miten eroon aknesta?

neppa

Hei. Mulla oli vuosi sitten aknetyyppistä näppyä kaulassa, poskissa ja leuassa, söin 3kk antibioottikuurin niihin, samalla rasvaten niitä voiteella. iho parani kyllä mutta nyt reilu puolivuotta myöhemmin näppyjä alkaa taas ilmaantua samalla tavalla. Täytyykö tässä taas marssia pilleripurkin hakuun.. mistä tämä koko hiton akne johtuu, ja miten siitä pääsee KOKONAAN eroon?? kertokaa tyhmälle!!

12

1501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonaan eroon

      aknesta seuraavalla tavalla: Käytän ihon puhdistukseen (esim. Sokokselta n. 5 e) saatavaa kasvojen puhdistukseen tarkoitettua mikroliinaa, jolla liina märkänä suihkun yhteydessä pyyhin huolella kasvoni ja kaulan ihon. Sen jälkeen pesen kasvoni apteekista saatavalla Louis Widmerin akneihon pesuvaahdolla. Suihkun jälkeen kun olen kuivannut ihoni pyyhin kasvoni vielä Louis Widmerin akneihon Wicnelact liuoksella ja kosteutan ihoni Widmerin ihonhoitosarjan tehokosteuttavalla voiteella. Kärsin aknesta ja hormonifinneistä vuosikausia ja olin todella epätoivoinen ja nyt vihdoin naamassani ei ole ainuttakaan finniä ollut 4 kuukauteen kun olen hoitanut ihoani yllämainitsemallani tavalla. En tiedä toimiiko kaikilla, mutta omalla kohdallani ainakinn ja voin sanoa, että kaikkea mahdollista olen vuosien myötä kokeillut. Toivottavasti näistä olisi sinullekkin apua.

      • juub

        Sun ihos ei tuu kyllä kauaa säilymään. Jos ei aknea enää ole niin älä nyt ihmeessä puhdista kasvojas noin voimakkailla aineilla, vaan kokeille miten onnistuu hellemmillä tuotteilla. Ja toi mikroliinan jokapäiväinen käyttö on ihan älytöntä. Mutta toiset pilaa kasvonsa hetkittäisen loiston vuoksi, ja toiset taas ajattelevat vähän pidemmällä aikavälillä..ihan miten tykkäät


    • Tiedoton13

      Akne ei parane pesemällä. Se on fakta. Kannattaa marssia suoraan vaan ihotautilääkärille, joka määrää kunnon lääkkeen. Tietenkään akne ei häviä viikossa tai parissa, vaan hoito voi kestää kauan. Ei ole mikään pikajuoksu vaan maraton ;)

      • sivullinen..

        Missä luulet aloittajan jo juosseen ja oli saanut 3kk antibiootitkin? Siwan kassalta? Ei, kyllä se paikka on ollut tod. näk. ihotautilääkäri.

        Lue kysärit kunnolla.


    • kohtalotoveri .

      Sama 3kk kuuri loppui kuukausi sitten ja naama alkaa muistuttamaan taas sitä mistä lähdettiin. Nyt luovutan! Kaikki kosmetologit, iholääkärit sunmuut on käyty nyt läpi. Ikää on yli 30.

      MIKÄÄN ei tehonnut kalliista hoidoista ja tuotteista!

      • täällä toinen kohtalotoveri

        mutta ainakin mulla on jonkin verran auttanut Hjeronymus-hoito ja sen tuotteet. Itse käyn nyt ihan parin-kolmen viikon välein tossa hoidossa ja käytän Hjeronymus-tuotteita eli kasvovettä, päivä-ja yövoidetta ja mikä tärkein värillistä aknepastaa; mikä siis on kasvovoide ei mitään meikkivoidetta. Sitä voi käyttää ihan 24h. Se aika tehokkaasti estää uusien näppyjen ilmestymistä tai jos niitä tulee se estää niiden kasvamista jättikokoiseksi patiksi.

        Tietysti, vieläkin, näppyjä/patteja aina silloin tällöin ilmestyy; mutta itselläni siihen liittyy jos on stressiä, sairaana tms. niin heti kyllä näkyy pärstässä:( Mutta, jos olet valmis pistämään rahaa likoon niin SUOSITTELEN ihan tosissaan kyseistä hoitoa:)

        Itse olen vuosien aikana käyttänyt kaiken maailman voiteita, kasvovesiä, antibioottikuurit jne., turhaan.


      • kohtalotoveri...
        täällä toinen kohtalotoveri kirjoitti:

        mutta ainakin mulla on jonkin verran auttanut Hjeronymus-hoito ja sen tuotteet. Itse käyn nyt ihan parin-kolmen viikon välein tossa hoidossa ja käytän Hjeronymus-tuotteita eli kasvovettä, päivä-ja yövoidetta ja mikä tärkein värillistä aknepastaa; mikä siis on kasvovoide ei mitään meikkivoidetta. Sitä voi käyttää ihan 24h. Se aika tehokkaasti estää uusien näppyjen ilmestymistä tai jos niitä tulee se estää niiden kasvamista jättikokoiseksi patiksi.

        Tietysti, vieläkin, näppyjä/patteja aina silloin tällöin ilmestyy; mutta itselläni siihen liittyy jos on stressiä, sairaana tms. niin heti kyllä näkyy pärstässä:( Mutta, jos olet valmis pistämään rahaa likoon niin SUOSITTELEN ihan tosissaan kyseistä hoitoa:)

        Itse olen vuosien aikana käyttänyt kaiken maailman voiteita, kasvovesiä, antibioottikuurit jne., turhaan.

        Mä olen kokeillut sitä Hj... hoitoakin.
        Mutta sen jälkeen vasta tämä naama "levisikin" ja ei ollu mitään normaalia tosiaankaan...

        Siitä saapastelin ihotautilääkärille, siksi ne antibiootitkin :((((

        Ihotautilääkäri sanoi että sitä hj... hoitoa ei saa näin herkkäihoinen käyttää...


      • toinen kohtalotoveri
        kohtalotoveri... kirjoitti:

        Mä olen kokeillut sitä Hj... hoitoakin.
        Mutta sen jälkeen vasta tämä naama "levisikin" ja ei ollu mitään normaalia tosiaankaan...

        Siitä saapastelin ihotautilääkärille, siksi ne antibiootitkin :((((

        Ihotautilääkäri sanoi että sitä hj... hoitoa ei saa näin herkkäihoinen käyttää...

        helvetillinen ongelma:( Mäkin olen tässä menossa käymään ihotautilääkärillä koska, siitä Hjeronymus- hoidosta huolimatta, noita näppyjä/patteja kuitenkin vielä ilmestyy vaikka kuinka kotonakin hoitaa. Kai tääkin on mulla se laatusta, että pakko vaan hoitaa myös sisäisestikin vaikka oikein puistattaa etukäteen kun pitää taas napsia antibiootteja:(

        Mun pitääkin kysyä siltä lääkäriltä tosta Hjeronymus-hoidosta, että kannattaako munkaan niin usein käydä...

        Hyvää talven jatkoa:) ja tsemppiä


    • -kosmetologi-

      Akne on perinnöllinen, pääasiassa sisäsyntyisistä syistä johtuva ihosairaus, joka ei ikävä kyllä välttämättä parane yhtään millään. Sopivilla ihonhoitotuotteilla tai lääkevoiteilla oireita (siis näppylöitä ,ihon rasvaisuutta jne.)voidaan lievittää, ja iho saada paremman näköiseksi, mutta kun hoitotuotteiden käyttö lopetetaan, niin ongelma palaa takaisin. Tuotteita tulisi siis käyttää jatkuvasti.

      Joillekkin auttaa antibiootit, toisille Roaccutan, joillekkin e-pillerit (useimmiten Diane Nova, mutta usein näidenkin hoitojen kanssa käy niin, että kun kuuri on ohi tai esim. e-pillerien käyttö lopetetaan, niin akne palaa entistä pahempana... Joskus ne saattavat kuitenkin toimia. Kosmeettisilla tuotteilla ei aknea pysty parantamaan. Mikäli joku tuotesarja mainostaa parantavansa aknen niin se on kyllä täyttä puppua.

      Vanhemmiten iho yleensä kuivuu jonkin verran ja sitä kautta aknekin hieman helpottaa. Ei tosin kaikilla.

      • N 30 +

        Nuorena iho oli aika hyvä ja täydellinen, ei akneongelmaa. Eli ei ole perinnöllistä minulla? 25 vuotiaana alkoi nassu kukkia, ja olen käyttänyt ja kokeillut kaikki mahdolliset hoidot ja tuotteet, ei tämä sen kummemmaksi siitä mene. Ei vaikka nielisin 100 euron seteleitä!

        E-pillereitä en todellakaan ala syömään, kun ei tarvetta ole muuten. Aikamoisia hormonipommeja...

        Mutta itse olen huomannut että käytin sitten halppis tai erittäin kalliita tuotteita - ei tämä naama sen kummempi ole!


      • -kosmetologi-
        N 30 + kirjoitti:

        Nuorena iho oli aika hyvä ja täydellinen, ei akneongelmaa. Eli ei ole perinnöllistä minulla? 25 vuotiaana alkoi nassu kukkia, ja olen käyttänyt ja kokeillut kaikki mahdolliset hoidot ja tuotteet, ei tämä sen kummemmaksi siitä mene. Ei vaikka nielisin 100 euron seteleitä!

        E-pillereitä en todellakaan ala syömään, kun ei tarvetta ole muuten. Aikamoisia hormonipommeja...

        Mutta itse olen huomannut että käytin sitten halppis tai erittäin kalliita tuotteita - ei tämä naama sen kummempi ole!

        Kyllä se silti perinnöllistä todennäköisesti on. Murrosiässähän lähes kaikilla on ainakin jonkun verran rasvainen ja näppyläinen iho, mikä johtuu voimakkaista hormonitoiminnan muutoksista sen ikäisillä. Varsinainen aikuisiän akne tuleekin yleensä esille vasta päälle parikymppisenä, kun viimeisetkin murrosiän hormonikuohut ovat tasaantuneet. Akne joko ei parane murrosiän loputtua niinkuin sen pitäisi, tai sitten akne alkaa vasta päälle parikymppisenä, niinkuin sinun tapauksessasi.

        Aknesi on siis todennäköisesti perinnöllinen, mikäli sinulla ei esim. ole hormonihäiriöitä, (naisilla tarkoittaa siis liiallista mieshormonien eritystä), jotakin ruoka-aine- tai kosmetiikka-allergiaa, jotka tunnistamattomina voivat joskus aiheuttaa aknen kaltaisia oireita, tai esim. jotakin ihoon ulkopuolelta saatua bakteeritartuntaa, joka aiheuttaa aknen kaltaista tulehdusta. Myös jotkut pitkäaikaissaurauksiin tms. käytetyt lääkkeet voivat sivuoireena aiheuttaa aknea. Tällaiset syyt ovat parannettavissa, perinöllinen akne ei.


    • tiinasaari3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe