TAL/APV maksaminen

AY425

Tervehdys sällit ja lukijat,

löytyisikö keneltäkään varmaa tietoa APV- ja TAL-saldojen maksamisvelvotteista työnantajaa kohtaan?

Onko työnantaja velvoitettu maksamaan niitä työntekijän kirjallisesta pyynnöstä, vai voiko hän esim. kieltäytyä yrityksen heikon taloudellisen tilanteen varjolla?

Jos tilanne olisi esim. niin, että ko. saldoja maksuun pyytänyt työntekijä saisi kuulla saldojensa pääsevän maksuun vasta joskus vuoden tms. päästä, miten kehottaisitte häntä toimimaan?

Hjuvat kesät itse kullekin.

13

4680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Meillä ainakin annetaan tallitunnit vapaapäivinä ja rahana niitä ei varmaan anneta kuin sellaisessa tapauksessa jos ei ole mahdollista pitää noita vapaapäivinä, mutta sekin varmaan riippuu työnantajasta.

      • AY425

        Moi! Hyvä homma,

        kokemukset ovat tarpeen sillä koitan selvittää kerralla miten käytäntö ja periaatteet menevät, vai menevätkö mitenkään.

        Kiitti vaivasta.


    • dfgfnfgb

      TES määrittää varsin selvästi kuinka on toimittava.

      • AY425

        Terve!

        Jaksaisitko copypastettaa ko. pätkän tänne, sillä jostain syystä minun TES:ni ei tunnu ottavan moista yhtäselvää kantaa maksuvelvollisuuksiin, joista kysyin.

        Ymmärrän, että tämä copypastettaminen voi olla valtava vaiva, lähinnä henkisesti sillä "kukaan ei tutki mitään valmiiksi." Arvostaisin silti sitä, sillä a) sinä ilmeisesti tiedät ja b) minä en. Koitetaan muuttaa tämä, niin en kysy uudestaan enää ikinä ko. asiasta.


        Kiitti.


    • toimistoveijo

      TAL Antaminen
      Vapaa annetaan seuraavan vuoden huhtikuun loppuun mennessä, ellei muuta sovita. Työnantaja määrää vapaan ajankohdan. Vapaa merkitään työvuorolistassa siihen kolmiviikkoisjaksoon, jossa se pidetään. Vapaata annetaan työvuoro kerrallaan, ellei toisin sovita.

      APV Arkipyhä merkitään työvuorolistaan sen kolmiviikkoisjakson kohdalle, jossa se pidetään. Siirrettyä vapaata ei merkitä vuosiloman tai työajanlyhennysvapaan ajalle.

      Arkipyhä annetaan lyhentämällä ko. jaksoa tai seuraavan vuoden huhtikuun loppuun mennessä työnantajan määräämänä aikana.

      Kysyttävää? ps ootko kuukausipalkalla? heh hee ja lol päälle

      • AY425

        Morjensta!

        Olen itse kuukausipalkalla ja ihmettelen, miten erilaisia käytäntöjä voi yritysten kesken olla. Vartiointiliike A:ssa ko. saldot saa maksuun pyytämällä, B:ssä niitä maksetaan ja annetaan vapaina satunnaisesti, ja C:stä todetaan, että "vastahan viimevuoden saldot katottiin, ei nyt heti perään sentäs."


      • ¿¿¿
        AY425 kirjoitti:

        Morjensta!

        Olen itse kuukausipalkalla ja ihmettelen, miten erilaisia käytäntöjä voi yritysten kesken olla. Vartiointiliike A:ssa ko. saldot saa maksuun pyytämällä, B:ssä niitä maksetaan ja annetaan vapaina satunnaisesti, ja C:stä todetaan, että "vastahan viimevuoden saldot katottiin, ei nyt heti perään sentäs."

        Jos et satu kuulumaan liittoon, olet aika heikoilla. Luottamusmieskään ei välttämättä ota asiaasi hoitoon. Kyllä Tall:it ja Apv:t om määritelty tarkkaan TESsissä.


      • Yorkka
        ¿¿¿ kirjoitti:

        Jos et satu kuulumaan liittoon, olet aika heikoilla. Luottamusmieskään ei välttämättä ota asiaasi hoitoon. Kyllä Tall:it ja Apv:t om määritelty tarkkaan TESsissä.

        Soita liittoon ja yritä saada vastaus,yritin sel-
        vittää liiton kanssa,en saanut kunnon vastausta.
        Sec.... tehdään vajaita listoja jolloin TAL/APV
        häviää itsestään nollautuen.Liiton mukaan se on
        aivan OK


      • täh?
        Yorkka kirjoitti:

        Soita liittoon ja yritä saada vastaus,yritin sel-
        vittää liiton kanssa,en saanut kunnon vastausta.
        Sec.... tehdään vajaita listoja jolloin TAL/APV
        häviää itsestään nollautuen.Liiton mukaan se on
        aivan OK

        Siis mitäh?
        Ei kai ne minnekään häviä itsestään?!
        Kyl ne pitää vuorolistoissa näkyä kummiski ne tal-tunnit?!

        niinh taataba


      • ukkeli kuukkeli
        AY425 kirjoitti:

        Morjensta!

        Olen itse kuukausipalkalla ja ihmettelen, miten erilaisia käytäntöjä voi yritysten kesken olla. Vartiointiliike A:ssa ko. saldot saa maksuun pyytämällä, B:ssä niitä maksetaan ja annetaan vapaina satunnaisesti, ja C:stä todetaan, että "vastahan viimevuoden saldot katottiin, ei nyt heti perään sentäs."

        tää hommahan on ihan selvä.työnantaja rikkoo lakia siinä missä ne yleensäki.yrittää kusee työntekijän oikeuksia.ota PAM:iin yhteyttä niin alkaa homma luistaa..tiedän kyllä mikä firma tälläistä saa aikaan ja tekee..pomot on mitä on..

        EI MUUTAKUIN jaksamista ja rauhallista kesää


    • vanhempi vartija

      Eli meidän firmassa on ollut käytäntö, että pitää kirjallisena pyytää niin tulee seuraavaan palkanmaksuun.

    • Vanhempi vartija

      Olet sinä tyhmä mies.

    • tipi

      palmialla sinun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita! siellä niitä ei tunneta, vaan saat ne heti rahana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe