Martti Grönfors

soduko

Onko professori Martti Grönfors mustalainen?

33

6826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mustalainen

      Kovasti haluaisi olla mutta ei ole

      • sosiologian maisteri

        Jos teikeläisten elämästä on kiinnostunut, onko haluttava olla romani? Luultavasti osan teistä (ehkä suurimman osan teistä) epäluulonne valtaväestöä kohtaan on aiheuttanut sen että tämä Martti on voinut joutua lähestymään teitä ja luodakseen luottamusta tekemään jotain joka on tulkittu että "kovasti haluaisi olla". Olen lueskellut tätä palstaa uteliaisuuttani usein ja huomaan että monet mustalaiset ovat niin maineensa veroisia juntteja kun olla ja voi. On toki sitten järkeviäkin tapauksia jotka kirjoittaa ihan asiaakin. Miten olisi pieni avartuminen kohti ulkopuolista maailmaa. Oletteko te "fundamentalistit"(osa teistä suhtautuu tapakulttuuriin niin kuin kiihkouskovaiset) niin heikkoja ja epävarmoja että jos avarrutte valtaväestöä kohtaan heti luovutte omastanne ja unohdatte tapanne? Teillä on samanlainen suhtauminen kun joillakin uskonnoilla: Meidän lapset ei saa leikkiä ulkopuolisten kanssa, meidän väki ei saa avioitua ulkopuolisten kanssa. Mielestäni tässä olisi aihetta väitöstyölle koskien teidän psykologista yhteisökäyttäytymistä verraten uskontokuntiin.


      • Loisivakulttuuri

        Jos on, niin on ymmärrettävää ettei siitä pidä melua!


    • vain mä

      Martti on sen vanhan Grönforssin poika

      • Vitsihän se oli

        Tuo on se tarina, minkä minäkin olen kuullut. Kyllä vain, ihan on suomalainen mies vaikka komia nimi onkin:)))


    • mä vaan

      Asunut ennen ainakin seinäjoella.. kova kaveri nostamaan puntteja.

      • etä

        housun punteja


      • soduko

        katsoin netissä kuvaa Martista, niin ei hän kyllä ole yhtään mustalaisen näkönen, ja oli vielä valkoiset housut jalassa. ollaankohan me nyt samassa Martissa.


      • Vatajankoski Satakunta
        soduko kirjoitti:

        katsoin netissä kuvaa Martista, niin ei hän kyllä ole yhtään mustalaisen näkönen, ja oli vielä valkoiset housut jalassa. ollaankohan me nyt samassa Martissa.

        voisitko lähettää mulle sen kuvan jos se ei o se niin laitan sebn pois.jos näkisit mun et sanoisi et olen mustalainen


      • Martti Grönfors
        Vatajankoski Satakunta kirjoitti:

        voisitko lähettää mulle sen kuvan jos se ei o se niin laitan sebn pois.jos näkisit mun et sanoisi et olen mustalainen

        niin sieltä löytyy


      • samassa Martissa
        soduko kirjoitti:

        katsoin netissä kuvaa Martista, niin ei hän kyllä ole yhtään mustalaisen näkönen, ja oli vielä valkoiset housut jalassa. ollaankohan me nyt samassa Martissa.

        TINALIT!!!
        Kaalo ihan oikeasti sotkee asioita ku asioita, joka paikassa. Mahtava esimerkki nyt 'Martin' kanssa.


      • pertti G

        ihan eri martti


    • tom tam

      Selkeää puhetta Talludd, selkeään puhetta, sanon minä. Saisivat muutkin olla yhtä selkeitä puheissaan ja kirjoituksissaan.

    • agp

      eikö muuta ole tekemistä kun tehdä suku selvityksiä eikä tämä kyseinen martti ole romaneja

    • Martti Grönfors

      Voisitte varmaankin vähitellen lopettaa tuollaisen arvailun. Olen isäni puolelta Grönfors ja sukuni on asunut Hämeessä ainakin 600 vuotta. Äitini puolelta pohjalaista Hällströmin laajaa sukua. Ei yhden yhtä romania löytynyt toistaiseksi suvustani ja sukunimelläni ei mitään yhteyttä romaneihin. Ei olisi itselläni mitään sitä vastaan, että yhteys löytyisi, mutta kun ei vain ole löytynyt laajoissa sukututkimuksissa, joita on tehty sekä isäni, että äitini sukuihin. Eli terveiuset vain kaikille keskustelijoille.

    • On On se

      Minulla on varmaa tietoa että Martti on romaneita, sillä hän on mun veli, ja minä olen siis aito Grönfors, ja romaneita, voin laittaa kuvani jollette usko.

    • martinserkku

      on martti gunnar grönstrant mustalainen

    • Marttig

      Martti Gunnar Grönstrant on romani.
      tappoi isänsäkkin mutta en kirjota enempää ottaa nii vihaksi

    • gpg

      Niin onko järkeä tehdä sukuselvityksiä täälä oli Martti Grönfors vaaleita tai tummia muutenkin antakaa ihmisten olla tapahtumissa on ihan tarpeeksi annetaan jokaisen kukan kukkia.

    • kasvimaihinvaa

      Tällä sukunimellä olevat ovat kaikki kaaleja

    • ffaa

      Voi hyvää päivää.. Kuten Martti itse sanoi: suvustamme ei löydy mustalaisia vaikka kuinka yrittäisi hakea. Ja jos kuukkeloitte "Martti Grönfors", niin 5:stä ensimmäisestä kuvasta löytyy Martti... Milloin tämä suomi24 meni tämmötteksi ihmeelliseksi höpöhöpöksi? Hävettää, jos tämä on kuva Suomalaisuudesta

    • Anonyymi

      Olen tenttinyt aikoinaan osana jotain sosiologian oppikokonaisuutta Martti Grönforsin kirjan "Suomen mustalaiskansa". Siinä hän sanoo, että huolimatta siitä, että Grönfors on yleinen sukunimi mustalaisilla, hän itse ei ole mustalainen. Muuta en asiasta tiedä.

      • Anonyymi

        Ja niinpä hän oli tämän näköjään tässä samassa keskustelussa todennut itsekin.


    • Anonyymi

      Martti on eskimoisän ja hottentottiäidin muunsukupuolinen lapsi, kova mainemies ja innokas intersektionaalinen feministi. On myös arvostettu k*inija, jota moni kaalekin sen vuoksi kadehtii. Tämä on varma tieto, sillä olen saanut sen kaaleiden virallisesta uutispalvelusta Hevosmiesten tietotoimistosta.

      Terveisin Mahatma Gandhi (entinen Möhömaha-Mertsi)

      • Anonyymi

        Mutta oonko mie kaalee? Kerro sie Rakas. Mieli tekee ajasaavostella ja kunnioittaa valkolaisvanhuksii ja vähän harjoittaa turhaa mölinää ja tehdä rikoksia. Mutta ko miulla ei oo röijyä! Voinko olla oikia jeeno?


      • Anonyymi

        Onko Mike Soldier romani?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oonko mie kaalee? Kerro sie Rakas. Mieli tekee ajasaavostella ja kunnioittaa valkolaisvanhuksii ja vähän harjoittaa turhaa mölinää ja tehdä rikoksia. Mutta ko miulla ei oo röijyä! Voinko olla oikia jeeno?

        Hai sie ja hoi! Kyllä voit olla, kun ostat miulta sertivikaatin, joka totistaa siun olevan oikia jeeno. Mutta piä kiirettä, sertivikaatit menee kaupaks kuin kuumille kiville kuten vanha sanonta kuuluu. Miun kirjapaino elikkä miun kotikompuutterin rintteri ei ehdi tarpeeks nopeesti niitä tulostaa kaikille kysyjille vaan moni joutuu oottamaan jopa kuukauden.

        Nyt hinta vain 100 € ! Sijoita siekii totovoittos tähän sertivikaattiin. Sillä saapi sen kuuluisan Kela Gold -kortin, kun sossussa näyttää!


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe