Novia Finland?

Laura neito

Hei, sain juuri kutsun työhaastatteluun kyseiseen firmaan. Aion toki haastattelun käydä katsomassa, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan aiemmin tuolla töissä olleiden mielipiteitä. Ei huvittaisi lähteä sellaiseen työhön joka ei elätä.

Toivottavasti joku jaksaa vastata:)

112

22896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi24

      Täältä saatu tieto on sama asia kun lukisit seiskaa paskahuussissa. Hyvä mesta on ja rahan tekijöille oiva paikka. Jos et halua sitä tehdä niin suosittelen lämpimästi olemaan menemättä.

      • Laura neito

        .. se niin menee, mutta toivoinkin, että joku asiallinenkin täällä voisi sivuja selailla:)

        Myyntityötä olen kyllä tehnyt aiemmin, ja kohtuullisin tuloksin, mutta näissätelemarkkinointi firmoissa tuntuu olevan mätiä omenoita suht paljon seassa, niin olisi hyvä tietää ennen kuin menee mukaan, ettei jää rahattomaksi.Eläminen kun ei ole ilmaista.


      • keskimääräistä
        Laura neito kirjoitti:

        .. se niin menee, mutta toivoinkin, että joku asiallinenkin täällä voisi sivuja selailla:)

        Myyntityötä olen kyllä tehnyt aiemmin, ja kohtuullisin tuloksin, mutta näissätelemarkkinointi firmoissa tuntuu olevan mätiä omenoita suht paljon seassa, niin olisi hyvä tietää ennen kuin menee mukaan, ettei jää rahattomaksi.Eläminen kun ei ole ilmaista.

        Parempi talo. Oon kuullut parilta kaverilta jotka on ollut b-to-b myynnissä siellä. Ilmapiiri hyvä mutta tulos tai ulos. Myös bileillä palkitaan ihmisii. Palkasta ei tietoa oo mut varmaan niinkuin muuallakin et jokaiselle ansion mukaan. Tykittämistä se o joka paikassa ja siihen pitää olla valmis jos aikoo palkoille päästä.


    • exä-myyjä

      olin siellä töissä, kiva paikka ja palkatkin tosi hyvät verrattuna muihin alan töihin. lopetin kun muutin toiseen kaupunkiin :)

      • myyja

        Ihan hyville palkoille pääsee, jos osaa myydä. Palkat ajallaan, jonkunlainen pohjapalkkakin, joka riippuu onko osa-aikainen vai kokopäiväinen myyjä ja myyntitavoite sen mukainen. Myyntitavoitteet saavuttaa yleensä helposti, sillä tuotteet helppo myydä. Lisäksi välillä bileitäkin :)

        Mitä paikkaa oot hakenu? B-b myynnissä enemmän vaatimuksia, mutta ainakin kovia myyntejä siellä tahkottu. Osa-aikaisenakin tienaa hyvin ja sopii erinomaisesti opiskelujen ajaksi. Ite oon ollu osa-aikaisena ja vähemmillä tuntimäärillä tienannut saman verran kuin kokoaikaisena esim. kaupankassalla. Aloittaissa ei ollut mitään kokemusta puhelinmyynnistä.


      • esse44

        Elekäähä lapset kirjottako paskaa,nuisa fimoisa ei pääse palakoille muut ku se firma eikä sekkää muute ku pimittämällä tuloja,ettäkö te lapset ymmärrä ettei kukkaa täysjärkine ostaa mittää teiltä eikä firmalta!


    • NiFa

      Hyvä paikka tää on! Ihmetyttää vaan että miksi kummassa tällaista kyselet, kun helpointa lienee kysyä sitten työhaastattelussa, että millaisesta paikasta on kysymys? Ja täällä varmasti voit tienata hyvin jos vaan oot valmis tekemään duunia sen eteen!

      • Pitkäaikainen puhelinmyyjä

        Olen itse ollut puhelinmyyjänä jo kohta kolme vuotta. Provisiopalkan kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, varsinkin kun uraa aloittaessani karsin jo kättelyssä kaikki firmat joilla palkkaus perustui jonkinlaiseen piste- tai porrasjärjestelmään. Jos on provisio, niin sen pitää tulla suoraan myynneistä eikä minkään kaavan kautta. Lisäansiot jos tulee portaittain niin sama se, ne on vaan plussaa, mutta palkka pitää aina tulla suoraan tehdystä myynnistä.

        Eli aloittelijoille vinkiksi, siinä vaiheessa haastattelua (tai yleensä tämä vaihe tulee kunnolla vasta koulutuksessa tai pahimmillaan vasta työsopimuksen jälkeen) kun teitä palkkaava ilmoittaa teille, että rahaa ei tule senttiäkään ennen tiettyä porrasta tai pistemäärää tms. niin sanokaa "kiitos ja hyvästi". Se paikka kusettaa teiltä palkkaa välikäsille ja tienaisitte huomattavasti paremmin missä tahansa muualla - osasittepa sitten myydä tai ette.

        Kuten alussa sanoin, provisio palkkaa vastaan minulla ei ole mitään, mutta olen itse päässyt kurkkaamaan useiden muiden firmojen kulissien taakse valitettavan läheistenkin ihmisten kautta, ja tiedän kuinka helppo ihmisiä on huijata valehtelematta kertaakaan. Kaikki pohjapalkat on tultava ehdoitta, muuten niitä ei saa luvata. Provisiot on tultava myydyistä tuotteista suoraan, eli provisiona, ei kaavan tai portaiden kautta.

        Sinulle, joka juuri nyt mietit puhelinmyynti uran aloittamista sanon tämän, turha aloittaa ellei palkkaus ole kerralla täysin selvä. Siinä vaiheessa kun huomaat "ymmärtäneesi jotain väärin" nosta kohteliaasti kytkintä, elä loppu elämäsi säikähdyksellä selvinneenä äläkä ikinä moikkaa firmassa sinua haastatelleita.


    • entinen myyjä

      Älkää ihmiset uskoko noihin takuupalkka hömpötyksiin. Pomot antavat kenkää heti jos et aluksi myy tarpeeksi. Minun lisäkseni 2 viikon aikana ulos pääsi 6 ihmistä joista 4 lähti oma aloitteisesti.

      • kesätöissä 07

        mä olin siellä töissä kesä-elokuun ajan ja tykkäsin. pomot suhtautu tosi kärsivällisesti ja kannusti vaikken parhaita myyjiä ollukkaan. yllätyin positiivisesti vaikka ensin puhelinmyynti vähän arvelutti!


      • arttu.lapista

        myyntityössä saat aina potkut jos et myy .. ei kukaan maksa tyhjästä.


    • exä novialta

      muuten ihan ok , mesta mut "pikku" pomo hyppii silmille bileet sinänsä tosi mukavia kestäähän sitä anoppiakin päissään jonkin aikaa mut pariks kuukaudeks ok mut jos puol vuotta pitäs kestään ni ei kiitos

      • Yritysmyyjä

        Ite oon nyt ollu vajaa kaks kuukautta yritysmyynnin puolella keräämässä varoja Sepelle. Alussa oli nihkeetä ja aika pian tuliki pomo juttelemaan ja anto ymmärtää, että kenkää tulee viikon lopuksi jos ei ala myynti sujumaan. Säikähdin toki ku kauan olin ilman töitä ollu ja ilonen tuosta työstä. No kuunneltiin sitten puheluita ja ihan hyviä jippoja sain. Paransin sitten omaa asennettani ja tulosta alko tulemaan. Ei tosin älyttömän paljoa pomon neuvojen ansiosta: ne on yleensäkki ollu aika itsestään selviä.

        Muuten tuolla on ihan jees olla paitsi, että vähän häirittee ku ollaan "kerjäämässä" eikä varsinaisesti myymässä vaikka myymisestä ja kaupan tekemisestä pikkupomot kovasti jauhaaki. Nuo pikkupomot siellä on tosiaan melekosia niskaan huohottajia ja vituttaa ku ne aamulla kehuu hulluna jos homma toimii, mutta iltapäivästä ne tulee tinkaamaan ja jauhamaan samoja itsestäänselvyyksiä. Eivät ainakaan suostu myöntämään faktoja, että aina asiakkat ei osta vaikka hommat tekee yhtä hyvin. Tuntuvat siis aika äkkiä olevan kimpussa syyttelemässä jos rahaa ei tule.


    • ÖrrötiPörröti

      Olin siellä aikoinaan myöskin myymässä, kunnes alkoi totinen opiskelu, eikä aikataulut enää antaneet myöten. B2B-myynnissä olin valtaosan loppuajasta ja se oli ehkä sitä henkisesti raskaampaa hommaa, kun yksittäistä kauppaa piti hieroa ja värkätä isompienkin firmojen kanssa suht. syvällisellä ajatuksella, mutta yhteisiä nuotteja löytyi mukavasti ja viimeinen tilinauha oli yli kolme kertaa sen, minkä tienaan kuukaudessa tutkimusapulaisen hommissa yliopistolla.

      Välillä sitä miettii, että miksi sitä opiskeleekaan..mutta myyntityö ei tunnu niin omalta ihan vielä, vaikka sitä on vuosia tullut aikoinaan tehtyäkin melko monenlaisissa kampanjoissa.

    • mietinvainettä

      Mitä tuotteita kyseisessä firmassa myydään? Kuulin, että ei lehtiä, mutta missään ei lue että mitä?

      • jaaxhhh

        hyvä paikka ja palkka. varainkeruuta.


      • löytyy
        jaaxhhh kirjoitti:

        hyvä paikka ja palkka. varainkeruuta.

        minäki siellä pari viikkoa ja kyllästyin siihen minä-olen-paras-ja-kehun-itseäni-24/7 pommoon. kokemuksella


      • asdwadsaf
        löytyy kirjoitti:

        minäki siellä pari viikkoa ja kyllästyin siihen minä-olen-paras-ja-kehun-itseäni-24/7 pommoon. kokemuksella

        No itse en näkisi että täällä olisi minä-olen-paras-ja-kehun-itseäni-24/7 pomoa, ihan mukavia on työnantajat, itse työ puhelinmyyntityöksi huomattavasti miellyttävämpää kuin lehti/liittymämyynti. Mutta ihan selkeä seikkahan se on, kaikki lähtee itsestä. Parit kaverit kävi kokeilemassa, keksi kaikennäköisiä tekosyitä, mutta oikea syy oli se että oli aika selkärangattomia ihmisiä. Elkää tulko tänne, jossette oikeasti halua tätä työpaikkaa.. Mutta jos rahanteko opiskelujen ohella kiinnostaa niin mikä ettei, 100e illassa ei ole edes hankala tehdä..


      • iiiiiihhh
        asdwadsaf kirjoitti:

        No itse en näkisi että täällä olisi minä-olen-paras-ja-kehun-itseäni-24/7 pomoa, ihan mukavia on työnantajat, itse työ puhelinmyyntityöksi huomattavasti miellyttävämpää kuin lehti/liittymämyynti. Mutta ihan selkeä seikkahan se on, kaikki lähtee itsestä. Parit kaverit kävi kokeilemassa, keksi kaikennäköisiä tekosyitä, mutta oikea syy oli se että oli aika selkärangattomia ihmisiä. Elkää tulko tänne, jossette oikeasti halua tätä työpaikkaa.. Mutta jos rahanteko opiskelujen ohella kiinnostaa niin mikä ettei, 100e illassa ei ole edes hankala tehdä..

        Korjatakseni edellistä, se EI ole varainkeruuta, vaan he myyvät pelastushelikoptereiden tuotteita. Ihan ok paikka, asiallinen. Palkat aina oikein.


      • mertsi6966
        iiiiiihhh kirjoitti:

        Korjatakseni edellistä, se EI ole varainkeruuta, vaan he myyvät pelastushelikoptereiden tuotteita. Ihan ok paikka, asiallinen. Palkat aina oikein.

        Ennen sielläei edes puhuttu tuotteista mitään, otettiin vaan hinta ja läntättiin joku kiva lahja mukaan :)


      • asiasta tietoinen
        mertsi6966 kirjoitti:

        Ennen sielläei edes puhuttu tuotteista mitään, otettiin vaan hinta ja läntättiin joku kiva lahja mukaan :)

        Jep jep, Lakiin tulee aina muutoksia :)


    • utaala

      ihan jees paikka on..

      • Medi-Helin lento..

        Aika vanhaan ketjuun nyt vastailen ja vielä alkuperäisen kirjoitajan aiheesta vähän sivuun, mutta jos tämä vähän avaisi muutamalle alalle ryhtyvälle ajatuksia:

        Juu tulipa itsekin haksahdettua Novialaisen "myyntiin".. Ei kyllä nykyäänkään puhuta mitään myynnistä.. =/ Kyllä kovasti jutteli mukavia ja esitti asian että varainkeruuta ja -hankintaa. Kysyessä kyllä myönsi että Medi-Helin toimeksiannosta soittelee(ei Medi-Helin palkkalistoilla vaikka ensiksi sai vahvasti sen kuvan) mutta edelleen puhui ja korosti sitä toiminnan tukemista.

        Yllätys oli suuri kun kiitos-paketti tukemisesta tuli postissa, lasku 2:sta tilatusta tuotteesta: 2kpl huomioliiviä ja apuroottori-lehden puolivuosikerta..

        Juu ja niille pikkupomoille tiedoksi, että jos jotain pitäisi teroittaa, ja pitää päästä kurmuuttamaan alaisiaan, niin myynnin moraalista ja etiikasta voisi puhua, eikä opastamalla heitä vedättämään hyväuskoisia ja- tahtoisia Medi-Helin kannattajia.

        Olisi hyvä tietää kuinka paljon Medi-Helille kustantaa moinen varainhankinta..

        Ps. Härskeintä oli että puhelinmyyjä kysyi vielä suosituksia ja haastoi jonkun tutun taikka ystävän lähtemään mukaan tukemiseen.. 2 nimeä kiitos ettei tukeminen jäisi pelkästään sinun kontollle-tyyliin. Moisen myyntikäsikirjoituksen keksijä saisi maksaa omasta pussistaan myyjille myyntiprovisionsa ja hakeutua muun alan töihin.

        Nyt alkoi sapettamaan sen verran tuo "varainhankinta", että taitaa lähteä Noviasta reklamaatio Mannisen Ristolle.. Juu ja osaan lukea posti/puhelinmyynnin ehdot että oikeus on perua "kaupat" mutta kun en koe ostaneeni mitään.. Harmitus kova että noin hyvän ja tärkeän työn(Medi-Helin) "varainkeruu" kaupataan ja kaupallistetaan tällaisille firmoille.

        Onnea ja menestystä kaikille puhelinmyyjille. Tuotteen ja toiminnan tukemiselle kannattaa tehdä vissi ero :)


      • Näinpä juuri
        Medi-Helin lento.. kirjoitti:

        Aika vanhaan ketjuun nyt vastailen ja vielä alkuperäisen kirjoitajan aiheesta vähän sivuun, mutta jos tämä vähän avaisi muutamalle alalle ryhtyvälle ajatuksia:

        Juu tulipa itsekin haksahdettua Novialaisen "myyntiin".. Ei kyllä nykyäänkään puhuta mitään myynnistä.. =/ Kyllä kovasti jutteli mukavia ja esitti asian että varainkeruuta ja -hankintaa. Kysyessä kyllä myönsi että Medi-Helin toimeksiannosta soittelee(ei Medi-Helin palkkalistoilla vaikka ensiksi sai vahvasti sen kuvan) mutta edelleen puhui ja korosti sitä toiminnan tukemista.

        Yllätys oli suuri kun kiitos-paketti tukemisesta tuli postissa, lasku 2:sta tilatusta tuotteesta: 2kpl huomioliiviä ja apuroottori-lehden puolivuosikerta..

        Juu ja niille pikkupomoille tiedoksi, että jos jotain pitäisi teroittaa, ja pitää päästä kurmuuttamaan alaisiaan, niin myynnin moraalista ja etiikasta voisi puhua, eikä opastamalla heitä vedättämään hyväuskoisia ja- tahtoisia Medi-Helin kannattajia.

        Olisi hyvä tietää kuinka paljon Medi-Helille kustantaa moinen varainhankinta..

        Ps. Härskeintä oli että puhelinmyyjä kysyi vielä suosituksia ja haastoi jonkun tutun taikka ystävän lähtemään mukaan tukemiseen.. 2 nimeä kiitos ettei tukeminen jäisi pelkästään sinun kontollle-tyyliin. Moisen myyntikäsikirjoituksen keksijä saisi maksaa omasta pussistaan myyjille myyntiprovisionsa ja hakeutua muun alan töihin.

        Nyt alkoi sapettamaan sen verran tuo "varainhankinta", että taitaa lähteä Noviasta reklamaatio Mannisen Ristolle.. Juu ja osaan lukea posti/puhelinmyynnin ehdot että oikeus on perua "kaupat" mutta kun en koe ostaneeni mitään.. Harmitus kova että noin hyvän ja tärkeän työn(Medi-Helin) "varainkeruu" kaupataan ja kaupallistetaan tällaisille firmoille.

        Onnea ja menestystä kaikille puhelinmyyjille. Tuotteen ja toiminnan tukemiselle kannattaa tehdä vissi ero :)

        Kyllä. Varainhankinta perustuu tukituotteiden MYYNTIIN, mutta luonnollisesti puhelussa painotetaan toiminnan tärkeyttä eikä tukituotteiden myyntiä, koska kaksi kolmesta yrittäjästä pätkäyttää sen luurin korvaan kun kuulee, että heille ollaan MYYMÄSSÄ jotain. Ikävää, että on jäänyt noin ikävä kuva toiminnasta, mutta eipä itse Medi-Helillä taida olla resursseja käydä jokaista Medi-Helin alueen yritystä läpi, lienee sen takia ovat joutuneet toiminnan ulkoistamaan, että hälytystehtävät saataisiin turvattua. Uskoisin, että kyseinen myyjä on kuitenkin maininnut, että kiitoksena avustanne saatte tukituotteena heijastinliivejä. Mikäli ei, se on puhtaasti myyjän virhe.


    • Kopteri asiaa

      Hommahan heillä tehdään nykyään niin että puhelimessa päätetään sopiva tukipaketti jolla lähdetään paikallista kopteria tukemaan, siihen pakettiin tulee käsittääkseni lakisyistä jotain tuotteita sitten matkaan ja lasku siitä että kopteri toimintaa tuetaan. En ymmärtänyt tätä aikaisempaa viestiä "Medi-Helin lento.." kaverin kirjoittamana.

      Siis.. medi-heli:hän on kilpailuttanut yrityksiä jotka tekisivät varainhankintaa Medi-Helin puolesta, eivät he voi kopterista käsin rahaa huudella. Ja millain sinua vedätetty on? Jos olet tietoisesti ollu Medi-Helin toimintaa tukemassa ja olet siitä kiitos-tuotteet saanu muistoksi niin mikä siinä laskun maksamisessa sitten mietityttää kun pitäisi niitä varoja kopterille siinä tilanteessa ojentaa? Halusit vain puhelimessa ison firman pomona esittää "hyvää kaveria" ja otit paketin ja nyt haukut täällä kyseistä firmaa heidän työstään?

      En käsitä miten jotkut ihmiset ovat niin tyhmiä. Kyse on myyntityöstä, _paikallisen_ pelastustoiminnan rahoittamisesta ja sen tukemisesta, ei mistään ihmisten kusetuksesta.

      Itse olen kannattanut Medi-Helin toimintaa jo vuosia kyseisen firman kautta, medi-heli pelasti läheiseni hengen ja on minun mielestäni kaikkien etu että kopteri jatkossakin pysyy ilmassa, eihän se potilaallekkaan mitään maksa..

      -Markku

    • armandovanburen

      On se kumma miten tämä firma ei saa palkkoja laskettua koskaan oikein, moneskohan kuukausi tämäkin oli peräkkäin.

    • Turmiolan Tommi

      Palkkaongelmista Novialla kertoi myös minun kaverini joka on työskennellyt siellä jo jonkin aikaa. Viimeiset pari palkkaa on tullut väärin ja niitä on sitten jouduttu korjailemaan.

    • ei ikinä tuonne

      Ihan kamalaa käytöstä on ainakin tämän firman myyntipäälliköllä. Olin irtisanoutumassa koska olin saanut paremman työtarjouksen eräästä toisesta alan firmasta. Tämä alkoi heti tivaamaan minne ja kun en kertonut, rupesi hän mustamaalamaan kaikkia alan yrityksiä "paska firmoiksi". En ollut uskoa korviani sillä Noviahan on hyvä maineinen talo ollut aina, mutta nyt kyllä meni sen verran pitkälle, että tuo on kyllä kaukana hyvästä työyhteisöstä ja ihmisten arvostamisesta työpaikalla.

      En varmasti tule suosittelemaan tätä paikkaa kenellekkään!

    • KUSETUSTA!!

      Novia oli työpaikkana ihan hyvä ja ympäristö, työkaverit kivoja mutta palkkaus taas menis aivan persiilleen! Joka paikassa mainostetaan tunti palkkaa, että kuinka hyvä se on, mutta se oli täysin kusetusta ainakin minun kohdalla. Laskin itselleni tunti palkan kuun lopussa ja se oli melkein puolen vain siitä mitä se olisi pitäny olla! TÄYTTÄ KUSETUSTA KOKO PASKA! Tietääpä ettei mene enää ikinä puhelinmyyntiin!!! VITUTTAA!!!

      • BladeOfSteel

        No kävitkö sanomassa asiasta esimiehellesi nimim. "Kusetusta"? Tuskin ne hirveästi osaavat asiaa korjata, jos täällä vaahtoat asiasta..Itselleni jäi Noviasta positiivinen kuva. Pari vuotta tuli pyörähdettyä yritysmyynnissä eikä mitään ongelmia ollut, näin ei ole ollut aiemmissa puhelinmyyntifirmoissa.


    • WeinGretski

      En tiedä miten tuossa on käynyt mutta itse entisenä Novian yrityskopterimyyjänä voin vain todeta ettei se homma enään tänäpäivänä, tai kesällä ollut mitään ruusuilla tanssimista vaikka alussa homma pelasikin hyvin. Porukkaa otettiin sisään niin paljon kuin saatiin. Uusittavia asiakaskortteja ei sitten saanut koska kaikillehan niitä piti olla. Loppuen lopuksi siinä kävi niin että myynnit laskivat joka jannulla niin pahasti että ovi alkoi käydä. Tosiasiassa voin väittää 1/3 myyjistä jäi varmasti takuulle. Toimarikin kävi asiasta kaikille puhumassa, mutta jo ilmeestä näki ettei silläkään tainnut homma olla aivan lapasessa. Ja kerkesin muuten olla 4,5 kk:tta talossa joten varmasti tiedän miten paljon kukanenkin möi. Senhän näki sieltä näytöltä salin seinästä.

      • Kapitalistimeininki

        Ne kortit menee niille, jotka on koppiväen suosiossa. Muutama ns. huippukopterimyyjä kävi kokeilemssa muiden tuotteiden myyntiä ja oli surkeimmasta päästä. Paikka muuttuu perinteisen puhelinfirman kaltaiseksi, koska kopterien varainkeruu loppunee lähivuosina.


    • kekekk

      Ainakin Kuopiossa hyvä työilmapiiri ja muutenkin firmana Novia on kyllä loistava. Se vaan, että jos ei ole luonnetta kestää pettymyksiä ja saman toistoa 5-8 tuntia päivässä niin turha tuosta paria kuukautta pidempää uraa toivoa. Moni on ihan lopussa jo parin viikon jälkeen. Vaatii koko ajan sata lasissa tekemistä.

      Palkat tulee takuupalkkoina, ajallaan ja oikean suuruisina.

    • Tyytyväinen ex-työnt

      No aika monta vuotta tuli kyseisessä firmassa oltua ja sattumalta tiedän aika monesta muustakin telemarkkinointi firmasta. Ja totta on että jos joku talo hoitaa velvoitteensa hyvin niin se on kyllä tämä. Virheitä ja erheitä tulee kaikille mutta silloin ne korjataan. That's it. Kaikkia ei voi miellyttää mutta hyvinpä on tuo virma jo vuosia porskuttanut ja porskuttaa varmasti jatkossakin.

    • Ei porskuta ei

      Työkaverini löysi tällaisen artikkelin kun vielä soiteltiin.

      http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/tulostiedote/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20110501/13068511679190&liikevaihtoluokka=&toimiala=&paikkakunta=

      Että hyvin porskuttaa joo :)

      Noviahan osallstui myös tähän Vastuullinen kesäduuni kampanjaan. Itseltäni ja parilta muulta on edelleenkin työtodistukset saamatta, koska hra myyntipäällikkö ei halunnut antaa useista pyynnöistä huolimatta. Asia on menossa työsuojelupiiriin koska jo lain mukaan on työtodistus annettava mutta annetaan näille tätä palstaa lukeville Novian pomoille vielä viimeinen mahdollisuus.

      Näinhän ne asiat yleensä puhelinmyyntifirmoissa menevät, se on ihan totta muuten että ei se ole sen kummempi firma ku muutkaan niinku nimim. Kapitalistimeininki kirjoitti.

      • Tyytyväinen ex-työnt

        No joo. Tuo ei kerro hyvää mutta jokaisella pitkään toimineella firmalla on ollut myös heikkoja aikoja. Ei se firmasta huonoa tee. Nykyhetkestä en tiedä mutta vaikea kuvitella että jos firma hoitaa yli 25 vuotta asiat hyvin, se yhtäkkiä olisi päin vastaista. Varmaan alan parhaimmistoa edelleen. Edellinen kirjoitukseni oli oma mielipiteeni, kaikki toimi vuosia hyvin. Harmi että sinun kokemus on toinen.


      • jooseffi3

        Kuka hyvä työntekijä muuten googlettelee paskatietoa omasta palkan maksajasta?!? Kertoo kyllä aika paljon tyypistä


    • halukas kokeileen

      Näin ilmoituksen että haetaan laajakaista/viihde pakettien myyjiä. Onko kellään kokemusta? Millainen meno, miten tienaa ja onko työilmapiiri millainen?

    • Peräsuoli24

      Oulussa ainakin oli hyvä työilmapiiri minun aikana. -Paitsi ei tietenään silloin, kun minä olin työvuorossa ihmisiä masentamassa rumalla naamallani ja tyhmillä jutuilla. Palkkaus on kerrottu suunnilleen ilmoituksessa ja pitänee paikkansa. Luulisin, että Jossain vaiheessa pitää sitten yllättäen ruveta myymään ainakin takuupalkan verran. Tuskinpa tuo kaikkein hankalin myytävä tuote on, joten veikkaisin, että sillä jotakin tienaa. Enpä osaa varmasti sanoa, koska minun aikana noita ei vielä kaupattu, enkä muutenkaan ollut mikään säätänän kova myyjä, mutta on näköjään aikaa jauhaa kakkaa suoli24:n palstalla. Paljastaisin vielä jotain arkaluontoisia yrityssalaisuuksia, mutta tajusivat olla niistä minulle kertomatta, joten en pysty sitä sitten tekemään.

      ...niin palkat tuli minulle ainakin ajallaan (ja työtodistus), mutta kun olen vähän laiska niin en jaksanut tarkistaa tulivatko oikean suuruisena. Hurjan apinamainen meno ylipäätään: Juopotellaan, syödään ja soitellaan ihmisille :) mutta tuo tienaamisen suurus pittää varmaan ihan ite selvittää.

    • ringriiinngg

      Mä oon ainaki viihtyny tosihyvin ja joo parilla kaverillaoli palkka väärin mut heti ne korjas ku oli joku virhe sattunu. mulla on ainaskin ollu palkat oikein ja HYVIÄ palkkoja vielä :)))) tosi kiva paikka tää on, oon ollu parissa muussakin myyntifirmassa ja ne ooli kyllä ihan hanurista tähän verrattuna!!!!!!!!!! :))

    • Alan vaihtaja

      Vähä huonoja kokemuksia alalta jos ei mitään tessiä noudateta tai ei oo luottista. Onko teillä tietoo onko Novialla luottista tai mistä voi tsekata minimit palkkaan?

    • Jenniiiiii1na

      8.4 euroa on takuutuntipalkka. Kyllä ne sen maksaa. Laajakaistaa ja viihdepaketteja hehkuttavat hirveästi tuotteina että helppo myydä, todellisuudessa huippumyyjät myyvät yhden-pari PÄIVÄSSÄ ja keskiverrot 0-1. Harva pääsee provikoiden puolelle = takuutuntipalkka MUTTA tulos tai ulos.

      Jos pääsee vanhoille asiakkaille uusimaan tilauksia niin se on ihan jees. Tulee kauppaa mutta provisiot olemattomat, paria euroa/tilaus.

      • sdgjljli

        tuohan on ihan paskapuhetta, parhaat myy 7-10/pvä


      • with of temptation
        sdgjljli kirjoitti:

        tuohan on ihan paskapuhetta, parhaat myy 7-10/pvä

        parhaat myy 100 päivässä. Mutta entäpä se keskitaso ja ne jotka rämpivät siellä nollatoleranssin tuntumassa, montako niitä on? Mulla on kyllä faktatietoa että nämä 5000 e / kk tulot on historiaa ja niilläkin myyjillä ansiot ovat tippuneetj 2000 e kuussa että silleen. Ja jos ei usko niin tervetuloa toimistolle kysymään vaan ihan keneltä myyjältä vaan.


    • sdaoifhsdlkafh

      up

    • Esko Urhea

      Enpä taida sitten hakea tonne töihin. Noi screenisysteemit ei miellytä. Olisin lukenut itseni urheilijaksi jos miellyttäisi.

    • bluppalal

      Oho kuulin tosta laajakaista jotain ihan muuta parilta tyypiltä jonka kaverit siel.. Eikä taijat ny ihan pari euroa tilaus olla :DDDD Näytti provikka lappua ku pyysin, vähä heitti toi arvio :D Ja siel on 1500e takuupalkka, ei 8,4e samoin kuin kaikilla kokopäiväisillä:DD

      • Hei Come on

        Siis ei se takuupalkka ole 8,4€ yhteensä!!! se on per tunti...
        että et ole varmaan oikein ymmärtänyt?..


    • Räikkönen2

      ..enpä ole missään muussa virmassa varainkeruulla saanut "kevyesti" yli 6000e/kk liksaa...hyvät bileet ja henkilökunta...3v talossa!!!!..

      • Ou come on

        Jotenkin musta tuntuu että joku pikkupomo tullut huutelemaan omiaan ja rekryämään palstalle työntekijöitä?


    • karvakorvan joulu

      Hyvä provo! vai että 60 000 euron myyntikuukaudet. No uskallat varmaan laittaa tänne sun palkkanauhan jossa näkyy kumulatiivisesti koko vuosi? Ei taida noviallakaan olla noita 70 000 euron vuosi myyjiä :D

    • 0553

      Ei ainakaan kohta ;)

      • porkkelesentään

        Mites yrityksen viime tilikausi;) Ei menny ihan nappiin! Tiedot löytyy mm. inoasta.


    • Nomitätähänkeksis

      No onko kateellisella nyt hyvämieli?

    • Jepulis!!!

      Minä oon normi myyjänä kyseisessä firmassa. Eihän puhelinmyynti oo mitään herkkua, sehän on selvä. Mutta kuukauksi tuloni ovat olleet 2500-3500e. Ensimmäiset 2kk oli alle 2000e mutta opettelussa menee aikaa.
      Mielummin tienaan tuon verran puhelinmyyjänä kuin 1300e marketin kassalla. Mutta jokainenhan voi tehdä päätökset itse, jos nyt ees otettais töihin.

    • Räikkönen2

      Juu annoin väärän kuvan tuosta mun kevyesti yli 6kk:n liksasta...sain parina kuukautena reippaasti yli ja muina alle...kyseinen vuosi oli kyllä kumulatiivisesti yli 50 000e..eli ihan ok liksa tuosta hommasta ..vai??..eli tää oli varainkeruu vuodesta..muutakin myin ja silloin ei liksa noin hyväx heittäytynyt, tosin hyvä siltä..

    • Eisepahaoo :)

      Olin kesä-syyskuun töissä. Lähdin opiskelemaan. Ihan ok kesätyöpaikaksi. Palkka noin 1500-2400e riippuen paljoko myi kokopäivätyössä eli ok. Menen ehkä ensikesällä jos en pääse alan töihin.

    • Tampe-11

      Olin 4,5kk töissä tuolla, ilmapiiri ok, palkkaa sai noin 9-10e/tunti, joten mainoksiin nähden se oli surkea. Muutamat pikkupomot mainostivat että tienasivat myyjinä enemmän kuin nyt (vain 5000-6000e väliin), mutta silti ei rahaa ikinä riittänyt lähteä esim. ulos syömään. Ei enää tuonne töihin, ikinä.

      • Jozzua

        Eiköhän sitä palkkaansa eniten mainosta perseaukiset. Totuus voip olla jotain ihan muuta...


    • sacramentos

      Uskon että pelastuskopterilta itseltään voi ostaa kaikki mahdolliset tuotteet tai ainakin voi rahansa suoraan sijoittaa sinne. Yrittäjinä olemme sivusta seuranneet Novian meininkiä ja monien kanssa tultu samaan lopputulokseen, miksei osta suoraan ilman Noviaa välikätenä, Kärppien mainospaikkoja jne.

      • R. Scot

        Sinusta siis myynti työnsä tekiä ei ole palkkaansa ansainnut? Onneksi en ole sinun yrityksessä töissä jos työn tekiälle ei olla valmiita maksaan. Ne tekee sen työn ja palvelee asiakkaat niin kai siittä on oikeutta palkkakin saada. Tyypillinen kateellinen pien yrittäjä jolla harmittaa että euroja menee jollekin muullekin


    • rape7

      Pikkupomoilla hyviä myynnillisiä neuvoja jos niitä joskus kysyy niin tulee suunnilleen tällaisia.
      1. Soita enemmän 2.Kyllä sinne menee 3. Menee menee
      Tosi lahjakkaita nämä kyseiset henkilöt jotka eivät ole minkäänlaista koulutusta kyseiseen tehtävään saaneet

    • Kassa vain

      En voisi ikinä alkaa puhelinmyyjäksi. Minusta olisi tosi vastenmielistä soittaa jollekulle ja yrittää myydä jotain tuotetta. Myykööt muut jotka tykkäävät sellaisesta. Itse myyn mieluummin lähikaupassa maitoa, varmat tienestit aina.

      • imousi

        Paitsi että mitä sinä siinä muka myyt? Asiakas ostaa maitonsa olit paikalla sinä tai joku muu. Kassaneiti ei oo myyjä!!!!!!


    • sdlkfjd

      Mukava työyhteisö, ja voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan ollut yhtä asiallisessa ja positiivisessa firmassa. Esimiehet ovat asiansa osaavia, kannustavia ja ymmärtäviä. Tietenkin edellyttäen, ettei rupea negailemaan, vaan mitä enemmän tulee luurissa takkiin, sitä enemmän vaan sitä hymyä ja keskittymistä kehiin. Niinhän se menee.

      Ja palkat tulee kyllä täysin ajallaan ja oikein. Tietenkin normi järjenkäyttö sallittua, tarkista aina tulot, joskus voi tulla inhimillisiä virheitä. Palkat myös käydään tarkasti läpi lähimmän esimiehen kanssa ennen palkanmaksua, ettei jää sitten niitä epäselvyyksiä. Talousosastolla on mukavaa sakkia sielläkin, ja aina on saanut kaiken heidän kanssaan korjattua, jos on tarvinnut.

      • oululainen3

        "Esimiehet ovat asiansa osaavia..."

        Tosiaan.. Eikös novialla ollut 3 YT neuvottelut vuonna 2012? Esimiehet osaavat tosiaan asiansa joo... jos oikeasti osaisivat vältyttäisiin näiltäkin YT kuvioilta.
        Osaamistasostahan kertoo myös se että myynnin johtoa on irtisanottu reilummalla kädellä.


    • Tärkeä pointti!

      MUISTAKAA, että telemarkkinointialalla PALKKA perustuu AINA tavalla taikka toisella PROVISIOON, eli jos et tee tarpeeksi kauppaa, et saa kuin sen mitä oot tehny, kaikenmaailman "takuupalkat" sisältää aina jonku ehdon, joka pitää täyttyä... LUKEKAA TYÖSOPPARIT AINA JOKAISESSA TELEMARKKINOINTIPAIKASSA JA TARKKAAN, MYÖS NE EHDOT!

    • saleleleka

      OLI huippu työpaikka jokunen vuosi sitten, nykymenolla en voi suositella. Suunta on alaspäin ja vahvasti. Jos haluat tienata, Oulussa on nykyään oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja useampi.

    • Base noma

      "Jos haluat tienata, Oulussa on nykyään oikeasti varteenotettavia vaihtoehtoja useampi. "
      Kuten esimerkiksi, mikä?

    • 13+1

      Paikkoja on erilaisia ja mielipiteitä monia, joten se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Kaikkien tuotteiden myyntikään ei sovi kaikille. Eiköhän ole parasta kun jokainen tekee päätelmänä ja muodostaa käsityksensä ihan itse.

    • Base noma

      "jokainen tekee päätelmän..." No sepäs vasta oli poliitikon vastaus.
      Rivien välitstä voisi lukea että ei siellä muuallakaan oikein tienasteille pääse?

    • 43413242

      onko takuupalkkaa?

    • eebi

      Pohjapalkka

    • stany

      Novia YT Finland, milloin seuraavat?

    • entinen novialainen

      Itse olin reilun vuoden kyseisessä firmassa ja voin luvata tässä ja nyt: takaisin en mene. rape7:lla oli just nappiin nuo pikkupomojen neuvot: Uutta soittoa vaan, kyllä se sinne menee, ihmiset ostaa kun sanot. Päähän ei mene se että jos joku sanoi puhelimessa minulle "ei kiitos, en halua" niin miksi piti väen vängällä alkaa tyrkyttämään ja pilamaan ihmisen päivä. Ei ihme että ihmiset ovat kypsyneitä puhelinmyyjiin kun heitä koulutetaan tyrkyttämään tuotteita.

      Minua suorastaan vitutti aamupalaverissa kun kysyin asiallisen neuvon pulmaan joka mietitytti, niin pikkupomon vastaus oli: "no niin ja onko muita tekosyitä estää kaupanteko?" Joko hän ei tiennyt vastausta kysymykseen tai sitten ei naama miellyttänyt. Siitä on sitten hyvä lähteä heti soittelemaan ihmisille "muka iloisena".

      Tai sellainen tapaus jossa väänsin kauppaa tauon yli. Asiakas ei siltä istumalta osannut päättää, vaan pyysi soittamaan myöhemmin iltapäivällä että saa selvitettyä nykyisen sopimuksen tason. Sanoin puhelun jälkeen pikkupomolle että käväsen nyt äkkiä hakemassa kahvia ja tupakilla. Vastaus oli "Saitko kaupat tehtyä?" "En saanu vielä" "No oletko sitten taukoa ansainnut?"
      Että tälläista. Kauppa tuli kyllä sitten myöhemmin.

      Peruspointt on tämä: Jos menet, mene tekemään kauppaa. Silloin saat käyttäytyä niinkuin haluat: tulla myöhässä, mennä kun haluat, puhua kuin haluat, pitää "sairaslomia" ilman todistuksia, lähteä aikaisemmin kun on "pää kipeä", jne,jne. Mutta jos sinulla tulee noin 2 viikon "kuiva kausi", nin varaudu siihen että naamasi ei enää miellytä. Perseennuolijat menestyy, mutta näin kai se taitaa olla monellakin alalla.

    • huippumyyjä

      mites tuo TES

      • Entinen novialainen

        TES:siä ei ole, ja jos vertaat työoloja miten työlaissa on määritelty... saat tonnin paskaa niskaan ja et ole "tiimipelaaja".


    • ex no via

      Ei taida syksyä talo nähdä. Veroja rästissä, lopputilejä maksamatta..

    • vynreith

      menestyi joskus. pois on lähtenyt parhaat ihmiset ja tuote niin voi tajuta miten käy

    • 19+14

      mitä tuolla tapahtuu???!!!???? kovasti keskustelua. kannattaako mennä???!?!

    • Entinen novialainen

      Ei kannata... Minun mielipide, tietenkin muut voi olla eri mieltä. Ei firma, joka Talousuutisten mukaan tekee tappiota kasvavissa määrin, voi porskuttaa kovinkaan kauaa. (ps.lue myös aikaisemmat viestit alusta loppuun, ja muodosta oma mielipiteesi)

    • lissupossu1

      Haastattelussa kävin - ja paikan sain.... Ainoa mikä minua ketuttaa on ylimielinen esimies...en sano hänen nimeään sillä heti arvattaisiin kenestä on kysymys.. Mutta jo heti haastattelussa pistin merkille naisen ylimielisyyden ja sen miten hän mollasi ja piilovittuili muille...

      noh... onneks kesä on aika lyhyt, ja sen jälkeen pääsee oikeiisiin töihin!


      mitä mielikuvia muilla on näistä pikkupomoista

      • possulissulle

        Nyt ei kukaan arvaa. Täällä ei nimittäin naisesimiehiä monta ole.


    • huippumyyjä

      topivottavasti saat rahasi sitten elokuussa.älä vaan kellekkään kerro että pääsit "oikeisiin"töihin ettet joudu ivan kohteeksi.mistä näitä tulee jotka ei usko mitään.lupasivatko noudattaa TES:ä.näissä firmoissa ai sanota että pääsin töihin näihinhän otetaan kaikki.mutta hyvää kesää

    • lissupossu1

      Possulissu jatkaa...

      Kuules, mie tienaan tulevassa paikassani bruttona yli 3100 euroa, joka on opiskelijalle enemmän kuin tarpeeksi... täällä vain 2000....

      noh, jos sielä muutamat ihmiset muuttais asennetta nii ois aiva huippupaikka....

      mutta työntekijät on huippui mutta kahvi on hieman liian laihaa :;(

    • pikkupomo1212

      Tienasin viime kesänä sata miljoonaa puhelinmyyjänä ja esimiehet tarjosivat kaikille viiden tähden illallisia aina, kun halusi. Tosi hyviä paikkoja. Pohjapalkka kaikilla vähintään 5000 e / kk. Kyllä kannattaa! Etuja mm. 5 tähden illalliset, vormuloita katsomaan monacoon, ulkomaan reissuja jne.

      T. pikkupomo, joka koittaa huijata uusia työntekijöitä palkkalistoilleen 100e/kk.

    • porttupottulainen

      Pikkupomo1212

      mee pois.... et sää siel mikää pomo oo... korkeinaa haastattelussa käyny

      • noname12345

        Mikä on Novian tilanne tällä hetkellä?


      • noname
        noname12345 kirjoitti:

        Mikä on Novian tilanne tällä hetkellä?

        Mene ottaan selvää


    • 13+6

      Viime vuoden madon luvut ei kovin mairittelevia:

      Liikevaihto 3,382 milj. €
      Tulos -2,030 milj. €

      Ihmettelen miten pysyy pystyssä.

      • Novialle?

        Uskaltaako Novialle mennä töihin? Onko totta, että palkat on ollu maksamatta/myöhässä?


      • dkfstoeodögn
        Novialle? kirjoitti:

        Uskaltaako Novialle mennä töihin? Onko totta, että palkat on ollu maksamatta/myöhässä?

        Ei ole palkat maksamatta tai myöhässä, uskaltaa.
        Oulun paras puhelinmyyntifirma


      • ....
        dkfstoeodögn kirjoitti:

        Ei ole palkat maksamatta tai myöhässä, uskaltaa.
        Oulun paras puhelinmyyntifirma

        Juuri tänään kuulin, että on ollut ainakin myöhässä palkat.


      • SamSamTikiTalk
        .... kirjoitti:

        Juuri tänään kuulin, että on ollut ainakin myöhässä palkat.

        Itse olen myöskin ollut Novialla duunissa. Olen kuullut, että palkat myöhässä, lopputilit haettu palkkaturvan kautta.
        Paikkana mahtava ja suosittelen kaikille, mutta kyllähän palkan pitäs ajallaan tulla. Faktaa on se, että yt neuvotteluita ollut viimeisen kahden vuoden aikana erittäin paljon.


      • faktaa2014_04
        dkfstoeodögn kirjoitti:

        Ei ole palkat maksamatta tai myöhässä, uskaltaa.
        Oulun paras puhelinmyyntifirma

        Eipä ole sitten Oulussa asiat kovin hyvin...
        Novia soittelee nykyisin telemarkinointikiellossakin oleviin numeroihin.
        Ilmeisesti hätä on kova....


    • huhuja kuuluuuu

      Tuleeko konkurssi? Huhuja kaupunnilla....

      • mitäsminäsanoin

        Kaatuukaatuu - kepeät mullat ja lippo bemu myyntiin ja työkkäriin jonon jatkoksi.


    • lolleropallerot

      Se mitään kaadu :D Koko ajanhan tuonne haetaan uusia työntekijöitä.

      • nähty o

        Niin haetaan ja aikaisemmat kokeilijat potkitaan pois kunnes taas haetaan uusia uusien kokeilijoiden tilalle..näin se piiri pyörii ja karjasta otetaan hyöty pois.


      • 6+12
        nähty o kirjoitti:

        Niin haetaan ja aikaisemmat kokeilijat potkitaan pois kunnes taas haetaan uusia uusien kokeilijoiden tilalle..näin se piiri pyörii ja karjasta otetaan hyöty pois.

        saamattomia vätyksiä ne firmat ulos potkii eikä myyjiä jotka myy


    • ex novia

      Peruspointt on tämä: Jos menet, mene tekemään kauppaa. Silloin saat käyttäytyä niinkuin haluat: tulla myöhässä, mennä kun haluat, puhua kuin haluat, pitää "sairaslomia" ilman todistuksia, lähteä aikaisemmin kun on "pää kipeä", jne,jne. Mutta jos sinulla tulee noin 2 viikon "kuiva kausi", nin varaudu siihen että naamasi ei enää miellytä

      • 7+10

        No eiks kauppaa tekevä myyjä oo duuninsa (tuloksensa) tehnyt ja vapaa tekeen mitä tahtoo? Hä?


    • Köyrin pena

      Taas joku säälittävä ruipelo valittaa.

      Vitun kommarit.

    • "Uskaltaako Novialle mennä töihin? Onko totta, että palkat on ollu maksamatta/myöhässä? "

      Olen ollut Novialla töissä aikoinaan. Palkat oli kerran päivän pari jumissa koska asiakas ei tilittänyt maksuja mutta silti osa palkasta tuli heti ja se loppuosa parin pv päästä. Asia infottiin hyvin ja ei ollut mitään ongelmaa.

      Sen verran voi sanoa että jos miettii puhelinmyyntialaa ja reilua työnantajaa niin suosittelen lämpimästi Noviaa. Koulutus hommaan oli hyvä, esimiehet kannustaa vaikeillakin hetkillä ja takuupalkka oli reilu ilman mitään ehtoja. Ja muutenkin mahtava työporukka ja työtä helpotti se että aina oli jotain tauko kisoja tms. nin hommassa oli mukana reilu huumori jne.

    • elämän käpy

      Asiakkaan tilittämättömyys ei ole mikään puolustus myöhässä olevalle palkalle.
      Aika ihme firma, jos ei rahaa ole tilillä ylimääräistä edes kuukauden palkkoihin.

      Olen yrittäjä myyntialalla (kiinteistövälitys) ja minulla on kolme työntekijää. Firmassa on rahaa tilillä aina vähintään 30000e eli hyvin voidaan palkat maksaa vaikka monta kuukauttakin. Luulisi tuon kokoisella firmalla olevan lähemmäs miljoona vapaata rahaa "kassassa"

      Mikä luottoluokka heillä on? Ei varmaan mahdottoman korkea, jos varaa ei ole edes palkkoihin

    • Hyvinhän tuo Novia on porskuttanut eteenpäin, uusia työntekijöitäkin haetaan kokoajan. Usein nettifoorumeilla on kova hinku dissata firmoja. Sen ymmärtää toki siinä mielessä että alalla kaikkia hämäriä toimijoita. Novia kyllä hoitanut asiansa hyvin, palkat kyllä maksetaan ja sen talous puolen pähkäämisen jätän sen alan osaajille. Sehän on täysin selvää että jos työantaja jättäisi velvoitteensa hoitamatta jne. niin se haijastuisi myyntiin ja pian olisi firma nurin.

      • tympäänynyt nykyinen työ

        Itse olen ollut novialla töissä jo yli vuoden, ja olen edelleenkin. Puheet palkkojen maksusta on totta, tammi helmi maalis ja huhtikuun palkat tulivat enemmän tai vähemmän myöhässä, helmikuussa jopa melkein puolet liian vähän.
        Työporukka meillä on siellä tiivis ja erittäin mukava ja rento, mitä nyt Lippo paineistaa, mutta sehän kuuluukin pomon virkaan.
        Yleisesti ottaenhan jo TESsin puuttuminen kertoo jo siitä, että kaikki ei ole oikein. Esimerkiksi työterveyttä ei ole minkäänlaista, ja sairaslomista et saa kuin tuntipalkan, ja samalla kuset koko kuukauden provisioportaikon. Myöskin se että pyhäpäivät ovat novialla palkattomia vapaita, ei ole oikein.
        Aloittaessani novialla, käytössä oli kaksi myyntikerrosta joista nykyään jäljellä on rahanpuutteen vuoksi ainoastaan toinen. Alempi kerros on vuorattu toiselle yritykselle. Myös Aloittaessani meidän tiimin jäseniä oli 23kappaletta, nykyään vaihtelevasti 6-11 kpl. Huonompaan suuntaan siis menty jo vuodessa roimasti.


      • Miiiitääh?!?
        tympäänynyt nykyinen työ kirjoitti:

        Itse olen ollut novialla töissä jo yli vuoden, ja olen edelleenkin. Puheet palkkojen maksusta on totta, tammi helmi maalis ja huhtikuun palkat tulivat enemmän tai vähemmän myöhässä, helmikuussa jopa melkein puolet liian vähän.
        Työporukka meillä on siellä tiivis ja erittäin mukava ja rento, mitä nyt Lippo paineistaa, mutta sehän kuuluukin pomon virkaan.
        Yleisesti ottaenhan jo TESsin puuttuminen kertoo jo siitä, että kaikki ei ole oikein. Esimerkiksi työterveyttä ei ole minkäänlaista, ja sairaslomista et saa kuin tuntipalkan, ja samalla kuset koko kuukauden provisioportaikon. Myöskin se että pyhäpäivät ovat novialla palkattomia vapaita, ei ole oikein.
        Aloittaessani novialla, käytössä oli kaksi myyntikerrosta joista nykyään jäljellä on rahanpuutteen vuoksi ainoastaan toinen. Alempi kerros on vuorattu toiselle yritykselle. Myös Aloittaessani meidän tiimin jäseniä oli 23kappaletta, nykyään vaihtelevasti 6-11 kpl. Huonompaan suuntaan siis menty jo vuodessa roimasti.

        Voi vehe. Että siis saikkupäivältä saa vain tuntipalkan. Voi toista. Mene puhtaasti provikkapaikkaan oppimaan vähän myyntiasennetta.


    • elämä on elämä on

      Novia perustu pitkälle pelastushelikoptereiden varainhankintaa ja työllisti parhaimmillaan varmaan 200 työntekijää ja oli toimihenkilökuntaa ym.
      Ja kun kopterit loppui kun seinään piti saada uusia tuotteita tilalle nin ohanse selvä että rahavarat ja luottoluokitus tippuu kun kassa hupenee.
      Virma varmaan luotti uuteen nousuun jota ei tapahtunut ja tuli käytännössä luottotappioita niin hme että tosta selvis.
      Minulla on sellainen käsitys että virma on uudessa nousussa notkahduksen tiimoilta
      ja mitä nyt tietoinen niin varma palkanmaksaja ollut,tosta mitä lukee että ei oo tullut palkkoja vissii johtuu siitä että kassassa ei ole rahaa ollut..
      Varmaan hyvä ja luotettava palkanmaksaja on mutta en menis siitä syystä mitä
      itse uskon palkoille tuolla ei ainakaan tuu pääsee ,mitä kukanen haluaa tienata se on sit eriasia..

    • Velkaa

      Puhelinmyynti on menneen talven lumia. varmaan ok paikka jos haluaa tienata 1500 ekua mutta pärjääkö sillä? Velkaahan tuolla talolla on varmaan ihan pirusti sillä eipä 2 miljoonan vuosi tappioita ihan hetkessä makseta.

    • PetrDenkart

      Mitä kuuluu Marja-Liisa? Vieläkö siellä edetään uralla reittä pitkin ja vikitellään pikkutsiksej? Ois varmaan aika saada piste sille Jammu Siltavuoren hommalle.

    • Ylipulae

      Olin joskus Novialla töissä. Työkaverit huippuja ja esimiehet osasivat kannustaa, joskin myös vaatia aika paljon. Valittamisen aihetta löytyi siitä, että flunssaisena piti toimittaa lääkärintodistus, kun yleensä työpaikoilla on käytäntönä että jos on kuumetta tai vastaavaa, niin pelkkä ilmoitus esimiehelle riittää ekoina kolmena päivänä. Siinä sitten oltiin 39 asteen kuumeessa päivystyksen jonossa... Mutta erinomainen paikka olla töissä, jos opit myymään hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe