parasta kaakaota??

muff

Helou!

Miekkoseni täyttää tässä vuosia ja on ihan uskomaton ryystämään kaakaota..Löysin hälle erittäinkin sopivan mukin, mutta tarttisin pakettiin myöskin kaakaota..Onko tietoo, mikä olis parasta mahdollista??:) Itse kun oon enemmän teeihminen.^^ Kiitoksia jo etukäteen!

23

6808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Sitä kaakaota, mitä miehesi muutenkin juo. Se on varmaan hänen mielestään parasta. Makuja kun on niin monia :)

      • marro

        Vesselin minttu suklaa kaakao


    • eli...

      ...samaa mieltä, että miehen maun mukaan.
      Mutta itse olen sitä mieltä, että paras kaakao tulee kun tekee ihan tummasta sokeroimattomasta kaakaojauheesta kattilassa itse kaakaota. Eli kattilaan maitoa, kaakaojauhetta ja sitten sokeria(tummasokeri tuo hyvää makua), oman maun mukaan ja kiehautetaan.

      • kaakaosta

        Ihan tuli lapsuus mieleen. Sain joskus herkuksi just tuollaista kaakaota isosta mukista. Tummaa jauhetta ja kyllä mummo laittoi kermaakin kattilaan maidon sekaan. Kupin pohjalle tipautti suklaapalan. Ranskanleipäpala käteen, Aku-Ankka eteen ja nautinto oli huipussaan. Silloin ei ajateltu kaloreita ja makeaa ei annettu joka päivä. Itse tein lapsilleni joskus samanlaiset mukilliset, ja hartaasti ryystivät kuten itsekin aikanaan. :)


      • eli...
        kaakaosta kirjoitti:

        Ihan tuli lapsuus mieleen. Sain joskus herkuksi just tuollaista kaakaota isosta mukista. Tummaa jauhetta ja kyllä mummo laittoi kermaakin kattilaan maidon sekaan. Kupin pohjalle tipautti suklaapalan. Ranskanleipäpala käteen, Aku-Ankka eteen ja nautinto oli huipussaan. Silloin ei ajateltu kaloreita ja makeaa ei annettu joka päivä. Itse tein lapsilleni joskus samanlaiset mukilliset, ja hartaasti ryystivät kuten itsekin aikanaan. :)

        Juu samoja kokemuksia minullakin kun äiti teki minulle pienenä "oikeata" kaakaota ja siksi se kai nyt sitten on vieläkin parasta. =)


      • kaakaotaivas....

        Oikeaa tummaa kaakaojauhetta, vaniljanmakuista soijamaitoa, sokeria vähän, ripaus kanelia tai vaihtoehtoisesti ripaus chiliä. MMMM....


    • NKIH

      Itse tykkään eniten joko Fazerin tai Van Houtenin tummasta kaakaosta. Sitä siis sekoitetaan maitoon sopivasti ja maustetaan sokerilla, vaniljasokerilla, kanelilla, marianne-rouheella tms. Myös silleen tulee ihanaa kaakaota, että kuumennat maitoa kattilassa, sulatat siihen muutaman palan suklaata, kaadat kuppiin ja laitat vielä lorauksen kermaa. Ihanaa

    • sigtuna

      MMM...Marabo

    • THE KAAKAO

      dumle kaakao on parasta kaakaota mitä on=)

    • nina88_09

      paras kaakao tehdään näin: noin puol mukillista täys maitoa. Se lämmitetään kuumaksi ja lisätään siihen tummaa kaakaota. Sitten lisätään juomaan kermaa rutkasti ja loput vaahdotetaan ja lisätään juoman päälle. Lopuksi vielä voi raastaa suklaata kerman päälle. Siitä tulee tosi hyvää

    • The Dark Side Of Cho
    • sukusuku

      Jos kylmä kaakao maistuu niin kannattaa muuten kokeilla että annatte valmiin tavallisen o'boy-seoksen muhia jääkaapissa yön yli. Maku muuttuu huomattavasti suklaisemmaksi ja pehmeämmäksi!

    • Seija 32kg.

      Vettä mukillinen ja sitä juodessa nuuhkitaan Suklaan käärepaperia.
      Ei pidä nuuhkia liian usein koska voi lihoa.

      Mieheni Käyttää Täysmaitoa johon sulattaa raastettua tummaa suklaata ja lisää vielä van Houtenia joukkoon.
      Loraus Kuohukermaa vielä joukkoon ja Vaahtoa pinnalle.
      Lapsille muutama Vaahtokarkki päälle.

    • ikävä on

      Minun Mummuni ole lellimisen taikuri. Hän oli ikäluokkaa 1890 - 1969.
      Herkkuja olivat.
      Koskenlaskija itse tehtyjen piparkakkujen päällä, se perinteinen Koskenlaski muuta ei vielä ollut. Ja koti juusto kurrista..oli ihanaa mustikkahillon kera Maitojuustoa karpalohillon kera..

      Omien lehmien maitoon tehty kaakao.
      maitoa ei kiehautettu se vain kuumennettiin lisättiin; kaakao, sokeria, vanilijasokeria ja ripaus suolaa. (kettua ei tullut oli ihanaa...)
      Mummun lehmät olivat monta kunniakirjaa saaneita maidon tuottajia.

      Mummun suklaa unelmakakku; oli kuin sokerikakku, jauhoina 1/3 perunajauhoa vehnäjauhoa ja kaakaojauhoa välissä oli kermavaahto, joka oli maustettu lakkaliköörillä.
      Päällä marenkiruusuja ja marjoja joita oli mansikka oli hyvää myös mummun hillona sekä kirsikkahyytelö..

      Mummun sukaan salaisuus oli ripaus suolaa..se syventää maun ja tekee kaakosta jumalten herkun leivonnassa ja muutenkin.

      Mummun kaalipiirakka oli nautinto, kaali on maukasta siinä oli vähän siirappia tai hunajaa voitaikinassa..
      Parhaimmistoa oli piirakat; ruiskuoressa, siirapissa ja voissa kypsennetty pieni nauris-lanttu kuutio.. Ne olivat pyöreitä rapeita tuoksuivat hyvälle..

      Mummu pannukakut olivat suussa sulavia saman tyylistä ohjetta ovat Ahvenanmaan pannukakku mummulla oli niiden kanssa luumuhilloa jonka oli tehnyt itse kasvattamistaan luumuista..

      Ja mummun limput leivät ja räiskäleet ja tikkupullat kesäisin saunan jälkeen nuotiolla....

    • oboy or die

      Oboy on paras uskokaa oikeesti oboy on se paras!!!

      • sokrua

        O´boy ei ole kaakaota vaan värjättyä sokeria. Sokeria on 80 - 85 %. Sitä vaan myydään valheellisesti kaakaon nimellä eli harhautetaan ostajia.


    • oboipoika

      joo pakko vastata tähän että munkin mummo laitto aina pienenä mulle oboita koska se o parasta ja helpointa. pohjalle laitto jonkun karamellin ja sanoi että juohan. ja minähän poika join pitkään ja hartaasti.

    • 18+15

      Paras kuuma kaakao:
      - lämmitä maito melkein kiehuvaksi kattilassa (tulee eri makuinen kuin mikrossa)
      - mukin pohjalle Van Houtenia ja sokeria maun mukaan
      - ihan pieni ripaus kanelia
      - kaada puoli mukia maitoa ja sekoita paakut pois
      - kaada muki täyteen

      Van Houtenissa ei ole mitään muuta aineksia kuin kaakaota, ei lisäaineita. Sokerin määrän voi säätää itse. Miinusta paakkuuntumisesta, mutta niitä selviää lusikalla.

    • Chilisoitin

      Se nyt ainakin on tullut tässä parin viime päivän aikana todettua, että Fazerin pussikaakao on ihan kuraa. Sitä on monissa kahviloissa kaakaona, ja varsinkin kermavaahtokuorrutteista jättimukillisesta haaveilleena se on kyllä pettymys. Joutunut tässä turvautumaan siihen paremman puutteessa, seuraavan kerran menen kyllä johonkin mistä saa kunnon kaakaota! Koska kunnon kaakao on hyvää.

      Ap:lle voisin ehkä suositella niitä "lusikkakaakaoita", sopivat hyvin lahjaksi. En ole itse maistanut, mutta varmasti herkkua. Tällaisia siis: http://www.youtube.com/watch?v=Hv8QyBre5wU
      Kätevähän askartelee tuollaisen itse. :D

    • laihuus on sairaus

      Värjätty sokeri on ehdottomasti parasta kaakaota.
      Sitähän Timo Soinikin juo pari litraa päivässä, kuulemma.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe