lämpöneulaus

luutasuonikas

Onko kenelläkään kokemusta tuosta uudesta lämpöneulauskäsittelystä couperosan tai pintaverisuonten poistoon?

18

16577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moccis

      Minuakin tuo kiinnostaisi. Olen käynyt muutaman kerran Photoderm-hoidossa ihotautilääkärillä, mutta siitä ei oikein ole ollut apua. Nenän pielen suonet punoittavat edelleen. Olisin kiitollinen, jos joku kertoisi kokemuksiaan lämpöneulauksesta. Kyseessä on kai aika uusi juttu, joten ko. hoidossa käyneitä ei ehkä vielä ole monia.

    • Moccis

      Minä kävin viime viikolla em hoidossa. Hoito ei tuntunut paljon miltään, vain nipisteli hiukan. Photodermiin verrattuna se oli siis ihan mukavaa,
      ja tietysti paljon halvempaa. Pientä punoitusta on vielä nenän pielissä, joita hoidettiin, joten en osaa sanoa, mikä on lopullinen tulos. Paremmalta kuitenkin näyttää kuin alkutilanteessa. Voi olla, että menen vielä toisen kerran käsittelyyn, jos on tarpeen.

      • jepjrep

        kesti parantua?mä kävin itte vajaa viikko sitten
        lämpöneulauksessa ,poskipäistä,kaulalta ja nenästä poistettiin.Lueskelin vaan että 2viikkoa
        noin suonet punoittavat käsittelyn jälkeen ja katoavat??Meneekö kuin.Mulla ne punottaa pahemmin
        kuin ennen käsittelyä?


    • maykkas

      kyselit onko siitä hyötyä niin se on kovin yksilöllistä.
      Itse kävin tänä aamuna lämpöneulauksessa niin naama näyttää siltä että oisin pistänyt pääni ampiaispesään. Eli muhkuroita oli paljon ja nyt enään punottaa:) Näkyy jo selvästi että osa suonista kadonnut, esim nenänpielistä, silmäpussejen alta, poskilta. Osa suonista vaalenee vielä viikonki päästä hoidosta. Tyytyväinen olen jo nyt!
      Tosin hoito ei aivan kivuton ole. Riippuu onko kuinka herkkä iho kasvoilla. Mulla ainakin tuntu niin että vedet valui silmistä, eniten sattui nenän alue ja silmäpussejen alta.
      Hoidon piti kestää 30min, mutta sovittiin että hoidetaan muu alue myöhemmin kun en kestänyt 15min pitempään. Eli hinnaksi tulee 15min/50E ja 30min/80E. Ei kovin kallista mielestäni mutta kivuliasta kyllä.
      Seuraava aika on siis 1kk kuluttua jolloin otetaan loput verisuonet kasvoista. Couperosaan auttaa mutta vaatii pari käynti kertaa koska neulaus on tarkkaa hommaa ja couperoosaa (verisuonia on paljon)on hankalampaa koska suonet kohoaa joka piston jälkeen jolloin ympärillä olevia suonia ei näy sentin alueelta. Syksyllä aion myös poistattaa pohkeista ja jaloista verisuonet. Siksi juuri syksyllä koska jaloissa on paksumpi iho ja niihin saattaa jäädä ruvet jopa parin kuukauden ajaksi ja jotka häviää kuitenkin kokonaan(parantuminen on yksilöllistä).

      Palamisiin ja toivottavasti tästä oli jotain apua!

      • maykkis

        ostin myös voiteen joka on tarkoitettu verisuonten hoitoon. Geelimäinen voide.Hinta 46E


    • heppa5

      En suosittele jaloille, minulle ei tehonnut vaan jäi tummia jälkiä, jotka eivät ainakaan vielä 1,5 kk päästä ole vaalenneet.

      • sinijalka

        Luulenpa että nuo tummat jäljet verisuonien tilalla kuuluu jaloissa asiaan..sama ilmiö syntyy, kun pintaverisuonia ruiskutetaan pois näkyvistä verisuonikirurgin toimesta. Ruskeat jäljet verisuonien paikalla katoavat n. vuoden kuluessa :)


      • tuulia73
        sinijalka kirjoitti:

        Luulenpa että nuo tummat jäljet verisuonien tilalla kuuluu jaloissa asiaan..sama ilmiö syntyy, kun pintaverisuonia ruiskutetaan pois näkyvistä verisuonikirurgin toimesta. Ruskeat jäljet verisuonien paikalla katoavat n. vuoden kuluessa :)

        Olen käynyt kaksi kertaa lämpöneulauksessa poistattamassa hyvin ohuita luutasuonia jaloista. Molemmilla kerroilla jalkoihin jäi hurjat punaiset jäljet, jotka häipyivät kolmen viikon kuluessa, mutta suonille ei tapahtunut mitään! Olen tosi pettynyt ja kolmatta kertaa en kyllä lähde kärsimään, minkäänlaisia vaikutuksia kun hoidolla ei ollut! Ja luutasuoneni olivat todella vielä ohuita.
        Molemmilla kerroilla ostin myös todella kalliit voiteet (skin doktorsien voide noin 100 euroa ja toinen pienempi purkki noin 50 euroa). Huuhtelin aamuin illoin hoidettuja alueita lämpimällä vedellä ohjeen mukaan ja levitin voidetta. Valitettavasti minulla ainakin menivät rahat hukkaan! Olisi kiva kuulla, jos jollekkin olisi hoidosta ollut hyötyä. Oman kokemuksen mukaan hoito ei todellakaan tehoa.


      • luutasuonikas
        tuulia73 kirjoitti:

        Olen käynyt kaksi kertaa lämpöneulauksessa poistattamassa hyvin ohuita luutasuonia jaloista. Molemmilla kerroilla jalkoihin jäi hurjat punaiset jäljet, jotka häipyivät kolmen viikon kuluessa, mutta suonille ei tapahtunut mitään! Olen tosi pettynyt ja kolmatta kertaa en kyllä lähde kärsimään, minkäänlaisia vaikutuksia kun hoidolla ei ollut! Ja luutasuoneni olivat todella vielä ohuita.
        Molemmilla kerroilla ostin myös todella kalliit voiteet (skin doktorsien voide noin 100 euroa ja toinen pienempi purkki noin 50 euroa). Huuhtelin aamuin illoin hoidettuja alueita lämpimällä vedellä ohjeen mukaan ja levitin voidetta. Valitettavasti minulla ainakin menivät rahat hukkaan! Olisi kiva kuulla, jos jollekkin olisi hoidosta ollut hyötyä. Oman kokemuksen mukaan hoito ei todellakaan tehoa.

        Sama kokemus myös minulla kuin Tuulia73:lla.
        Kävin hoidattamassa jaloistani ohuita luutasuonia kosmetologilla 6 kertaa (a 85 euroa!)ja tulos oli yhtä tyhjän kanssa. Ostin myös pari voidetta, joiden olisi pitänyt nopeuttaa ihon paranemista rupien irtoamisen jälkeen.Muuta tulosta ei tullut kuin se, että rahat menivät kosmetologifirmalle ja aivan hyväntekeväisyyteen!Entiset luutasuonet ovat edelleenkin elinvoimaiset:( Tästä opin, että menen ihotautilääkärille hoidettavaksi, jospa saisin rahoilleni paremmin vastinetta!


      • pettynyt
        luutasuonikas kirjoitti:

        Sama kokemus myös minulla kuin Tuulia73:lla.
        Kävin hoidattamassa jaloistani ohuita luutasuonia kosmetologilla 6 kertaa (a 85 euroa!)ja tulos oli yhtä tyhjän kanssa. Ostin myös pari voidetta, joiden olisi pitänyt nopeuttaa ihon paranemista rupien irtoamisen jälkeen.Muuta tulosta ei tullut kuin se, että rahat menivät kosmetologifirmalle ja aivan hyväntekeväisyyteen!Entiset luutasuonet ovat edelleenkin elinvoimaiset:( Tästä opin, että menen ihotautilääkärille hoidettavaksi, jospa saisin rahoilleni paremmin vastinetta!

        Minäkin kävin marraskuussa -08 lämpöneulauksessa, kun uskoin lehdessä olleeseen mainokseen, kuinka suonet häviävät kerta heitolla. En ymmärrä, kuinka ihmisiä voidaan näin huijata. Varmaan toimii paremmin kasvoissa kuin jaloissa. Olin lähdössä ulkomaille rantalomalle ja iloitsin, kuinka pääseen eroon jaloissani näkyvistä luutasuonista, mutta lopputulos oli entistä kauheamp, suonet näkyivät entistä paremmin. Kävin vain yhden kerran enkä uskalla mennä uudestaan. Taidan jatkosa myös turvautua ihotautilääkäriin. Tietääkö joku, mitä täällä pääkaupunkiseudulla maksaa yksityisessä lääkärikeskuksessa luutasuonien hoito esim. ruiskutuksella tai laserilla.


      • elinor
        pettynyt kirjoitti:

        Minäkin kävin marraskuussa -08 lämpöneulauksessa, kun uskoin lehdessä olleeseen mainokseen, kuinka suonet häviävät kerta heitolla. En ymmärrä, kuinka ihmisiä voidaan näin huijata. Varmaan toimii paremmin kasvoissa kuin jaloissa. Olin lähdössä ulkomaille rantalomalle ja iloitsin, kuinka pääseen eroon jaloissani näkyvistä luutasuonista, mutta lopputulos oli entistä kauheamp, suonet näkyivät entistä paremmin. Kävin vain yhden kerran enkä uskalla mennä uudestaan. Taidan jatkosa myös turvautua ihotautilääkäriin. Tietääkö joku, mitä täällä pääkaupunkiseudulla maksaa yksityisessä lääkärikeskuksessa luutasuonien hoito esim. ruiskutuksella tai laserilla.

        Olin toukokuussa -08 lämpöneulauksessa. Molemmissa reisissä oli luutasuonia, joiden kuvittelin vähenevän neulauksen yhteydessä. Olin varautunut menemään muutamaan käsittelyyn.
        Ensinnäkin neulaus oli tosi kivuliasta, jalkoja jopa jomotti neulauksen jälkeen. Itku meinasi päästä seuraavana päivänä- kuin tummalla tussilla olisi piirretty koukeroita jalkoihin, mitkä kamalat pisisukkahousukoukerot! En olisi voinut kuvitella olevani rannalla tms seuraavan kuukauden jälkeen, älä mene kesän kynnyksellä, ja jäljet vaalentuivat todella hitaasti. Tällä hetkellä luutasuonia on saman verran kuin alkutilanteessa, erotan neulan pistojen kohdilla pieniä arpia.... Ärsyttää, että mainonta antaa ylipositiivisia lupauksia hoidosta. En todellakaan aio mennä toista kertaa, mietityttää, voiko hoito poiketa paikasta tai sitä tekevästä henkilöstä riippuen? Jos kohdalleni osui taitamaton kosmetologi?


      • Mari8282
        elinor kirjoitti:

        Olin toukokuussa -08 lämpöneulauksessa. Molemmissa reisissä oli luutasuonia, joiden kuvittelin vähenevän neulauksen yhteydessä. Olin varautunut menemään muutamaan käsittelyyn.
        Ensinnäkin neulaus oli tosi kivuliasta, jalkoja jopa jomotti neulauksen jälkeen. Itku meinasi päästä seuraavana päivänä- kuin tummalla tussilla olisi piirretty koukeroita jalkoihin, mitkä kamalat pisisukkahousukoukerot! En olisi voinut kuvitella olevani rannalla tms seuraavan kuukauden jälkeen, älä mene kesän kynnyksellä, ja jäljet vaalentuivat todella hitaasti. Tällä hetkellä luutasuonia on saman verran kuin alkutilanteessa, erotan neulan pistojen kohdilla pieniä arpia.... Ärsyttää, että mainonta antaa ylipositiivisia lupauksia hoidosta. En todellakaan aio mennä toista kertaa, mietityttää, voiko hoito poiketa paikasta tai sitä tekevästä henkilöstä riippuen? Jos kohdalleni osui taitamaton kosmetologi?

        Olen itse kärsinyt jaloissa suonikohjuista, verkkosuonista ja luutasuonista 18-vuotiaasta lähtien. Suonikohjut on leikattu ja verkkosuonet (isot siniset pintasuonet, kuin tussilla pirretty) ruiskutettu. Ruiskutushoidoilla verkkosuonet on saatu poistettua kokonaan, suonikohjutkin ovat historiaa. Koko hoitoon tarvittiin kaksi ruiskutuskertaa.

        Nyt vuorossa ovat luutasuonet, pienet punaiset. Ne saadaan häviämään glyseroli-ruiskutuksella, joka vähän pistelee. Osa on saatu pois, mutta hyvään tulokseen tarvitaan useampi ruiskutuskerta. Paraneminen on hidasta, mutta 2-4 ruiskutuskerran jälkeen muistaakseni 80 prosenttia suonista saadaaan katoamaan.

        Luulen, että ruiskuttaminen on ainut tehokas hoito näihin vaivoihin. Pääkaupunkiseudulla toimenpide maksaa 500 € kerta. Kannattaa valita verisuonikirurgian lääkäri, sillä väärin tehty hoito voi aiheuttaa ns. matting-ilmiön, eli verisuonien määrä tuplaantuu.

        Tänä kesänä en vielä hameesta nauti, mutta ensi kesänä uskon jalkojen olevan jo kesäkunnossa.


      • Hennim
        Mari8282 kirjoitti:

        Olen itse kärsinyt jaloissa suonikohjuista, verkkosuonista ja luutasuonista 18-vuotiaasta lähtien. Suonikohjut on leikattu ja verkkosuonet (isot siniset pintasuonet, kuin tussilla pirretty) ruiskutettu. Ruiskutushoidoilla verkkosuonet on saatu poistettua kokonaan, suonikohjutkin ovat historiaa. Koko hoitoon tarvittiin kaksi ruiskutuskertaa.

        Nyt vuorossa ovat luutasuonet, pienet punaiset. Ne saadaan häviämään glyseroli-ruiskutuksella, joka vähän pistelee. Osa on saatu pois, mutta hyvään tulokseen tarvitaan useampi ruiskutuskerta. Paraneminen on hidasta, mutta 2-4 ruiskutuskerran jälkeen muistaakseni 80 prosenttia suonista saadaaan katoamaan.

        Luulen, että ruiskuttaminen on ainut tehokas hoito näihin vaivoihin. Pääkaupunkiseudulla toimenpide maksaa 500 € kerta. Kannattaa valita verisuonikirurgian lääkäri, sillä väärin tehty hoito voi aiheuttaa ns. matting-ilmiön, eli verisuonien määrä tuplaantuu.

        Tänä kesänä en vielä hameesta nauti, mutta ensi kesänä uskon jalkojen olevan jo kesäkunnossa.

        Mitä kuuluu luutasuonillesi, ovatko jalat hamekunnossa?


      • Tiia Eskola
        luutasuonikas kirjoitti:

        Sama kokemus myös minulla kuin Tuulia73:lla.
        Kävin hoidattamassa jaloistani ohuita luutasuonia kosmetologilla 6 kertaa (a 85 euroa!)ja tulos oli yhtä tyhjän kanssa. Ostin myös pari voidetta, joiden olisi pitänyt nopeuttaa ihon paranemista rupien irtoamisen jälkeen.Muuta tulosta ei tullut kuin se, että rahat menivät kosmetologifirmalle ja aivan hyväntekeväisyyteen!Entiset luutasuonet ovat edelleenkin elinvoimaiset:( Tästä opin, että menen ihotautilääkärille hoidettavaksi, jospa saisin rahoilleni paremmin vastinetta!

        Lämpöneulausta alusta asti Suomessa tehneenä haluan oikaista muutamia vääriä tietoja ko. hoidosta.
        Hollantilaisen laitteen valmistajan kouluttaja ei ymmärtänyt tietoja antaa johtuen siitä, että muualla Euroopassa lääkärit suorittavat hoidon ruiskutuskäsittelyn jälkeen, jolloin se toimii 100%:sti, kun voimakkaammat suonet on tukittu, eivätkä ne pumppaa pintasuoniin verta takaisin. Tämän tiedon saamiseksi laitteen maahantuojalta kului yli puoli vuotta, jona aikana kosmetologit uskoivat, että tuloksia tosiaan tulee, kuten oli kerrottu - niin kävi myös itseni kohdalla. Moni myös myi laitteensa tässä vaiheessa pois. Meillä Suomessa lääkärit eivät viitsi tällaisten hoitojen tekemistä edes ajatella, sillä siitä saatava korvaus on niin pieni, etteivät he halua terveyttään menettää sen takia. Työ on nimittäin niin staattista, että jos käsittelyjä tekee useita peräkkäin saman päivän aikana, saa täysin tervekin ihminen käsi- ja niskavaivoja. Itselläni on jo oikea käsi leikattu ja nyt jonotan vasemman käden leikkaukseen, sillä tyytyväisiä asiakkaita on riittäänyt tulemaan ympäri Suomen. Toki kaikkia asiakkaita en voi auttaa johtuen juuri em seikoista. Yleensähän suurimmallal osalla on myös jalkojen laskimoverenkierron heikkoutta, joten tilanne vaatisi sen ruiskutushoidon. Mutta kun se on niin kallista Suomessa, kuten näistä kommenteista on käynyt ilmi, harva siihen raaskii mennä ja tämän takia olen saanut "taistella" asikakkaiden kanssa saadakseni heidät tajuamaan, että vaikka kuinka haluaisin, ei suonikohjujen poisto voi mitenkään onnistua tällä halvalla menetelmällä. Useat kerrat olen saanut lähettää asiakkaan pois (ja hävitä itse siinä, että varattu aika jää käyttämättä), kun hän on valehdellut puhelimessa kyseessä olevan pintaverisuonten. Kun pitäisi saada halvalla.....Toisaalta olen myös kertonut asiakkaille, että useissa tapauksissa kannattaa kerran kokeilla neulausta, koska tulosta on
        tullut toisaalta aivan sinipunertavan kirjaviinkin jalkoihin - jos tulosta ei tule, niin sitten ei kannata tietenkään jatkaa. Toisaalta neulaus on todella edullista hoitoa verrattuna lääkäreiden laser - hoitoihin (jotka harvoin auttavat yhtään paremmin) tai ruiskutushoitoihin, jotka kyllä auttavat, mutta puhutaankin sitten 500€:sta ylöspäin riippuen suonien määrästä.
        Mitä hintaan tulee, niin voitte vain iloita maksaessanne kosmetologille, sillä hänen palkkansa siirtyy suoraan verottajalle, sillä 23%:n arvonlisävero ryöstö heti päältä pois verottajalle pitää huolen siitä, ettei kosmetologi pääse rahoillanne rälläämään itse neulauslaitteen maksaessa 10 000€, joten voitte vain kuvitella, kuinka paljon näissä oloissa saa neulata, että saa edes laitteen maksettua. Lääkärit on vapautettu tästä arvonlisävero ryöstöstä, vaikka tekevät paljon samoja hoitoja kuin kosmetologit.
        Kasvoilla lämpöneulaus sen sijaan toimii useimmiten jo yhdellä käsittelykerralla - uusia pintaverisuonten laajentumia tosin syntyy, jos asiakas jatkaa puutteellista ihonhoitoaan ja grillaa ihoaan auringossa, joten mikään taikasauva tulevaan se ei ole kasvojenkaan kohdalla.
        Myös neulausjälkien paraneminen on hyvin yksilöllistä, kuten kommentoistakin nähdään. Se ei ole kiinni tekijän taidoista, vaan riipuvaista jokaisen henkilökohtaisesta kudoksen paranemiskyvystä.


      • Sallahoo

        Kävin kaksi kertaa jalkojen lämpöneulauksessa luutasuonien takia. Pienet haaleat suonet lähtivät pois, mutta rykelmä isompia ei :( Tuntui kyllä rahojen haaskaukselta.


    • tarukalenov

      Mä kävin neulattomassa mesoterapiahoidossa. Siinä on sama vaikutus, kuin "normaalissa" mesoterapiassa, mikroneulauksessa, mutta tosiaan ilman niitä neuloja ja ikäviä jälkiä siitä. (mustelmat, turvotus, infektioriski)

      Toi on supertehokas, se kiinteyttää ja tasoittaa ihoa!

      Mun blogissa -50% ale kyseiseen hoitoon:
      http://fitnet.fi/blog/taru/liftausta-ilman-kipua/

      • luutasuoni

        Kävin poistattamassa luutasuonia jaloista ruiskutushoidolla ja nyt neljän viikon jälkeen on jäljellä enemmän kuin puolet . Hoidon hinta oli yli 500,00 , kun siihen kuului tukisukat, joita piti käyttää 5 vrk ja joiden hinta oli 125,00. Hoitaja sanoi, että jos kaikki ei ole poistunut, niin tule parin viikon päästä uudestaan. Soitin ja kysyn kuuluuko samaan hintaan vai maksaako erikseen? Siitä olisi taas mennyt normaali maksu, joten jätin menemättä.


    • S.Sih

      On. Ei ollut kesto kuin pari päivää. En tiedä johtuko epäpätevästä neulaajasta vai onko koko juttu huuhaata. Kokeile ennemmin laaseria. Sillä sain 4 vuotta kestävän tuloksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe