valkosolut aina koholla?syöpääkö?

valkosoluinen..

hei ajattelinkysästä että minulla on ollut jo noin vuoden verran valkosolut koholla.mitä se tarkoittaa ja liittyykö siihen jokin sairaus?verikokeita on tämän takia otettu paljon mutta mitään ei ole löydetty?voiko olla syöpää?entäs voiko johtua siitä jos kasvaa viisaudenhammas?voiko se nostaa valkosolujen arvoa ylös?...

26

134048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenties

      En tiedä mikä syöpä nostaa valkosoluja, mutta eikös jokin tulehdus nosta niitä myös?

      • valkosolut...

        niin en muistanut mainita että tulehduksia ei ole..minut on tutkittu monen monella verikokeella ja ei mitään,,mutta syöpähän ei näy verikokeessa....


      • kertoa tarkemmin
        valkosolut... kirjoitti:

        niin en muistanut mainita että tulehduksia ei ole..minut on tutkittu monen monella verikokeella ja ei mitään,,mutta syöpähän ei näy verikokeessa....

        mitkä valkosolut ovat koholla? Eri valkosolut kertovat eri asioista.Esim.allergiaan viittaavat ym.


      • miriam
        kertoa tarkemmin kirjoitti:

        mitkä valkosolut ovat koholla? Eri valkosolut kertovat eri asioista.Esim.allergiaan viittaavat ym.

        Mitkä valkosolut on kohollaan jos jotain allergioita? ja mihin kaikkeen nuo kohollaan olevat voi sitten viitata? Mulla ollu kans joku vuoden ihan just ja just yli viitearvon ja lääkäri kuitannu sen aina jollain lievällä infektiolla.. Niin ja saako nuo tulokset jotenkin itselleen? mä oon vaan aina sairaanhoitajalle soittanu ja kysyny tuloksia!


      • niin on ainakin
        miriam kirjoitti:

        Mitkä valkosolut on kohollaan jos jotain allergioita? ja mihin kaikkeen nuo kohollaan olevat voi sitten viitata? Mulla ollu kans joku vuoden ihan just ja just yli viitearvon ja lääkäri kuitannu sen aina jollain lievällä infektiolla.. Niin ja saako nuo tulokset jotenkin itselleen? mä oon vaan aina sairaanhoitajalle soittanu ja kysyny tuloksia!

        esimerkiksi eosinofiilit koholla.
        Pyydä hoitajalta tarkka tieto että mitkä valkosolut ovat koholla ja kirjoita muistiin ja vaikka googleta. paperin saa myös itselleen,eihän heidän tarvitse muuta kuin tulostaa se sinulle.


      • Laiha

        Kävin työterveys lääkärin luona muutama päivä sitten, koska painoni on puonnut aika paljon lyhyessä ajassa, vaihtelee hurjasti.
        Myös uupumusta, lihasjäykkyyttä löytyy myös.
        Verikokeet otettiin, Leukosyytit 9,2. Huolestuin, koska viime vuonna lokakuussa arvot olivat 5,5.

        Nyt otettiin keuhkokuvat, ja vatsan ultra olis edessä.
        Jatkuva näläntunne, paino tippuu. Tuntuu, että syön kahen eestä.

        On kyllä niitä yöhikoiluja, ja se kammottava JANO. Tässä yks aamupäivä, töissä, meni n.3 l. vettä töissä.

        Onko tarve huolestua???


      • TohtoriFI
        Laiha kirjoitti:

        Kävin työterveys lääkärin luona muutama päivä sitten, koska painoni on puonnut aika paljon lyhyessä ajassa, vaihtelee hurjasti.
        Myös uupumusta, lihasjäykkyyttä löytyy myös.
        Verikokeet otettiin, Leukosyytit 9,2. Huolestuin, koska viime vuonna lokakuussa arvot olivat 5,5.

        Nyt otettiin keuhkokuvat, ja vatsan ultra olis edessä.
        Jatkuva näläntunne, paino tippuu. Tuntuu, että syön kahen eestä.

        On kyllä niitä yöhikoiluja, ja se kammottava JANO. Tässä yks aamupäivä, töissä, meni n.3 l. vettä töissä.

        Onko tarve huolestua???

        Hei! On käyttävä lääkärivastaanotolla, epäilen haiman toimintahäiriötä. Täytyypä poi sulkea II-tyypin diabettesta. On syytä huoletumiselle ja jatkotutkimukset tehtävä ehdottomasti.


    • siis koholla?

      Minulla oli 155, kun viitearvot ovat n.4-8. Valitettavasti minulla todettiin leukemia. Tietysti tulehdukset kuitenkin nostavat arvoja myös. Jos asia edelleen huolestuttaa, käväise yksityislääkärillä, joka todennäköisesti määrää jatkotutkimuksiin helpommin kuin terveyskeskuksesta.

      • kerrotko vielä

        että oliko tosiaan 155, vai jäikö esim. pilkku jostain välistä pois? Kun minulle juuri tänään lääkäri sanoi, että leukosyyttien pitäisi olla alle matalimman raja-arvon 3,4, jolloin epäiltäisiin leukemiaa. Minulla leukosyyttien arvo 12,7, lääkärit ihan hoomoilasena kun mikään muu ei vaivaa, ei ole tulehduksia /allergioita ei mitään.

        Kohonnut arvo on aiheuttanut iholleni paljon hiussuonten verenpurkaumia. Mutta siis varta vasten lääkäri sanoi, että leukemiaa ei epäillä kun arvo on yli viitearvojen, että leukosyyttien määrä on alhainen leukemiassa.


      • leukosyytit
        kerrotko vielä kirjoitti:

        että oliko tosiaan 155, vai jäikö esim. pilkku jostain välistä pois? Kun minulle juuri tänään lääkäri sanoi, että leukosyyttien pitäisi olla alle matalimman raja-arvon 3,4, jolloin epäiltäisiin leukemiaa. Minulla leukosyyttien arvo 12,7, lääkärit ihan hoomoilasena kun mikään muu ei vaivaa, ei ole tulehduksia /allergioita ei mitään.

        Kohonnut arvo on aiheuttanut iholleni paljon hiussuonten verenpurkaumia. Mutta siis varta vasten lääkäri sanoi, että leukemiaa ei epäillä kun arvo on yli viitearvojen, että leukosyyttien määrä on alhainen leukemiassa.

        eli yli kymmenen minulla on leukosyytit,ja en tiedä mitkä valkosolut mutta aina otetaan perusverenkuvan mukana..crp ym.lääkäri väittää että minulla on normaalisti vähän korkeammalla kuin muilla?olen varmaan sit erikois tapaus? ;)


      • Minä kans
        leukosyytit kirjoitti:

        eli yli kymmenen minulla on leukosyytit,ja en tiedä mitkä valkosolut mutta aina otetaan perusverenkuvan mukana..crp ym.lääkäri väittää että minulla on normaalisti vähän korkeammalla kuin muilla?olen varmaan sit erikois tapaus? ;)

        Itselläni todettiin leukemia muutama vuosi sitten ja silloin kun tauti todettiin verikokeista niin leukosyytit olivat peräti 340! Normaalisti kai niiden pitäis olla noin 3-10 joten rajusti meni yli kun todella oli kyseessä leukemia.


      • leukosyyttiarvo
        kerrotko vielä kirjoitti:

        että oliko tosiaan 155, vai jäikö esim. pilkku jostain välistä pois? Kun minulle juuri tänään lääkäri sanoi, että leukosyyttien pitäisi olla alle matalimman raja-arvon 3,4, jolloin epäiltäisiin leukemiaa. Minulla leukosyyttien arvo 12,7, lääkärit ihan hoomoilasena kun mikään muu ei vaivaa, ei ole tulehduksia /allergioita ei mitään.

        Kohonnut arvo on aiheuttanut iholleni paljon hiussuonten verenpurkaumia. Mutta siis varta vasten lääkäri sanoi, että leukemiaa ei epäillä kun arvo on yli viitearvojen, että leukosyyttien määrä on alhainen leukemiassa.

        voi olla myös merkki leukemiasta. Minulla oli todella arvo 155 ja todettiin krooninen myeloinen leukemia. Nyt täsmälääkkeen ansiosta leukosyytit ovat viitearvojen mukaiset, ja verikokeet uusitaan taas toukokuussa samalla kun otetaan uusi luuydinnäyte.


      • lymfooma
        leukosyyttiarvo kirjoitti:

        voi olla myös merkki leukemiasta. Minulla oli todella arvo 155 ja todettiin krooninen myeloinen leukemia. Nyt täsmälääkkeen ansiosta leukosyytit ovat viitearvojen mukaiset, ja verikokeet uusitaan taas toukokuussa samalla kun otetaan uusi luuydinnäyte.

        eli just leukemia nostaa leukosyyttejä todeella rajusti

        itselläni oli leuk just vähän koholla ilman infektio oireita, eli leuc oli 10-15 välillä
        ja niinpä sit sain lopulta oireita ja todettiin lymfooma, eli verisairaus sekin, sitten makoilin juuri leukemia potilaiden kanssa samalla osatolla samoissa hoidoissa

        eli ap onko sulla mitään oireita missään ?
        hikoiletko öisin ja yleensäkin reilusti ?

        onko päässä outo olo ? tms


      • FirenzeE
        lymfooma kirjoitti:

        eli just leukemia nostaa leukosyyttejä todeella rajusti

        itselläni oli leuk just vähän koholla ilman infektio oireita, eli leuc oli 10-15 välillä
        ja niinpä sit sain lopulta oireita ja todettiin lymfooma, eli verisairaus sekin, sitten makoilin juuri leukemia potilaiden kanssa samalla osatolla samoissa hoidoissa

        eli ap onko sulla mitään oireita missään ?
        hikoiletko öisin ja yleensäkin reilusti ?

        onko päässä outo olo ? tms

        Hei
        Yllättäen löytyi B-Leuk 9,3 10E9/I.. eli koholla leukosyytit.. menin lääkäriin koska viimeisimmät kilpirauhaskokeet olivat tulleet, olivatkin normaalit kolmen viime kerran jälkeen, jolloin aina TSH hiukka matala (liiaktoimintaan viittavaa). Kaikki muut arvot nyt olivat ok. Liittyivät kilpirauhaskokeisiin.
        Yöhikoilu ja leuk. koholl.. Mikä yhteys niillä on??? Yöhikoilu liittyy myös kilpirauhasten liikatoimintaan, mutta nyt kun näin viimeisimmän kommentin, huolestuin ... Niska-hartiaseutu ollut pari viikkoa TODELLA kipeä, epäilin tulehdusta, ja sehän myös voisi kai nostaa leukosyytteja. Huolestuttaa.. lähden maailmalle parin viikon kuluttua (uusi pieni verenkuva otetaan ennen sitä, muttei ole aikaa paljon tehdä sitten mitään), jolloin aloitan työt. En tiedä milloin palaan...Kiva jos saisin kommentteja pikimmiten.
        Eijak


      • viitearvot
        leukosyytit kirjoitti:

        eli yli kymmenen minulla on leukosyytit,ja en tiedä mitkä valkosolut mutta aina otetaan perusverenkuvan mukana..crp ym.lääkäri väittää että minulla on normaalisti vähän korkeammalla kuin muilla?olen varmaan sit erikois tapaus? ;)

        Joillakin ihmisillä on vain korkeammat viitearvot mulla esm. aina 9-11 nyt oli vähän kohonnut, voi johtua pahasta flunssastakin tai korvissa olevasta ihottumasta. täytyy seurata.


      • fgrr
        kerrotko vielä kirjoitti:

        että oliko tosiaan 155, vai jäikö esim. pilkku jostain välistä pois? Kun minulle juuri tänään lääkäri sanoi, että leukosyyttien pitäisi olla alle matalimman raja-arvon 3,4, jolloin epäiltäisiin leukemiaa. Minulla leukosyyttien arvo 12,7, lääkärit ihan hoomoilasena kun mikään muu ei vaivaa, ei ole tulehduksia /allergioita ei mitään.

        Kohonnut arvo on aiheuttanut iholleni paljon hiussuonten verenpurkaumia. Mutta siis varta vasten lääkäri sanoi, että leukemiaa ei epäillä kun arvo on yli viitearvojen, että leukosyyttien määrä on alhainen leukemiassa.

        mun lapsella on nyt 29 leukosyytit ja tulehdusarvo on 120


      • Ruova KML
        fgrr kirjoitti:

        mun lapsella on nyt 29 leukosyytit ja tulehdusarvo on 120

        Itsellä oli aikanaan leukkarit koholla, arvot jotain 89-95, muusta syystä olin sairaalassa... Viikon verran lääkäri ihmetteli miksei leukkariarvo palaa normaaliksi vaikka muut arvot ok, lähetettiin Taysiin, ja parissa päivässä luuydinnäytteen jälkeen tuli tieto että sairastan kroonista myeloista leukemiaa. Aika paukku 23v. elämäänsä aloittelevalle naiselle.

        Ensi kuussa tulee 7v. kun olen diagnoosini saanut, enkä ole päivääkään "sairastanut". Pillerilääkitys ja kaikki ok, mutta aika herkästi vien omat lapset lääkäriin, jos epäilen minkään olevan vialla.


      • Tuncay1
        leukosyyttiarvo kirjoitti:

        voi olla myös merkki leukemiasta. Minulla oli todella arvo 155 ja todettiin krooninen myeloinen leukemia. Nyt täsmälääkkeen ansiosta leukosyytit ovat viitearvojen mukaiset, ja verikokeet uusitaan taas toukokuussa samalla kun otetaan uusi luuydinnäyte.

        Moikka voitko auttaa? Minulla on valkosolujen määrä on 12.8 ja pää kipeä ja nuha on. 4 kuukauttaa valkosolujen määrä on sama koholla mutta aina päöä kipeä.


    • Koholla on

      Onhan mullakin paljon tähtiä labrakokeiden edessä. Nytkin mm. B-Neut. 11 (viite 1,5-6.4)
      B-Leuk. 12 (viite 3.4-8.2). Sanoovat, että jossain on tulehdusta. No niin mulla onkin. Mut on vuosiakin ollut koholla tääkin arvo jos on tulehdusarvotkin koholla. Viimeksi LA 98 eli samaan aikaan kuin nuo edelliset arvot

    • Eosinoliilit

      Minulla valkosolut koholla ja syynä oli sidekudostauti. Tosin muitakin oireita oli. Uskon että monenlaisiin sairauksiin voi liittyä tämä valkosolujen kohonneisuus....

    • 50 v.

      Minulla on kohonnut leukocyytit 12,4:ään ja minulla on keuhkokuume. Se alkoi rajulla leukocyyttien kohonneisuudella ja CRP normaali. Lääkkeillä saatiin leukocyytit normaaliin, sitten alkoi Crp nousemaan. 2 kk, jälkeen minulla nyt on 5:es antibiotti tällä hetkellä doxycykliini. Tuntuu että olen melko heikossa hapessa

      • PSYK+VIITEARVOT

        Pojallani oli 2007-2011 leukosyytit
        sekä muut viitearvot jatkuvasti korkeat mutta kun oli Valtionmielisairaalassa
        jossa päivän pää aihe oli 3 kertaapäivässä Lietettynä Leponex-lääkitys,määrä
        jää ilman muuta todellisuudessa tuntemattomaksi ja mitä muita mömmöjä lie
        olikaan,mihinkään somaattisiin oireisiin ei otettu kantaa muuten kuin Outoja
        selittämättömiä kipuja joita ei tutkittu mm.luu ja lihas kivut,hoitajat kirjasivat
        särkylääkeriippuvuus ym.epäammattimaista.Keuhkokuume 2010 syksy.
        Poikani oli 2008-2011töissä Tammikuuhun asti,kun Tammikuussa todettiin
        KEUHKO SYÖPÄ alkoi Säde hoidot hyvillä tuloksilla ja vain tämän
        Syöpä sairauden takia hän pääsi siirtymään Kotikaupunkin Psykiatrian
        Sairaalaan maaliskuussa.(Tuumori sai kasvaa aivan rauhassa tulitikku-
        askin kokoiseksi Valtionmielisairaalassa Psykiatrit tutkivat vain päätä ei
        somaattisia sairauksia,kirjaukset olivat Outoja selittämättömiä kipuja ym.)
        Oli onnellinen siirrosta ja kotilomat alkoivat kesäkuu 2011sai yksin lähteä
        kotilomalle,ei ollut rajoituksia liikkumisessa.13.10-2011 Hoitoonmääräämis-
        päätös Itselleen ympäristölleen ja muille Vaarallinen.............
        samana päivänä 13.10 Psykiatri kirjasi Kotilomaluvan 14-16.10 ajalle
        sai lähteä yksin vapaasti lomalle ja vielä oli yksi loma välissä sekä
        viimeinen loma oli 3.11-7.11-2011mitä sairaampi poikani oli hänelle annettiin
        näkemättä lomaa,Psykiatrit ja Henkilökunta olivat tietoisia Poikani tilasta
        7.11-2011 Kotilomalta paluu päivän jälkeen Elinaikaa oli vain kolmepuoli-
        päivää jäljellä ja lisäksi Omainen äiti joutui menemään paikalle vaatimaan
        kiireistä konsultointia Keuhkolääkärille ja Onkologi odotti soittoa Psykiatrilta,
        nämä toteutuivat vasta 8.11 iltapäivällä.Molemmissa keuhkoissa kova
        tulehdus toinen keuhko painunut kasaan "PNEUMONIA" eli keuhkokuume,
        Elikkä Sairaalassa oleva potilas kuolee Keuhkokuumeeseen???????????
        Poikani KUOLI 11.11-11


    • Tumppaamaan

      Tupakointi on tavallinen syy hieman koholla oleviin leukosyytteihin.

    • suzza

      kysyisin nyt teiltä hyvät ihmiset,minun leukosyytti tulos oli 9.0 onko okoo vai huono

    • pölijäolo

      Mitenkähän tän ymmärtäis... Hirveä väsymys kurkkukivun ja muun flunssatyyppisen oireilun kanssa pakotti lääkäriin (oon sitkutellu kipeenä töissä koska oon niin pölijä). Menin lääkäriin ja verikokeessa leukkarit noin 15. Samoin lasko 30. Mäöröttiin saikulle, jita jatkettu nyt kolme vk. Viikon kuluttua sairaslomalla ollessani uus verenkuva ja arvot oli melkolailla samat, tosin lasko laskenut vähän ja leukkatit nousseet. Sitten vk kuluttua taas verenkuva ja leukkarit oli 21. Lasko normaali ja crp 3. Aamulla lääkäri soutti ja käski heti päivystykseen sairaalaan. Nyt oli vrk:ssa leukkarit laskeneet 16.8. Kotiin kehotuksella että jos kuume nousee tai huono olo niin pitää palata päivystykseen. Maanantaina uusi verenkuva. Oon ihmeissäni. Lääkäri tutki imusolmukkeet ja kyseli kauan sellaisia, että tajusin et leukemiaa epäillään. Kuinka todennäköistä leukemia näillä tiedoilla vois siis olla? Voiko nuo leukkariarvot tilkeen pomppia? Kurkkukipu edelleen kova jo neljättä viikkoa mutta yskä rauhoittunut.

    • Tuncay1

      Mullakin 4 kuukauttaa ollut koholla mutta sen lisäksi pää kipeä ja vähän nuha. Oletko saanut jotain vastaus lääkäriltä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe