laihduttajan suklaa

joskushaluunherkutella

mikä on kalorimäärältään kevyintä suklaata ?
satutteko tietämään.. ?
mikä on vähäkalorisin levy ?
entäs patukka... ?

kyllähän niissä jtn eroja on..

34

21257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoinenn asiasta

      hei sinä ei periaatteessa ole väliä kaloreilla vaan laasduilla ja ainahan voi vähentää määrää kun tietää kalorit. Terveellisintähän on tumma suklaa jota suositellaan myls sydämelle ja salmiakki on hyvä nälän poistaja.

      • Höpönhöpö

        Viehän se rikkihappokin nälän. Salmiakki esim. on ammoniakkia.


    • felycia

      mäkin oon miettinyt ihan samaa ja kolunnut kaikki suklaat ja kaupat läpi. suuria eroja millään ei ole, kaikki n.470-530 kcal/100g. mä olen itse siihe tulokseen päätynyt, että koska en ilman suklaata voi elää, annan itselleni kerran kahdessa viikossa lauantaina illalla klo.19.00-00.00 syödä niin paljon suklaata ja karkkia kun sielu sietää. yleensä sitä sitten meneekin vähintään sellainen puolisen kiloa, mutta yhä se paino vaan laskee. että jos sulla tää sama taipumus suklaaseen, niin taitaa olla ainut keino syödä sitä vaan harvoin. :) tai sitten jos susta tuntuu paremmalta se vaihtoehto että vähän päivässä (pari palasta) niin silleen sitten kans voi tehä. itte tartteen paljon kerralla joten toi herkkupäivä on parempi vaihtoehto. :)

      • aloittaja

        minä en pysty säilömään levyä viikkokausia kaapissani.
        jos ostan karkkia,syön sen yleensä HETI.
        korkeintaan päivän se pysyy mulla,ei enenpää. :(
        mutta juuh....
        ei kai niissä sitten kamalasti eroja ole...
        mutta voitteko kertoa niitä suklaa merkkejä,jotka ovat alle 500 kaloria 100 grammassa ??
        siitäkin olisi apua...


      • felycia
        aloittaja kirjoitti:

        minä en pysty säilömään levyä viikkokausia kaapissani.
        jos ostan karkkia,syön sen yleensä HETI.
        korkeintaan päivän se pysyy mulla,ei enenpää. :(
        mutta juuh....
        ei kai niissä sitten kamalasti eroja ole...
        mutta voitteko kertoa niitä suklaa merkkejä,jotka ovat alle 500 kaloria 100 grammassa ??
        siitäkin olisi apua...

        nyt ainakin muistuu mieleen se dumle snack patukka siinä taisi olla se alin mitä olen löytänyt eli 470/100 g. kirjoitan tänne kun tulee mieleen lisää. :)


      • hähhh??

        Puolisen kiloa suklaata kerralla?? Ja vielä ihmetellään kun lihoaa! Syö nyt hyvä ihminen sitä ruokaa päivällä ja jää suklaat pois!


      • hähhh??

        Puolisen kiloa suklaata kerralla?? Ja vielä ihmetellään kun lihoaa! Syö nyt hyvä ihminen sitä ruokaa päivällä ja jää suklaat pois!


      • aloittaja
        hähhh?? kirjoitti:

        Puolisen kiloa suklaata kerralla?? Ja vielä ihmetellään kun lihoaa! Syö nyt hyvä ihminen sitä ruokaa päivällä ja jää suklaat pois!

        sanoin että joskus haluun herkutella !
        joten,kyselen niitä vähäkalorisia.
        eikös tossa tuplassa ole 460 kaloria per 100 g ?
        sitäkin vähäkaloresimpia olen nähnyt,mutta nyt ei muistu mileen :(
        muistaako kukaan muu ?


      • lihoaa
        hähhh?? kirjoitti:

        Puolisen kiloa suklaata kerralla?? Ja vielä ihmetellään kun lihoaa! Syö nyt hyvä ihminen sitä ruokaa päivällä ja jää suklaat pois!

        lihoaa lihoaa LIHOAA
        puupäät se on LIHOO


      • eksyin

        Ha ha ha, jos verbin perusmuoto on lihota, niin miten ihmeessä saat hän-muodon muotoon "lihoo"??

        Eikös se ole minä lihoan, sinä lihoat, hän LIHOAA...

        Taisit siis tarkoittaa puhekielessä, joten en nyt tiedä kuka tässä se puupää on


      • Oppe

        Verbin perusmuoto ei ole lihota, vaan LIHOA. Saamarin äidinkielivammaiset!


      • Anonyymi
        hähhh?? kirjoitti:

        Puolisen kiloa suklaata kerralla?? Ja vielä ihmetellään kun lihoaa! Syö nyt hyvä ihminen sitä ruokaa päivällä ja jää suklaat pois!

        On monia monia syitä miksi ihminen joskus söisi runsaita määriä mitä tahansa. Esim. Syömishäiriöissä ilmenee usein ahminta kohtauksia, joita ei aina pysty itse kontrolloimaan. Myös jos on dieetillä ja saa vaan joskus herkkupäivän, joillakin on taipumus syödä kaksin käsin kunnes yrjöttää (mikä sinänsä on jo syömishäiriön puolelle menevää..)
        Ei välttämättä voi vaan "hyvä ihminen syödä ruokaa bla bla bla.."
        Toivottavasti sinne tullut enemmän viisautta tässä vuosien varrella


      • Anonyymi
        Oppe kirjoitti:

        Verbin perusmuoto ei ole lihota, vaan LIHOA. Saamarin äidinkielivammaiset!

        Nauran 😂


    • :)...

      aina välillä pitää saada herkutella, se on parempi niin, koska sillon ei tule mitään hirveitä mässäyskohtauksia.

      rainbow nougatsuklaa patukka 430kcal/100g patukassa 50g eli 215kcal per patukka

      ja jos tykkääkin lakritsasta, pirkan lakukissat ehdottomasti ykkösiä 110kcal/100g pussissa 100g

      ja kannattaa muistaa se, että joskus saa ja pitääkin herkutella. ei ketään lihoa kiloakaan yhestä suklaapatukasta. tai karkkipussista. syö vaan kohtuullisesti eikä joka päivä niin hyvin menee.

    • ömmömmöööö

      En oo noita levyjen kaloreita seuraillu, mutta puhdas kaakaojauho sisältää 360 kaloria/100g, joten olettaisin että mitä tummenpaa niin sitä vähemmän kaloreita. Ainakin terveellisintä on tummin. Esim. fazerin taloussuklaa hyvä. Todella tumma suklaa (itse leivottu), missä ei ole sokeria juuri ollenkaan on ravintoarvoltaan niin hyvä että sitä voi periaatteessa syödä ruoan asemesta. Puhdas kaakaopulveri sisältää vitamiineja ja kivennäisaineita moninkertaisesti esim. kaurapuuroon verrattuna.

      • aloittja

        okeij :)
        toi oli hyvä vinkki toi rainbow,kiitos.
        onhan siinä nyt aika paljonkin eroa syökö 430 vai 530...periaatteessa on,mutta ei periaatteessa :D
        minulle on hoettu aina (vanhemmat silloin kun olin pieni) että taloussuklaata ei syö hulllukaan,se on vaan leivonnaisiin tarkotettua ! ;>


      • ömmömmöööö
        aloittja kirjoitti:

        okeij :)
        toi oli hyvä vinkki toi rainbow,kiitos.
        onhan siinä nyt aika paljonkin eroa syökö 430 vai 530...periaatteessa on,mutta ei periaatteessa :D
        minulle on hoettu aina (vanhemmat silloin kun olin pieni) että taloussuklaata ei syö hulllukaan,se on vaan leivonnaisiin tarkotettua ! ;>

        hullu syökään, mutta minä syön. ;) Syön tummenpaakin, olen leiponut myös sellaista missä on joku 80% kaakaoo. Siihen jää koukkuun. Kokoaika pitää saada tummenpaa. ;>


      • oikeasti tummaa
        aloittja kirjoitti:

        okeij :)
        toi oli hyvä vinkki toi rainbow,kiitos.
        onhan siinä nyt aika paljonkin eroa syökö 430 vai 530...periaatteessa on,mutta ei periaatteessa :D
        minulle on hoettu aina (vanhemmat silloin kun olin pieni) että taloussuklaata ei syö hulllukaan,se on vaan leivonnaisiin tarkotettua ! ;>

        Osta kunnon tummaa suklaata, kaakaota 70-75%. Esim Lidlistä Equador 70%, Trinidad 75%. Fazerillakin on 70% tumma suklaa. Nuo ovat noin 120 gramman levyjä ja on melkoinen urakka syödä se kokonaan.


    • muutens
    • ....

      Kevyin suklaa on Brunbergin sokeriton suklaa. Laske kalorimäärä seuraavasti:

      Kääreen kalorimäärä
      miinus
      Polyoli grammat kertaa 4.

      Esimerkki

      Kääreessä kalorimääräksi sanotaan 500kaloria/100g. Polyleja suklaassa on 50g joten kerrotaan tuo määrä 4:llä (1g hh/4 kcal). Tulee 200kcal. Suoritetaan vähennylaskutoimitus 500kcal-200kcal joten tulokseksi saadaan, että suklaa sisältää 300kcal/100g.

      Jälleen kerran tuo sokeriton suklaa sisältä imeytymättömiä hiilareita (polyolit) joten ne voi miinustaa kalorimäärästä pois, koska ravintosisällöissä tätä ei oteta huomioon.

      • se sokeriton

        millekkään maistuu...sako sitä tavallisista kaupoista ?
        myydäänkö suomessa muuten maraboun tummaa suklaata?
        ja noi ritter sportin dietit näyttää ja kuulostaa kivoilta,mutta ei taida täälätä suomesta ssada !
        taas yksi lisä syy,miksi suomalaiset ne vaan lihoo.
        ei tarjota edes terveellisempiä suklaita !!!


      • kaisu_
        se sokeriton kirjoitti:

        millekkään maistuu...sako sitä tavallisista kaupoista ?
        myydäänkö suomessa muuten maraboun tummaa suklaata?
        ja noi ritter sportin dietit näyttää ja kuulostaa kivoilta,mutta ei taida täälätä suomesta ssada !
        taas yksi lisä syy,miksi suomalaiset ne vaan lihoo.
        ei tarjota edes terveellisempiä suklaita !!!

        Hei vaan tumman suklaan ystävät!

        Stockalla ainakin myydään jotain (oisko ollu Lindt) suklaata, jossa on 99% kaakaota. Tämän tummemmaksi suklaa tuskin tulee :) En ole maistanut, mutta epäilisin, että on aika kitkerän makuista. Mutta todelliselle suklaasiepolle ehkä paikallaan?


      • huvikseen
        kaisu_ kirjoitti:

        Hei vaan tumman suklaan ystävät!

        Stockalla ainakin myydään jotain (oisko ollu Lindt) suklaata, jossa on 99% kaakaota. Tämän tummemmaksi suklaa tuskin tulee :) En ole maistanut, mutta epäilisin, että on aika kitkerän makuista. Mutta todelliselle suklaasiepolle ehkä paikallaan?

        Ei sitä huvikseen pysty syömään tai ainakaan hyvää se ei ole.


      • ömmömmöööö
        kaisu_ kirjoitti:

        Hei vaan tumman suklaan ystävät!

        Stockalla ainakin myydään jotain (oisko ollu Lindt) suklaata, jossa on 99% kaakaota. Tämän tummemmaksi suklaa tuskin tulee :) En ole maistanut, mutta epäilisin, että on aika kitkerän makuista. Mutta todelliselle suklaasiepolle ehkä paikallaan?

        nyt aletaan puhumaan suklaasta. :) Hyvä vinkki, tuota varmasti kokeilen.

        Hyvä suklaa on kuin valkosipuli, mitä kitkerämpää se on sitä kovempi himo siihen tulee.


      • ömmömmöööö
        huvikseen kirjoitti:

        Ei sitä huvikseen pysty syömään tai ainakaan hyvää se ei ole.

        Suklaan todellinen aromi tulee kunniaan vasta sokerittomassa suklaassa. Karkkisuklaat on tarkoitettu lapsille.


      • Anonyymi

        Jännä fakta!


    • Koukussa

      Easy Body välipalapatukka! Siis oikeasti, kokeile. Itse löysin kun kaveri suositteli. Törkeän hyvän makuisia ja sisältö hyvä! Kiinteytyy ja silti voi herkutella. Itse ostin Sokoksen luontaistuote osastolta.

    • hsdfgisdj

      suklaan kalorit kyllä vaihtelee hirmuisesti.. jossain keksi-crispi-täyte suklaassa saattaa olla vain 375kcal 100g & todella tummassa, pähkinää sisältävässä voi olla yli 600kcal 100g. esim marabou dark 85% on jtn 615kcal/100g.

    • poiuygv

      Luulisin, että Balancen Stevia suklaa oo aika vähäkalorinen. En kyllä muista kalorimäärää, mutta silloin, kun olin kaupassa se oli vähäkalorinsin siellä olevista.

    • sdasd

      Kaikki toffee/nougat/salmiakkisuklaajutut sisältää lähes poikkeuksetta vähemmän kaloreta kuin normisuklaa. Tummassa suklaassa on enemmän kaloreita, mutta tosiaan sitä onkin vaikeempi mättää niin nopeesti.

      Joku mainitsi kaakaojauhon. O'beyn less sugarissa on 340 ja pirkan tummassa 310. Sekoitat niitä samassa suhteessa veteen tai makeuttamattomaan mantelimaitoon _PIENEN_ lorauksen, seurauksena suklaantapanen ja makunen mömmö. :) Pakastaakkin varmaan voi, itse en oo kokeillu. Tokihan tohon voi lisätä myös steviaa jos haluaa pelkkää tummaa käyttää? Ravintosisällöstä sen verran, että rasvaa tossa on älyttömästi vähemmän. Hiilareita puolestaan n. 20g enemmän/100g jos verrataan vaikka fazerin siniseen, sillä noi o'boyn jauheet on pelkkää sokeria

    • Mariannaa772

      Kaikille ketkä rakastaa suklaata niin jos mitenkää auttaa nii syökää jäätelöö suklaan sijaan. Siin on useesti vähemmän kaloreita.

      • zipzapzupandback

    • kokemustao

      Pari palaa yli 70% tummaa suklaata: saat hyviä antioksidantteja, makeanhimo tyydyttyy ja tieto siitä, että tällainen pieni nautinto on "sallittua" auttaa estämään repsahduksia.

      2 palaa tummaa suklaata ei kaada ruokavaliotasi ja kaloreita niissä on yhteensä suurinpiirtein yhtä paljon kuin 1 keskikokoisessa omenassa, joten valinta on sinun: syötkö hyviä tumman suklaan antioksidantteja vai omenan kuitua?

    • kaakaofani

      Vanha keskustelu. Joka tapauksessa nykyään on saatavilla karppisuklaita. Esim. fitnestukuista, luontaistuotekaupoista tai ekokaupoista. Eli keinotekoisesti tai xylitolilla makeutettua suklaata. Sivuvaikutuksena saa mahan sekaisin, jos liikaa syö. Makeutusaineiden ja niihin rakenteen vuoksi (?) liitettyjen kuitujen sivuvaikutus. Mielestäni karppisuklaassa on vetinen sivumaku.

      http://www.fitnesstukku.fi/low-carb-suklaa-100-g

      Mielestäni 99 % suklaa on hyvä vaihtoehto, jos ei ole ehdoton sokerin välttämisen suhteen. Väkevämpään makuun kyllä tottuu, ja sitä ei voi ahtaa. Hintakin on samaa luokkaa kuin karppisuklaan, mutta laatu parempi. Taatusti täyteläisempää, kunhan makuun tottuu.

      Kolmas vaihtoehto on vaihtaa suklaa kuumaan kaakaoon, näin olen itse tehnyt. Makeutan kaakaon keinotekoisesti. Olen ollut ennen suklaan suurkuluttaja. Kun kaipaan suklaan "pureskelua", syön pähkinöitä. Pointti on, että yhtä aikaa ei voi välttää rasvaa ja sokeria. Tosi asiassa jälkimmäinen on se pahis. Eli jos syötte suklaan tai juotte kaakaon ilman sokeria, voitte tehdä sen hyvällä omatunnolla. Suurin osa laihduttajista välttelee sekä sokeria että rasvaa, ja homma kaatuu siihen, ettei sellaiselle dieetillä vaan voi elää, etenkin jos proteiinienkin saanti on vähäistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe