hoikka mutta PITKÄ

???

Nyt etsitään kohtalotovereita ja vinkkejä...kun kaupoista tuntuu löytyvän vain standardikokoisia vaatteita, kaikki ääriryhmät jäävät paitsioon... Elikkäs aletaanpas keräämään tämän topicin alle vaateliike/merkki/tuote vinkkejä pitkille hoikille naisille (miksei muuten pojillekin)!!! Toivottavasti löytyy kohtalotovereita ...
Eli heti kun osuu silmään jossain kaupassa sopivia vaatteita (etenkin housuja ja hameita, mutta myös paidoissa jää ainakin mulla hihat ja helmat lyhyiksi, eli myös niitä)niin tänne rustailemaan tietoja muille kiinnostuneille. kunnon MISSIO siis :)))

16

2296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HHH

      ...eli 183cm pitkä ja muiden mittojen puolesta kokoa 36/38! Itseasiassa oma tilanteeni ei ole kovin paha, asustelen nimittäin ulkomailla ja ainakin isoimmissa kaupungeissa hiukan kalliinpia vaatemerkkejä löytyy monen pituisina. Myös pikkuliikkeet, joissa suunnitelija/ompelijat työskentelevät paikanpäällä saa helposti -ja yleensä ilman lisäkustannuksia- pidennettyä lahkeet tai hihat. Pitkän tytön siis kannattaa ennen kaikkea olla myös rikas tyttö...
      Toisaalta hiukan pienemmällä budjetilla shoppaaville vinkkinä: mm. H&Mssa on joissain housumalleissa jätetty lahkeiden käänteisiin sen verran ylimääräistä, että avaamalla sauman ja ompelemalla itse pienemmän käänteen saa 2-4cm lisäpituutta.

      • yli 180 cm

        Lohdullista kuulla, että muutkin painii saman ongelman kanssa. Kyllä vaatteiden etsiskelyyn pitää käyttää tosi paljon enemmän aikaa kun standardimittaisten, ja vuosien varrella on rimakin vähän pudonnut vaatteiden suhteen. Kiva vaate on useimmiten liian lyhyt, usein on tyydyttävä johonkin sopivaan, mutta ei niin kivaan vaatteeseen. Oon ite kans aika hoikka, joten jos kokeilee esim 42 -housuja, joskus 40kin, niin leveyttä on jo niin mielettömästi, ettei mitään rajaa. Joskus tosi harvoin oon onnistunu löytämään esim 36 kokoa olevat farkut, jotka on kuitenki TOSI pitkät, merkki tais olla Esprit. Kenkien suhteen olen suht onnellinen, mun koko on 41-42, joten yleensä löytyy suht koht ok kenkiä. Korollisia kenkiä en halua pitää, koska olen muutenki pitkä, mutta mieli tekis. Mites kenkäasiat teillä muilla pitkillä?
        Tsemppiä vaateostoksille meille kaikille!


      • ???
        yli 180 cm kirjoitti:

        Lohdullista kuulla, että muutkin painii saman ongelman kanssa. Kyllä vaatteiden etsiskelyyn pitää käyttää tosi paljon enemmän aikaa kun standardimittaisten, ja vuosien varrella on rimakin vähän pudonnut vaatteiden suhteen. Kiva vaate on useimmiten liian lyhyt, usein on tyydyttävä johonkin sopivaan, mutta ei niin kivaan vaatteeseen. Oon ite kans aika hoikka, joten jos kokeilee esim 42 -housuja, joskus 40kin, niin leveyttä on jo niin mielettömästi, ettei mitään rajaa. Joskus tosi harvoin oon onnistunu löytämään esim 36 kokoa olevat farkut, jotka on kuitenki TOSI pitkät, merkki tais olla Esprit. Kenkien suhteen olen suht onnellinen, mun koko on 41-42, joten yleensä löytyy suht koht ok kenkiä. Korollisia kenkiä en halua pitää, koska olen muutenki pitkä, mutta mieli tekis. Mites kenkäasiat teillä muilla pitkillä?
        Tsemppiä vaateostoksille meille kaikille!

        Itse olen hieman yli 180 pitkä ja n. kokoa 36/38. Kengissä menee yleensä koko 40, joten siinä ei ole ongelmia, mutta olen kuullut että kengissä koko 42 alkaa tuottaa naisilla vaikeuksia (ystävän koko 44)Itsekään en käytä paljoakaan korkokenkiä, vaikka haluaisinkin, mutta olen kyllästynyt ihmettelyihin ja kauhisteluihin...(onneksi on pitkä poikaystävä.) Veljeni on harkinnut painattavansa paitaansa pituutensa ja vastauksen "kyllä, pelaan koripalloa" , jotta ihmiset säästyisivät kysymästä. Vaikka toki on luonnollista että uteliaita riittää. Itse olen iloinen pituudestani enkä enää tunne itseäni "kömpelöksi"...Siihen on tottunut että suurin osa ihmisistä on lyhyempiä kuin minä, miehet mukaan lukien.
        Farkkuja löytyy pitkiä liikkeestä nimeltä jc(?? tai jotain??)...heillä on lahkeiden lyhennyspalvelu sitä tarvitseville. Mutta näitäkin farkkuja löytyy vain tietystä merkistä muistaakseni. Onlyssa ja HM:llä on joskus erityis pitkiä malleja, mutta niitä joutuu aina erikseen kyselemään. Seppälästä joskus myös löytyy pitempiä malleja...
        Mutta itse peräänkuuluttaisin myös paitoja ja takkeja...Olen kyllästynyt kulkemaan kauheissa teltoissa, mutta muuta ei voi, koska pienemmässä koossa hihat on lyhyet ja napa selkä vilkkuu!
        Shoppailu ei koskaan ole mitään erityistä huvitusta, kun tuntuu ettei koskaa löydy mitään... ja rahaa ei ole teettää. Olenkin ajatellut opetella ompelemaan...jos vaan olis aikaa
        TOSI Kiva, että olette kirjoitelleet tänne ja ehkä uusiakin kohtalotovereita ilmaantuu, ja kenties hyviä vinkkejäkin =)


      • just me
        ??? kirjoitti:

        Itse olen hieman yli 180 pitkä ja n. kokoa 36/38. Kengissä menee yleensä koko 40, joten siinä ei ole ongelmia, mutta olen kuullut että kengissä koko 42 alkaa tuottaa naisilla vaikeuksia (ystävän koko 44)Itsekään en käytä paljoakaan korkokenkiä, vaikka haluaisinkin, mutta olen kyllästynyt ihmettelyihin ja kauhisteluihin...(onneksi on pitkä poikaystävä.) Veljeni on harkinnut painattavansa paitaansa pituutensa ja vastauksen "kyllä, pelaan koripalloa" , jotta ihmiset säästyisivät kysymästä. Vaikka toki on luonnollista että uteliaita riittää. Itse olen iloinen pituudestani enkä enää tunne itseäni "kömpelöksi"...Siihen on tottunut että suurin osa ihmisistä on lyhyempiä kuin minä, miehet mukaan lukien.
        Farkkuja löytyy pitkiä liikkeestä nimeltä jc(?? tai jotain??)...heillä on lahkeiden lyhennyspalvelu sitä tarvitseville. Mutta näitäkin farkkuja löytyy vain tietystä merkistä muistaakseni. Onlyssa ja HM:llä on joskus erityis pitkiä malleja, mutta niitä joutuu aina erikseen kyselemään. Seppälästä joskus myös löytyy pitempiä malleja...
        Mutta itse peräänkuuluttaisin myös paitoja ja takkeja...Olen kyllästynyt kulkemaan kauheissa teltoissa, mutta muuta ei voi, koska pienemmässä koossa hihat on lyhyet ja napa selkä vilkkuu!
        Shoppailu ei koskaan ole mitään erityistä huvitusta, kun tuntuu ettei koskaa löydy mitään... ja rahaa ei ole teettää. Olenkin ajatellut opetella ompelemaan...jos vaan olis aikaa
        TOSI Kiva, että olette kirjoitelleet tänne ja ehkä uusiakin kohtalotovereita ilmaantuu, ja kenties hyviä vinkkejäkin =)

        oon kans ite melk.180 cm ja hoikka...
        kaikista pahinta on just toi housujen osto..sopivat ois 36/38,mut ne lahkeiden pituudet...ohhoh...
        kannattaa kokeilla pepe jeans-farkkuja,niitä myyvät ainakin sokokset suomessa...ylihyvän näkösiä ja taatusti pitkät lahkeet,beaversilla on kans hyviä malleja...jonnekin kappa ahliin ei kannata edes vaivautua menemään...=)
        ja vielä jos olet pitkä ja vielä vaalea niin ei kannata mennä thaimaaseen...oikeesti,jotkut niistä naisista yrittää kirjaimellisesti räkiä sun päälle...nythän se naurattaa mut ei keväällä kun olin siel...=)no mut eiköhän niitten kohtauksista pitkällä pinnalla ja huumorilla selviydy!
        shoppailuonnea ja hyvää syksyä kaikille! =)


    • 183cm

      Taitaa kaikilla pitkillä ja hoikilla olla sama ongelma. Itse löysin tuossa sattumalta ollessani ostoksilla Zarasta farkut jotka ovat riittävän pitkät. Itse asiassa lahkeet menivät kantapäiden alle joten housuja on lyhennettävä mutta onneksi helpompi niin päin. =) Ja hintakaan ei päätä huimaa, 17euroo.
      Kengistä sen verran, että niitä on ainakin minun aika vaikea löytää. Koko on 42 ja mieluisia ei oikeen löydy. Korkokenkiä käytän myös jonkin verran vaikka pituutta todellakin on riittävästi.

      • Poju...

        Olen 16-v ja 180cm pitkä ja 61kg,elikkäs viihdyn ihan hyvin vartalossani ja olen myöskin itsevarma esiintymistilanteissa,jos rinnalla on lyhyempiä ihmisiä.Voi vaikuttaa aika karseelta saada tuollaisesta itsetuntoa,mutta kyllä mulla vain näin on...
        On mahtavaa olla pitkä,mutta välillä olisi käytännöllistä olla lyhyt,esim. pimeällä kadulla yöllä kasvojasi läpsivät n.170cm:n korkeuteen leikatut puunoksat.:)


    • 180+

      Hei kaikki pitkät!
      Päätin kirjoittaa tänne muoti-palstalle, vaikka aiheeni onkin hiukan toinen.
      Minua kiinnostaisi tietää, oletteko te kaikki sinut pituutenne kanssa, vai onko joukossa minun lisäkseni muitakin, jotka eivät vielä ole hyväksyneet itseään sellaisena kuin he ovat. Olen itse jo kolmenkympin korvilla, ja edelleenkään en ole oppinut hyväksymään pituuttani. Olen katkera, kun en löydä sopivia vaatteita, ja muutenkin monet asiat laitan pituuden syyksi. Inhoan sitä, että olen pitkä, eikä asiaa yhtään helpota ihmisten (ystävällinenkin) päivittely tyyliin Oletpas sinä pitkä! Pelaat varmaan koripalloa (Ei, en ole koskaan pelannut!) Haaveilen siitä, että olisin reilusti yli 10 cm lyhyempi, enkä aina erottuisi massasta joukon pisimpänä ja muita päätä pidempänä. Haaveilen myös siitä, että voisin mennä vaatekauppaan ja löytää sopivia vaatteita, kengistä puhumattakaan. Minuun eivät todellakaan tehoa mitkään ihmisten vakuuttelut siitä, miten minun pitäisi olla ylpeä pituudestani jne. En ole, enkä tule olemaan. Itsetunto on paljolti tästä syystä aika alhainen.
      Olisi todella kiva kuulla muista kohtalotovereista, vai olenko ainoa laatuani?

      • *pitkä*

        Itse olen pitkä (180cm) nainen ja en ole koskaan tuntenut alemmuuskomplekseja pituuteni takia. Päinvastoin, olen ylpeä pituudestani.
        Upeita, pitkiä naisia on maailmalla esim. Elle McPherson(hänen vartalo on monesti äänestetty maailman parhaaksi), Minnie Driver, Nicole Kidman, Claudia Schiffer..tässä vain muutamia mainitakseni.
        Pitkä nainen=rotunainen. Näin ainakin kansainvälisissä ihanteissa. Älkää antako yhden suomalaisen mielipiteen vaikuttaa itsetuntoonne! Ryhti ylvääksi ja menoksi:)!


    • 184

      Täytyy kyllä myöntää, että itte en ainakaa oo löytäny sopivia vaatteita.. Housuja en enää viitti edes ettiä. Se on turhaa.. puntin sisäpituus pitäs olla 90cm, että olisin tyytyväinen... Joten oon alannu tekeen housuni itte. aluks oli opettelemista, mutta nykyään ne käy miltei kaupoista ostetuista housuista.
      Paitojen kanssa on ongelmia myös, mutta ei niin paljoo... Hihoista ei löydy pituutta. Mikä on toisinaan kurjaa. Joten kun katson vaatekaappiin niin sieltä löytyy vähäsesti tietynlaisia vaatteita. Ei voi aina kulkea muodin mukaan.
      Kenkien suhteen mulla ei oo ongelmia. Jalka on kokoo 40. Tosin siskoillani on asia ihan eri. Ne ei tahdo löytää helpolla kenkiä.
      Niin ja tuosta, että olenko tyytyväinen pituuteeni. Täytyy sanoa, että olen. Olen ylpeä. Ja varsinki jos me kaikki siskokset kuljetaan yhdessä yleisillä paikoilla. Kaikilla meillä tuota pituutta on yli 180 ja olemme hoikkia.
      Toisinaan se kyllä ärsyttää ihmisissä, että ne vahtaa päästä varpaisiin ja kauhistelee... Vaikka ny ei oo pisimmästä päästä oleva nainen..
      Niin ja mikä meitä kieltää käyttämästä korkokenkiä. Yhtälailla voimme käyttää niitä ku lyhyetkin.
      Ja vielä siitä, että lyhyemmät ihmiset valittavat, että tehdään liian pitkiä housuja taikka paidoissa on liian pitkät hihat. Paljo helpompaa se mielestäni on lyhentää housuja ku alata pidentään niitä...
      Mutta onnesta ei kuitenkaa oo ihan yksinään tämän ongelman kanssa...
      Tsemppiä kaikille pitkiä ja olkaa ylpeitä pituudestanne1 ;)

    • Kaunis nainen

      Pitkiä housuja en ole Suomesta löytänyt sitten mistään. Ei ole niinku missään olemassakaan!
      Venäjällä on kyllä pitkiä ihmisiä, joten kaupoistakin voisi löytyä suht. pitkiä housuja..
      Paidat ovat se suurin ongelma, kun hihat ovat tosiaan ylilyhyet.. et tavallisen 38/40 paitiksen hihat ovat melkein kyynärpäihin! siitä nyt selviytyy käärimällä hihat lyhyemmiksi..ja se shoppailu on kyllä kaikkea muuta kuin huvia..jos on aikomusta ostaa housut..
      Opiskelen itse pukuompelijaksi, joten tulevaisuudessa ei ole sitä housuongelmaa..että joutuu yksissä housuissa olemaan koko ajan..

    • ???

      Itse kuulun myös siihen joukkoon joka on ehdottoman ylpeä pituudestaan. On kivaa olla pitkä ja olen iloinen siitä, huolimatta vaate ym. ongelmista!
      Mutta aina ei ole näin ollut: teini-iässä harmittikin välillä, kun oman ikäiset pojat oli paljon lyhkäsempiä... sillon kun kuitenkin ne asiat oli paljon mielessä. Kuitenkin olen kokenut saaneeni aina paljon huomiota, ja osittain pituudenkin ansiosta. Ryhti on kyllä tärkeä asia. Pitkän ihmisen täytyy erityisesti kiinnittää huomiota kehonsa kannattelemiseen! Vanhemmilla pitkillä ihmisillä on varmaan enemmän hankaluuksia ollut, kun aiemmin ihmiset olivat keskipituudeltaan vielä lyhyempiä...
      Itse suhtaudun näihin pituuden ihmettelijöihin ja koripalloharrastusten tivaajiin aika huvittuneesti...enhän minäkään ihmettele ääneen kenenkään ylipainoa tai vaikka lyhyyttä, eikä sitä pidettäisi kovin sopivanakaan. Toki ihmettelyt ovat usein ihaileviakin... Se tuo hyvän mielen.
      Sinä joka opiskelet pukuompelijaksi, perustatkin sitten pikku putiikin meille pitkille ja hoikille naisille :) eikö vaan?

      • tyttö

        Tottakai..:)
        Äiti sanoi joskus, että pitkät ihmiset ovat kiltteja.. miksipä en tekisi pitkille ihmisille vaatteita..? Löytyisi kysyntää, koska ei Suomessa ole sen kummepia kauppoja..


    • lissu

      Marimekon vaatteet ovat tosi pitkille.
      Olen 175 cm ja maeimekon neulehame on liian pitkä...
      Samoin heidän takinhihat ovat pitkiä...
      Hinta on melkoinen,, mutta hyvin huollettuna
      vaate kestää....

    • nainen 178 cm

      Olen tilannut Josefssons postimyynnistä paitoja, joissa on ollut tarpeeksi pitkät hihat minulle, vaikka minulla on erittäin pitkät kädet. Paidat ovat olleet kokoa 38/40. Lahkeetkin ovat joissakin housuissa huomattavan pitkiä. Joskus lahkeen sisäpituus on jopa 88 cm. Niissä on onneksi tarkasti mainittu pituus ja hinnatkaan siellä yleensä eivät ole päätä huumaavia... Jos vain viitsitte tilata kotiin katsottaviksi, niin kannattaa yrittää!!!

      Minä olen myös ylpeä pituudestani vaikkakin vaatteiden osto ole kovin mukavaa.. Käytän korkokenkiä juhlissa ja mielestäni siinä ei ole mitään erikoista. Valitettavasti jalkani on niin suuri, että joudun tyytymään sandaalimallisiin korkkareihin.. Mutta tsemppiä muillekin pitkille ja hoikille ihmisille!

    • eilif
    • IhmettelenKauhiasti

      Olen vain 171 cm pitkä, mutta en löydä Sokoksesta itselleni sopivia vaatteita. Loppuuko muilla tämänpituisilla heidän merkeistään esim jakut puoleenväliin selkää ja housunpuntit pohkeisiin?

      Meillä vaatekauppatarjonta on vähäistä, joten toivoisin että S-ketjukin jo pikkuhiljaa tajuaisi, että suomalaisen naisen keskipituus on 168 cm. Heidän vaatteensa istuvat hyvin 155-160 cm:n pituisille naisille. :O

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe