Säästäkää joulukortit tähän!

Meirami624

9

2366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Olen kanssa käynyt aikaisemmin ko. sivuilla. Kaikkea kivaa sitä keksitään, itse tuntee olevansa joskus rajoittunut, eli ei osaa antaa mielikuvituksen lentää.

    • Vakikävijä

      Olipa ihanaa kun joku muistaa muistuttaa just näistä 'ajankohtasista' jutuista!

    • harrastelija käsityöläinen

      Tosi suuri kiitos aivan mielettömän kivasta sivustosta! En olisi tuonne ehkä osannut eksyä omin neuvoin!

      • lisäohjeita kaipaava

        Hienoja teoksia ovat. Itse jäin vähän tämmösenä poropeukalona miettimään, että voivatko nuo korttien reiät olla tosiaan ompelukoneella tehty, kun olivat niin siistejä? Kuvittelisin, että ompelukoneen neulan jäljiltä virkkuukoukun ja langan kanssa survominen jättäisi epäsiistimpää jälkeä ja varmaan siinä kortitkin taittuisivat. Onko tuo siis mahdollista (En kylläkään haluaisi kyseenalaistaa alkuperäisen tekijän ohjeita, mutta kun poropeukalo olen)? Myöskin tuo korttien virkkaaminen yhteen on minulle outoa, vaikka perussilmukat taidankin. Osaisiko joku neuvoa tarkemmin, miten tuo tapahtuu?


      • ja ommellaan yhteen
        lisäohjeita kaipaava kirjoitti:

        Hienoja teoksia ovat. Itse jäin vähän tämmösenä poropeukalona miettimään, että voivatko nuo korttien reiät olla tosiaan ompelukoneella tehty, kun olivat niin siistejä? Kuvittelisin, että ompelukoneen neulan jäljiltä virkkuukoukun ja langan kanssa survominen jättäisi epäsiistimpää jälkeä ja varmaan siinä kortitkin taittuisivat. Onko tuo siis mahdollista (En kylläkään haluaisi kyseenalaistaa alkuperäisen tekijän ohjeita, mutta kun poropeukalo olen)? Myöskin tuo korttien virkkaaminen yhteen on minulle outoa, vaikka perussilmukat taidankin. Osaisiko joku neuvoa tarkemmin, miten tuo tapahtuu?

        Kaikissa ohjeissa ei tuota mainintaa erikseen ole ja yleisohjeistakin jäänyt uupumaan ohje. Mutta kuitenkin, virkataan yhteen ja neulalla ommellaan yhteen kuten esim. yhdisteltäessä villapaidan osia.


    • Marjatta

      Kauniita ja käyttökelpoisia.Mutta ei ihan uusi keksintö jo silloin kun kävin kansakoulua 50-luvulla meille opetettiin koulussa tekemään noita korttitaloja ym.

      • ideat ovat 'uusia'

        Ei varmaan ollutkaan 'uutena' edes ajateltu esittääkkään. Idea lienee yhtä vanha kuin paperi ja pahvi ylipäänsään. Ennen kun paperi ja pahvi olivat vielä arvotavaraa kaikki käytettiin ja käsitettä 'jätepaperi' ei edes ollut. Esimerkiksi hyvin vanhojen kirjojen kansista saatetaan aina sillointällöin löytää vielävanhempia tekstejä jotka on siis uusiokäytetty uusien kirjojen sidonnassa.

        Mielestäni tässä nimenomaisessa ideassa juju on juuri siinä että niitä on todellakin tehty ties kuinka ja kauan.


      • Aino
        ideat ovat 'uusia' kirjoitti:

        Ei varmaan ollutkaan 'uutena' edes ajateltu esittääkkään. Idea lienee yhtä vanha kuin paperi ja pahvi ylipäänsään. Ennen kun paperi ja pahvi olivat vielä arvotavaraa kaikki käytettiin ja käsitettä 'jätepaperi' ei edes ollut. Esimerkiksi hyvin vanhojen kirjojen kansista saatetaan aina sillointällöin löytää vielävanhempia tekstejä jotka on siis uusiokäytetty uusien kirjojen sidonnassa.

        Mielestäni tässä nimenomaisessa ideassa juju on juuri siinä että niitä on todellakin tehty ties kuinka ja kauan.

        Kiva, kun tykkäätte ohjeista. Joku huomautti, ettei idea ole uusi- ei olekaan. Sehän lukee jo aloitussivulla. Vanhasta kehiteltyä vaan. Toinen henkilö epäili reikien alkuperää ja että kortti kärsii virkatessa. Jos on riittävän pieni koukku, niin ei kärsi. Ja kyllä minä tein ne reiät ompelukoneella.Neulan koko 90.


    • ilpo

      lapsellista puuhaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe