Kipuoireyhtymä

turta

Onkos täällä muita, joilla on todettu kipuoireyhtymä (crps)?
Mitä hoitomuotoja/lääkkeitä teille on kokeiltu jne?
Mielenkiinnosta vain kyselen, kun itsellä ei ole tutuissa yhtään kipuilijaa joilta kysellä.

55

14119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi111

      Mulla crps todettu ranteessa rannemurtuman ja rannekanavaleikkauksen jäljiltä.
      Fysioterapiaa ja lääkkeinä Lyrica 150mg aamuin illoin sekä lisäksi tarpeen mukaan panacodia.
      Eihän nuo paljoa kipua poista mutta pehmentää sitä polttavaa tunnetta.
      Jos otan lyricaa 300mg niin olo on kuin olisi kännissä.
      Mutta näillä mennään...

      • turta

        Kuin toi fysioterapia auttaa? Mulle suositeltiin sitä mutta en oo nyt työkiireitten takia kerenny mennä.
        Mulla oli kipulääkkeenä käytössä Tramal mutta en voi sitä enää käyttää, kun siitä on alkanu tulla tosi paha olo sekä fyysisesti että henkisesti.

        MSM auttaa nivelkipuihin mutta ei taas vie sitä terävää ja polttavaa kipua pois. Että ei kai täs auta muu kuin mennä lääkäriin.. Ja sit kun löytäis vielä semmosen, joka ymmärtäis kivun päälle. Kipupolille kun ei ihan vähällä taas pääse ja vaikka pääsiskin, niin ne jonot on jotakin aivan käsittämätöntä.. :(


      • (toinen)
        turta kirjoitti:

        Kuin toi fysioterapia auttaa? Mulle suositeltiin sitä mutta en oo nyt työkiireitten takia kerenny mennä.
        Mulla oli kipulääkkeenä käytössä Tramal mutta en voi sitä enää käyttää, kun siitä on alkanu tulla tosi paha olo sekä fyysisesti että henkisesti.

        MSM auttaa nivelkipuihin mutta ei taas vie sitä terävää ja polttavaa kipua pois. Että ei kai täs auta muu kuin mennä lääkäriin.. Ja sit kun löytäis vielä semmosen, joka ymmärtäis kivun päälle. Kipupolille kun ei ihan vähällä taas pääse ja vaikka pääsiskin, niin ne jonot on jotakin aivan käsittämätöntä.. :(

        Hei, itselläni on ollut crps luultavasti reilu kaksi vuotta oikeassa yläraajassa (sormista olkapäähän), oireita on kylläkin jo lähes kaikkialla muuallakin. CRPS-potilaan tulee aina päästä kipupolille kiireellisenä, koska on todella tärkeää optimoida hoito mahdollisimman pian. Varsinkin ensimmäisen 6kk aikana tulisi kokeilla blokadeja, koska saattavat vielä siinä vaiheessa pysäyttää tai jopa parantaa taudin. Fysioterapia on myös erittäin tärkeää jotta liikelaajuus säilyisi/parantuisi, jottei lihakset surkastuisi jne. Koska kivuliasta raajaa ei halua käyttää niin verenkierto vähenee, mikä johtaa siihen ettei kudokset saa tarpeeksi happea ja ravinteita, mikä johtaa kudosten kuihtumiseen, lisäksi kun lihakset ei pumppaa lymfanestettä pois niin raaja turpoaa, mikä painaa hermoja, mikä aiheuttaa lisää kipua... noidankehä. Lisäksi fysioterapeutti voi kokeilla TENSiä, ultraääntä, laserhoitoa, akupunktiota, lymfahoitoa jne, riippuu tietysti omista taidoistaan. Kannattaa etsiä hoitaja joka on hoitanut crpspotilaita ennenkin.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa että monta eri hoitoa ja lääkettä olen kokeillut, parhaimmillani olin täysin työkuntoinen. Pahimmillaan kaikki oli tuskaa. Lääkkeistä eniten apua minulle on ollut Triptyl jota syön 80mg iltaisin. Lyrica ei auttanut ollenkaan edes 600mg annostuksella, Panacod ja Efexor ei myöskään auttanut ollenkaan. Tramal auttoi hiukan, mutta luultavasti eniten siksi koska nukuin 16 tuntia vuorokaudessa eli en rasittanut itseäni... Akupunktio auttoi alussa paljon, kunnes yhtäkkiä kävi tuskalliseksi. Laser pahensi kipuja. Lymfahoito provosoi myös herkästi kipuja. Ainoa mikä aivan oikeasti auttaa kipuun on se että sille ei anna tilaa aivoissaan! Mitä vähemmän kipua ajattelee ja siihen reagoi niin sitä vähemmin sitä kipua on. Tämä on tosi vaikea asia oppia, mutta toimii. Itse aina kun huomaan ajattelevani kipuja niin keskityn siihen etten irvistä, etten jännitä lihaksiani, että hengitän syvään ja rauhallisesti, ja käännän ajatukseni vaikka suunnittelemaan puutarhaa tai mitä tahansa muuta, keskityn kovasti siihen ja kieltäydyn ajattelemasta kipua. Mutta, tosiaan, sinun on löydettävä hyvä lääkäri mahdollisimman pian, pyydä tk-lääkäriä/työterveyslääkäriä soittamaan kipupolille suoraan, voivat neuvoa lääkityksen puhelimessa ja saa lääkärisikin tietoa näistä hoidoista. CRPS on luultavasti kaikkein vaikein sairaus hoitaa, ja se ei ole tk-lääkärin alaa vaan kivunhoitoon erikoistuneen lääkärin asia, tai oikeammin näiden kahden ja sinun yhteistyötä. Jos haluat jutella enemmän niin voit laittaa sähköpostia [email protected] . Voimia!


      • aloittaja
        (toinen) kirjoitti:

        Hei, itselläni on ollut crps luultavasti reilu kaksi vuotta oikeassa yläraajassa (sormista olkapäähän), oireita on kylläkin jo lähes kaikkialla muuallakin. CRPS-potilaan tulee aina päästä kipupolille kiireellisenä, koska on todella tärkeää optimoida hoito mahdollisimman pian. Varsinkin ensimmäisen 6kk aikana tulisi kokeilla blokadeja, koska saattavat vielä siinä vaiheessa pysäyttää tai jopa parantaa taudin. Fysioterapia on myös erittäin tärkeää jotta liikelaajuus säilyisi/parantuisi, jottei lihakset surkastuisi jne. Koska kivuliasta raajaa ei halua käyttää niin verenkierto vähenee, mikä johtaa siihen ettei kudokset saa tarpeeksi happea ja ravinteita, mikä johtaa kudosten kuihtumiseen, lisäksi kun lihakset ei pumppaa lymfanestettä pois niin raaja turpoaa, mikä painaa hermoja, mikä aiheuttaa lisää kipua... noidankehä. Lisäksi fysioterapeutti voi kokeilla TENSiä, ultraääntä, laserhoitoa, akupunktiota, lymfahoitoa jne, riippuu tietysti omista taidoistaan. Kannattaa etsiä hoitaja joka on hoitanut crpspotilaita ennenkin.

        Omasta kokemuksesta voin kertoa että monta eri hoitoa ja lääkettä olen kokeillut, parhaimmillani olin täysin työkuntoinen. Pahimmillaan kaikki oli tuskaa. Lääkkeistä eniten apua minulle on ollut Triptyl jota syön 80mg iltaisin. Lyrica ei auttanut ollenkaan edes 600mg annostuksella, Panacod ja Efexor ei myöskään auttanut ollenkaan. Tramal auttoi hiukan, mutta luultavasti eniten siksi koska nukuin 16 tuntia vuorokaudessa eli en rasittanut itseäni... Akupunktio auttoi alussa paljon, kunnes yhtäkkiä kävi tuskalliseksi. Laser pahensi kipuja. Lymfahoito provosoi myös herkästi kipuja. Ainoa mikä aivan oikeasti auttaa kipuun on se että sille ei anna tilaa aivoissaan! Mitä vähemmän kipua ajattelee ja siihen reagoi niin sitä vähemmin sitä kipua on. Tämä on tosi vaikea asia oppia, mutta toimii. Itse aina kun huomaan ajattelevani kipuja niin keskityn siihen etten irvistä, etten jännitä lihaksiani, että hengitän syvään ja rauhallisesti, ja käännän ajatukseni vaikka suunnittelemaan puutarhaa tai mitä tahansa muuta, keskityn kovasti siihen ja kieltäydyn ajattelemasta kipua. Mutta, tosiaan, sinun on löydettävä hyvä lääkäri mahdollisimman pian, pyydä tk-lääkäriä/työterveyslääkäriä soittamaan kipupolille suoraan, voivat neuvoa lääkityksen puhelimessa ja saa lääkärisikin tietoa näistä hoidoista. CRPS on luultavasti kaikkein vaikein sairaus hoitaa, ja se ei ole tk-lääkärin alaa vaan kivunhoitoon erikoistuneen lääkärin asia, tai oikeammin näiden kahden ja sinun yhteistyötä. Jos haluat jutella enemmän niin voit laittaa sähköpostia [email protected] . Voimia!

        Näiden kylmien ja kosteiden säiden jatkuttua tuli seuraksi järjetön väsymys ja lopen uupunut olotila, johon ei auta edes nukkuminen.
        Joka paikkaa särkee niin, ettei meinaa tulla elämästä taas mitään.
        Voi kun voisi nukahtaa ja herätä vasta kesällä joskus..

        Ja en ajattele kipua/väsymystä koko ajan, osaan sulkea ne pois mielestä. Mutta kuitenkin se on ajattelemattakin läsnä päivittäin.


    • Minä olen myös sairastanut crps2 tietoisesti liki kaks vuotta mutta tietämättä 6 -7 vuotta. Kipuklinikalla kuljin toista vuotta ja sain sieltä monenlaista apua jatietoutta. Nyt teen monenlaista voimistelua fys terapeuti valvonnassa.Lääkitys on 450mg lyrica ja tradolan tarpeen mukaan 100-200mg päivässä. Olen nyt pärjännyt paremmin kun liikkuvuus tuossa vasemmassa kädessä lähes normaali,mutta kättä voi käyttää aika rajoitetusti.Minulla on jopa kaksikin kiutonta päivää viikossa.Toivoisin postia kohtalotovereilta.

    • Eihän noita crps2 sairastavia ole vastaan tullu eikä tunnu nuo sairaanhoidossa työskentelevätkään tunnistavan vaivaa paitsi lääkärit,jotenkin.Yksin on saanut ottaa vastaan ne halveksunnnat joita tapaa jatkuvasti.Kirjoita nettiin , minä voin keskustejja

      • 11111111111111111111111111111

      • cprs - kö

        Etsin Oulun seudulta apuja.
        oireita löytyy, mutta terveyskeskus ei tee mitään.
        En tiiä, miten tätä enää jaksaa.
        5 vuotta jo takana - mutta diagnosoitintia ei tuu.


    • Juha_H
    • Hei, kaikki.

      Tuli tässä mieleen, kun tätä aihetta katselin, et voiko kipuoireyhtymä olla rintalihaksissa? Mulla esiintyy rinnassa ja käsissä usein pistävää, polttavaa ja särkevää kipua, itseasiassa melkeinpä joka tunti. Tätä on ollut jo 6kk. Olen koittanut etsiä syytä, mutta ei ole löytynyt.

      Lääkärissä sanottu, että johtuu niskan jumiutumisesta, mutta eikai nyt näin kovat kivut. Ei auta särkylääkkeet, joiden käytön lopetin ekan kuun jälkeen sivuvaikutusten pelossa.

    • -Siina-

      Hei minulla todettiin crps 5kk sitten oikean käden Jänne leikkauksen jälkeen kyllä tämä sairaus hirveä on itsellä 2 pientä lasta ja en edes vaippaa heille pysty vaihtamaan no ensi viikolla kipupolille ja toivon että sellaisen lääkkeen saiai että nukkua pystyisi ja lapsiakin nostamaan vielä joskus kyllä tämä pitkään istuminen ja kipujen kanssa oleminen rupee päähän ottaan lyrikaa ja panakodia syönyy ei tehoo lymfahoitoa ja peiliterapiaa kokeillut ei auta mitä mieltä olette siittä että paraneeko käsi enää täysin ennalleen?

    • MOT-ohjelma

      Hermovaurio EI parane koskaan.

      Harva saa lääkkeestä muuta kuin pientä helpotusta.


      Kipu- ja ahdistuslääke Lyrica kasvattaa suosiotaan. Sen haittavaikutukset ja väärinkäyttö ovat alkaneet vasta paljastua.


      TV1
      kello 20.00
      maanantai
      20.01.2014

      • Anonyymi

        Kyllä hermovaurio voi parantua . Riippuu siitä, missä kohtaa se on ja pystyvätkö hermot kasvamaan matkan vammakohdasta eteenpäin. Minulla on hermovaurio jalkaterässä. Olen saanut kuntoutettua jalkaa liikkuvaksi ja pystyn kävelemään.Olen huomannut, että liike auttaa kipuun, kun ei liian paljon rasita.Neurontin ja Triptyl lääkkeinä.On myös monia muita keinoja hoitaa kipua. Kipupolille pitäisi päästä varhaisessa vaiheessa.


    • -Siina-

      Ok kiitos tiedosta. Keskiviikkona kipupoli aika jos sieltä apua unen saantiin ja kivunlievitykseen saisi. Onko muilla minkälaisia kokemuksia crps-oireyhtymästä? Voi laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected]

      • Kokki

        Minulla crps-oireyhtymä.ollut vuodesta 2006.leikkauksista johtuva eli morton oireyhtymä.monet kipulääkket kokeiltu ja ei apua ja neurostimulaatorin kokeilu ei apua,ja jouduttiin poistamaan lisäntyvien kipujen takia.jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle 2011. Sitä ennen työpaikallanin koitin työnkevennnystä ja kuntoutuksia ja olin osatyökyvyttömyyseläkkellä työssäni en sitäkään pystynyt kun 1.5 kk tekemään. eli 5 vuotta taistelua.ennenkun eläke tuli. Ikää 56 vuotta ja työvuosia 37v. leikkauksia jalkoihini tehtiin 8 kertaa. amatiltani Kokki


    • 6vonpitkäaika

      2009 onnettomuuden tai oikeastaan sen korjaavaa leikkausta tehdessä, seurannaisena saanut crps:n. Eli nyt on jo 6 vuotta tämän kanssa taisteltu eikä loppua näy. Oulun seudulla ei tunnu olevan asiaan perehtyneitä fysioterapeutteja tai sitten en ole niihin osannut hakeutua. Onko kellään tiedossa mitään/ketään jolla olisi tietotaitoa kyseiseen "tautiin" ?

    • oireyhtymä

      Onneksi löysin tämän keskustelu. Sillä minulla todettiin tämä crps oireyhtymä tämän vuoden maaliskuussa, mutta lääkäri ei silloin kertonut yhtään mitään mikä tämä on? Nyt sitten lisääntyvien oireiden ilmaantuessa tutki toinen lääkäri ja totesi tämän selkeästi. Minulla melkein vuosi sitten todettiin ns. pohjelihaksen halvaus ja tämä nyt sen seurauksena. Oireita laajasti jalkapöydän ihottuma, turvotus, kova kipu ja tunnehäiriö iholla sekä nyt uutena kylkiluut ylävatsa ja toisen käden sormet pistelyä kuin myös tuntoaistit herkät. Pistelyä kipujen ja tuntoherkkyys koko ajan johon ainoastaan lääkitys parasetamolia pitkävaikutteinen. Nyt pitäisi yrittää liikkua nyt paljon kuin mahdollista ettei tilanne pahene ja hiukan pelottaa että tilanne vie vielä kuukausia vuodenkin kun nyt melkein vuoden olen ollut liikuntarajotteinen vaikka kuin olen kaikkeni yrittänyt toipumiseen. Onko kellään samanlaista kokemusta ja mikä on auttanut kuntoutumaan. Voiko tämä aiheuttaa aivoihin muutoksia tms? ja invalisoida pysyvästi.

      • Hämmillää

        Moi. Mulla todettiin tänää crps ja tullut kolarin aiheuttamasta oli ekaksi käsi kipsissä ja kipsin jälkeen. Käsi tosi kipee päivittäin. Magneetti otettiin missä nähtiin. Et nivel pussissa nestettä ja nivel littana ja tuvonnu. Lääkäri sano et on crps ja fyssää vaa lisää. Ei muuta korttisonii laitto ja nyt tän pvä ollu tosi kipee ranne ja välillä sormia pistelee ja pistos kohta turpoo. Pistos sattu tosi paljo ja kuulu sanalla narskuntaa ku lääkäri
        Pisti. Hädin tuskin en voi kättä liikuttaa olleskaa. Pistoksia kulunut n. 8-9 tuntia ja käsi viäki kipee. Burana 600 syöny mut ei tehoon kipu on nii voimakasta et huh huh.. et onko muilla sattunu ja kuulunu narskuntaa. Ku korttisonii piikkii laitettu? Mut onko crps loppu elämän vaiva?


      • Anonyymi

        Minulla samoin pohjehermohalvaus, mistä nilkan ja jalkapöydän hermokipu alkanut. Alusta asti olen kuntouttanut jalkaa, saanut siihen liikettä. Olen tutkinut asiaa aika paljon. Alusta asti pitäisi olla hyvä lääkitys. Minulla Gabrion hermolääke ja Triptyl kipukynnystä kohottamaan. Ei vie kipua kokonaan pois. Tärkeää liikkuminen ja fysioterapia, ettei kipeä jäsen surkastu. Alussa tärkeää paljon C-vitamiinia, ettei leviäisi muihiin jäseniin. Ruokavalio terveellinen, jos mahdollista tuotettu luonnonmukaisesti.
        Tämä on kivulias ja todella vaikea tauti. Huonostu tunnettu Suomessa. Hoitomuotoja kehitetty lisää, esin rTNS magneettihoito, jolla hoidetaan aivoihin tulleita muutoksia kivusta. Parhaimmat lääkärit taitaa olla Etelä-Suomessa.


    • Kipulääk

      Onko teistä kukaan käynyt kipuun erikoistuneella yksityislääkärillä Oulussa? Ketä suosittelette?

      • Hermokipu

        Eikö sieltä yhdistyksestä saa tietoa ja lähettävät esitteitä sairaudesta, siis suomen crps ry?


    • Kokemuksestay

      Kyllä pitäs näkyä pään mri kuvissa muutoksia ajankuluessa,ei tartte paljoa näkyäkkään kun vaikutukset huomaa.

    • Hämillää

      Moi. Mulla todettiin tänää crps ja tullut kolarin aiheuttamasta oli ekaksi käsi kipsissä ja kipsin jälkeen. Käsi tosi kipee päivittäin. Magneetti otettiin missä nähtiin. Et nivel pussissa nestettä ja nivel littana ja tuvonnu. Lääkäri sano et on crps ja fyssää vaa lisää. Ei muuta korttisonii laitto ja nyt tän pvä ollu tosi kipee ranne ja välillä sormia pistelee ja pistos kohta turpoo. Pistos sattu tosi paljo ja kuulu sanalla narskuntaa ku lääkäri
      Pisti. Hädin tuskin en voi kättä liikuttaa olleskaa. Pistoksia kulunut n. 8-9 tuntia ja käsi viäki kipee. Burana 600 syöny mut ei tehoon kipu on nii voimakasta et huh huh.. et onko muilla sattunu ja kuulunu narskuntaa. Ku korttisonii piikkii laitettu? Mut onko crps loppu elämän vaiva?

      • Mujeres

        Siitä voi parantua kyllä. Fysioterapia on tärkeässä asemassa. Jos tupakoi, kannattaa se lopettaa, sillä se lisää riskiä krooniseen kipuun ja pahentaa sitä.


    • Sarppa-77

      Mul todettu! Faces oma ryhmä tästä kärsiville! Sinne vaan, niin saa vertaistukea ja kokeneemmilta neuvoja. Voimia!

    • Voittaja

      On crps 2. Ja nyt mennään viimeses "korjaussarjas" eli asennetaan selkärangan kipustimulaattori. Mutta jos ei o vaihtoehtoja niin pakkohan on yrittää. Oon ollu jo 2v kotona siis vuotta. Kipu on välil sairasta ja välil vähemmän sairasta, mut se on jokapäivä kun hammas tai korvasärky ja siihen ei läkkeet auta ja en ymmärrä miks ne tuputtaa siihen jatkuvasti eri paskat lääkkeet, meinaan jos auttavia lääkkeitä ei löydy, niin miks pitää syödä mitään myrkkyy ja muistakaa ihmiset OIKEESTI opiootit ei auta hermosärkyyn, voi jopa lisätä sitä, eli hurraa jos ootte saanu tämmösen lottovoiton nauttikaa ja olkaa positiivisia koska muuten ei pärjää.Zemppiä kaikille!! Ja mulla koko paska alko 15 vuotta sitte ja sillon sille ei ollu edes diagnoosii, eli olkaa onnellisii et tiiätte edes mikä vaivaa jne. Kiitos ja anteeks, toiv. Ei menny överiks, mut tarkotin joka saanaa.

    • Tekakin

      Hei! Nyt löysin hyvän keskustelupalstan. Perjantaina kuulin, että on CRPS, yli kaksi vuotta kärsinyt käden kivuista, etusormi pahin.
      Syksyllä -16 kaularankaa, käsi ei parantunut. Ennen joulua oli Qutenza-hoito, onnistuessa kolme kk. kivutonta, ei auttanut. Valtavat määrät söin lääkkeitä, viimeksi 600 Gabrionia, viime vuoden puolella. Kaikenlaista ollut, kipupolille lähete ( jäi tuo leikkaussana pois aiemmin) vasta vuoden vaihteessa, odottelua lähes neljäkk. Tämä vuosi sitten.
      Nyt taas " uutta alkua"! Pääsin taas rakennus Z1 , ihan lääkärille. Määräsi VENLAFAXIN, no sitä katsomaan illalla netistä ja vielä ensin 24 keskustelu. Siellä hän pelkästään masennusta kärsiviä! Aika pahoja kokemuksia lääkkeestä!
      Sitten vasta etsin Pakkausselosteesta tietoa, minä en ole päässyt vielä ostamaan lääkettä. Sentään aikaisemmissa lääkkeissä ollut mainintaa kivun hoidostakin. Tässä Venlafaxia ei mitään!?
      Nyt en sitten kannattaako edes aloittaa? En ole masentunut!,ainakaan vielä!? Yritän soittaa Täysiin, vaikka jotenkin tuntui siltä, että lupauksiin kokeilemaan, on sentään hoitajan soitto ja myöhemmin Lääkäriliitto ym.
      Nyt kyselisin onko kukaan saanut oheista lääkettä CRPS. Tämä tautimääritelmä eka kertaa perjantaina. Luen mielelläni kaikenlaisia kirjoituksia.

    • Tekakin

      Kyllähän noita virheitä, käänsi tuon lääkärisoiton! Omiakin virheitä, hankala, ku juuri oikea käsi kipeä, eikä hallitse näitä juttuja niin! Onneksi sain pojan pojalta tämän näppäyskynän!

    • Tekakin

      Mielelläni olisin lukenut uusiakin kirjoituksia ja kokemuksia CRPS. Minulla "hoidon" kokemukset tuntuvat vähän ihmeellisestä, ei ole Fenlafaxin auttanut ja kättäniähän ei ole katsottu kahdella viimeisellä kerralla. "Minulla saattaa olla ongelmia ohjeistuksen (?peiliterapia ja käsikortit?,ei apua?)perille menoon?? Olin sitten viimeksi neuropsykologinen arviossa, jos sitten "potilaan asiassa edetään", kun tulokset olivat ikäisekseni, keskitasoa parempi.
      Nyt odotan loppukuun käynnillä sitten miten edetään, mitä apua saisin, vai olenko kuinka tyhmä, että kuvittelen kipuni. Eikö tuo crps laiteta vähän sellaiseksi, kun ei mistään apua.

    • Tekakin

      Hei! Ei ole kukaan kirjoittanut, mielelläni olisin lukenut teidän kokemuksia CRPS. Minulla edelleen oikean käden (pahin etusormi) kipu, joka koko ajan läsnä. Tuo maininta taisi olla jossain, pitää paikkansa. Olisiko sitten ollut apua takajuostastimulaatista? Ei kuulemma välttämättä apua. Eipä kaularangan rikkauksia takaan! Vilkaisi mettä joudun pitämään. Piti päästä siitä eroon! Sanoin pitäväni, kun lääkärit eivät osaa, keksi, muutakaan helpotusta!

    • Tekakin

      Täytyisi aina lukea paremmin, tuntuu tulevan "puuta,heinää" . Leikkauksen kun, muutti rikkauden! Villakäsine, ,mettä!?

    • Anonyymi

      Eipä ole uusia kirjoituksia tullut. Harmi! Minulla tämä edelleen samanlaisena, erotuksena en syö mitään lääkkeitä, kun ei hetkeäkään apua!

    • Anonyymi

      Hei.
      itselläni yli seitsemän vuoden kipuhelvetti edelleen täydessä voimassa. Tutkittu alkuvaiheessa ja yritetty saada diagnoosi valmiiksi. Vaan ei. Ohutsäieneuropatia osunut kokoajan oirekuvaan vaan sitä ei ole pystytty todentamaan "perinteisellä" testauksella. Itse olen epäillyt crps:ää jo vuosia. Nyt helmikuussa sain sen diagnoosiksi:CRPS2. Diagnoosi ei tuonut uutta mukanaan. Ehkä se on tarvittaessa parempi diagnoosi kuin "muu pitkäaikainen kipu" tai Ohutsäieneuropatia oletus. Lääkitys mm. Venlafaxin ollut vuosia vaan eipä tätä tuskaisaa kipua mikään nitistä. Ajattelin laittaa tämän viestin kun näitä lukaisin ja huomasin jonkun olleen yksin kirjoittelemassa. Voikaa hyvin tai ainakin paremmin kuin aikaisemmin. Teitä tarvitaan!

      • Anonyymi

        KIITOS, nyt löytynyt uusi kirjoittaja, hyvä! On vielä aika uusikin. Olet kärsinyt kauemmin kivuista, kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIITOS, nyt löytynyt uusi kirjoittaja, hyvä! On vielä aika uusikin. Olet kärsinyt kauemmin kivuista, kuin minä.

        Kyllä vaikeaa, edelleen käsi kipeä, monesti jo jatkanut tuota, mutta kirjaimet häviää, samalla jo kirjoitettu.
        Uusi yritys. Sinäkin syönyt venlawaksia, kai vaihtelevalla menestyksellä. Minä lopetin sen viimeisellä käynnillä TAYSissa. Siellä ei ollut sitten enää tarjota, kuin takajuostestimulaatiota. Ei auttaisi kumminkaan 100%, niin sain kaularankaleikkauksesta tarpeekseni, paheni vaan.
        Monet lääkkeet kokeiltu, tuon viimeisen lopetin tosi varovasti, ei tullut vieroitusoireita. Pyysin rinnalle miedompaan ja vähensin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaikeaa, edelleen käsi kipeä, monesti jo jatkanut tuota, mutta kirjaimet häviää, samalla jo kirjoitettu.
        Uusi yritys. Sinäkin syönyt venlawaksia, kai vaihtelevalla menestyksellä. Minä lopetin sen viimeisellä käynnillä TAYSissa. Siellä ei ollut sitten enää tarjota, kuin takajuostestimulaatiota. Ei auttaisi kumminkaan 100%, niin sain kaularankaleikkauksesta tarpeekseni, paheni vaan.
        Monet lääkkeet kokeiltu, tuon viimeisen lopetin tosi varovasti, ei tullut vieroitusoireita. Pyysin rinnalle miedompaan ja vähensin

        ...., ,,.ei onnistu! Nyt tuli lippuja, enkä osannut saada takaisin kirjoittamaan!
        Nyt kumminkin, kirjoittaisin, miten "edistynyt" tässä. Lähes kaksi vuotta tässä ollut, eihän tähän apua! Kuitenkin päätin "huvikseni" mennä lääkäriin, monen sentin paksuisen potilastietojen kanssa. Uudella paikkakunnalla (muutin tämän käteni kanssa koko viime vuoden, pystyin kantamaan laatikoita ja vaihdekeppi kolmen sormen koukussa, etusormi sojotti suorana.) Niin nyt laittoi lähetteen neurologinen, sanoin ettei varmaan huoli Tampereelle, nyt vastaus, ei ehkei kannata iän puolesta
        Minäpä tilasin kipukynän, ei paljon maksa kokeilla. (Tosin akupunktio ei auttanut, ensin fysio neljä kertaa, 11 akupunktio ja parina vielä sähköä, ei auttanut. Nämä tässä vuoden vaihteessa) . Samasta paikasta olisi voinut tilata B-CURE LASER, se varmaan hyvä. Luulin sitä kamalan kalliiksi, luin aikanani jotain kolmentonnin hintaisesta. Tuo 500 päälle tarjouksessa. Olisikin tiennyt aikaisemmin, olisin ostanutkin.
        Jos tämä juttu nyt lähtee, varonut vasemmalla kädellä koskea ja näpytellä oikealla. Saa taas lepuuttaa tätä. Tulee kotimaasta lukea, kun tässä ikänsä puolesta karanteenissa.
        Oikein hyvää kesää kaikille!


    • Anonyymi

      Hei!
      Kiva, että uusia keinoja kokeilla! Olen syönyt Venlafaxiinia alusta alkaen ja sitä buustaa jo toinenkin. Lisäksi erilaisia epilepsialääkkeitä buustaamassa toisiaan. Ja laastari ja se selkäydinstimulaattori. Siinä se sitten onkin, muuta ei tehtävissä -hah -. Onneksi vihdoin sain terapia-asiat kuntoon. Sain vielä toimintaterapeutilta ensi paine sukat ja - hanskat. Niistä ei apua. Parhaiten auttanut kipusyklin rakenteen ymmärtäminen ja tavallaan kivun ymmärtäminen. Siinä kestikin kauan, oikeastaan aloin ymmärtää vasta diagnoosin jälkeen. Se kun ei enää ollut vain oman pääni hapatusta.. Entä te muut? Pyörätuolin ja sähköavun tuleminen osaksi arkeani on ollut paha paikka vaikka, nojoo, ilman niitä en välillä liikkuisi ollenkaan. Kaikki on jäänyt, tämä sairaus on tuhonnut, kaiken.
      Miten sinulla menee? Oletko saanut apua uudelta paikkakunnalta?
      Mukavia, kivuttomia hetkiä teille lukijoille! Olin tänään tekstissä itsekäs ja paasasin itsestäni. Seuraavalla kerralla ehkä toisin..

      • Anonyymi

        Kiitos, ehkä ihan minulle vastasit, (tekakin) olin ihme sepustuksia kirjoittanut. Pitkään pidin vanhaa läppäpuhelinta, kun pystyin vasemmalla peukalolla kirjoittamaan.
        Sinulla onkin ikävästi jalatkin kipeät, ihan pyörätuolillako liikut? Minulla pelkästään oikea käsi, siinä etusormi pahin. Kosketusarka, yöllä varottava, ei voi laittaa peiton alle edes.
        Nyt täytyisi muistaa mitä kaikkea Sinullekin kokeiltu. Oliko se stimulatiokin laitettu, ehkei siitä apua. Varmaan suuremmat kärsimykset, kuin minulla.
        Minä melkein vaan sohvalla makailen, en ole saanut edes kaikkia muuttolaatikoita purettua. Vuosi sitten jotenkin sain rahjattua uuteen asuntoon. Kaikki pienet esineet ja paperihommat vaikeat. Ei onnistu edes napin ompelu. Täytyy katsoa vaan ohjelmaa: Apua mikä tauti, ajatellen miten he pystyvät elämään. Tämä näppäily vielä (kuinkahan kauan?) jotenkin onnistuu, peukalon ja keskisormen kanssa.
        On tullut kirjoiteltua: Välilevypullistumasivulle, 11.5.16 lähtien. Sivun on aloittanut: Päivänkakkara 22.2.2006. Sielläkin yksikseni, virittelin, joku aina vastaili. Yksi osasi kertoa, kun olin menossa -16 syksyllä leikkaukseen. Olisikohan vielä "langoilla"? Vähän tyhmäähän tämä, mutteihan kaikkien tarvi lukea. Vähän niinkuin vertaistukea.
        KAIKILLE HYVÄÄ TALVEA JA JOULUA, PÄRJÄILLÄÄN KORONASTA HUOLIMATTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, ehkä ihan minulle vastasit, (tekakin) olin ihme sepustuksia kirjoittanut. Pitkään pidin vanhaa läppäpuhelinta, kun pystyin vasemmalla peukalolla kirjoittamaan.
        Sinulla onkin ikävästi jalatkin kipeät, ihan pyörätuolillako liikut? Minulla pelkästään oikea käsi, siinä etusormi pahin. Kosketusarka, yöllä varottava, ei voi laittaa peiton alle edes.
        Nyt täytyisi muistaa mitä kaikkea Sinullekin kokeiltu. Oliko se stimulatiokin laitettu, ehkei siitä apua. Varmaan suuremmat kärsimykset, kuin minulla.
        Minä melkein vaan sohvalla makailen, en ole saanut edes kaikkia muuttolaatikoita purettua. Vuosi sitten jotenkin sain rahjattua uuteen asuntoon. Kaikki pienet esineet ja paperihommat vaikeat. Ei onnistu edes napin ompelu. Täytyy katsoa vaan ohjelmaa: Apua mikä tauti, ajatellen miten he pystyvät elämään. Tämä näppäily vielä (kuinkahan kauan?) jotenkin onnistuu, peukalon ja keskisormen kanssa.
        On tullut kirjoiteltua: Välilevypullistumasivulle, 11.5.16 lähtien. Sivun on aloittanut: Päivänkakkara 22.2.2006. Sielläkin yksikseni, virittelin, joku aina vastaili. Yksi osasi kertoa, kun olin menossa -16 syksyllä leikkaukseen. Olisikohan vielä "langoilla"? Vähän tyhmäähän tämä, mutteihan kaikkien tarvi lukea. Vähän niinkuin vertaistukea.
        KAIKILLE HYVÄÄ TALVEA JA JOULUA, PÄRJÄILLÄÄN KORONASTA HUOLIMATTA!

        Hei! Vai taas yksikseni kirjoitellut. Nyt jotenkin pystyn näppäilmään. Kirjoitelkaa kokemuksianne! Minulla käsi edelleen kipeä.
        Toivotaan koronan jo loppuvan!


    • Anonyymi

      Ette ole yksin.

      Huonosti tunnistetaan ja useinkaan ei auta vaikka siitä itse kertoisi.

      Miten kunnallisella puolella pääsisi hoitoon tällaisen syyn takia ja mitä siellä voidaan tehdä muuta kuin ehkä määrätä lääkkeitä? Ymmärretäänkö edes laajaa oirekirjoa?

      Minulla on toistuvasti todettu tämä yksityisellä puolella, eri kerroilla eri kohdissa ja eri syistä, ja olen käynyt ahkerasti fysioterapiassa ja kuntouttanut itseäni omatoimisesti. Pitkittymisen vuoksi pitäisi löytää uusia ratkaisuja. En halua työkyvyttömyyseläkkeelle mutta en myöskään tehdä töitä sairaana kun onhan se suoranainen mahdottomuus tämän vaivan kanssa. Myönteistä on ainakin se että ensimmäisen diagnoosini jälkeen tietämys aiheesta näyttää lisääntyneen.

    • Anonyymi

      Hienoa, että aina silloin tällöin joku kirjoittelee tälle sivulle! Välillä tulee kurkattua onko jotakin uutta. Itselläni ei ole vertaistukea, joten yritän kaiken nyhtää.
      Mielelläni luen kuulumisia ym. Oma tilanteeni ja Crps2 on mennyt huonompaan suuntaan kokoajan, kaikkeni yritän mutta kokonaisuudessaan liikkumuskyky on uhattuna, nyt jo pt. Ja osan aikaa jo" kädettömänäkin". Kysyy jo "hieman" sietokykyä.

      Toivottavasti joku taas kirjoittaa tänne!

      Värikästä syksyä - ja pysytään terveinä!

      • Anonyymi

        Kiitos! Mukava, että tämä vielä jatkunut. Nyt Tekakin kurkannut Crps sivua.
        Joskus siellä Päivänkakkaran avaamalla sivulla kirjoittelin.
        Ihan kuin vertaustukea, kun tuli ihan keskustelua.
        Nytkin jos kerrot lisää miten arki sujuu kipujen kanssa. Mielelläni luen.
        Voihan olla, etten onistuneesti saa tätä lähtemäänkään. Aikoinaan tuli virheitäkin. Jos nyt ei olisi tuota ennakoivaa kirjoitusta. Muistan, että muutti sanoja ihmeellisesti.
        Nyt vähän kehitystä kirjoitukseen, mutta kyllä näitä "näppäyskyniä" kuluu. Kymmenittäin näpytellyt puhki.
        Kun nyt saisi edes "avustusta" näihin kyniin. Tokmannilta löysin kahden kpl pakkauksen, 1,99€ Joissain kaupoissa ei enää halpoja.
        No, tähän sairauteeni, edelleen pidän villahanskaa tässä oikeassa kädessä. 2016 oli se kaularankaleikkaus, mangeettikuvauksessa oli ahtaumia, kai joku hermo vialla. Leikkauksen jälkeen vaan paheni.
        "Vinha"pino noita potilaskertomuksia vuosien varrelta. Yhdessäkin mainittu, kehoitettu luopumaan käsineestä. Sanoin jollekin, että niin kauan pidän, kunnes keksivät miten voin olla ilman.
        On ihan mahdoton olla ilman, miten jaksaa pitää etusormea pystyssä, ettei kosketa mitään. Nyt sentään on pehmeä käsine. Voin sylissä lepuuttaa kättäni.
        Yhdellä kädellä pesen tukkanikin, suihkussa pitää kastella käsi, pitkään menee että pystyy laittamaan takaisin.
        Kirjoitus kynällä vaikeaa, ehkä tekstaamalla pystyy, nimensä kirjoitus vaikeaa.
        Tämä näpyttely vielä menee sormi pystyssä.
        Joku voisi tietää millaista ja mitä tehdä, jos laittaisi käsineen ja vaikka jäätelötikun etusormeen, tätä kipua ei ehkä osaisi kuvitella.
        Sinulla (en huomannut nimimerkkiä, vai oliko parikin kirjoittanut hiljakkoin) ehkä paremmin kipukohtauksia, jotka sitten kovempia mitä minulla. On vaan varottava koskematta mihinkään. Yöllä olen vähän oppinut nukkumaan paremmin, ei kyllä peitonalle voi laittaa.
        Oikean käden peukalo ehkä normaali, nuo kolme ei taas suoristu oikein. Kasvaneet vielä vinoon, ettei kosketa etusormea.
        Voi kamala, nyt en näe kuinka pitkästi tuli kirjoitettua. Onkin niitä harvoja "töitä" mitä voin tehdä. Puhelintakaan en saisi auki ilman kynää.
        Kirjoita kuulumisiasi, tätähän ei kukaan jaksa lukea.
        Sunnuntaiaamuna saa herätä talviaikaan, joten mukavaa loppukesäaikaa!
        KAIKKEA HYVÄÄ KAIKILLE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Mukava, että tämä vielä jatkunut. Nyt Tekakin kurkannut Crps sivua.
        Joskus siellä Päivänkakkaran avaamalla sivulla kirjoittelin.
        Ihan kuin vertaustukea, kun tuli ihan keskustelua.
        Nytkin jos kerrot lisää miten arki sujuu kipujen kanssa. Mielelläni luen.
        Voihan olla, etten onistuneesti saa tätä lähtemäänkään. Aikoinaan tuli virheitäkin. Jos nyt ei olisi tuota ennakoivaa kirjoitusta. Muistan, että muutti sanoja ihmeellisesti.
        Nyt vähän kehitystä kirjoitukseen, mutta kyllä näitä "näppäyskyniä" kuluu. Kymmenittäin näpytellyt puhki.
        Kun nyt saisi edes "avustusta" näihin kyniin. Tokmannilta löysin kahden kpl pakkauksen, 1,99€ Joissain kaupoissa ei enää halpoja.
        No, tähän sairauteeni, edelleen pidän villahanskaa tässä oikeassa kädessä. 2016 oli se kaularankaleikkaus, mangeettikuvauksessa oli ahtaumia, kai joku hermo vialla. Leikkauksen jälkeen vaan paheni.
        "Vinha"pino noita potilaskertomuksia vuosien varrelta. Yhdessäkin mainittu, kehoitettu luopumaan käsineestä. Sanoin jollekin, että niin kauan pidän, kunnes keksivät miten voin olla ilman.
        On ihan mahdoton olla ilman, miten jaksaa pitää etusormea pystyssä, ettei kosketa mitään. Nyt sentään on pehmeä käsine. Voin sylissä lepuuttaa kättäni.
        Yhdellä kädellä pesen tukkanikin, suihkussa pitää kastella käsi, pitkään menee että pystyy laittamaan takaisin.
        Kirjoitus kynällä vaikeaa, ehkä tekstaamalla pystyy, nimensä kirjoitus vaikeaa.
        Tämä näpyttely vielä menee sormi pystyssä.
        Joku voisi tietää millaista ja mitä tehdä, jos laittaisi käsineen ja vaikka jäätelötikun etusormeen, tätä kipua ei ehkä osaisi kuvitella.
        Sinulla (en huomannut nimimerkkiä, vai oliko parikin kirjoittanut hiljakkoin) ehkä paremmin kipukohtauksia, jotka sitten kovempia mitä minulla. On vaan varottava koskematta mihinkään. Yöllä olen vähän oppinut nukkumaan paremmin, ei kyllä peitonalle voi laittaa.
        Oikean käden peukalo ehkä normaali, nuo kolme ei taas suoristu oikein. Kasvaneet vielä vinoon, ettei kosketa etusormea.
        Voi kamala, nyt en näe kuinka pitkästi tuli kirjoitettua. Onkin niitä harvoja "töitä" mitä voin tehdä. Puhelintakaan en saisi auki ilman kynää.
        Kirjoita kuulumisiasi, tätähän ei kukaan jaksa lukea.
        Sunnuntaiaamuna saa herätä talviaikaan, joten mukavaa loppukesäaikaa!
        KAIKKEA HYVÄÄ KAIKILLE!

        "Jos antaisit mahdollisuuden uusille asioille?"
        Olikin mainos ja minä ehdin ajatella jonkun kirjoittaneen minulle, kun pitkästi kirjoittelin.
        Nyt vaan uudet kirjoittamaan!


    • Anonyymi

      Tuo lyrica on semmonen lääke että itse otin yhden tabun ja pikku-ukkoja näki melkein ja olo kun hirvee krapula , ikinä en toiste edes kokeile , semmonen myrkky oli , ihmettelen kuka tuota pystyy viihdekäyttöön käyttää , huh,huh.

      • Anonyymi

        Moi,
        Onko tietoa miksi/ miten kausalgia on nyt sama kuin crps2 ?

        V 2014 eka kerran papereissa. Lääkäriltä olen pyytänyt apua vuosikaudet mutta aina vähättelee. Kausalgia on niin mieto ettei kehity crps (sanoi).
        Kivut ja tuntemukset ovat aina olleet kuitenkin kovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi,
        Onko tietoa miksi/ miten kausalgia on nyt sama kuin crps2 ?

        V 2014 eka kerran papereissa. Lääkäriltä olen pyytänyt apua vuosikaudet mutta aina vähättelee. Kausalgia on niin mieto ettei kehity crps (sanoi).
        Kivut ja tuntemukset ovat aina olleet kuitenkin kovat.

        Niin, joillekin kavereille erehtynyt joskus puhumaan, kun kyselevät.
        Jotkut takanapäin kertoneet että kuvittelee, ei sillä kipuja. Aivan sama.
        Kyllä yksin on elettävä kipujen kanssa.
        t. Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, joillekin kavereille erehtynyt joskus puhumaan, kun kyselevät.
        Jotkut takanapäin kertoneet että kuvittelee, ei sillä kipuja. Aivan sama.
        Kyllä yksin on elettävä kipujen kanssa.
        t. Sama

        Niin, kyllä tässä saa yksin olla kipujensa kanssa.
        Mukava, jatkunut vielä nämä keskustelut. Piti taas kurkata tänne. Tuossa viimeisinkin olisi saanut kuvailla sairauttansa.
        Myönnän, että minä taas liiaksikin. Olikin vaikeita tapauksia muitakin, kuinkahan pyörätuolilla kulkevakin nykyisin pärjää.
        Minä edelleen huonona, tuon oikean käden etusormen kanssa. Villahanskaa edelleen käytän, -16 oli se kaularanganleikkaus.
        Nyt oli magneettikuvaus lannerangasta. Saattoi jo vioittua, kun ylhäältä leikkasivat.
        Ehkä fysiatri kertoo tiistaina, kuinka sökönä on. Kävely ollut vaikeaa.
        Joten tuon entisen vaivan kanssa aika huonoa tämä elämä.
        Pärjäillään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kyllä tässä saa yksin olla kipujensa kanssa.
        Mukava, jatkunut vielä nämä keskustelut. Piti taas kurkata tänne. Tuossa viimeisinkin olisi saanut kuvailla sairauttansa.
        Myönnän, että minä taas liiaksikin. Olikin vaikeita tapauksia muitakin, kuinkahan pyörätuolilla kulkevakin nykyisin pärjää.
        Minä edelleen huonona, tuon oikean käden etusormen kanssa. Villahanskaa edelleen käytän, -16 oli se kaularanganleikkaus.
        Nyt oli magneettikuvaus lannerangasta. Saattoi jo vioittua, kun ylhäältä leikkasivat.
        Ehkä fysiatri kertoo tiistaina, kuinka sökönä on. Kävely ollut vaikeaa.
        Joten tuon entisen vaivan kanssa aika huonoa tämä elämä.
        Pärjäillään!

        Hei, Minulla vasta todettu crps oikeassa kädessä, tuli rannekava leikkauksen jälkeen. Koko kämmen ja ranne hyvin kivulias, kämmenen selkäpuoli ja sormet turvoksissa, peukku ja etusormi liikkuu vähän, muut jumissa. Käden väri vaihtelee, tumman punaisesta sinertävään ja iho hilseilee pois. Iho kosketus arka. Vas. Käden varassa arki työlästä, niin moni homma jäännyt tekemättä, varsinkin kun olen tottunut puuhastelemaan aina jotain... T. Antsa


    • Anonyymi

      Tunnen erään jolle laitettiin kirurgisella menetelmällä selkään piuhat ja sitten saa pienellä kaukosäätimellä itse säädellä niin. Että ei tunne kipua.
      Tekniikka on fantastinen asia sinänsä , ettei tarvitse syödä särkylääkkeitä

    • Anonyymi

      Onko millaisia kokemuksia crps kuntoutuksesta ja mikä lääke on ollut paras viemään kivut että fysioterapia on mahdollista? Minulla kuntoutus juuri alkamassa ja sormia ja rannetta ei juurikaan kärsi liikuttaa. T. Antsa

      • Anonyymi

        Niin,
        Kuntoutuksia on mutta ja mutta. Pyysin (yksityinen) lekurilta sinne menoa, ei kuulemma tarve koska olen pärjännyt tänne asti.
        Jollekin auttaa lääke, akupunktio, jooga tai jokin hihhuli toiminta. Mulle ei mikään, yritettävä vaan olla sen kaa.
        Kyllä tämän kanssa on niin yksin. Kavereille ei kannata puhua, ei ole hyötyä. Mulla ollut vajaa kymmenen vuotta.
        t. sama vene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,
        Kuntoutuksia on mutta ja mutta. Pyysin (yksityinen) lekurilta sinne menoa, ei kuulemma tarve koska olen pärjännyt tänne asti.
        Jollekin auttaa lääke, akupunktio, jooga tai jokin hihhuli toiminta. Mulle ei mikään, yritettävä vaan olla sen kaa.
        Kyllä tämän kanssa on niin yksin. Kavereille ei kannata puhua, ei ole hyötyä. Mulla ollut vajaa kymmenen vuotta.
        t. sama vene

        Unohtui kertoa että psykiatrian apuun moni turvautuu. Se on niin vaarallista koska siellä auttaja ei ole viisaampi autettava.
        Sinne en tule menemään.
        t. sama vene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui kertoa että psykiatrian apuun moni turvautuu. Se on niin vaarallista koska siellä auttaja ei ole viisaampi autettava.
        Sinne en tule menemään.
        t. sama vene

        Hei! Mukavasti jatkunut keskustelut.
        Anteeksi minun pitkät sepustukset, jotenkin toistona vielä.
        Kyllä hyvin samanlaisia mietteitä joku kirjoitti, ettei uskota kipuihin. Eihän se välttämättä näy.
        Minä edelleen -16 pitänyt hanskaa kädessä, suojaa vähän, jos vahingossa hipaisee etusormella jotain.
        Vasemmalla kädellä olen joutunut melki kaiken tekemään. Nyt sitten sekin kipeä, tosin paremmin ranteesta. Toissapv. sain kortisonipiikin, ei auttanut.
        Tuleeko olemaan sitten vuosien kivut.


    • Anonyymi

      Onko kukaan parantunut tästä?

    • Anonyymi

      Parantuneita?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe