Roaccutanin lopetus

mielipiteitä...

Aloitin lokakuun lopussa syömään roaccutania syvään akneen, joka keskittyi poskiin. Että muualla ja muualle ei finnejä juurikaan tullut.
Jo tammikuun tienoilla iho näytti yllättävän hyvältä, ja ajattelinkin tuolloin 3kk lääkettä syöneenä, että josko voisin vaikka lopettaa. Lääkäri pamautti minulle suoraan, että tämä on vähintään sen 6kk kuuri minulla, että 7 kuukauteen mun pitäis varautua.
No kilttinä tyttönä menin 6kk syötyäni näyttämään naamaani lääkärille, että saapi samalla määrätä vielä sen yhden kuurin ja sun muuta toimenpiteitä jos on tarvis..noh, lääkäri päätti määrätä mulle vielä KAKSI kk lisää, että "määrätään samantien kesään asti, kun kesällä ei sitten enää voi lääkkeitä syödä."
Hiemanko alkaa tuntua jo rahastukselta, kun naamani on niin hyvä kuin olla ja voi. Mulle määrättiin joskus tammikuussa myös 3kk kuuri dalacin liuosta elikkä 3 putelia sellasta ainetta finnien päälle, mikäli niitä ilmaantuu. No kun niitä ei ole ilmaantunut sieltä joulukuusta enää yhtään, etten ole edes ensimmäistä putelia käyttänyt paljoa paskaakaan.
Lääkäri kuitenkin pienenti nyt annostani siis viime näkemästä, mutta...
No, meikäläinenhän syö nyt muutaman listan tätä pienempää annosta, mutta ei herranjumala mun ole tarvis syödä koko 8kk kuuria tällä naamalla. Tahdon meinaan, että iho sais nimenomaan kesäks jo hieman "luotua itseään uudestaan", eikä alottais luomistyötä vasta sillon.
Mulla ei tosiaan selässä, ei missään muualla finnejä olekkaan ollut, niin mietin vaan, oliko nyt kohtuullista määrätä melkein jo vuoden kuuria kun ihokin parani jo 3kk jälkeen.. että antaa elimistön kärsiä vaan ja muutenkin.
Että enkö nyt voi hyvillä mielillä lopetella niinkun hieman omia aikojani tämän??? Palautan ylim. lääkkeet apteekkiin yksinkertasesti ja sanon pisteen tälle touhulle.
Ensin sitä varautu 3kk tai 6kk kuuriin, seuraavaksi lääkärin mieli muuttuis 7 ja lopulta 8kk-> minusta siis tuntuu rahastukselta tämä, että tuli niin epävarma olo että onko mulla todellakaan tarvetta syödä noin kauaa moista. Dalacinit ja kaikki käyttämättä.. mitähän mä niillekkin piruvie teen, KUN EN ENÄÄ AKNESTA KÄRSI...

4

3030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiiiiiiii

      kuulostaa aika oudolta, itsellä kohtuu paha akne kasvoissa,muutama satunnainen näppy selässä ja kun menin ihotautilääkärille se sanoi et se reilun 5kk kuuri pitääs yödä ja sillä selvä.yhdellä kontrolli käynnillä kävin kuukauden lääkettä syötyäni ja se katsoi missä kunnossa nassu oli.ei kovin hyvässä mutta meinas et lääke puree niinkö pitää eli oli pahenemis vaihe todellaki menossa.ja se siinä. ei tukkinu lisää lääkkeitä eikä mitään dalacinejä joka muuten on aika turha lääke(kokemusta on.

    • khyl khyl

      Vaikka ihosi näyttikin Roa kuurin lopussa hyvältä ja sinulla oli sellainen olo että ei niitä pillereitä enää tarvitse popsia kun kerta finnejä ei enää ole, mutta ainoa tarkoitus siinä että lääkärit määrää pidempään on siinä että saataisiin pysyvä vaikutus, koska monilla on ollut niin että akne on palannut roa kuurin jälkeen ihan samalla tavalla kuin ennenkin kuuria, mutta toivottavasti näin nyt sitten ei ole sinun kohdallasi. Eli tuskin siinä mistään muusta ole, mutta ne muut lääkkeet vähän kyllä ihmetyttää....

      • June_

        Mitä pidempi kuuri, sitä varmemmin akne ei palaa.


    • adragon2408

      moi. Olen aloittamassa roaccutan kuurin tällä viikolla. Voinko vapaaehtoisesti lopettaa kuurin vaikka 3kk jälkeen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe