1000 kaloria päivässä!!!!!

Nyt (kö) lihon?

Söin tänään n 950-1000kaloria ja nyt olen aivan paniikissa sen takia. En saa unta ku mietin lihomista hyi kamala. Söin jopa kuivattuja taateleita. KALORIPOMMEJA.Onneksi niis ei oo rasvaa kun 0,5% mut silti.. hyi. Ja nyt en tietenkää voi oksentaa ku mutsi alkaa epäillä jotain paino on jo pudonnut ja normaalisti syön alle 300kaloria päivässä. Nyt olen ainakin kaksi päivää kokonaan syömättä. Kuinka nopeasti lihoo jos syö ton 1000 kaloria? =( Olis kiva TIETÄÄ se koska pelottaa ihan sairaasti nyt masentaa niin että apua. Syökö täällä kukaan yli 300 kaloria päivässä? Ei ainakaan yli 1000kaloria.. APUA.

28

16276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dälfädfäd

      ole huoleti...että lihoo yhden kilon niin pitää saada 7000kcal YLIMÄÄRÄISTÄ energiaa..ja siis tuo syömäsi tuhat ei ole edes normaali päivittäin syötävä määrä...

      • kukaan...

        sanoa kuinka monta kaloria voin syödä huoleti päivässä lihoamatta YHTÄÄN . Olen 167 cm pitkä ja 54kg. Tiedän että on paljon teidän (ja minunkin) mielestä, mutta koitan nyt tosiaan parantua tästä. Eli Kuinka monta kaloria huoleti päivässä, mikäli en harrasta raisttavaa liikuntaa.? Liikun perusliikkumiseni kouluun ja töihin ja kotona vasta illalla.


      • dii-ii
        kukaan... kirjoitti:

        sanoa kuinka monta kaloria voin syödä huoleti päivässä lihoamatta YHTÄÄN . Olen 167 cm pitkä ja 54kg. Tiedän että on paljon teidän (ja minunkin) mielestä, mutta koitan nyt tosiaan parantua tästä. Eli Kuinka monta kaloria huoleti päivässä, mikäli en harrasta raisttavaa liikuntaa.? Liikun perusliikkumiseni kouluun ja töihin ja kotona vasta illalla.

        ^ n. 1800-1900 kcal tai ylikin


      • stop panic
        dii-ii kirjoitti:

        ^ n. 1800-1900 kcal tai ylikin

        Kannattee myös muistaa, että kehossa on nestettä paljonkin, jotka nostaa painoa ja jolla ei ole mitään tekemistä oikean lihomisen kanssa.
        Ei kannata järkyttyä jos joskus vaaka näyttää paria kiloa enempää, todennäköisesti se on nestettä, varsinkin jos edellisenä päivänä on syönyt enemmän ja suolaista ruokaa.


      • kohtalotoveri
        kukaan... kirjoitti:

        sanoa kuinka monta kaloria voin syödä huoleti päivässä lihoamatta YHTÄÄN . Olen 167 cm pitkä ja 54kg. Tiedän että on paljon teidän (ja minunkin) mielestä, mutta koitan nyt tosiaan parantua tästä. Eli Kuinka monta kaloria huoleti päivässä, mikäli en harrasta raisttavaa liikuntaa.? Liikun perusliikkumiseni kouluun ja töihin ja kotona vasta illalla.

        Ihmisen keho normaalipainoisella polttaa n 1600 kaloria pelkästään elintoimintoihin, eli toisin sanoen jos makaat koko päivän sängyssä poltat joka tapauksessa sen 1600 kaloria..

        Kannattaa pureskella ruoka oikein pieneksi ja syödä hitaasti jos on ollut kauan syömättä/lähes syömättä ettei tule epämukavaa oloa ("ähkyä", tekee mieli oksentaa yms).. kokemusta on jo 7 vuoden ajalta, ei se helppoa ole mutta sen kanssa pystyy elämään..


      • ethwerti
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Ihmisen keho normaalipainoisella polttaa n 1600 kaloria pelkästään elintoimintoihin, eli toisin sanoen jos makaat koko päivän sängyssä poltat joka tapauksessa sen 1600 kaloria..

        Kannattaa pureskella ruoka oikein pieneksi ja syödä hitaasti jos on ollut kauan syömättä/lähes syömättä ettei tule epämukavaa oloa ("ähkyä", tekee mieli oksentaa yms).. kokemusta on jo 7 vuoden ajalta, ei se helppoa ole mutta sen kanssa pystyy elämään..

        Jos sairastaa anoreksiaa/ elää aliravinnolla, niin keho saattaa ruveta vähentämään peruskulutustasi ( en oikein tiedä miten toi sanotaan :D ) Mutta kuitenkin niin että elimistö ei käytä yhtä paljon energiaa elintoimintojesi yllä pitämiseen, esim sydän lyö hitaampaa jne. Joten peruskulutus ei välttämättä mene ihan 1600 saakka.


      • Katahrine
        kukaan... kirjoitti:

        sanoa kuinka monta kaloria voin syödä huoleti päivässä lihoamatta YHTÄÄN . Olen 167 cm pitkä ja 54kg. Tiedän että on paljon teidän (ja minunkin) mielestä, mutta koitan nyt tosiaan parantua tästä. Eli Kuinka monta kaloria huoleti päivässä, mikäli en harrasta raisttavaa liikuntaa.? Liikun perusliikkumiseni kouluun ja töihin ja kotona vasta illalla.

        Jos liikkuu paljon niin silloin voi syödä
        ihan miten paljon haluaa.Ei tarvitse silti
        änkeä paljon kerrallaan vaan vähän ainajotain.
        Olen yhdessä kuntoutuspaikassa niin täälä
        yksi hoitaja neuvoi syömään aina 1h välein
        vaikka esim porkkana sitten 1h päästä,kurkkua,
        ja taas 1h jälkeen joku pieni mitä sitten haluat ja niin edelleen.Koska silloin ei ole muutaman päi-
        vän jälkeen enään usein nälkä koska maha tottuu
        siihen että tulee taas ruokaa hetken päästä
        ja vatsalaukku kutistuu sen myötä.Kannattaaa
        kokeilla!!!!!!!!!!!


      • Haluaa ja oppia
        Katahrine kirjoitti:

        Jos liikkuu paljon niin silloin voi syödä
        ihan miten paljon haluaa.Ei tarvitse silti
        änkeä paljon kerrallaan vaan vähän ainajotain.
        Olen yhdessä kuntoutuspaikassa niin täälä
        yksi hoitaja neuvoi syömään aina 1h välein
        vaikka esim porkkana sitten 1h päästä,kurkkua,
        ja taas 1h jälkeen joku pieni mitä sitten haluat ja niin edelleen.Koska silloin ei ole muutaman päi-
        vän jälkeen enään usein nälkä koska maha tottuu
        siihen että tulee taas ruokaa hetken päästä
        ja vatsalaukku kutistuu sen myötä.Kannattaaa
        kokeilla!!!!!!!!!!!

        Kiitos hyvästä neuvosta Katahrine.Haluan osata tuon.. koska mulla on mennyt ääripäästä ääripäähän mun syömisten kanssa eli syömättömyydestä ahmintaan jne. Haluan oikeasti parantua ja oppia syömään juuri noin, vaikka tunnin välein jotain pientä. En halua enää olla sairas. Haluan parantaa itse itseni, en halua joutua sairaalaan ja kuolla. Tiedän että voin hyvin kuolla tähän anoreksia-bulimiaan,tää muoto on kaikkein vaarallisin syömishäiriöistä, yksi lääkäri sanoi. Tämä on sellainen helvetti että tätä en toivoisi pahimmallekaan viholliselleni. .(Itse olen pahin viholliseni). :(


      • Katahrine
        Haluaa ja oppia kirjoitti:

        Kiitos hyvästä neuvosta Katahrine.Haluan osata tuon.. koska mulla on mennyt ääripäästä ääripäähän mun syömisten kanssa eli syömättömyydestä ahmintaan jne. Haluan oikeasti parantua ja oppia syömään juuri noin, vaikka tunnin välein jotain pientä. En halua enää olla sairas. Haluan parantaa itse itseni, en halua joutua sairaalaan ja kuolla. Tiedän että voin hyvin kuolla tähän anoreksia-bulimiaan,tää muoto on kaikkein vaarallisin syömishäiriöistä, yksi lääkäri sanoi. Tämä on sellainen helvetti että tätä en toivoisi pahimmallekaan viholliselleni. .(Itse olen pahin viholliseni). :(

        Pitää myös sen lisäksi juoda paljon vettä tai teetä koska siitä tule jano kun syö noin.Teetä saa
        juoda ihan rauhassa koska se ei lihota,ei ole
        kaloreita ja se on terveellisttä.Juot vaikka vihreettä,ruusunmarja,appelsiini tai sitruuna.Ne on parhaimmat ja terveellisimmät sekä musta teekin käy.


      • 3-kybå
        Katahrine kirjoitti:

        Jos liikkuu paljon niin silloin voi syödä
        ihan miten paljon haluaa.Ei tarvitse silti
        änkeä paljon kerrallaan vaan vähän ainajotain.
        Olen yhdessä kuntoutuspaikassa niin täälä
        yksi hoitaja neuvoi syömään aina 1h välein
        vaikka esim porkkana sitten 1h päästä,kurkkua,
        ja taas 1h jälkeen joku pieni mitä sitten haluat ja niin edelleen.Koska silloin ei ole muutaman päi-
        vän jälkeen enään usein nälkä koska maha tottuu
        siihen että tulee taas ruokaa hetken päästä
        ja vatsalaukku kutistuu sen myötä.Kannattaaa
        kokeilla!!!!!!!!!!!

        Normaalipainon saavuttamiseksi ylipainoisen on kulutettava enemmän kuin kykenee saamastaan energiasta hyödyntämään. Painonhallinta edellyttää ruokailutottumusten muuttamista pysyvästi, koko loppuelämäksi. Painonhallinta on tavoitteellista toimintaa, joten painoa kannattaa seurata vaa'alla ja merkitä tulokset päivittäin tai viikoittain ylös. Koska paino vaihtelee luontaisesti nestevaihteluiden mukaan ja todelliset painomuutokset tapahtuvat hitaasti, kirjanpito voi auttaa motivaation säilyttämiseen. Toinen yleinen tapa ylläpitää motivaatiota laihduttaessa on ottaa kameralla säännöllisin väliajoin kuvia omasta kehosta.

        Laihduttaminen voi olla terveille ihmisille helppoa. Sen sijaan saavutetun normaalipainon pitäminen on useimmille vaikeaa. Siksi pysyvän painonhallinnan haasteet pitää huomioida jo laihduttaessa, muuten tuloksena on yleensä suurempi ylipaino kahden vuoden kuluessa laihdutuksen lopettamisesta. Tämä ns. jojo-laihdutus ei ole terveellistä, ja johtaa yleensä tilanteeseen, jossa yhä suurempi osa kehon painosta muodostuu rasvasta, koska laihdutettaessa menetetään aina lihasta, mikäli menetettyä lihasmassaa ei korvata proteiineilla ja liikunnalla. Tällöin uudestaan laihtuminen on edelliskertaa vaikeampaa, koska kehon energiankulutus pienentyy lihasmassan vähetessä.

        Laihdutustavan on oltava terveellinen, ja ruokavalion pitää soveltua käytettäväksi koko loppuelämän ajan. Alle normaalipainon (painoindeksi 18,5) ei kannata laihduttaa. Laihdutuksen on tapahduttava riittävän hitaasti, jotta lihasmassaa ei menetä kohtuuttomasti ja uusien elämäntapojen opetteluun jää riittävästi aikaa. Sopiva laihdutustahti on 0,5 - 1 kg viikossa. Suomalaisen lääkärikirjan mukaan sopiva laihdutusvauhti on 250-500 grammaa viikossa.[2] Liikuntaa kannattaa harrastaa monipuolisesti; aerobinen liikunta, jossa selvästi hengästyy (esim. kävely tai hölkkä) polttaa energiaa ja painoharjoittelu sopivan raskailla painoilla vähentää laihdutettaessa usein väistämätöntä lihaskatoa ja näin lisää kehon energiankulutusta.

        Kasviksilla ja hedelmillä on suurin painoa alentava vaikutus. Niiden lisääminen ruokavalioon on tärkeintä painonhallinnan kannalta. Valintojen lähtökohdaksi riittää, että valtaosa päivän ruoasta koostuu terveellisistä vaihtoehdoista. Nälkää hallitaan edeltävillä syömisillä. Ratkaisu illan nälkään on reilumpi syöminen päivällä. Valitse välipaloiksi mahdollisimman usein hedelmiä. Huolehdi siitä, että pääaterialla on aina vihanneksia. Painonpudotus perustuu ruoan laadun eikä määrän muutoksiin.[3]

        Rasvan vähentäminen on vallalla olevien käsitysten mukaan tehokkain tapa pienentää ruoan energiamäärää. Painonhallinnassa parhaiten toimiikin rasvojen tarkkailu ilman kaloreiden laskentaa. Hiilihydraattien suhteellinen osuus voi vaihdella melko paljon ilman, että muutokset oleellisesti ovat vaikuttaneet painoon. Hiilihydraattien laatu ei vaikuta laihtumisnopeuteen (Lukuun ottamatta LCD - Low Carbon Diet), eikä sokerin käyttö niukkaenergiaisen ruokavalion osana heikennä laihtumistulosta ainakaan lyhyellä aikavälillä. Väestötutkimusten mukaan sokerin käytön ja lihavuuden välillä ei ole yhteyttä. Painonhallinta usein helpottuu liikunnan avulla.[4]

        Laihdutettaessa on tärkeää noudattaa säännöllistä ateriarytmiä ja syödä noin 3-4 tunnin välein, jotta nälkä ei kasvaisi liian suureksi, jolloin tulee helposti ahmittua.[5] Yli kuuden tunnin taukoa aterioiden välillä tulee välttää. Lisäksi säännöllisellä ruokailulla on tarkoitus pitää aineenvaihdunta kunnossa ja estää elimistöä menemästä "säästöliekille", joka tarkoittaa aineenvaihdunnan hidastumista tai häiriintymistä siten, että laihdutus epäonnistuu tai merkittävästi vaikeutuu.


      • vettä vettä,,,,,
        Katahrine kirjoitti:

        Pitää myös sen lisäksi juoda paljon vettä tai teetä koska siitä tule jano kun syö noin.Teetä saa
        juoda ihan rauhassa koska se ei lihota,ei ole
        kaloreita ja se on terveellisttä.Juot vaikka vihreettä,ruusunmarja,appelsiini tai sitruuna.Ne on parhaimmat ja terveellisimmät sekä musta teekin käy.

        Ja myös funlight mehut on ihania..
        Vihreä tee on myös mun lemppari! ;)


    • 0s000

      mää ainakin syön normaalisti 1500 kaloria päiväs enkä lihoo yhtää enkä oksentele tai mitää

    • ---

      Onko tämä joku provo? Tai sitten olet todellinen ana? Itse pudotan painoanikin isommalla ruokamäärällä. Syön 1 000-1 300 kcal/päivä ja painoni putoaa kilon viikossa!

      Et sinä tuolla ruokamäärällä voi mitenkään lihoa, ellet ole sotkenut aineenvaihduntaasi totaalisesti!
      Normaali nainenhan tarvitsee keskimäärin 1 800 kcal/päivä!

      • yksäiti

        On tosi surullista, että ihmisillä ei ole minkäänlaista tietoa elimistön toimintamekanismeista. Lähdetään yhtäkkiä laihduttamaan älyttömän pienillä kalorimäärillä. Täällä on taottu päähän faktaa normaalista päivän peruskulutuksesta. Miksi ette usko näihin lukuihin? Katsokaa ympärillenne .. ne ihmiset, jotka syövät ja liikkuvat normaalisti voivat hyvin. Jos heille tulee tarvetta laihduttaa muutama kilo, onnistuu varmasti vähentämällä muutama sata kaloria päivässä. Mutta edelleen on ihmisiä, jotka luulevat olevansa niin ainutlaatuisia ja erilailla toimivia Jumalan luotuja, että hepä lihovat jopa ajatellessaan ruokaa. On totta, että kun laihduttaa liikaa joutuu kierteeseen, jossa peruskulutus laskee jonkin verran ja elimistö joutuu ns. säästöliekille. Mutta sehän on täysin itseaiheutettu juttu. Kun elimistö ei saa tarpeeksi ravintoa, sen on ensiksi turvattava aivojen ja sydämen toimintaa. Sydän alkaa lyödä hitaammin. Kaliumin puutteessa saattaa myös pysähtyä. Aivotoiminta hidastuu, muisti heikkenee. Aivojen eri osien välillä oleva välittäjäaine ei pysty yhtä nopeasti siirtämään informaatiota. Tästä johtunee myös anoreksialle tyypilliset pakkomielteet, ahdistus ja oman ruumiinkuvan vääristyminen. Keho alentaa myös lämpötilaansa, koska lämpimänä pysyminen vaatii poltoainetta. Sormet sinertävät ja viluttaa. Selkään alkaa kasvaa hentoa karvaa samasta syystä.
        Tämä on se syy, miksi parantuakseen anoreksiasta täytyy opetella ensin syömään ja saada elimistönsä ja aineenvaihdunta sille tasolle, että voi olla solakka (jos sitä haluaa) terveenä.
        Kokemuksesta tiedän, että laihduttaminen on helppoa, mutta syömisenopettelu vaikeaa ja aikaa vievää työtä. Siihen liittyy niin paljon ahdistusta, pelkoa ja epämääräisiä tunteita. Kuitenkin pitkällä tähtäimellä kannattaa tavoitella normaaliutta. Sen kanssa on kuitenkin helppo elää .. unohtaa vaa'at ja kilot, nauttia elämästä ja huomata, että muut pitävät sinua kauniina ja suloisena.


    • ..

      Itellä oli vähän aikaa sitte ongelmia syömisen kanssa. Laihduin aika paljon, mut sitte mul tuli sellane et en haluu enää laihtuu yhtää, vaa lihottaa vois.
      No sit luulin et 1300-1500 kalorii on tarpeeks lihotukseen, mut ei se ollu laihduin vielä enemmä.
      Mut siis nykyään syön n. 2000 yliki kalorii, en oo lihonu yhtää, mut en laihtunukkaa. Ihmetyttää kyllä, et miten joskus söin vaa 1000 kalorii, joskus tuli syötyy 500 kcal päivässä. En tajuu.
      Mut nyt siis toi 2000 se aina välil huolettaa mua et lihonko, mut en oo lihonu tippaakaa.(oon syöny näin nyt vähän yli kuukauden) Tää tietenki riippuu ehkä ihmisestäki, mut suosittelen syömää sen 2000 kalorii päiväs. Sil jaksaa ja on hyvä olo, SAA SYÖDÄ !

    • minäjoohallooo

      2000 pitäis syödä.Itse syön noin 1000 kaloria koska laihdutan.

    • Helen@

      Täällä yksi, joka on 10 vuoden anoreksialla sotkenut aineenvaihduntansa tosi pahasti. Pari vuotta söin vaan n.400 kcal/vrk ja sitten lisäsin sitä 800-900 kcal/vrk ja lihoin n.6 kuukaudessa 6 kg! Nyt jopa 400-500 kcal/vrk aiheuttaa lihomista. Arvatkaa vaan onko vaikea laihduttaa enää...??? Tiedän toki, että ei pitäisikiään, mut vituttaa, kun vaatteet ei mee päälle eikä mikään huvita, kun oon niin lihava. Suhdekin kärsii. Vaik kärsii se siitäkin, että oon laiha enkä syö, kun en hirveästi mitään jaksa. Mut silti. Miten aineenvaihdunta voi oikeasti hidastua näin paljon??? Voiko tää olla vaan jotakin nesteturvotusta? Kokemuksia?

    • epätoivoinen

      Hei.

      Täällä myös yksi hiukan hukassa 24v nuori nainen. Oli muutama todella rankka vuosi takana ja kun muut asiat menivät nurin vaikka kuinka teki töitä oli syömisen kontrolloiminen ainut asia jota pystyin enään itse hallitsemaan. Siitähän se sitten lähti viime talvena, vajaa kolmessa kuukaudessa tiputin painoa 18kg, painoin siis laihimmillani 33kg jolloin en enää edes uskaltanut purkkaa suuhuni laittaa koska siinä on 2kcal ja voisin siitä lihoa.
      No, päätin alkaa taistelemaan anoreksiaa vastaan ja nyt kun olen palannut normaaliin ruokaan ja elämäntapaan on paino noussut n. 4kk 5kg! Mutta asia jota en ymmärrä on, että miten tämä lihominen voi olla mahdollista kun en edes syö 1300kcal päivässä ja harrastan liikuntaa n.2h päivä? Onko se vain lihas massaa ja kehon "normaalia" suojaa luiden päälle vai silkkaa läskiä? Ja todella painotan nyt, että syön siis aivan normaalisti nykyään, mutta pelkään, että kohta en enää uskalla syödä ja vajoan takaisin anoreksiaan jos vain lihon vaikka en syö edes normaali kulutuksen vertaa. Olin kyllä pelkkää luuta ja nahkaa laihimillani (en edes pystynyt nukkumaan sängyssä koska patja painoi luita..) joten voisiko tämä olla kehon jotain normaali tilaan palaamista?

    • Terveellisintapa

      voit syyä vaikka kuinka paljon lihomatta yhtään jos vaan kulutat kaiken syömäsi päivän aikana! ;D

    • kdslhsdökj

      mikä järki laihduttaa jollain 500 kalorilla päivässä, mitä jotkut harrastaa. Eri asia on sitten tosi lihavat ihmiset joille on niitä pussikeittokuureja, joista muka voi saada kaikki ravintoaineet ja syyään 6 pussia päivässä. en kyllä usko että tuolla kalorimäärällä kaikkia ravintoaineita voi saada!. ei jaksa liikkua, lihakset surkastuu, keho pyrkii säästämään kaikesta(menkat, keho voi polttaa sydänlihasta ja aivokudostakin jos on muutenkin jo aliravittu), palelee(keholla ei ole energiaa edes lämmittää kroppaa), itsellä leposyke oli alimmillaan 39, joka kertoi että kroppani ei tosiaankaan toiminut normaalisti! ajatuskin tuntui hidastuneen. tulee helpommin ruokahimojakin eli voi ajautua ahmimaan. eli kokemuksella voin sanoa. muutenkin aineenvaihdunnalle on hyväksi päivät jolloin syö enemmän, jos laihduttaa, ettei keho totu tuohon aliravitsemustilaan. sitten kun keho on polttanut lihaksia pois, niin kehossa korostuu oikeen se rasvan tulo kun alkaa vaikka lihoa eli lihoo helpommin. jos on terve ihminen, on nopea aineenvaihdunta ja lihasmassa kuluttaa enemmän energiaa. lihaksikas ihminen on timmimpikin kuin joku laihaläski vaikka painaisi enemmän. ja semmoinen timmi kroppa on huomattavamman paljon vaikea saada kuin semmoinen riudutettu. parempi että totuttaa kehon ruoalle ja tiputtaa vähän kaloreita jos on tavoitteena laihtua. Jos kroppa kuluttaa pienellä liikkumisella 2000 kaloria, niin miten ihmeessä voi lihoa 1000 kalorilla. o.O Jo pelkkiin elintoimintojen ylläpitoon menee monesti se 1500 vaikka makaisit jossain sairaalassa koomassa. sitä voi sitten miettiä että jos tuohon 1000 kaloriin heiluu vielä lenkilläkin jatkuvasti ja siellä kuluttaa energiaa että riittääkö tuo kalorimäärä. terveysongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin!!

    • Fitnessmalli

      Syön puhtaasti/luomusti kasviksia, marjoja, hedelmiä, kalaa, soijarouhetta/-maitoa, leseitä/hiutaleita ja öljyjä (pääasiassa kookos, oliivi ja auringonkukka).. En käytä lainkaan keinotekoista paskaa esim. light -limut/-mehut, kastikkeet yms. mausteseokset yms.yms. Lihasmassa säilyy ja rasvaprossa pienenee hurjasti kun alotan dieetin, veriarvot yms. huippuluokkaa, kulutus vuorokaudessa jotain 2500-4000 kcal ja aivan kevyesti saan 1200 kcal ruokavalioon mahtumaan päivittäiset tarpeet mm. kuidusta, vitamiineista, hivenaineista, proteiineista (n. 3g per kilo), kun rasvoja karsin 75% painostani ja hiilihydraatit ovat melko minimissä jtn. alle 50g... Tietystikään en ole niin sekopää että noin vähän söisin, kun aloitan dieettiä... Kasvatan kaiken tuoreen kuten kasvikset itse, hedelmätkin ovat hyvää vauhtia kasvamassa (esim. sitruuna, avokado, melonit yms.), marjat poimin syksyisin suomalaisesta metsästä jne. yrttejä kasvatan ja käytän mausteena, jos ihan pakko jotain makua on johonkin saada tai jos ihan pakko makeutta on saada niin stevia kelpaa =) Jos te anorektikot jättäisitte kaikki tuon keinotekoisen paskan pois kuten aspartaamit, sukraloosit, sokerimössöt yms. lisäaineet, niin sillä katoaisi varmasti jo vaikka kuinka monta kiloa ja näkisitte todella että ei teissä ole kuin luu ja nahka. Nämä lisäaineet häiritsevät myös ruoansulatusta ja vaikuttavat aivojen välittäjäaineisiin ja useimmiten mitä enemmän näitä käyttää, niin sitä enemmän tuntee nälkää, sillä esim. light-mehutiivistettä jos lorauttaa vaikka mausteeksi rahkan sekaan, niin se hidastaa ravinnonsaantia ja kun nälkä venyy niin tulee ahmittua... Näännyttäminen on helppoa, mutta odottakaapa kun haluatte esim. sixpackin ja pepun kuntoon, niin siihen ei riitä se 2-6 kuukautta vaan VUOSIA! Oman ex-valmentajani mukaan lihasmassaa on mahdollista kasvattaa max. 700 grammaa kuussa ja vaatii jo tiukas aikataulun, motivaation ja lähes kaiken ylimääräisen energian =) Onneksi omasta anoreksiasta on monta vuotta aikaa ja nyt ollaan jo fitnessin parissa ja saa jopa rahaa siitä kun on tuskaillut itselleen kymmenen kiloa lisää painoa ja rasvaprossakin on n. 13-15 dieetin jälkeen... Toimin jopa personal trainerina, vaikka koulutusta ei ole, mutta jaan kaiken fitness-osaamiseni läheisille ja toimii =) Liikunta ei saa olla mitään pakkopullaa, sen pitäisi tuottaa fyysistä ja henkistä HYVÄÄ oloa, ravinnonsaanti on kaiken elämisen edellytys, kaikki elävähän kuolee ennemmin tai myöhemmin, jos ravintoa ei saa riittävästi =) Teistä tulee entistä läskimpiä mitä vähemmän syötte eli ensimmäisenä lihakset kuihtuu ja sitä kautta kroppaan jää rasva ja näin ollen suhteutettuna laihdutukseen rasvaprosenttinne vain nousee vaikka paino tippuu ja kun ei ole enää rasvaa, niin olette jo haudassa... Enemmän pudottaa painoa kun saa ravintoaineita, joita keho tarvitsee, sillä silloin jaksaa liikkua ->itse jaksan nykyään kuluttaa parhaillaan jopa yli 4000 kaloria päivässä, kun pahimpina anoreksian paastoaikoina oli tuskaa kuluttaa edes 2000 kaloria eli käydä koulussa ja opiskella... Anoreksian aikoihin peruskulutukseni sairaalaoloissa oli lääkärien mukaan ehkäpä 800-1000/vrk, koska olin tukahduttanut sen paastoamisella eli viikot paastottiin ja viikonloppuisin syötiin jotain pientä ja liikuttiin paljon salaa etteivät vanhemmat tai muut läheiset huomaisi....

    • mionae

      hyvät ihmiset!

      mä laihdun käymäl vessas xD tehkää se ja parantukaa!

    • Hyi hyi läski

      Ite söin tänää 500kcal ja yritän huomennaki ja koko tulevan viikon koska pitäis laihtuu!!!oon nyt 175/53 :0

    • Glory glory halleluj

      Fitnessmalli: .....ravinnonsaanti on kaiken elämisen edellytys, kaikki elävähän kuolee ennemmin tai myöhemmin, jos ravintoa ei saa riittävästi....

      :-D mä olen luullut että kaikki elävä kuolee ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa, syö tai ei!
      Vai onko "fitnessmallit" sitten asia erikseen, sellasia "ikuisuusesineitä"?

    • veryWorried

      Miten oot voinu syödä 300 kcal pv, mitä oot ees syöny? Siis mandariinissaki on 50 kcal...Ja jos syö jatkuvasti todella paljon alle tarpeen nii tulos voi olla -0 koska kaikki kehomenee säätely tilaa ja kaikki kerryy rasvaks. Ei vrmaa täss tapaulses jos yleensä vaa 300 kcl päiväs mut... Ja jos syöt 300kcl nii ksi syöt vitamiini ja kalkki ja rauta pillerei ? Koska tollssest määräst ei voi saada kaikkee tarvittavaa

    • Suomenlaihinläski

      Ite oon syöny viimeset 5 vuotta keskimäärin REIPPAASTI alle 1000kcal/pv. Mulla ei ole syömishäiriötä ja painan 75kg ja olen 180cm pitkä. Tämän myötä voin sanoa että 2000kcal/pv on täysin bullshittii... jos ihminen kuluttais päiväs 2000kcal ni oisin jo kuollu tätä menoo (näillä olettamuksilla), silti oon normaalipainonen lihaksikas nuori mies. Lihominen ja laihtuminen on mielestä kii, ei kaloreista muistakaa se! (tottakai jtn pitää syödä!)

      • goji

        Aineenvaihdunta on yksilöllistä toinen voi syödä enemmän koska on vilkas aineenvaihdunta ja hän laihtuu ja toinen jolla ei ole niin vilkas aineenvaihdunta ja hän lihoo samasta kalorimäärästä.


    • Anonyymi

      Tuhat kaloria ei oo ihan hirveästi sun keho polttaa muutenkin päivässä enemmän ku tuhan kaloria

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe