2 tyypin oireet ?

ei ymmärrä

Minulla diagnosoitiin pari vuotta sitten kohonnut verenpaine mutta lääkäri ei ottanut siihen kantaa vielä silloin. Nyt menin toiselle lääkärille ja hän passitti kokeisiin välittömästi.
Tulokset olivat yllättäviä, sydämessä kammion paksuuntuma sekä kohonnut verensokeri.
Paastoarvoni on aina ollut noin 3 paikkeilla mutta nyt oli kohonnut 7.2 asti. Minulla on diabeetikko ystävä joka on omalla mittarillaan ottanut minulta paasto arvoja nyt muutaman kerran ja se on ollut 6.6 alimmillaan. Ennen pärjäsin 6 tunnin unilla mutta nyt ei enää riitä 10 tuntia ja juon 3 kertaa enemmän kuin ennen. Painoa olen pudottanut 12 kg josta lääkärikin oli ihmeissään miksi sokerit silti vain nousee.
Kertokaa te diabetesta sairastavat omia kokemuksia miten teillä alkoi diabetes epäily!

7

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D2:nen

      Minulla alkoi juuri noilla oireilla. Jos vielä suvussasi on jollain d2:sta niin eipä tuossa ole enää mitään ihmettelemistä.
      Paino saattaa pudota muustakin syystä, se ei välttämättä tarkoita etteikö diabetesriskiä enää olisi. Tippuiko paino helposti?

      • ei ymmärrä

        Paino tippu aika helposti mutta kuitenkin ihan harkiten painonvartijoiden dietillä eli paino ei ole tippunut itsestään


      • D2:nen
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Paino tippu aika helposti mutta kuitenkin ihan harkiten painonvartijoiden dietillä eli paino ei ole tippunut itsestään

        Minulla tippui kovasti paino ja lääkäri sanoi että se johtui diabeteksestä, ei selittänyt sen tarkemmin, ajattelin vaan jos sinulla olisi ollut sama.
        Toisaalta jos sairaus on jo puhjennut niin painon putoaminen ei välttämättä enää auta. Itse olen nykyään normaalipainoinen, mutta olen silti insuliinhoidolla :/


      • oireita!
        D2:nen kirjoitti:

        Minulla tippui kovasti paino ja lääkäri sanoi että se johtui diabeteksestä, ei selittänyt sen tarkemmin, ajattelin vaan jos sinulla olisi ollut sama.
        Toisaalta jos sairaus on jo puhjennut niin painon putoaminen ei välttämättä enää auta. Itse olen nykyään normaalipainoinen, mutta olen silti insuliinhoidolla :/

        Minulla ei tuntunut mitään oireita kakkostyypin diabeteksessä. Verenpaineen nouseminen oli jo havaittu ja lääkitty. Diabetesherkkyyteni on perinnöllistä ja kun paino vain nousi ja äidillä oli jo D2 alettiin seuraamaan paastosokeriarvoja työterveydessä. Ruokavaliolla tai laihdutuksella (kovan työn takana) ei arvoja saatu aivan suositellulle alueelle vaan ne pysyi hieman koholla. Työterveyslääkäri ei siihen aikaan kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi määrätä lääkitystä. Toisen sairauden hoidon vuoksi piti sitten saada sokeriarvotkin normalisoitua ja siitä sitten lääkityskin käynnistyi. Metformiinilla pärjäilen, joskin vuorokausiannos on noussut vuosien mittaan 500 mg:sta 2500 mg:aan. Painoindeksi vaihtelee edelleen 31-32 ja laihdutus on vaikeaa kun ei pysty liikkumaan tarpeeksi nivelvaivojen vuoksi.


    • maksutta
      • juustoa

        ei ole kuin hiirenloukussa.


      • ilmaista ole
        juustoa kirjoitti:

        ei ole kuin hiirenloukussa.

        aika kovan hinnan hiiri siitä maksaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe