Millä kaljut pesee?

utelias

Hiuspäiset käyttävät shamppoota, käyttävätkö kaljut siis samaa suihkusaippuaa, millä ne muutenkin pesevät kroppansa? Vai onko päänahka arka alue, jolle täytyy olla oma aineensa?

87

46646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tseimsdiin

      Luulisi että ihan perus suihkugeelillä pesevät tai vain vedellä. Tosin varma en asiasta ole.

      • Marcus

        katasokaas..kaljut pesevät tietenkin shamppoolla..jos jotain ymmärtävät..sillä periaatteessa..ei ihmisen hiukset rasvoitu..vaan päänahka joka rasvoittaa hiukset..eli näin..mut henk.koht ei oo ollu merkitystä onko se suohkusaippua vai shamåpoo..mut jotain saippua ainetta kuitenkin..ellei tahdo että päänahassa on sininen kerrostuma kuona aineita ja muuta p**kaa


    • En ole

      Kalju pestään nahanpesuaineella ja lopuksi kiilloitetaan vahalla ja rätillä.

      • kalu

        milläs aineella kalu pestään?


    • long hair

      ukko on kalju ja pesee samal saippual(body) kuin kroppansa.

    • Kalju

      Ja pesen kalloni LV-shampoolla, ei nimittäin sisällä kaljua kiillottavia silikoneja joita muut shampoot ja suihkusaippuat sisältävät. Säihkyvä poltsi ei ole kaunis eikä komia.

      • taas ei käytä

        mitään aineita, vesi riittää.
        Aineilla kuivuu niin pirusti ja lumisadehan ei ole kauhean kiva juttu :)


    • hiukan hiuksia

      täytyy myöntää että hänen tapauksesaan ei pallokallo auta pesis tai kiilottais kuinka
      paljon tahansa.

    • Luonnonkalju

      koko kroppa, päästä varpaisiin.

    • samalla

      kun mulju

    • Palomies

      Kalju pestään myös shampoolla, sillä rasvan tuottaa päänahka eikä hius. Käy prof. Nordstömin sivuilla tutkimassa lisää...
      Kannattaa muuten ajaa kesäksi kaljuksi, sillä naisten keskuudessa se on valtava success - jos vain muu kroppa kestää :)

    • sopii hyvin

      Erityisesti Nato-touhuja ihannoivalle nuorisolle tämä sotilas-lookki vaatii kunnon tärpättiä sekä sisäisesti, että ulkoisesti käytettynä.

    • nessie

      vettä ja viledaa,ei vaiteskaan ,aamukasteinen ruoho tekee vissiin eetvarttia,pääkin näyttää homeiselta,aitoa luonnonvoimaa

    • Turhapuro U.

      Kaikile sukupuolesta riippumatta tiijoksi, että yhelä saippualla pessee ittensä päästä varppaisiin. Yks pullo shampoota riittää...kunnes tyhjenee. Sitten vaan ruokakaupasta ostamma uuven. Mäntysuopakin käy ja sitäpaitti haisee hyvälle. Akoille ei saa antaa periksi, muuten on pian pulloja kylppäri täys.

      • örkken

        totta, yhdellä aineella pärjää hyvin. Käytän vain saippuaa, sillä saa päänahan rasvan pois vaikka pitääkin kastella tukkaa enemmän tai hinkata saippuaa kauemmin että se tehoaa, kuin shampoota.
        Lisäksi saippua tai mäntysuopa lienee luonnollisempaa kuin mitkä liet hoitoaineet.


    • vastata

      lainkaan, mutta työkaverini edustaa huippu kansainvälistä kosmetiikkamerkkiä Avonia. Ostin poikaystävälleni häneltä miesten sarjan suihkugeelin, koska se kuulema "ei laita kaljua kiiltämään" kuten muut suihkugeelit. Poikaystäväni meinasi revetä naurusta mutta nyt on tosi tyytyväinen, ei kuulema kiillä niin paljon kuin kuin muilla pesuaineilla pestynä. En tieä onko merkitystä mutta poikaystäväni on ihan oikeasti kalju, ei ajettu kalju.

      Mites on poijjaat, mitä mieltä olette jos kalju kiiltää, ihan naisen uteliaisuuden kunniaksi ;).

    • fektol

      Ammutaan kaikkim kuulapäät, niin ei tartte niitäkää katella.

      • hyvä idea.

        Pitkätukat kunniaan!


      • fektol
        hyvä idea. kirjoitti:

        Pitkätukat kunniaan!

        Puhut asiaa


      • Raakel liekki
        fektol kirjoitti:

        Puhut asiaa

        Joo, ja samoilta pitkätukilta munat pois, ja aletaan
        sanomaan niitä kaikkia liisoiksi, kyllä sitä sentään takaapäin tarvii osata sanoa onko kyseessä mies vai nainen....henk.kohtaisesti mulla ei ole väliä, mutta kaikki pitkätukkaiset "miehet" on mun silmissä liisoja.


      • urpå
        Raakel liekki kirjoitti:

        Joo, ja samoilta pitkätukilta munat pois, ja aletaan
        sanomaan niitä kaikkia liisoiksi, kyllä sitä sentään takaapäin tarvii osata sanoa onko kyseessä mies vai nainen....henk.kohtaisesti mulla ei ole väliä, mutta kaikki pitkätukkaiset "miehet" on mun silmissä liisoja.

        Mitäs tehdään lyhyttukkaisille naisille? Siirretään niille miehen sukupuolielimet?

        Jospa ei kuitenkaan alettaisi ketään ampumaan tai keltään munia leikkelemään hiusten tai niiden puuttumisen vuoksi.


      • kalju
        Raakel liekki kirjoitti:

        Joo, ja samoilta pitkätukilta munat pois, ja aletaan
        sanomaan niitä kaikkia liisoiksi, kyllä sitä sentään takaapäin tarvii osata sanoa onko kyseessä mies vai nainen....henk.kohtaisesti mulla ei ole väliä, mutta kaikki pitkätukkaiset "miehet" on mun silmissä liisoja.

        toi o oikee meininki kalju on ja pysyy heh hyvä raakel ;)


      • Homer-74

        tai ammutaan vaan kaikki jotka näyttää erillaisilta, ajattelee erillailla ja puhuu eri kieltä. =)
        ps. ammutaan kaikki
        T:hautaus urakoitsijoidenliitto


    • Rommaani Porista

      Meiän heimos ei oikei kaljui oo tykkänää. Mut ei oo tukkiakaa nii kauheest muistettu pestä. Kyl se pelkkä uimareissu kokemäejokkee o riittänt. Siin joes o kaikkii aineit joukos, sil pessee puhtaaks Reeperbahnilt tullee sorretu naise. Eikä se kalju mikkää Nato-muoti oo. Se Varsovan liito muoti, joka on Auswitzistä kopioitu. Muistakaa ny pest alapää ainaki, kyl se yläpää sit pikku hiljaa valkenoo.

      • Toppa

        Teijjän heimossa on yhtä paljo kaljuja kun työtätekeviä........0!


      • Rommaani Porista

        Vastaan tähän omaan juttuuni, nyt kun osaan kirjakieltä. Nimittäin terskaan kertyy sellaista smegma-nimistä töhnää. Sitä kun kerää talteen ja sitten käyttää sen kaljun kiilloitukseen, niin eikös olekin terveellinen tapa hoitaa päänahkoja.


    • 1Susinaaras

      On ihan sama onko saippuaa tai shamppoota - mutta voihan sitä kuvitella että shamppoo on parempaa....
      10v kokemuksella tiedän.

    • ite666

      Kalju pestään hunajasta, balsamietikasta ja kermasta tehdyllä pesuaineella. Helppo tapa valmistaa ainetta on aivan tavallinen shakeri. Sekaan voi myös pistää votkaa, jolloin yli jääneen aineen voi käyttää sisäisesti humaltumistarkoituksessa.

    • masa

      no ei oo sen ihmeempää kuin muukaan osa päätä, joten ihan samalla suihukusaippualla menee.
      sillähän sen jalkojenvälinkin saa pestyä, vaikka onkin arempaa paikkaa kuin paljas päälaki

    • kkkkkkkk

      Swartzkopfin värjätyille hiuksille tarkoitetulla shampoolla.

    • ...

      Tolulla, tietenki. Sitruuna ei käy, männynhavutolu on parasta.

    • Kokeileppa

      , Arielilla se tekee ei vaan puhdasta vaan syvä puhdasta. Tai sitten viileää vettä ja Coralia.

    • LAARD

      Autovahaa ja koneellinen kiillotusXD!

    • ...

      Ei kun vain NaOH:ta litra, kyllä se sillä tokenee!

      • Maajussi75

        Mun mutsi pesi (oli maatalon emäntä) aina fairylla hiukset ja hyvin meni niin pitkään kun piti permanettia tehdä ei oikei kampaaja saanut aineita tehoomaan!!!!!!!

        T:Hartolan uusi isäntä


    • Autovahalla

      Autovahalla

      • Kalju

        Noin jäät lopullisesti kaljuksi.


    • wifexi

      mieheni ainakin pesee ihan suihkusaippualla...

      • kärsivä

        Tämä on tositarina jonka kerron. Älä aja kaljuksi. Poltin nuorempana päänahkani auringossa,ajamalla sen kaljuksi. Hiuspohjani paloi. Päänahkani haisi palaneelle vielä viikkoja tapahtuman jälkeen. Sen jälkeen olen kärsinyt mm. rasvahiivan liikakasvusta, sekä epämiellyttävästä pistävästä hajusta hiuspohjassa.(palaneen hiuksen haju). hiukseni haisevat tunkkaiselle monesti jopa pesun jälkeen. Shampoota en voi käyttää vaan jotain saippuaa tms. Parturikampaajakin on ihmetellyt joskus hiusteni kuntoa. Oletan että hiusjuureni paloi tms. mutta hiuspohjani sekä hiukseni eivät ole enää entisensä. Tämä ei ollut vitsi vaan tosielämän kertomaa. P.S. Hoitakaa hiuksianne.


      • örkken
        kärsivä kirjoitti:

        Tämä on tositarina jonka kerron. Älä aja kaljuksi. Poltin nuorempana päänahkani auringossa,ajamalla sen kaljuksi. Hiuspohjani paloi. Päänahkani haisi palaneelle vielä viikkoja tapahtuman jälkeen. Sen jälkeen olen kärsinyt mm. rasvahiivan liikakasvusta, sekä epämiellyttävästä pistävästä hajusta hiuspohjassa.(palaneen hiuksen haju). hiukseni haisevat tunkkaiselle monesti jopa pesun jälkeen. Shampoota en voi käyttää vaan jotain saippuaa tms. Parturikampaajakin on ihmetellyt joskus hiusteni kuntoa. Oletan että hiusjuureni paloi tms. mutta hiuspohjani sekä hiukseni eivät ole enää entisensä. Tämä ei ollut vitsi vaan tosielämän kertomaa. P.S. Hoitakaa hiuksianne.

        itse pidän lakkia yleensä kun olen ulkona ja varsinkin silloin kun aurinko porottaa kuumana.

        sen veikkaisin blokkaavan ylikuumentavat.


    • Isoveli on ollu vuoskaudet kaljupää, ja se ainakin tahkoo päätään suihkusaippualla tai shamppoolla... eli ei kai sillä niin väliä ole :-) ...Paitsi tietty jos on on just ajellu päätänsää nii saattaa olla hiukan päänähka hellänä, sit ei ehkä kannata heti mitn.ainetta tunkea päähän.

    • nähnyt

      kaljut pesevät päälakensa kuten naiset karvattoman"posliininsa"jos et tiedä mitä tarkoitan , olet liian nuori

    • Jööran

      Napaketun vitun nahalla kolmesti päivässä

      • Heh heh

        Kiitos päivän piristyksestä!!


    • kikkiiiuut

      kaljuille aivan sama käytätkö,hiusp.ainetta,tai ihonpesua.Vai tuleeko sinulle kaikesta huolimatta hilsettä???Ei niissä,hiusp.aine.tai ihonpes.aineissa niin isoa eroa ole,ettetkö voisi pestä kaljuasi kummalla tahansa,ainut jota luulen sun kanstus laittaa,sillon tällön,tai pesujen yhteydessä on kosteusvoidetta joka tarkoitettu kokovartalolle.Pysyy kalju kiiltävänä ja ei hilseile,niin kuin kuivan ihon tapana on.

    • shampoota kaljuun

      ite oon kalju ja pesen kaljuni kuule iha vaan shampool niinku muutki koska vaik ei oo hiuksii nii kummiski päänahka rasvottuu joten sitä o pestävä shamppool ehdottomasti... nimittäin näitä suihkusaippuoita jos meet kaljuus tunkee nii sit kyl jäätki aikaa myöte kaljuks ;) eli ei välttämättä kannata.

    • ohret

      Sen minkä shampoossa säästät, sen saippuassa häviät. Eikä se välttämättä ole kalju.. Voi olla niin pitkä otsa, että tukka alkaa vasta takaraivolla.

      • ei mulla ainakaan

        EI hyvän tähen kenenkään ohta voi alakaa takaraivolta. Sillä harva sitä nuorena on kalju. Vai onko tollaset landepaukut, kuten sää?

        Mun setät on kaljuja eikä ne lapsena oo ollu, joten ei niitten ohta voi alakaa takaraivolta.

        Kyl mä vitsin ymmärsin.!


    • Kaljukaa

      Kenkäplankilla, se päänahka putsaantuu ja siistiltä näyttää! Koklaas vaan, et pety!

    • Nimetön

      ...männyn petsauaslakka.
      Ei tarvitse yhtenään pestä ja on siisti.

    • kaljukalju

      Olen pessyt kaljuni samalla aineella kuin napanikin 10 vuotta ja hyvin toimii... katsos kaljuilla ihmisillä on terve hiuspohja :)) toki voit käyttää shamppootakin, mutta maksat aivan turhasta...

    • Remulus ja Romu

      hiero ensin kauttaaltaan kyljyksellä ja
      viimeistele talouspaperilla kiillottaen

    • Jees.

      Kokeiltu on, ja kyllä ukko on pirteä sen jälkeen.

    • järki seisoo tänään

      toivottavasti eres jollain pesee toi meiränkin ukko sen kun töistäsä tulee. käy mikä vaa, linna-shampoosta suihku-doveen. ja pestä pitää pallit sekä kainalokuopat kans. tämä akka kun edes kerranki haluais sitä kaljua saada kummastakin päästä..

    • frjig

      pestään pirtulla :)

    • stede

      pese löpöllä nin kutka lähtee, JOS ET MUUTA KEKSI NIIN MIETI.

    • Volmari Kuulapää

      No kalju pestään tetysti vim:illä...Lopuksi kevyt sipaisu lattia vahaa ni ei ala pukkaamaan juurikasvua..PS.Kaikki parturit on huoria,mutta kaikki huorat ei ole partureita.

    • hiuksille

      pallokallon voi pestä aivan alkuun vaikka
      rikkihapolla ja huuhtelu käy oikein kätevästi
      viemärinavausaineella, tulee siis kiiltävä!
      näille nuorison sänkipalloille suosittelen
      nelisiipistä traktorin kyntöauraa, lakkaa
      sänkeilemästä eikä tarvitse erikseen tatuoidakaan.

    • Omolla

      Jos et muuta keksi pese vaikka mäntysuovalla

    • jykä71

      mulla on ollu kalju jo 12v. pesen sitä normaalilla saippualla ja shamppoolla.. ja shamppoo on parempi ei kuivata nahkaa liikaa.
      ne joilla on hiukset niillä on väärä käsitys shamppoon käytöstä..
      sillä pestään nimen omaan päänahkaa... mutta samalla siinä peseytyy hiukset.

    • JPX

      ...tarkoitetulla saippualla, koska kaljupäät ovat kuin kikkeli jolla on korvat.

      • sitten ihme

        ilmankos naiset tykkää....


    • ETTÄ´

      KIILLOITETAAN HUOLELLISESTI.

    • Usko huvikses

      tilkasta Andyä saat ämpärillisen pesuvoimaa.Ja lopuksi voitelet Oilav ulailla tulee tyttömäinen olo.

    • melkein kalju

      Kaljuni minä pesen mäntysuovalla,se on parasta mitä tiedän.Tuoksukin on niin raikas.

    • kiiltää kuin jäärän munat

      Itse olen kokeillut kyseistä ainetta jo useana kesänä ja todennut sen hyväksi.olen laimentanut 1litra 2litraan vettä ja kiilteleee komeasti ja nyt on taas kasvamassa tosi tuuhee sänki.

    • k alju

      mä käytän munasaipppua ja venevahaa, kyllä kiiltää!!

    • Tietoa

      Jugurtilla (Mansikka tai muu sellainen). Makuja ja värejäkin on monia.

    • pesuri

      Ammuvirtsalla, mikäli epäilee että kusi päässä olisi vähentynut, kannattaa kaljua huljuttaa ämpärissä.
      Virtsan suola kuivaessaan myös vaalentaa tummempaakin kaljua.

    • Aake

      Eikös se ole niin että miespuolisilla alkaa jossain vaiheessa naaman pesu pitenemään eli saippuaa alkaa kulumaan suhteessa enemmän kuin shampoota

      • käyttänyt

        viimeiset 35v. pesuun mäntysuopaa ja juuriharjaa. Jälkikäsittelyyn on väritöntä kas-kas kenkälankkia ja vanha villasukka kiillotukseen.

        A vot ja sitten parketille...


    • kaljuni

      pesuun tolua

      • tukkaa on

        vetäkää jotain happoo tai menkää tohtorille.


    • yhtes

      runkataan kouraan ja hiotaa kaljuuntuneelle pläntille ja sitten huuhdotaan vaimon kusella pois

    • tähänkin

      toi clearasil on aika hyvää jos vaan iholle sopii, eikä kiillä niin paljon.

    • velski

      häh!

    • en häpeä kaljuani

      Omin käsin minä tänään pesin

    • Galju

      Mulla kalju on peseytynyt jo vuosia aamusuihkussa pelkällä partavaahdolla/geelillä kun ajelen samaan aikaan pääni sekä partani.

    • mies 31 ja kalju

      ja höylällä ajelen sen..=)

    • Kalju_____

      Ihan normaalia shampoota. Oon huomannu jos joskus oon pessy suihkusaippualla päänahka alkaa hilseilee... Päänahka on arka alue.

      • Kesä"tukka"

        Joo ilman muuta shamppoolla. näin kesäisin kun aurinkokin paistaa ja ei ole suojaavia hiuksia ni saa olla tarkka siitä millä pesee. päänahka kuivuu helposti ja alkaa hilseilemään.. eli HYVÄLLÄ shamppolla kalju kiiltämäään... :)


      • viljokainen

        Itse kaljuunnuin noin 5 vuotta takaperin ja pesuhan tapahtuu aivan tavallisella kosteuttavalla shampoolla.Mutta sen jälkeen jos et halua polttaa auringossa päätäsi ,niin autoglym sarjasta loytyy normaali vaha ,jossa ei ole hiovia-aineita ,sillä olen vahannut kaljuni joka neljäskerta päänpesun jälkeen ja kiilto on upea,varsinkin silloin kun rusketus on alkanut tulla keväisin,eli totuus on se ,että millä mies päätään hoitaa,niin se sopii myös hänen autoonsa


    • niin hilseshampoo

      !!!

    • jeesuskin oli pitkätukka

      sillä samalla tavaralla jota siellä kallon sisälläkin on

    • ääää

      ihan normaalisti shampoolla

    • nessie

      lopulta teräsharjaan ,kova pää ...;-))

    • gayjari

      Kyllä se on semmone juttu että kaikki jolla on giilto galju pesee päänsä tärpätillä joka aamu!!!!!!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe