöllä...samoin limut ym.listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        Mainitsemani tahnat-etenkin Yotuel, ovat turvallisia tavallisessa käytössä.Eikä hampaita tarvitse jynssätä kuin pyykkärin mattoja...Kohtuus kaikessa...


      • Janna
        Mustatukkainen...** kirjoitti:

        Jynssätä voit hammaskiilteen pilalle ilman tahnojakin! Kuin että pelkkä kasvisruokavalio, raakana, on hampaille hallaa jatkuvalla syötöllä...samoin limut ym.listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        Mainitsemani tahnat-etenkin Yotuel, ovat turvallisia tavallisessa käytössä.Eikä hampaita tarvitse jynssätä kuin pyykkärin mattoja...Kohtuus kaikessa...

        Yotuel auttaa ainakin minulla. Mutta valkaisevia hammastahnoja ei saa käyttää jatkuvasti, ne todellakin vaihingoittavat kiillettä. Huonoissa tahnoissa on aivan liian suuret hankausarvot. Yotuelin arvot ovat pienet ja se on turvallista -ja silti sitäkin käytetään kuureina eli esim. viikko/ kuukausi.

        Jos tahnat eivät auta, kipaise hammaslääkärille. Valkaisukonsteja on erilaisia.


      • Tiina
        Janna kirjoitti:

        Yotuel auttaa ainakin minulla. Mutta valkaisevia hammastahnoja ei saa käyttää jatkuvasti, ne todellakin vaihingoittavat kiillettä. Huonoissa tahnoissa on aivan liian suuret hankausarvot. Yotuelin arvot ovat pienet ja se on turvallista -ja silti sitäkin käytetään kuureina eli esim. viikko/ kuukausi.

        Jos tahnat eivät auta, kipaise hammaslääkärille. Valkaisukonsteja on erilaisia.

        Paljon maksaa ja mistä saa?


      • Mustatukkainen...**
        Tiina kirjoitti:

        Paljon maksaa ja mistä saa?

        Yotuel maksaa noin 6,5€ ja apteekista sitä saa, kahta eri makua ja sarjaan kuuluu purkkaakim.Hammaslääkärit tekevät jopa Yotuel hammasvalkaisuja.

        Se hammaskiille menee tosiaankin ilman tahnaakin jos niikseen, tarvitaan vain liian kova harja ja liikaa voimaa harjatessa.Harjausvaurioita löytyy yhden, jos toisenkin suusta, etenkin ahkeran harjailijan.Vähemmän tekevät hallaa, jos lainkaan nämä nyt mainitut tahnat, kuin vastaavasti moni muu asia minkä suuhusi pistät.


      • vetäytyy

        Näillä valkaisevilla on se vaara, mutta miksi siitä ei puhuta!Ne vetävät ientä ylöspäin jolloin hammaskaula voi tulla näkyviin ja sehän on alttiina reikiintymisele ja kuuman/kylmän vaihteluille.Mulla kävi näin ja hammaslääkäri varoitti valkaisevista tahnoista.Onneksi ei isoa vahinkoa tullut ja kai se on jo korjaantunutkin..mutta enää en uskalla käyttää.


      • kiilteelle...
        Janna kirjoitti:

        Yotuel auttaa ainakin minulla. Mutta valkaisevia hammastahnoja ei saa käyttää jatkuvasti, ne todellakin vaihingoittavat kiillettä. Huonoissa tahnoissa on aivan liian suuret hankausarvot. Yotuelin arvot ovat pienet ja se on turvallista -ja silti sitäkin käytetään kuureina eli esim. viikko/ kuukausi.

        Jos tahnat eivät auta, kipaise hammaslääkärille. Valkaisukonsteja on erilaisia.

        hammaslääkärin suorittama valkaisu? Tiedustellessani hammashoitajalta joskus hän kertoi että kiille tulee huokoiseksi tästä käsittelystä ja sen jälkeen hampaat kellertyvät/tummuvat todella helposti esim. punaviinistä. Onko omakohtaisia kokemuksia kellään joka olisi valkaissut jo muutamia vuosia sitten? Ja onko esim. reikiintyminen lisääntynyt sen jälkeen?


      • Mustatukkainen...**
        kiilteelle... kirjoitti:

        hammaslääkärin suorittama valkaisu? Tiedustellessani hammashoitajalta joskus hän kertoi että kiille tulee huokoiseksi tästä käsittelystä ja sen jälkeen hampaat kellertyvät/tummuvat todella helposti esim. punaviinistä. Onko omakohtaisia kokemuksia kellään joka olisi valkaissut jo muutamia vuosia sitten? Ja onko esim. reikiintyminen lisääntynyt sen jälkeen?

        Mulla on hampaidenvalkaisusta kerran kokemus.Mulla on luonnostaan valkoinen hammasluu, niin valkoinen että kerran on hammas jäänyt paikkaamatta, kun ei ollut tarpeeksi valkeaa paikka-ainetta.

        Minun valkaisustani on jo 5 vuotta, eikä vuosikausiin ole enää tarvinnut paikata hampaita, eli ei ainakaan reikiintymistä aiheuta.Säännöllisen epäsäännöllisessä käytössä ovat Yotuel tai Rembrandt, hammaslääkäristä ei ole tullut moitteita kummastakaan.

        Ei hammastahnalla ihan äkkiä hampaitaan pilaa, enemmän se vaikuttaa mitä suuhus laitat ja miten puhdistat ja hoidat.Salaatinpurijoiden ja happamien hedelmien urakkasyöjät saavat hampaittensa kiilteen paremmin liukenemaan, kuin nämä hammastahnat...ja kova harjaaminen kovalla harjalla....

        Tiesittekö että hampaat pitää pestä ennen aamupalaa, eikä vasta sen jälkeen.


      • Yotuelilla
        Mustatukkainen...** kirjoitti:

        Yotuel maksaa noin 6,5€ ja apteekista sitä saa, kahta eri makua ja sarjaan kuuluu purkkaakim.Hammaslääkärit tekevät jopa Yotuel hammasvalkaisuja.

        Se hammaskiille menee tosiaankin ilman tahnaakin jos niikseen, tarvitaan vain liian kova harja ja liikaa voimaa harjatessa.Harjausvaurioita löytyy yhden, jos toisenkin suusta, etenkin ahkeran harjailijan.Vähemmän tekevät hallaa, jos lainkaan nämä nyt mainitut tahnat, kuin vastaavasti moni muu asia minkä suuhusi pistät.

        yhtään mitään. Kokeiltu on!


      • uyrui
        kiilteelle... kirjoitti:

        hammaslääkärin suorittama valkaisu? Tiedustellessani hammashoitajalta joskus hän kertoi että kiille tulee huokoiseksi tästä käsittelystä ja sen jälkeen hampaat kellertyvät/tummuvat todella helposti esim. punaviinistä. Onko omakohtaisia kokemuksia kellään joka olisi valkaissut jo muutamia vuosia sitten? Ja onko esim. reikiintyminen lisääntynyt sen jälkeen?

        Ootko vähän auktoriteettiuskoinen. Jos hammaslekurisi sanoisi, että tapa itsesi, tekisitkö senkin? Saa käyttää omia aivojakin


      • Anonyymi

    • Niksipirkko

      Osta valkoiset proteesit.

      • tehokas

        Ihan tavallinen ruokasooda. Ei kauhean hyvän makuinen, mutta toimii! Myös suuhygienistien olen kuullut käyttävän ja suosittelevan.


      • ruokasoodaa
        tehokas kirjoitti:

        Ihan tavallinen ruokasooda. Ei kauhean hyvän makuinen, mutta toimii! Myös suuhygienistien olen kuullut käyttävän ja suosittelevan.

        Millä tavalla ruokasoodaa käytetään hampaan valkaisuus? Olen kuullut kyllä, että se valkaisee luita muutenkin - siis yhteyksissä, joissa eläinten luista on tehty jotain esineitä. Mutta luita on siinä tapauksessa keitetty soodassa.


      • käytöstä
        tehokas kirjoitti:

        Ihan tavallinen ruokasooda. Ei kauhean hyvän makuinen, mutta toimii! Myös suuhygienistien olen kuullut käyttävän ja suosittelevan.

        Kuinka usein ruokasoodaa voi käyttää hampaiden valkaisussa? Laitetaanko se siis tahnan päälle ja kuinka paljon? Olen tuota miettinyt, mutta pelottaa että kiilteet lähtee...Neuvoja kiitos :).


      • ellu
        käytöstä kirjoitti:

        Kuinka usein ruokasoodaa voi käyttää hampaiden valkaisussa? Laitetaanko se siis tahnan päälle ja kuinka paljon? Olen tuota miettinyt, mutta pelottaa että kiilteet lähtee...Neuvoja kiitos :).

        On tosi ärtsyä ainetta jolla esim. saadaan vihannesten keitinliemeen lisättynä niihin kaunis väri(vihreä pysyy kauniin vihreänä) , mutta takavuosina sitä kiellettiin kiistellyistä terveys-syistä käyttämästä ainakin ruoka-alalla. Tämän kertoi minulle alalla ollut äitini. Sitä en tiedä mitä aiheuttaa hampaisiin...


      • osaksi
        tehokas kirjoitti:

        Ihan tavallinen ruokasooda. Ei kauhean hyvän makuinen, mutta toimii! Myös suuhygienistien olen kuullut käyttävän ja suosittelevan.

        soodaa


      • Suffeli
        ruokasoodaa kirjoitti:

        Millä tavalla ruokasoodaa käytetään hampaan valkaisuus? Olen kuullut kyllä, että se valkaisee luita muutenkin - siis yhteyksissä, joissa eläinten luista on tehty jotain esineitä. Mutta luita on siinä tapauksessa keitetty soodassa.

        Ruokasoodasta ja sitruunamehusta tehdään paksu tahna ja sillä pestään hampaat. Hammaslääkärit ei todellakaan suosittele tätä kotikonstia, mutta itselläni ainakin toimii. Kiille lähtee, mutta palautuu parissa päivässä, eli ei kannata kovin usein harrastaa tätä.


      • Näin on
        Suffeli kirjoitti:

        Ruokasoodasta ja sitruunamehusta tehdään paksu tahna ja sillä pestään hampaat. Hammaslääkärit ei todellakaan suosittele tätä kotikonstia, mutta itselläni ainakin toimii. Kiille lähtee, mutta palautuu parissa päivässä, eli ei kannata kovin usein harrastaa tätä.

        KIILLE EI TODELLAKAAN PALAUDU TAKAISIN! Kun se kerran menee, niin se on siinä. Ruokasooda vaurioittaa kiillettä mekaanisesti ja sitruunamehu kemiallisesti. Siinä salaisuus. Älkää tehkö tätä. Isäni on hammaslääkäri.


      • tuloja
        osaksi kirjoitti:

        soodaa

        käyttäkää suolaa ,ei tule reikiä-ja valkaisee myös.
        miksi pitää valkaista,käyt istumaan autossa takapenkille selkä ajajaan päin,voit poistaa huomiovalot autosta,hampaat hoitavat saman asian.
        tai jos auto sammuu maantielle,ei tarv laittaa varoituskolmiota,toimii siinäkin,samoin työmaan valona,


      • Valkoista fosforia
        tehokas kirjoitti:

        Ihan tavallinen ruokasooda. Ei kauhean hyvän makuinen, mutta toimii! Myös suuhygienistien olen kuullut käyttävän ja suosittelevan.

        Valkoinen fosfori putsaa samantien koko pään.


    • Klorin

      Hörppäät hiukan klooripuhdistusainetta ja hampaat loistavat valkoisina.

      • olipas mauton

        mutta oletkin varmaan älykääpiö!


      • hammastahnoista
        olipas mauton kirjoitti:

        mutta oletkin varmaan älykääpiö!

        on Clinomynistä, saa apteekista. Se on tupakoitsijoille tarkoitettu ja vaikutti ainakin minulla jonkin verran. En usko valkaisevien tahnojen syövän kiillettä, jos käyttää sähköhammasharjaa. Suosittelen!


      • suu täyteen
        hammastahnoista kirjoitti:

        on Clinomynistä, saa apteekista. Se on tupakoitsijoille tarkoitettu ja vaikutti ainakin minulla jonkin verran. En usko valkaisevien tahnojen syövän kiillettä, jos käyttää sähköhammasharjaa. Suosittelen!

        en usko vahingoittavan jos käyttää moppia.


    • Yellowy

      Mulla myös kellertävä hammasluusto, enkä polta tai juo kaffeeta. Mutta olenpa kuullut, että kellertäviä hampaita ei saa oikein millään valkoisiksi... Vaikka miten yrittäis ;) Mutta onpahan ainakin vahvemmat hampit!

      • ellu

        auttaa jo pelkästään vaalentamaan pintaa. Ystäväni käyttää sellaista ja hänen hammaslääkärinsä huomasi heti muutoksen...

        Vaan onkohan kuinka hyvä sille hammaskiilteelle sellainen hiominen? Eikös niitä joskus hammaslääkäritkin suosittele?


    • Muistetaan kuitenkin...

      Kaikkien hampaita ei kuitenkaan saa valkoisiksi. Itse hammasluu saattaa olla kellertävä ja siihen ei auta mitkään poppakonstit. Se hyvä puoli kuitenmin on että mitä kellertävämpi hammasluu niin sitä kestävämpi se on! Itselläni on kokemusta valkaisuyrityksistä jopa hammaslääkärillä joka ei olisi sitä edes tehnyt, koska hampaani ovat luonnostaan kellertävät, mutta eipä ole kyllä ollut yhtään reikääkään 35 vuoden aikana!

      • umpiluu

        Hammaslääkärini sanoi että vanhat paikat (tosivanhat) pitäis vaihtaa uudempiin,ennenkö valkaisua voi tehdä.


      • Ändi Mäkkoi

        Mul oli sit varmaan helvetin kestävät hampaat ennen kuin uusin koko kaluston.


    • tarjoustalosta

      Clinomyn kannattaa ostaa Tarjoustalosta, on huomattavasti halvempaa kuin apteekissa.
      Olen käyttänyt sitä jo vuosia, säännöllisen epäsäännöllisesti, eikä hammaslääkäri ole sanonut mitään kiilteen katoamisesta tms.
      Juon kahvia & teetä sekä tupakoin.

    • 20 tippaa vesilasiin

      nii tulee valkoset,hammastahnat pilaa hampaat ja ikenet:timantti

      • Tiiän mistä tuut

        Sulla on aina timantti yhtä vinkeät jutut, en ois arvannut että tälläkin palstalla käyt.


    • ongelma :(

      onko ne kaikki maailman hengityksen raikastus ja valkeentavat hammast tahnat jotenki väkevämpiä tai jotai..?

    • nomoreyellow

      Unohtakaa jo nuo ruokasoodat. Ei auta, been there.. Nyt 10 eri hampaiden valkaisupakettia kokeilleena voi sanoa, että paras on tuo tanskalaisyrityksen valkaisupaketti: http://www.hampaidenvalkaisukotona.fi/ kannattaa kokeilla, sitten sen tietää..

    • Ennen keltaiset

      Joillakin on vaan luonnostaan keltaiset hampaat. Ei sitä kannata murehtia vaan turvaudu mielummin apukeinoihin: http://www.hampaidenvalkaisukotona.fi/
      Ainakin tuon verkkokaupan eri tuotteet (olen kokeillut useita) ovat toiminut ja laadukkaita!

    • ddddd435d

      Prom Dresses Prom Dresses www.millybride.co.uk offer 2013 Wedding Dresses, Bridesmaid

      Dresses, Evening Dresses ,2013

      Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of The Bridal Dresses. www.millybride.co.uk

      girl's 2013 spring wedding dresses at www.millybride.co.uk offer 2013 Wedding Dresses,

      Bridesmaid Dresses, Evening Dresses,2013 Prom Dresses ,Flower Girl Dresses And Mother Of

      The Bridal Dresses. www.millybride.co.uk Prom Dresses Prom Dresses

    • Simsi

      Suosittelen Laser valkaisua!! Heti upea tulos!

      • hammaskeiju

        Hirveän valkoiset hampaat ovat luonnottoman näköiset ! Joillakin missukoilla
        vaalennettu tosi valkoisiksi, jotenkin näyttävät hyppäävän suusta.. Vanhemmiten
        kaikilla hampaat tummenee. Moni on pilannut hampaansa kaikenmaailman
        vaalentavilla tahnoilla.


    • young63

      Mihinka havisi 60 luvulla myyty hammasmaali? Se oli valkoista maalia niinkuin kynsilakka pullossa ja maalattiinn kuiviin hampaisiin. Ohut kerros, heti oli paremman nakoinen tulos.

      • mulkero3

        hammasmaali voi hyvä luoja xD


    • htutu

      Valkaiseva tahna ei kyl auta, jos ja kun hammasluu on kellertävää. Valkaisevan tahnan idea on hioa hammaskiillettä pois, joten jos hammasluu on kellertävää, ei kannata pilata terveitä hampaita

    • Lääkäri 7000e/kk

      Juotko viinaa? Hampaiden keltaisuus korreloi positiivisesti maksan kuormituksen kanssa.

    • asdxgh

      Sama juttu.... :D

    • dgjkjffh

      Mun hammasluuni lähentelee oranssia. Hampaiden valkaisuyritykset kotikonstein ja hammaslääkärissä aiheuttaneet kiilteen kulumisen, ohentumisen niin, että nyt, kohta 5-kymppisenä, keltaisenoranssi hammasluu hohkaa ohuen kiilteen läpi, eikä auta yhtään mikään. Lisäksi kiille niin huokoista, että lasillinen punaviiniä jättää jälkeensä ihanan harmaansinisen hymyn. Laminaatteja tms. en kyllä vielä huoli. Niiden asentamisessa tuhotaan omat hampaat lopullisesti. Tällä kokemuksella jättäisin kaikki intohimoiset valkaisuyritykset väliin.

    • Anonyymi

      Keltaiset hampaat ei ole lian merkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe