Värinpoisto+uudelleen värjäys?!

Helppijelppii! :D

Minulla on luonnostaan vaaleat hiukset, joita olen kestosävyillä värjännyt yhä vaaleammiksi. Tuossa kuukausi sitten sain päähäni värjätä vaihtelun vuoksi ihan vain värisävytteellä nougatiksi. Siksi värjäsin vain sävytteellä, koska tiesin pian taas kaipaavani blondiutta. No, tänään sitten tein värinpoiston ja kuten osasin odottaa tulos oli melko oranssi :D Oletin, että saan värjätä uudella kestosävyllä heti siihen päälle, mutta blondiuttani sitten tietysti katsoin ohjetta vasta värinpoistokäsittelyn jälkeen, ja hiusväripurkkini sanoi, että saa värjätä vasta vähintään 2vk kuluttua värinpoistosta! :SS Tässä on vklopulle luvassa juhlaa, jos muutakin ja ei tekisi mieli olla edes pääsiäisen kunniaksi keltainen, joten KYSYMYS KUULUU: Voinko värjätä esim. parin päivän päästä hiukseni uudelleen ohjeista huolimatta(esim. kokemuksia/tietoa)? Vai onko siitä kenties jotain haittaa, itse ajattelisin sen vain vaikuttavan jotenkin siihen tehoon..tai värin haalistumiseen, jolloin uudelleen värjäys helpottuu. TAI onko jollain tietoa jostain muusta vaaleasta sävystä, jonka saisi ihan luvalla laittaa värinpoistosta huolimatta parin päivän sisään?

Vai pitääkö tässä nyt odotella se 2vk keltasena..

13

2303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt ketussa

      värjää enää sitä fledaas, jää kohta kännyyn koko letti. Miks ihmeessä jengin pitää värjätä ja veivata fledaansa jatkuvasti? Niin karseen näkösiin päitä kulkee vastaan kun oma sisäinen kaaos näkyy päällepäin jatkuvassa värin vaihtamisessa. Vanuttuneen näköistä kimmaa kulkee steissillä ja sitten vielä luulevat olevansa cool tai jotenkin itsenäisiä ja trendikkäitä. Ei se oma tyyli sieltä väripytystä löydy.

    • kampaajaa

      ..huomenna lähimpään kampaamoon pyytään neuvoa..he kyl opastavat miten toimit n.10e saat ostettua ammattitaidolla valitun värin..eikä tarvi tipuna loistaa pääsiäisenä:) tietty hekin mielellään värjäävät mut onnistuu kyl helposti kotona..

    • kokemuksesta(monista)

      et käy ammattiparturilla tekemässä se uudelleenvärjäys. voihan sen tietty itekin tehdä,mut jos "pohja"on jo jonkinverran kärsiny,niin parturi saa uudesta väristä vähän tasasemman ja vähemmän hiuksia kuluttavan. toi varoaika on niissä lähinnä sen takia kun värjäystä pahempi värinpoisto ja blondaus on niin rankkoja prosesseja hiuksille. pahimmillaan ne "palaa"liiasta käsittelystä.

      itse otin permanentin värjättyihin hiuksiini(tosin ammattilaisella ja oikeilla aineilla) ja silti kärvähti. eli tukasta lähti värit ja niistä tuli lähinnä afrokiharaa muistuttava,ratisevan kuiva hamppukasa,joista vielä puolet tuntui katkeilevan pois.näiden korjaamiseen normaaliksi menikin sitten noin vuoden päivät.

      mutta kotitekosena jälki on aina karmeempaa joten parturiin,parturiin.......

      • kävi

        aikoinaan aivan samoin. Laitettiin joku ihmeen luomupermis väri ja letti oli kuin hamppukasa ja katkeili. Sen päivän perästä en ole kampaajan ovea avannut. Nyt on hyvässä kunnossa enkä ikinä päästä minkään sortin kampuria enää toteuttamaan itseään minun päässäni, antaa kasvaa ja kiiltää.


      • puolestasi
        kävi kirjoitti:

        aikoinaan aivan samoin. Laitettiin joku ihmeen luomupermis väri ja letti oli kuin hamppukasa ja katkeili. Sen päivän perästä en ole kampaajan ovea avannut. Nyt on hyvässä kunnossa enkä ikinä päästä minkään sortin kampuria enää toteuttamaan itseään minun päässäni, antaa kasvaa ja kiiltää.

        tais olla tekijän ammattitaidottomuutta ku luomupermistä väriä saa samaan aikaan tehdä;( eikä muutenkaan suositella..mut voin suositella neuvoo kysyyn kampaajalta.. en uskaltais itse mennä valitseen kaupanhyllyltä mitään väriä koska keltainen poistetaan vastavärillä ,harmaashampookin voi auttaa(tai violetti) riippuen keltaisuudesta..


      • kampaajat
        puolestasi kirjoitti:

        tais olla tekijän ammattitaidottomuutta ku luomupermistä väriä saa samaan aikaan tehdä;( eikä muutenkaan suositella..mut voin suositella neuvoo kysyyn kampaajalta.. en uskaltais itse mennä valitseen kaupanhyllyltä mitään väriä koska keltainen poistetaan vastavärillä ,harmaashampookin voi auttaa(tai violetti) riippuen keltaisuudesta..

        ovat niin sekalaista seurakuntaa ettei niiltä kannata kysyä saati sitten edes uskoa mitä milloinkin tarjoavat avuksi, sen olen huomannut ja elämä opettanut.
        Voi toki ollakin alansa taitavia, mutta eipä ole kohdalle osunut. Olen käynyt kalliit "merkki" kampaamot Helsingissä kuin ostarikarvarit, mutta tulos sama. Mielestäni olen antanut omat toiveeni ilmi ja toisinaan vapaat kädet uskoen ammattitaitoon, mutta tulos sama, joten ei ikinä enää.


      • 2017e2017

        mun mielestä voi värjätä tee oman mielen mukaan


    • helppijelppii

      Olen nyt parinkymmenen ja sen verran tietoa värjäilemisestäni, että olen kevytsävyttänyt hiuksiani VASTA lukiossa. Eli vasta n. 4 vuotta hiusten värjäistä takana, joista 2v kevytsävytteillä ja n. 2 vuotta kestosävyillä. Hiukseni ovat siis varsin hyväkuntoiset vielä! Ja siis nyt ekaa kertaa lähdin ruskealla tielle ihan vaan kokeilumielessä, ja vaihtelevuuden. Ei se tarkoita että etsin itseäni, jos tykkään olla muuntautumiskykyinen/haluinen :) KIITOS vastanneille, ja jos tulee vielä mieleen muuta kuin parturi ni tell me. Se väri jonka ostin, oli juuri sellainen tuhkanharmaa.. mutta 2vk odotusaika tosiaan..

      • tee näin

        ..jos et kampaamoon mene..missään nimessä et saa käyttää sitä emulsiota(VETYÄ) kastele hiukset ,pyyhekuivaa,laita ruokalusikalline valk/tai kirkasta shampoota astiaan ja sitä väriainetta tuubista n,puoli ruokalusikallista sekoita ,levitä hiuksiin samoin ku peset, anna vaikuttaa 2min ,seuraa samalla peilistä..huuhtele ja muista hoitoaine! et tee vahinkoa mut keltainen poistuu. toista tarvittaessa seur. pesun yhteydessä..


      • joo''
        tee näin kirjoitti:

        ..jos et kampaamoon mene..missään nimessä et saa käyttää sitä emulsiota(VETYÄ) kastele hiukset ,pyyhekuivaa,laita ruokalusikalline valk/tai kirkasta shampoota astiaan ja sitä väriainetta tuubista n,puoli ruokalusikallista sekoita ,levitä hiuksiin samoin ku peset, anna vaikuttaa 2min ,seuraa samalla peilistä..huuhtele ja muista hoitoaine! et tee vahinkoa mut keltainen poistuu. toista tarvittaessa seur. pesun yhteydessä..

        ja jodlaa täyden kuun aikaan! kyllä näitä konsteja näyttää löytyvän ja yksinkertaiset uskoo.


      • keinoo
        joo'' kirjoitti:

        ja jodlaa täyden kuun aikaan! kyllä näitä konsteja näyttää löytyvän ja yksinkertaiset uskoo.

        ..oon tehny 25v ku kaupan värellä on pilattu hiuksia,ja aina on toiminut..


      • Onkohan nyt näin?
        keinoo kirjoitti:

        ..oon tehny 25v ku kaupan värellä on pilattu hiuksia,ja aina on toiminut..

        Epäilen kyllä tuota ruokalusikka-keinoa :D !! Eihän siinä ole edes vaikutusaikaa tai mitään.. Kuulostaa varsin omituiselta, en kyllä uskaltaisi moista koittaa :DD

        Mutta mikä ero sitten kaupan ja kampaamon tuotteilla on? Kyllä vaaleissasävyissä on väkisinkin aina vahvoja väriaineita.. Miksi se siitä muuttuisi? Ja vaikka olisi keltaisuutta, ei se tarkoita, että ne pilalla olisivat.

        HmmHmm...


      • jees!
        Onkohan nyt näin? kirjoitti:

        Epäilen kyllä tuota ruokalusikka-keinoa :D !! Eihän siinä ole edes vaikutusaikaa tai mitään.. Kuulostaa varsin omituiselta, en kyllä uskaltaisi moista koittaa :DD

        Mutta mikä ero sitten kaupan ja kampaamon tuotteilla on? Kyllä vaaleissasävyissä on väkisinkin aina vahvoja väriaineita.. Miksi se siitä muuttuisi? Ja vaikka olisi keltaisuutta, ei se tarkoita, että ne pilalla olisivat.

        HmmHmm...

        ÄLÄ nyt vaan mene kampaajalle! Niihin ei oo luottamist! Pistät sen sun värin vaa päähän ja oot onnellinen kauniist hiuksist! Voit ihan hyvin tehä niin. Sen jälkeen ku laitat vaiks seuraavan päivän tehohoidon päähän ni hyvä tulee!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe