Halvat kihlasormukset ? :>

Mmm.

Mistä löytää oikeasti halvat kihlasormukset? Pk-seudulta ? Kumpikaan meistä ei pahemmin pidä kullasta, joten hopeaa, valkokultaa ? Mutta oikeasti halvalla. Ihan ehdottomasti max. à 50€.

Kiitos.

61

42190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moni

      Ei halua kalliita vihkisormuksia ja itse löysin edulliset kultajousesta.

      (kultajousi)

      Katsohan niiden nettisivuilta osoitteet.

      • Mmm.

        Sieltä kun katson, niin näkyisi olevan vain kultaisia. Halpahan tuo sormus olisi, pakko myöntää, mutta hmm.


      • justme
        Mmm. kirjoitti:

        Sieltä kun katson, niin näkyisi olevan vain kultaisia. Halpahan tuo sormus olisi, pakko myöntää, mutta hmm.

        Kyllä sellainen sormus on aina paras mikä itsestä tuntuu ja näyttää hyvältä. Hopeinen on ihan hyvä ja edullinen valinta. Valkokultahan on kalliimpaakin kuin keltakulta.


    • timantti2

      Halvat sormukset...???? Miksi....elämän tärkein lupaus ku mennään kihloihin...sillon sen pitää olla arvokasta ja kaunista..jos sanoo että haluu halpaa hopeeta ni ei kovin kuulosta hienolta...
      Mulla on upee viiden timantin rivisormus kihlasormukseksi...

      • ...

        Miksi?? Luuletko tosissaan että joku ostaa ihan vain huvin vuoksi halvat sormukset? Ehkä rahan pitää riittää ruokaan ja elämiseenkin??? Minulla esim opiskelut vielä kesken (opiskelen kahta akateemista tutkintoa samaan aikaan) joten aika ei riitä töissä käymiseen. Mutta kihloissa ollaan ja halpoihin sormuksiin SÄÄSTETÄÄN...

        Vaikka viestisi oli varmaankin provo, ei kukaan voi olla noin tyhmä, kävi kiukuttamaan.


      • Kaupparatsu
        ... kirjoitti:

        Miksi?? Luuletko tosissaan että joku ostaa ihan vain huvin vuoksi halvat sormukset? Ehkä rahan pitää riittää ruokaan ja elämiseenkin??? Minulla esim opiskelut vielä kesken (opiskelen kahta akateemista tutkintoa samaan aikaan) joten aika ei riitä töissä käymiseen. Mutta kihloissa ollaan ja halpoihin sormuksiin SÄÄSTETÄÄN...

        Vaikka viestisi oli varmaankin provo, ei kukaan voi olla noin tyhmä, kävi kiukuttamaan.

        Ok hintaisen ja kokoisen kultasormuksen saa noin 250 euroon kullasta. Se sitten kestää sen työnteon ja ei tarvi olla heti parin vuoden sisällä menossa kiikuttaa turhan heppoista sormusta sepälle korjattavaksi.


      • naimisiin menosta

        Häävalanhan se elämän tärkein lupaus pitäisi tuolla logiikalla olla. Kihlojen perinteinen merkitys on, että luvataan mennä naimisiin (menettänyt kyllä aika lailla merkitystään nykyaikana).

        Tuollaisiakin ihmisiä on. Minunkin kihlattuni oli sitä mieltä, että niin hieno sormus kuin haluan. Otin kuitenkin sitten samanlaisen kuin hänellä, kun en mieleistäni löytänyt. Maksoi muistaakseni lähes 100 euroa. Vuoden päästä harmitti ettei ollut ottanut halvempaa, kun sormus otettiin pois sormesta loppuelämäksi. ... Ei, emme eronneet. Olemme edelleen kihloissa. Minuun iski ihottuma, joka laukeaa hankausärsytyksestä (tulee hirveitä kutiavia läiskiä) eikä parane KOSKAAN kokonaan (lääkärin mukaan geneettinen tapaus ja geenejäänhän ei voi muuttaa). Eli korujen ja kellojen käyttäminen täysin mahdotonta. Sormus roikkuu nykyään hopeaketjussa makuuhuoneen pöytälampussa.

        Jos pitää olla arvokas sormus, niin minusta sen pitäisi olla vasta se hääsormus. Tietysti samaa sormustakin voi käyttää. Meillä käytetään ainakin, vaikka häät järjestetäänkin vasta sitten kun ainakin toinen on kokopäivätöissä. Tai ei ihan, kihlattuni teettää minun sormukseeni puunlehtikuvion jollain kaivertajalla - lehtikuvioisen sormuksen alkujaan halusin, mutta ei löytynyt kaupoista. Ei se materiaali, vaan se ajatus. ;)


      • sinivilkku

        Että tärkein lupaus vai.....ja rahassa mitataan, niinkö?

        Minulla ei kihlasormuksessa ole minkäänlaista kiveä, vihkisormuksesta löytyy muutama timantti.
        Sitten mieheni on muistanut minua pitkän yhteisen taipaleemme aikana mm. koruilla, timanteillakin. On niitä tuossa ja tiedän, että kaikki ovat rakkaudella annettuja :)

        En ole milloinkaan kysynyt hintaa, se ei ole tarpeen. Ajatus on paljon tärkeämpi kuin nippu seteleitä.

        Ja vielä, makuja on niin monenlaisia. Itse en voi sietää rivisormuksia, mitä kaunista niissä oikeasti on?


      • justme

        Sun mielestä sit rakkaus mitataan kihlasormuksen hinnalla, vai? Mä en ainakaa tarvi kallista sormusta, mä TIEDÄN muutenkin, et mun mies rakastaa mua. Sä meet sit varmaan naimisiinki sen takia, et saisit vielä kalliimman sormuksen ja auvoisa tulevaisuus olis taattu? Aikuistu!


      • timantti2
        justme kirjoitti:

        Sun mielestä sit rakkaus mitataan kihlasormuksen hinnalla, vai? Mä en ainakaa tarvi kallista sormusta, mä TIEDÄN muutenkin, et mun mies rakastaa mua. Sä meet sit varmaan naimisiinki sen takia, et saisit vielä kalliimman sormuksen ja auvoisa tulevaisuus olis taattu? Aikuistu!

        Ehei en mittaa rahassa..Mieheni on rakkainta ja tärkeintä mulle koko maailmassa ja hänelle minä olen se maailman hienoin ihminen..silloin sitä haluaa myös osoittaa sen kauniilla sormuksella joka annetaan vihki lupaukseksi..Tietenkin olisin mennyt kihloihin vaikka oisin saanu jonku tavallisen sormuksen myös..Se ajatus on tärkeintä..Mulla vaan on niin hyvä tuuri että mun mies halusi parasta mistä tykkäsin..5*0,12 timatilla ja siitä mä saankin olla hiukan ylpee..En voi sille mitään että suomalaiset yleensäkkin ei voi sietää sitä että toisella menee hyvin..Mut se ei mua haittaa..
        Meillä on hääpäivä päätetty, enään muutama kuukausi meidän upeaan päivään..Ja kun kysyit niin upee vihkisormus on tulossa..siinä on yks timantti..Mun unelmien sormukset oon saanu..Ja sit vielä kaiken kruunaa meijän ihana häämatka 3viikoks thaimaahan, mennään phi phi saarille ym...
        oon todella onnellinen....Ihanaa teille kaikille ja tsemppejä....


      • vaan kysyn

        Mitä erityisen hienoa on rivisormuksessa?


      • timantti2
        vaan kysyn kirjoitti:

        Mitä erityisen hienoa on rivisormuksessa?

        Ai mitä hienoa rivisormuksessa...hmmm, paljonkin...Ku siinä on 5 näyttävää timanttia niin kyllä se on hieno ja sen kanssa sitten vihkisormus missä yksi timantti, tyylikästä ja kaunista...Mä tykkään...


      • `ÄRGH

        ei meillä kaikilla ole tosiaankaan varaa ostaa mitään viiden timantin sormuksia.. eivät kaikki ole syntyneet kultalusikka suussa ja voisit itse miettiä kumpi siinä on tärkeämpää se sormus vai se rakkaus ja lupaus jonka takia kihloihin mennään!


      • toniiiiiiiiii

        mikäs siinä jos rahaa on, se ny on sama se minkälainen se sormus on eikös se oo tärkeintä se että kellä se toinen on..


      • nswroml
        timantti2 kirjoitti:

        Ehei en mittaa rahassa..Mieheni on rakkainta ja tärkeintä mulle koko maailmassa ja hänelle minä olen se maailman hienoin ihminen..silloin sitä haluaa myös osoittaa sen kauniilla sormuksella joka annetaan vihki lupaukseksi..Tietenkin olisin mennyt kihloihin vaikka oisin saanu jonku tavallisen sormuksen myös..Se ajatus on tärkeintä..Mulla vaan on niin hyvä tuuri että mun mies halusi parasta mistä tykkäsin..5*0,12 timatilla ja siitä mä saankin olla hiukan ylpee..En voi sille mitään että suomalaiset yleensäkkin ei voi sietää sitä että toisella menee hyvin..Mut se ei mua haittaa..
        Meillä on hääpäivä päätetty, enään muutama kuukausi meidän upeaan päivään..Ja kun kysyit niin upee vihkisormus on tulossa..siinä on yks timantti..Mun unelmien sormukset oon saanu..Ja sit vielä kaiken kruunaa meijän ihana häämatka 3viikoks thaimaahan, mennään phi phi saarille ym...
        oon todella onnellinen....Ihanaa teille kaikille ja tsemppejä....

        Enpä menisi väittämään ettäkö suomalaiset eivät kestäisi toisen menestystä. Kyllä uskon että ketä tahansa alkaa ottaa pannuun kerskuminen. Alkaa ihan naurattaa timantti2-mmmn viesti. Tuntuu aivan kuin se rakkaus ei olisikaan yhtä suurta kuin timantti 5*0,12..


      • Minä vaa

        Onko siinä kihloissa menemisessä se sormus tärkeintä? Ei, vaan se lupaus! Jos pimittää lupausta mennä naimisiin sen takia ettei ole rahaa maksaa jostain kalliista sormuksesta, niin se on maallista se!


      • Oot nolo
        timantti2 kirjoitti:

        Ehei en mittaa rahassa..Mieheni on rakkainta ja tärkeintä mulle koko maailmassa ja hänelle minä olen se maailman hienoin ihminen..silloin sitä haluaa myös osoittaa sen kauniilla sormuksella joka annetaan vihki lupaukseksi..Tietenkin olisin mennyt kihloihin vaikka oisin saanu jonku tavallisen sormuksen myös..Se ajatus on tärkeintä..Mulla vaan on niin hyvä tuuri että mun mies halusi parasta mistä tykkäsin..5*0,12 timatilla ja siitä mä saankin olla hiukan ylpee..En voi sille mitään että suomalaiset yleensäkkin ei voi sietää sitä että toisella menee hyvin..Mut se ei mua haittaa..
        Meillä on hääpäivä päätetty, enään muutama kuukausi meidän upeaan päivään..Ja kun kysyit niin upee vihkisormus on tulossa..siinä on yks timantti..Mun unelmien sormukset oon saanu..Ja sit vielä kaiken kruunaa meijän ihana häämatka 3viikoks thaimaahan, mennään phi phi saarille ym...
        oon todella onnellinen....Ihanaa teille kaikille ja tsemppejä....

        Luulis että tajuu ettei Raamatun mukaan saa olla ylpeä omasta omaisuudestaan, tai nähä vaivaa rikastuakseen :)


      • batse
        timantti2 kirjoitti:

        Ehei en mittaa rahassa..Mieheni on rakkainta ja tärkeintä mulle koko maailmassa ja hänelle minä olen se maailman hienoin ihminen..silloin sitä haluaa myös osoittaa sen kauniilla sormuksella joka annetaan vihki lupaukseksi..Tietenkin olisin mennyt kihloihin vaikka oisin saanu jonku tavallisen sormuksen myös..Se ajatus on tärkeintä..Mulla vaan on niin hyvä tuuri että mun mies halusi parasta mistä tykkäsin..5*0,12 timatilla ja siitä mä saankin olla hiukan ylpee..En voi sille mitään että suomalaiset yleensäkkin ei voi sietää sitä että toisella menee hyvin..Mut se ei mua haittaa..
        Meillä on hääpäivä päätetty, enään muutama kuukausi meidän upeaan päivään..Ja kun kysyit niin upee vihkisormus on tulossa..siinä on yks timantti..Mun unelmien sormukset oon saanu..Ja sit vielä kaiken kruunaa meijän ihana häämatka 3viikoks thaimaahan, mennään phi phi saarille ym...
        oon todella onnellinen....Ihanaa teille kaikille ja tsemppejä....

        Tuu kertomaan sitten ku se käy vieraissa ja jättää sut ;D


      • paisari

        TINASORMUS PYSTYY PAREMPAAAAAAAAAAAN!! TUH-KAA TIIMANTTEEJAA....! Näin lainatakseni ;)


      • i know

        Kaikilla kun ei ole varaa viiden timantin kihlasormuksiin. ja mitä järkeä maksaa jostain korusta älyttömän paljon?!! Kun voi ostaa halvalla ihan hienot kihlasormukset eikä tuhlata niihin paljon, elämässä kun ei pärjää pelkällä hienolla kihlasormuksella... kyllä mä mielummin ostan halvat kihlasormukset ja käytän rahat johonkin hyödyllisempään.
        ajatushan se tärkein on, mutta Jotkut vaan haluu kalliin sormuksen jotta voi sitten muille leveillä. Mitäs sitten teet kalliilla kihla sormuksella kun ero tulee?


      • Ajatushan se tärkein

        Naurettavaa... Olet ehkä liian vaativa ja siks miehes semmosen kalliin meni hommaamaan... Ehkä kenties feikki? x)

        Mun muutamalla ystävällä on HALVAT kihlasormukset. Ja ne on oikeesti jo siitäkin onnellisia, ne ei välitä oliko sormus halpa vai ei.. Ajatushan se siinä on tärkein!!! Mutta oikea VIHKISORMUS on sitten asia erikseen, se voi sit maksaa vaikka kuinka paljon..


      • U know
        i know kirjoitti:

        Kaikilla kun ei ole varaa viiden timantin kihlasormuksiin. ja mitä järkeä maksaa jostain korusta älyttömän paljon?!! Kun voi ostaa halvalla ihan hienot kihlasormukset eikä tuhlata niihin paljon, elämässä kun ei pärjää pelkällä hienolla kihlasormuksella... kyllä mä mielummin ostan halvat kihlasormukset ja käytän rahat johonkin hyödyllisempään.
        ajatushan se tärkein on, mutta Jotkut vaan haluu kalliin sormuksen jotta voi sitten muille leveillä. Mitäs sitten teet kalliilla kihla sormuksella kun ero tulee?

        Kihloja tarkoitushan on, että männeen naimisiin ja ollaan yhdessä aina, tiedäthän! Joten tuskin nyt sormuksen hintaa kannattaa lähteä laskemaan jo erohommat mielessä...


      • köyhälläeiolevaraa.
        Kaupparatsu kirjoitti:

        Ok hintaisen ja kokoisen kultasormuksen saa noin 250 euroon kullasta. Se sitten kestää sen työnteon ja ei tarvi olla heti parin vuoden sisällä menossa kiikuttaa turhan heppoista sormusta sepälle korjattavaksi.

        Itse menemme ostamaan teräksiset, koska teräs on halvempaa, mutta silti kestävämpää, kuin hopea. Sitten kun varallisuutta on niin ostamme valkokultaiset.


      • marbleh
        nswroml kirjoitti:

        Enpä menisi väittämään ettäkö suomalaiset eivät kestäisi toisen menestystä. Kyllä uskon että ketä tahansa alkaa ottaa pannuun kerskuminen. Alkaa ihan naurattaa timantti2-mmmn viesti. Tuntuu aivan kuin se rakkaus ei olisikaan yhtä suurta kuin timantti 5*0,12..

        Samaa mieltä. Timantti2 ei myöskään kertonut meille mitään timanttiensa laadusta, se kun vaikuttaa yllättävän paljon hintaan. Noin pienisä timanteissa ei huonoa väriä, -leikkausta tai virheitä edes kunnolla huomaa, että hänenkään sormuksensa ei välttämättä ole kovinkaan monia satoja maksanut.


      • Statussymboli100

        Halvat siksi, että jos "kihlautuessa" on jo mielessä että ero tulee ennen pitkää, tai miettii ettei halua hänen kanssa olla kuin tietyn ajan, niin ei mene rahat hukkaan jos ostaa halpaa. Oma mielipide: mitä arvokkaampi sormus, sitä vakavammin otetaan kihlaus ja lupaus avioliitosta. Halpaa vain jos ollaan seikkailunhaluisia.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi olla kallis? Meillä tulossa teräs sormukset. Erittäin kauniit. Ei niillä sormuksilla liittoa tehdä vaan rakkaudella.
        Lisäksi valitsimme teräksen kun se on kestävä.


    • wellaflex

      8e maksaa jotkut kihlasormukset jotka on hopeeta

      • sallaki

        voisinko kysyä et mistä saa noin halvalla ? :OO


    • Kaupparatsu

      Eikös kannattaisi säästää vähän rahaa niin ei sitten tarvi katua.

      • 1944

        Kaupparatsuko ei saa kihlasormusta 50 eurolla. Olen monta kertaa kierrelyt ja katsellut hintoja ja ostanutkin 47 eurolla kihlasormuksen. Oli kaunis kuviointi ja tarpeeksi leveyttäkin. Kun malttaa kierellä ja kysellä niin siinä voi säästää muutamia kymppejä. Otappa opiksesi tai onko sinulla liikaa sitä rahaa mälläilyyn. Menkää kaikki ja kierrelkää , kun se ei ole kuin vain itsestänne kiinni koko kihlaukseen laitettu raha ja aika. Onnea ahkerille etsiöille.


    • vapaanavielä

      Itse ostin halvan kihlasormuksen itselle ja vähän arvokkaamman tulevalle vaimolle. Tämä siksi, että oma menee nyt häiden aikaan vaihtoon, mutta yleensähän vaimon sormus jää sormeen. On mennyt läjään varmaan sata kertaa ja olen oikonut tätä rimpulaa väliin vasaralla ja väliin pihdeillä. Vielä kuukausi niin sitten saa heittää tuon pois...

      • jj

        onko oma sormuksesi hopeaa?


    • Neela.C

      kihlaus välttämättä sormuksia tarvitse.., Ostatte sitten, kun taloudellinen tilanne antaa periksi. Valkokultaa tuskin halvalla saa alennusmyynneistäkään, hopeaisia sormuksia uskoisin tuohon max. 50 e hintaa löytyvän.

    • mamma88

      timantti2 - näin sinulle sanoisin, että sormuksen ulkonäkö ei ole se pääasia.
      Itselläni pieni tyttö ja opinnot kesken, miehellä samoin. Rahanmenoa on enemmän kuin pystyy itse maksamaan ja silti olemmekihloissa.
      Minusta sillä sormuksella ei ole niin väliä, se on vain koru, symboli. Ei niin väliä onko sormus 24 karatin kultaa kymmellä puhki hiotulla timantilla höystettynä vaan se lupaus ja ajatus, joka sen sormuksen takana piilee.
      Onko kihloissa tärkeintä, että on näyttävä, suunnattoman suuri sormus vai se todellinen ajatus ja lupaus naimisiin menosta ja yhteisestä elämästä ja rakkaudesta?

      • arnikka2

        Tuo nyt on typerästi sanottu, ettei sormuksen ulkonäöllä ole väliä, koska se on koru. En minä ainakaan haluaisi pitää rumaa korua. Mielestäni sormuksen/korun hinnalla ei ole väliä, kunhan se on vaan itsestä kaunis ja mieleinen! Ja kyllä vaan, itselleni mieluisassa sormuksessa on jopa yli kymmenen hiottua timanttia ja sormus on kaunis minun mielestäni ja se on tärkeintä, hinnasta viis veisaan! Mikä hemmetin taistelu sen hinnan kanssa pitää olla. Kukaan tuskin on automaattisesti huono ihminen, jos vaatii vähän hinnakkaampaa korua itselleen. Mulle on ihan sama, kuinka halpoja tai kalliita muut laittaa, en tasan arvostele ketään sen perusteella tai hauku näiden sormuksia. Siitä huolimatta, ettei oma sormukseni ilmainen ollutkaan, niin pitkässä liitossa hinataa per päivä ei tule montaa senttiä! ;)


    • Repa is back

      Tuolla aieminnin oli timantti2:n kommentti että hopea on liian halpaa kun mennään antamaan näin arvokas lupaus.. Hoh hoijaa, no näin kultaseppänä onhan tuo mukavaa omalla tavallaan että annetaan moista kommenttia, tottatosiaan kultasormuksesta kilahtaa kassaan hopeaa huomattavasti mukavammin rahaa ja timanttien katteilla sitten ostetaan meetvurstia leivän päälle. Kuten joskus aiemmassa viestittä olen kirjoittanut hopeaan kihla- ja vihkisormuksissa päätyvät useimmiten ne ihmiset joilla rahansuhteen on varaa valita ihan mitä lystää, onko se todella niin että hopeaa voidaan harkita vasta siinä vaiheessa kun kun ollaan niiin pirun varakkaita että lähiympäristölle ei vahingossakaan tule mieleen että ostivat hopeasormukset kuin muuhun ei ollut varaa? 50e saa varmaan jonkilaiset kultasormukset mutta asia joka sormuksien kestävyyteen vaikuttaa enemmin kuin mikään muu on materiaalin määrä, 50e kulta rimpula ei kestä kauaa ja eikö se olisi ihan kivaa että sormus kestäisi yhtäpitkään kuin se "elämän tärkein lupaus"? Sen lisäksi hopea on ihan helvetin kaunis metalli puhdasta ja valkeaa kuin... =)

    • -Siruliini-

      Alle 50 euron hintaisia kihlasormuksia löytyy kyllä. Mikäli kelpuutat ohuemman rinkula, niin esim. Kultajousesta löytyy halvempia vaihtoehtoja niin hopeisena kuin kultaisenakin. Jos asustelet Helsingin suunnalla ja käyt esim. Itiksessä, siellä on monta kultasepänliikettä, joista löytyy myös edullisempia vaihtoehtoja. Kaverini osti omansa (on käsitääkseni 2mm leveä) ja maksoi siitä 38 euroa, kyseessä on keltakultasormus. Samoin kannattaa tarkkailla tarjouksia "kaksi kihlaa yhden hinnalla". Ja tällä hetkellä esim. Kultajousessa on tarjous, jonka mukaan Forumin liikkeestä saa kultaiset kihlat 19,90 e/kpl (normihinta taisi olla 39,90 e/kpl). Netissähän ei todellakaan ole läheskään koko valikoima esiteltynä, joten rohkeasti vain liikkeeseen katselemaan.

    • Jarzaq7

      Maksohan tuo jotain pers-aukisellekin, ei tosin ollut mikään 5- rivin timangisormus mutta vain 0,85 briljanttisormus ja niin sekin liitto kaatui. Jäihän siitä hippasen p... maku suuhun, kun ei halunnut enää pitää sormusta ja vain kullasta kyvitettiin ei "kivestä". On vielä tallessa mutta en taida istuttaa seuraavaan kahleeseen ;) Elämä koulii, ei raha, niinku kuin jotkin onnettomat taivaanrannan maalarit kuvittelevat purppurairissa vaaleenpunaisissa pilvissään. Kannattaa ottaa tää meno reaaliteettien mukaisesti eikä unelmoida liikaa, koska pudotus on kova, maksoi sen sitten itse tai toinen... Kertoo kokemuksen syvä rintaääni!!!

      • kakoda

        Itiksestä löytyy Koruoutlet, joka myy 3mm leveitä kultakihloja 55e/kpl


    • kihloissa_

      Itse haluan ehdottomasti hopeisen kihlasormuksen ja kultaisen vihkisormuksen. Hopeisen kihlasormuksen hankkimisella ei ole mitään tekemistä rahan kanssa, se vaan sattuu miellyttämään silmää. Onhan se halpa hinta tietty plussaa, säästyypä rahaa vihkisormukseen. Enkä kyllä voisi kuvitellakaan, että maksaisin vihki-/kihlasormuksesta yli 300 euroa. Ymmärrän silti täysin niitä, jotka haluavat laittaa paljon rahaa sormuksiin. Se on jokaisen oma asia. Itse vain koen monet muut asiat tärkeämmiksi. Ostan mieluummin uuden pyykkikoneen, kuin kalliin sormuksen. Tärkeintä on rakkaus, ei raha.

    • edalga

      hauska keskustelu,,ihan kuin timanttisormus pyyhkisi liitosta kaiken rakkauden pois tai toisin päin,,eiköhän se oo jokaisen oma valinta :) itse haluan timanttisormuksen mutta ollaan miehen kanssa sovittu että sen myös itse maksan :D hopea on ihan yhtä ok, jos sellaisen sormuksen kerran haluaa,,onhan ihmiset menny tuohisormuksillakin kihloihin :) rakkaus se on mikä on tärkeää, eikä siihen liity timantti- tai hopeasormukset :)

    • <:

      itselleni tulee valkokultainen noin 3mm leveä kihlasormus, jossa 10 timanttia kahdessa erillisessä rivissä. oikea hinta yli 600e mutta minulle lähtee rapialla satasella. ; ) joten on tajuttoman kaunis ja lisäksi edullinen tuohon nähden.

      mutta siis on tosiaan sitten sellainen jota jaksaa katella, hinnalla sinänsä ei ollut merkitystä mutta jos noin kaunin saan noin halvalla ni tottakai sen otan.

      • kulta seppä

        Timanttien koko oli mikä ja kultaa joku 0,5 grammaa sormuksessa. Edes romukultaa et saa ostettua sormuksen vertaa tuolla hinnalla.


    • kulta seppä

      Jotkut hopeasormukset voitte tuohon hintaan saada. Kultasormuksia ette.

    • hopeasormus

      Hopeasormuksia saa aika halvalla monestakin paikasta, muutamalla kympillä ja kauniita ovat. Sormus voi tietysti olla myös vaikka terästä tai pronssia, riippuu mieltymyksistä. Yksilöllisimmän sormuksen saa jostain muusta metallista kuin se tavanomainen kulta ja timantti. Raha ei todellakaan ole rakkauden mitta.

      • truthis

        Pronssi jättää ruman hapettumavanan sormukseen ja teräs/titaanisormuksia ei pysty suurentamaan/pienentämään jälkikäteen. Eli vaihtoehtoina on vain kulta/platin/hopea.


    • Kesäkihlat

      Heippa!

      Olen kesällä menossa kihloihin ja nyt mietinkin että kumpi olisi parempi, hopeinen vai valkokultainen sormus. Olen löytänyt valkokultaisen sormuksen joka maksaa 150e ja hopeisen joka maksaa 40e. Hopeinen olisi hienompi, mutta kuin kauan se kestää?

    • Pippanen87

      Hei! Itse pähkäilin juuri tuota hopea-valkokulta- ongelmaa muutama vuosi sitten ja päädyin valkokultaiseen ihan kestävyyden takia. Kaikki vanhat hopeasormukseni ovat menneet muodottomiksi ja tummuneet kovasti (saisi varmaan putsattua mutta en ole jaksanut). Melko nopeasti tummuu, ostin kolme vuotta sitten hopeisen kaulakorun joka on unohtunut korulippaaseen, tässä viime viikolla huomasin että se on ihan tummunut. Käytössä ei toki menisi noin nopeasti mutta silti.

      Maksoin omasta kapeasta valkokultaisesta peruskihlastani 240e. Jälkikäteen ajateltuna ihan älyttömästi liikaa, olen nähnyt samanlaisia alle satasella. Lisähinta taisi tulla siitä että sormus oli kotimaisen aurian sormus. Nyt etsin valkokultaista, yhdellä timantilla varustettua vihkisormusta ja budjetti on n.250e. Hakusessa siro ja klassinen sormus jossa timantti erillisessä pesässä, ei upotettuna. Saa antaa vinkkejä, kiven koolla ei ole väliä, haluan vain vähän säihkettä :)

    • tertza1

      moi voisinko minä laitaa rahaat sun ttillile se 50€ kihla sormukseta nin pystytkö lähetää sun pankki numero mun sähköpstin nin minä yritän huomena käydä laitaa sun tillile se 50€ mun sähkpösti oste on [email protected] ja mun osote on tennbyn tie42 asunto5 21600 parainen tervesin tero määttä ja kyll kai ne on aika isot ne kihla sormuset kun sinä myt minä ostan ne minä maksan sulle 50€ käyn huomena pankkisa laitamasa se 50€ sulle

    • mä vaan

      myös teräksestä tehdyt sormukset sopivat kihlasormuksiin. On edullinen vaihtoehto ja saa edullisesti näyttäviäkin sormuksia.

    • ugle

      En kyllä ostaisi hopeisia kihlasormuksia. Niiden pitäisi kestää loppuelämä, hopea kuluu äkkiä. Me ostettiin minulle ensin hopeinen sormus, koska valkokultaisten hinnat hirvitti. Meni kaksi viikkoa, niin se hopeinen meni RIKKI. Myyjä kehtasi vielä väittää, että olen lyönyt sen seinään tms, niin siksi rikki. Feikkitimantti siis irtosi. Sain rahat takaisin pitkän taistelun jälkeen ja suuntasin kultaostoksille. Nyt kolmentoista timantin valkokulta koristaa sormeani ♥

      "Olen kesällä menossa kihloihin"

      Jaa olette sopineet päivän valmiiksi, koska teette lupauksen avioliitosta? Vai niin...

    • tuuuti

      No mutta kultahan on pehmeämpää kun hopea... mulla on hopeinen kihlasormus ihan vaan siitä syystä että kaikki muutkin koruni on hopeaa ja en pidä kullan väristä. Koruliikkeessä valitsin sormuksen mikä oli mieluinen ja ilokseni se ollutkaan kallis :D sillä hinnalla ei oo yhtään mitään väliä.

    • conard1

      Omat kihlat hankittu, ja koska tästä ketjusta oli itselleni apua, ajattelin jakaa kokemukseni: ensinnäkin lähtökohtaisesti sormuskaupoissa on palautusmahdollisuus ja sormuksia voi myös pienentää/suurentaa. Itse ostin siis tyttöystävälle hieman suuremman sormuksen, jolla kosittiin, ja sitten käytiin yhdessä pienennyttämässä se sopivaksi (ja kaiverruttamassa samalla).

      Kävin läpi Helsingin kivijalkaliikkeet (Kampissa on hyvä keskittymä eri puoteja) ja hintaeroja on kyllä jonkin verran. Parhaan hinnan ja palvelun löysin lopulta Simonkadun kultakamari-nimisestä liikkeestä, jossa oli myyjänä asiantunteva ja mukava nuori jannu, joka ymmärsi nuoren miehen jännityksen tilanteessa. 2mm:n keltakultasormus (perus 14 karaattia) maksoi 52 €, johon tuli sitten vielä femma kaiverruksesta lisää. Itselleni otettu 4mm:n sormus (koko 19) maksoi n. 150 € (3mm:n sormus olisi ollut n. 125e ja 5mm:n sormus n. 260e). Kultakamarilla on myös Forumin ostarilla liike, joskin täällä oli tympeämpää palvelua.

      Kultajousella oli myös tarjouksena 2mm:n sormus 69 €, sis. kaiverruksen. Makkaratalon Kultajousesta sai myös varsin ystävällistä palvelua. Simonkadulla on myös pari muuta kultakauppaa, mutta niissä oli mielestäni aika ryssämeininki, joten en viihtynyt. Toisessa oli hinnat aika samoja ja siinä ryssemmässä oli kaiken lisäksi vielä aika kallistakin.

      Summa summarum, pari kymppiä voi hyvin säästää jos vähän kiertää, mutta tuota kultakamaria suosittelen kyllä lämpimästi!

    • mielipide7

      Kyllä sormuksen pitää olla kultainen. Mielellään vain se yksi ja sama, yksinkertainen sormus, jolla mennään kirkossakin naimisiin. Kihloja ollaan puolison kanssa mietitty.

    • Idiotismi_loppumaan

      MUISTAAKO KUKAAN ALKUPERÄISTÄ KYSYMYSTÄ SAATANAN KUKKAHATTU TÄDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Niin että mistä? eikä tarvi tulla sössöttämään yhtään mitään muuta ku tästä kyseisestä asiasta. Vastaus saa alkaa :
      Halvat ja kivat kihlasormukset löytyy.......

    • Halvassavaraparempi

      Mulla on ollut nyt vuoden verran käytössä joka päivä hopeinen sormus, jossa on suuri zirkoni. Ei siis kihla- eikä vihkisormus vaan pidän tätä oikeassa nimettömässä. Ostin sen Timanttisilta ja hintaa oli 26 euroa. Sormus on säilynyt parempana ja kirkkaampana kuin valkokultainen timanttisormukseni, jota saa sitäpaitsi varoakin vähän... Olenkin alkanut miettiä, että toimisiko tuollainen perus-halpissormus myös kihla-/vihkisormuksena ja todella kummastelen korujen hinta-/laatusuhteita ja kestävyyttä.

      Mun mielestä sormuksen hinnalla ei ole mitään väliä, se on kuitenkin vain sormus!

      Sitäkin olen miettinyt, että mihin hintaan kanikonttorista saa sormuksia? Sieltä voisi saada ainakin persoonallisen!

    • yjnuyjuy

      Seuraa ebay-huutokauppaa, se vie hieman aikaa, mutta voi tulla eteen mahtavia löytöjä. Olen ostanut sieltä esim. aidon vintagesormuksen 18 karaatin kultaa, platinaa ja aitoja timantteja 100 eurolla. Toisen ostin 39 eurolla, jossa oli pienempi timantti. Noilla sun spekseillä löytyy taatusti halvemmalla. Paras tarkistaa, että ostaa EU:n alueelta, jottei joudu maksamaan hinnan ja postituskulujen lisäksi alvia ja tullia.

    • kanistahalvimmat

      Jos ei ole kiirettä ostaa sormuksia (tämä pariskunta jo varmaan löytänyt sormukset, kun viestiketju vuodelta 2006!), niin huutokaupoista ja kanikonttoreista saa halvalla. Käytetty sormushan menee käytännössä romukullan hinnalla.
      Romukullasta voi myös teettää sormuksia ulkomailla, mm. Intiassa tekevät edullisesti hyviä koruja. Joten matkoille kannattaa ottaa mukaan romuhopeaa ja -kultaa, teettää ne koruiksi tarpeen mukaan. Ohessa Intiassa teetetyt sormukset http://aijaa.com/vciWls

    • 256257

      Me ostettiin keskisen kellosta titaaniset kihla- ja vihkisormukset, maksoivat n 35e /kpl. Titaani on kestävää, kuten tämä rakkauskin.

    • Anonyymi

      Aivan samaa mieltä!

    • Anonyymi

      Meillä on kihlasormuksina hopeasormukset, 3mm. 35e/kpl. Ja muuten näyttää ihan valkokullalta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe