kissan tiineys?

mitkä on

merkit tiineydestä? Haluan siis "oikeita" vastauksia! Olen kuullut ainakin 100 eri versiota ja nyt olis kiva kuulla mikä on oikee?
Elikkä kissan nisut? tuleeko niitten olla vaaleenpunaiset vai niinkuin kovat riisinjyvät?
kissan ikä? siis mikä?
kissan koko?
muut tiineyden merkit?
onko ne arkoja?
hellyydenkipeitä?
nälkäsiä?
unisia?
ultraan en mee,täälläpäin maksaa yksi ultra 70e..
vähän liian hinnakasta!

37

7849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että pentujen

      teettäminen se vasta kallista onkin? Ne tulee rokotuttaa, madotuttaa, jne. Jos et ole valmis maksamaan 70 e kissan hoidosta, kehotan leikkuuttamaan kissan kerralla. Tulee halvimmaksi. Pentujen hoitaminen on erittäin kallista.

      • alkup.

        paljon pentujen kasvattaminen maksaa! Ja kuka on sanonut että ne "kasvaa"? Kyseessä on siis vahinko! ja joo meinaan kyllä leikata sen jossain vaiheessa, mutta nyt oli kyse siitä mistä huomaa tiineyden ilman ultraa!


      • En tajunnut aiemmin
        alkup. kirjoitti:

        paljon pentujen kasvattaminen maksaa! Ja kuka on sanonut että ne "kasvaa"? Kyseessä on siis vahinko! ja joo meinaan kyllä leikata sen jossain vaiheessa, mutta nyt oli kyse siitä mistä huomaa tiineyden ilman ultraa!

        Ok, haluat siis tietää tiineyden merkit. Ja jos kissasi on tiineenä, niin pennut tapetaan? Ok, nyt tajusin. =)

        Tiineyden merkit kissalla (kesto 9kk):
        -pahoinvointi/ruokahalun kasvu
        -väsymys
        -nisät punertavat ja turpoavat (epävarma merkki)
        -painon nousu
        -jos kiima alkaa uudestaan, on ollut valeraskaus


      • alkup..
        En tajunnut aiemmin kirjoitti:

        Ok, haluat siis tietää tiineyden merkit. Ja jos kissasi on tiineenä, niin pennut tapetaan? Ok, nyt tajusin. =)

        Tiineyden merkit kissalla (kesto 9kk):
        -pahoinvointi/ruokahalun kasvu
        -väsymys
        -nisät punertavat ja turpoavat (epävarma merkki)
        -painon nousu
        -jos kiima alkaa uudestaan, on ollut valeraskaus

        ehkä jotkut tykkää että olen "raaka" kun meinaan tappaa poikaset mutta kissa pääsi karkaamaan ja en halua pentuja kasvatella kun kissoja on jo nyt aivan liikaa! oikeesti paras tapa saada kissat kuriin olis se että kissoja sais ainoastaan ostaa ja nekin olis sitten valmiiksi steriilejä, se estäis turhan lisääntymisen! minua potuttaa kun katti pääsi ulos mutta nyt on liian myöhäistä sitä murehtia!.... Oikein kuvottaa lukea täälläkin viestejä siitä että miten kissan saa parhaiten lisääntymään!.. Järki käteen ja antakaa koti mielluimmin kissoille jotka jo on täällä! Miksi pitää niitä lisää tuoda kun niitä on jo liikaakin!


      • kuitenkin...
        alkup.. kirjoitti:

        ehkä jotkut tykkää että olen "raaka" kun meinaan tappaa poikaset mutta kissa pääsi karkaamaan ja en halua pentuja kasvatella kun kissoja on jo nyt aivan liikaa! oikeesti paras tapa saada kissat kuriin olis se että kissoja sais ainoastaan ostaa ja nekin olis sitten valmiiksi steriilejä, se estäis turhan lisääntymisen! minua potuttaa kun katti pääsi ulos mutta nyt on liian myöhäistä sitä murehtia!.... Oikein kuvottaa lukea täälläkin viestejä siitä että miten kissan saa parhaiten lisääntymään!.. Järki käteen ja antakaa koti mielluimmin kissoille jotka jo on täällä! Miksi pitää niitä lisää tuoda kun niitä on jo liikaakin!

        kasvattaa nämä poikaset ja luovuttaa ne eteenpäin, ottaa tapauksesta vaarin ja leikkuuttaa kissa heti kättelyssä. Kissa tekee ensipentueen pienenä, n. 2-3 pentua. Kyllä niille varmasti kodit löytyisi.

        Et ole raaka, mutta ehkä kuitenkin miettisin mahdollisuutta antaa pentujen syntyä ja emon hoitaa ne. Kissalle voi olla järkytys kun nisät tuottavat maitoa ja pennut on viety. Kissa on myös erittäin suojeleva pentujaan kohtaan.

        Toivon kuitenkin ensisijaisesti, ettei kissasi ole tiineenä.


      • jo nyt aivan liikaa
        kuitenkin... kirjoitti:

        kasvattaa nämä poikaset ja luovuttaa ne eteenpäin, ottaa tapauksesta vaarin ja leikkuuttaa kissa heti kättelyssä. Kissa tekee ensipentueen pienenä, n. 2-3 pentua. Kyllä niille varmasti kodit löytyisi.

        Et ole raaka, mutta ehkä kuitenkin miettisin mahdollisuutta antaa pentujen syntyä ja emon hoitaa ne. Kissalle voi olla järkytys kun nisät tuottavat maitoa ja pennut on viety. Kissa on myös erittäin suojeleva pentujaan kohtaan.

        Toivon kuitenkin ensisijaisesti, ettei kissasi ole tiineenä.

        kissoja joten EN anna poikasten jatkaa elämää! Käytän mieluimmin ne rahat tämän kissan sterilisaatioleikkaukseen! Jos nyt rupeisin jotain pentuja kasvattelemaan niin menis pieni liuta rahaa eläinlääkäriin!..En anna elää...


      • zhivotnoe
        jo nyt aivan liikaa kirjoitti:

        kissoja joten EN anna poikasten jatkaa elämää! Käytän mieluimmin ne rahat tämän kissan sterilisaatioleikkaukseen! Jos nyt rupeisin jotain pentuja kasvattelemaan niin menis pieni liuta rahaa eläinlääkäriin!..En anna elää...

        No, siellä kuuluu olevan oikein todellinen eläinten ystävä!!!!


      • tehdä
        jo nyt aivan liikaa kirjoitti:

        kissoja joten EN anna poikasten jatkaa elämää! Käytän mieluimmin ne rahat tämän kissan sterilisaatioleikkaukseen! Jos nyt rupeisin jotain pentuja kasvattelemaan niin menis pieni liuta rahaa eläinlääkäriin!..En anna elää...

        ilmotuksen eläinsuojeluyhdistykseen! Tollanen kusipää ei kissaa ansaitse. Jumalauta jos et pentuja halua niin olisit miettinyt vähän aikasemmin ja leikkauttanu sen.


      • Janhenia
        alkup.. kirjoitti:

        ehkä jotkut tykkää että olen "raaka" kun meinaan tappaa poikaset mutta kissa pääsi karkaamaan ja en halua pentuja kasvatella kun kissoja on jo nyt aivan liikaa! oikeesti paras tapa saada kissat kuriin olis se että kissoja sais ainoastaan ostaa ja nekin olis sitten valmiiksi steriilejä, se estäis turhan lisääntymisen! minua potuttaa kun katti pääsi ulos mutta nyt on liian myöhäistä sitä murehtia!.... Oikein kuvottaa lukea täälläkin viestejä siitä että miten kissan saa parhaiten lisääntymään!.. Järki käteen ja antakaa koti mielluimmin kissoille jotka jo on täällä! Miksi pitää niitä lisää tuoda kun niitä on jo liikaakin!

        leikkauta emo kissaa jo nytten? En nyt toki tiedä kuinka kauan tuosta vahingosta on, mutta jos siitä on esim. kuukausi niin emon voi aivan huoletta leikkauttaa vielä.


      • pahalla mutta
        tehdä kirjoitti:

        ilmotuksen eläinsuojeluyhdistykseen! Tollanen kusipää ei kissaa ansaitse. Jumalauta jos et pentuja halua niin olisit miettinyt vähän aikasemmin ja leikkauttanu sen.

        ei eläinsuojelu tähän asiaan ottais mitään kantaa! Jos ne työntäis nenänsä joka kerta sekaan kun kissan pennut lopetetaan niin niillä ei oliskaan aikaa muuhun!
        Ihan oikeesti nyt! Kissat on ihania MUTTA järki käteen, ei kaikkia kissoja voi pelastaa!!


      • pöyristynyt
        jo nyt aivan liikaa kirjoitti:

        kissoja joten EN anna poikasten jatkaa elämää! Käytän mieluimmin ne rahat tämän kissan sterilisaatioleikkaukseen! Jos nyt rupeisin jotain pentuja kasvattelemaan niin menis pieni liuta rahaa eläinlääkäriin!..En anna elää...

        viedä pennut sitten eläinlääkärille nukutettavaksi! Muutoin teko on eläinsuojelurikos!


      • Murukisu
        tehdä kirjoitti:

        ilmotuksen eläinsuojeluyhdistykseen! Tollanen kusipää ei kissaa ansaitse. Jumalauta jos et pentuja halua niin olisit miettinyt vähän aikasemmin ja leikkauttanu sen.

        On jokaisen oma asia, antaako pentujen kasvaa, vai ei.
        Meillä kissa on mahdollisesti tiineenä, ja me kasvatamme pennut ja opetamme(ellei emo sitä tee!) sisäsiiteiksi. Kenenkään ei tarvitse haukkua toista, jos tämä ei haluakkaan pitää pentuja.
        Tiineyden merkkejä ainakin meidän kissallamme: Kissaa nukutta ja se nukkuu paljon enemmän kuin normaalisti. Tässä tapauksessa kannataa jättää kissa rauhaan. Kissan ruokahalu nousee, ja muutama viikko myöhemmin se VOI romahtaa, joten ei syytä huolehtia. Kissa viihtyy eniten sisätiloissa.


    • Sara

      Kissan tiineys noin 65 päivää.Noin 40 päivän jälkeen alkaa vatsanseutu kasvaa ja nisät suurentuvat.Jos tiineellä kissalla on kohtutulehduksen oireita tai tummaa pahanhajuista emätinvuotoa,vie se heti eläinlääkäriin.

    • omenainen

      anna mulle se koko kissa. hoian ne pennut ja etin niille kodit.

      • blobs

        Just.

        Pistää vihaksi kissan puolesta. Omistajana ajattelematon idiootti.

        Kissallesi tekee todella hyvää, kun tapat pennut heti synnytyksen jälkeen. :(
        Mahtaa olla kiva olotila naaraalla. Etsinee myös surkeana pentujaan. (mietippä omalle kohdalle.Lapsesi kuolisi heti synnytykseen... Eläin tuntee myös tuskaa...)
        Jätä yksi pentu (kolli. On halvempi leikata) ja leikkuuta se pentu ennen luovutusta.(pennun voi leikata jo tuossa iässä) Otat leikkauksen hinnan kun luovutat pennun. 12viikkoa on sitten kissanpennun luovutusikä.



        _saunan takana on tilaa_

        (ei sille kissalle...)


      • ärtynyt
        blobs kirjoitti:

        Just.

        Pistää vihaksi kissan puolesta. Omistajana ajattelematon idiootti.

        Kissallesi tekee todella hyvää, kun tapat pennut heti synnytyksen jälkeen. :(
        Mahtaa olla kiva olotila naaraalla. Etsinee myös surkeana pentujaan. (mietippä omalle kohdalle.Lapsesi kuolisi heti synnytykseen... Eläin tuntee myös tuskaa...)
        Jätä yksi pentu (kolli. On halvempi leikata) ja leikkuuta se pentu ennen luovutusta.(pennun voi leikata jo tuossa iässä) Otat leikkauksen hinnan kun luovutat pennun. 12viikkoa on sitten kissanpennun luovutusikä.



        _saunan takana on tilaa_

        (ei sille kissalle...)

        järjetöntä tappaa pennut omaa syytäs kun pääs kisu ulos ja miks ei sais teettää pentuja sanon sulle niinku sä sanoit kissoista (esimerkki) tapan sun lapses kun oot synnyttänyt on tääl mailmassa tarpeeks ihmisii


      • raivoissaan
        ärtynyt kirjoitti:

        järjetöntä tappaa pennut omaa syytäs kun pääs kisu ulos ja miks ei sais teettää pentuja sanon sulle niinku sä sanoit kissoista (esimerkki) tapan sun lapses kun oot synnyttänyt on tääl mailmassa tarpeeks ihmisii

        Minua inhottaa suunnattomasti tuollaiset ihmiset!! Jos saakeli ei halua, että kissa tulee karkuretkiltään mahdollisesti tiineenä, leikkauttaisi sen (naaraskissan leikkauttaminen Helsingin alueella maksaa noin 100€). Leikkaamaton kissa lähtee helpommin pidemmille karkuretkille kuin leikattu.
        Ja toden totta, jos sinusta pentujen kasvattaminen luovutusikään on kallista, anna emo hoitoon jollekin, joka todella VÄLITTÄÄ eläimistä. Hän voi sitten etsiä pennuille kodin - ja mahdollisesti pitää myös naaraskissan itsellään, sillä tuollaisille ihmisille ei pitäisi mitään eläintä antaa...
        Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa. Ihmisiä on tässä maailmassa ihan tarpeeksi, miksei tapettaisi lapsia heti syntymän jälkeen? Eläimillä on yhtä suuri oikeus elää hyvässä, rakastavassa perheessä kuin ihmisillä.


      • monen mamma
        raivoissaan kirjoitti:

        Minua inhottaa suunnattomasti tuollaiset ihmiset!! Jos saakeli ei halua, että kissa tulee karkuretkiltään mahdollisesti tiineenä, leikkauttaisi sen (naaraskissan leikkauttaminen Helsingin alueella maksaa noin 100€). Leikkaamaton kissa lähtee helpommin pidemmille karkuretkille kuin leikattu.
        Ja toden totta, jos sinusta pentujen kasvattaminen luovutusikään on kallista, anna emo hoitoon jollekin, joka todella VÄLITTÄÄ eläimistä. Hän voi sitten etsiä pennuille kodin - ja mahdollisesti pitää myös naaraskissan itsellään, sillä tuollaisille ihmisille ei pitäisi mitään eläintä antaa...
        Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa. Ihmisiä on tässä maailmassa ihan tarpeeksi, miksei tapettaisi lapsia heti syntymän jälkeen? Eläimillä on yhtä suuri oikeus elää hyvässä, rakastavassa perheessä kuin ihmisillä.

        Nyt kyllä sapettaa! Miten joku voi todella vertailla eläimiä lapsiin?? Miten joku voi olla niin hiton KYLMÄ? "ihan sama jos sen lapsen vie saunan taakse!" Alottajalla on oikeus tappaa pennut syntymän jälkeen! Kun minun kissat tuli tiineeks (kävin ua eläinlääkärissä jotta sain tiedon) niin ITSE ELÄINLÄÄKÄRI kysyi multa tuonko pennut heti synnytyksen jälkeen tapettavaksi! Tässä tapauksessa en sitä tehnyt MUTTA ymmärrän kyllä niitä jotka sen tekee! Niin ollan tehty aina ja aina myös tehdään! Joo se olis paras kun kaikki leikkais kissansa mutta kuten me kaikki tiedetään niin ei tule tapahtumaan! Kissoja on tässä maailmassa muutenkin liikaa! OK minä annoin mun kissan poikasten jäädä henkiin ja olen jopa löytänyt niille jo kodit JA emo on leikattu mutta kuitenkin... No mua alko vaan sapettaa tuo vertaaminen! Kissat ja ihmistet on ihan eri asia!!!


      • FIRESHOT
        monen mamma kirjoitti:

        Nyt kyllä sapettaa! Miten joku voi todella vertailla eläimiä lapsiin?? Miten joku voi olla niin hiton KYLMÄ? "ihan sama jos sen lapsen vie saunan taakse!" Alottajalla on oikeus tappaa pennut syntymän jälkeen! Kun minun kissat tuli tiineeks (kävin ua eläinlääkärissä jotta sain tiedon) niin ITSE ELÄINLÄÄKÄRI kysyi multa tuonko pennut heti synnytyksen jälkeen tapettavaksi! Tässä tapauksessa en sitä tehnyt MUTTA ymmärrän kyllä niitä jotka sen tekee! Niin ollan tehty aina ja aina myös tehdään! Joo se olis paras kun kaikki leikkais kissansa mutta kuten me kaikki tiedetään niin ei tule tapahtumaan! Kissoja on tässä maailmassa muutenkin liikaa! OK minä annoin mun kissan poikasten jäädä henkiin ja olen jopa löytänyt niille jo kodit JA emo on leikattu mutta kuitenkin... No mua alko vaan sapettaa tuo vertaaminen! Kissat ja ihmistet on ihan eri asia!!!

        Olet valmis joko leikkaamaan sen tai valmis hoitamaan tulevat pennut. Jos jompi kumpi näistä on vaikeaa sinulle, ei sinun kaltaisten ihmisten tulisi ottaa kissaa tai muutakaan elukkaa jos et ole valmis niistä huolehtimaan. Jos eläin otetaan, se myös pidetään ja hoidetaan.. JA NIILLE JOTKA KISSAN PENTUJEN HOITOA MIETTII MITÄ SE MAKSAA. NIIN EIPÄ SE MAKSA JUURI MITÄÄN. MONI IHMINEN KENEN KISSALLA ON PENTUJA ANTAA NIIDEN KASVAA EMONSA KANSSA 12 VIIKON IKÄISEKSI MILLONKA ON LUOVUTUSIKÄ. KISSAN VOI LEIKAUTTAA/ROKOTTAA VUODENKIN IKÄISENÄ. ANTAKAA KISSOJEN KASVAA LUOVUTUSIKÄÄN JA ANTAKAA NE UUTEEN KOTIIN. UUDESSA KODISSA KISSA VOIDAAN SITTEN ROKOTTAA / LEIKAUTTAA. Muutenkin ei ole paljoa pussista pois jos ostaa matokuurilääkkeet kissanpennuille. Paketti maksaa muistaakseni 3 euroa missä on jotain 20 taplettia ja esim. kolmelle kissanpoikaselle riittää yhdestä tabletista alle puoleta tabletista, joten et tule köyhtymään yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan. Eikä matokuuri kestä kuin parisen viikkoa.


      • juujooojaa
        monen mamma kirjoitti:

        Nyt kyllä sapettaa! Miten joku voi todella vertailla eläimiä lapsiin?? Miten joku voi olla niin hiton KYLMÄ? "ihan sama jos sen lapsen vie saunan taakse!" Alottajalla on oikeus tappaa pennut syntymän jälkeen! Kun minun kissat tuli tiineeks (kävin ua eläinlääkärissä jotta sain tiedon) niin ITSE ELÄINLÄÄKÄRI kysyi multa tuonko pennut heti synnytyksen jälkeen tapettavaksi! Tässä tapauksessa en sitä tehnyt MUTTA ymmärrän kyllä niitä jotka sen tekee! Niin ollan tehty aina ja aina myös tehdään! Joo se olis paras kun kaikki leikkais kissansa mutta kuten me kaikki tiedetään niin ei tule tapahtumaan! Kissoja on tässä maailmassa muutenkin liikaa! OK minä annoin mun kissan poikasten jäädä henkiin ja olen jopa löytänyt niille jo kodit JA emo on leikattu mutta kuitenkin... No mua alko vaan sapettaa tuo vertaaminen! Kissat ja ihmistet on ihan eri asia!!!

        Ota vittu silmä käteen ja kato vähä.. ihmisiä on pilvin pimein ja näkyy olevan aika paljon semmosia jotka pitäs lopettaa.. vitun itsekeskeinen egopelle!!


    • .....

      Tuollainen on mielestäni todella julmaa, että jos vahinko sattuu niin pennut tapetaan. Minulla on itsellä kissa tiineenä ja tämäkin oli vahinko, mutta ei edes mielessä ole käynyt tappaa pentuja kun ne syntyvät. Pentujen synnyttyä leikautan nartun ja olen kyllä tosi iloinen siitä, että kissani saa kerran elämässään kokea äitiyden. Olen jo saanut pennuille kodin. Rakastavia ihmisiä jotka maksavat pennuista aiheutuneet kulut. Kyllä pennuille aina koti löytyy. Miksi siis pennut pitäisi tappaa kun kissoja haluavia ihmisiä on paljon Suomessa?

      Itse olen pikkutyttönä nähnyt kun kissan pentuja tapetaan kirveen kanssa. Jouduin jopa kiikuttamaan päättömän pennut läheiseen metsään. Muistan vieläkin elävästi tuon tapahtuman vaikka olin 4-vuotias. Tuon jälkeen en ikinä pystyisi kuvittelemaan eläimen tappamista vaikka kuinka eläinlääkäri sen tekisi. Lopputulos on kuitenkin sama eläin kuolee. Kenelläkään ihmisellä ei ole oikeutta riistää elävältä olennolta elämää...

      • ..

        oon samaa mieltä kun yllä oleva ja kissa kans saa yllätys pennut


    • Anna80

      Hyi helv***i! Kuinka tollaselle kissan tappajalle edes annetaan kissoja? Meidän vanhempi narttu viimesillään ja vahinko pentue, neljäs pentue. Meneehän niihin pentuihin hintaa, mut ne on niiiin ihania ja luovutusikäsenä ne ostaa mielellään joku poikkeuksetta. Itse oon pyytäny 20e/kpl madotukset ja ruuat ja lelut. Kaikki on sanonu et ilmaset kisut yleensä sit katoaa... kesäkissoista harvemmin maksetaan ja sit syksyl on TOSI paljon pentuja sit kaikis eläin meiningeis, josta kandee hakee ennemmin, ku yksityiseltä hlö:ltä.

    • NirppuNarppu

      Itellä tuli vähä yllätyksenä ku käytettii nyt toisen kerran astuttamassa ku ei ekalla kerralla onnistunu. Maaliskuun alussa käytettiin ja huhtikuun alussa rupes tulemaan kiimaa joten ajateltiin käyttää sitten jo kolmannen kerran. Soitin sitten eläinlääkärille ja sanoivat että kiima voi tulla hormooni häiriön takia. Parin päivän päästä huomasinkin että kissan nisät punoittavat hieman ja mahassa tuntuu jotai muhkuroita.. Katsoo nyt tästä etiäpäin... Tiineyttä mennyt vasta puolet..

    • ................

      Itse en ymmärrä sitä, että minkä helvetin takia et ole leikkauttanut naarastasi? Mikäli et pysty huolehtimaan pennuista, on minusta lähinnä omistajan laiskuutta tai välinpitämättömyyttä että et ole itse huolehtinut siitä, että naaraskissasi EI pääsisi tiineksi - edes vahingossa.

    • NirppuNarppu

      Ite ainaki oon ihan suunnitellusti tehny tämän.. Astutin kissan ja aion pitää hyvän huolen pennuista ja hankkia niille hyvän kodin.. En ymmärrä minäkään tommosta välinpitämättömyyttä.. Ainiin lisätäkseni äskeisee. En ole kyllä aivan varma että punottaako noi kissat nisät. Onko mahdollista että ei punota vaikka on tiinenä? Kuitenki 5-6 viikkoo menny.. On toi tosiaan kait jonkiverran pyöristyny. Ehkä. Kiimaa tuntuu olevan ja kurnuttaa sekä huutaa koko ajan. Kissan käytös on rauhottunu jonki verran. Mut astuttamassa ku käytettiin vähä aikaa sitten niin kolli kissaa se vältteli siks uskoisin että on hormooni häiriöö tai jotain toi kiima..

    • katti vaan

      kissoille syntyy pentuja. Tarpeettomat, ensisijaisesti narttupennut, luja isku päähän ja maakuoppaan. Yksi kollipoika kannattaa jättää imemään. Kollipennulle löytyy helpommin koti. Niin, eikä niitä pentuja rokotella/ madotella, ei ainakaan ennen matolääkketioä pennuillemtuputettu ja hyvin elivät. Järki kätee ja turha hössötys pois. Aloittajan osalta ongelma on tietysti ohi, mutta sama tarina kertautuu sen tuhat kertaa joka vuosi. Joten turhat pennut turpeen alle eikä liikaa tressiä kissan tiineydestä. Ne pennut tulee aikanaa, tahtoi tai ei! Eikä tiinettä kissaa tarvii sen kummemmin hoidella kuin tyhjääkään!

      • oho....

        Voi miten mielellä iskisin sua päähän ja kuoppaisin! Toivottavasti et kävele ikinä vastaan tai saatan vähä puukolla kutitella senki höpönassu ;)


    • ei huhuhu

      Mutta on omistajan vastuulla pitää huoli siitä, että kissa leikkautetaan jotta niitä vahinkopentuja ei tulisi! "Joskus sitten" on välinpitämättömyyttä ja laiskuutta. Omistajan olisi kuulunut leikkauttaa narttunsa jo kauan aikaa sitten ennen kiimojen alkamista! Ja mikäli ei ole varaa laittaa kissan hyvinvointiin edes sitä 70 euroa, on silloin syytä alkaa miettiä, onko varaa edes huolehtia koko kissasta...

    • Kissa rakas<3

      Mulla on noin 2-3 vuotias narttu kissa ja on ulkona aika paljon ...Sillä synty viime marraskuussa 2 pentua liian aikasin ja ne kuoli...): Nyt kissan nukkuu tosi paljo.tissit ehkä vähänkasvanu ja punottaa tai sitten kuvittelua. Se on parikertaa oksentanu mutta en siltikään oo varma onko sillä pentuja . ollaan ilolla ottamassa pennut vastaa

      • Joku ei niin kokenu

        Ja sulle kissa rakas...mun mielestä voi vaikka ihan hyvinki olla ja jos emo oli sillon liian nuori tai mahassa oli jotaki vikaa niin kyllä niitä sattuuu ....


    • hehehehehh...

      Voisko joku kertoa hyviä vinkkejä kissan tiineyteen? Netissä on miliiona vaihto ehtoa eikä tiiä mihin uskos... Oi kiva kuulla semoselta joka on kokenu. Ja että mitä kannatas tehä tulevan emon hyväksi?

    • kissaihminen26

      Ne kissanomistajat, jotka tappavat/tapattavat epätoivotut kissanpennut, ovat todella julmia, välinpitämättömiä ja tunteettomia ihmisiä. Sellaisilla ei missään nimessä saisi olla minkäänlaisia lemmikkieläimiä! Kuvottavaa!

      Kissanomistajien täytyy olla aidosti eläinrakkaita ja vastuuntuntoisia ihmisiä, jotka kissan otettuaan sitoutuvat hoitamaan lemmikkiään ja huolehtivat niiden terveydestä ja hyvinvoinnista. Erittäin tärkeää on leikkauttaa kissa (sekä tyttö että poika) niin aikaisin kuin se on mahdollista! Näin estetään jo alkuunsa se, ettei epätoivottuja pentuja synny ollenkaan! Kissanomistajan täytyy maksaa tarvittavat kustannukset, kuten sterilisaatio-leikkaus ja muut terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämiseen liittyvät kustannukset. Jos ei tähän ole valmis, ei todellakaan ole oikeutettu omistamaan mitään lemmikkiä!

      Järjetöntä, että tuollaiset raakalaiset pitävät kissoja! Anna kissasi pois, sellaiselle, joka OIKEASTI RAKASTAA kissoja ja osaa huolehtia niistä oikein!!!

    • Ärsyyntynyt

      Huomioikaa että pennun kasvattaminen ei paljoa maksa, varsinkaan jos asuu maalla. Hankittiin kerran vasta leikattu naaras jonka pennut oli just luovutettu. Tuli vielä hiukan maitoa. Hoiti meidän entistä kisun pentua kuin omaansa(pentu oli noin 15viikkoa). Juotti ja saalisti joka päivä vähiintään yhden hiiren pennulle. Eipä paljoa maksanut kun kummatkin söi hiiriä ja vesipä ilmaista onkin. Joten jos asuu maalla ja emo on ahkera hiiren pyytäjä niin eihän siinä kun vaan madotukset (näyttely kissat eri juttu).

      • eikissaahuonolle

        Jos kissanpennun ruokintaan ei ole varaa,että ihan pitää hiirillä syötellä.Ei kannata ottaa kissaa.Hiirillä ei saa rokotettua, madotettua, eikä hoidettua kissa raasua jos se loukkaantuu.Voi sitten jäädä hiirillä syötetty,ja ruuassa tingitty kissa raasu viemättä lääkäriin kun kaikessa säästetään.Kissa siinä on se häviäjä/kärsijä, jos menee ihmiselle joka kaikesta kissan kohdalla on valmis tinkimään.


    • JotainTolkkuu

      Se on ku niitä kissojakin otetaan hetken mielijohteesta, eikä yhtään mietitä mitään pidemmän päälle. Narttukissan leikkauttaminen maksaa yli satasen, että jos sitä rahaa ei ole, niin sitten ei pidä ottaa sitä kissaa. Viel kalliimmaksi se tulee, kun se leikkaamaton kissa alkaa kuseksimaan nurkkiin ja joka paikkaan. Ostele siinä sitten uutta kissan kuseksimien tilalle, jos ei oo varaa leikkauttaakaan sitä kissaa. Tyttökissa on kalliimpi leikkauttaa, mutta ei sitä poikakissaakaan missään ilmaisiksi steriloida. Sitä kiima-ajan mouruntaa ei muuten kuuntele piruerkkikään. Voihan se aluks olla hauskaa.

    • Dinskuli

      Itse asiassa kissanpentujen lopettaminen heti syntymän jälkeen ei ole rikos kunhan sen tekee niin ettei se tunne kipua eikä jää kitumaan eli yksi tappava isku päähän niin että se kuolee heti. Terv. Eläinhoitaja opiskelija joka luennolla istunut kuuntelemassa faktoja eläinten lopettamisesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe