Eturauhastulehdusesta

Tuskastunut mies

Moi!

Mulle on vuosien varrella puhjennut krooninen eturauhastulehdus, ja ehdottomasti pahin vaiva on tuo jatkuva turvotus eturauhasessa, eli käytännössä takapuolessa valtava paine.

Onko siihen olemassa mitään lääkettä joka veisi turvotuksen pois. Viekö Burana 600Mg pois turvotuksen kun syö niitä pitempäänm? Vai pitäisikö hommata järeämpiä lääkkeitä?

Lämpö auttaa mutta vain hetkellisesti mutta auttaako joku muu?

Urologille olen käynyt mutta hänelläkään ei ole antaa mitään täsmävinkkiä.

24

11704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghrryhh

      Olen sairastanut 30v kroonista eturauhastulehdusta.
      Tosi keljumainen vaiva varsinkin talvisin.Kipu on monesti niin paha ettei voi nukkua, ei juuri särkylääkkeet auta.
      Löysin sitten Granaattiomenan ja olen syönyt yhden päivässä oireet on lähes kadonneet.Voi sitä ilon ja onnen päivää kun huomasin että oireet helpottuu.

      • Kroonista on täälläkin

        Kiinnostaisi itsekin kokeilla kun olen kärsinyt näistä miesten vaivoista enemmän tai vähemmän 20-vuotta, viimeiset 5-vuotta olleet välillä aika kivuliaita.

        Mulla kyllä auttaa Ibuxin 600Mg, ja saan nukuttua yöni hyvin mutta istumista ei siedä oikein yhtään.


      • Nimetön
        Kroonista on täälläkin kirjoitti:

        Kiinnostaisi itsekin kokeilla kun olen kärsinyt näistä miesten vaivoista enemmän tai vähemmän 20-vuotta, viimeiset 5-vuotta olleet välillä aika kivuliaita.

        Mulla kyllä auttaa Ibuxin 600Mg, ja saan nukuttua yöni hyvin mutta istumista ei siedä oikein yhtään.

        En itsekkään oikein aluksi uskonut kun sanoivat granaattiomenan auttava,ei tosin lääkärit,2-viikon syönnin jälkeen oireet helpottuivat.Viime vuosina talvet oli yhtä helvettiä ei yön ei päivän rauhaa,mutta nyt ,voi tätä ilon ja onnen aikaa.


      • Kroonista on täälläkin
        Nimetön kirjoitti:

        En itsekkään oikein aluksi uskonut kun sanoivat granaattiomenan auttava,ei tosin lääkärit,2-viikon syönnin jälkeen oireet helpottuivat.Viime vuosina talvet oli yhtä helvettiä ei yön ei päivän rauhaa,mutta nyt ,voi tätä ilon ja onnen aikaa.

        tuotetta ei sitten saa sitten mistään, vai?


      • Nimetön
        Kroonista on täälläkin kirjoitti:

        tuotetta ei sitten saa sitten mistään, vai?

        Omenia saa melkein joka ruokakaupasta.On muuten täysin erillainen kuin tavallinen omena ,Sisällä olevat siemenet syödään,Halkaise granaattiomena veitsellä,sitten pane lautanen alle puristele puolikasta ulkopuolelta ja samalla kopistele vaikka puurokauhalla kuoren pintaa niin siemenet tippuu lautaselle ja on helppo ne syödä.


      • Kroonista on täälläkin
        Nimetön kirjoitti:

        Omenia saa melkein joka ruokakaupasta.On muuten täysin erillainen kuin tavallinen omena ,Sisällä olevat siemenet syödään,Halkaise granaattiomena veitsellä,sitten pane lautanen alle puristele puolikasta ulkopuolelta ja samalla kopistele vaikka puurokauhalla kuoren pintaa niin siemenet tippuu lautaselle ja on helppo ne syödä.

        täytyy kokeilla.


      • mnjkl

        auttavat myös. Voi ottaa joko öljynä tai kuivattuina siemeninä. Ja on lisäksi paljon helpompi tapa kuin tuoreiden granaattiomenoiden löytäminen ympäri vuoden kaupasta. Ainakin Helsingin Stockkalta löytyy sekä öljyä että kuivattuja siemeniä. Päivittäin kun ottaa ruokalusikallisen öljyä tai siemeniä, niin pysyy oireet poissa. Tätä keinoa etelä-euroopassa miehet käyttävät eturauhasongelmiin. Auttoi myös minulla. Tosin pitää jatkuvasti muistaa ottaa.


      • mehuakin on

      • Anonyymi

    • tai krooninen

      Vittumainen vaiva siis sanalla sanoen. Jos joskus sen saat et helpolla pääse eroon kuin ajan kanssa. Tauti on täysin vaaraton kumppanille. Olut varsinkin kylmällä terassituolilla provosoi "eetun" sykkimään entistä kiivaammin. Täristävä liikunta voi lisätä oireita. kylmät uimahousut alavatsalla kesäaikaan eivät ole hyväksi. tultuasi vedestä vaihda ajoissa lämpimään kylmettymisen estämiseksi.Jos jokin alkoholi sopii eturauhaselle hyvin niin se on kirkas viina. se on paras kaikista vaihtoehdoista jostain syystä. Lämpimät ammekylvyt auttavat eturauhastulehduksesta kärsiviä.Joskus varsinkin akuutissa tapauksessa sulfa-pitoinen lääke on ollut kova sana. tarivid kuurista ei juuri ole ollut apua. Paska juttu että usein se on viruksen aiheuttama ja siihen eivät kemialliset aineet tepsi. tietysti usein kun on kyse selkeästi virtsateiden ´vaivasta niin ei ole mahdotonta etteikö siellä bakteeri pesisi.Virusperäisen eturauhasentulehduksen takia laboratoriokokeissa ei näy muutoksia tulehdusarvoissa eikä virtsakokeessa ole tavallisuudesta poikkeavaa.Joskus pitkittyessään ja kroonistuessaan vaiva voi tuntua nivusissa sekä heijasteisena kiveksissä. Tällä tulehduksella on tapana antaa epäspesifisiä oireita.Niitä on vaikea määritellä. Välillä tulehdus voi virtsateiden kautta ulottua munuaisiin ja aiheuttaa pyelonefriitin eli munuais altaiden tulehduksen. Jos näin käy niin virtsatessä voi esiintyä heikohkosti verta. Hyvä hoitokeino kuten yleensäkin on paneminen. Säännöllinen yhdyntä kumpppanin kanssa esimerkiksi noin joka kolmas päivä kahdesti niin se pitää eturauhasen kunnossa.Märkä orgasmi tekee ihmeitä. Selkeä onanointi ei ole niin hyvä. Päästään parempaan tulokseen penis-vagina kontaktissa.Onanoinnissa saavuteetaan valitettavasti vain pinnallinen orgasmi ja pussit eivät huuhtoudu maksimaalisesti.
      Joskus voi olla kyse myös eturauhasensyövästä jos tulehdus jatkuu pitkään.Se voidaan tutkia palpoimalla l. tunnustelemalla etusormella eturauhasta.´Jos on ulkoisia muutoksia esimerkiksi selkeitä sormella tunnusteltavia kyhmyjä.Laboratoriokokeissa on hyvä selvittää PSA-arvo.Joskus tavallinen eturauhasen tulehduskin voi nostaa PSA-arvoa jonkun verran. Usein eturauhassyöpä on kuitenkin vanhempien miesten tauti. herkimmin siihen sairastuvat 60-80 vuotiaat. Eturauhastulehduksen sairastaneet eivät välttämättä saa koskaan eturauhassyöpää ja taas tulehdusta sairastaneet voivat saada sen. Ne ovat kaksi täysin eri vaivaa.
      Graanaattiomenan syönti oli minulle uusi keino tulehduksen hallintaan.Minulla ei ole ollut kolmeen vuoteen ollut vaivoja.Pankaa ystävät huolella. Se on parasta mitää elämässä voi tehdä, muu on enemmän tai vähemmän turhaa.

      • perseessä

        olen pari vuotta sairastanut tätä.aina pari-kolme kertaa vuodessa ilmottelee, jolloin sairastan sen kolmisen viikkoa ennenkuin menen lääkärille hakemaan alfuzosin lääkettä.se on auttanut, tai ainakin siltä tuntunut.ei ilmeisesti kuitenkaan kauhean paha kun on nyt lueskellut näitä.luulen saaneeni, tai aika varma, että suojaamattomasta yhdynnästä, jolloin jonkinnäköisiä bakteereja päässyt.sukupuolitautia ei tullut, mutta eturauhasen hirmuiset oireet parin viikon päästä joka oli pari kuukautta aivan karmivaa.tuntui että koko mies on aivan tukossa.ei pystynyt kusemaan, sattui koko ajan perhanasti vehkeeseen ja muutenkin tukossa.sitten kauheat kuumeet ja oudot oireet, joihin eturauhasen tyhjennys auttoi melkein välittömästi.no, kondomia täytyy käyttää.sen ainakin opin.kohta lääkettä hakemaan ja täytyypi sitä vihreää teetä sekä kurpitsansiemeniä ruveta ottamaan myös.toivottavasti ei pahene.olisi jo sairauksia omiksi tarpeiksi.


    • Jomotus loppui

      Olen tilannut Formula D.C. -nimisiä miesten tabuja jotka sisältävät mm. granaattiomena uutetta sinkkiä seleeniä jne. Tuotteeseen kuuluu myös harjoitusohjelma joka auttaa myös eturauhasvaivoissa ja parantaa erektiota. Mulla se autto, joka öinen WCssä juokseminenkin loppus parissa viikossa ja jomotus loppus kolmessa viikossa. Halut palas ja erektiokin jämäköityi. Samantapaista harjoitusohjelmaa näyttävät myyvän keski-euroopassa nimellä ORGAWELL, mutta sitä ei saa suomenkielisenä eikä se sisällä näitä tabletteja.

      • TT

        Mistä noita saa. Kokeilin googlettaa, mutta huonoin tuloksin. Onko se ohessa tuleva harjoitusohjelma joku dvd vai mikä?


      • Jomotus loppui
        TT kirjoitti:

        Mistä noita saa. Kokeilin googlettaa, mutta huonoin tuloksin. Onko se ohessa tuleva harjoitusohjelma joku dvd vai mikä?

        Formula D.C. tuotetta myy Biodatum niminen firma. Jos googlettaa suomenkielisiltä sivuilta "Formula D.C. Biodatum" niin kyllä löytyy. Itse näin ilmoituksen sanomalehdessä, esiteen voi tilata tekstiviestinä tai postitse. Soitin sinne ja kysyi kotisivua on kuulema vasta työn alla, "pitää ensin purkaa uusien asiakkaiden suma, ei ole millään ehditty".


      • Asiasta kiinnostunut
        Jomotus loppui kirjoitti:

        Formula D.C. tuotetta myy Biodatum niminen firma. Jos googlettaa suomenkielisiltä sivuilta "Formula D.C. Biodatum" niin kyllä löytyy. Itse näin ilmoituksen sanomalehdessä, esiteen voi tilata tekstiviestinä tai postitse. Soitin sinne ja kysyi kotisivua on kuulema vasta työn alla, "pitää ensin purkaa uusien asiakkaiden suma, ei ole millään ehditty".

        Tuo "Formula D.C. Biodatum" googletus ei oikein toimi, viittaa vain tälle sivulle takaisin. Biodatum:n yhteystiedot löytyy osoitteella:
        http://info.stakes.fi/tietokannat/apudata/lisatieto.asp?Orgtunnus=519


      • Googlettaja
        Asiasta kiinnostunut kirjoitti:

        Tuo "Formula D.C. Biodatum" googletus ei oikein toimi, viittaa vain tälle sivulle takaisin. Biodatum:n yhteystiedot löytyy osoitteella:
        http://info.stakes.fi/tietokannat/apudata/lisatieto.asp?Orgtunnus=519

        Tilasin tän Formula D.C. esitteen. Mielenkiintoista... Googletin eri asiaa hakusanoilla, löytyi tallaisia sivuja.

        Harjoitukset perustuu luultavasti tähän tutkimukseen:
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16104916

        Josta on myös julkastu ammattilaisille tarkotettu kirja:
        http://www.physiostuff.com/Product-Pelvic-Floor-Exercises-for-Erectile-Dysfunctions_18471.aspx

        BBC uutisoi aiheesta:
        http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3036188.stm

        Täytynee pistää tilaus sisään, palataan asiaan kun oon käyttänyt jonkin aikaa.


    • mies 31v.

      Itselläni on ollut viime kesästä lähtien krooninen eturauhastulehdus. Syynä kylmettyminen ja uskoakseni myös istumatyöllä oli vaikutusta asiaan. Antibiootteja söin aluksi, muttta niitä ei vatsa kestänyt joten jätin parikin kuuria kesken. Parin ensimmäisen kuukauden aikana yöunet jäi vähiin ja kuseminenkin oli välillä lähes mahdotonta.

      Antibioottien jälkeen minulle määrättiin sulfakuuri jonka söin loppuun. samaan aikaan aloitin syömään myös A. Vogelin Prostaforce kapseleita, jotka sisältävät sahapalmu-uutetta. Lisäksi aloin syömään Prostavit-tabletteja. Jonkin aikaa tämän jälkeen oireet alkoivat helpottaa ja välillä alkoi olla lähes oireetomia aikoja.

      Nyt kahdeksan kuukautta taudin puhkeamisen jälkeen vaiva muistuttelee aina välillä, jos istun liian pitkiä aikoja töissä, samoin jalkojen kylmettyminen aloittaa helposti kipuilun. Stressillä tuntuu myös olevan vaikutus tähän vaivaan. Lääkäri sanoikin että yleisin eturauhastulehdusta pahentava tekijä nuorilla miehillä on stressi.

      Kalliit Prostaforce kapselit(lähes 30€/30 kpl) olen nyttemmin korvannut osoitteesta www.iherb.com saatavilla sahapalmu-uutekapseleilla (~8$/60 kpl), jotka tulevat jo huomattavasti halvemmaksi. Tilaaminen on helppoa ja postikulut pienet.
      http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Saw-Palmetto-Standardized-Extract-320-mg-60-Softgels/24?at=0

      Olen yrittänyt löytää tuolta myös edullisempaa korvaajaa Prostavitille. Seuraavaksi ajattelin koittaa tilata sahapalmu-uutekapseleita, joissa on mukana myös sinkkiä ja. pygeumia. http://www.iherb.com/Now-Foods-Prostate-Support-180-Softgels/757?at=0

      Jos iherb.comista tilaaminen alkoi kinnostamaan, niin syöttämällä tilauksen yhteydessä koodin OMO769 saat 5$ alennusta ekasta tilauksestasi.

      Olen kokenut että sahapalmu-uutteella ja sinkillä on ollut suuri vaikutus oireiden kurissapitämiseksi. Kun lopetan näiden syömisen alkaa eturauhanen taas oireilemaan.

      • aelinae

        Jos innostutte tilaamaan iherbisä, niin koodilla MET736 saa viiden dollarin alennuksen ekasta tilauksesta.


    • Hopoki

      Turha vaiva tilailla tuollaisia kokemusta on.

    • Muita vaihtoehtoja

      Tri Tolosen tuote S- tai K- marketin hyllystä, SUPERMAN, toimii myös eturauhasen hoitoon. Kannattaa kokeilla.
      Kurpitsan siemenet ovat hyviä, eikä maksa paljon.
      Hyvä tuote on myös norjalaisen lääkefirman NaturaMed Pharma :n tuote, ProstaX, jota olen tilannut ja käyttänyt pitkään.

      Olen todennut, että rannikkomännyn kuoriuutetabletti PYCNOGENOL, markettien luontaistuotenhyllystä, toimii myös minulla eturauhasta hoitaen.

    • Pekka

      Näyttää olevan aika paljon näitä tuotteita jotka auttavat eturauhas-vaivoihin. Itse olen huomannut havupuujuoman auttavan. Sekä itselläni, veljelläni että naapurillani. Veljelläni ps- arvo oli 9, mutta jo viikon juomakuurin jälkeen se laski 4:än. Lääkäri ihmetteli, ja kysyi että käytettekö te jotain lääkettä. Lääkettä ei kahden tutkimuksen aikana ei ollut vielä annettu, ja ainoa selitys on että tämä havupuu-uutejuoma tehosi näin hyvin. Myös naapurini sanoi ettei hän ensin uskonut juoman vaikutukseen, mutta pakko oli hänenkin uskoa kun hänelläkin ps-arvot putosivat heti viikon käytön jälkeen.

      Itse on juomaa heti kun alkaa jomotuksia tuntumaan, ja juoma auttaa joka kerta.

    • Lääkärin etiikka

      Kyllä on helppoa kun psa arvo on 9 minulla oli 40 lääkäri vain sanoi johtuu suurentuneesta rauhasesta kun kuoli ise eturauhassyöpään pääsin toiselle lääkärille joka lähetti heti keskussairaalaan jossa syöpä todettiin. Nyt 60 kertaa sädehoitoa, liekkö tehonnut psa 0,3 ja virsavaivat poissa. Jälkitautina tuli eunukki.
      Jos lääkäri ei tajua 4 voutta seurattuaan että jotain on vialla niin ihmettelen mistä heille maksetaan. Tämä oli jo toinen vaiva jossa lääkärin toiminta oli ala arvoista.

    • Anonyymi

      Minua auttoi Prostatop, olen käyttänyt 2kk. Ei enää kipua. Mutta en tiedä onko minun eturauhanen suurentunut.
      Kun tilatte Iherb:sta niin on vaara että valmiste on Fimea lääkeaine rekisterissa ja sen importti on kieletty. Sakko tulee

    • Anonyymi

      Monet kärsivät eturauhastulehduksesta aivan turhaan, koska lääkärit luulevat että kyseessä on bakteerijuttu.

      Se ei välttämättä ole niin.

      Oireet alkavat heti kun istuu odottamaan linja-autoa ja on hiukankin viileää. Eivät ne bakteerit siitä ole tietoisia.
      Kun istut paikallasi, ja sinulla ei ole lämpimiä saappaita ja pitkiä alushousuja, niin jalkojen verisuonet supistuvat viileässä. Tästä seuraa että verenkierto jalkojen kautta vähenee.
      Sydän pumppaa kuitenkin yhtä paljon verta, joten verenkierron täytyy lisääntyä jossain muualla vastaavasti.
      Veri painaa viisi kiloa ja se on nestettä. Siksi se kerääntyy juuri alavatsaan ja virtsarakon ympärille, aiheuttaen paineen tunnetta ja tihentyvää virtsaamistarvetta.

      Teepä pieni koe: Kun sinulla tuntuu kipu alavatsassa, niin kuumenna jalkapohjiasi vaikka kuumassa vedessä tai lämpöpuhaltimen avulla.
      Niin pian kuin jalkasi tulevat lämpöisiksi, kipu alavatsasta häviää!

      Tulevaisuudessa pidä huoli siitä että jalkasi ovat aina lämpöiset. Älä' lämmitä vatsaasi, sillä veri kerääntyy lämpimään, parempi kylmentää vatsaa.

      Kun tiedfät mistä kipu johtuu, voit sen torjua. Saattaa viedä jonkun aikaa, kunnes olet täysin vapaa kivustasi, mutta muutaman viikon päästä tunnet olosi siedettäväksi ja lopulta pääset vaivastasi eroon.

      Onnea sinulle! Minulla oli sama vaiva viisi vuotta, kunnes opin hoitamaan ja estämään. Nut olen ollut terveenä vuosikymmeniä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe