Mitä hyvää oinaassa?

enkö ikinä opi

Itse oinaana olen tässä alkanut keskusteluja seuratessani miettiä, onko oinaassa mitään hyvää?
Jääkö oinas yksin? Viesti tuntuu olevan, että eikö ne oinaat koskaan opi, vaikka sarvet on pyöreän käyriksi vääntyneet?

Takajaloillani haraan vastaa vain niin kauan kunnes en enää ole omista tunteistani säihkähtänyt. Ja voin taas tuntea oloni turvalliseksi, levolliseksi ja toiselle hyödyksi. Jostain olen kuullut, että oinasta pitäisi lähestyä niinkuin pohjoiskarjalaista miestä, ystävällisesti ja lempeästi niinkuin koiranpentua kohtelisi.

10

3007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkkäoinasnainen

      Tämä on taas näitä aiheita.. Olen oinas, nelinkertainen vieläpä. Siltikään en ole agressiivinen, väkivaltainen taikka uskoton. Olen herkkä, liiankin herkkä ja riitoja sekä väkivaltaa inhoava. Olen ollut parisuhteessa 10-vuotta uskollisesti eikä ole ongelmia ollut.

    • v123

      täydellisen turhaa joukkoa jok'ikinen!

    • pohjoiskarjalaista?

      Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa... pohjoiskarjalaisilla miehillä on järestään huono itsetunto. Silti pettävät . Ovat myös agressiivisia. Selkäänpuukottajakansaa kaikki tyyni. Kokemusta on. maijalisa

      • en ikinä opi

        Niin, siinä taisi olla päinvastaista tunnetta kuin sinulla, maijaliisa, mukana. Aukeaa tässä keskustellessa hyväuskoisen oinaan silmät. Olo on välillä kuin liisalla ihmemaassa. Huomaan vain itse itäsuomalaisten kanssa tekemisissä ollessani jonkinlaista sujuvaa yhteisymmärrystä, noin äkkiseltään kanssakäymisessä ollessani. Mutta tosiaan, mitä sen sujuvuuden ja sulavien sanojen takana on? - Naisten naurattajia, jotka minussa saa huonojen itsetuntojen hoivaajanvaistot esiin, vaikka tasavertaista suhdetta haen ja siten myös hoivaa ja tukea myös itselleni?
        Sinäpä sen sanoit, onko logiikka just siinä, että huono itsetuntoista täytyy käsitellä ystävällisesti ja paijaamalla kuin koiranpentua, joka aistii toisen tunneilmaston ja tämän vaarallisuuden tai vaarattomuuden.

        Käännyinkö tuohon ilmansuuntaa ihmisiä tutkailemaan siksi, kun siellä olevilta ihmisiltä puuttuu länsisuomalainen varauksellisuus, etäisyys, johon kerran päätin luottaa mutta, joka petti minut pahan kerran vieläkään tietämättä, miten siinä oikein niin kävi. Tai sitten siinä oli kyseessä puberteettitapaus, joka jatkui heti neljänkympin kriisinä. Mene ja tiedä. Miten tuommoisen jälkeen sitten voi suhtautua muuten kuin positiivisesti, kuullessaan itäsuomalaisen vuolaan selityksen: Voi ei, mie iha unohin. Mie olevinnaan tein... Siinä ihan kuulee ja ihollaan tuntee, miten toinen menee itseensä ja on tosissaan pahoillaan mokastaan.


    • hyvää...

      oinaassa on paljon hyvää.ikä,kokemukset ja muuta merkit vaikuttavat myös tilanteeseen.oinas on rohkea!!eteenpäinmenevä!!rehellinen!!minulla on ollut ihania suhteita monien merkkien kanssa.esim.kalat-seksi'ä ja tunnetta ja tasapainoa.kaksoset-tulinen rakkaus ja syvä tunne,arki hankalaa.skorpparit-hyvää ,kiihkeää seksiä ja tosi kaveruutta....jne.älä masennu,elämä on mahtavaa ja on kivaa olla oinas

    • piika13

      Moi, Et oo kuule ainoa joka painii samojen ongelmien kanssa.
      Ei oo tarkotettu helpoksi meidän elämää.
      Vaikka toisaalta yksinolo on ihan kivaa, saa tavata ihmisiä silloin ku sille päälle sattuu.

      • debbie

        Mitallissa on aina 2 puolta..
        Mikä toisten mielestä oinaissa ärsyttää esim. suorasukaisuus on joidenkin mielestä hyvä esim. kaksosista.. ja mehan ollaan erittäin lahjakkaita kirjoittajia.
        Olemme uskollisia!! meillä on päätäynnä IDEOITA!! puolet ainakin mulla jopa toteuttamisarvoisia.
        Oinaat ovat hyviä joukkuepeleissä (taisteluhalua löytyy). He ovat porukan ilopillereitä ja keksijöitä jos tylsää. Töissä ahkeria ja eivät kyttäile kelloon kunhan vaan työ on oinaan mielestä mielenkiintoista erilaiset projektityöt varmaan parhaita..kunhan ei isossa porukassa..
        Oinaat panostavat ulkonäköönsä. Eläinrakkaita.
        anteliaita. tuossa mitä nyt heti tuli mieleen.


      • oinas mies

        Olen kolmatta kertaa liitossa. Ensimmäinen oli kalat sitten vesimies(vaikein) ja nyt on oinas- mies. Paras kumppani mitä mulla koskaan ollut. Rehellinen, suora, herkkä, ahkera, antelias, huumorintajuinen.... ei ole löytynyt näin parin vuoden jälkeen kunnon huonoja puolia.


      • yvokki2
        debbie kirjoitti:

        Mitallissa on aina 2 puolta..
        Mikä toisten mielestä oinaissa ärsyttää esim. suorasukaisuus on joidenkin mielestä hyvä esim. kaksosista.. ja mehan ollaan erittäin lahjakkaita kirjoittajia.
        Olemme uskollisia!! meillä on päätäynnä IDEOITA!! puolet ainakin mulla jopa toteuttamisarvoisia.
        Oinaat ovat hyviä joukkuepeleissä (taisteluhalua löytyy). He ovat porukan ilopillereitä ja keksijöitä jos tylsää. Töissä ahkeria ja eivät kyttäile kelloon kunhan vaan työ on oinaan mielestä mielenkiintoista erilaiset projektityöt varmaan parhaita..kunhan ei isossa porukassa..
        Oinaat panostavat ulkonäköönsä. Eläinrakkaita.
        anteliaita. tuossa mitä nyt heti tuli mieleen.

        oot ihan oikeessa jee, näin se on! sinä sen kerroit niin minun ei tarvitse enempää sanoa,siinä kaikki!


    • oikku4

      No niin naiset siinäs kuulitte kannattaa ottaa oinasmies, Oinaalla on hyvänäpuolena sharmikkuus rehellisyys ystävällisyys, jos et erehdy aliarvioimaan oinasmiestä avuliaisuus arvostaa myös heikoimpia ihmisiä palvelee muita ,mutta niin kauan kuin saa arvostusta on kekseläs nopeatempoinen hauska. huonoina puolina kateus ja taipumus mustasukkaisuuteen, joten oinaan pitää saada tuntea olevansa hyväksytty. Oinaalla on toki paljon hyviä puolia ja kunnianhimoakin löytyy. mutta taas tullaan tähän luottamuspuoleen oinaan pitää saada tuntea olevansa luottamuksen arvoinen , kehuja oinas arvostaa , mutta kritiikin sieto on vähän niin ja näin ainakin nämä kuvaavat itseäni, joten poimikaa pois oinasmies kuleksimasta sinkkuna .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe