Karvanpoisto laserilla

Omppu

Olen menossa poistattamaan ihokarvojani laserilla. Kyselenkin nyt teiltä, jotka olette jo poistattaneet laserilla, että kuinka kauan karvat pysyvät poissa, kun ikuista tulostahan eivät välttämättä lupaa. Olisi kiva kuulla maksanko turhasta. Minulla on ollut testosteroni koholla, joten pelkäänkin että tulisivat sen takia ehkä uudestaan. E-pillereitä vaivaan söin, mutta migreeni vaivasi usein ja päätin lopettaa pillerit. Muita keinoja koholla olevaan testosteroniin en tiedä, paitsi laihdutuksen. Olenkin jo laihtunut 15 Kg ja nykyisin normaalipainoinen. Olisikohan kellään tietoa myös tästä? Kiitän jo etukäteen jos joku viitsii vastata! Aihe on minulle todella tärkeä, sillä 12-vuotiaasta asti olen kärsinyt koko ajan lisääntyvistä karvoista.

20

15130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annaliisa

      Heippa,
      Mä en valitettevasti voi vastata sulle, kun ei oo kokemusta (vielä) tosta laserista, mutta mua kiinnostaa ihan valtavasti sitten kun menet sinne, niin minkäläisiä tuloksia saat. Ja miltä hoito tuntu jne ..
      Mä oon tässä varmaan kaksi vuotta jahkaillut, että menisin sinne, koska myös kärsin karvoituksesta varsinkin bikinirajalla (siis muuallakin, mutta tämä on kauhein). Siis karvat jatkuvat reisien sisä- ja etureisissä. Epilaattorilla yritän saada karvat pois, mutta esim. sisäreisissä, lähellä bikinirajaa ei vaan pysty ja karvat eivät lähde kunnolla. Haluaisinkin tietää, onko joku käynyt tämän ongelman vuoksi laserissa ja millaiset ovat tulokset.
      Olen niin nolona tästä ja en ole käynyt missään näyttämässä itseäni.

      • Omppu

        Kävin ensiksi koekäynnillä laserlääkärillä, jolloin hoidettiin käsivarret, huulet, leuka ja kainalot. Parin kuukauden kuluttua huuliin oli tullut vain muutama hassu tumma karva, samoin leukaan. Käsivarsiin ja kainaloihin sen sijaan karvoja kasvoi takaisin lähes entiseen malliin.

        Kävin kaksi viikkoa sitten laserhoitajalla kohteena koko alaraajat, vatsa, huulet, leuka ja rinta. vatsaan ja rintaan karvoja jäi jonkin verran, mutta raajoista ja huulista tippuivat lähes kaikki karvat. Tosin viime kerrasta muistan, että kyllä niitä sitten puskee ajan kanssa takaisinkin hieman. Saa nyt sitten nähdä kuinka paljon.

        Ensi kerralla olisi tarkoitus ottaa kaikkien edellisten paikkojen lisäksi vielä selkä ja peppu. Toisissa paikoissa hoito tuntui vain pienenä nipistyksenä, eikä siis lainkaan pahalle. Niissä kohdissa, joissa karvat ovat erittäin paksuja ja tummia, hoito oli melko kivuliasta, mutta kärsin sen muutaman tunnin mielelläni, sillä erittäin runsas karvoitus on kiusannut minua jo 14-vuotiaasta saakka.

        Kaikkien mainitsemieni alueiden laseroiminen maksoi täällä 630 euroa/kerta, mutta minusta se on pieni hinta sille, että pääsen taas nauttimaan uimisesta, sukeltamisesta, hameista, lyhyistä paidoista, matalavyötäröisistä farkuista tai mistä tahansa muusta, josta olen kieltäytynyt koko nuoruuteni. Myös itsetunto oli koetuksella varsinkin nuorempana, kun seurustelukumppaneillani oli huomattavasti vähemmän karvoja kuin minulla. Tapasin onneksi nykyisen mieheni karvoineni ja kiloineni, joten tiedän, että kelpasin hänelle sellaisenaankin. Toki hän ihailee hoikempaa olemustani, mutta niinhän itsekin teen, sehän on täysin luonnollista. Kukaan aiemmista miehistänikään ei (ihme kyllä) ole koskaan karvoista sanonut huonoa sanaa. Itseäni tämä on enemmänkin kiusannut, etenkin kesäisin.

        Nyt olen saanut painoa alas jo yhteensä 20 Kg ja painoindeksini on 22. Kävin uudelleen hormonikokeissa, jotka kertoivat kaiken olevan kunnossa. Joku arvo (nimeä en muista) joka on normaalisti 1-20 oli minulla 17. Eli siis vieläkin siellä yläpäässä, joten ajattelin vielä hieman laihduttaa, jotta arvot taatusti ovat kohdillaan. Kysyin laserlääkäriltäkin, että mitäs jos arvot vuosien kuluttua taas nousevat, tulevatko karvat takaisin? Lääkäri meinasi, ettei sitä vaaraa pitäisi olla.


      • gule
        Omppu kirjoitti:

        Kävin ensiksi koekäynnillä laserlääkärillä, jolloin hoidettiin käsivarret, huulet, leuka ja kainalot. Parin kuukauden kuluttua huuliin oli tullut vain muutama hassu tumma karva, samoin leukaan. Käsivarsiin ja kainaloihin sen sijaan karvoja kasvoi takaisin lähes entiseen malliin.

        Kävin kaksi viikkoa sitten laserhoitajalla kohteena koko alaraajat, vatsa, huulet, leuka ja rinta. vatsaan ja rintaan karvoja jäi jonkin verran, mutta raajoista ja huulista tippuivat lähes kaikki karvat. Tosin viime kerrasta muistan, että kyllä niitä sitten puskee ajan kanssa takaisinkin hieman. Saa nyt sitten nähdä kuinka paljon.

        Ensi kerralla olisi tarkoitus ottaa kaikkien edellisten paikkojen lisäksi vielä selkä ja peppu. Toisissa paikoissa hoito tuntui vain pienenä nipistyksenä, eikä siis lainkaan pahalle. Niissä kohdissa, joissa karvat ovat erittäin paksuja ja tummia, hoito oli melko kivuliasta, mutta kärsin sen muutaman tunnin mielelläni, sillä erittäin runsas karvoitus on kiusannut minua jo 14-vuotiaasta saakka.

        Kaikkien mainitsemieni alueiden laseroiminen maksoi täällä 630 euroa/kerta, mutta minusta se on pieni hinta sille, että pääsen taas nauttimaan uimisesta, sukeltamisesta, hameista, lyhyistä paidoista, matalavyötäröisistä farkuista tai mistä tahansa muusta, josta olen kieltäytynyt koko nuoruuteni. Myös itsetunto oli koetuksella varsinkin nuorempana, kun seurustelukumppaneillani oli huomattavasti vähemmän karvoja kuin minulla. Tapasin onneksi nykyisen mieheni karvoineni ja kiloineni, joten tiedän, että kelpasin hänelle sellaisenaankin. Toki hän ihailee hoikempaa olemustani, mutta niinhän itsekin teen, sehän on täysin luonnollista. Kukaan aiemmista miehistänikään ei (ihme kyllä) ole koskaan karvoista sanonut huonoa sanaa. Itseäni tämä on enemmänkin kiusannut, etenkin kesäisin.

        Nyt olen saanut painoa alas jo yhteensä 20 Kg ja painoindeksini on 22. Kävin uudelleen hormonikokeissa, jotka kertoivat kaiken olevan kunnossa. Joku arvo (nimeä en muista) joka on normaalisti 1-20 oli minulla 17. Eli siis vieläkin siellä yläpäässä, joten ajattelin vielä hieman laihduttaa, jotta arvot taatusti ovat kohdillaan. Kysyin laserlääkäriltäkin, että mitäs jos arvot vuosien kuluttua taas nousevat, tulevatko karvat takaisin? Lääkäri meinasi, ettei sitä vaaraa pitäisi olla.

        1.halusin kysyä kävitkö lahdessa poistaman sun karvat.
        olen mietimmässä sama asia että menisin poistaman mun karvat mutta kun ne on niin kallit ei oo varaa siihen, ihmettelenkin kun sulla on mennyt siihen vain 630 euroa/kerta. voistko auta jotenkin miten mä voisin aloitta?
        2. jos saan kysyä miten oot saanut kilosi pois mäkin haluan poista kiloni ainakin 10 kilo mutta en saa ne mitenkään alas?
        olisin kiitollinen jos voisit vasta mun sähköpostiin


      • päivämäärää!
        gule kirjoitti:

        1.halusin kysyä kävitkö lahdessa poistaman sun karvat.
        olen mietimmässä sama asia että menisin poistaman mun karvat mutta kun ne on niin kallit ei oo varaa siihen, ihmettelenkin kun sulla on mennyt siihen vain 630 euroa/kerta. voistko auta jotenkin miten mä voisin aloitta?
        2. jos saan kysyä miten oot saanut kilosi pois mäkin haluan poista kiloni ainakin 10 kilo mutta en saa ne mitenkään alas?
        olisin kiitollinen jos voisit vasta mun sähköpostiin

        Tuo teksti on kirjoitettu 3,5 vuotta sitten joten hinnatkin ovat muuttuneet. Epilaserin hinnastossa on eritelty myös hoitojen yhdistämisestä tulevat halvemmat hinnat, sieltähän voi laskea alustavan hoitokerran hinnan. Epilaser toimii myös Lahdessa.


    • ----------

      Kannattaisikohan sittenkin ensin hoitaa lääkityksellä tuo testosteronitaso normaaliksi. Muitakin lääkkeitä kuin E-pillerit (Diane Nova) tuohon on.

      Yleensä laserilla saadaan pysyvä tulos, kunhan kyseessä on aito, esimerkiksi alexandriittilaser. Laserilla poltettu karva ei kasva takaisin, mutta lepovuorossa karvat ilmestyvät muutaman kuukauden kuluttua näkyviin. Siksi hoitokertoja tarvitaan yleensä miehillä 7-12, naisilla 5-8 kertaa. Mutta joka tapauksessa niin kauan kuin uusia karvoja vielä ilmestyy.

      • Epätodenmukaista

        Lepovaiheessa saattaa olla samassa karvatupessa jopa kolmekin karvaa, joten yhden karvan saatuaan pois voi sieltä samasta karvatupesta kasvaa viellä kaksi karvaa. Lähtisin siitä 12 kerrasta sinne 30 kertaan, että karvat olisivat lopullisesti täysin poistettu.


      • riittää!
        Epätodenmukaista kirjoitti:

        Lepovaiheessa saattaa olla samassa karvatupessa jopa kolmekin karvaa, joten yhden karvan saatuaan pois voi sieltä samasta karvatupesta kasvaa viellä kaksi karvaa. Lähtisin siitä 12 kerrasta sinne 30 kertaan, että karvat olisivat lopullisesti täysin poistettu.

        Kyllä vähempikin hoitokerta normaalisti riittää. Olen nyt käynyt 7 kertaa ja käytännössä mustat karvat on poissa. Vain jokin yksittäinen karva on jäljellä. Joka kerralla on muutama karva välttänyt laserin (hoitaja ei ole uskaltanut limittää pulsseja) ja ne huomaa heti muutaman päivän päästä ettei ne tipahdakaan pois vaan jatkavat kasvua. Yleensä seuraavalla hoitokerralla ne sitten osuu laserin "silmään". Omat hormonitasoni (tutkittu) on normaalin nuoren naisen tasolla, joten pitäisi olla "helppo nakki" laserille.


      • Omppu

        Testosteronitasoni oli viime tarkistuksessa normaali (söin e-pillereitä vuoden ja laihdutin 15 Kg), mutta testi tehtiin vähän e-pillereiden lopettamiseni jälkeen, joten nyt olen menossa testiin uudestaan. Luultavasti e-pillereillä oli vielä vaikutusta tuloksiin, mutta viime testistä olen vielä muutaman kilon lauhtunut, joten toivotaan sen auttavan :) Mitä muita lääkkeitä tuohon olisi kuin e-pillerit? Pelkään pahoin, että hormoneihin vaikuttavat lääkkeet aiheuttavat mulle migreeniä, e-pilleriaikana päänsärkyä oli n. 5 x viikossa :(


      • e-pillereitä
        Omppu kirjoitti:

        Testosteronitasoni oli viime tarkistuksessa normaali (söin e-pillereitä vuoden ja laihdutin 15 Kg), mutta testi tehtiin vähän e-pillereiden lopettamiseni jälkeen, joten nyt olen menossa testiin uudestaan. Luultavasti e-pillereillä oli vielä vaikutusta tuloksiin, mutta viime testistä olen vielä muutaman kilon lauhtunut, joten toivotaan sen auttavan :) Mitä muita lääkkeitä tuohon olisi kuin e-pillerit? Pelkään pahoin, että hormoneihin vaikuttavat lääkkeet aiheuttavat mulle migreeniä, e-pilleriaikana päänsärkyä oli n. 5 x viikossa :(

        E-pillerit eivät ole todellakaan sopivia testosteronitason laskemiseksi, mikäli se on todellakin korkealla. Tuossa Diane-Novassa on estrogeenin lisäksi eräänlaista antiandrogeeniä, josta sen vaikutus johtuu. Pelkkiä antiandrogeenejäkin on jos estrogeeni aiheuttaa ongelmia. Mikäli estrogeenitasot on luonnostaan riittävät, niitä ei kannata ottaa pillereissä.


      • ihmeissa..
        Epätodenmukaista kirjoitti:

        Lepovaiheessa saattaa olla samassa karvatupessa jopa kolmekin karvaa, joten yhden karvan saatuaan pois voi sieltä samasta karvatupesta kasvaa viellä kaksi karvaa. Lähtisin siitä 12 kerrasta sinne 30 kertaan, että karvat olisivat lopullisesti täysin poistettu.

        mul oli just pitkä kipsi jalalla. kun sain uuden lyhyen, sit ihmettelin miks on jalka hirveä karvainen, sellaisia mustia pitkiä karvoja ja just se versio 3 kappaletta yhestä karvasta... olin aika järkyttynyt..en uskalla vielä sheivaa niitä pois, kun pelkän että sinne kasvaa sama verran jos ei enemmän niitä takaisin. mitä mul pitäs tehdä, kun kipsi on vielä kuukauden...


      • Omppu
        e-pillereitä kirjoitti:

        E-pillerit eivät ole todellakaan sopivia testosteronitason laskemiseksi, mikäli se on todellakin korkealla. Tuossa Diane-Novassa on estrogeenin lisäksi eräänlaista antiandrogeeniä, josta sen vaikutus johtuu. Pelkkiä antiandrogeenejäkin on jos estrogeeni aiheuttaa ongelmia. Mikäli estrogeenitasot on luonnostaan riittävät, niitä ei kannata ottaa pillereissä.

        Osaatko sanoa minkä nimisiä lääkkeitä olisivat nuo pelkästään antiandrogeenejä sisältävät lääkkeet? Täytynee lääkäriltä kysäistä niistä. Ehkäisevätkö myös samalla, vai ovatko muuhun tarkoitukseen?


    • heleemi81

      Mä kävin laserissa (Kuopiossa) eilen poistattamassa säärikarvoja. Vielä vaikea sanoa tuloksesta, mutta uskon, että tuloksia tulee.Laite oli CandelaGentleLase ja 3 kertaa riittäisi käyntejä, maksaa 300-400e riippuen hoidettavan alueen määrästä.
      Olen aikaisemmin käynyt DermaClear valoimpulssihoidossa 4 kertaa ja joka kerta karvoja hävisi, mutta uutta kasvoi myös (kertoja pitäisi olla se 5-12). Laserin on sanottu olevan tehokkaampi. Derma Clear hoidot maksoi 150e kerta/ kainalot ja sääret.
      Mikkelissä, eli tosi edullinen hinta, kun vertaa muihin paikkakuntiin.

      En ole katunut kertaakaan hoitoja ja nyt niille on tullut hintaa 900e vuoden ajalta.
      Käyn hoidoissa niin pitkään kun on tarvis, tuloksia kun saa aina.

      • kiiiiks

        Olem miettinyt kauan että haluaisin poistaa karvat häpyhuulilta ja sit sen kummun päältä.

        Tietääkö joku missä sellaista voisi tehdä ja mitä se maksaa? Asun turussa joten paikka saisi mielellään olla lähettyvillä.

        Kiitos jo etukäteen


      • karvainen nainen

        Hei! Missä Kuopiossa voi käydä laserhoidossa?


      • ;)
        karvainen nainen kirjoitti:

        Hei! Missä Kuopiossa voi käydä laserhoidossa?

        Terveystalo Kuopiossa


    • Hanna L.

      Jalkojen osalta juttua karvanpoistosta laserilla ja muilla konsteilla löytyy:
      http://www.jalkahoito.com/karvanpoisto/

      Kyllä laser aika pitkäikäinen konsti on, mutta laserhoito pitää toistaa muutaman kerran (lue ko. linkin artikkelista, sama pätee koko kropalle tietääkseni)

    • qqwwe

      Olen ja päättänyt luopua kainaloista ja alapäänalueen karvoista kokonaan lopullisesti. Ensimmäinen käsittely ensi viikolla, ja laserilla. Raportoin sitten lisää

      • Kysyvä tietää

        Onhan se oikea laser? Minulla parhaiten on toiminut aleksandriittilaser. Muuhun en enää menisikään.


    • Zoikkeli

      Olin ns.koelaserissa Laser Tilkassa. Leukaani laseroitiin muutama minuutti. Seuraavana aamuna naama kutisi ja oli punaisilla pateilla.
      Sitä seuraavana aamuna patit tummempia ja kutisevat. Olen laittanut Bepantenia ja Bacimysiniä niihin. Olenkohan allerginen jollekin?Eli onko mulla nyt karvainen leuka, jossa lisäksi pysyviä punaisia nyppyjä?

      • Odota_rauhassa

        Mikähän käsittely oli kyseessä? Jos kyse oli karvanpoistosta, se ei yleensä aiheuta pidempiaikaista punoitusta, varsinkin jos hoidettua aluetta on jäähdytetty heti käsittelyn jälkeen jääpussilla tai kylmägeelipussilla.
        Mitähän tarkasti ottaen tarkoitit noilla punaisilla pateilla? Käsitelty karvatuppi voi "ottaa nokkiinsa" koska sitä on kuumennettu lasersäteellä ja karvatuppi voi tulehtua hieman ja punoittaa (näyttää pieneltä finninalulta). Ne kyllä paranee muutamassa päivässä ja karvan juurikin putoaa pois.

        Allergiaa laserkäsittely ei aiheuta, ellet käytä jotain lääkitystä joka herkistää UV-säteilyllä. Tuolloin auringonvalon lisäksi lasersädekin vaikuttaa liian tehokkaasti ja aiheuttaa pahimmillaan lievän palovamman (iho punoittaa pitkään). Toivottavasti tuosta käsittelystä ei jäänyt pysyviä vahinkoja, joskus voi jäädä pigmenttimuutoksia.

        Yleensä karvanpoistossa ei tarvitse tehdä koelaserointia koska säteilyteho on turvallisella alhaisella tasolla. Muissa suurempaa tehoa tarvitsevissa käsittelyissä käytetään koelaserointia. Sama firma Lauttasaaren ajoilta teki minullekin tuon kokeen ennen kuin käsiteltiin KTP-laserilla couperosaa ja "katkenneita" verisuonia. Sitten varsinaisen käsittelyn jäljiltä naama olikin hurjan näköinen muutaman päivän ennen kuin punoittavat patit alkoivat häviämään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe