Mitä lahjaksi 10v tytölle

Neuvoton eno

Hei,

Minä kun en paljoa tiedä tyttölasten kasvatuksesta ja ei ole tuttavapiirissä ketään jolta kysyä.
Neuvotkkaa tyhmää enoa, mikä on 10-vuotiaalle tytölle sopiva synttärilahja?
En haluaisi viedä mitään, joka samantien joutuisi roskiin.

Asiallisia vastauksia kiitos.

148

38944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen tytön äiti

      Lahjakortti vaateliikkeeseen (Lindex, hm, Seppälä tms.), pari elokuvalippua, lahjakortti hese, mäkkäri.

      Leluista täytyis vähän tietää mistä tykkää ja millä leikkii: bratzit, Little Pets shopit (tuon ikäisillä on yleensä jotkut tietyt lempilelusarjat).

      Askartelujutut: helmiaskartelusarjat, vesivärit ja kunnon vesiväripaperi, askartelumassa.

      Koulujutut on nyt ajankohtaisia: kynät, kumit, viivottimet, geelikynät, tussit, puuvärit, ruutuvihot, kansiot, kalenterit, avaimenperät, terottimet...

      Jos tykkää hevosista, niin hevoskamaa löytyy kaupoista pilvin pimein: pyyheliinoja, vihkoja, petivaatteita...

      Kirja vois olla kiva: perinteistä Viisikkoa, SOS:ia, Neiti Etsivää tai uudempaa Narniaa, Harry Potteria, Ellaa, Prinsessan päiväkirjaa tms. Manga-pokkarit on ainakin meillä kova sana nyt.

      Sitten on kaikki kempsutuotteet: hiuslenkit, pinnit, kammat, harjat. Suihkugeelit, huulikiillot (esim. bodyshop on suosittu).

      Pienet reput ja käsilaukut ja meikkipussit on kivoja.

      Sitten on sukat ja syksyä ajatellen sormikkaat.

      Jos haluat oikeen antelias eno olla, niin sitten olis joku mp3 soitin jos tytöllä ei sellaista vielä ole.

      • Anonyymi

        Ei tod


    • noita...

      Tossa noita hyviä jo tulkin, se lahjakortti johonkin vaateliikkeeseen/pikaruokalaan on oikein hyvä idea.

      Joku 20€ tms lahjakortti johonkin levyjä/elektroniikkaa myyvään liikkeesen on kanssa hyvä, kun sillä saa jo levyn ja jos 10€ laittaa likoon niin saa tod.näk sen soittimenkin jo.

      Mitään nukkeja tai bratzeja ei kannata tuon ikäiselle viedä enää, jos innoissaan niillä leikkii kun vanhemmat kantaa niitä kotiin ton ikäsenä, niin tee ainakin osasi ja anna joku kypsempi lahja.

      • Vastarannankiiski...

        Siis tottakai 10-vuotiaan kuuluu leikkiä! On ehdottomasti parempi jos leikkii kuin että hengailee päivät pitkät nuorisomusiikin tahdissa ja roikkuu tietokoneella! Lapsihan se 10-vuotias vielä on! Tämä suomalainen kulttuuri vaan tuppaa aikuistamaan lapset niin kovin aikaisin!

        Työni puolesta tiedän että kyllä 10-vuotiaat todellakin (onneksi) vielä leikkivät. Mutta se millä leikkivät on valikoivaa. Eivät millä tahansa leluilla, vaan heillä on tietyt omat jutut. Ja ehdottomasti vanhempien ja sukulaisten kuuluu kannustaa 10-vuotiasta vielä leikkimään! Kyllä sitä teinihengailua kerkee harrastaa myöhemminkin!


      • 10 v
        Vastarannankiiski... kirjoitti:

        Siis tottakai 10-vuotiaan kuuluu leikkiä! On ehdottomasti parempi jos leikkii kuin että hengailee päivät pitkät nuorisomusiikin tahdissa ja roikkuu tietokoneella! Lapsihan se 10-vuotias vielä on! Tämä suomalainen kulttuuri vaan tuppaa aikuistamaan lapset niin kovin aikaisin!

        Työni puolesta tiedän että kyllä 10-vuotiaat todellakin (onneksi) vielä leikkivät. Mutta se millä leikkivät on valikoivaa. Eivät millä tahansa leluilla, vaan heillä on tietyt omat jutut. Ja ehdottomasti vanhempien ja sukulaisten kuuluu kannustaa 10-vuotiasta vielä leikkimään! Kyllä sitä teinihengailua kerkee harrastaa myöhemminkin!

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!


      • jp
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        kyllä ne vielä lapsia on


      • (:
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        kymmenvuotias on lapsi. Pieni lapsi jonka täytyy vielä leikkiä. Sitten kun olet aikuinen ja et enää kehtaa leikkiä niin kyllä silloin harmittaa kun et saanut leikkiä tarpeeksi


      • lllllleeeeaaaaa
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        ootko joku muka kovis


      • 10.v tytsy sanoo ny
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        Niimpä mäki oon 10.v ja parempi ois jos sais mp3 soittimen, läppärin, Ipad, rahaa, musaa, radion, pyörän, luistimet, kenkii, vaatetta taikka lahja kortin


      • Siis oikeesti
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        Ja mihin sä tarviit mukamas mp3? Läppärin? Musiikkia? Siis ensin näkin sanon kaks asiaa.. Ipad & youtube/spotify. Revi siitä


      • Siis oikeesti

        Joo ei oo hyvä idea


      • Ihanoikeasti10:3
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        Juu ei todellakaan

        Toi ei TODELLAKAAN pidä paikkaansa. Olen itsekkin 10v. ja leikin vielä kavereiden kanssa LittlePetShopeilla, vaikka miten lapselliselta kuulostaisi. Kamujen kanssa kyllä hengailen ulkona pyöräillen. Mutta toihan on ihan kauheeta. Itte haluisin; rahaa, omaan harrastukseen liittyvää tavaraa (molemmat kyllä mainittii), karkkia tai LittlePetShoppeja, noita mä haluisin. Tietty uus Jopo tai Ranskanmatka ois kiva ;D

        Nytte, ku mun kaverilla on synttärit (täyttää 10) ostan sille paaaljon karkkia.


      • satane
        10.v tytsy sanoo ny kirjoitti:

        Niimpä mäki oon 10.v ja parempi ois jos sais mp3 soittimen, läppärin, Ipad, rahaa, musaa, radion, pyörän, luistimet, kenkii, vaatetta taikka lahja kortin

        Joo meillä päin lähiön edustajat 11 vee poltti jo tupakkaa ja joi kaljaa vahempiensa kanssa. Sellaisia on nuoret ei 10 vuotiaat ei edes 13 vuotiaat. Nuorena kokeillaan jotta aikuisena tietää mitä ei pidä tehdä, 10 vanhalle sellaiset on aikuisten asioita joihin ei saa koskea, ei mennä katsomaan tai muutenkaan kiinnitää mitään huomiota. Mieluiten kun on aikuisten asioita joihin nuoret tutstuu niin 10 vanha pysyy kaukana ja soittaa vaikka poliisille että
        aikuiset luulee mun olevan aikuinen vaikka mä olen ala-astella ja kertoo mihin aikuisten juttuihin lapsia otetaan mukaan ja pakotetaan katselemaan.


      • satane
        satane kirjoitti:

        Joo meillä päin lähiön edustajat 11 vee poltti jo tupakkaa ja joi kaljaa vahempiensa kanssa. Sellaisia on nuoret ei 10 vuotiaat ei edes 13 vuotiaat. Nuorena kokeillaan jotta aikuisena tietää mitä ei pidä tehdä, 10 vanhalle sellaiset on aikuisten asioita joihin ei saa koskea, ei mennä katsomaan tai muutenkaan kiinnitää mitään huomiota. Mieluiten kun on aikuisten asioita joihin nuoret tutstuu niin 10 vanha pysyy kaukana ja soittaa vaikka poliisille että
        aikuiset luulee mun olevan aikuinen vaikka mä olen ala-astella ja kertoo mihin aikuisten juttuihin lapsia otetaan mukaan ja pakotetaan katselemaan.

        nuorten ja aikuisten väli on häilyvä, 21 vuotias voi olla teini ja silti lapsia vaikka ei missään nimessä saisi olla. henkinen kasvu on niin yksilöllistä niiin että 10 vanha teini on jo liikkaa, kertoo vahmpien heittille jättämisestä muusta väärinkäyttäytyimisestä suhteessa lapseen


      • Matskuuu4A
        Vastarannankiiski... kirjoitti:

        Siis tottakai 10-vuotiaan kuuluu leikkiä! On ehdottomasti parempi jos leikkii kuin että hengailee päivät pitkät nuorisomusiikin tahdissa ja roikkuu tietokoneella! Lapsihan se 10-vuotias vielä on! Tämä suomalainen kulttuuri vaan tuppaa aikuistamaan lapset niin kovin aikaisin!

        Työni puolesta tiedän että kyllä 10-vuotiaat todellakin (onneksi) vielä leikkivät. Mutta se millä leikkivät on valikoivaa. Eivät millä tahansa leluilla, vaan heillä on tietyt omat jutut. Ja ehdottomasti vanhempien ja sukulaisten kuuluu kannustaa 10-vuotiasta vielä leikkimään! Kyllä sitä teinihengailua kerkee harrastaa myöhemminkin!

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.


      • Anonyymi
        Vastarannankiiski... kirjoitti:

        Siis tottakai 10-vuotiaan kuuluu leikkiä! On ehdottomasti parempi jos leikkii kuin että hengailee päivät pitkät nuorisomusiikin tahdissa ja roikkuu tietokoneella! Lapsihan se 10-vuotias vielä on! Tämä suomalainen kulttuuri vaan tuppaa aikuistamaan lapset niin kovin aikaisin!

        Työni puolesta tiedän että kyllä 10-vuotiaat todellakin (onneksi) vielä leikkivät. Mutta se millä leikkivät on valikoivaa. Eivät millä tahansa leluilla, vaan heillä on tietyt omat jutut. Ja ehdottomasti vanhempien ja sukulaisten kuuluu kannustaa 10-vuotiasta vielä leikkimään! Kyllä sitä teinihengailua kerkee harrastaa myöhemminkin!

        ennen lapset aikuistettiin jo varhain, nyt ne on nuoria vielä 30 vuotta täytettyäänkin ja saavat leikkii kaikkii kivoja netissä pelejä..hehehe.


      • Anonyymi
        (: kirjoitti:

        kymmenvuotias on lapsi. Pieni lapsi jonka täytyy vielä leikkiä. Sitten kun olet aikuinen ja et enää kehtaa leikkiä niin kyllä silloin harmittaa kun et saanut leikkiä tarpeeksi

        Pieni lapsi??? Kyllä 10 vuotias on omalla tavallaan onneksi vielä lapsi mutta että oikein pikkulapsi.


      • Anonyymi
        Siis oikeesti kirjoitti:

        Joo ei oo hyvä idea

        Kyllä mäkin noi mielummin ottaisin kun leluja mut mulle kävis hyvin esimerkiks vaikka pehmolelu. Älä aikuistu liian aikaisin!


      • Anonyymi
        (: kirjoitti:

        kymmenvuotias on lapsi. Pieni lapsi jonka täytyy vielä leikkiä. Sitten kun olet aikuinen ja et enää kehtaa leikkiä niin kyllä silloin harmittaa kun et saanut leikkiä tarpeeksi

        Wtf🖕🏻


      • Anonyymi
        Matskuuu4A kirjoitti:

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.

        Niimpä


      • Anonyymi
        Vastarannankiiski... kirjoitti:

        Siis tottakai 10-vuotiaan kuuluu leikkiä! On ehdottomasti parempi jos leikkii kuin että hengailee päivät pitkät nuorisomusiikin tahdissa ja roikkuu tietokoneella! Lapsihan se 10-vuotias vielä on! Tämä suomalainen kulttuuri vaan tuppaa aikuistamaan lapset niin kovin aikaisin!

        Työni puolesta tiedän että kyllä 10-vuotiaat todellakin (onneksi) vielä leikkivät. Mutta se millä leikkivät on valikoivaa. Eivät millä tahansa leluilla, vaan heillä on tietyt omat jutut. Ja ehdottomasti vanhempien ja sukulaisten kuuluu kannustaa 10-vuotiasta vielä leikkimään! Kyllä sitä teinihengailua kerkee harrastaa myöhemminkin!

        Aivan samaa mieltä. Ja mä oon 10v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mäkin noi mielummin ottaisin kun leluja mut mulle kävis hyvin esimerkiks vaikka pehmolelu. Älä aikuistu liian aikaisin!

        Mä täytin äskettäin 10 v. Ja toivoin kyllä sleissejä, bordercollie pehmoa ja hamsteri paitaa et ainakin mä vielä leikin paljon sain myös planet zoo pelin.


      • Anonyymi
        jp kirjoitti:

        kyllä ne vielä lapsia on

        Oon ite 10 ja ei mua kiinnosta enää mitkää lelut et enemmänki meikit, vaatteet ja lahjakortit👽


      • Anonyymi
        Matskuuu4A kirjoitti:

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.

        Toi on ihan totta


      • Anonyymi
        Matskuuu4A kirjoitti:

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.

        Kyllä 10v on lapsi!!!!mul on kohta 12v synttärit ja haluun lahjaksi Schleich heppoja.


      • Anonyymi
        Matskuuu4A kirjoitti:

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.

        Oon kyl itekki 10v ja leikin petsillä mut en sillee et puhun kovaa änee :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. Ja mä oon 10v.

        Mä en ja oon 10v


      • Anonyymi
        10 v kirjoitti:

        mä haluaisin ainakin lahjaks:
        mp3 soittime,lahjakortin,rahaa,omaan harrastukseen liityvää kamaa,musiikkia,kännykän,läppärin,vaateita

        ei kannata ostaa mitään leluja koska kymmenen vuotiaat on jo nuoria EI LAPSIA!

        No mä kyl leikin pehmoilla ♡♡♡♡♡


      • Anonyymi
        lllllleeeeaaaaa kirjoitti:

        ootko joku muka kovis

        Susss


      • Anonyymi
        Matskuuu4A kirjoitti:

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.

        Suu umpeen oon 10 ja leikin että se riippuu ihmisestä


      • Anonyymi
        Matskuuu4A kirjoitti:

        😪

        Ei 10 vuotiaat leiki!!! Oon 10v enkä vois kuvitellakkaa leikkimistä. Tykkään kuunnella ihan perus nuorten musaa esim mikael gabriel on best! 10 vuotiaat ei oo lapsia. Itelläkin jo menkat jne.

        10 vuotiaat voi leikkiä itse olen 10 vuotias ja vieläkin leikin nukeilla


      • Anonyymi
        Ihanoikeasti10:3 kirjoitti:

        Juu ei todellakaan

        Toi ei TODELLAKAAN pidä paikkaansa. Olen itsekkin 10v. ja leikin vielä kavereiden kanssa LittlePetShopeilla, vaikka miten lapselliselta kuulostaisi. Kamujen kanssa kyllä hengailen ulkona pyöräillen. Mutta toihan on ihan kauheeta. Itte haluisin; rahaa, omaan harrastukseen liittyvää tavaraa (molemmat kyllä mainittii), karkkia tai LittlePetShoppeja, noita mä haluisin. Tietty uus Jopo tai Ranskanmatka ois kiva ;D

        Nytte, ku mun kaverilla on synttärit (täyttää 10) ostan sille paaaljon karkkia.

        Et oo 10v huijari


      • Anonyymi
        (: kirjoitti:

        kymmenvuotias on lapsi. Pieni lapsi jonka täytyy vielä leikkiä. Sitten kun olet aikuinen ja et enää kehtaa leikkiä niin kyllä silloin harmittaa kun et saanut leikkiä tarpeeksi

        Öö oon 10 ja en enää leiki weirdo ja itellää on kaikki maailman skin caret ja meikit ja läppärit ja sellaset et älä ala ragee


    • Neuvoton eno

      Todella hyviä ja toteuttamisen arvoisia ideoita. Itselle ei todellakaan juolahtanut mieleen. Hiukka todella pelkäsin, että kiikutan lahjaksi aivan "liian" lapsellisen lelun (esim barbin).

      Tuhannesti kiitoksia.

      • v.a.s.t.a.a.j.a

        olen 10.v ja pidän leikkimisestä tooosi paljon enkä tahdo vielä kasvaa aikuiseksi.MÄNTTI ON NÄIN!


      • Siis oikeesti
        v.a.s.t.a.a.j.a kirjoitti:

        olen 10.v ja pidän leikkimisestä tooosi paljon enkä tahdo vielä kasvaa aikuiseksi.MÄNTTI ON NÄIN!

        Sama juttu


      • Siis oikeesti

        Barbit ei oo liian lapsellisii!


      • Anonyymi
        v.a.s.t.a.a.j.a kirjoitti:

        olen 10.v ja pidän leikkimisestä tooosi paljon enkä tahdo vielä kasvaa aikuiseksi.MÄNTTI ON NÄIN!

        Tismalleen samat sanat


      • Anonyymi
        Siis oikeesti kirjoitti:

        Barbit ei oo liian lapsellisii!

        Ei niin!!!!


    • minnits

      Moxie Girlz Hair Stamp Style nukke. www.lelutukku.fi

      • llllleeeeeaaaaaa

        mä tykkään leikkii.Mä oon toivonu lahjaksi snooks pehmoo se onki kiva.se on sellanenjoka on pehmee jolla onku hiukset.Sittemä toivon littles pet shop oikeaa läppärii.ja kyllä moxie nuketki on kivoja.niille on muute tullu huonekalujaki . shu shu petsit onkivoja.Mä tykkää kyllä itse litlestpetshopeista.


    • hugahuga

      Jotain kivaa :)

    • 10v.

      Moi!
      Oon 10v. ja haluasin ainakin lahjakortin vaikka H&M, Vaatteita, askartelu jutttuja, ystäväkirjan, leluja, läppärin, kirjoja ja rahaa.

      • 10 v poika

        oma pelitietokone piste


      • itsinmylife.blogspot.com

        Oon myöskin ihan pian 10 v. (täytän 27.2.14) ja mä en kyl enää leiki. Mieluiten haluisin lahkaks esim. Lahkakortin h&m., Lahjakortti Horzelle tai Hööksille (koska harrastan ratsastusta) rahaa, vaatteita paljon, koruja, meikkejä tai sitten mitä mä kaikkein eniten haluisin, niin iPhone 5s ja Nikon coolpix 520 kamera., ja Schleich hevosia paljon. p.s käykää mun blogissa!


      • Siis oikeesti
        itsinmylife.blogspot.com kirjoitti:

        Oon myöskin ihan pian 10 v. (täytän 27.2.14) ja mä en kyl enää leiki. Mieluiten haluisin lahkaks esim. Lahkakortin h&m., Lahjakortti Horzelle tai Hööksille (koska harrastan ratsastusta) rahaa, vaatteita paljon, koruja, meikkejä tai sitten mitä mä kaikkein eniten haluisin, niin iPhone 5s ja Nikon coolpix 520 kamera., ja Schleich hevosia paljon. p.s käykää mun blogissa!

        Mi-kä tei-tä rii-vaa!!!???


    • digi.info

      Varoitan ostamasta kymmenvuotiaalle mitään tietokoneita, kyllä se on sellanen juttu että lapsi tarvii tervettä leikkiä ja tietokonekaupassa tulee niin helposti huijatuksi, tavarataloista ja postimyynneistä ostetaan niin leluja koneita että takuuajan jälkeen lyhyestä ilosta tulee vain pitkä poru. Halpa läppäri on sellanen muovirimpula että siitä irtoo nappulat, sulaa piirit irti ja vehje toimii akun varassa ehkä tunnin, tehoja ei ole mihinkään. Pelaamisesta voidaan alkaa keskustelemaan 1200 eurosta ylöspäin, 2500 eurossa päästään pelikoneisiin joten kannattaa ihan kunnon atk-liikkeestä katsoa kunnon laite ja pöytäkone niin voi parannella sitä sitten kun herää todellisuuteen. Officesta ja windowseista kanssa että kannattaa varmistaa että niissä on lisenssi eikä koekäyttöversio joka sulkeutuu 60 päivän jälkeen. Tietokoneet kannattaa unohtaa pukin kontista. 130 eurolla saa hyvän älypuhelimen, 600 euron kännyn sijaan kannattaa loikata kyllä tietokoneisiin. Arvo tippuu puoleen kun kannat vehkeen kaupan ovesta ulos, sitä ei pidä unohtaa - jättäkää ne tietsikat ja älyluurit pukin kontista älkääkä juosko lumossa kauppaan.
      Vielä sekin kun ostaja näkee kaupas nopeen laitteen niin ei se ole enää nopee kun viet sen kotiin ja lataat kaikki olotuspaketit ja päivitykset sinne siään tietoturvaohjelmineen. Kuluttajan huiputusta. Pro ja business mallit on ihan eri vehkeitä ja kestääkin jotain, mutta tavaratalosta ja postimyynnistä niitä et edes saa. Viiden sadan läppäreitä tulee liukuhihnalta purkuun.

      • Anonyymi

        Shut up


    • 10.v

      Minä olen 10v ja en enää leiki millään barbeilla minä olen sitä mieltä että ei kannata ostaa mitään leluja.. paitsi jos halu on niin suuri leikkimiseen!

      Suosittelen: päiväkira, ystäväkirja, PC peli jos tykkää vaikka hevosista niin semmonen tai sitten jotain lahjakortteja :)

    • Anne1354

      oon 10v itte haluisin geelejä kynsilakkaa ja rahaa

      • Siis oikeesti

        Tyhmää


    • :DDD

      Täytän ite elokuussa 10. Ja mietin jo nyt, että mitä haluan lahjaksi. Mulla on tosi hyvä kännykkä, läppärin sain jolulahjaksi, nindendo löytyy, kuulokkeet löytyy, kamera löytyy jaja nii. Haluaisin jonkun ison lahjan. Facebookii en saa viel:((((.

    • 10v tyttö

      En leiki.

      • Siis oikeesti

        Yks sana : sairasta


    • Lukekaa!

      Olen itse 10 vuotias ja leikin todella harvoin barbeilla ja petseillä. Minä olen varmaan tosi outo siinä mielessä että luen suurimman osan päivästä ja olen konellaa sitten kun olen jo itseni mielestä ollut päivän aikana koneella tarpeeksi menen ulos ja yleensä hypin tramboliinillä. Lisäksi en ole itse mitenkään kiinnostunut shoppailemisesta. Jos saisin lahjakortin lahjaksi toivoisin sen olevan suomalaiseen kirjakauppaan tai hööksiin. Eli siis olen ratsastaja ja kaikki mitä teen liitty melkeinpä aina hevosiin luen hevoskirjoja (ja yhtä Timo Parvelan kirja sarjaa sammon vartiat jossa on myös osia kalevalasta ja se on oikeasti mielenkiintoinen kirja sarja joka ei ole ehkä tarkoitettu 10 vuotiaille mutta itse tykkään siitä.), käyn virtuaalitalleilla ja puhun koko ajan hevosista. Voin sen sanoa että kukaan minun ikäiseni (ainaskaan kukaan kenet tunnen) ei enään leiki 24/7 mitään kotileikkejä. Toki moni siinä mielessä rakentaa majoja jos on 3-5 vuotias pikusisko tai veli. Monet minun luokkalaiset viettävät aikaansa lähtemällä jumboon tai itikseen ja käyvät siellä useimmiten kahdestaan! Toivon että te aikuiset ymmärätte lapsianne ja minkä laisista asioista 10 vuotiaat pitävät. Itse pitäisin myöskin lipuista elokuviin tai vaikkapa apassionataan. Tiedän myös että moni aikuinen on sitä mieltä että kymmenen vuotias ei ole viellä nuori vaan on vasta pikkuruinen lapsi jonka kuuluu leikkiä mutta näin ei ole ainaskaan suurimman osan 10 vuotiaiden "lapsien" mielestä.

    • saara_32

      Mä EN leiki Enää... Olen 10v tyttö kainuusta Ja käytän meikkiä joka päivä mikä on normaalia kymmenen vuotiaille... Terveydenhoitajakin sanoi että jos 10 v meikkaa pitää vaan käyttää meikinpuhdistusainaita ja naama.-Vartalovoiteita..
      RintaLiivitkin ovat lapsille olemassa jonka ikärajana on 10v. Itse en vielä Käytä Mutta käytän Toppeja Mutta Katsotaan milloin terveydenhoitaja antaa luvan käyttää rintaliivejä! Mutta ei siihe asiaan enää.. Joten 10v ON jo NUori (EI LAPSI)

      • järki 10 vuotiaille

        Ei todellakaan ole normaalia 10 vuotiaana käyttää meikkiä! Hei haloo lapsiahan ne vielä on ja pitkään voitte puhua itestänne nuorena vasta yläkoulussa ja suurin osa 10 vuotiaista jotka meikkaa luulee olevansa kauniinpi kun käytää meikkiä ja esittää, (lissuja)!


      • Siis oikeesti

        Joo ei tosiaankaa oo normaalii-.-


      • täh
        järki 10 vuotiaille kirjoitti:

        Ei todellakaan ole normaalia 10 vuotiaana käyttää meikkiä! Hei haloo lapsiahan ne vielä on ja pitkään voitte puhua itestänne nuorena vasta yläkoulussa ja suurin osa 10 vuotiaista jotka meikkaa luulee olevansa kauniinpi kun käytää meikkiä ja esittää, (lissuja)!

        mitä meinaat " lissuja" ??


      • Waaaaat

        Nuori ja lapsi sama asia. Miksi ees käytät meikkiä ootko vai niin ruma että pitöä käyttää meikkiä


      • Anonyymi
        järki 10 vuotiaille kirjoitti:

        Ei todellakaan ole normaalia 10 vuotiaana käyttää meikkiä! Hei haloo lapsiahan ne vielä on ja pitkään voitte puhua itestänne nuorena vasta yläkoulussa ja suurin osa 10 vuotiaista jotka meikkaa luulee olevansa kauniinpi kun käytää meikkiä ja esittää, (lissuja)!

        Mä en tykkää meikist yhtää!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tykkää meikist yhtää!!!!!!!!!!

        Meikit on hirveit


    • 10 tytsy

      moi mäki oon 10 mäki käytän meikkejä enkä leiki minulla on kaikki laelut jo varastossa ja mäki sanon 10v on nuori ei lapsi

      • Siis oikeesti

        Sairasta-.-


      • Shopkins

        Onko ongelma?


      • Anonyymi

        Siis mitä!!!!


    • lehtijuttuja

      Moi jos voit niin kysele siltä lapselta mistä lehdestä hän pitää.Onko hevoshullu vai mikä lehti suosikki itse olen tämänikäisille tilannut heidän suosikki lukemistaan ja ovat olleet tyytyväisiä.

    • olen 10

      Määkin oon 10.v niin no mä sain syntymäpäivä lahjaks pyyhkeen, kännykän, rahaa, tietokoneen, radio kellon, ja paljon halauksia. Ja eikä mulla oo ollu ikinä leluja kun en oo leikkiny ainakaan 6 vuoteen.

      • Siis oikeesti

        MITÄ!? SIIS TOI ON JOTAIN NIIN -.-


      • Anonyymi

        Kymmenen=ten
        Kolmetoista= thirteen
        Teini/nuori =teen!!!!!!


      • Anonyymi

        Et oo leikkinyt 6 vuoteen!!!! Mä oon 13 ja leikin paljon.
        Esim. Petseil, barbeil ja sleisseil mut kyl välil pehmoilki


    • Vaginiittiriitti

      Minä ostin tyttärelleni kaalimadon ja paristoja. Ei tarvitse pelätä tauteja, nykyään nuoret alottaa jo niin aikasin...

      • Siis oikeesti

        No toi on jo oikeesti ihan sairasta! Hyi!!!


    • Sissi.sihisihississä

      ettehän te voi sanoo et mikä 10 vuotiaalle on normaalia, meikkaaminen tai ilman meikkiä oleminen! meidän luokal on kyllä yks "kova" tyyppi jolla on usein kauheet meikit naamassa hyihyi se ei ees osaa meikata!!! Sil on naama ihan sinisenä ja vihreenä ja pinkkinä ja muissa väreissä aina, sil on räikeetä huulipunaa ja TUMMAA ripsarii se on must aika naurettavaa ku se ei osaa meikkaa. Noh, oon itekki 10v. ja en meikkaa kouluun. Juhliin voin laittaa VÄHÄN HUULIKIILTOA ja sit kavereitten kaa me niinku vaa vapaalla pelleillään meikeillä :P No mut sit se mitä mä haluisin lahjaks olisi rahaa jonka vois käyttää itse tai sit lahjakortti Lindexille, H&M:älle Seppälään... Mul on jo kamera ja iha ok puhelin sitten meil on 2 tietokonetta ja toisen oon niinku mä saanu lahjaks mut kaikki sitä käyttää :)

    • jee!!!

      oon itekkin kymmenen ja 10 vuotiaat on viälä lapsi!Sitten kun ootte ehkä 12 nii ootte nuoriaPS;ja toi 12 oli arvio

      • Anonyymi

        Notää


    • Aikuinen nainen

      Dildo.

      • Hai haloo

        Minäkin olen kymmenen minun meikkini koostuu värjäävästä huulirasvasta punasta tai kiillosta en näe mitään syytä että haluaisin olla paklattu mutta olo tulee itse varmaksi jos saa näppylät peitettyy siis en meikkaa siksi että haluaisin olla kaunis ja pojat kattois vaan tunnen itse oloni paremmaksi........ja minusta kymmenen vuotias on lapsi mutta ei suinkaan pieni lapsi ottakaa kantaa aikuiset te määräilette voeraita lapsia


      • Selittäjä

        YOU NOT ARE SERIOUS


      • Siis oikeesti
        Hai haloo kirjoitti:

        Minäkin olen kymmenen minun meikkini koostuu värjäävästä huulirasvasta punasta tai kiillosta en näe mitään syytä että haluaisin olla paklattu mutta olo tulee itse varmaksi jos saa näppylät peitettyy siis en meikkaa siksi että haluaisin olla kaunis ja pojat kattois vaan tunnen itse oloni paremmaksi........ja minusta kymmenen vuotias on lapsi mutta ei suinkaan pieni lapsi ottakaa kantaa aikuiset te määräilette voeraita lapsia

        Siis mitä ..? 10 EI TAVITSE MEIKKEJÄ TAI MUUTA TOLLASTA!!! SIIS MIETI NY VÄHÄ OOT 10!! on siinäki taas järkevä ihminen -.-


      • Anonyymi
        Hai haloo kirjoitti:

        Minäkin olen kymmenen minun meikkini koostuu värjäävästä huulirasvasta punasta tai kiillosta en näe mitään syytä että haluaisin olla paklattu mutta olo tulee itse varmaksi jos saa näppylät peitettyy siis en meikkaa siksi että haluaisin olla kaunis ja pojat kattois vaan tunnen itse oloni paremmaksi........ja minusta kymmenen vuotias on lapsi mutta ei suinkaan pieni lapsi ottakaa kantaa aikuiset te määräilette voeraita lapsia

        Ite oon 10v ja kyl mä leikin mut en kyl 24/7.(Silleen vähän ja en välttämättä joka päivä mut schleicheillä leikin kun oon hevoshullu) Kyllä ne 10v viel leikkii mut ei oo enää mitään pikkulapsia(:


    • Whymy

      Tuttu 10v tyttö tahtoisi vaatteita, kenkiä, älyttömästi mustaa. www.emp.fi ( suosittelen, todella hienoja vaatteita, värikkäitä ja hauskoja, myös goottijuttuja jne. )
      kuuluu lemppari nettivaatekauppoihin. Lahjakortteja vaate- ja kenkäkauppoihin toivotaan myös. Tietenkään kaikki lapset eivät ole samanlaisia, joten en tiedä tahtovatko muut juuri samoja asioita.

      • Siis oikeesti

        Ei näin


      • Anonyymi

        Mä oon 10 ja INHOON vaatelahjoi yli kaikein ja jotain ällöi meikkei!!!


    • T: Suomen Valtio

      Kymmenvuotiaan ei kuulu enää leikkiä vaan miettiä jo ankarasti otsa rypyssä miten aikoo kustantaa elämänsä kun lapsilisät loppuvat. Mitä opiskella, mitä tehdä työkseen ja miten saada aikaan mahdollisimman paljon verotuloja valtiolle!
      Sillä te olette vero-orjia ettekä mitään ihmisiä kun kasvatte aikuisiksi!

      • Siis oikeesti

        Öö.. Oot kyllä pahasti väärässä. 10 vuotiaan pitää leikkejä eikä esittää teiniä! Tuskin leikkiminen vaikuttaa mitenkää omaa tulevaisuutee-.-


      • Anonyymi
        Siis oikeesti kirjoitti:

        Öö.. Oot kyllä pahasti väärässä. 10 vuotiaan pitää leikkejä eikä esittää teiniä! Tuskin leikkiminen vaikuttaa mitenkää omaa tulevaisuutee-.-

        Vaikka tuosta kommentista on jo monta vuotta, niin olet pahasti väärässä! 10v joko on vielä lapsi tai ei ja jos on pakko leikkiä niin se on lapsen esittämistä ei teinin!


    • mikämaailma

      en tiedä mihin tää maailma on menossa, mutta sillon kun ite olin vielä 10-wee leikin bratzeillä (nykyään bratzit on rumia ja niillä on rumempia vaatteita katoin just kaupassa, ärsyttää kun menin myymään hienoja bratzejäni ja niiden vaatteita, jotain toki jäikin vielä myymättä, mutta miksei vanhempia hienompia bratzejä enää voida tuottaa), nykyään kymmenen vuotiaat varmaan polttavat tupakkaa ja hilluvat kaupoilla niitä ryöstäen ainakin itse tiedän sellaisia, en ymmärrä tätä maailman kehitystä, kaikki menee vaan paskempaan suuntaan, sanotaan että 13-vuotias on vasta teini, onhan se englanniksi thirteen, huomatkaa teen lyhennys teenagerista, toisin kun sitä alemmat luvut... olen kuitenkin sitä mieltä että kymmenen ja ykstoistavuotiaat ovat vielä leikki-iässä, 12-vuotias viimeistään alkaa mielestäni ehkä jo hylkäämään leikkejä, mutta kyllä kymmenen vuotiaat ovat ihan penskoja vielä, sinä kymmenen vuotias siellä ehkä luuletkin jo olevasi hyvin aikuinen, mutta niinhän ne kaikki teinit tai teinin mieliset olettavat olevansa jo hyvin vanhoja

      • mikämaailma

        ja minä ainakin haluaisin bratzejä vaikka "olen jo ikä loppu" (niitä vanhempia, ne olivat hienoja), perkele kun menin myymään hienoja bratzejäni kun ne ovat niin alasvajonneita, eikä niitä enää juuri myydä, muistan aina lapsena kun kävimme missä tahansa prismassa, oli se pullollaan kaikkia bratzejä ja niille myytäviä hienoja vaatteita, nyt käydessäni Kannelmäen prismassa (joka joskus ainakin oli tietämäni mukaan Suomen suurin Prisma) oli siellä suppea valikoima alasvajonneita bratzejä mielestäni paljon tökerömmin suunniteltuja kuin ne vanhat. Ensimmäiset Bratzit taisivat tulla kun oli 6 tai 7 ja leikin vielä varmaan 11-vuotiaanakin niillä, niihin aikoihin taisin lopettaa Bratzleikkini ja minun aikoihini vielä tuon ikäiset leikkivät, nykyään he luultavasti notkuvat kaupungilla tai missä lie kyläkaupoilla, huoravaatteissa.... tyhmää


      • Anonyymi

        Mailma muuttuu! Kaikki ei ole sinä


    • Äitikki

      Höpö höpö, tänne nyt sattuu kirjoittamaan ne tyypit jotka siellä koneella luuraa ja ties missä, eikä kiinnosta enää leikkiminen. Kyllä ihan yleisesti kuitenkin ton ikäiset leikkii vielä. Kaikkia ei tietenkään kiinnosta samat leikit esim. Pet shopit (jotka on tyttöni kavereiden keskuudessa tosi suosittuja) Joku rakentelee majoja tms.. 10v on vasta kolmasluokkalainen ja koulussa esim. opetellaan mm. kelloa vielä... Eikä kyllä oma tyttöni saa yksin/kaverin kanssa vielä luuhata missään "kylillä" eikä ole edes sellaista toivonut. Omituisilta kuulostaa nämä jutut joita täältä lukee, liekö oikeasti asiat noin...

      • Anonyymi

        Niin


    • äiti 30v

      Moi. Minä ostin 10.v tytölle lahjaksi huulikiillon ja karkkipussin.

    • miää

      Totta se on että 10 v on parin vuoden kuluttua teini! Mutta monsterhight on vielä ainakin hyviä:)

    • 27v äiti

      Kysykää mistä se tykkää. Meiän 10v (täyttää jo pian 11) leikkii mielellään PetShopeilla. Mutta se myös rakastaa suklaata, vaatteita koruja ja "sitä nykypäivän elektroniikkaa". Mut harvat 10 vuotiaat leikkii vielä joillaki My Little Pony-leluilla. Voi myös ostaa jonku elokuvan (ikärajan/suosituksen kantsiis olla lähellä lapsen ikää). Ostin 10 vuotiaalle lahjaksi fazer-boksin (vai kirjotetaanko se boxin?) ja koruja (sormuksiaki olis hyvä olla). Kävin sen kaa vielä kaupungilla synttäreitten jälkeen.

    • Selittäjä

      "Niimpä mäki oon 10.v ja parempi ois jos sais mp3 soittimen, läppärin, Ipad, rahaa, musaa, radion, pyörän, luistimet, kenkii, vaatetta taikka lahja kortin"

      No oon mäkin kymmenen vuotias nelkkiluokkalainen,ja rupean again selittämään kaiken näille kakkosluokkalaisille. Lahjakortti kirjotetaan yhteen. On teillä toivomuksia. Arvatkaapa mitä. Mulla on noi kaikki. Sonyn walkmam mp3,Sonyn vaio läppäri,Applen Ipad,RAHAA (no ofc myy kamojas ansaitse ite manis,älä kinuu lahjaks,vai ootsä sellanen pissis yms.?),musaa löytyy mp3 soittimesta (miten hitossa te oikein toivotte musiikkia...Ömmmm.... Ajatelkaa nyt,tetoivotte musaa ja sit toivotte mp3 soitinta ja radioo. Kuinka monta niitä pitää olla? Musiikin kuuntelemiseen ei tarvii kun ainoastaan siis Sonyn walkman jossa on radio,ja läppärimistä sitä voi ladata,okei?) Ja jos te ootte koulussa,niin kyllä ne vanhemmat luistimet ostaa.Vai onko tein koulu sellanen missä ei ever luistella?? Ja pyörä. Mun vuosien ajan mulla on ollu jo 10 eri pyörää. Ja nyt on semmonen pinkki :3 Vaatteita saatte kun sanotte äitille "mennänkö ostaan vaatteit?" no tohon vastaa ainakin 99 prossaa äideistä "kyllä!"

      • Selittäjä iskee taas

        Ja kuule. Mäkin leikin My Little Ponyilla,ne on söpöjä. Usko tai elä mutta meidän (4 luokan) puolet (31 oppilaasta,tytöistä ja pojista) leikkii MLP poneilla,ja ne 'originalit' on niiiiiiin CUTE! AWWWWW :3


      • Selittäjä
        Selittäjä iskee taas kirjoitti:

        Ja kuule. Mäkin leikin My Little Ponyilla,ne on söpöjä. Usko tai elä mutta meidän (4 luokan) puolet (31 oppilaasta,tytöistä ja pojista) leikkii MLP poneilla,ja ne 'originalit' on niiiiiiin CUTE! AWWWWW :3

        Ja kuulkaas,vaikka mie oon 10,mie oon 100 % NELJÄS LUOKKALAINEN.todistan. Osaan Esim. Desimaaliluvun muuntaminen tuosta murtoluvusta ja toisinpäin. Esim: 0,8 = 8 kymmenesosaa.
        11 kymmenesosaa = 1,1


      • Selittäjä
        Selittäjä kirjoitti:

        Ja kuulkaas,vaikka mie oon 10,mie oon 100 % NELJÄS LUOKKALAINEN.todistan. Osaan Esim. Desimaaliluvun muuntaminen tuosta murtoluvusta ja toisinpäin. Esim: 0,8 = 8 kymmenesosaa.
        11 kymmenesosaa = 1,1

        T: Suomen valtio:lle itse originaalilta selittäjältä.

        Mie suuntaan elämääni taiteen parissa,ja menen ekä opiskelemaan Japania jonnekkin,säästöt ON,riittää vaikka kuinka kauan. Ukin perintörahat saan 18 v. kivasti mania,en ainakaan tuhlaa heti. Lasta en hanki,saan säästettyä kun en hanki moisia maanvaivoja. Seuraa kaivatessa turvaudun kissoihini jotka elävät siihenkin asti kun olen yli kolmekymppinen, YES!


    • Yoohoo& friends eläin-pehmolelu tai avaimenperä, lahjakortti, kirjoja, vaatteita, päiväkirja, top-model tuotteita.

      • Siis oikeesti

        Jep, nää on oikeesti parempii ku joku tietokone tms.


    • 9.v tyttö

      Haluisin: vaatteita, koruja, ystäväkirjan,päiväkirjan, läppärin, paremman puhelimen, lahjakortin... Tms.

      • Siis oikeesti

        Järkevää-.- oot 10. Oikeesti


    • Lahjakortti

      Yksi oiva tapa hoitaa lahjapulma on valita päivänsankarille jonkin verkkokaupan lahjakortti! Valinnanvaraa on roimasti, joten voit itse päättää haluatko antaa sellaisen lelukauppaan, vaateliikkeeseen vai tavarataloon, josta löytyykin sitten kaikkea koruista vaatteisiin tai kirjoista urheiluvälineisiin.

      Jollet asioi verkkokaupoissa, löydät pitkän liudan luotettavia verkkokauppoja sivustolta http://www.vertailussa.com/, josta voit lukea jopa hintavertailuja ja kauppojen yleisestä profiilista, jotta tiedät, mitä kukin niistä myy.

    • TheGrovyle

      Moi!
      Oon itse 10 v. myös mut en oikeest tiiä mitä te selitätte tääl! Kymmene vuotias on jo aika vanha, mutta ei niin vanha leikkiäkseen! En miekää enää tahdo leluja enää lahjaks. Vaan ainoastaa rahaa ja niillä ostan omii juttui esim. leluja pelejä ja ehkä puhelimen. En itse ole vielä tietokone kriisissä vaikka sen haluaisin, mut kyl viel puhelin on riittävä. Nyt kun tulee joulu, niin toivon että saisin puhelimen, mut se olis vaa sillee et kaikki laittais rahat siihe ja en sais mitää mutt lahjaks. Oisko se hyvä idea?

    • Siis oikeesti

      Oon 10 ja leikin kyl viel aika paljo ! ETTEKÖ YMMÄRRÄ TE OOTTE LAPSII!! ei normaalit 10 vuotiaat oo mitään teinejä! Nyt ku ootte viel siiin iäs nii kuuluu leikkiä! Siis oikeesti! Ei 10 vuotiaan kuulu käyttää meikkei ja käyttäytyy ku teini! Ei oo järkee -.-

      • Siis oikeesti

        Ja vielä tohon että ei ole normaalia käyttää meikkejä ja olla leikkimättä! SE EI OLE NOLOA!!! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää???!!! On se ainaki terveellisempää ku ruudun tuijottaminen et joo-.-


    • Lapsellinen tyttö :3

      Mä olen 12 ja leikin vielläkin :) Toki mulla on vaikka meikkejä ja merkkivaatteita, mutta kyllä mä leikin (tai en leiki millään muulla paitsi Lego Friendseillä). Vanhemmat on tosi tyytyväisiä kun leikin ja mielellään ostavat esim. joululahjaksi uuden Lego Friends paketin :) Juu tiedän: kuulostan tosi lapselliselta, mutta mulla on kyllä paljon kavereita ja harrastan kilpaurheilua 4krt/vk joten ei leikkimiselle jää enää niin paljoa aikaa :( Ja tietysti koulu vie aikaa (jos on yhtä hikari kuin mä... :D) Ja mun mielestä 12v on vielläkin lapsi, mutta jossain 13v on jo nuori :) Ja sori: en halu haastaa riitaa kenenkään kanssa, vaan ilmoitin oman mielipiteeni.

      • MRjuusto

        Olen 11 ja pyydän synttärilahjaksi tietokoneen PISTE


    • onko7

      10 vuotias tarvii tietokoneen (läppäri) jos ei oo se on just hyvä ikä tietokoneelle ja 8 vuotias on myös hyvä ikä meijän lapset haluu kaikki koneen kolmella on jo mut kahella ei oo ja ne 8 ja 10 vuotta ja ne saa tietokoneet

    • Idiootti...Typerys

      Joo,eli meillä ainakin ostettin näitä meikkejä ja vaatteita,ja riippuu tiettu että mistä tykkää.Esimerkiksi meidän tyttö sai lahjaksi läppärin ja minecraftin xbox360:koneelle.:))

    • IsoäitiX
    • 10vtyttö

      Elikkä oonko mä outo kun lelut ei kiinnosta pätkääkään? Ei vitsi ;_;

    • Tittaw

      Vie keppihevonen! Itse ostin omalle 10v tytölleni kepparin, ja se se sitten onkin mieluinen! Ja mikä parasta, eipähän tyttö pelaa puhelimella tai tietokoneella, vaan ratsastaa hevosellaan ulkona, saa samalla liikuntaa :D

    • 10v

      Moi! Täällä kirjottelee myös 10v tyttö... Itse en toivo läppäriä, sillä en tekisi sillä mitään. Toivon ns. Coolia reppua, ja siihen vielä yllätykseksi vaikka lempi artistin levy :) Tuossa tulee sitä "nuorelle mieluista" ja myös se kiva reppu sinne kouluun. Kun luin keskustelua, huomasin että "muka" 10v tytöt eivät osaa KIRJOTTAA!!

    • kukkan

      Hei olen 10v ja sain lahjaksi esim.meikejä kirjoja trampoliinin ja vaatetta lahja korteja karkkia rahaa säästöpossun ps4 pelin kuulokkeet puhelin kuoret tarjottimen oman koiran kuvalla avaimen perän kasvin pehmo lelun ystävä kirjan huivin aliaksen musaa siinä oli joitakin ainii sain myös kukkia ja kynttilän ja suunnitelu vihon päivä kirjan olen todella kiitollinen

      • Anonyymi

        Lahjakortti yhteen ja luettelossa pilkku 10 vuotias joka ei osaa kirjottaa


    • 12vpoikka

      Oon 12v. poika ja leikin vielä eikä mielestäni oo noloa, eikä luokka tytöt meikkaa.

    • HeiVainHei

      Minu 10 v tyttöni pitää pet sopeista ja barbieista. Erityisesti barbie tavarat ovat suosittuja, kuten huonekalut. Myös jotkut pantteri kuvioiset sukat yai leobardi kuviolliset ovat in. Joku kiva kuvioinen ikioma pyyhe. Käytettynä olen noita barbie juttuja ostanut silloin tällöin. Todella kalliita kaupoissa.
      Aloittajan juhlat ovat jo varmaan ohi, mutta jos tästä jolleki toiselle hyötyä olisi.

    • Ihmettelijä-

      Suurin osa viesteistä tosi vanhoja mutta pakko kommentoida. Voi olla että ainakin osa näistä "kymmenen vuotiaista" on trolleja, mutta mitä ihmettä?? iOlen nyt vasta 12v, ja en todellakaan käyttänyt meikkejä kymmenvuotiaana. Olen enemmän ollut taitelija tyyppiä, joten leikit on jäänyt vähemmälle, mutta kyllä mäkin vielä 10-vuotiaana leikin ihan innoissani...
      2014 vuonna ne jotka ovat olleet silloin 10, (kuten minäkin) toivon että he ajattelevat, miksi ja mikä järki oli "aikuistua" liian varhain...

    • TosiOnTämä

      Rattikelkka. Oppii ajamaan autoa.

    • Ettäseoppiinussimaan

      Dildo.

    • Juumyöhäsbtw

      Mä oon 10v, ja tarttisin tai AINAKIN haluaisin : petsejä puhelimeen kuoria rahaa konkkdnim matkalaturim matkalaukun CANON EOS 700D!! JA KOIRANNPENNUN

    • Justuswille
    • Anonyymi

      Sattuu sydämeen itse oon 10 en voi kuvitella että en enää leikkis itse rakastan barbeja muita samanlaisia ja leikin niillä ihan innoissaan👍

    • Anonyymi

      Kirjekuori jossa onnittelukortti ja 100€ seteli.

      • Anonyymi

        10-vuotias lapsi ei tarvitse 100 euroa mihinkään. Vai maksaako osan elämisestään sillä?


    • Anonyymi

      Ostaakohan aloittaja vielä tänä päivänäkin "10-vuotiaalle" lahjoja eikä ole huomannut että nyt tyttö onkin jo 22 vuotias xD

    • Anonyymi

      No riippuu ihan ihmisestä. Toinen tykkää vielä tässä iässä leikkiä paljonkin Petseillä kun taas toisen mielenkiinnon kohteita voi olla vaikka bändit, kynsilakat ja vaatteet.
      Itse ilahtuisin esimerkiksi Bluetooth kaiuttimesta, rahasta, lahjakortista, kynsilakoista, pehmolelusta tai hyvästä kirjasta.

    • Anonyymi

      osta sille vaikka se pieru-ukko hahmo mikä kuuluu leluosastoilla ääntelevän ihan itsekseen...

      • Anonyymi

        Mitä ****** itse oon 10v ja toivon lahjaksi rahaa Xd ja Harry Potter juttuja, oon siis Harry Potter fani<33


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ****** itse oon 10v ja toivon lahjaksi rahaa Xd ja Harry Potter juttuja, oon siis Harry Potter fani<33

        Kyllä 100 € seteli kelpaa!! Ai niin ja muuten 10-vuotias ei ole mikään pikkulapsi!!! Hän on jo nuori….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 100 € seteli kelpaa!! Ai niin ja muuten 10-vuotias ei ole mikään pikkulapsi!!! Hän on jo nuori….

        Eikä ole mikään "nuori" vaan lapsi vielä. Teinitkin ovat aikaisintaan 13-vuotiaita, thirTEEN!
        Satanen on vähän liikaa 10-vuotiaalle, ehkä kymppi riittää. Tai jos on joku pelikonsoli, niin ostaa lahjakortin ko. pelikonsolin verkkokauppaan, esim. Playstation Network tai Xbox Live lahjakortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole mikään "nuori" vaan lapsi vielä. Teinitkin ovat aikaisintaan 13-vuotiaita, thirTEEN!
        Satanen on vähän liikaa 10-vuotiaalle, ehkä kymppi riittää. Tai jos on joku pelikonsoli, niin ostaa lahjakortin ko. pelikonsolin verkkokauppaan, esim. Playstation Network tai Xbox Live lahjakortti.

        Tksi sana tietokone


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 100 € seteli kelpaa!! Ai niin ja muuten 10-vuotias ei ole mikään pikkulapsi!!! Hän on jo nuori….

        Ei kyllä valitettavasti ole


    • Anonyymi

      Mä kyl ymmärrän just et 10.v haluaa vähä ku esittää teiniä. Ehkä käyttää jtn huulikiiltoa. Mut hei, jos ei leiki enää10 vuotiaana nii lapsuusajan menee ihan hukkaan. Nauttikss ku vielä voitte. Teiniys ei oo sitä mitä luulette

    • Anonyymi

      10v tytöille on hyvä ainakin esim. uusi puhelin kaiutin
      Vaatteita ja jos ei ole niin PlayStation 5 Ja jotain kissan tai eri lemmikkien kuvia ja led valot

    • Anonyymi

      Olen itse 10v on ihan vähän kiinnostusta keppareihin mutta en enään leiki, bratzeillä, barbeilla, nukeilla.
      Tykkään saada lahjaksi, lahjakortteja esim.body shoppiin, hm ja piruettiin. En tykkää saada vaatteita lahjaksi kun se on kivempi että sais itse valita ne vaatteet. huulikiillot,meikki pussit, rahaa, reissut, leffaliput, shoppailu reissu.yms.

      • Anonyymi

        Sanan "enää" perään ei tule n-kirjainta.
        Wanha kansa, tänä päivänä ehkä noin 80v ylöspäin, saattoivat käyttää tuota hyvin vanhanaikaista tapaa sanoa "enään".


    • Anonyymi

      Myöhässä..
      Mut joulu on tulossa ja oon 10v niin tässä toiveet:
      • rahaa
      • pörrösukat
      • tekojasveja
      • nirvana paita
      •flanelli paita

      Jee :D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Okei

    • Anonyymi

      Aloittaja on vissiin jo 15 vuotta miettinyt, mitähän veisi 10v synttäreille lahjaksi.

    • Anonyymi

      Hei itsekin olen 10 vuotias ja eniten VARMAAN HALUAISIN PETSEJÄ TAI Rahaa tai lahja kortteja tai ihan vaan meikkiä ps mun oma arvio




      T: Jade 10.tyttö

    • Anonyymi

      Ehkä joku lautapeli, kirja ( josta tietysti pitäisi ) , piirrustus tarvikkeita ( paperi, värikynät jne.)

    • Anonyymi

      Oon ite 10v ja tyttö tässä 5 ehdotusta
      Koruja (helmiä)
      Led valot
      Legoja
      Kasveja
      Ja vaikka joku lahjakortti ja jos nämä ei kelpaa niin voi antaa vaikka rahaa

    • Anonyymi

      Oon kymmenen vuotta ite toivon
      -squishmallows
      -kristallien kasvatus setti
      -mikroskooppi
      -muovailuvahaa
      -ja niitä mangeetti juttui jolla voi rakentaa kaikkee
      -ja kasvonaamioita
      -ja lahjakorttia

    • Anonyymi

      ite oon jo ylitse kymmenen mutta itsellä tuli silloin toivottua vaatteita ledejä ja roikkuvia teko kasveja😀

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe