Eläinlääkäri

palkka?

Eli mikä on eläinlääkärin palkka? Kaiken muun tiedänkin jo ammatista :)
**Unelma ammatti**

49

21096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ONKO PIEN ELÄIN HOITOLA YMS..

      HEI, se riippuu oletko hevos klinikan hoitaja , pien eläin...
      täällä meillä päin eläinlääkäri on kyllä tosi rikas joka kerta kun me käymme eläintemme kanssa hänellä on eri auto niin oma kuin työssä eli kyllä rahaa tulee kun autoja joka kerta eri ja uusia malleja...

    • oisko tietoa

      paljonko on eläintenhoitajan/pieneläintenhoitajan palkka?

      • puppeli

        Sekin palkka on paljolti kiinni työpaikasta. Esim. koe-eläinhoitajilla lienee paras palkka pieneläinhoitajista.


      • suurehko

        vaihtelee siinä 1000-1700e välillä. itse tienaan vaan tuolla tonnin tienoilla :/ mutta mutta...kutsumustyö, mulle ei se palkka tärkein.


      • juppuu
        suurehko kirjoitti:

        vaihtelee siinä 1000-1700e välillä. itse tienaan vaan tuolla tonnin tienoilla :/ mutta mutta...kutsumustyö, mulle ei se palkka tärkein.

        www.mol.fi luin tietoja eläinlääkärin palkasta ja siinä se pyöri 2500-3200 euroo.. riippuu onko yksityinen vai kunnalla töissä. Ja riippuu se vähän siitäkin missä on töissä, missä kaupungissa tai kylässä, onko paljon eläimiä joita hoitaa..


      • Utelias-eläinrakas
        juppuu kirjoitti:

        www.mol.fi luin tietoja eläinlääkärin palkasta ja siinä se pyöri 2500-3200 euroo.. riippuu onko yksityinen vai kunnalla töissä. Ja riippuu se vähän siitäkin missä on töissä, missä kaupungissa tai kylässä, onko paljon eläimiä joita hoitaa..

        mikä koulutus pieneläinlääkärillä pitää olla? Ja sitten tietty se palkka, onko se se 2700-3500???? xD... oon kuullu että eläinhoitajan palkalla ei pärjää, onko se totta ja mikä se sitp. on?? Kiitos etukäteen.


      • EK::
        juppuu kirjoitti:

        www.mol.fi luin tietoja eläinlääkärin palkasta ja siinä se pyöri 2500-3200 euroo.. riippuu onko yksityinen vai kunnalla töissä. Ja riippuu se vähän siitäkin missä on töissä, missä kaupungissa tai kylässä, onko paljon eläimiä joita hoitaa..

        Siis saako ton palkan 2500-300 euroo vuodes vai kuukaudes vai miten ?????


      • 3000
        EK:: kirjoitti:

        Siis saako ton palkan 2500-300 euroo vuodes vai kuukaudes vai miten ?????

        kuussa tietysti.


    • Elukkalääkärin puoliso

      Joku tuossa aiemmin kirjoitteli jostain noin 3000 e/kk palkasta. Ainakin kunnaneläinlääkärille se on selvästi alakanttiin.

      Peruspalkan päällehän tulevat toimenpidepalkkiot, päivystyspalkkiot ym. jonka jälkeen palkka on toimipaikasta riippuen selvästi lähempänä 5000 kuin 3000 euroa. Jos on vilkas alue niin voi palkka olla kaikkineen lähemmäs 7000 euroa/kk. (bruttosummia)

      Töitä saa toki elukkalääkärikin tehdä palkkansa eteen.

    • jepulis jeeeeeeeeee

      eläinlääkärin palkka on enemmän kuin 200euroa se riippuu välillä kuinka monta tuntia olet töissä....itsekkin olen kiinnostunut tuosta eläinlääkäri työstä

    • annapapana

      Heissan*!

      valmistun keväällä eläinlääkäriksi, ja työpaikka on jo varmistunut.

      Kerrottakoon, että palkkani tulee ykityisellä olemaan noin 4700e kuussa. Ja teen siis ihan kokopäiväisenä. Vähä siistii!

      • 15-vuotias

        Itsekin olen pitkään ja pitkään ajatellut eläinlääkäriksi opiskelua. Koulu on aina ollut minulle mieleistä ja ka. tällä hetkellä 9.8 ja lukuaineissa 9.92 , mutta eihän keskiarvolla vielä ole sinänsä merkitystä, koska kyseessä ei ole lukion keskiarvo. Lukion kirjoituksethan ne vaa´assa enemmän painaa. Asun päälle 300km päässä Helsingistä ja suoraan sanottuna pk seudulle muuttaminen lukion jälkeen kuulostaisi aika kaukaiselta. Omistan kaksi koiraa, jotka tulisivat mukaani.
        Haluan kysyä: Onko lukion IB linjan käymisestä erityistä hyötyä mahdollisissa eläinlääketieteellisen opinnoissa? Kyseessä siis kansainvälinen lukion linja, opiskelu englanniksi.
        Oma mielipide on, että kyllä siitä hyötyä olisi jos erinomaisesti englannin kielellä lukiossa pärjäisi. Itseäni huolestuttaa kuitenkin se, että kokeet ja kirjoitukset eivät voisi mennä niin hyvin kuin normaali suomenkielinen koelappu edessä.. Kyllä kaikki tuntuisi niin helpolta jos olisi koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla..


      • Pastel
        15-vuotias kirjoitti:

        Itsekin olen pitkään ja pitkään ajatellut eläinlääkäriksi opiskelua. Koulu on aina ollut minulle mieleistä ja ka. tällä hetkellä 9.8 ja lukuaineissa 9.92 , mutta eihän keskiarvolla vielä ole sinänsä merkitystä, koska kyseessä ei ole lukion keskiarvo. Lukion kirjoituksethan ne vaa´assa enemmän painaa. Asun päälle 300km päässä Helsingistä ja suoraan sanottuna pk seudulle muuttaminen lukion jälkeen kuulostaisi aika kaukaiselta. Omistan kaksi koiraa, jotka tulisivat mukaani.
        Haluan kysyä: Onko lukion IB linjan käymisestä erityistä hyötyä mahdollisissa eläinlääketieteellisen opinnoissa? Kyseessä siis kansainvälinen lukion linja, opiskelu englanniksi.
        Oma mielipide on, että kyllä siitä hyötyä olisi jos erinomaisesti englannin kielellä lukiossa pärjäisi. Itseäni huolestuttaa kuitenkin se, että kokeet ja kirjoitukset eivät voisi mennä niin hyvin kuin normaali suomenkielinen koelappu edessä.. Kyllä kaikki tuntuisi niin helpolta jos olisi koko ikäni asunut pääkaupunkiseudulla..

        Kuule 15-vuotias, eläinlääkis jos mikä on Helsingin yliopistossa sellainen opintoala, että opiskelijoita on ihan ympäri Suomea. IB-linjasta ei varmaan ole mitään hyötyä elukan opinnoissa, enkä muutenkaan lähtisi lukiota jatko-opintojen vuoksi valitsemaan. Itse kävin länsirannikon pikkukunnassa "yli vitosen saisi keskiarvo mielellään olla"-tasoisessa lukiossa ja hyvin pääsin elukalle sisään.

        Tärkeintä on pitää unelma hengissä lukiossa ja opiskella niitä luonnontieteitä, jotta jaksaa kirjoitusten jälkeen tarttua pääsykoekirjaan. Tsemppiä!


      • montapuolta asiassa
        Pastel kirjoitti:

        Kuule 15-vuotias, eläinlääkis jos mikä on Helsingin yliopistossa sellainen opintoala, että opiskelijoita on ihan ympäri Suomea. IB-linjasta ei varmaan ole mitään hyötyä elukan opinnoissa, enkä muutenkaan lähtisi lukiota jatko-opintojen vuoksi valitsemaan. Itse kävin länsirannikon pikkukunnassa "yli vitosen saisi keskiarvo mielellään olla"-tasoisessa lukiossa ja hyvin pääsin elukalle sisään.

        Tärkeintä on pitää unelma hengissä lukiossa ja opiskella niitä luonnontieteitä, jotta jaksaa kirjoitusten jälkeen tarttua pääsykoekirjaan. Tsemppiä!

        palkka. Koulutusaikana joutuu hoitamaan jos jonkinlaista elukkaa, siinä ei auta pelätä. Jos alat kovasti pelkäämään niin voit jopa ahdistua ja sairastua. Sen jälkeen sitten ihmettelet, että mitä työtä sitä tekisi.
        Minua henk koht nyppii jos eläinlääkäri käyttäytyy silmin nähden pelokkaan näköisenä, vaikka vastassa on todella rauhallinen ja kiltti otus. Ehdottaisi vaan suosiolla sitä kuonokoppaa jos joutuu koiriakin hoitamaan. Minkäs minä sille voin, että lekuri tykkää kissoista.
        Vältän kyseistä lääkäriä ja pyydänkin aina sille reippaalle lääkärille, joka näkee, että elukka on rauhallinen ja estoton ja vailla agression merkkejä. Kääntyy itsenäisesti lattialle kyljelleen kun on niin opetettu. Rokotus ja kielipusu, täts it.

        Eli jos pidätte pienistä koirista tai kissoista niin JOKA päivä teille tuppaa tulemaan eteen semmoinenkin eläin, jota ehkä inhoatte tai halveksitte. Se taas ei saa näkyä päällepäin.


      • 15-vuotias
        Pastel kirjoitti:

        Kuule 15-vuotias, eläinlääkis jos mikä on Helsingin yliopistossa sellainen opintoala, että opiskelijoita on ihan ympäri Suomea. IB-linjasta ei varmaan ole mitään hyötyä elukan opinnoissa, enkä muutenkaan lähtisi lukiota jatko-opintojen vuoksi valitsemaan. Itse kävin länsirannikon pikkukunnassa "yli vitosen saisi keskiarvo mielellään olla"-tasoisessa lukiossa ja hyvin pääsin elukalle sisään.

        Tärkeintä on pitää unelma hengissä lukiossa ja opiskella niitä luonnontieteitä, jotta jaksaa kirjoitusten jälkeen tarttua pääsykoekirjaan. Tsemppiä!

        Kiitos vain, selvistä, suorista sanoista! :)
        Haluan olla parempi kuin "rimaa hipoja" henkilöt josta kepluttelevat itsensä hilkulla läpi opiskelemaan. Minun motivaatiotani se ei ainakaan paranna. Mutta vielä on opiskelua edessä ja suunnitelmat voivat ihan noiden koirienkin kannalta muuttua. IB-lukiota sen vuoksi ajattelin, että eikös eläinlääkiksessä ole suurin osa opiskelumateriaalista englannin kielellä?


      • kiinnostunut....
        15-vuotias kirjoitti:

        Kiitos vain, selvistä, suorista sanoista! :)
        Haluan olla parempi kuin "rimaa hipoja" henkilöt josta kepluttelevat itsensä hilkulla läpi opiskelemaan. Minun motivaatiotani se ei ainakaan paranna. Mutta vielä on opiskelua edessä ja suunnitelmat voivat ihan noiden koirienkin kannalta muuttua. IB-lukiota sen vuoksi ajattelin, että eikös eläinlääkiksessä ole suurin osa opiskelumateriaalista englannin kielellä?

        olen lukio ekalla ja menin kysymään meidän kuolumme opolta noista opiskeluasioista ja hän sanoi, että eläinlääkikseen olisi mahdollista päästä todella hyvällä lyhyen matematiikan arvosanalla ... pitääkö tämä paikkansa?opinto-ohjaajamme sanoi minulle että hyvä lyhyen matikan arvosana on parempi kuin huono pitkän matematiikan arvosana. Pitääkö tämäkin paikkansa?


      • sakldsa
        kiinnostunut.... kirjoitti:

        olen lukio ekalla ja menin kysymään meidän kuolumme opolta noista opiskeluasioista ja hän sanoi, että eläinlääkikseen olisi mahdollista päästä todella hyvällä lyhyen matematiikan arvosanalla ... pitääkö tämä paikkansa?opinto-ohjaajamme sanoi minulle että hyvä lyhyen matikan arvosana on parempi kuin huono pitkän matematiikan arvosana. Pitääkö tämäkin paikkansa?

        todella hyvällä lyhyen matikan tuloksella kyllä, tai vaihtoehtoisesti todella huonolla pitkällä.. Koska pisteytys menee näin:


        C M E L
        Lyhyt matikka 4 6 8
        Pitkä matikka 6 8 10 12


      • jatkoa
        sakldsa kirjoitti:

        todella hyvällä lyhyen matikan tuloksella kyllä, tai vaihtoehtoisesti todella huonolla pitkällä.. Koska pisteytys menee näin:


        C M E L
        Lyhyt matikka 4 6 8
        Pitkä matikka 6 8 10 12

        Tuo ei oikein tullut kunnolla tuohon eli
        pitkässä matikassa saa pisteitä jo c:stä, mutta lyhyessä ei. Lyhyessä alkaa pisteet vasta M:stä


      • kohta yhteishaku
        Pastel kirjoitti:

        Kuule 15-vuotias, eläinlääkis jos mikä on Helsingin yliopistossa sellainen opintoala, että opiskelijoita on ihan ympäri Suomea. IB-linjasta ei varmaan ole mitään hyötyä elukan opinnoissa, enkä muutenkaan lähtisi lukiota jatko-opintojen vuoksi valitsemaan. Itse kävin länsirannikon pikkukunnassa "yli vitosen saisi keskiarvo mielellään olla"-tasoisessa lukiossa ja hyvin pääsin elukalle sisään.

        Tärkeintä on pitää unelma hengissä lukiossa ja opiskella niitä luonnontieteitä, jotta jaksaa kirjoitusten jälkeen tarttua pääsykoekirjaan. Tsemppiä!

        IB- linjassa on vain 6 pääryhmää joista valitaan aineet. Niihin syvennytään jo yliopistotasoisesti ja olenkin kuullut että monet ylioppariin lähteneet ovat kokeneen IB- linjan jälkeen yliopisto-opiskelun ihan lälläriksi. IB on monipuolinen ja Cambridgeen ja Oxfordiin pyrkineitä löytyy. Kovalla työllä opiskelu on kaiken arvoista ja yliopistoon pääseminen hieman helpompaa. Lähtöpisteitäkin käsittääkseni saa enemmän IB- linjan käynyt kuin tavis lukion.


      • ...........

        No varmaan joo valmistut..


    • maalaane

      Kovaa kanttia tuossa työssä tarvitaan.. jos on kunnon kaupunkilainen ja suree jo sitä että kyns katkes ni ei siihen kouluun oo mitään asiaa.. jos alalle haluaa pitää myös sitä pystyä tekemään.. ja isojenkin otusten kanssa sitä joutuu tekemisiin..

    • Mangoow

      Voisko joku kertoo että jos haluu eläinten "hoitajaks" nii minkälainen koulutus pitää olla? Ja millanen on palkka? :)

    • eläinlääkäri<3

      Onko Pieneläin lääkärin vai isojen eläintten lääkärin palkka isompi? :) Miten yksityinen eroaa siitä toisesta ja kummassa on parempi palkka? :) Rakastan eläimiä ja haluaisin lukea itseni eläinlääkäriksi.

    • eläin.

      Joutuuko eläinlääkäri tekemään paljon yötöitä tai päivystämään yöaikaan?

    • eläinlääkäri haave

      entäs jos haluaa eläinlääkäriksi, pitää hevosen ja asua pikkupikku kylässä jossa käy kerran kaks viikkoon kauppaauto, ja siinä kylässä on hevosia jonkin verran. hankkisiko silloin ollenkaan rahaa? mutta opiskelusta en hirveämmin tykkää, siinä ongelma, kun lukiokin täytyy ensin käydä.

      • tsemppivä

        Jos valmistut eläinlääkäriksi, niin palkalla varmasti pärjää. Jos alan töitä tekee, saa ylläpidettyä hevosta ja atuoa.

        Nyt matikan, fysiikan, kemian ja bilsan kirjat esille. Mutta älä unohda kieliä. Niitä tarvitsee opiskelussa, elämässä ja ainakin ennen niistä sai lähtöpisteitä.

        Suoritin luonnontieteet ok, mutta englannin beellä jäin lähtökuoppiin. Kilpailu on kovaa, puuttui aikanaan yksi piste. Englannin paremmasta arvosanasta olisi saanut 2.


      • mietityttää...
        tsemppivä kirjoitti:

        Jos valmistut eläinlääkäriksi, niin palkalla varmasti pärjää. Jos alan töitä tekee, saa ylläpidettyä hevosta ja atuoa.

        Nyt matikan, fysiikan, kemian ja bilsan kirjat esille. Mutta älä unohda kieliä. Niitä tarvitsee opiskelussa, elämässä ja ainakin ennen niistä sai lähtöpisteitä.

        Suoritin luonnontieteet ok, mutta englannin beellä jäin lähtökuoppiin. Kilpailu on kovaa, puuttui aikanaan yksi piste. Englannin paremmasta arvosanasta olisi saanut 2.

        Olen kiinnostunut eläinlääkärin työstä, mutta en tiedä oikeastaan mitään opiskelusta, työstä tai siitä, mitä pitäisi osata, jotta pääsisi sisälle yliopistoon.

        Kysymykseni sinulle kuuluu: jos opiskelee pääsykoekirjat valintakokeeseen, riittääkö se? Vai olisiko pitänyt lukea hulluna kemiaa, fysiikkaa ja matematikkaa lukiossa? Itse hallitsen biologian hyvin, kemian melko hyvin (tai ne 3 kurssia, jotka kävin, hallitsen), fysiikkaa en lukenut kuin 2 kurssia ja pitkän matematiikan olen käynyt, mutta se ei oikein sujunut. Onko siis minunlaisella mahdollisuuksia päästä sisään, jos valintakokeeseen valmistautuu lukemalla pääsykoekirjat hyvin?
        Matematiikkaa en kirjottanut ollenkaan, mutta hakuoppasta tarkastelin, ja ymmärsin, että matematiikan arvosanan voi korvata millä tahansa reaalilla. Ellen ihan väärin ymmärtänyt...
        Kirjoitin biologian, pitkän englannin, pitkän ruotsin, äidinkielen, terveystiedon, psykologian.

        Ja olen myös miettinyt millaista eläinlääkärin työ tarkalleen on, ja mitä opiskeluun sisältyy. Suorittavatko kaikki eläinlääkärit leikkauksia? Tai siis sisältyykö kirurgia opiskeluun? Vai täytyykö siihen käydä vielä lisäksi jokin koulutus?
        Olisi mukavaa, jos joku osaisi minulle vastata.
        Kiitos!


    • palakoista..
    • APUA!

      Moi

      Mulla on ollu ihan pienestäpitäen ollu yks ja sama unelma; Valmistua eläinlääkäriks. Olen vasta 14 vuotta joten voiko joku kertoa miten pystyy valmistua eläinlääkäriksi? KIITOS ETUKÄTEEN (:

      • eläinlääkäriksi <3

        no kuule . Eläin lääkäriksi opiskeluun ois hyvä käydä lukio ja opetella kunnolla Bilsaa, kemiaa, fysiikkaa ja matematiikkaa . Sitten ainut paikka suomessa on helsingin yliopisto jossa siihen ammattiin voi lukea. Itsekkin haaveilen eläinlääkärin työstä ja olen 15 vuotias. tsemppiä opinnoille !! :) :) ( en nyt kirjoittanut mitään pitkää selitystä eläin lääkärin työstä mutta kannattaa etsiä netistä tietoa !!


      • ? :)
        eläinlääkäriksi <3 kirjoitti:

        no kuule . Eläin lääkäriksi opiskeluun ois hyvä käydä lukio ja opetella kunnolla Bilsaa, kemiaa, fysiikkaa ja matematiikkaa . Sitten ainut paikka suomessa on helsingin yliopisto jossa siihen ammattiin voi lukea. Itsekkin haaveilen eläinlääkärin työstä ja olen 15 vuotias. tsemppiä opinnoille !! :) :) ( en nyt kirjoittanut mitään pitkää selitystä eläin lääkärin työstä mutta kannattaa etsiä netistä tietoa !!

        hei !!! Mä haluaisin tietää kauanko kestää valmistautua siellä yliopistossa eläinlääkärin ammattiin ? :) kiitos jo etukäteen vastaajalle !! ja kuinka pitkiä työ päiviä täytyy tehdä , ja onko esim. Pieneläinlääkärin pakko tai välttämätön tehdä leikkauksia ? Kiitos !!


    • 16 + 19

      6 vuotta kestää helsingin yliopistossa eläinlääkärikoulu.

    • Asdfghjklöä :)

      Täytyykö myös pieneläinlääkärien tehdä leikkauksia?

      • Sedä

        Täytyy, sitäpä lääkärit juuri tekevät. Jos ei tahdo leikata, voi hakea eläintenhoitajaksi.


    • ...

      Onko sitä järkeä eläinlääkäriksi lukea, jos ei edes uskaltaisi/haluaisi leikata eläimiä. Eläinlääkäreiden peruspullaa.

    • lukekaapa
    • Pohtija..

      Mitäs mieltä olette siitä, kannattaako eläinlääkärin ammatista haaveilevan käydä mielummin lukio vai eläintenhoitajankoulutus?

    • tiedon haluinen

      pitääko pieneläinlääkärin leikata eläimiä siis semmosen joka yleisesti rokottaa koiria yms ja mikä on nykyään suunnilleen eläinlääkärin palkka onko 1000-5000 paikkeilla? haluaisin opisklla eläinlääkäriksi:)

    • Pohtija: eläinlääkäriksi ei pääse käymättä lukiota, eläintenhoitaja on amk tutkino, josta siis valmistuu juurikin eläintenhoitajaksi, ei eläinlääkäriksi

      • näinvain

      • Sedä

        Eläintenhoitaja on kylläkin ammattikoulu ei AMK (=ammattikorkeakoulu) -tutkinto. AMK:ista valmistuu klinikkaeläinhoitajia. Lukio ei tosiaan ole pakollinen, mutta periaatteessa kuitenkin välttämätöntä on käydä ainakin matematiikan, fysiikan, kemian ja biologian kurssit, sillä pääsykoe perustuu niihin. (Yhtenä vaihtoehtona toki kaksoistutkinto.)

        Leikkaaminen on aika olennaista, jos siitä ei ole kiinnostunut ja haluaa eläinklinikalle, kannattaa suosilla mieluummin ryhtyä klinikkaeläinhoitajaksi


    • heimo on puhunut

      Elikäs elikäs... Siis eläinlääkärin on PAKKO leikata eläimiä. Vaikka olisit pieneläinlääkäri, niin tuotantoeläimiä tulee varmasti leikattavaksi. Siitähän eläinlääkäreille maksetaan. Siis, kun miten ne voisivat saada päälle 3000 rahaa, jos vaan jotain rokotusta pistää.
      Sitten, itse olen ollut tet- jakson eläinklinikalla, joka varmisti sitä, että haluan eläinlääkäriksi. Yllätykseksi minulle tuli eläinlääkäreiden työ määrä. Tiesin että eläinlääkärit tekevät hyvin paljon työtä, mutta sitä työtä oli oikeasti ihan järkyttävän paljon, ei eväs taukoja tai vapaa iltoja suuremmin. Joten eläinlääkäriksi haluavat ylä-asteelaiset käykää tet-jaksonne eläinklinikalla, niin näette mitä työ oikeasti on.
      Muistakaa myös, että palkka ei ole työssä tärkein vaan se että työssä viihtyy ja se tuntuu oikealle. Koska koiran purema, hevosen potku ja eläimen lopetus eivät ole mukavia hetkiä.
      Sitten siitä pääsykokeesta eli sinne eläinlääkkikseen taisi hakea viime vuonna jotain 700 opiskelijaa ja sisään otettiin 68 eli kilpailu on kova ja huonoilla papereilla on turha hakea. Mutta siis tosiaan, puolet otetaan sisään porukasta pelkän pääsykokeen perusteella, joten riittää että pärjäät pääsykokeessa. Kuitenkin pääsykoe perustuu lukion fysiikka, kemia ja matikan kursseihin, joten lukio olisi suotavaa. Nämä aineet kannattaa myös kirjoittaa, koska niistä saa plussaa haettaessa.
      Ja kannattaa ottaa varalle jokin vaihtoehto B, koska se kilpailu opiskelu paikasta tosiaan on erittäin kova.

    • anzu

      Mutta eihän sitä eläimiä voi mennä "leikkelemään" jos ei siihen ole erikoistunut! Vai koulutetaanko siihen jokainen eläinlääkäri? Haluaisin erittäin kovasti eläinlääkäriksi, mutta kuusi vuotta on aika pitkä aika... Lisäksi asun n. 450 kilometrin päässä Helsingistä ja sekin vaikeuttaa asiaa osaltaan. Olen kuudennella luokalla, joten iältäni aika nuori puuttumaan näihin asioihin.

      • Mie vain

        Kyllä se leikkely on (perus)eläinlääkäriltä vaadittava asia, esim. jokaisen eläinlekurin tulisi osata kissan kastorointi.
        Kyllähän se kuusi vuotta on pitkä aika mutta opeteltavaa asiaa on paljon :)


    • anzu

      mutta vaikka olisikin pieneläinlääkäri joutuuko hevosiakin hoiteleen? Itse en siihen pystyisi, sillä minulla on todella paha (pujo ja timotei) heinä allergia. Hevosten heinissähän on näitä heiniä. Harrastuskin piti lopettaa, kun allergia pukassi niin voimakkaana päälle...

      • Mie vain

    • anzu

      Kiitos paljon!

    • rahaaaaaaa

      onko olemassa eläin kirurgia? jos on nii saako kirurgi enemmän rahaa kuin eläinlääkäri?

      • Sedä

        Eläinlääkärit ovat kirurgeja, mutta luulisin että saa enemmän palkkaa jos erikoistuu vaativaan kirurgiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe