Dalacin vs Avitcid

vm80vm

Miten nämä tuotteet eroavat?
Suojaako Dalacin-voide niin ettei tule uusia finnejä kuten Avitcid vai onko Dalacin vain ihoa rauhoittamaan, jotta juuri-nyt-olevat finnit häipyisivät?

Vaihdoin Avitcidista Dalaciniin mutta funtsin oliko kuitenkaan hyvä juttu.

Tehoaako Dalacin sillä tavalla että finnejä ei synny?

Kyseessä siis tämä emulsio, ei sisäinen antibioottihoito (ikävä kyllä ei lääkäri kirjoita minulle sitä vaikka kuinka vongun)

40

41137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Ihan vinkki vaan, että Dalacin on täysin tehoton lääke. Kun on akne, niin kovemmat aineet heti alusta asti vaan käyttöön ja tuollaiset lääkärit pois töistä, jotka eivät halua auttaa potilaita.

      Mene toiselle lääkärille ja pyydä jotain tehokasta lääkettä kuten Differin-geeliä akneen. Kävitkö muuten yleislääkärillä vai ihotautilääkärillä? Yleislääkäreillä ei ole juuri mistään asiasta mitään tietoa, että suoraan vaan ihotautilääkärille. Hän ymmärtää ehkä paremmin, millainen tauti akne on. Huonoilla lääkkeillä tulee arpia ja ihmisen elämä menee pilalle.

      • vm80vm

        Mutku.

        Mun akne ei ole kuulema niin paha, ei kai edes keskivaikea, joten sen takia lääkäri ei tahtonut antaa sisäisiä antibiootteja.
        Mutta minäpä se tuijotankin joka aamu naamaani peilistä eikä hän ja mun mielstä mulla on todellakin liikaa finnejä. Eihän niitä hitsi vie näin vanhana (neljännesvuossataa ylitetty) tarvis olla lainkaan. Mielestäni väh. 10 pattia naamassa kokoajan on jo akne, eiköstä.
        Miten sitten ihotautilekurille pääsee muuta kun t-keskuslääkärin lähetteellä (eikä se mitään lähetä kuitenkaan)? En millään viitis maksaa hunajaa yksityisestä.
        Käyntimaksut ovat aika isoja.


      • vm80vm

        miten se sitten vaikuttaa, miten eroo noista kahesta aiemmin mainitusta`?


      • sol
        vm80vm kirjoitti:

        Mutku.

        Mun akne ei ole kuulema niin paha, ei kai edes keskivaikea, joten sen takia lääkäri ei tahtonut antaa sisäisiä antibiootteja.
        Mutta minäpä se tuijotankin joka aamu naamaani peilistä eikä hän ja mun mielstä mulla on todellakin liikaa finnejä. Eihän niitä hitsi vie näin vanhana (neljännesvuossataa ylitetty) tarvis olla lainkaan. Mielestäni väh. 10 pattia naamassa kokoajan on jo akne, eiköstä.
        Miten sitten ihotautilekurille pääsee muuta kun t-keskuslääkärin lähetteellä (eikä se mitään lähetä kuitenkaan)? En millään viitis maksaa hunajaa yksityisestä.
        Käyntimaksut ovat aika isoja.

        ihotautilääkärille pääsee myös ilman toisen lääkärin lähetettä, puhelinluettelossa ja lehissä on ilmoituksia ja puhelinnumeroita.. soita ja varaa ite aika...


      • Poika17

        Minulle kyllä ihan yksityinen ihotautilääkäri määräsi Dalacin-liuosta iholle aknen hoitoa vartea. Ja oli kyllä erittäin ammattitaitoinen lääketieteen tohtori...


      • mjoo

        Dalacin kyllä toimii mutta minulle se voi todella kauan, että se alkoi toimimaan jonkun 4-5kk niin kaikki finnit katosivat.


      • Sateen jälkeen
        vm80vm kirjoitti:

        Mutku.

        Mun akne ei ole kuulema niin paha, ei kai edes keskivaikea, joten sen takia lääkäri ei tahtonut antaa sisäisiä antibiootteja.
        Mutta minäpä se tuijotankin joka aamu naamaani peilistä eikä hän ja mun mielstä mulla on todellakin liikaa finnejä. Eihän niitä hitsi vie näin vanhana (neljännesvuossataa ylitetty) tarvis olla lainkaan. Mielestäni väh. 10 pattia naamassa kokoajan on jo akne, eiköstä.
        Miten sitten ihotautilekurille pääsee muuta kun t-keskuslääkärin lähetteellä (eikä se mitään lähetä kuitenkaan)? En millään viitis maksaa hunajaa yksityisestä.
        Käyntimaksut ovat aika isoja.

        Hei, jos oikeesti haluut naamas kondikseen niin älä nyt takerru muutamaan kymppiin vaan mee yksityiselle! Katot netistä kuka lääkäri on erikoistunu ihosairauksiin ja varaat ajan suoraan sille. "Arvauskeskuksesta" saat vaan huonoa palvelua. Laatu maksaa, mutta kannattaa.


      • nuusku736
        Poika17 kirjoitti:

        Minulle kyllä ihan yksityinen ihotautilääkäri määräsi Dalacin-liuosta iholle aknen hoitoa vartea. Ja oli kyllä erittäin ammattitaitoinen lääketieteen tohtori...

        mulla myös dalacin toiminut loistavasti.

        pitäkää hyvät ihmiset mielessä että lääkkeet vaikuttavat aina YKSILÖLLISESTI. Oman kokemuksenne perusteella ette voi vetää mitään johtopäätöksiä siitä miten lääke toimii jollain muulla. Etenkin aknen ja iho-ongelmien kanssa tämä korostuu, koska aknea on monenlaista ja sen syyt vaihtelevat jokaisella potilaalla.

        Ei siis lytätä netissä tuotetta josta saattaa olla jollekulle vielä valtava hyöty :)


      • -konkari-
        nuusku736 kirjoitti:

        mulla myös dalacin toiminut loistavasti.

        pitäkää hyvät ihmiset mielessä että lääkkeet vaikuttavat aina YKSILÖLLISESTI. Oman kokemuksenne perusteella ette voi vetää mitään johtopäätöksiä siitä miten lääke toimii jollain muulla. Etenkin aknen ja iho-ongelmien kanssa tämä korostuu, koska aknea on monenlaista ja sen syyt vaihtelevat jokaisella potilaalla.

        Ei siis lytätä netissä tuotetta josta saattaa olla jollekulle vielä valtava hyöty :)

        Tosiaan tämän faktan käsittäminen (syiden ja hoitojen yksilöllisyys) näyttää menevän monen käsityskyvyn ylitse.

        Toinen ryhmä ovat nämä, jotka lukevat jonkun kauhutarinan tai hoidon netistä ja nielevät sen pureskelematta.
        Kolmas ovat ulkomaisista "nettikaupoista" tilattuja hämäriä litkuja naamaansa hierovat.
        Neljäs ovat nämä ns. lääkärit, jotka eivät tajua aknesta paljoakaan, mutta silti määräilevät tai ovat määräämättä lääkkeitä miten sattuu, eivätkä paljon kuuntele potilasta.
        Viides ovat nämä teinit (joihin itsekin aikanani kuuluin), jotka ovat aivan pihalla siitä, miten oma iho saadaan paremmaksi.
        Kuudes ovat ne teinit, joilla on kaksi mustapäätä, itkevät sitä ja menevät jonkun puoskarin suorittamaan "ihon kuorintaan", huonossa tapauksessa syövyttävät ihoonsa arvet ja vasta sitten heräävät siihen todellisuuteen, että heidän ihonsa oli täydellinen.

        Nämä kaksi viimeistä tapausta ovat enemmän surullisia kuin syyttelyn aihe. Listaa voisi jatkaa.


    • minä

      Siis, en tiedä mitä tarkoitat, mutta Dalacin liuos on iholle pinnallisesti siveltävä aine, jota itse käytän ja jonka olen todennut erittäin puhdistavaksi ja erinomaiseksi rauhoittamaan ihoani.
      Dalacin ei ole sisäisesti otettava antibiootti, sen sijaan esim. tetralysal eli lymesykliini on.
      Tätä minulla itsellänikin on tällä hetkellä puolen vuoden kuuri.

      Avitcid-voidehan kuorii kevyesti ihoa ja aukaisee ihohuokosia. Itse kuitenkin käyttäisin mieluummin Dalacinia... Ei ole paiseita enää tullut leukapieliin Dalacinin ja sisäisen antibioottilääkityksen aloittamisen myötä.
      Nimim. 3 vkoa kuurilla ollut.

      • vm80vm

        sama dalacin-emulsio mullakin.
        se on tarkoitettu märkäisten näppyjen päälle (lekurisanoi) mutta mitäs sitten kun niitä ei ole enää, pitääkö jatkaa sitä 3kk (kuten ohjeessa lukis) ja estääkö se uusia finnejä syntymästä tai vaan poistaa niitä märkäsiä.


      • Saara
        vm80vm kirjoitti:

        sama dalacin-emulsio mullakin.
        se on tarkoitettu märkäisten näppyjen päälle (lekurisanoi) mutta mitäs sitten kun niitä ei ole enää, pitääkö jatkaa sitä 3kk (kuten ohjeessa lukis) ja estääkö se uusia finnejä syntymästä tai vaan poistaa niitä märkäsiä.

        no ei mulla kyllä ainakaan ole mitään märkäsiä ja mulle määrättiin tota :D


    • finninen

      juu, itse olen käyttäneyt kaiken maailman voiteita, lääkkeitä, vitamiineja, kosmetologihoitoja jne. muttei akne ole häviämässä minnekkään.
      tällä hetkellä sain e-pillereitä jotka on tarkoitettu aknen hoitoon ja raskauden ehkäisyyn.
      antibiootit mitä olen syönyt yhteensä vuoden, auttoivat vain hetkellisesti. kuten samoin differin ja dalacin ja kaikki muutkin aineet. aineiden vaikutusta ei voi yleistää, eikä kannata aina uskoa toisten neuvoihin vaan käyttää niitä aineita ja voiteita mitkä itsestä tuntuvat tehoavan. muistakaa miettiä myös tulevaisuutta ja miltä iho näyttää kaiken rääkkäämisen jälkeen, koska itse en vähän aikaa sitä miettinyt. muistakaa kosteuttaa ja käydä rauhoittavissa arpihoidoissa kosmetologilla. kuivattamisesta ja puristelusta ei yleensä jää kuin arpia ( riippuu tietenkin aknen laadusta) mutta puhun nyt varsinkin vaikeasta aknesta. vaikea akne ei yleensä kovn helposti häviä, joten kannattaa keskittyä vain sen helpottamiseen eikä tuhoamiseen. ja kannattaa uskoa lääkäriä niiden lääkkeiden kanssa. niistä voi tulla sivuvaikutuksia kuten luuston heikentymistä, eikä ne oikeasti vaikuta kuin hetkellisesti. itselläni iho parani pariksi kuukaudeksi täydellisesti ja sitten tuli viisinkertaisesti pahempana takaisin.
      itselläni dalacin vaikutti hyvin enkä ole avitcidistä kuulutkaan, mutta suosittelen sen lievemmän aineen käyttämistä.

    • laku

      Selässäni oli muutamia finnejä ollut jo melkein vuoden verran (kesällä iho oli parempi) ja sitten syksyllä finnit levisivät myös rintaan. Lääkäri määräsi Avitsidia, mutta sitä käyttäessä iho meni pahempaan suuntaan. Yhden tuubin sitä käytin ja selkä on nyt puolet pahemman näköinen, kun aiemmin. Nyt kun tuubi loppui, niin jäljellä on enää vain arvet ja joitan paukamia, mitä ei aiemmin edes ollut. Uusia finnejä ei ole syntynyt..
      Hypistelen käsissäni Dalacin reseptiä, että pitäisikö sitä koettaa?? Hieman epäilyttää...

      Viisaana ihmisenä en mene enää missään asioissa terveyskeskuslääkäreiden pakeille, vaan varaan suoraan ajan yksityisille, kun niillä tuntuu olevan enemmän aikaa tavallisen ihmisen ongelmille...

      • .kuluttaja.

        Itsellänikään ei ole mitään hyviä kokemuksia terveyskeskuksista, mutta varsinkin erikoissairaanhoidossa julkinen on voittamaton. Yksityiset ovat monessa vaivassa paras ratkaisu, mutta on hyvä huomata, että aikaa niillä on vaikka kuinka, koska taksa on kova. Kannattaa myös katsoa, ettei joudu rahastettavaksi ja maksa tyhjästä.


    • typsy

      Mä oon käyttäny nyt tota dalacinia reilun kuukauden. Mulla on keskivaikea akne. Tuo on tosi hyvin vaikuttanu, ei tuu enää isoja finnejä ollenkaa ja muut finnit on muuttunu "länteiks". Mut just se on ongelma ku ei tiiä että saako ostaa uuden tollasen purkin ja käyttää sitä kolmeen kuukauteen asti..? Ku mulla toi kestää varmaa noin 2 kk. Ja mikä on se väli että saa alottaa uuestaan käyttää tota..,vuosi?? vai saako sitä käyttää enää ollenkaa uuestaan? en sit tiiä palaako finnit takasi ku lopettaa tuon käytön..

    • Akne for ever

      Dalacin on antibiootti, jota voi maksimissaan käyttää 3 kk. Avitcid on a-vitamiinivoide, joka
      "kuorii" ihoa. Jos akneen kuuluu kipeitä ihonsisäisiä paukuroita, eivät ne parane paikallishoidolla kovinkaan hyvin vaan tarvitaan
      antibioottihoito suun kautta. Jos finnit ovat ihon pintaan aukevia, "puristettavissa", paikallishoito on hyvä ratkaisu eli nämä ihon pinnalle siveltävät tuotteet. Jos akne on paha ja palaa aina hoitojen päätyttyä, on hyvä keino käyttää Avitcid-voidetta ylläpitohoitona 1-2 kertaa viikossa.

      • 56-vuotias akneihoinen

        Sain toistamiseen Dalacinia finnien hoitamiseen, mutta vasta nyt ohjeen, että sen rinnalla ei pidä käyttää 12 tuntiin muita finnivoiteita, koska ne kumoavat Dalacinin vaikutuksen. Niinpä ero Dalacinin tehoon onkin nyt huomattava. Aiemmin käytin sen lisäksi myös finnivoiteita, mikä siis oli virhe. Jos finni on puristettavissa, teen sen ja lisään sen jälkeen Dalacinia. Seuraavana aamuna on enää rippeet jäljellä. Dalacin vie tummista vaatteista värin, joten se pitää muistaa ainetta käytettäessä.


      • ollut
        56-vuotias akneihoinen kirjoitti:

        Sain toistamiseen Dalacinia finnien hoitamiseen, mutta vasta nyt ohjeen, että sen rinnalla ei pidä käyttää 12 tuntiin muita finnivoiteita, koska ne kumoavat Dalacinin vaikutuksen. Niinpä ero Dalacinin tehoon onkin nyt huomattava. Aiemmin käytin sen lisäksi myös finnivoiteita, mikä siis oli virhe. Jos finni on puristettavissa, teen sen ja lisään sen jälkeen Dalacinia. Seuraavana aamuna on enää rippeet jäljellä. Dalacin vie tummista vaatteista värin, joten se pitää muistaa ainetta käytettäessä.

        Olin 2pv sitten ihotautien erik.lääkärin/professorin yksit.vast.otolla. Koulutustaustansa vuoksi luottaisin hänen selostukseensa aiheesta. Dalacin ei ole se lääke, joka värjää vaatteet valkoisiksi...Minua kehoitettiin käyttämään Dalacin-liuosta 3kk:n jälkeenkin, jos on tehoa löytynyt - muussa tapauksessa mietitään järeämpiä keinoja. Dalacin liuos rauhoittaa punaisia näppyjä lieventäen tulehdusreaktiota. Illalla käytettävä Differin geeli on aine, joka estää finnien muodostusta. Kärsivällisyyttä pitää kuulemma olla vielä kärsivällisyyden päällekin, sillä jos tuloksia näkyy 3vko:n kuluttua, on tilanne todella hyvä, jos tulokset ovat 3kk:n kuluttua hyvät, on tilanne suorastaan erinomainen... Näin professori minulle kertoili.


      • fni
        ollut kirjoitti:

        Olin 2pv sitten ihotautien erik.lääkärin/professorin yksit.vast.otolla. Koulutustaustansa vuoksi luottaisin hänen selostukseensa aiheesta. Dalacin ei ole se lääke, joka värjää vaatteet valkoisiksi...Minua kehoitettiin käyttämään Dalacin-liuosta 3kk:n jälkeenkin, jos on tehoa löytynyt - muussa tapauksessa mietitään järeämpiä keinoja. Dalacin liuos rauhoittaa punaisia näppyjä lieventäen tulehdusreaktiota. Illalla käytettävä Differin geeli on aine, joka estää finnien muodostusta. Kärsivällisyyttä pitää kuulemma olla vielä kärsivällisyyden päällekin, sillä jos tuloksia näkyy 3vko:n kuluttua, on tilanne todella hyvä, jos tulokset ovat 3kk:n kuluttua hyvät, on tilanne suorastaan erinomainen... Näin professori minulle kertoili.

        Siis voiko dalacinia ja differiniä käyttää yhtäaikaa, toista päivällä ja differiniä yöksi?


      • minulle ihotautilääkäri
        fni kirjoitti:

        Siis voiko dalacinia ja differiniä käyttää yhtäaikaa, toista päivällä ja differiniä yöksi?

        määräsi juuri näin, kun pelkkä differin ei ihan auttanut, eikä hänen mielestään ollut mitään estettä käyttää dalacinia pidempäänkin, sillä kun ihon kunto parani, sitä tarvitsi enää vähän.


      • ällistynyt
        56-vuotias akneihoinen kirjoitti:

        Sain toistamiseen Dalacinia finnien hoitamiseen, mutta vasta nyt ohjeen, että sen rinnalla ei pidä käyttää 12 tuntiin muita finnivoiteita, koska ne kumoavat Dalacinin vaikutuksen. Niinpä ero Dalacinin tehoon onkin nyt huomattava. Aiemmin käytin sen lisäksi myös finnivoiteita, mikä siis oli virhe. Jos finni on puristettavissa, teen sen ja lisään sen jälkeen Dalacinia. Seuraavana aamuna on enää rippeet jäljellä. Dalacin vie tummista vaatteista värin, joten se pitää muistaa ainetta käytettäessä.

        "Jos finni on puristettavissa, teen sen..."
        Olet 56 (kärsinyt aknesta kymmeniä vuosia?), etkä vieläkään ole hoksannut, että puristelu on järjetöntä?


    • näppylä

      Olisiko jollain kokemuksia Dalacin-liuoksen vaikutuksista mustapäihin ja valkoisiin ihomato-näppyihin? Tai vinkkejä mikä niihin olis paras? Mulla ei ole märkäpäisiä finnejä, mutta musta- ja valkopäitä naama ihan täynnä. Ja silloin tällöin kipeitä paukamia syvällä ihon alla. Lääkäri määräsi Dalacinia, mutta nettikeskusteluja lukemalla sain sen kuvan et se tehoo nimenomaan märkäpäihin...

      Ja tosta, kannattaako käyttää yli 3kk, niin mulle lääkäri ja farmaseutti sano että ehdottomasti EI saa käyttää yli, koska sillon iho tottuu siihen ja lopettamisen jälkeen ihon kunto pahenee.

      • futuredoctor

        Eli ihomadot ja kuvaamasi "valkoiset näpyt" ovat kuollutta ihoa ja talia ja ne pitää saada pois. Ne eivät lähde pois antibiootilla kuten dalacinilla. Ne lähtevät pois esimerkiksi ihoa kuorivalla salisyylihapolla tai glykolihapolla. Avitcid puolestaan normalisoi ihon uusiutumista siten ettei kyseisiä ongelmia enää synny (iho uusiutuu itsekin) Näitä hoitoja voi käyttää rinnakkain, mikä on tosi tehokas hoitokeino ihotukkeumiin (ei tarvi olla tulehdusta). Ihon voi kuoria välillä myös mekaanisesti kunhan muistaa olla varovainen ja käyttää oikeanlaista tuotetta. Esim. Neutrogenan Visibly Clear tuotteella on hyvä kuoria kasvot (se sisältää sekä mekaanisen että kemiallisen kuorijan) Sen jälkeen voi iholle levittää pienen määrän jotain a-vitamiinijohdannaista esim. differiniä tai avitcidia (tai vaikka ilman reseptiä saatavaa bm optiretiniä) Antaa imeytyä rauhassa ja sitten joku hyvä tehokas kosteusvoide päälle jos tarvetta. Näin siis ennen nukkumaanmenoa. Aamulla riittää tavallinen kasvopesu kasvovesi (alkoholiton!) kevyt suojakertoimellinen päivävoide. Ja ton iltakuorinnan voi tehdä vaikka joka 2 tai 3 ilta riippuen miten "kova" ihosi on. Joka ilta ei kannata tehdä sillä iholle pitää antaa aikaa uusiutua.


      • näppylä
        futuredoctor kirjoitti:

        Eli ihomadot ja kuvaamasi "valkoiset näpyt" ovat kuollutta ihoa ja talia ja ne pitää saada pois. Ne eivät lähde pois antibiootilla kuten dalacinilla. Ne lähtevät pois esimerkiksi ihoa kuorivalla salisyylihapolla tai glykolihapolla. Avitcid puolestaan normalisoi ihon uusiutumista siten ettei kyseisiä ongelmia enää synny (iho uusiutuu itsekin) Näitä hoitoja voi käyttää rinnakkain, mikä on tosi tehokas hoitokeino ihotukkeumiin (ei tarvi olla tulehdusta). Ihon voi kuoria välillä myös mekaanisesti kunhan muistaa olla varovainen ja käyttää oikeanlaista tuotetta. Esim. Neutrogenan Visibly Clear tuotteella on hyvä kuoria kasvot (se sisältää sekä mekaanisen että kemiallisen kuorijan) Sen jälkeen voi iholle levittää pienen määrän jotain a-vitamiinijohdannaista esim. differiniä tai avitcidia (tai vaikka ilman reseptiä saatavaa bm optiretiniä) Antaa imeytyä rauhassa ja sitten joku hyvä tehokas kosteusvoide päälle jos tarvetta. Näin siis ennen nukkumaanmenoa. Aamulla riittää tavallinen kasvopesu kasvovesi (alkoholiton!) kevyt suojakertoimellinen päivävoide. Ja ton iltakuorinnan voi tehdä vaikka joka 2 tai 3 ilta riippuen miten "kova" ihosi on. Joka ilta ei kannata tehdä sillä iholle pitää antaa aikaa uusiutua.

        Oonkin jo jonkin aikaa käyttänyt salisyylihappoa sisältävää kuorivaa puhdistusgeeliä. Tuloksia vaan ei ole syntynyt. Eikä Dalacinkaan ole auttanut n. kuukauden käytön jälkeen. Tämä on hassu ongelma, sillä se alkoi kun lopetin pillereiden syönnin (24-vuotiaana, teininä iho oli kuin vauvan pylly!). Pitää varmaan alkaa syödä pillereitä uusiks, siinä vaan on se huono puoli että ne vaikuttaa paljon muuhunkin kun ihoon eikä mitenkään positiivisesti... :)


    • Roaccutan

      Kuullostaa pikkuvaivoilta omaan tilanteeseen verrattuna :D Itse siis tapellut aknen kanssa parisen vuotta ja tuossa ~5kk sitten tuli viimein haettua aika ihotautilääkärille, ja yksityiselle sellaiselle. Tätä ennen tuli käytyä kaikki markettien kasvohoitotuotteet läpi ja tämän jälkeen vielä ne apteekkienkin hyllyt.

      Oma arvio vaan vähän pahemmasta aknesta olikin sitten vastaanotolla se kaikkein hankalin muoto aknesta. Isommat "finnit" olivatkin sitten cystia ja reseptiä tungettiin kourat täyteen. Halvaksi käynti ei toki käynyt..

      Vastaanotto maksoi ~40e, jonka jälkeen labrat ~20e ja apteekkiin upposi ~300e. Apteekista tarttui sitten mukaan puolen vuoden (huomioikaa nyt että ei se akne parissa päivässä parene vaikka olisi mitä happoa naama täynnä) Roaccutan kuuri, kaksi viikon antibiootti kuuria, dalacin, reseptillä hankittavat ihonpesuaineet (nimi ei nyt tule mieleen), rauhoittavat- ja kosteuttavatihovoiteet, puhdasta kortisonia pari purkkia ja kalkit päälle.

      Melkoinen pillerimeri siis, voiteista puhumattakaan. Mutta jo tuollaisen parin viikon jälkeen cystat katosivat, eli vaikutus oli suht nopea. Roaccutan kuuri vetelee nyt viimeisiään ja välissä on ollut yksi tarkastus/labra-käynti yskityisellä (yht. hinta tuolle ~70e) jolloin määrättiin vielä yksi antibioottikuuri lisää. Samalla annettiin myös sibikortia (kortisonivoide, mutta hellävaraisempaa kuin tunnetumpi Hydrokortison).

      Ihotautilääkärillä käynti todellakin muutti tuon tappelun suunnan voittoisampaan suuntaan, ja en kadu yhtään vaikka euroja on saatu sinne lääkärille ja apteekkiin syytääkkin. Toivon että olisin lähtenyt etsimään kunnon hoitoa heti alkuun, niin nyt ei olisi arpia muistuttamassa siitä aikaisemmasta taistelusta. Roaccutan kuitenkin vaikuttaa tasoittavan noitakin, eli eiköhän noista suurin osa tule vielä lähtemään. Ja onhan vielä kaikki laaser-hoidot yms. olemassa.

      Mitä on muilta kuullut, niin ihan normaaleissa kosmetologi-liikkeissä saa myös hyvää apua, esim. tuon ihonkuorinnan sekä vähän vähemmän tunnetun ultraäänipesun muodossa. Ultraäänipesu on todella kätevä juuri silloin kun hoidot on loppuneet ja halutaan pitää iho kunnossa. Hoito aloitetaan kerran 2 viikossa, jonka jälkeen kerran kuukaudessa, sitten kerran puolessa vuodessa ja loppuviimeksi se kerran vuodessa. Kertahinta ei ole kovinkaan paha ja vaikutus on selvä. Ideana on että ultraäänellä "pestään" juurikin se kaikki finnit aiheuttava paska pois sieltä ihon alta, johon ei mikään aine ja pesutapa auta vaikka kuinka sitä naamaa jynssäisi aamuin illoin.

      Hakeutukaa sinne iholääkärille, niin säästytte paljolta ja saatte jotain näkyviäkin tuloksia!

      • aknis

        Käsittääkseni tähän tepsii abc american body care-niminen voide. Itse kokeillut aikoinaan Ruaccutin-nimistä lääkettä, mutta se on todella vahvaa myrkkyä, joten en välttämättä suosittelisi sitä ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Lisätietoa verkkoapteekista http://verkkoapteekki.blogspot.com


      • Kohtalotoveri

        Itse kärsin samalla tavalla ja sain huomata, että kannattaa jo ongelmien alussa käydä erikoislääkärillä ja jos isotretinoin-kuuria (Roaccutan yms.) tarjotaan, sellainen kannattaa ottaa. Siinä missä muut lääkkeet lähinnä lievittävät ongelmia, tämä todella toimii - lopullisesti!


    • näppynaama

      Sain lähetten työterveyslääkäriltä ihotautilääkärille aknen vuoksi. 20 vuotta sitten akneni hoidettiin Roaccutan lääkkeellä ja puoli vuotta hoito kesti....20 vuotta sitä iloa riitti ja nyt finejä tulee enimmäkseen kasvoihin. Ihotautilääkäri oli jyrkästi sitä mieltä, että turhaan määrätään tuommosia myrkkyjä, joita söin aiemmin ja nyt sain Dalacinin. Viikon olen liuosta kasvoihin laittanut aamuin ja illoin. Näpyt ovat kuivuneet jokseenkin kokonaan, mutta iho on rasvasen tuntoinen koko päivän. Kuukauden tai pitempäänkin aion sitä käyttää, koska ohjeeksi sain, että saa lopettaa kun finnit ovat olleet pois kokonaan viikon ajan. Katotaan tepsiikö?

    • ei takaisin lääkäriin

      käytän avitcidia joka ilta, onko se hyvä vai huono juttu? pitäisikö käyttää harvemmin? iho oli yhteen väliin hyvänä, mutta nyt on taas alkanut finnejä tulla. minulla on avitcidin lisäksi määrätty akneen e-pillerit, olen syönyt monta isotretoin kuuria, jotka poistivat pahimman aknen ja nyt nämä on "ylläpitämässä" tätä parantumista. pelkään että lääkärikierre alkaa taas ja kaikki rahat menee siihen :S leukaan tulee nykyään useasti finnejä ja nenä on täynnä mustapäitä.

      kysyisin myös että auttaisiko avitcid takapuolessa oleviin näppyihin? ne ovat isoja ja kipeitä.

    • jojojojojoo

      ainakin minulla se on vain lievittänyt OIKEIN tulehtuneita finnejä, siis punoitusta,kokoa ja kipua, mutta ei se niitä kokonaan paranna, eikä se myöskään estä niitä syntymästä, ellet sitten huomaa HYVIN ajoissa, että on tulossa kipeä finni. usein se kuitenkin on liian myöhäistä. dalacinkin aivan turha paska.

    • saatananbeibifeissit

      Mulla on Dalacin ja Skinore, voidetta, Tuo Dalacin haisee ihan ruudilta, vituttaa välillä

      • ippuliisa

        Olen käyttänyt dalacinia ja se on totisesti auttanut vaikka vasta viikko sitten aloitin käytön!


      • hgfhdsfghdfgh
        ippuliisa kirjoitti:

        Olen käyttänyt dalacinia ja se on totisesti auttanut vaikka vasta viikko sitten aloitin käytön!

        Avitcid, Dalacin, Epiduo, Clindoxyl ja muut aineet lievittävät aknea vain hetkellisesti. Pahinta on se, että niiden käyttämiseen jää koukkuun ja pitkällä aikavälillä ne vaurioittavat ihoa.


    • varotaan ens kerral

      Kävin just eilen ihotautilääkärillä joka määräs mulle Dalacinii ja Trimopan antibiootti kuurin. Ilalla sitten kaadoin just ostamani Dalacin pullon uusille mustille farkuilleni, kyllä vähän ärsytti, mutta toimin nopeesti ja pelastin farkkuni. Kannattaa olla varovaine sitä avatessa!! Nyt sit syödään vähä aikaa pelkkää Trimopanii, kunnes pääsen ostaa lisää Dalacinii.

    • ei toimi

      kaiken maailman tökötit on kokeiltu ja tällä hetkellä sisäinen antibioottikuuri sekä ulkoinen(dalacin) päälle vielä kosteusvoide eikä tunnu toimivan.....

    • hjläp

      Onko kukaan käyttänyt Dalacinia niin kauan että se ei enään toimi? (resistanssi) Kuinka kauan tämä resistanssi kestää vai onko ikuinen? Mitään tietoa?

    • hjälp

      Haloo? Vastauksia kaipaillessa..

    • näintänäänc

      sain vasta tänään dalacinin :/

    • kokemusasiantuntija

      Aknen hoito kuuluu ehdottomasti ihotautilääkärille. Nykyisin akne pystytään hoitamaan, kuten aikaisemminkin. Aknen hoito kannattaa aloittaa viipymättä ihotautilääkärin ohjkeiden mukaan. Kannattaa, ja auttaa.
      Olen entinen aknepotilas ja kosmetologi, 56 v.

      P.S. Kasvoissani ei ole aknea, ainuttaan arpea eikä muistutusta, että minulla tuota ihosairautta on koskaan ollutkaan. eipä ole ryppyjä myöskään. Hyvin hoidettu akneiho parantuu. Usein rasvainen hankalkin iho kääntyy voitoksi myöhemmällä iällä - se ei kuivu eikä rypisty niin helposti :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe