Purenta vaivat

haisku2

Hei kysyisin millaisia oireita teillä kenellä on jotai purenta ongelmia niin on? Kuuluisikohan minun oireeni tähä.. joskus ajoittain( saattaa olla kuukaisiakin poissa, ja sitten tulla takaisin ja olla viikon tai pari ja sitten häviää)

-Oikean puolen ohioa vihloo, tulee sellaisia tuikkauksia.

-Korvan edessä molemmilla puolilla tuntuu joskus tuikkauksia.

-Poskea särkee silmän alapuolelta

-Kulmakarvan yläpuolelle sattuu välillä

-Oikean puolen leukanivel naksuu ja rahisee välillä

-Leukaluut ovat joskus tuolta alta kipeät


Sellaisia oireita minulla. Onko kellään samanlaisia oireita?

5

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osittain

      mm. leukaniveltä vihloo sekä poskilihaksia ja ohimoa jomottaa välillä. Tunnen ja näenkin, että yhden hampaan keinokruunu on kulunut liian matalaksi, mutta miten saisi vielä hammaslääkäritkin uskomaan. Ulospäin ei juurikaan näy mitään erityistä, ja purentatestissä jälkiä tulee vielä riittävästi hammaslääkärin mielestä, mutta itse tunnen miten liian väljä purenta on. Pitää ilmeisesti kärvistellä ja odottaa vielä muutma kuukausi, että kruunu kuluu sentin, niin eiköhän jo hammaslääkärikin ala uskomaan. Toivoisin, että apteekkeihin tulisi jotain Tee se itse -paketteja hampaan korjauksiin/korotuksiin, että saisi edes jotain apua.

      • kokenut

        ...> mutta miten saisi vielä hammaslääkärinkin uskomaan.

        Siinäpä se.
        Kun ei ole oikeata mittaria millä voisi mitata!
        Oiskohan siinä vika?


    • rautasuu

      Mulla samja oireita, lisäksi niska-hartiasärkyä..päänsärky aamuisin aivan kamala. Mulla aivan suorat hampaat, mutta kärki/ristipurenta. Nyt raudat olleet vuoden suussa, ja yläleuan leikkausta odottelen parhaillaan. Purentavikaa ei tavallinen hammaslääkäri edes tajunnut, yksityiselle kun menin valittamaan, niin heti kipsimuottien oton ja röntgenin jälkeen tuli lähete keskussairaalan suupolille.Mulla etuhampaat kuluvat koko ajan, ja oikoja sanoi että jos asioille ei mitään tehdä, niin hampaat jatkaa kulumista, ja alahampaat painavat ylähampaita koko ajan ylemmäksi. minulla yläleuka on pienenpi kuin alaleuka, ja liian ylhäällä/takana.

    • kuulostaa

      helpoin tapa on tosin käydä hammaslääkärillä. Hän näkee heti hampaistasi järsitkö niitä.

      • haisku2

        minulle joskus sanottiin että oikean puolen hampaat eivät ota jotenkin ristipurennassa yhteen eli sinne jää rako.. niin leikkö siitä johtunee.. hammaslääkäri aika on varattu jo :) ja röntgen! jospa se siitä rupeaisi asia etenemään:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe