miten voisin kasvaa pidemmäksi?

lyhyt..

olen aika lyhyt ja olen myös 20 vuotias. onko vielä mahdollista että kasvaisin vielä pari senttiä? onko siihen mitään kikkoja?

22

5983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteliini 17 w

      Valitettavasti et voi enää 20- vuotiaana kasvaa pituutta. Kasvuhormoni ei toimi enää. Jos olet nainen, käytä korkokenkiä ;)

    • ikävää...

      Harmin paikka. Sehän on tiedossa, että nuorena harrastettu tupakinpolttelu estää pituuskasvua. Mutta ethän sinä kessuttele, ethän ...
      Joka tapauksessa pituuskasvusi on loppunut jo.

    • apulaismies

      Pelle Miljoonan Skipale Juokse Villi Lapsi
      Juokse villi lapsi
      juokse kauemmaksi
      siellä kasvat vahvemmaksi
      ja vapaammaksi
      juokse henkesi edestä
      ota toivon kipinä mukaan
      taivas on täynnä kuumaa terästä
      ehkä pian, sitä ei tiedä kukaan

    • mitenkään

      Ei siihen ole mitään keinoa. Opettele olemaan tyytyväinen itseesi sellaisen kuin olet.

      • apulainenmies

        tällaisen kirjoituksen: Siis mikä



        todennäköistä?
        Onko sinulla kilpirauhassairaus?

        Poikani pituuskasvu loppui 19 vuotiaana, armeija-aikana venähti vielä 6-7 cm.
        Nyt 24 v 190 cm:n
        Tyttärellä pituuskasvu loppui jo 17 vuotiaana.

        Joten on mahdollista kasvaa vielä yli 20-vuotiaana. luulisin. käyppä googlella katsomassa.


      • Anonyymi

        Minä haluan olla pidempi koska minä harrastan jalkapalloa olen joskus maalivahti minä en ylety yläreunaan olisiko vinkkejä


    • lohduttelija

      Älä välitä! Pitkät jätkät menettivät etuoikeutensa, kun tikkaat keksittiin.

    • aijat muuttuvat

      Nuoremmille vihjeeksi että syökää hampurilaisia ja roskaruokaa ja kokista paljon, silleinhän nykynuoret ovat kasvaneet hevosen kokoisiksi...ennen oli ruokavalio yksinkertaisempaa loppu pituuskasvukin nopeammin.

    • Poikaliini 26 w

      Jos luittesi päät eivät ole vielä umpeutuneet. Sen näkee röntgen kuvista. Jos ne eivät ole vielä umpeutuneet niin syöt PALJON ja terveellisesti. Kasvuhormoni auttaisi luiden kasvua mutta ota suht normi annostus ettei tule muita haittavaikutuksia.

      • misar

        mihinkään hormoonikuurille. Ole ylpeä itsestäsi. Ei kaikki ole samasta muotista valettu. Meitä on lyhyitä, pitkiä, laihoja, lihavia ja jos jonkun näköisiä.
        Jokainen löytää sen oman paikkansa täällä. Ajattele esim. Arvo Ylppöä, hän eli rikkaan elämän yli satavuotiaaksi. Yleensä lyhyet ihmiset ovat terveempiä kuin pitkät. Tämän on historia osoittanut monen osalta.
        Nauti olemassaolostasi.


    • eräs vaan

      Maailmalla tehdään myös "pidennys leikkauksia". Niissä henkilöltä katkaistaan jaloista sääri- tai/ja reisiluut ja luihin kiinnitetään ruuvit. Leikkauksen jälkeen ruuveja siirretään joka päivä hiukan kauemmas toisistaan. Kun luun päät erkanevat toisistaan alkaa katkaisukohtaan muodostua uutta luuta samalla lihakset ja jänteet venyvät. Luiden erkanuttamista jatketaan kunnes haluttu pituus on saavutettu. Maksimissaa ihmistä pystytään "venyttämään" n.20cm (n.10cm reisistä ja 10cm sääristä). Kaikki näin saatu pituus tulee siis jalkoihin, joten maksimipidennykseen jälkeen jalat on suhteettoman pitkät muuhun kroppaan nähden. Hoito on todella kivulias.

      Suomessa tälläisiä "kauneusleikkauksia" ei tehdä.

    • vee-e

      henkisesti.

    • mä kasvan viel :D

      mä olen 18v. poika ja mulla ei kasva musta parta tai viikset joten vaikka olen 175cm ni vithu mä alan syomään noita mun thaimaasta ostamia steroidea koska ne kasvattaa luita ja alan syömään enemmän kalaa ja harrastamaan uimista koska naiset tykkää pitkistä miehistä ja pituutta on aika vaikea alkaa hankkimaan myöhemmin ja suomalaiset naiset on yleensä aika pitkiä joten ne haluaa pitkän miehen ja ei tule ihan jokainen sitten haastaan riitaa ja ja mä haluan olla pitkä ;D

      • ei terveellistä

        Steroidit tekee hulluksi. Tapat vielä jonkun ja joudut vankilaan.


      • hth**

        Steroideilla voit saada myös isommat rinnat kuin useimmilla naisilla, ja kitistää kiveksesi rusinan kokoiseksi. Ja vaikka sitten naisen saisitkin, niin kohta sen menetätä, kun hormonit on tehneet sinusta impotentin . Kannattaa ehdottomasti.


    • Kaikkonen

      Mietiskelin tässä, että auttaisikohan se jos hieroisi päätä... (en tiedä toimiiko se, mutta saahan sitä kokeilla)

    • tuskin kasvat

      Vitun harva enää tuossa iässä kasvaa. Itekki jo 19v (poika) 17 vuotiaasta asti ollut tämän saman 172 ja alle vuoden päästä 20 mittariin

    • lapsi kasvaa

      minusta on arvioutu 178cm kun olen aikuinen olen lapsi kaikki kasvaa vaikka olen aika lyhyt 9-10v olen ja 140cm kaikki kasvaa lupaan sen ei tartte tehdä mitään

    • ....................

      Minusta ihmisen pituus on sidoksissa kokonaisuuteen eli joku voi olla liian pitkä tai lyhyt ihan missä pituudessa tahansa. Olen itse 178 cm ja omasta mielestäni täydellisen mittainen. Tiedän erään tytön, joka on 160 cm ja täydellisen mittainen, koska hänellä on mittasuhteet kunnossa.

      Oikeasti pituus ei ole ongelma, vaan psyykkinen puoli ja se kuinka hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Minulla on ollut nuoruudessa ongelmia pituuteni kanssa, mutta nykyään pidän sitä vahvuutena. Eli jokaisen ominaisuutensa voi kääntää ongelmaksi, jos haluaa.

      Entinen paras ystäväni oli 160 cm ja näytti upeilta korot jalassa. Ihan turha oli häntä kehua siitä, koska käänsi sen aina niin, että kun minä en niitä korkoja tarvitse. Joo en tarvikaan, koska en halua näyttää hämähäkiltä.

      Hyväksy itsesi,

    • gggrgg

      Ns. väkipyörällä voi lyhyen ihmisen venyttää pidemmäksi.

    • lyhytpaska

      Minuun pituuskasvu oli loppunut jo 13vuotiaana. Nyt 150cm. :/

    • markoboys

      hyppää kaivoon paska :DDDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe