Frequency

Scifisti77

Moniko katsoi tuon elokuvan viime pe tai la kun se tuli tv:stä? Olin lukenut siitä juonen aikaisemmin ja kiinnostuin kovasti. Kävin sitten eräässä videodivarissa ja kappas vaan sieltä se löytyi VHS kasettina ja 1 euron hintaan! Ostin ja katsoin ja tykkäsin kyllä kovasti. Olisin voinut katsoa sen tv:stäkin mutta se tuli vähän liian myöhään ja eipä tuo euron hinta ollut paljoa leffasta.

Mutta mitäpä ihmiset ovat mieltä tästä leffasta?

Scifisti77

3

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Moi, itse pidin leffasta myös. Näin sen ekan kerran jokunen vuosi sitten ja tykkäsin heti ja kyllähän se täytyi nyt telkastakin kattoo. Eli kyllä suosittelen leffaa!

    • KyleKatarn87

      Muistan hämärästi joskus nähneeni elokuvasta noin puolet ja juoni vaikutti kieltämättä kiinnostavalta. Eikös aihe ollut jotenkin yliluonnollinen? Että poika saa tulevaisuudesta radion kautta yhteyden menneisyydessä elävään isäänsä, joka on nykyisyydessä kuollut, ilmeisesti murhattu. Sitten isä ja poika yrittävät ratkoa että miksi näin tapahtui ja miten sen tapahtuminen voitaisiin estää, eikö niin? Ja eikös siinä näytellyt ainakin Dennis Quaid?

      • Scifisti77

        Frequency:ssä näyttelee se Passion Of Christ:sta tuttu Jim Cavaziel (tai miten se meneekään) ja Dennis Quaid. Jim on poika ja Dennis isä. Tarinaa seurataan yhtä aikaa kahdella aikakaudella, 1969 vuoden New Yorkissa ja 1999-vuoden New Yorkissa.
        Juoni menee että nykyajassa poika on laiskistunut poliisi. Elämä menee vähän alamäkeä ja tyttöystävä jätti just. Sitten hän sattuu löytämään isänsä vanhan radion. Lisäksi on sellainen vuodenaika että auringossa on paljon aktiviteettia ja revontulet näkyvät. Nämä revontulet ilmeisesti sitten aiheuttavat sen, että tämä poika saa yhteyden isäänsä 60-luvulla tämän löytämänsä radiolähettimen kautta. Pojan isä on ammatiltaan palomies ja on kuollut 30 vuotta sitten. Keskusteluissaan he viimein uskovat että isä ja poika todella juttelevat keskenään ja tästä seuraa että poika saa muutettua niin että isä kuoleekin vasta "10 vuotta sitten" ja keuhkosyöpään. Poika saa uusia muistoja tässä samalla. Lisäksi poika poliisina tutkii murhaa jonka juuret ovat juuri 60-luvulla. Tätä sitten isä ja poika setvivät yhdessa. Aikaa ja tapahtumia muutetaan muutamaan kertaan mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Poika saa isänsä luopumaan tupakastakin ja käy niin että isä elääkin vielä 1999 vuonna. Leffa päättyy kun isä ja poika halivat toisiaan 1999 vuonna.

        Leffa on tuntumaltaan enemmän perhe-elokuva, kuin scifileffa. Jotkut hc scififanit varmaan ajattelevat että leffa on liian lässyä ja tunteellista lässyn lässyä. Mutta minusta se toimi hyvin ja suosittelen edelleen. :)

        Scifisti77


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe