Tummista hiuksista taas vaaleat?..

Askarruttaa

Elikkäs värjäsin vaaleat blondi hiukseni tummiksi. Nyt väri on kuitenkin jonkin verran kulunut ja haluaisin hiuksistani taas vaaleat. Hiukseni ovat nyt tummanruskeat mutteivat kuitenkaan mustat. Olen varannut kampaajalle ajan, ja juttelimme hiuksistani ja päätimme tehdä kaksi värinpoistoa ja vaalentaa hiuksia niin vaaleiksi kun vaan pystyy. Kampaaja ei kuitenkaan ollut lopputuloksesta aivan varma. Käytän syväpuhdistavaa shampoota, jotta tummaa väriä lähtisi vielä edes vähän pois ennen värinpoistoa. Haluaisin kuitenkin vinkkejä millä saisi tuota tummaa väriä pois? ja parannettua lopputulosta, jottei hiuksista tulisi oranssit :S ja jos niin käy miten sitten olisi toimittava? olen kuullut myös sitruuna"hoidosta" jolla saisi kulutettua/vaalennettua hiuksia hieman, olisko siitä mitään hyötyä? Kiitos jo vinkeistä etukäteen!! (: Vastailkaas mah. pian!

17

19635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K a n a

      tehdä värinpoiston tai blondata hiukset, mutta suosittelen kampaajalla vaaleentaa hiukset, koska kaupanväreillä saa hiukset entistä paskempaan kuntoon ja tuollaiset värinpoisto aineet ovat oikeaa myrkkyä hiuksille! Ja tosta sitruuna jutusta vielä, voi niin tehdä että laitta sitruunasta puristetut nesteet hiuksiin, mutta ei päänahkaan!ja sit muistaakseni joukkoon piti laittaa jotain (merisuolaa)ja aurinkoa ottamaan hiuksiin!Mutta kesällä onnistuu tuo projekti !

      • samavika

        Aina tarvii tehä värinpoisto jos haluaa tummista vaaleemmat, sen se kampaajakin tekee. Ja ei tosiaan kannata hösätä kaupantuotteilla, se on varma oranssi/vihree lopputulos.


      • aika paljon
        samavika kirjoitti:

        Aina tarvii tehä värinpoisto jos haluaa tummista vaaleemmat, sen se kampaajakin tekee. Ja ei tosiaan kannata hösätä kaupantuotteilla, se on varma oranssi/vihree lopputulos.

        hiuslaadusta. Minun hiuksilleni on parempi vaihtoehto vaalentaa värillä väriä... (Monet sanoneet, että hiukseni ovat kuin vauvanhiukset) Keltaisuus on tuttua, mutta siihenkin on keinonsa.

        Suosittelen kuitenkin, että AMMATTILAINEN tekee sen! He tietävät parhaiten hiustesi kunnon ja oikeat tuotteet siihen. Paikallisessa parturikampaamokoulussa hinnat ovat alhaisemmat, jos hinta pelottaa... Siellä opettajat neuvovat oppilaita. (En ole opiskelija).


      • kampaaja
        aika paljon kirjoitti:

        hiuslaadusta. Minun hiuksilleni on parempi vaihtoehto vaalentaa värillä väriä... (Monet sanoneet, että hiukseni ovat kuin vauvanhiukset) Keltaisuus on tuttua, mutta siihenkin on keinonsa.

        Suosittelen kuitenkin, että AMMATTILAINEN tekee sen! He tietävät parhaiten hiustesi kunnon ja oikeat tuotteet siihen. Paikallisessa parturikampaamokoulussa hinnat ovat alhaisemmat, jos hinta pelottaa... Siellä opettajat neuvovat oppilaita. (En ole opiskelija).

        värillä ei voi vaalentaa KEINOVÄRI pigmenttejä!ainoastaan LUONNON väripigmenttiä!


      • ......
        kampaaja kirjoitti:

        värillä ei voi vaalentaa KEINOVÄRI pigmenttejä!ainoastaan LUONNON väripigmenttiä!

        kaupan väreillä ei voi vaalentaa värjättyä hiusta!


    • samavika

      No, älä ainakaan mitään sävytteitä tahi värishampoita niihin laita, ei varmana auta ja voi sit kampaajalla tulla ylläreitä.Sitruunahoidosta oon kuullu myös mut siihen kait tavittais auringon vaikutusta. Itellä on sama tilanne, tummat hiukset ja haluisin vaaleeks, mutta arveluttaa toi värinpoisto. Ehdottaisin, ettei kannattais tehä kahta värinpoistoa kerralla vaan eka tyyliin yksi ja siihen sit joku vaaleenruskee sävy ja kun se haalistuu niin koittaa blondata..Värinpoisto on ihan sairaan kuluttavaa hiuksille.

      • Askarruttaa

        Niin sitä minäkin itse ajattelin että jos ensin se yksi värinpoisto ja vaikka vaaleanruskea väri ja sitten sen haalistuessa vaalentaisi aina pikku hiljaa. (: mutta kannattaisiko sitä laittaa sen värinpoiston jälkeen ensin kevytväri? niin se ei rasittaisi hiuksia niin paljon ja kuluisi nopeammin pois eikä myös tulisi sitä ikävää juurikasvua. kertokaas mielipiteenne! ja eikö siitä sitruunahoidosta olisi nyt talvella mitään apua? jos sen antaisi olla hiuksissa 2-4h..


      • samavika
        Askarruttaa kirjoitti:

        Niin sitä minäkin itse ajattelin että jos ensin se yksi värinpoisto ja vaikka vaaleanruskea väri ja sitten sen haalistuessa vaalentaisi aina pikku hiljaa. (: mutta kannattaisiko sitä laittaa sen värinpoiston jälkeen ensin kevytväri? niin se ei rasittaisi hiuksia niin paljon ja kuluisi nopeammin pois eikä myös tulisi sitä ikävää juurikasvua. kertokaas mielipiteenne! ja eikö siitä sitruunahoidosta olisi nyt talvella mitään apua? jos sen antaisi olla hiuksissa 2-4h..

        En usko että sen jälkeen voi laittaa kevytväriä, se ei varmana peitä sitä kelta-oranssisuutta. Enkä usko että siitä sitruunahoidosta olisi kauheasti apua, taitaa olla aika pitkälle legendaa noin luomujutut, tyyliin se näkee muutoksia joka haluaa nähdä. Lisäksi tukka ei välttämättä sitäkään rakasta, onhan sekin(sitruuna)happoa.


    • takq

      Sitruunahoidot ovat humpuukia, varsinkin jos kyseessä on tummaksi värjätty tukka.

      Tummaa väriä voi yrittää syvähoitojen lisäksi haalistuttaa sen sijaan öljyhoidolla. Voitele hiuksesi esim. rypsi/oliiviöljyllä illalla, suojaa tyyny tai pää vaikkapa kelmulla ja huuhtele hiukset aamulla. Tämä on hyväksi havaittu keino myös itselläni. Öljy liuottaa keinotekoisia väripigmenttejä hiuksista jolloin väri haalistuu.

      Koska olet ilmeisesti värjännyt hiuksesi ainoastaan kerran tummaksi, on hyvät mahdollisuudet päästä vielä blondiksi nopeammin ja myöskin helpommin. Muista värinpoistoista aiheutuva rasitus ja käytä hyvin hoitavia hoitoaineita joka pesun yhteydessä.

      Keltaisuuteen auttaa hopeashampoo, oranssisuutta voi yrittää peittää tuhkaan taittuvalla vaalealla kestovärillä.

      • .Maybe.

        Kuinka kauan rypsiöljyn pitäisi olla päässä? voiko sen tehdä edellisenä päivänä ennen kampaamoa?


      • monta kertaa

        Siis niitä öljyhoitojahan pitää tehä monesti että saisi edes jotain tulosta aikaan. Voitko kertoa sitten miten sun kävi kun otit sen värinpoiston, kun olen harkinnut samantyylistä operaatiota itsekin?


      • Nimetön
        monta kertaa kirjoitti:

        Siis niitä öljyhoitojahan pitää tehä monesti että saisi edes jotain tulosta aikaan. Voitko kertoa sitten miten sun kävi kun otit sen värinpoiston, kun olen harkinnut samantyylistä operaatiota itsekin?

        Mulla on ollu kullan keltaset hiukset, siis aivan ihanat. Menin sitte nuorempana värjään ne tummiks ja semmosina mä oon ne pitäny... Haluisin niin kovasti ne hiukset takas. Kysyin kerran kampaajalta että onnistuiko saamaan takasin ne, ja se sano että onnistuu. Kampaajalle vaan niin kyllä ne osaa :)


    • lillii

      millä saa ruskeat hiuest tummiksi muulla kuin värjäys aineella? olen lukenut että lehmän sonnalla,mutta pitääkö se paikkansa vois kokeilla kun itte asun maalla

    • kokeiltu_on

      kampaajalle>
      En itse suosittele kotona laittamaan tuota värinpoistoa nimittäin minulla meinasi hiukset lähteä päästä oli pakko keskeyttää värinpoisto siihen kotona, mutta se on yksilöllistä. Kesällä värjäsin mun ihan vaaleat kauniit hiukset (en tiedä kyllä vieläkään miksi) se oli semmonen kokeilu ja laitoin ihan tumman ruskean kestovärin, no se oli sitten mun mielestä ihan jees ja tykkäsin ja halusin kumminkin mun vaaleat takaisin kesän jälkeen muutenkin olen luonnostani ihan vaaleahiuksinen. Kokeilin värinpoiston kotona, ei tullut mitään, hiukset meinasivat ihan oikeasti lähteä päästä ja keskeytin värinpoistoin heti ja ne jäi sitten todella oudoiksi oransseiksi päältä sit kampaajalle tilasin ajan, tuonne ammattikoululle, ne opiskelijat tekevät hyvin halvoin hinnoin värinpoiston ja värin siihen päälle mulla taisi maksaa 30-40 euroa ja hyvät tuli! tästä opin sen että en kyllä ikinä tummia hiuksia laita mutta siis kampaajaa suosittelen, nimittäin koskaan ei ole varmaa tuosta kotona laittamisesta! Mut hei ennenkö kampaajalla varaa ajan,nii jos on vaan mahollista kuluta mahdollisimman paljon tummaa väriä pois tai laita vaaleita raitoja nii tulee paremmat. :) mäntysuovalla kulutin ite noita hiuksia ennenkö laitoin takaisin vaaleat.

    • hiuksetvieläpäässä

      Se on lähestulkoon sama, tekeekö sen kampaajalla vai itse kotona, samoja mömmöjähän ne melkeinpä käyttävät, paitsi että kampaamoissa tulee tyyriimpi hinta.

      Itse käytän tätä värinpoistoa:

      http://www.cybershop.fi/product/3810/bleach-and-peroxide-kit

      Vaikka värinpoistoja saa muutaman euron halvemmallakin, ne kuluttavat hiusta ehkä enemmän? Itselläni tämä toimi kuitenkin paremmin ja uskaltaudun ehkä jopa suosittelemaan sitä värinpoistoa harkitseville. Kannattaa mieluummin panostaa laatuun kuin hintaan siinä mielessä, että toisessa lähtee tukka päästä, mutta saat kaksi euroa säästettyä hinnassa :D

      • grAu!!.!:!:!:!

        ITSE VAIN ODOTAN ET HIUKSET KASVAA ! (:


      • jioujio
        grAu!!.!:!:!:! kirjoitti:

        ITSE VAIN ODOTAN ET HIUKSET KASVAA ! (:

        osta blondi shamoppoota se ottaa tumaa värii pois ja sittee se sitruuna hommeli se autoo mua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe