Miesten pituudesta...

Klöä

Arvoisat Daamit, oli tässä eilen keskustelua tietyssä mies-porukassa, että onko miehen pituudella väliä naisen silmissä?
Siis pidempi parempi, lyhyt loistava? Onko naisesta mukavampi jos herra on lyhyempi esim tanssipartnerina, kadulla kulkiessa, ym, vai miellyttääko em asioissa pidempi ja kookkaampi seura?
Korostan, pituudella ja koolla ei ole välttämättä mitään tekemistä henkilön luonteen kanssa!
Eli josko arvon Naisilta saisi ensikäden kommentteja/tietoa asiaan?

Kaunis kiitos etukäteen teille kaikille ihanille, mukaville ja fiksuille Naisille, mukavaa loppukesää :)

154

7055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttöläinen88

      Yleensä en hirveästi välitä ulkoisista piirteistä, mutta jos nyt tosiaan unohdetaan kokonaan luonne, ja keskitytään ulkoisiin asioihin, niin mielelläni kyllä ottaisin äijän joka on minua pidempi. Vaikka ei tällä 170cm pituudella se hirveän suuri vaatimus olekaan ;) Kerran seurustelin minua lyhyemmän pojan kanssa, mutta hänelle pituusero taisi olla vähän liikaa, tunsi itsensä jotenkin vähän epävarmaksi tai jotain... Tuo oli kyllä joskus teini-iässä, että varmasti hänelläkin nykyään ihan eri kuviot. En kuitenkaan ainakaan tietoisesti valitse miehiä pituuden tai muidenkaan ulkoisien asioiden perusteella

      • toinen n vuodelta 88

        "170cm pituudella se hirveän suuri vaatimus olekaan ;) "

        Höpöhpö. Itse olen 174 cm, vain 4 cm pidempi, mutta silti koskaan musta ei ole kiinnostunut itseäni pidempi tai edes itseni pitunen mies. Eli mun on ollut ihan pakko unohtaa se vaatimus itteäni pidemmästä miehestä, kun vaan lyhyitä tai erittäin lyhyitä tulee tyrkylle. :( Enkä ole miltään muilta osilta yhtään pinnallinen, ois vaan kiva jos mies edes tuon kriteerin täyttäisi, mutta tuntuu olevan mahdotonta. Mikä niitä äärimmäisen lyhyitä miehiä itseään pidemmissä naisissa viehättää? Varsinkin jos nainen on ihan valtavasti miestä pidempi niin eikö miehelle pitäs tulla kumma olo siitä ettei ookaan se fyysisesti vahvemman näkönen osapuoli?


      • m180
        toinen n vuodelta 88 kirjoitti:

        "170cm pituudella se hirveän suuri vaatimus olekaan ;) "

        Höpöhpö. Itse olen 174 cm, vain 4 cm pidempi, mutta silti koskaan musta ei ole kiinnostunut itseäni pidempi tai edes itseni pitunen mies. Eli mun on ollut ihan pakko unohtaa se vaatimus itteäni pidemmästä miehestä, kun vaan lyhyitä tai erittäin lyhyitä tulee tyrkylle. :( Enkä ole miltään muilta osilta yhtään pinnallinen, ois vaan kiva jos mies edes tuon kriteerin täyttäisi, mutta tuntuu olevan mahdotonta. Mikä niitä äärimmäisen lyhyitä miehiä itseään pidemmissä naisissa viehättää? Varsinkin jos nainen on ihan valtavasti miestä pidempi niin eikö miehelle pitäs tulla kumma olo siitä ettei ookaan se fyysisesti vahvemman näkönen osapuoli?

        sitten se vika on jossain muualla kuin sun pituudessa, ei meille miehille se naisen pituus ole mikään vaatimus ainakaan mulle. Tosin oon itse 180cm pitkä ja voisin ottaa itseni pituisen naisen, no proplem. Mutta tuo et saa MUKA pituutesi takia pidempiä miehiä on kyllä puppua.


      • caillean
        toinen n vuodelta 88 kirjoitti:

        "170cm pituudella se hirveän suuri vaatimus olekaan ;) "

        Höpöhpö. Itse olen 174 cm, vain 4 cm pidempi, mutta silti koskaan musta ei ole kiinnostunut itseäni pidempi tai edes itseni pitunen mies. Eli mun on ollut ihan pakko unohtaa se vaatimus itteäni pidemmästä miehestä, kun vaan lyhyitä tai erittäin lyhyitä tulee tyrkylle. :( Enkä ole miltään muilta osilta yhtään pinnallinen, ois vaan kiva jos mies edes tuon kriteerin täyttäisi, mutta tuntuu olevan mahdotonta. Mikä niitä äärimmäisen lyhyitä miehiä itseään pidemmissä naisissa viehättää? Varsinkin jos nainen on ihan valtavasti miestä pidempi niin eikö miehelle pitäs tulla kumma olo siitä ettei ookaan se fyysisesti vahvemman näkönen osapuoli?

        Se on kuulkaas näin, että KUMPPANIN PITÄÄ MIELLYTTÄÄ SILMÄÄ, se ei ole minkään sorttista pinnallisuutta ja piste.


      • caillean
        m180 kirjoitti:

        sitten se vika on jossain muualla kuin sun pituudessa, ei meille miehille se naisen pituus ole mikään vaatimus ainakaan mulle. Tosin oon itse 180cm pitkä ja voisin ottaa itseni pituisen naisen, no proplem. Mutta tuo et saa MUKA pituutesi takia pidempiä miehiä on kyllä puppua.

        Onko vehkeesi riittävän pitkä niin pitkälle naiselle. Sen pituiselle suosittelisin enemmänkin 190 cm tai enemmän pituista miestä.


      • Harri_S
        caillean kirjoitti:

        Se on kuulkaas näin, että KUMPPANIN PITÄÄ MIELLYTTÄÄ SILMÄÄ, se ei ole minkään sorttista pinnallisuutta ja piste.

        Usein varsinkin suhteen alussa ulkonäköseikat ovat ensimmäinen asia mihin kiinnitetään huomiota, aika luonnollista minusta. Suhteen syventyessä painopiste sitten siirtyy muihin asioihin.

        Löysin tällaisen sivun http://bit.ly/elamankumppani missä on esittelyssä mun mielestä aika hyvä systeemi siihen miten pystyy löytämään mieleistään seuraa. Ulkonäöllisesti ja myös pintaa syvemmät ominaisuudet mukaan lukien.


      • nananana-
        caillean kirjoitti:

        Onko vehkeesi riittävän pitkä niin pitkälle naiselle. Sen pituiselle suosittelisin enemmänkin 190 cm tai enemmän pituista miestä.

        toi ei kyllä oo mitenkää sidonnaista ja oon ite 180 ja kyllä monet kenen kaa on ollu jotai on ollu saman pitusia vaikka pidempi ois kivempi, mutta aika harvoin tulee tollasia 190 cm ja kivan näkösii vastaan... paitsi niiden lyhyiden tyttöystävien kaa:D


      • Thisisrape
        caillean kirjoitti:

        Onko vehkeesi riittävän pitkä niin pitkälle naiselle. Sen pituiselle suosittelisin enemmänkin 190 cm tai enemmän pituista miestä.

        Vuosien kokemuksella suihkuissa viettänyt miehenä tiedän että pituudella ei ole mitään korrelaatiota vehkeen koon kanssa, vaan se on Aina henkilökohtainen Ominaisuus. Useimmilla pitkillä miehillä on hyvin pieni kun taas useimmilla lyhyillä on kasvu mennyt johonkin muualle.


      • eikötotta
        Thisisrape kirjoitti:

        Vuosien kokemuksella suihkuissa viettänyt miehenä tiedän että pituudella ei ole mitään korrelaatiota vehkeen koon kanssa, vaan se on Aina henkilökohtainen Ominaisuus. Useimmilla pitkillä miehillä on hyvin pieni kun taas useimmilla lyhyillä on kasvu mennyt johonkin muualle.

        Lyhyen ja pikkupippelin puhetta... :)


    • pitkä ja ihana nainen

      mun mielipide myöskin on sellainen että mies saisi olla mua hiukan pidempi mut arvaas mitä....mun miesystävä on 172cm pitkä ja hienosti menee.Olen rakastunut.Eli ei se kyllä siitä ole kiinni.Ihanaa kesän loppua kaikille:)

      • caillean

        Onko sulla myös pitkä pesä, eli yli 11 cm?


    • itseäni pidempi

      on parempi.

      Itseäni pienempi mies ei vain himota samalla tavoin kuin itseäni isompi.

    • Fanny73

      Parempi mulle. En tykkää jos mies on kun orava puunkyljessä mun kans.

      • Joe The Scrap

        Olis Veikka Gustaffsson Mount Everestin kyljessä?


      • justjuutiina

        Olen itse 160cm
        ja tunnen itseni ihan kirpuksi jos mies on yli 180.

        Mieluummin vain jotain 10cm pidempi.
        Jotenkin kivampi, eikä tarvi katella "ylöspäin" =D


    • Gerddu

      Jospa herra-porukka siellä lukisi kaikki palstalla historian saatossa olleet keskustelut miesten pituuksista.

    • GreekGod195

      Minä olen monesti saanut kokea olevani liian pitkä naisille. Tuntuu siltä, että monet naiset pelkäävät suuruuttani (195). Jos saisin itse valita pituuteni, se olisi haarukassa yli 187 muttei tippaakaan yli 190.

      Ravintoloissa yökerhoissa pituuteni on todellinen rasitus, koska en yksinkertaisesti kuule 20-30 cm alemmalla tasolla käytävää keskustelua. Saan sitten yrittää lukea huulilta ja nyökytellä typeränä päätäni.

      Flaxisuhteeni on korkeintaan luokkaa 1:10 enkä ole lainkaan ruma ja äo on yli 140. Jostain syystä en viehätä naisia. Oman käsitykseni mukaan liiallinen pituuteni on ainakin yksi merkittävä syy.

      • lsdfkdögä

        Mitä jos sun omat kriteerit onkin liian korkealla...siis haet vain pitkiä naisia. Itse olen ihastunut tällä hetkellä yli kaksimetriseen mieheen, mutta hän ei taida tällaisesta satakyyskytsenttisestä paljon välittää.


      • eipä...

        ...ihme, jos olet kuin kukkakeppi - pituuden lisäksi pitää olla painoa!!!


      • aaaaannnnnyyyy

        mies ei voi olla liian pitkä. Itse olen 168cm, varmaan aika perus pituus, ja ollut säpinää muutaman, lähes 10cm lyhyemmän miehen kanssa. Sanokaa vaan pinnalliseksi, mut ei sille voi mitään jos toisen sylissä ei ole turvallinen ja hyvä olo, ja vaan siksi että mies tuntuu joltain pehmolelulta siinä vieressä. Jos sais ihanan miehen jostain, joka vielä ois siel 185cm paremmalla puolella, nii voisko sitä tyttö enempää toivoa?


      • sähän oot pätkä

        Pituuteni on 206,poika sähän oot tumppi.Mutta puhut asiaa.Näin se vaan on .Poiketaan liikaa ns.normista,ollaan sirkuspellejä.


      • GreekGod195
        eipä... kirjoitti:

        ...ihme, jos olet kuin kukkakeppi - pituuden lisäksi pitää olla painoa!!!

        Kuka on puhunut kukkakepistä. Olen taulukoiden ihannepainossa ja hyvin rasvaton, eli se mitä on, on lihaa.

        Punttisalilla minua ihmetyttää kaverit, jotka tekevät itsestään pyöreän lihapullan, koska sellaisille naisilla on kokemukseni mukaan vielä vähemmän käyttöä kuin pitkille. Penkiltä nostellaan joka kerta suuria yli oman painon kokoisia puntteja ja sitten kuvitellaan, että ollaan makeita, vaikka BMI pyörii jossain yli 27 lukemissa. Säälittävimpiä ovat ne kaverit, jotka sitten vielä tuunaavat lookkiaan sänkikaljulla, niin, että niskaläskipoimut voi laskea sormilla. Nämä ovat ns. no-necks ja leukakin jatkuu suoraan alaspäin kaulana.

        Omista kavereistani parhaimmat flaxaajat ovat hoikkia ja pituushaarukassa 178-188.


      • Laihapoika
        GreekGod195 kirjoitti:

        Kuka on puhunut kukkakepistä. Olen taulukoiden ihannepainossa ja hyvin rasvaton, eli se mitä on, on lihaa.

        Punttisalilla minua ihmetyttää kaverit, jotka tekevät itsestään pyöreän lihapullan, koska sellaisille naisilla on kokemukseni mukaan vielä vähemmän käyttöä kuin pitkille. Penkiltä nostellaan joka kerta suuria yli oman painon kokoisia puntteja ja sitten kuvitellaan, että ollaan makeita, vaikka BMI pyörii jossain yli 27 lukemissa. Säälittävimpiä ovat ne kaverit, jotka sitten vielä tuunaavat lookkiaan sänkikaljulla, niin, että niskaläskipoimut voi laskea sormilla. Nämä ovat ns. no-necks ja leukakin jatkuu suoraan alaspäin kaulana.

        Omista kavereistani parhaimmat flaxaajat ovat hoikkia ja pituushaarukassa 178-188.

        GreekGod195, ihan mielenkiinnosta kysyisin paljonko sitten todella painat? Itse 194cm ja painoa noin 100kg, eli BMI siinä 27 hujakoilla. Asia on vain niin että olemukseni on erittäin hoikka, suorastaan ihmettelen miten voin olla niin siima. Painoni ollessa ihannetaulukoiden mukainen (~90?) olin ERITTÄIN kukkakeppimäinen.

        Ja aiheeseen: kyllä yli 190cm alkaa mennä pahasti yli "optimaalisen" pituuden. Kun puhutaan pitkästä, ei tarkoiteta oikeasti pitkää, vaan hieman keskivertoa pidempää.


      • GreekGod195
        Laihapoika kirjoitti:

        GreekGod195, ihan mielenkiinnosta kysyisin paljonko sitten todella painat? Itse 194cm ja painoa noin 100kg, eli BMI siinä 27 hujakoilla. Asia on vain niin että olemukseni on erittäin hoikka, suorastaan ihmettelen miten voin olla niin siima. Painoni ollessa ihannetaulukoiden mukainen (~90?) olin ERITTÄIN kukkakeppimäinen.

        Ja aiheeseen: kyllä yli 190cm alkaa mennä pahasti yli "optimaalisen" pituuden. Kun puhutaan pitkästä, ei tarkoiteta oikeasti pitkää, vaan hieman keskivertoa pidempää.

        No, pituutta on se noin 195 ja painoa noin 92-95 päivästä riippuen.
        Vertailuksi Andreas Thorkildsen 190 / 88-93 eikä ole kukkakeppi vaikka heittää keppiä pitkälle.


    • ++++++++++++

      Olen itse 174cm pitkä ja miehen on hyvä olla vähintään 10cm pitempi minua. En välitä lyhyemmistä miehistä, tanssiessakin tuntuu kuin tanssisi naisen kanssa kun tanssii lyhyen/samanpituisen miehen kanssa.

      • m177cm..

        Jos laittaisin korkkarit jalkaan, 13cm korkeat?


    • nbbh

      Suunnilleen samanpituinen mies olisi kiva, mutta yleensä nuo tuppaavat olemaan enemmän tai vähemmän pidempiä, kun itsellä pituutta 160cm.

    • Provo Paavo

      Yleinen käsitys miesten keskuudessa on, että pidempi on parempi. Osa naisista tosiaan ajattelee niin, mutta näin lyhyenä miehenä voin kertoa, että pituus ei todellakaan ole kaikille ratkaisevaa. Vaan luonne, ryhdikkyys (se miten kannat itseäsi), sekä pilke silmäkulmassa. Myös herrasmiesmäisyys ja huomaavaisuus toimivat. Eivät ehkä kaikkiin, mutta ainakin sellaisiin naisiin joista itse olen kiinnostunut.

      Itse asiassa omassa kaveri porukassani minulla on enemmän vientiä kuin monilla maagiset 180 cm pitkillä kavereillani. Jotkut naiset arvostaa lyhyitä miehiä ihan niin kuin muitakin ihmisiä. Toiset on vaan pinnallisempia kuin toiset. Ihan samalla tavalla kuin miehetkin.

      • Paavo provoilet...

        ...tosiasiahan on se, että naiset nauravat lyhyille miehille (mietipä seurauksia, vaikka Napoleonia)...

        Ja toisekseen, 180 cm ei ole pitkä, enintään keskimittainen nykypäivänä.


      • on niin
        Paavo provoilet... kirjoitti:

        ...tosiasiahan on se, että naiset nauravat lyhyille miehille (mietipä seurauksia, vaikka Napoleonia)...

        Ja toisekseen, 180 cm ei ole pitkä, enintään keskimittainen nykypäivänä.

        kulunut juttu. Vitsi kun ihmiset vaivautuisi ottamaan vähän enemmän asioista selvää. Napoleon ei oikeasti ollut lyhyt. Napoleonin pituus oli 168cm, toki se nyky miehelle on vähän, mutta tuon ajan ranskalaisten miesten keskipituus oli 164 cm, eli hän oli keskiverto aikalaistaan pitempi. Historiaa kirjoittavat voittajat. Napoleonin kukistuttua hänen viholliset alkoivat kertoa tarinaa, että hän olisi ollut poikkeuksellisen pieni yms. Tästä taas on lähtenyt kaiken maailman napoleonkompleksit ja muut.


    • ..muttei liian pitkä

      172-185

    • tällaisiin ei ikinä löydy sitä yhtä ja ainoaa oikeaa ja tarkkaa vastausta mutta tosiaan tuolla ku vähä jaksaa vaan etsiä niin löytyy näitä aiheita vino pino mutta vastataas nyt sitte jälleen. riippuu millä tavalla väliä, se on pituudelle ihan se ja sama tanssiessa tai kadulla kulkiessa tms., tuttuina/kavereinaki mulla on itseäni lyhempiäki eikä se haittaa menossa yhtikäs mitään jos muuten vaan natsaa yhteen mutta itse partneriksi en sellaista huoli koska en itsekkään mikään lyhyt oo, muuten kyllä. eli voisko sen sanoa että sillä on ja ei oo väliä eli eipä paljoa tämäkään vastaus auttanu. :D

      ja muksaa loppukesää vaan sinnekkin!

    • oli..

      lyhyt, jotain 167 cm. Ei hän minua lyhyempi ollut, koska itse olen vain 163.
      Mutta liekö sieltä vai mistä jäänyt mulle se, että huomaan katselevani lyhyehköjä miehiä enemmän kuin pitkiä.

      En nyt mitään kamalan lyhyitä, mutta sanotaanko että ihanne saattaisi olla minulle n. 170 -175 cm.

      Pitkät taas.. lähellä 190 ja yli, ei viehätä minua ollenkaan.
      (vaikka parasta kai olisi kun ei mitään sanoisi, se rakkaus kun ei sitä pituutta katso, mistäs sen tietää minkä pituiseen vielä itsekin rakastun..:)

    • merkitystä

      Minulle sillä ei ole merkitystä. Itse olen 170 cm ja käytän mielelläni korkokenkiä (6-14 cm korolla). Oma mieheni on 186 cm, joten häntä eivät häiritse korkeimmatkaan korkoni. Hän onkin ainoa pitkä mies, jonka kanssa olen seurustellut. Aiemmat poikaystäväni ovat olleet väliltä 172-176 cm. Kukaan heistä ei pidemmän päälle kestänyt korkkareitani... :( Aluksi osa heistä jopa ihaili korkojani, mutta suhteen edetessä pyysivät yhä useammin jättämään korot kotiin. Sanottakoon vielä, ettei mikään näistä suhteista kaatunut pituuseroon, ainakaan minun tietääkseni! Pituus ei myöskään ole vaikuttanut mitenkään siihen, kenen kanssa olen alkanut seurustelemaan. Tällä hetkellä olen kyllä mieltynyt pitkiin miehiin, kun tuo oma on niin ihana!

      • Ihmettelevä mies

        Jännä juttu että naiset haluaa että korkokenkienkin kanssa mies pidempi.
        Parisuhteissa korkokenkiä käytetään noin 1 prosentti ajasta, ( ei kai ainakaan kukaan kotona pidä), ja sen perusteella naiset haluaa pitkän miehen, vaikka se olisi luonteeltaan millainen tahansa.


      • GreekGod195
        Ihmettelevä mies kirjoitti:

        Jännä juttu että naiset haluaa että korkokenkienkin kanssa mies pidempi.
        Parisuhteissa korkokenkiä käytetään noin 1 prosentti ajasta, ( ei kai ainakaan kukaan kotona pidä), ja sen perusteella naiset haluaa pitkän miehen, vaikka se olisi luonteeltaan millainen tahansa.

        Naiset ovat pinnallisia. He haluavat, että pari näyttää heidän omassa mielessään edustavalta ja ennenkaikkea kadehdittavalta.

        Kaikki tällainen keskustelu on lopulta ihan turhaa, koska kukaan ei voi omalle pituudelleen mitään. Täytyy vain oppia elämään sen kanssa. Eikä kannata lohkaista sitä: "Mee katkaisuhoitoon!". Se on kuultu jo varmasti tuhat kertaa.


    • ääneen

      mainittu, mutta mun mielestäni miehen pitää olla sellainen yli 188 senttinen, että saa jalat kivasti olkapäille.

    • Mies 184 cm

      Naisilla on naurettava logiikka, jonka mukaan he laskevat omaan pituuteensa ns. "korkokenkälisän", eli nainen vaatii mieheltä extrasenttejä sen verran, että tämä on pidempi myös silloin kun nainen käyttää korkokenkiä.

      • :D :D :D Lyyli

        Lyhkäsien miesten biisihän on: lisää pituutta heti, tai ainakin isommat tuopit...


      • kun.
        :D :D :D Lyyli kirjoitti:

        Lyhkäsien miesten biisihän on: lisää pituutta heti, tai ainakin isommat tuopit...

        se on niin lyhyt. Ja tämän tumman vaimon pitää seisoa polvet koukussa, ettei näytä pidemmältä vaikka Tompalla on jo ne korkkarit....


      • .........
        kun. kirjoitti:

        se on niin lyhyt. Ja tämän tumman vaimon pitää seisoa polvet koukussa, ettei näytä pidemmältä vaikka Tompalla on jo ne korkkarit....

        Mainitsemalla yhden poikkeuksen kuten Cruise, et vesitä sitä faktaa, että useat naiset vaatii miehiltä pituutta niin paljon että nämä ovat naista selvästi pidempiä myös silloin kun nainen käyttää korkokenkiä. Ja huomaa: Jos sinä et miehiltä tuota korkokenkälisää vaadikaan, se ei tarkoita etteikö monet naiset vaatis.


    • yli enkä ympäri

      siitä, että pitkät miehet ei kiinnosta ja aina viehätyn lyhemmistä. Kun niissä ei oo tippaakaan sitä sellaista kukkakeppimäisyyttä, kauhean maskuliinisen näköistä. Ainakin mun mielestä. Mutta vituttaa se, että mä tunnen itseni sitten liian pitkäksi. Jos siis pitäisi vaikka olla käyttämättä korkokenkiä.

      • ------------

        vaatii miehiltä extrasenttejä vedoten siihen että käyttää korkokenkiä:

        "pitkät miehet ei kiinnosta ja aina viehätyn lyhemmistä. Kun niissä ei oo tippaakaan sitä sellaista kukkakeppimäisyyttä, kauhean maskuliinisen näköistä. Ainakin mun mielestä. Mutta vituttaa se, että mä tunnen itseni sitten liian pitkäksi. Jos siis pitäisi vaikka olla käyttämättä korkokenkiä."


      • Mixu2791
        ------------ kirjoitti:

        vaatii miehiltä extrasenttejä vedoten siihen että käyttää korkokenkiä:

        "pitkät miehet ei kiinnosta ja aina viehätyn lyhemmistä. Kun niissä ei oo tippaakaan sitä sellaista kukkakeppimäisyyttä, kauhean maskuliinisen näköistä. Ainakin mun mielestä. Mutta vituttaa se, että mä tunnen itseni sitten liian pitkäksi. Jos siis pitäisi vaikka olla käyttämättä korkokenkiä."

        Hei älä oo katkera, joku voi pitää myös lyhyistä miehistä?? (lyhyet naiset???)
        Onhan se upea näky kun nainen on pitkä ja näyttävä, ja mies sellainen lyhyenläntä kainaloinen :D
        Sexyä eikös...


      • noh noh
        ------------ kirjoitti:

        vaatii miehiltä extrasenttejä vedoten siihen että käyttää korkokenkiä:

        "pitkät miehet ei kiinnosta ja aina viehätyn lyhemmistä. Kun niissä ei oo tippaakaan sitä sellaista kukkakeppimäisyyttä, kauhean maskuliinisen näköistä. Ainakin mun mielestä. Mutta vituttaa se, että mä tunnen itseni sitten liian pitkäksi. Jos siis pitäisi vaikka olla käyttämättä korkokenkiä."

        nainenhan sanoi, että pitkät eivät kiinosta, niin mitä valitat?


    • Torstivainaa

      ON NAINEN.

      • 169cm

        Olen 169cm pitkä mies eli suunilleen yhtä pitkä kuin nykyinen 15-25 vuotias keskiverto nainen. eikös oo söpöä kun on saman pituinen naisensa kanssa. korkokengät on alunperin keksitty sitä varten että naiset sais lissää mittaa pituuteensa ollessaan miesten kanssa tekemisissä. minun kanssa nainen on yhtä pitkä 24h vuorokaudessa ilman puujalkoja, miettikääs sitä. tasa-arvoa.. minua pidemmät naiset ei taas minua vastaavasti kiinnosta. miehekkyys syntyy ihan muista asioista kuin pituudesta. uimarannalla näytän ihan rambolta verrattuna 185cm kaverriini.


      • Rommelhof
        169cm kirjoitti:

        Olen 169cm pitkä mies eli suunilleen yhtä pitkä kuin nykyinen 15-25 vuotias keskiverto nainen. eikös oo söpöä kun on saman pituinen naisensa kanssa. korkokengät on alunperin keksitty sitä varten että naiset sais lissää mittaa pituuteensa ollessaan miesten kanssa tekemisissä. minun kanssa nainen on yhtä pitkä 24h vuorokaudessa ilman puujalkoja, miettikääs sitä. tasa-arvoa.. minua pidemmät naiset ei taas minua vastaavasti kiinnosta. miehekkyys syntyy ihan muista asioista kuin pituudesta. uimarannalla näytän ihan rambolta verrattuna 185cm kaverriini.

        Pidätkö syltyn tapaan otsahuivia?


      • käytän
        Rommelhof kirjoitti:

        Pidätkö syltyn tapaan otsahuivia?

        vehkeiletkös sinä lyhyien miesten kanssa?


      • lööppälöä
        169cm kirjoitti:

        Olen 169cm pitkä mies eli suunilleen yhtä pitkä kuin nykyinen 15-25 vuotias keskiverto nainen. eikös oo söpöä kun on saman pituinen naisensa kanssa. korkokengät on alunperin keksitty sitä varten että naiset sais lissää mittaa pituuteensa ollessaan miesten kanssa tekemisissä. minun kanssa nainen on yhtä pitkä 24h vuorokaudessa ilman puujalkoja, miettikääs sitä. tasa-arvoa.. minua pidemmät naiset ei taas minua vastaavasti kiinnosta. miehekkyys syntyy ihan muista asioista kuin pituudesta. uimarannalla näytän ihan rambolta verrattuna 185cm kaverriini.

        Minä olen 170 cm mies.
        Luulin aian että tollanen pikku vaimo ois kiva.
        Nyt olen naimisissa 176cm naisen kanssa.
        Hyvin menee, sopii kainaloon hienosti.


      • ...
        169cm kirjoitti:

        Olen 169cm pitkä mies eli suunilleen yhtä pitkä kuin nykyinen 15-25 vuotias keskiverto nainen. eikös oo söpöä kun on saman pituinen naisensa kanssa. korkokengät on alunperin keksitty sitä varten että naiset sais lissää mittaa pituuteensa ollessaan miesten kanssa tekemisissä. minun kanssa nainen on yhtä pitkä 24h vuorokaudessa ilman puujalkoja, miettikääs sitä. tasa-arvoa.. minua pidemmät naiset ei taas minua vastaavasti kiinnosta. miehekkyys syntyy ihan muista asioista kuin pituudesta. uimarannalla näytän ihan rambolta verrattuna 185cm kaverriini.

        Itse asiassa miehetkin kyllä käytti korkokenkiä siihen maailman aikaan kun ne keksittiin... Ei ollu mitenkään naisten juttu, naisille kehitetty


      • sepauudistus
        169cm kirjoitti:

        Olen 169cm pitkä mies eli suunilleen yhtä pitkä kuin nykyinen 15-25 vuotias keskiverto nainen. eikös oo söpöä kun on saman pituinen naisensa kanssa. korkokengät on alunperin keksitty sitä varten että naiset sais lissää mittaa pituuteensa ollessaan miesten kanssa tekemisissä. minun kanssa nainen on yhtä pitkä 24h vuorokaudessa ilman puujalkoja, miettikääs sitä. tasa-arvoa.. minua pidemmät naiset ei taas minua vastaavasti kiinnosta. miehekkyys syntyy ihan muista asioista kuin pituudesta. uimarannalla näytän ihan rambolta verrattuna 185cm kaverriini.

        Korkokenkiä alettiin pitämään alkuaan ranskan hovissa ja niitä pitivät alkujaan MIEHET! Jos vähän historiaan perehtyisit.


    • Hertta-akka64

      Ei suurinta osaa naisia kiinnosta pätkät miehet, se vaan on niin. Nainen haluaa fyysistä turvallisuuden tunnetta ja lyhyet miehet ei vaan sitä anna.
      Pitkät, tummet,kaljut tai lyhythiuksiset ja tatuoidut (sopivan seksikkäästi) sytyttää ;)

      • pläähhh

        suurinta ossaa naisista kiinostaa noin 180cm pitkät miehet joissa tarjontaakiin on eniten. mutta 170cm miehille on kysyntää melkein yhtä paljon kuin 190cm pitkillekin. ja paljon enemmän kun 2m pitkille jättiläisille.


      • Hertta-akka64
        pläähhh kirjoitti:

        suurinta ossaa naisista kiinostaa noin 180cm pitkät miehet joissa tarjontaakiin on eniten. mutta 170cm miehille on kysyntää melkein yhtä paljon kuin 190cm pitkillekin. ja paljon enemmän kun 2m pitkille jättiläisille.

        Tuo ei kyllä pidä todellakaan paikkaansa. Tunnen kymmeniä naisia ja kaikkien mielestä 170cm mies on lyhyt, siis liian lyhyt. Kyllä miehellä pitää olla raamia ainakin 10cm enemmän kuin naisella, niin totta!


    • viholliset

      paremmin kuin lyhyt. Siksi kait naikkoset suosivat pitkää tai ainakin itseään pidempää miestä?

      Että eläinmaailmasta tutuilla luonnonlaeilla tässä mennään. Elukoita ollaan tavallaan edelleen! Miettikääpä sitä, kun avaatte seuraavan kaljan.

      • joooooo0

        espanjassa miesten keskipituus on 170cm.. lämpimissä maissa ei käytetä niin paljon vaatteita eli siellä miesten kropassa tarkkaillaan muutakin kun pituutta. täällä voi kaljamahansa kätkeä, eikä hyväkroppaset pääse oikeuksiinsa. ;D ilmankos nuo armeejaikäsetkin nykyään vaan sauvakävelee mummojen kanssa, kun eivät jaksa juosta.. mutta onhan ne keskimäärin 180cm.. seksikästä


    • itse 177cm..

      On ollut jo 6 vuotta itseään pidemmän naisen kanssa naimisissa ja saivat lapsenkin joku aika sitten. Itse taas pidempänä miehenä edelleen sinkku.

      Eli varmasti riippuu myös siitä, että löytääkö tarpeeksi järkevän naisen itselleen?

    • tähän asiaan

      Kyllä se ainakin mun kohdalla on niin, että mies joka näin kolmikymppisenä saa huomioni heräämään, on parimetrinen ts. todella pitkä mies, vaikka itse on kuin pikkulapsi sellaisen alfauroksen rinnalla. Tähän voi olla syynä tää huomattava kookkuus tai sitten yksi parimetrinen mies, johon haksahdin ihastumaan, ja vaistomaisesti nyt katson samaa kaliiperia olevia miekkosia. Nuorempana miehen pituus ei varsinaisesti ollut se juttu, joka miehessä mitään ratkaisi, kunhan oli vähintään kuitenkin mua pitempi.

      • näin on

        "Kyllä se ainakin mun kohdalla on niin, että mies joka näin kolmikymppisenä saa huomioni heräämään, on parimetrinen ts. todella pitkä mies, vaikka itse on kuin pikkulapsi sellaisen alfauroksen rinnalla. Tähän voi olla syynä tää huomattava kookkuus tai sitten yksi parimetrinen mies, johon haksahdin ihastumaan, ja vaistomaisesti nyt katson samaa kaliiperia olevia miekkosia."

        ... tai ihastuksesta, kumpi se sitten olikaan ja nyt haet korviketta hänen tilalleen kun et saanut häntä.


    • Kokonaisuus on!

      Olen joskus ollut ihastunut aivan kokoiseeni mieheen, ei siinä pituus merkannut.

    • pituus

      Itse olen melko lyhyt 159cm ja mieheni n.172cm. Johtuu varmaan paljon pituudestani, että en ole juuri koskaan ollut kiinnostunut yli 180cm olevista miehistä. Vaikka mieheni on hieman lyhyehkö, jos näin voi sanoa, on meillä kuitenkin tuo 13cm pituuseroa, mikä on mielestäni täydellinen.

      • siipe

        Niin, ettehän te naiset ikinä ole kiinnostuneita pitemmistä kuin oma miehenne. Mitäs kun ohi kävelee 2 m 120 kg lihaksikas kaveri? Katsotko perään vai pakotatko itsesi katselemaan omaa 170 cm narukäsi miestäsi, samalla ajatellen kuinka heikko miehesi todellisuudessa on... Miehesi ainakin ajattelee olevansa heikko kun kohtaa isomman miehen. nimim. kokemusta on, enkä ole edes heikko ja pieni. Isomman miehen kohdatessaan mies automaattisesti tuntee itsensä alempiarvoiseksi, mieti miten usein 172 cm mies joutuu tuntemaan niin. Itse olen sentään 177 cm.


      • en
        siipe kirjoitti:

        Niin, ettehän te naiset ikinä ole kiinnostuneita pitemmistä kuin oma miehenne. Mitäs kun ohi kävelee 2 m 120 kg lihaksikas kaveri? Katsotko perään vai pakotatko itsesi katselemaan omaa 170 cm narukäsi miestäsi, samalla ajatellen kuinka heikko miehesi todellisuudessa on... Miehesi ainakin ajattelee olevansa heikko kun kohtaa isomman miehen. nimim. kokemusta on, enkä ole edes heikko ja pieni. Isomman miehen kohdatessaan mies automaattisesti tuntee itsensä alempiarvoiseksi, mieti miten usein 172 cm mies joutuu tuntemaan niin. Itse olen sentään 177 cm.

        En katsoisi kuvailemaasi miestä, mutta jos se 2 m mies olisi sellainen narukäsimaratoonarin näköinen heppu, niin todellakin katsoisin.


      • Ajamz

        Miehesi on lyhyt, ehkä joka puolelta?


      • lyhyempi
        Ajamz kirjoitti:

        Miehesi on lyhyt, ehkä joka puolelta?

        mies ketä vähän aikaa tapailin.. Ei se kyllä tuntunut kovin luonnolliselta siinä rinnalla tepastella... Ahisti suorastaan kun joutui julkisesti esiintymään yhdessä.. Korkkareitakaan ei voinu koskaan käyttää!! Eihän sille ite mitään voi jos on lyhyt mies, mut silloin kannattaa ehkä bongailla lyhyempiä naisia, sillä semmoisiakin on paljon liikenteessä!!


    • parasta on

      Semmonen yhtä pitkä on paras vaihtoehto :) Näkee maailman samalta tasolta ja on helpompi suudella ilman, että toisen tarvii ruveta kyykistelemään.

      • verto

        Juu. Lyhyys ei ole este, onpahan vaan ärsyttävän paha hidaste. Allekirjoittanut on saanut tuntea tämän nahoissaan.

        Pari kertaa on ollut suhde itseäni pidemmän naisen kanssa ja vaikka väittivät ettei pituusero ole ongelma niin kyllä se heitä selvästi häiritsi.

        Paras oli kun joku joskus sanoi että mieluummin läski kuin lyhyt...

        Jos sattuu olemaan alle 170-senttinen niin sen kompensoimiseksi tarvitaan ihan oikeasti suhteettoman paljon rahaa, menestystä, älyä, hulvatonta huumorintajua, ulkonäköä, tyylitajua ja muita suotavia ominaisuuksia, eikä sittenkään ole hyvä.

        Ja tätä korkokenkävaraa ei voi ihminen ymmärtää.

        Pitänee muuttaa Aasiaan!


    • Kuka?

      Onx miehen pituudel niinku välii? Mites vehje? Entäs varpaat? Mites ku mun tyttöystävällä on niinku tosi pienet tissit? Mites ku mun tyttöystävän nännit osottaa toinen kaakkoon ja toinen luoteeseen? Siis voinx mä oikeesti rakastaa mun miestä ku sen kaverin veljen parhaan ystävän mies kaveri on niinku pultsari??

      Mikä teitä ihmisiä oikeesti vaivaa? Siis ihan oikeesti?

      • yx blondi vaa

        No ei oo välii kohan se on vaa 5-10cm pitempi ko mää ja tumma-tukkanen. Missään nimessä en ottais miestä joka on yli 10 cm pitempi ku mää ite oon. Mitä ihmisetki sanos ku meil olis nii valtava pituusero.

        Saa olla samanpitunenkii ku mää.


      • kerberos
        yx blondi vaa kirjoitti:

        No ei oo välii kohan se on vaa 5-10cm pitempi ko mää ja tumma-tukkanen. Missään nimessä en ottais miestä joka on yli 10 cm pitempi ku mää ite oon. Mitä ihmisetki sanos ku meil olis nii valtava pituusero.

        Saa olla samanpitunenkii ku mää.

        Muistakaa että mies saa aina 5 cm lisää pituutta jokaista kymmentätuhatta euroa kohti vuosituloissa, jotka ylittävät 30 000 €.

        Lisäksi julkisuuden henkilö -statuksesta räpsähtää automaattisesti 10 cm:n bonus.

        Eli näin laskettuna, vuosituloni ollessa n. 40 000 € ja pituuteni ollessa 172 cm (en ole julkisuuden henkilö) pituuteni on 175 cm.

        Tähän kun vielä vähennetään naisten vaatima korkokenkävara 7 cm, pituuteni naisten silmissä on näin ollen 172 5 - 7 = 170 cm.

        Kun otetaan huomioon naisten vaatima turvallisuuslisä, eli se että mies on 10 cm pidempi, kelpaan korkeintaan siis 160 cm pitkille naisille.


      • Mantelitar
        kerberos kirjoitti:

        Muistakaa että mies saa aina 5 cm lisää pituutta jokaista kymmentätuhatta euroa kohti vuosituloissa, jotka ylittävät 30 000 €.

        Lisäksi julkisuuden henkilö -statuksesta räpsähtää automaattisesti 10 cm:n bonus.

        Eli näin laskettuna, vuosituloni ollessa n. 40 000 € ja pituuteni ollessa 172 cm (en ole julkisuuden henkilö) pituuteni on 175 cm.

        Tähän kun vielä vähennetään naisten vaatima korkokenkävara 7 cm, pituuteni naisten silmissä on näin ollen 172 5 - 7 = 170 cm.

        Kun otetaan huomioon naisten vaatima turvallisuuslisä, eli se että mies on 10 cm pidempi, kelpaan korkeintaan siis 160 cm pitkille naisille.

        "Arvoisat Daamit, oli tässä eilen keskustelua tietyssä mies-porukassa, että onko miehen pituudella väliä naisen silmissä?"

        Kyllä sillä valitettavasti on väliä. Ihanne olisi n. 15 cm itseäni pidempi, mutta pari senttiä sinne tai tänne... ;)


      • Ajamz
        kerberos kirjoitti:

        Muistakaa että mies saa aina 5 cm lisää pituutta jokaista kymmentätuhatta euroa kohti vuosituloissa, jotka ylittävät 30 000 €.

        Lisäksi julkisuuden henkilö -statuksesta räpsähtää automaattisesti 10 cm:n bonus.

        Eli näin laskettuna, vuosituloni ollessa n. 40 000 € ja pituuteni ollessa 172 cm (en ole julkisuuden henkilö) pituuteni on 175 cm.

        Tähän kun vielä vähennetään naisten vaatima korkokenkävara 7 cm, pituuteni naisten silmissä on näin ollen 172 5 - 7 = 170 cm.

        Kun otetaan huomioon naisten vaatima turvallisuuslisä, eli se että mies on 10 cm pidempi, kelpaan korkeintaan siis 160 cm pitkille naisille.

        :D

        Ja nainen kaunistuu helvetisti jos on rikas, vaikka olis kuin peltopiru...


    • pätkän vaimo

      oma mies on 5 cm lyhyempi ja minä käytän aina piikkareita jolloin pituus ero on helposti tuon 15 cm, meitä tämä ei haittaa.

      Useille se vaan tuntuu olevan todella iso ongelma, meitä heidän puuttuminen meidän asiaan vain hymyilyttää.

      Muuten William Eggleston ( formula moguli ) on selvästi vaimoaa lyhyempi eikä se kenenkään mielestä ole mitenkään outoa ( ja miksi pitäisi olla )

      Kyllä se on pariskunnan keskenäinen asia.

      Takana sentään 25 vuotta joten eiköhän tämä ole aika pitkä aika huomata jos se toista haittaisi.

      PS se tosin vaatii molemmilta riittävää itsetuntoa....

      • GreekGod195

        Eikös sen nimi ole Bernie Ecclestone eikä Bill Eggleston.


      • pätkän vaimo
        GreekGod195 kirjoitti:

        Eikös sen nimi ole Bernie Ecclestone eikä Bill Eggleston.

        F1 on miehen harrastus ( siis katsominen ) ja minulla vain mielikuvia. Mutta kiva että hiffasit ketä tarkoitin.

        Pointti oli jos se ei haittaa miestä tai naista niin pituudella ei todellakaan ole väliä. Mutta jokaisellahan voi olla ne omat kriteerit ja niiden tärkeyden jokainen määrittelee itse. Toisille se ulkopuolisten kommentit ja mielipiteet aiheuttavat traumoja ja toimivat sen mukaisesti.

        Meillä majakka - ja perävaunu on ns sisäpiirin vitsi. Kuulimme alkuaikoina lähes haukut kun rikoimme kirjoittamatonta sääntöä, nykysin suurinosa on luovuttannut, sillä kun ei meihin ollut vaikutusta.

        Osa kuvittelee ettei miestään pitempi ole oikeutettu korkokenkiin ( minä pidän ja niin myös mieheni pitää niistä minun jaloissa ) tai että pitäisi "hävetä" pituuseroa.

        Olit siis pätkä tai pitkä, ei sillä väliä kun Se Oikea sattuu kohdalle. Jos se on toiselle se kynnyskysymys, teitä ei ole vain luotu toisillenne. Isoin ongelma syntyy tilanteissa missä ihminen pitää omaa pituuttaan vääränä ( heijastuu itsetuntoon ja siksi vaikeuttaa parisuhteen muodostusta ) Olkaa ylpeitä omasta pituudesta oli se sitten 1 m tai 2 m tai jotain siltä väliltä, todennäköisesti jossain on teitä pitempi tai teitä lyhyempi olemassa, pituus ei ole se TÄRKEIN oikeaa ihmissuhdetta etsivälle, vaan kokonaisuus ( mitä toinen on )


    • mutta kun

      itse olen pitkä, niin kyllä pitkän miehenkin haluaisin, eli >180cm...

    • olis yli

      190 centtiä. mutta 185 menettelee. haluan miehen olevan mies minulle.

      • Thisisrape

        Voihan nainenkin olla putkiaivo. Itse haluan naisen jolla on xl tissit ja s koon peppu. Haluan aidon naisen.


    • Longcaarina_

      Olen itse 178 cm pitkä nainen, korkkareissa yli 180...
      Se on huvittavaa ja osin säälittävää kun baareissa lyhet miehet yrittävät iskeä.
      He loukkaantuvat kun kerron ettei itseäni lyhyemmällä miehellä ole mitään saumaa.
      En halua mitään kainaloista, vaan miehen kokoisen MIEHEN!
      Sorry lyhyet, mutta näin se vaan menee...

    • nainen 33v.

      Pituus (yli 180cm) on ollut aina plussaa miehelle mutta kyllä se muukin ulkonäössä, olemuksessa ja jutuissa on vaikuttanut kiinnostaako mies vai ei :) ja tietty ikäkin vaikuttaa. Itse olen mielestäni ihan hyvännäköinen, hoikka blondi 165cm ja vaikka en ole nykynaiseksi kovinkaan pitkä, niin mukavaa miesseuraa ollut sinkkuaikanani aina riittämiin tarjolla. Pitkät miehet ovat viehättäneet jostain syystä kuitenkin enemmän ja nykyisin aviomiehenikin on 194cm (normaalivartaloinen) ja pituus ei haittaa...saan pitää niin korkeita korkokenkiä kuin ikinä haluan ja mies on silti mua pidempi :)

    • tasaarvo

      Olen pitkä nainen, siksi joutunut miettimään miehen ja naisen pituuseroa. Mielestäni jos henkilön itsetunto on hyvä, hänelle ei pituusero merkitse mitään. Minusta naiset itse ovat ruokkineet mielikuvaa siitä, että miehen pitää olla pitenpi kuin naisen. Olen huomannut tuttavanaisten puheista, etteivät he voi seurustella lyhyemmän miehen kanssa, ainoastaan se pituus ollut syynä seurustelun jatkumiselle. Itsekkin ajattelin nuorenpana, on miehen oltava pitenpi kuin minun, nyt kypsyttyäni ja itsenäistyttyäni, muut asiat tärkeämpiä.

      • Bambitar73

        "Mielestäni jos henkilön itsetunto on hyvä, hänelle ei pituusero merkitse mitään".

        Ei tuo ole itsetuntokysymys ollenkaan, vaan kyse on henkilökohtaisista mieltymyksistä. Itse pidän pitkistä miehistä, koska ne on näyttävämpiä ja miehekkäämpiä. Ei se pelkkä pituus tietenkään riitä tekemään toisesta mielenkiintoista, mutta se on yksi tärkeä tekijä. En ole kyllä ikinä ajatellut, että miehen pitää olla pitempi kuin naisen (miksi pitäisi?), mutta pitkikset nyt vaan sattuu viehättämään enemmän ainakin meikälikkaa...


      • Henna_71
        Bambitar73 kirjoitti:

        "Mielestäni jos henkilön itsetunto on hyvä, hänelle ei pituusero merkitse mitään".

        Ei tuo ole itsetuntokysymys ollenkaan, vaan kyse on henkilökohtaisista mieltymyksistä. Itse pidän pitkistä miehistä, koska ne on näyttävämpiä ja miehekkäämpiä. Ei se pelkkä pituus tietenkään riitä tekemään toisesta mielenkiintoista, mutta se on yksi tärkeä tekijä. En ole kyllä ikinä ajatellut, että miehen pitää olla pitempi kuin naisen (miksi pitäisi?), mutta pitkikset nyt vaan sattuu viehättämään enemmän ainakin meikälikkaa...

        Näin toimii luonto, suurempi = Turvallisempi.


      • Serpico

        Monille se on itsetuntokysymys ja liittyy ajatteluun miehen turvallisuudesta. Itseä pitemmän miehen valinta on automaattinen valinta monille naisille. Meille valmiina annetut mielikuvat ja mallit vaikuttavat erittäin voimakkaasti.

        Itselläni on useampia kokemuksia itseäni pidemmistä naisista seurustelukumppanina. En jaksa enää uskoa siihen että asiasta pitäisi tehdä ongelma. Oikeitakin ongelmia on maailma täynnä. Omat kokemukseni voivat tosin liittyä siihen, että olen suht kriittinen naisia kohtaan. En halua suhteessa terapeutiksi, joten en preferoi itsetunto-ongelmaisia naisia.


      • .
        Serpico kirjoitti:

        Monille se on itsetuntokysymys ja liittyy ajatteluun miehen turvallisuudesta. Itseä pitemmän miehen valinta on automaattinen valinta monille naisille. Meille valmiina annetut mielikuvat ja mallit vaikuttavat erittäin voimakkaasti.

        Itselläni on useampia kokemuksia itseäni pidemmistä naisista seurustelukumppanina. En jaksa enää uskoa siihen että asiasta pitäisi tehdä ongelma. Oikeitakin ongelmia on maailma täynnä. Omat kokemukseni voivat tosin liittyä siihen, että olen suht kriittinen naisia kohtaan. En halua suhteessa terapeutiksi, joten en preferoi itsetunto-ongelmaisia naisia.

        Luonteen, ulkonäön vai molempien? Minkälainen ja -näköinen nainen sinulle sit kelpaa?


      • Serpico
        . kirjoitti:

        Luonteen, ulkonäön vai molempien? Minkälainen ja -näköinen nainen sinulle sit kelpaa?

        Lähinnä puhuin tuossa aikaisemmin luonteesta. Pahat itsetunto-ongelmat tuhoavat parisuhteen. Ne muuttavat suhteen hoitosuhteeksi tai hyväksikäytöksi ELLEI apua tule ongelmiin muualta. Jos pituuseroon liittyvä oireilu on itsetuntokysymys, ei nainen ole kaikkein paras valinta kumppaniksi. Siitä puhuin.

        Mut totta kai mulla on kriteereitä naiselle, jonkinlainen kuva ihannenaisestakin. Jännä vaan että siinä ihannenaisen kuvassa on piirteitä tapaamistani naisista. Tai no jännä ja jännä, kai sittenkin aika luonnollista. Sikäli siis mun ihannenaiskäsitys on realistisempi kuin niillä, jotka ovat koostaneet sen fantasiamaailmassaan leffojen, musiikkivideoiden ja pornon avustuksella.

        On varmaan luonnollista, että jokaisella on jonkinlainen ihannekuva toivotusta kumppanista. Aikaisemmin olen ajatellut, että sen olisi hyvä olla aika väljästi määritelty. Mutta enää en ajattele niin. Sillä onhan niin, että mitä tarkemmin tietää mitä haluaa, sen helpompi on löytää. Pätee vähän joka asiassa. Moni ajattelee, että mitä vähemmän kriteereitä, sitä paremmat mahikset. Mut eipä se taidakaan mennä ihan niin :)

        Ai minkälainen mulle kelpaa? Tässä iässä ja elämäntilanteessa EN voi ajatella että kunhan joku edes. Ihan kiva ei riitä. Jotain perustavia juttuja: vaadin tervettä suhtautumista itseen, omaan kehoon (todella harvinaista muuten) ja muihin ihmisiin. Arvotausta sellainen että hyväksyn. Ulkonäkö oikea. Huumorintaju just oikeanlainen, mä en siedä tosikkoja. Seksuaalisuus just oikeantyyppistä. Tuossa lähtökohdat.


      • `Antiprinsessa´
        Serpico kirjoitti:

        Monille se on itsetuntokysymys ja liittyy ajatteluun miehen turvallisuudesta. Itseä pitemmän miehen valinta on automaattinen valinta monille naisille. Meille valmiina annetut mielikuvat ja mallit vaikuttavat erittäin voimakkaasti.

        Itselläni on useampia kokemuksia itseäni pidemmistä naisista seurustelukumppanina. En jaksa enää uskoa siihen että asiasta pitäisi tehdä ongelma. Oikeitakin ongelmia on maailma täynnä. Omat kokemukseni voivat tosin liittyä siihen, että olen suht kriittinen naisia kohtaan. En halua suhteessa terapeutiksi, joten en preferoi itsetunto-ongelmaisia naisia.

        jos on yhtään epävarma itsestään millään tavalla, ni on terapian tarpeessa, eikä kelpaa sulle? Heh :D Niitä "täydellisiä" ja koppavia prinsessoja varmaan riittää, joten sulla on mistä valita, kun ei tavallinen ja normaali epätäydellinen nainen kelpaa.

        Missä mielikuvitusmaailmassa te miehet elätte, kun kuvittelette voivanne vaatia kauhomalla kaksinkäsin? Ei riitä että on täydellinen ulkonäkö, pitää olla vielä täydellinen itsetuntokin.

        Mun ihannemies on sellainen, joka hyväksyy sen, että mulla on itsetunto-ongelmia. Ei sen miehen niistä ongelmista tarvitse kärsiä, eikä olla mulle terapautti.

        Onko tuo joku nykyajan muotivillitys, et pitää olla upee, nopee, kapee ja vielä itserakas, koppava ja helvetin luja itseluottamus. Epävarmuus on vika ja epämuodostuma, joka pitää poistaa täydellisten yksilöiden keskuudesta saastuttamasta heidän täydellistä näköalaansa. Silmät saastuvat, jos katse osuu epätäydelliseen ja epävarmaan ihmiseen.

        Mikä oikeus sulla on sanoa epävarmuuden ja itsetunto-ongelmien olevan vika? Käsitätkö miltä se tuntuu sellaisesta, jolle joku toinen ihminen on ne ongelmat ja epävarmuuden aiheuttanut? Miks vika on aina uhrin, jos uhri on nainen?


      • .
        Serpico kirjoitti:

        Lähinnä puhuin tuossa aikaisemmin luonteesta. Pahat itsetunto-ongelmat tuhoavat parisuhteen. Ne muuttavat suhteen hoitosuhteeksi tai hyväksikäytöksi ELLEI apua tule ongelmiin muualta. Jos pituuseroon liittyvä oireilu on itsetuntokysymys, ei nainen ole kaikkein paras valinta kumppaniksi. Siitä puhuin.

        Mut totta kai mulla on kriteereitä naiselle, jonkinlainen kuva ihannenaisestakin. Jännä vaan että siinä ihannenaisen kuvassa on piirteitä tapaamistani naisista. Tai no jännä ja jännä, kai sittenkin aika luonnollista. Sikäli siis mun ihannenaiskäsitys on realistisempi kuin niillä, jotka ovat koostaneet sen fantasiamaailmassaan leffojen, musiikkivideoiden ja pornon avustuksella.

        On varmaan luonnollista, että jokaisella on jonkinlainen ihannekuva toivotusta kumppanista. Aikaisemmin olen ajatellut, että sen olisi hyvä olla aika väljästi määritelty. Mutta enää en ajattele niin. Sillä onhan niin, että mitä tarkemmin tietää mitä haluaa, sen helpompi on löytää. Pätee vähän joka asiassa. Moni ajattelee, että mitä vähemmän kriteereitä, sitä paremmat mahikset. Mut eipä se taidakaan mennä ihan niin :)

        Ai minkälainen mulle kelpaa? Tässä iässä ja elämäntilanteessa EN voi ajatella että kunhan joku edes. Ihan kiva ei riitä. Jotain perustavia juttuja: vaadin tervettä suhtautumista itseen, omaan kehoon (todella harvinaista muuten) ja muihin ihmisiin. Arvotausta sellainen että hyväksyn. Ulkonäkö oikea. Huumorintaju just oikeanlainen, mä en siedä tosikkoja. Seksuaalisuus just oikeantyyppistä. Tuossa lähtökohdat.

        Saako kuvan?


      • Serpico
        `Antiprinsessa´ kirjoitti:

        jos on yhtään epävarma itsestään millään tavalla, ni on terapian tarpeessa, eikä kelpaa sulle? Heh :D Niitä "täydellisiä" ja koppavia prinsessoja varmaan riittää, joten sulla on mistä valita, kun ei tavallinen ja normaali epätäydellinen nainen kelpaa.

        Missä mielikuvitusmaailmassa te miehet elätte, kun kuvittelette voivanne vaatia kauhomalla kaksinkäsin? Ei riitä että on täydellinen ulkonäkö, pitää olla vielä täydellinen itsetuntokin.

        Mun ihannemies on sellainen, joka hyväksyy sen, että mulla on itsetunto-ongelmia. Ei sen miehen niistä ongelmista tarvitse kärsiä, eikä olla mulle terapautti.

        Onko tuo joku nykyajan muotivillitys, et pitää olla upee, nopee, kapee ja vielä itserakas, koppava ja helvetin luja itseluottamus. Epävarmuus on vika ja epämuodostuma, joka pitää poistaa täydellisten yksilöiden keskuudesta saastuttamasta heidän täydellistä näköalaansa. Silmät saastuvat, jos katse osuu epätäydelliseen ja epävarmaan ihmiseen.

        Mikä oikeus sulla on sanoa epävarmuuden ja itsetunto-ongelmien olevan vika? Käsitätkö miltä se tuntuu sellaisesta, jolle joku toinen ihminen on ne ongelmat ja epävarmuuden aiheuttanut? Miks vika on aina uhrin, jos uhri on nainen?

        Miksihän tällä palstalla (kuten sinkut ja ihannenainen -palstoilla) päällimmäinen tunne näyttää olevan hyökkäävä kaunaisuus?

        Kyllä minä voin hyväksyä, että nainen vaatii mieheltä vaikka mitä. Voin hyväksyä, mutta miniun ei ole siihen mukauduttava. Ei minun tarvitse hyökätä asiaa vastaan. Mutta koska kuitenkin on niin, että naisilla saa olla kriteereitä jos jonkinlaisia, niin hyväksyn ja pidän reiluna että saa niitä olla miehilläkin. Jos nainen voi vaatia että mies on häntä pidempi, voin minä vastaavasti vaatia että nainen on minua pidempi, jos vain haluan vaatia. Ei tuo asia mulle mikään pakkomielle ole, yhdentekevä sinänsä.

        Mennäänpä eteenpäin. Terapian tarpeessa oleva saattaa kelvatakin. MUTTA: minä en rupea terapeutiksi, koska se ei olisi kummallekaan oikein. Tässä on se olennainen juttu. Jossain menee myös raja mikä on tarpeeksi paha ongelma, että se estää kunnollisen suhteen. Totta kai hyväksyn ja tiedän, että elämme rikkinäisessä maailmassa ja jokainen meistä on jollain tavalla epätäydellinen jo synninkin seurauksena (mun vakaumukseni). Ja totta kuitenkin on se mitä sanoit, niitä koppavia prinsessoja riittää valittavaksi. En kuitenkaan halua koppavaa prinsessaa (tai ehkä haluan koppavan prinsessan joka sulaa mulle :)) Tavallinen ei kelpaa mulle, koska jokainen on luotu erilaiseksi, arvokkaaksi, poikkeukselliseksi. Se jokaisen arvokas uniikkius tahdotaan nykyään unohtaa masinoimalla muotteja, joiden tasolle harvat yltävät. Tällainen riittämättömyyspropaganda pitää kauppaa ja taloutta. Pitää ostaa jotain tullakseen paremmaksi, tai may she's born with it? ;)

        Lopuksi hyvin tärkeä pointti jonka otit esille. Itsetunto-ongelmat ovat usein seurausta henkisestä väkivallasta. Mä en syyllistä uhria.

        Haluan tuoda esille omalla puheenvuorollani sen, että jokaisella on oikeus tuntea arvokkuutta ja nostaa rimaa. Niin miehellä kuin naisella.


      • `Antiprinsessa´
        Serpico kirjoitti:

        Miksihän tällä palstalla (kuten sinkut ja ihannenainen -palstoilla) päällimmäinen tunne näyttää olevan hyökkäävä kaunaisuus?

        Kyllä minä voin hyväksyä, että nainen vaatii mieheltä vaikka mitä. Voin hyväksyä, mutta miniun ei ole siihen mukauduttava. Ei minun tarvitse hyökätä asiaa vastaan. Mutta koska kuitenkin on niin, että naisilla saa olla kriteereitä jos jonkinlaisia, niin hyväksyn ja pidän reiluna että saa niitä olla miehilläkin. Jos nainen voi vaatia että mies on häntä pidempi, voin minä vastaavasti vaatia että nainen on minua pidempi, jos vain haluan vaatia. Ei tuo asia mulle mikään pakkomielle ole, yhdentekevä sinänsä.

        Mennäänpä eteenpäin. Terapian tarpeessa oleva saattaa kelvatakin. MUTTA: minä en rupea terapeutiksi, koska se ei olisi kummallekaan oikein. Tässä on se olennainen juttu. Jossain menee myös raja mikä on tarpeeksi paha ongelma, että se estää kunnollisen suhteen. Totta kai hyväksyn ja tiedän, että elämme rikkinäisessä maailmassa ja jokainen meistä on jollain tavalla epätäydellinen jo synninkin seurauksena (mun vakaumukseni). Ja totta kuitenkin on se mitä sanoit, niitä koppavia prinsessoja riittää valittavaksi. En kuitenkaan halua koppavaa prinsessaa (tai ehkä haluan koppavan prinsessan joka sulaa mulle :)) Tavallinen ei kelpaa mulle, koska jokainen on luotu erilaiseksi, arvokkaaksi, poikkeukselliseksi. Se jokaisen arvokas uniikkius tahdotaan nykyään unohtaa masinoimalla muotteja, joiden tasolle harvat yltävät. Tällainen riittämättömyyspropaganda pitää kauppaa ja taloutta. Pitää ostaa jotain tullakseen paremmaksi, tai may she's born with it? ;)

        Lopuksi hyvin tärkeä pointti jonka otit esille. Itsetunto-ongelmat ovat usein seurausta henkisestä väkivallasta. Mä en syyllistä uhria.

        Haluan tuoda esille omalla puheenvuorollani sen, että jokaisella on oikeus tuntea arvokkuutta ja nostaa rimaa. Niin miehellä kuin naisella.

        että omassa riittämättömyydentunteessakin on tarpeeksi kestämistä. Kun lisätään sen tunteen aiheuttajien päälle vielä syyllisyys kyseisestä tunteesta, on se riittävä aihe kaunaiseen hyökkäykseen. Sä viet tuon vaatimisen aika pitkälle. Onnea täydellisen naisen etsintään! Tosissasiko uskot löytäväsi sellaisen, joka täyttää kaikki vaatimuksesi? (Viittaan tuohon viestiisi, Mulla on kriteerit)


      • Serpico
        `Antiprinsessa´ kirjoitti:

        että omassa riittämättömyydentunteessakin on tarpeeksi kestämistä. Kun lisätään sen tunteen aiheuttajien päälle vielä syyllisyys kyseisestä tunteesta, on se riittävä aihe kaunaiseen hyökkäykseen. Sä viet tuon vaatimisen aika pitkälle. Onnea täydellisen naisen etsintään! Tosissasiko uskot löytäväsi sellaisen, joka täyttää kaikki vaatimuksesi? (Viittaan tuohon viestiisi, Mulla on kriteerit)

        olen löytänyt. Se on ollut ihmeellistä. Olen ollut siitä kiitollinen joka päivä. Olen löytänyt, mutta menettänyt :(


      • Serpico
        Serpico kirjoitti:

        olen löytänyt. Se on ollut ihmeellistä. Olen ollut siitä kiitollinen joka päivä. Olen löytänyt, mutta menettänyt :(

        että se ei ole ollut mitenkään oman erinomaisuuteni tms. ansiota. Paljon hyviä tulee vastaan, mutta siksi just onkin hyvä että tietää mikä on itselle se oikea. En halua olla koppava, haluan sanoa että jokaisella on oikeus toivoa sitä itselleen oikeaa...


      • `Antiprinsessa´
        Serpico kirjoitti:

        olen löytänyt. Se on ollut ihmeellistä. Olen ollut siitä kiitollinen joka päivä. Olen löytänyt, mutta menettänyt :(

        Jos vaatii paljon, on oltava yhtäläinen määrä annettavaa. Oliko sinulla? Nostan hattua, jos oikeasti osaat olla kiitollinen jostain sellaisesta, jonka olet menettänyt.


      • Serpico
        . kirjoitti:

        Saako kuvan?

        Miksi tämä muuten kiinnostaa? Mä en oikein osaa laittaa mitään kuvaa. Kaikki kuvat mitä löydän on jostain malleista tai julkkiksista ja niistä saattaa saada väärän käsityksen. Mun mieleen on naisellinen, muodokas, ei liian sporttinen, pitkät hiukset, lanteikas... jotenkin persoonalliset kasvot, vaaleat silmät, vaalea iho... tyyliltään vähän groteski... tuntuu aika hölmöltä kuvailla ulkonäköä. Voisi ehkä nimetä jotain julkkiksia joissa on jotain, mutta ehkä tuossa on vähän suuntaa. :)


      • .
        Serpico kirjoitti:

        Miksi tämä muuten kiinnostaa? Mä en oikein osaa laittaa mitään kuvaa. Kaikki kuvat mitä löydän on jostain malleista tai julkkiksista ja niistä saattaa saada väärän käsityksen. Mun mieleen on naisellinen, muodokas, ei liian sporttinen, pitkät hiukset, lanteikas... jotenkin persoonalliset kasvot, vaaleat silmät, vaalea iho... tyyliltään vähän groteski... tuntuu aika hölmöltä kuvailla ulkonäköä. Voisi ehkä nimetä jotain julkkiksia joissa on jotain, mutta ehkä tuossa on vähän suuntaa. :)

        Tässäkö se on?
        http://www.hymy.fi/s/f/editor/images/Johanna-Tukiainen.jpg


      • Serpico
        `Antiprinsessa´ kirjoitti:

        Jos vaatii paljon, on oltava yhtäläinen määrä annettavaa. Oliko sinulla? Nostan hattua, jos oikeasti osaat olla kiitollinen jostain sellaisesta, jonka olet menettänyt.

        En kysellyt, naiset kun on niin hienotunteisia. Olisinko saanut tietää oikeaa syytä? Oliko mulla annettavaa? Jos häneltä kysyy, niin kyllä oli, en sitten osaa muuten sanoa. Osaan olla kiitollinen nyt ja osasin olla sitä silloin.


      • `Antiprinsessa´
        Serpico kirjoitti:

        En kysellyt, naiset kun on niin hienotunteisia. Olisinko saanut tietää oikeaa syytä? Oliko mulla annettavaa? Jos häneltä kysyy, niin kyllä oli, en sitten osaa muuten sanoa. Osaan olla kiitollinen nyt ja osasin olla sitä silloin.

        Luettelet hänen ominaisuuksiaan ja etsit hänelle korvikekloonia? Menneissä roikkuminen ei ole hyväksi.


      • Serpico
        `Antiprinsessa´ kirjoitti:

        Luettelet hänen ominaisuuksiaan ja etsit hänelle korvikekloonia? Menneissä roikkuminen ei ole hyväksi.

        Ei näin. En etsi korviketta enkä tällä hetkellä etsi yhtään mitään. Minulla on ihanne. Pitäisikö ihanteeni muuttua yhtäkkiä vain siksi, että joku on sitä mieltä että roikun menneessä? Pitäsikö ihanteeni muuttua sen vuoksi että joku on voinut olla sen mittainen? Entä sitä ennen, roikuinko tulevassa? :D Tuntuu että haluat olla minulle ilkeä. Vai onko kyseessä jonkinlainen kateus? Älytöntä.

        Pointti tässä on että ihan kiva ei riitä mulle. Jos jollekin riittää niin ok.


      • `Antiprinsessa´
        Serpico kirjoitti:

        Ei näin. En etsi korviketta enkä tällä hetkellä etsi yhtään mitään. Minulla on ihanne. Pitäisikö ihanteeni muuttua yhtäkkiä vain siksi, että joku on sitä mieltä että roikun menneessä? Pitäsikö ihanteeni muuttua sen vuoksi että joku on voinut olla sen mittainen? Entä sitä ennen, roikuinko tulevassa? :D Tuntuu että haluat olla minulle ilkeä. Vai onko kyseessä jonkinlainen kateus? Älytöntä.

        Pointti tässä on että ihan kiva ei riitä mulle. Jos jollekin riittää niin ok.

        sä saat ihailla ihan mitä haluat. Aikaisemmasta kommentoinnistasi oli pääteltävissä, että mielestäsi sun vaatimukset ovat oikeutetumpia kuin muiden.

        (Lainaus: Sikäli siis mun ihannenaiskäsitys on realistisempi kuin niillä, jotka ovat koostaneet sen fantasiamaailmassaan leffojen, musiikkivideoiden ja pornon avustuksella.)

        Kuitenkaan et vaikuta kovin realistiselta ja vertaat kohtaamiasi naisia mennesyyden haamuihin.

        Onko tämä sitä groteskiutta, jota peräänkuulutat? http://www.judgmentofparis.com/images/SD02.jpg (Sophie Dahl)


      • .
        Serpico kirjoitti:

        Olis lähempänä tätä, mut ei tämäkään:

        http://www.123people.net/d/dahl-sophie/dahl-sophie1.jpg

        Tämä se ei ole:

        http://images.askmen.com/galleries/actress/lucy-liu/pictures/lucy-liu-picture-1.jpg

        Melkein kuin ois peiliin katsonut, mut ei ihan.


      • Serpico
        `Antiprinsessa´ kirjoitti:

        sä saat ihailla ihan mitä haluat. Aikaisemmasta kommentoinnistasi oli pääteltävissä, että mielestäsi sun vaatimukset ovat oikeutetumpia kuin muiden.

        (Lainaus: Sikäli siis mun ihannenaiskäsitys on realistisempi kuin niillä, jotka ovat koostaneet sen fantasiamaailmassaan leffojen, musiikkivideoiden ja pornon avustuksella.)

        Kuitenkaan et vaikuta kovin realistiselta ja vertaat kohtaamiasi naisia mennesyyden haamuihin.

        Onko tämä sitä groteskiutta, jota peräänkuulutat? http://www.judgmentofparis.com/images/SD02.jpg (Sophie Dahl)

        Saa olla ihannenainen siihen asti kun sen tapaa. Sen jälkeen siitä tulee menneisyyden haamujen hapuilua ;)

        Joo, tuossa kuvassa on sitä tietynlaista groteskiutta. Muhun tekee vaikutuksen nainen, joka uskaltaa olla seksikäs yli hyväksytyn rajan, siis piittaamatta muiden näkemyksistä, tarkoituksella mauton mutta tiedostaen lievän ylilyöntinsä. Siis tietyllä tavalla priovosoiva. Sophie on myös provosoinut ja järkyttänyt kihlautumalla itseään lyhemmän poikaystävän kanssa, siinäpä silta tämän keskustelun varsinaiseen teemaan.

        Hauska sattuma on se, että hänen ukkinsa oli mun suosikkikirjailijoita kun olin nuorempi. Yksi mun lapsuuden lempikirjoista oli Roald Dahlin ja Quentin Blaken kirja, jossa huomasin joskus omistuskirjoituksen "Sophielle" :)


      • Serpico
        . kirjoitti:

        Melkein kuin ois peiliin katsonut, mut ei ihan.

        Olet varmasti hyvännäköinen nainen.


      • darrecf

        Itsekkin ajattelin nuorena tai ruokin sitä ajatusta ettei nainen voi olla minua lihavempi, no asiat muuttuu ijän ja järjen myötä.


      • lissukkaa
        Serpico kirjoitti:

        olen löytänyt. Se on ollut ihmeellistä. Olen ollut siitä kiitollinen joka päivä. Olen löytänyt, mutta menettänyt :(

        miehen mitta 174-186cm nam.Muut ei kelpaa eii.. koska en ainootakaan suomal,hyvänäköstä oo nähnny ees leffoissa:/jäk.


    • uyoihgj84

      Jos ihastun, ei sillä pituudella ole mitään merkitystä! Siis ihan oikeasti täytyy ihmetellä kun jotkut sanoo ettei "huolis" itseään lyhyempää... Vaikka mies ois kivannäköinen ja luonteeltaan ihana...?? Niin huh huh, kyllä on todella pinnallista... Itse olen 172cm pitkä ja lyhin miesystäväni on ollut 167cm, pisin 188cm. Nykyään olen onnellisesti naimisissa ja mieheni on minua sentin lyhyempi :) Ehkä ymmärrän jos pituusero olisi aivan valtava, mutta harvoinpa naiset on yli 185cm ja tai miehet 150cm... :) Ja sen haarukan sisään kun kumpikin mahtuu niin ei se pituusero voi niin kauhea asia olla!

      • ..

        En pyytele anteeksi sitä, että en koe lyhyitä miehiä viehättävänä.

        Jokaisen ihmisen silmää kiinnostaa erilaiset ihmiset. Jotkut eivät kestä lihavia ihmisiä, jotkut kokevat että pieni pyöreyskin on jo pahasta. Jotkut taas eivät yhtään viehäty laihasta/hoikasta varresta, vaan kumppanilla saisi nimenomaan olla lihaa luiden ympärillä.

        Ja minä - minä en pidä lyhyistä miehistä! Ja minulla on täysi oikeus siihen. Aivan, kuten jollakin olisi oikeus sanoa minulle, että minä en miellytä hänen silmäänsä. Se on ihan ok.

        Itse olen 170cm, kelpuutan kumppaniksi 190 cm ja pidemmät. Tällä hetkellä seurustelen 208 cm pitkän miehen kanssa. Alle 190 cm ei viehätä minua, vaikka olisi "miten hyvä kroppa tahansa" tai upeat kasvot. Tahdon pitkän miehen.

        Jokaisella oikeus ajatuksiinsa.


    • mielestäni

      näppärän kokoinen on paras. Olen vain 160 cm itse, joten sellainen 170 tai vähän yli on kaikista käytännöllisin pituus. Toki on ollut pitkää ja pätkää, koska pituuden perusteella en miestä valitse vaan aivan muiden seikkojen. Mutta sillä on väliä siinä mielessä, että sopivan kokoisen kanssa on helpompi halailla ja pussailla...sisällä, kun ei ole korkokenkiä jalassa. Seksiasennot on helpompi sovittaa kun pituusero ei ole liian suuri. Kaksimetrisen miehen kanssa ei mikään osunut kohdilleen ilman korokkeita ja akrobatiaa.

      Sillä on väliä, mutta ei se mikään valintaperuste ole. Minulle.

      • näppäilijä

        Voisiko arvon kottaraiset kertoa mistä löydätte nämä kaksimetriset (yli 200 cm) ja 208 cm pitkät miehet kun niitä ei näy kuin kerran pari vuodessa, 208 cm pitkiä ehkä pari kertaa koko elämän aikana. Silti useat väittävät seurustelevansa sellaisten kanssa? Joko naiset valehtelevat jälleen, tai... noh naiset valehtelevat jälleen. Ei niitä niin paljoa ole että näin moni Suomi24 kirjoittelija sattuisi sellaisen kanssa seurustelemaan tai on seurustellut. Ehkä yksi on puhunut totta sanoessaan että seurustelee yli kaksimetrisen kanssa.

        Ei ole myöskään uutta että nainen valehtelisi oman miehensä pituuden, siitä johtuu ainakin tämä nettikeskiarvo poikaystävän pituudessa eli noin 190 cm.


      • se tumma lintu
        näppäilijä kirjoitti:

        Voisiko arvon kottaraiset kertoa mistä löydätte nämä kaksimetriset (yli 200 cm) ja 208 cm pitkät miehet kun niitä ei näy kuin kerran pari vuodessa, 208 cm pitkiä ehkä pari kertaa koko elämän aikana. Silti useat väittävät seurustelevansa sellaisten kanssa? Joko naiset valehtelevat jälleen, tai... noh naiset valehtelevat jälleen. Ei niitä niin paljoa ole että näin moni Suomi24 kirjoittelija sattuisi sellaisen kanssa seurustelemaan tai on seurustellut. Ehkä yksi on puhunut totta sanoessaan että seurustelee yli kaksimetrisen kanssa.

        Ei ole myöskään uutta että nainen valehtelisi oman miehensä pituuden, siitä johtuu ainakin tämä nettikeskiarvo poikaystävän pituudessa eli noin 190 cm.

        Mahdollista on myös, että mies on valehdellut naiselle pituutensa tai ei ehkä oikein itsekään tiedä sitä. Harva kulkee mittanauha taskussaan. Totta kai yli 2-metrinen erottuu joukosta, mutta minun on ainakin mahdotonta sanoa 162 sentin korkeudestani, onko joku 185- vai 192-senttinen, jollei mies seiso suorana paikallaan ja vieressä ole luotettavaa vertailukohdetta. Saattaa myös olla, että esim. 187 senttiä pyöristyy sen kummemmin ajattelematta mukavasti ylöspäin tasalukuun. Ja sitten on toki mahdollista, että nainen kertoo miehen pituuden samaan tapaan kuin oman painonsa, tällä kertaa vain reilusti yläkanttiin.


    • anuuuuuuuuuuu

      itse tykkään että mies on pitempi näin: olen 165 ja korkkarit on yleensä 5-7cm.joten pituutta on siis yleensä 170cm.sit kun mies on 180-185 tuntuu hyvältä,kun kävelee sen rinnalla!tää on vain mun mielipide asiasta,en voisi kuvitella olevani lyhemmän miehen kanssa kun itse.

    • ihansamakumpi

      Tämän olen huomannut.
      Itse olen 175 pitkä nainen. Kaikki kuppanini ovat olleet samoissa pituuksissa tai jopa lyhyempiä kuin minä. Heilla on sopiva itsevarmuus ja pilke silmäkulmassa, joka korvaa "puuttuvat" sentit, eika täten korkkareiden käyttökään heille tai minulle mikään ongelma. Tulee jotenkin sellainen tasavertaisuuden tunne, kun mies on suurinpiirtein saman pituinen.

    • Saiccu

      Ei ole 180 senttiselle naisella helppoa hakea seuraa. Enkä oikein osaa olla miehen kanssa, joka on minua lyhyempi/pienempi. Lisäksi kun on muutama elokilo liikaa (en kuitenkaan mittaamattoman ylipainoinen), niin siinähän tuntee itsensä jättiläiseksi ja suunnattoman suureksi ja epäeroottiseksi. Siksi sytynkin itseäni pidempiin miehiin. Tosin tuntuu vain, että nämä pitkät urokset ovat katoava luonnonvara.
      Pitempi mies (tai oikeammin itseäni suurempikokoinen) tuo myös tietynlaista turvaa. Lyhyemmän miehen kanssa tuntuu, että siinä on itse se "äijä".

      • Anette_1983

        Melko pitkänä ja näyttävänä naisena ei tuntuis mukavalta kun mies olis kun orava puun kyljessä yhdessä julkisesti liikkuessamme. Kotona sillä ei niin olis väliä vaikka olis sitten minkälainen veneen tappi hyvänsä ;)
        Ei vaan, oikeesti miehen kuuluu olla miehen kokoinen ja pituinen, näin se vaan menee.
        Sorry vaan pikkumiehet...


    • nainenn89

      mä oon 167 pitkä, ja mies ei sais olla mua lyhyempi, mut korkeintaa n.10cm pidempi.
      mä en halua mitään puolmetrii pidempää körilästä. ja sit sellaset tosi pitkät ja hoikat miehet ei oikee iske muhun.

    • Muistan joskus muutama vuosi sitten, että ihannemieheni pituus olisi ollut 175 cm. Se oli joku sellainen maaginen ihannepituus, ja varmaan aika lähellä suomalaismiehen keskipituutta. Olen ollut yhteensä neljässä seurustelusuhteessa, ja kaksi näistä miehistä oli reilusti yli tuon ihanteen (199 cm ja 185 cm) ja kaksi taas melko reilusti alle (170 cm ja 170 cm). Tuon parimetrisen miehen pituus kyllä häiritsi hieman - itse olen kuitenkin "vain" 164 cm, joten meillä pituus ero oli kyllä jo aika huomattava. Ei se pituus kuitenkaan syy eroomme ollut.

      Nykyään olen naimisissa tuon toisen 170-senttisen miehen kanssa, ja oikeastaan on aika käytännöllistä, ettei meillä ole suurta pituuseroa... Korkkarit jalassakin olemme yleensä suht saman pituisia. Pääasia minulle on se, että mieheni on pidempi kuin minä. En varmaankaan pystyisi seurustelemaan minua lyhyemmän miehen kanssa.

      • ja korkkarit jalassa

        Mun ihannemies on n 20cm mua pidempi eli yli 190. Voin laittaa yhä korkkarit ja jäädä tuulen alapuolelle...

        Eli kaikille on ottajansa. Mulle keskipituus on 190. Mutta tää maa on vaan vaan niin lyhyiden ihmisten maa. Hollannissa on jo ihan toisen mittaisia ihmiä. Ja niin kauniita...

        Kyllä lyhyetkin siis on kauniita. En mä sitä.


      • Pituuden pyöristäjä
        ja korkkarit jalassa kirjoitti:

        Mun ihannemies on n 20cm mua pidempi eli yli 190. Voin laittaa yhä korkkarit ja jäädä tuulen alapuolelle...

        Eli kaikille on ottajansa. Mulle keskipituus on 190. Mutta tää maa on vaan vaan niin lyhyiden ihmisten maa. Hollannissa on jo ihan toisen mittaisia ihmiä. Ja niin kauniita...

        Kyllä lyhyetkin siis on kauniita. En mä sitä.

        170cm on yleisin yksittäinen miehen pituus, sillä lähes kaikki 165-169cm pituiset miehetkin kertovat olevansa 170cm :) Toiseksi yleisin on 180cm johon kuuluu 175-179 pituiset :) Loput kertovat pituutensa tarkemmin.


      • Sh@ipee
        Pituuden pyöristäjä kirjoitti:

        170cm on yleisin yksittäinen miehen pituus, sillä lähes kaikki 165-169cm pituiset miehetkin kertovat olevansa 170cm :) Toiseksi yleisin on 180cm johon kuuluu 175-179 pituiset :) Loput kertovat pituutensa tarkemmin.

        kukaan 175cm ei sano olevansa 180cm, selvä ero tuota uskoisin ennemmin 179cm


      • Has_san
        Pituuden pyöristäjä kirjoitti:

        170cm on yleisin yksittäinen miehen pituus, sillä lähes kaikki 165-169cm pituiset miehetkin kertovat olevansa 170cm :) Toiseksi yleisin on 180cm johon kuuluu 175-179 pituiset :) Loput kertovat pituutensa tarkemmin.

        Totta!


    • Tus__su

      Pitkät, pätkät, parrun pätkät, sinisellä saimaalla seilattiin...
      Pitkä= parempi!

    • Liian pitkä?

      Olisin mieluummin lyhyempi, jotenki tuntuu, että jään jostain paitsi ja en pysty osallistumaan lyhyiden juttuihin. Toisaalta vituttaa töissä ne lyhyet (vittumaiset?) kääpiöt. Mistä vitusta niitä sikiää.

    • haarakonttoristi

      Minä koen pitkät miehet jotenkin pelottavina, en tiedä mistä tämä johtuu. Tuollainen suurinpiirtein samanpituinen kuin itsekin olen eli 172 cm tai muutama sentti suuntaan tai toiseen olisi mukava miehen pituus. Mieluummin vielä sellainen hoikka, ketterä ja jäntevä tyyppi, kiitos.

    • ...

      itse olen 170cm ja hyvä, jos mies on 5-10 senttii pidempi, ja joku 185cm:n seurassa tunnen itsenikin lyhyeksi ja se tuntuu kivalta koska haluisin olla vähän lyhkäsempi, en kuitenkaan korkkareitten takia vaan hoikkana näytän pidemmältä kuin olen ja se vaivaa ajoittain.

      • -no hups

        ethän edes ole koviin pitkä!


    • ja lihapulla

      Olen itse 164-senttinen. Kaikki sukulaiseni yhtä tätiä lukuunottamatta ovat minua pitempiä (jopa isoäitini ja isotätini). Isäni, isoisäni, veljeni ja enoni ovat 180-195 -senttisiä. Olen miettinyt, että juontaa varmaan juurensa lapsuuden kokemuksista, että tunnen oloni turvalliseksi itseäni kookkaampien ihmisten seurassa, niin naisten kuin miesten.

      Mieheni on 183-senttinen. Paljon pitemmän kanssa tuntisin varmaan oloni hassuksi, kun pitäisi niska kenossa kuikuilla yläilmoihin. Käytän enimmäkseen lättäpohjaisia kenkiä, juhlakengissäkin korkoa enintään 5 cm, joten korkkarivaraa en miehen valinnassa ajatellut. Lyhyempi olisi kyllä pituuden puolesta kelvannut. Itseäni lyhyemmänkin kanssa voisin olla, muttei niitä ole edes ollut tarjolla sitten yläasteaikojen. Kadulla kulkiessa pituudella ei niin ole väliä, mutta tanssiessa on ihanaa painaa pää miehen rintaa vasten.

      • hallouhallou

        Mä en ennen välittänyt miehen pituudesta, mutta tapaillessani erästä 190senttistä miestä, niin uhhhuhuhuhuhuuuu oli ihanaa kävellä hänen rinnallaan käsikädessä! Olen itse siis 164cm.

        Mutta ei toi ole mulle mikään vaatimus! Kunhan on vaan mua pidempi. Toi 190cm on _ideaalipituus_, mutta kyllä mä katselen kaikenpituisia!En edes tunne kovinkaan montaa 190cm pituista.


    • ........

      Olen pitkä ja hoikka, tykkään käyttää korkokenkiä ja saappaita joissa 10 cm korot.
      Näyttää jotenkin typerältä jos mies on todella lyhyt ja leveä. Hups!

      Mut oikeesti sellaiset vähintää 190 cm miehet kiinnostaa.

      Lisäksi lyhyet miehet on usein äkäisiä (oliko se nyt Napoleonin sydrooma)

      Tämä on siis pinnallinen vastaus pinnalliseen kysymykseen. :-)

      • ne sääret

        on todella upeeta katsella sulavia ja sopusuhtasia pitkiä sääriä.vaikka sivuunhan ne heitetään.


    • Nainen Kaupungista

      Alle 190 senttiset on pätkiä koska itse olen 181 cm. Ja se toinenkin mitta pitää olla vähintään 20. :-)

      • mies normimies

        Alle 190 senttiset eivät ole pätkiä vaan itse olet hujoppi.

        Että aivan turha haukkua alle 190 senttisiä miehiä pätkiksi, koska itse olet normaalista poikkeavan pituinen. Esimerkiksi 180 senttinen mies on aikalailla normaalipituinen mies, mutta 180 senttinen nainen on normaalista poikkeava. Joten jos ei juttu luista alle 190 senttisen miehen kanssa, niin miehessä ei ole vika vaan vika on sinussa, koska olet normaalista poikkeava.


    • Liinu-Liisa

      Olen pitänyt pitkistä, lue yli 180 senttisistä, kookkaista kavereista, mutta nyt pidän 172 senttisestä miehestä, joka on vain 3 senttiä minua pidempi ja kaiken lisäksi hän on hoikka ja minä pyöreä, mitäs siihen sanotte?!

      • w54y6jeytfku

        Mitä tuohon pitäisi sanoa kuin että sulle on tullut järki päähän ja tajuat ettei se ole senteistä kiinni keneen ihastut.


    • uijuiuuh

      Ei se ole senteistä kiinni, mutta pitkä ja sopivasti roteva on kaikkein seksikkäin

    • real_lady

      Miehen on oltava vähintäin 180 cm, eli normaalipituinen.
      Täällä on ihme jämiä, 170 ja jopa alle! Itse olen 171 cm ja koroissa yli 180 cm.
      En ikinä huolisi lyhyttä miestä. Enkä tyhmää.

      • luonnollinen pituus

        Minä taas en laske korkokenkien tuomaa pituutta pituudeksi lainkaan vaan ainoastaan luonnollisen pituuden.


      • Johny L

        Enkä minä noin tyhmää akkaa.


      • 4w6he5yj7rt6ku

        180cm ei ole "normaalipituinen" vaan keskimitta.

        Tyhmä ämmä tuskin älykästä miestä saa.


    • vaatturi38

      Kaikki miehet eivät hae naisesta välttämättä ensisijaisesti älykkyyttä. Sitä älykkyyttäkin on niin monenlaista...

    • tall please

      Oma isäni on 195cm ja veli samoja pituuksia.. Tästä luulen johtuvan et katselen lähinnä pitkiä miehiä. Niissä vaan on sitä jotain tuttua ja turvallista. Esim viime vkl oli kiva kun tällanen 190cm pitkä kaappi tuli tekemään yhdelle ahdistelijalle selväks et näpit irti kun tyttöä ei kiinnosta. Kylmä siinä normi.äijä kalpenaa. Ja saapahan rauhassa pitää korkkareita ilman et mies saa komplekseja :) mun maku tällanen mut kyllä se luonne on sit taustalla se the juttu.

    • pitkää vai pätkää

      Juu kyllä täytyy yhtyä tähän edelliseen kirjoittajaa ja tunnustaa,että itsekin tulee katseltua enemmän noita yli 185cm pituisia miehenköriläitä. Mutta meitä on niin moneen junaan, toiselle pitempi ja toiselle vähän lyhkäsempi on se mukavampi. Eihän se pituus lopulta sitten kuitenkaan mitään ratkaise.

    • Lyhytnainen

      Mä rakastan pitkiä miehiä, mitä pidempi sen parempi.. Mun kaikki poikaystävät on ollu >180cm.. Olen itse 152 ja aviomieheni 198..tiedän et näytetään naurettavilta yhdessä mutta rakastan sitä kun hän kaappaa mut helposti syliinsä jne.. Kai se on joku turvallisuuden tunne mikä siinä tulee ☺️

    • 160cm_nainen

      Jos minulta kysytään, liian pitkää miestä ei ole olemassakaan.
      Pitkät miehet ovat ihania! :)

      • Lyhyet naiset ovat hirveitä pituusrasisteja. Luulisi että teidän mittaisilla ja lyhyemmillä ei olisi paljoa varaa siihen.


      • Pätkisn

        Osa lyhyistä naisista on tietysti ns.pituusrasisteja mutta heillä on siihen sama oikeus kuin isolla osalla miehistä, jotka ovat ns.tissirasisteja tai peppu- jne... Makuasioista on turha väitellä ja kannatan omien mieltymysten seuraamista. :)

        Kaikki lyhyet naiset eivät silti juokse pitkien miesten perässä. Ja joillekin miehille kelpaa lauta pätkä. Heh. Hyvä niin.

        Sullekin lyhyempänä miehenä luulisi riittävän, että kohtaat sen yhden mukavan ja rakastettavan naisen, joka pitää lyhyemmästä miehestä. Niitä on olemassa ;)

        Ihmisen suurin "vika" löytyy useimmiten sieltä korvien välistä.
        Muutaman lyhyemmän miehen kanssa juttu ei vaan toiminut, koska se joku ihmeen pituuskompleksi häiritsi yhteiseloa. Enkä saanut millään niitä uskomaan ettei heissä ollut mitään vikaa! Hitto.
        Harva mieskään jaksaa tuskin loppuelämää vakuutella heikkoitsetuntoiselle naiselle "olet täydellinen tuollaisena"? Mäkeen vaan jos ei tolkku tule..
        (mutta viimeisin ihana exäni oli 1,65.. hän nyt toki vaihtoi toiseen eli se siitä ja kohti uusia pätkiä pettymyksiä!)


      • Lyhyt_Nainen
        164cmM kirjoitti:

        Lyhyet naiset ovat hirveitä pituusrasisteja. Luulisi että teidän mittaisilla ja lyhyemmillä ei olisi paljoa varaa siihen.

        Höh. Tässähän vain vastattiin asetettuun kysymykseen.
        Ei pidä pillastua, vaikka ymmärrän, että lyhyelle miehelle asia on arka.
        Kai sitä saa lyhyempikin nainen tykätä pitkistä miehistä,
        ei ole tässä solvattu lyhyitä miehiä.


      • kaikillejoku
        Lyhyt_Nainen kirjoitti:

        Höh. Tässähän vain vastattiin asetettuun kysymykseen.
        Ei pidä pillastua, vaikka ymmärrän, että lyhyelle miehelle asia on arka.
        Kai sitä saa lyhyempikin nainen tykätä pitkistä miehistä,
        ei ole tässä solvattu lyhyitä miehiä.

        Melkein aina joku suuttuu, jos kyse pituudesta/painosta. Asialle ei vaan voi mitään, olkoon miten tyhmää tahansa loukkaantua siitä, kun vastataan kysymykseen.
        Tykkään 160cm-170cm pituisista naisista ja oma pituus yli 185cm. Ehkä syynä on se, jo mainittu suojeluvietti&turvallisuus :).


    • aaaahhhkylkelpaa

      Pidemmän naisen kanssa on mukavan turvallinen olo ja varsinkin suihkussa mukava kun pää on aika lähellä tisuja :)

    • tässähänonlyhyestisanott

      noin 162 senttisenä naisena ei ensimmäisenä, toisena, kolmantena eikä kymmenentenäkään tule katsottua miehessä hänen pituuttaan.

      Top 5 miehessä ovat, satunnaisessa järjestyksessä:

      1) kokonaisolemus (useiden tekijöiden summa mm. ruumiinrakenne...)
      2) miehekkyys (useita tekijöitä tässäkin)
      3) se jokin kemia ;) (se vaan syntyy jostakin oikean kanssa)
      4) vaikutelma potentiaalisesta yksilöstä (alfa-uros) (siis osaavainen kaiken kaikkiaan)
      5) sexy ;) (pitää löytyä jatkoa ajatellen)

    • Sannukka46

      Pituudella ei niin väliä, tärkein on luonne ja terve itsevarmuus. Nuorempana ihastuin noin 170 cm miehiin ja sellaista mieheksenikin etsin. No kohtalo puuttui peliin ja menin naimisiin 186 cm miehen kanssa ( itse olen 153 cm ) lapsiakin on ja yhdessä tallattu 20 v. Koskaan ei ole pituusero meidän menoa haitannut. Toki joku paritanssi sujuisi jouhevammin pienemmän miehen kanssa, muuta ei se meidän harrastuksiin kuulukkaan ;)

    • Rakastunuttyttö

      En kai ole tietoisesti sitä huomannut mutta kyllä, olen aina halunnut miehiä jotka ovat minua pitempiä. Itse 171 cm ja rakkaani miltein 2 m….on siinä jotain…kun ottaa syliin ja halaa :-)

    • Menaiset

      P.s. Tässähän-nimimerkille…tuo Alfa-uros määritelmä…wau. Toivottavasti sinulla on jo sellainen haavissa ;-)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe