RIISTAKAMERA (scout guard SG550)

Jari123

Onko kellään kokemusta tosta kamerasta? Miten se on pelannut?

Taitaa tulla kameran hankinta eteen kun mailla liikkuu kauriita :)

80

23944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piilokamera

      Suosittelen, ollut käytössä 2kk. Kuvat tosi tarkkoja vaikka on vain kuvannut yö aikaan pimeässä. Päivällä ei riista liiku siell, vain marjastajat.. Laskee jonkun äänen kun ottaa kuvan ainakin pimeässä (joku hakkuri) sitä riista "kuuntelee", ihminen ei kuule sitä. Hirvi ainakin tahtoo nostaa kytkintä silloin, mutta ehtii ottaa kuvat.
      Kameran lukulaitteella ei tee mitttään, paitsi ohjelmoinnissa tosi kätevä. Kuvat olen katsonut digikamera/läppärillä kotona. Osta pois!

      • Yökyttä

        Joku homma on pielessä. Kuvaa päivällä pirtissä, mutta ei yöllä lainkaan. Haaska 2 - 8 m etäisyydellä, joten kuvaa pitäisi tulla. Mikä mättää??????


      • Kyselijä12345
        Yökyttä kirjoitti:

        Joku homma on pielessä. Kuvaa päivällä pirtissä, mutta ei yöllä lainkaan. Haaska 2 - 8 m etäisyydellä, joten kuvaa pitäisi tulla. Mikä mättää??????

        Tässä taannoin kaukoohjattavia katselulamppuja autoihin.Jostain pohjanmaalta?


      • kepa...
        Yökyttä kirjoitti:

        Joku homma on pielessä. Kuvaa päivällä pirtissä, mutta ei yöllä lainkaan. Haaska 2 - 8 m etäisyydellä, joten kuvaa pitäisi tulla. Mikä mättää??????

        Aika laaja käsite... haaska 2 -8 m etäisyydellä. Liikkuuko haaska ? Mikä mättää - veikkaan että ohjelmointi / herkkyys asetus.


      • yökyttä
        kepa... kirjoitti:

        Aika laaja käsite... haaska 2 -8 m etäisyydellä. Liikkuuko haaska ? Mikä mättää - veikkaan että ohjelmointi / herkkyys asetus.

        Onko ajatus katkennut haaskan mittaan? Kyseinen haaska on riistapellossa (kaura, rehukaali ja rehurapsi) oleva noin 80 cm leveä polku, joka on tehty varta vasten ruokintapaikaksi. Polun vieressä on 1.2 m korkea lauta pystyssä leveydeltään 75 mm. Tähän lautaan on kiinnitetty Scout Guard 550 riistakamera n. 1.1 m korkeuteen. Tästäö laudasta mitattuna 2m päähän ja siitä eteenpäin aina 8m asti olen levittänyt ns. roskakalaa. Tällöin yksittäisten kalojen määrä on ollut kymmeniä ja tämä noin ämpärillinen (8L) kala on kattanut lähes maton omaisesti tuon alueen. Mielestäni tällöin voidaan olettaa kyseisen haaskan olevan 2-8 m etäisyydellä. Kaikki kalat katoavat melko nopeasti. Yleensä olen vienyt illalla ja todennut tulokset aamulla. Kamera on ollut eri asetuksilla ja käynyt jopa myyjällä. Päivällä kamera ottaa kuvaa huoneessa ja ulkona. Toinen samanlainen kamera ottaa kuvaa myös päivällä. Ulkona etäisyys ihmisen kuvauksen aloittamiseen on n. 2- 2.5 m. Markkinoinnissa puhutaan 10 m. Siis kyllä jotain on pielessä. Kaksi kameraa ja kumpikin pelaa heikosti. Mahdoitkohan ymmärtää?


      • kepa...
        yökyttä kirjoitti:

        Onko ajatus katkennut haaskan mittaan? Kyseinen haaska on riistapellossa (kaura, rehukaali ja rehurapsi) oleva noin 80 cm leveä polku, joka on tehty varta vasten ruokintapaikaksi. Polun vieressä on 1.2 m korkea lauta pystyssä leveydeltään 75 mm. Tähän lautaan on kiinnitetty Scout Guard 550 riistakamera n. 1.1 m korkeuteen. Tästäö laudasta mitattuna 2m päähän ja siitä eteenpäin aina 8m asti olen levittänyt ns. roskakalaa. Tällöin yksittäisten kalojen määrä on ollut kymmeniä ja tämä noin ämpärillinen (8L) kala on kattanut lähes maton omaisesti tuon alueen. Mielestäni tällöin voidaan olettaa kyseisen haaskan olevan 2-8 m etäisyydellä. Kaikki kalat katoavat melko nopeasti. Yleensä olen vienyt illalla ja todennut tulokset aamulla. Kamera on ollut eri asetuksilla ja käynyt jopa myyjällä. Päivällä kamera ottaa kuvaa huoneessa ja ulkona. Toinen samanlainen kamera ottaa kuvaa myös päivällä. Ulkona etäisyys ihmisen kuvauksen aloittamiseen on n. 2- 2.5 m. Markkinoinnissa puhutaan 10 m. Siis kyllä jotain on pielessä. Kaksi kameraa ja kumpikin pelaa heikosti. Mahdoitkohan ymmärtää?

        No jos olet sitämieltä että sua on kusetettu niin vie toosat takaisin kauppaa. Kyllä tuo riittää mielestäni kaupan purkuun.


      • Jussi_
        Yökyttä kirjoitti:

        Joku homma on pielessä. Kuvaa päivällä pirtissä, mutta ei yöllä lainkaan. Haaska 2 - 8 m etäisyydellä, joten kuvaa pitäisi tulla. Mikä mättää??????

        Ota aikalukko pois päältä !


      • Kameramies66
        Jussi_ kirjoitti:

        Ota aikalukko pois päältä !

        Hei!
        Sattuisko kellään olemaan myytäväksi joutilasta ohjelmointi laitetta vanhaan scouttiin vm 2007-2009?


      • sopuhinta
        Kameramies66 kirjoitti:

        Hei!
        Sattuisko kellään olemaan myytäväksi joutilasta ohjelmointi laitetta vanhaan scouttiin vm 2007-2009?

        on myytävänä, ja tutkapanta kans. t. matti


      • matti.h
        Kameramies66 kirjoitti:

        Hei!
        Sattuisko kellään olemaan myytäväksi joutilasta ohjelmointi laitetta vanhaan scouttiin vm 2007-2009?

        on myytävänä, kamera, kans....


    • Fottis
      • Haverisen Jokke

        myös kyseisen kameran. Mistä hommasit, paljonko maksoi (tingitty hinta) ja tuliko kylkiäisiä mukana?


      • yökyttä
        Haverisen Jokke kirjoitti:

        myös kyseisen kameran. Mistä hommasit, paljonko maksoi (tingitty hinta) ja tuliko kylkiäisiä mukana?

        Kesäkuussa hankittu kamera. Vielä ei ainuttakaan riistakuvaa. Kamera ei kuvaa, mutta väittävät Erätukussa, että kunnossa on. Älä valita vaan käytä. Onpahan mielessä vanha sanonta, että "paskan möivät". Takuu kait päättyy, kun kassa kilahtaa. Mystinen vika josta ei selviä selittämällä. Oli huollossa Oulussa ja todettiin, että aiheeton reklamaatio. Arvaa mietteeni kyseisestä laitteesta? Laatu Kiinasta ja kukaan ei vastaa mistään. Varo tai osta ja kadu. Näin toistaiseksi.


      • Niinjuuaivan
        yökyttä kirjoitti:

        Kesäkuussa hankittu kamera. Vielä ei ainuttakaan riistakuvaa. Kamera ei kuvaa, mutta väittävät Erätukussa, että kunnossa on. Älä valita vaan käytä. Onpahan mielessä vanha sanonta, että "paskan möivät". Takuu kait päättyy, kun kassa kilahtaa. Mystinen vika josta ei selviä selittämällä. Oli huollossa Oulussa ja todettiin, että aiheeton reklamaatio. Arvaa mietteeni kyseisestä laitteesta? Laatu Kiinasta ja kukaan ei vastaa mistään. Varo tai osta ja kadu. Näin toistaiseksi.

        jahtijaktikitikitikitiki tuotteita niin varmasti paskoja leluja. En tätä tapausta tiedä mutta yleensä kun metsästäjille jotain tuotetta mainostetaan kylkiäisineen päivineen helvetin halvalla ja muka hyvää niin sutta saa.


      • jahti66
        Niinjuuaivan kirjoitti:

        jahtijaktikitikitikitiki tuotteita niin varmasti paskoja leluja. En tätä tapausta tiedä mutta yleensä kun metsästäjille jotain tuotetta mainostetaan kylkiäisineen päivineen helvetin halvalla ja muka hyvää niin sutta saa.

        Koittakaa nyt laitetta vaikka kotona ensin ennen kuin viette metsää. Jos opettelis ensin käyttämään ja sitten vasta valitetaan ;)


      • Haverisen Jokke
        jahti66 kirjoitti:

        Koittakaa nyt laitetta vaikka kotona ensin ennen kuin viette metsää. Jos opettelis ensin käyttämään ja sitten vasta valitetaan ;)

        kameralle vaan yksinkertaisesti ei tule kuvattavaa:) Eihän se liikkeen vika ole ettei elukoita tule. Kertoisitko hyviä puolia laitteesta kun tosiaan olen ostamassa ja yritän vähän tehdä vertailua muihin kameroihin?


      • jahti66
        Haverisen Jokke kirjoitti:

        kameralle vaan yksinkertaisesti ei tule kuvattavaa:) Eihän se liikkeen vika ole ettei elukoita tule. Kertoisitko hyviä puolia laitteesta kun tosiaan olen ostamassa ja yritän vähän tehdä vertailua muihin kameroihin?

        Aivan, jos ei likettä ei kuvaa. Nyt kun alkaa olla lunta niin jäljistä voi päätellä pelittääkö laite ja tosiaan kokeilkaa kotona vaikka että laite toimii. Mutta tosiaan kannattaa opetella laitteen tekninen käyttö ennen metsään viemistä.

        Hyviä puolia ? No kuva tulee jos liikettä ilmenee se kai sen tarkoitus on. Ei kaiketi kukaan haaveile vuoden luontokuvapalkintoa riistakameralla :)) No toi ohjelmointikapula välillä takkuaa mutta kun raottaa paristokoteloa niin jo toimii taas. Liekö vika vai ominaisuus :)) 170 saa 170 laitteen. Jos laatua ja kuvaominaisuuksia hakeen niin sitten kannattaa sijoittaa jokunen satanen enempi. Paljon noita on kuulemma myyty joten ei sen nyt sovi ihan paskakaan olla, kyllä silloin niistä puhuttaisiin ja takaisin vietäisiin :))

        Itsellä ei ole kokemusta kuin Scout Guard riistakamera SG 550. Onhan tuo nyt eritasoa kuin nuo 500 egen laitteet. Se ei kaiketi ole yllätys :)) Sama juttu kun perus kameroissakin, ominaisuudet ym eri luokkaa kun kalliimmissa malleissa. Mutta jos ei ole kun tarkoitua saada selville kuka ruokinnalla tai tontilla häärää niin n.170 eurolla ei kummosta laitetta siihen tarpeeseen saa, tai kannataako hankkia edes. Mutta kun aikaa kuluu niin laitan lisää textiä kuinka on pelittänyt :))


      • yökyttä
        jahti66 kirjoitti:

        Koittakaa nyt laitetta vaikka kotona ensin ennen kuin viette metsää. Jos opettelis ensin käyttämään ja sitten vasta valitetaan ;)

        Katohan kundia kun on "ruudin keksijä". Meinaan vaan, että kotona on koitettu ja pirtissä pelaa päivällä. Myös ulkona pelaa päivällä läheltä. Yökuvia ei tule. Ei ole tapana valittaa. Olen vain sanojeni mittainen mies, enkä jää valittamaan. Pelaa ei ja peli ei ole silloin se, mitä luvattaan. Vai onko? Varoitan vain, että halvalla ei saa hyvää eikä aina takuuvarmaa peliä. Onhan kai myyjälläkin joku ns. velvollisuus vastata mainonnasta. Ymmärsitköhän vai oliko vaikeasti selitetty?


      • jahti66
        yökyttä kirjoitti:

        Katohan kundia kun on "ruudin keksijä". Meinaan vaan, että kotona on koitettu ja pirtissä pelaa päivällä. Myös ulkona pelaa päivällä läheltä. Yökuvia ei tule. Ei ole tapana valittaa. Olen vain sanojeni mittainen mies, enkä jää valittamaan. Pelaa ei ja peli ei ole silloin se, mitä luvattaan. Vai onko? Varoitan vain, että halvalla ei saa hyvää eikä aina takuuvarmaa peliä. Onhan kai myyjälläkin joku ns. velvollisuus vastata mainonnasta. Ymmärsitköhän vai oliko vaikeasti selitetty?

        En nyt aivan ole asteikolla mikä kamerassasi tökkii.

        Se liikkeentunnistus perustuu suurimmaltaosin lämmön havaitsemiseen. Joten ei se ihan pientä liikettä tai kohdetta havaitse. Itselläni esim, Närhi jää usein kuvaamatta. (poikkeuksetta aina)
        Mutta suosittelen tarkistamaan asetukset. Ja vaihtoehtonahan on myös pistää kamera kuvaamaan esim. 1 min välein automaattisesti.

        " Vai onko? Varoitan vain, että halvalla ei saa hyvää eikä aina takuuvarmaa peliä. "
        TAKUUVARMAA IHMISEN TEKEMÄÄ PELIÄ/LAITETTA EI OLE OLEMASSAKAAN.

        "Onhan kai myyjälläkin joku ns. velvollisuus vastata mainonnasta."
        Olisit esim voinut perua kaupan 7 pv kuluessa jos laite ei miellytä.
        Mutta ihmettelen syvästi jos se kamera huollossa pelaa ja kotona ei. Mene jos mahdollista suoraan kauppiaan kanssa testaamaan laite niin ei jää epäselväksi toimiiko vai ei.

        Mutta tosiasia on halvalla ei saa hyvää tai 170 egellä saa 170 egen laitteen :))

        Ps. "Katohan kundia kun on "ruudin keksijä"." jos mua tarkoitit niin en ole ruudinkeksijä, mutta ohjeet ym tuoteselosteet kannattaa lukea tarkasti.


      • Garboo
        yökyttä kirjoitti:

        Kesäkuussa hankittu kamera. Vielä ei ainuttakaan riistakuvaa. Kamera ei kuvaa, mutta väittävät Erätukussa, että kunnossa on. Älä valita vaan käytä. Onpahan mielessä vanha sanonta, että "paskan möivät". Takuu kait päättyy, kun kassa kilahtaa. Mystinen vika josta ei selviä selittämällä. Oli huollossa Oulussa ja todettiin, että aiheeton reklamaatio. Arvaa mietteeni kyseisestä laitteesta? Laatu Kiinasta ja kukaan ei vastaa mistään. Varo tai osta ja kadu. Näin toistaiseksi.

        Veikkaisin, että käytät Kingstonin suht. uutta muistikorttia? :D


      • yökyttä
        Garboo kirjoitti:

        Veikkaisin, että käytät Kingstonin suht. uutta muistikorttia? :D

        Tere vaan.
        Katsos tuo kortti on Erätukun myymä Scan Disk. Pitäis pelittää. Kuvaa ihmisen kokoisen otuksen pirtissä valoisassa ja pimeässä. Antaa merkit koekävelyssä laajalle sektorille testitilassa. Kuvan ottamista ei tapahdu kai ihmistä pienemmällä kohteella. Käden heilautus n.20 cm päässä on antanut kuvan maisemasta päivällä ja yöllä. 2 m päässä supikoirat ovat jo suojassa kuvista.


      • karhuakin
        yökyttä kirjoitti:

        Tere vaan.
        Katsos tuo kortti on Erätukun myymä Scan Disk. Pitäis pelittää. Kuvaa ihmisen kokoisen otuksen pirtissä valoisassa ja pimeässä. Antaa merkit koekävelyssä laajalle sektorille testitilassa. Kuvan ottamista ei tapahdu kai ihmistä pienemmällä kohteella. Käden heilautus n.20 cm päässä on antanut kuvan maisemasta päivällä ja yöllä. 2 m päässä supikoirat ovat jo suojassa kuvista.

        Keväällä ostin Oulun erämessuilta otsikon laitteen (eränetti) ja hyvin on pelannut. Eka kerran vaihdoin patterit vasta syyskuussa. Havaitsin, että kameraa ei saa sijoittaa korkealle. Pienriistalle max asennuskorkeus 1 metri. Jos asentaa suoraan puun kylkeen rinnankorkeudelle, ei ota kuvia kuin hirvistä ja uteliaista naapureista. Käytännön vinkkinä, laittakaan kaikista herkimmälle ottamaan 2-3 kuvaa ja sitten esim 30 sek tauko. Eli älkää asentako korkealle taikka asentakaa alavistoon, ei vaaka-asenton..


    • .

      Ostin myös kyseisen kameran.
      Kingstonin muistikortit eivät kyseisessä kamerassa toimi, eikä lexar merkkinen kortti, jossa adapterin sisässä mini sd kortti. Kannattaa suosiolla ostaa tuon Scandisck 2 kortti.

      Pimeässä kamera kyllä näkyy, kun ip ledit loistavat. Todennäköisesti sitä eläimet katsovat kuvissa. Ei niinkään ääntä (pimeällä)

      • Poijankloppi

        Mulla on myös tuo eränetistä ostettu kaukosäädin kamera. Tuota kaukosäädintä ei kannata käyttää kun vain asetuksien säätämiseen ja kameran testaamiseen. Vie virtaa melkosesti tuo kaukosäädin.
        En luota tuohon ajastintoimintoon niin otin sen pois päältä. Onko muilla toiminut tuo ajastin kun mulla ei.

        Olen pitänyt kameraa vasta vajaan viikon,mutta asennus ja testaaminen on jo melko selkeää.
        Kuvaan kettuja haaskalta niin kamera on n.30cm maanpinnasta. Kamera on puussa 4m päässä haaskasta.
        Kuvia saanut mm.kissoista

        Pimeäasennuksessa tee näin: Katso kaukosäädin asennettuna testikuvan avulla alue ja korkeus sopivaksi. Mene sitten kameran eteen liikkumaan eri etäisyyksille ja kokeilee vilkkuuko punainen valo/tunnistin. Ota kaukosäädin irti ja laita kamera päälle. Mene haaskalle ja katso kameraan liikkuen samalla. Siinä pitäisi vilkkua himmeät punaiset infra salamat jos kamera ottaa kuvaa. Kokeile tätä liikumalla eri korkeudelta ja etäsyyksiltä. interval pitää olla poiskytketty. Katso sitten kuvat säätimellä tai tietokoneella. Jos kuvia tuli monelta kohtaa ja korkeudelta kaikki pitöisi toimia.

        Tämä on minun mielipide testaamisesta.


      • Tsuppa
        Poijankloppi kirjoitti:

        Mulla on myös tuo eränetistä ostettu kaukosäädin kamera. Tuota kaukosäädintä ei kannata käyttää kun vain asetuksien säätämiseen ja kameran testaamiseen. Vie virtaa melkosesti tuo kaukosäädin.
        En luota tuohon ajastintoimintoon niin otin sen pois päältä. Onko muilla toiminut tuo ajastin kun mulla ei.

        Olen pitänyt kameraa vasta vajaan viikon,mutta asennus ja testaaminen on jo melko selkeää.
        Kuvaan kettuja haaskalta niin kamera on n.30cm maanpinnasta. Kamera on puussa 4m päässä haaskasta.
        Kuvia saanut mm.kissoista

        Pimeäasennuksessa tee näin: Katso kaukosäädin asennettuna testikuvan avulla alue ja korkeus sopivaksi. Mene sitten kameran eteen liikkumaan eri etäisyyksille ja kokeilee vilkkuuko punainen valo/tunnistin. Ota kaukosäädin irti ja laita kamera päälle. Mene haaskalle ja katso kameraan liikkuen samalla. Siinä pitäisi vilkkua himmeät punaiset infra salamat jos kamera ottaa kuvaa. Kokeile tätä liikumalla eri korkeudelta ja etäsyyksiltä. interval pitää olla poiskytketty. Katso sitten kuvat säätimellä tai tietokoneella. Jos kuvia tuli monelta kohtaa ja korkeudelta kaikki pitöisi toimia.

        Tämä on minun mielipide testaamisesta.

        Joo ei mullakaan onkelmia havaittu tämän
        http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=76
        uusimman päivitysversion kanssa. Varmaan noissa vanhemmissa SG versioissa ollut jotain lasten tauteja.


      • Haverisen Jokke
        Tsuppa kirjoitti:

        Joo ei mullakaan onkelmia havaittu tämän
        http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=76
        uusimman päivitysversion kanssa. Varmaan noissa vanhemmissa SG versioissa ollut jotain lasten tauteja.

        laite minulle on myyty? Tasan samanlainen skouts skuarts 500 tai mikä lie mistä täällä puhutte. Siis ihan sama vehje käyttöohjeineen päivineen mutta paketissa lukee saana ja hinta oli 230e. Täällä näköjään samaa on myyty vähän päälle 150e. En tiedä. laite on ollu nyt pari viikkoa päällä peuran ja kauriin ruokinta kopilla jossa on nuolukivi myös. Supeja vasta käyny mutta niistä se ei ainakaan ole kuvia ottanu eikä niin väliks. Kaippa se pelaa jos kauris sattuu tulemaan jossain vaiheessa porkkanoita syömään. Mille ajalle olette omat skoutskuartsinne säätäneet? Itse laitoin minuutin välin kuvan ottoon ja herkistin tunnistimen kaikista herkemmälle jos vaikka sais siitä supistakin kuvan kuitenkin.


      • erä jorma
        Haverisen Jokke kirjoitti:

        laite minulle on myyty? Tasan samanlainen skouts skuarts 500 tai mikä lie mistä täällä puhutte. Siis ihan sama vehje käyttöohjeineen päivineen mutta paketissa lukee saana ja hinta oli 230e. Täällä näköjään samaa on myyty vähän päälle 150e. En tiedä. laite on ollu nyt pari viikkoa päällä peuran ja kauriin ruokinta kopilla jossa on nuolukivi myös. Supeja vasta käyny mutta niistä se ei ainakaan ole kuvia ottanu eikä niin väliks. Kaippa se pelaa jos kauris sattuu tulemaan jossain vaiheessa porkkanoita syömään. Mille ajalle olette omat skoutskuartsinne säätäneet? Itse laitoin minuutin välin kuvan ottoon ja herkistin tunnistimen kaikista herkemmälle jos vaikka sais siitä supistakin kuvan kuitenkin.

        meidän seura tilasi täältä 50 kpl kameraa http://fhs-optics.net/shop/catalog/product_info.php?products_id=297&osCsid=n204cjj57vlncu2utoum82qn16 vain yhdessä ilmeni vika kamera ei ottanut kunnollista kuvaa yöllä. laitoin kameran takaisin sain uuden kameran heti vaihdossa.
        tämä liike kertoi olevan ainoa virallinen kameran maahantuoja ja takuukin oli sen mukainen ei perätukun tyylinen kamera takas asiakkaalle ja sanotaan vian olevan asiakkaassa ei kamerassa.
        minä pystyn suosittelemaan täältä ostamista todella asian tuntevaa porukkaa.


      • -
        erä jorma kirjoitti:

        meidän seura tilasi täältä 50 kpl kameraa http://fhs-optics.net/shop/catalog/product_info.php?products_id=297&osCsid=n204cjj57vlncu2utoum82qn16 vain yhdessä ilmeni vika kamera ei ottanut kunnollista kuvaa yöllä. laitoin kameran takaisin sain uuden kameran heti vaihdossa.
        tämä liike kertoi olevan ainoa virallinen kameran maahantuoja ja takuukin oli sen mukainen ei perätukun tyylinen kamera takas asiakkaalle ja sanotaan vian olevan asiakkaassa ei kamerassa.
        minä pystyn suosittelemaan täältä ostamista todella asian tuntevaa porukkaa.

        Miten saisi yllä olevan linkin mukaisen kameran ns. "herkimmilleen", eli että se ottaisi kuvan pienimmästäkin eläimestä / linnusta?


      • väitellyt
        - kirjoitti:

        Miten saisi yllä olevan linkin mukaisen kameran ns. "herkimmilleen", eli että se ottaisi kuvan pienimmästäkin eläimestä / linnusta?

        Jos sinulla on käyttöohjeet, niin niiden mukaan herkimmilleen ja laita se ottamaan vaikka 3 kuvaa peräkkäin ja sitten aseta viiveeksi 30 sek ja uudestaan ottaa sen kolmen kuvan satsin. Ja nyt tärkein, asenna se kamera alas max 0.5 metriä maanpinnasta ja vaakatasoon. Ainakin minulla kameran tunnistimien levysskaala on hyvä mutta korkeussuunnassa ei olekkaan niin suurta skaalaa, eli rinnan korkeudelle asennettu kamera ei ota pieniä eläimiä maan pinnasta.


      • Pettynyt...
        väitellyt kirjoitti:

        Jos sinulla on käyttöohjeet, niin niiden mukaan herkimmilleen ja laita se ottamaan vaikka 3 kuvaa peräkkäin ja sitten aseta viiveeksi 30 sek ja uudestaan ottaa sen kolmen kuvan satsin. Ja nyt tärkein, asenna se kamera alas max 0.5 metriä maanpinnasta ja vaakatasoon. Ainakin minulla kameran tunnistimien levysskaala on hyvä mutta korkeussuunnassa ei olekkaan niin suurta skaalaa, eli rinnan korkeudelle asennettu kamera ei ota pieniä eläimiä maan pinnasta.

        Ostin kans joulukuun alus ton scout guardin! On ollu n.0,5 metrin korkeudella ja metris, kaikki herkkyydet kokeiltu, eri kuvausajat yms. Noin kymmenisen kettua, pari koiraa muutama jänis mennyt kameran edestä. Mut ei ainuttakaan kuvaa. Ottaa kyllä ihmisestä mut ei koirista tai ketuista. Muistikortin tilasin samas kaupas ku kameranki eränetistä.


      • pettynyt/ tai ei.
        Pettynyt... kirjoitti:

        Ostin kans joulukuun alus ton scout guardin! On ollu n.0,5 metrin korkeudella ja metris, kaikki herkkyydet kokeiltu, eri kuvausajat yms. Noin kymmenisen kettua, pari koiraa muutama jänis mennyt kameran edestä. Mut ei ainuttakaan kuvaa. Ottaa kyllä ihmisestä mut ei koirista tai ketuista. Muistikortin tilasin samas kaupas ku kameranki eränetistä.

        Sain koirastani pari onnistunutta kuvaa :). On näköjään helkatin tarkka säätää! Nyt laitoin noin 150 cm ja reilusti etukenoon tuon kameran, kuvaus herkkyys on (high)... Katotaan nyt ottaako ketusta kuvaa tai jänöstä.


      • Pettynyt...
        pettynyt/ tai ei. kirjoitti:

        Sain koirastani pari onnistunutta kuvaa :). On näköjään helkatin tarkka säätää! Nyt laitoin noin 150 cm ja reilusti etukenoon tuon kameran, kuvaus herkkyys on (high)... Katotaan nyt ottaako ketusta kuvaa tai jänöstä.

        Pelata, tai sit en osaa säätää tuota kameraa! Laitoin tien viereen ja ei ota ees autosta kuvaa saatika ketuista koirista tms.. Kai tän ny pitäs toimia talvellaki? Ottaa kyl kaikenmaan tyhjiä kuvia yms. Tarttisko palauttaa koko vempain. Kamera on nyt noin 40cm maasta.


      • Haverisen Jokke
        Pettynyt... kirjoitti:

        Pelata, tai sit en osaa säätää tuota kameraa! Laitoin tien viereen ja ei ota ees autosta kuvaa saatika ketuista koirista tms.. Kai tän ny pitäs toimia talvellaki? Ottaa kyl kaikenmaan tyhjiä kuvia yms. Tarttisko palauttaa koko vempain. Kamera on nyt noin 40cm maasta.

        mistä olet maksanu.
        Palautat ja jos valittaa nostat metelin.
        Kirjoittelin tässä edellä omista kokemuksistani kyseisestä kamerasta ilveksen tappaman peuran raadolla. Että sylettää jo koko kauppa. Lainaan kaverin riistakameraa (ei skouts skuartsi) että saan sentään nuo harvinaiset tilaisuudet käytettyä ja jotain kuvaa siitä ilveksestä.


      • - hirvimies -

        Kyllä Kingston toimii, pitää alustaa FAT16 ensin tietokoneessa. Minäkin alkuun takkusin, kun kuvittelin, että heittämällä menee, kun digikamerassakin pelitti sama kortti. Mutta piti tosiaan formatoida, ennenkuin alkoi toimia. Ja ota kirjoitussuojaus pois päältä, lukittu kortti ei toimi ollenkaan ;)


      • Tekniikan"ihmelapsi"
        - hirvimies - kirjoitti:

        Kyllä Kingston toimii, pitää alustaa FAT16 ensin tietokoneessa. Minäkin alkuun takkusin, kun kuvittelin, että heittämällä menee, kun digikamerassakin pelitti sama kortti. Mutta piti tosiaan formatoida, ennenkuin alkoi toimia. Ja ota kirjoitussuojaus pois päältä, lukittu kortti ei toimi ollenkaan ;)

        nyt minulle rautalangasta eli mitä tuo alustaminen tarkoittaa ja miten se tehdään ja MIKSI kortit ei voi olla heti toiminta valmiina???
        Menetin kahden kuukauden aikana älyttömästi todella hyviä kuvia pelkän kortin takia. Huollossa kortti todettiin vialliseksi ja ottaa nyt kuvia mutta miten tämä nyt kuuluu tehdä. Minulla on toinen muistikortti jonka laitan koneeseen sitten kun edellisessä on tarpeeksi kuvia.
        Sitten alkaa ne tietokoneelle laitto ongelmat mikä ei taatusti ikinä onnistu mutta se on luku sinänsä sitten hamassa tulevaisuudessa.


      • moultrie
        Tekniikan"ihmelapsi" kirjoitti:

        nyt minulle rautalangasta eli mitä tuo alustaminen tarkoittaa ja miten se tehdään ja MIKSI kortit ei voi olla heti toiminta valmiina???
        Menetin kahden kuukauden aikana älyttömästi todella hyviä kuvia pelkän kortin takia. Huollossa kortti todettiin vialliseksi ja ottaa nyt kuvia mutta miten tämä nyt kuuluu tehdä. Minulla on toinen muistikortti jonka laitan koneeseen sitten kun edellisessä on tarpeeksi kuvia.
        Sitten alkaa ne tietokoneelle laitto ongelmat mikä ei taatusti ikinä onnistu mutta se on luku sinänsä sitten hamassa tulevaisuudessa.

        Tämä riistakamera on täysi susi peli! Yökuvaus ei ole näkymätön ledien loistaessa ja itellä laite kesti parikuukautta jonka jälkeen alkoi toimintaongelmat. Kannattaa ostaa kunnollinen ja oikea riistakamera ei näitä halpoja paskoja.


      • Masako48
        moultrie kirjoitti:

        Tämä riistakamera on täysi susi peli! Yökuvaus ei ole näkymätön ledien loistaessa ja itellä laite kesti parikuukautta jonka jälkeen alkoi toimintaongelmat. Kannattaa ostaa kunnollinen ja oikea riistakamera ei näitä halpoja paskoja.

        Scout Guard- nimellä myydään monentasoisia riistakameroita. Todennäköisesti kiinalaiset ovat keksineet, että tuolla nimellä voi myydä ihan mitä vaan. ISOY Oy niminen firma taitaa tuoda maahan viralliset Scout Guardit ja ainakin Reaxon Oy (www.reaxon.fi) myy näitä laitteita. Ostin sieltä ensin kaksi kappaletta ja myöhemmin kolme lisää ja hyvin ovat toimineet. Käytän niitä karjatilani valvontaan. Epäilyttävät jäljet tontilla saavat usein yllättävän selityksen riistakameran avulla.
        Virtalähteen liittämiseenkin sain Reaxonilta hyvät neuvot. Heiltä saa myös toimivat muistikortit. Näissä oikeissa Scout Guardeissa toimii myös SDHC- muistikortit 4-8 GB.


      • yöpiippo
        Masako48 kirjoitti:

        Scout Guard- nimellä myydään monentasoisia riistakameroita. Todennäköisesti kiinalaiset ovat keksineet, että tuolla nimellä voi myydä ihan mitä vaan. ISOY Oy niminen firma taitaa tuoda maahan viralliset Scout Guardit ja ainakin Reaxon Oy (www.reaxon.fi) myy näitä laitteita. Ostin sieltä ensin kaksi kappaletta ja myöhemmin kolme lisää ja hyvin ovat toimineet. Käytän niitä karjatilani valvontaan. Epäilyttävät jäljet tontilla saavat usein yllättävän selityksen riistakameran avulla.
        Virtalähteen liittämiseenkin sain Reaxonilta hyvät neuvot. Heiltä saa myös toimivat muistikortit. Näissä oikeissa Scout Guardeissa toimii myös SDHC- muistikortit 4-8 GB.

        On pakko olla kahta sorttia, tai sitten osa meistä on helkutin tyhmiä ja lukutaidottomia. Tunnistan nuo ongelmat yökuvauksessa sekä laukaisuherkkyydessä. Tosiasia on että kameran pitää olla tosi alhaalla (alle metrin korkeudessa) ja lähellä kuvattavaa kohdetta (jänis max 2m hirvi 10m) Se infrapuna hehkuu niin kovin että elukat pakenevat sen takia, ei äänen. Yökuvauksessa, jos yleensäkään sitä tapahtuu, valoisaa aluetta on vain kuvan keskellä n. neljännes kuva-alasta, muu osa on pilkkopimeää. Saatu kuva on laadultaan heikko. Päivällä kuvanlaatu on hyvä, mutta kaikkia ohikulkijoita ei välttämättä tule kuvatuksi, pakettiautokin saattaa ajella ohi huomaamattomasti parin metrin päästä (ei lämpöeroa ympäristön kanssa?) Varmin kuvattava on naapurin rouva, hänestä tulee ne 3 kuvaa mennen tullen molempiin kameroihin.
        Kokemuksia on toisenmerkkisestä ja hintaisesta mallista. Siihen verrattuna koutti on suuri pettymys. Kameraa ostavan kannattaa katella netistä millä riistakameralla niitä yökuvia oikein otetaan, mie en sitä heti älynny.


      • Osku65
        yöpiippo kirjoitti:

        On pakko olla kahta sorttia, tai sitten osa meistä on helkutin tyhmiä ja lukutaidottomia. Tunnistan nuo ongelmat yökuvauksessa sekä laukaisuherkkyydessä. Tosiasia on että kameran pitää olla tosi alhaalla (alle metrin korkeudessa) ja lähellä kuvattavaa kohdetta (jänis max 2m hirvi 10m) Se infrapuna hehkuu niin kovin että elukat pakenevat sen takia, ei äänen. Yökuvauksessa, jos yleensäkään sitä tapahtuu, valoisaa aluetta on vain kuvan keskellä n. neljännes kuva-alasta, muu osa on pilkkopimeää. Saatu kuva on laadultaan heikko. Päivällä kuvanlaatu on hyvä, mutta kaikkia ohikulkijoita ei välttämättä tule kuvatuksi, pakettiautokin saattaa ajella ohi huomaamattomasti parin metrin päästä (ei lämpöeroa ympäristön kanssa?) Varmin kuvattava on naapurin rouva, hänestä tulee ne 3 kuvaa mennen tullen molempiin kameroihin.
        Kokemuksia on toisenmerkkisestä ja hintaisesta mallista. Siihen verrattuna koutti on suuri pettymys. Kameraa ostavan kannattaa katella netistä millä riistakameralla niitä yökuvia oikein otetaan, mie en sitä heti älynny.

        Kyllä minulla Scoutti on toiminut ihan ongelmitta. Yökuvatkin ovat laadukkaita, eikä yöpiipon kaltaisia ongelmia ole ollut. Veikkaampa, että kyseessä on ollut Scoutin halpiskopio, joita kylläkin näytetään myytävän oikeitten Scouttien hinnalla.
        Autoon nämä riistakamerat eivät ole tarkoitettu reagoimaankaan, sillä tunnistus tapahtuu lämpötilaerolla eli samalla tavalla kuin ulkovalojen liiketunnistus. Minäkin voin ajaa autokatokseeni ilman, että valo syttyy, mutta kun avaa ikkunan ja työnnän käden ulos niin johan valot syttyy.
        Naapurin rouvan kuvaaminen ei taida ihan kuulua riistakameran tehtäviin, joten kuvat kannattanee jättää aika rajatulle jakelulle.


      • omistan jokaisen mal
        Osku65 kirjoitti:

        Kyllä minulla Scoutti on toiminut ihan ongelmitta. Yökuvatkin ovat laadukkaita, eikä yöpiipon kaltaisia ongelmia ole ollut. Veikkaampa, että kyseessä on ollut Scoutin halpiskopio, joita kylläkin näytetään myytävän oikeitten Scouttien hinnalla.
        Autoon nämä riistakamerat eivät ole tarkoitettu reagoimaankaan, sillä tunnistus tapahtuu lämpötilaerolla eli samalla tavalla kuin ulkovalojen liiketunnistus. Minäkin voin ajaa autokatokseeni ilman, että valo syttyy, mutta kun avaa ikkunan ja työnnän käden ulos niin johan valot syttyy.
        Naapurin rouvan kuvaaminen ei taida ihan kuulua riistakameran tehtäviin, joten kuvat kannattanee jättää aika rajatulle jakelulle.

        hei kamerassa on 1.2s käynnistys viive jonka aikana auto ehtii poistua kuvasta (toden näköisesti jo kaukana) tästä johtuu tyhjät kuvat. ja kameroita on suomessa kolmea eri mallia kaikki ns. ScoutGuard mutta todellisuudessa vain aidosta löytyy suomenkielinen valikko tämä koskee lähes kaikkea elektroniikkaa. osa kameroista on KeepGuard nimellä vaikka myydään ScoutGuardina ja osa on vuosia vanhaa mallia (erätukku) aidot löytyy eräpojat.fi sivuilta


      • Maukka pappa
        omistan jokaisen mal kirjoitti:

        hei kamerassa on 1.2s käynnistys viive jonka aikana auto ehtii poistua kuvasta (toden näköisesti jo kaukana) tästä johtuu tyhjät kuvat. ja kameroita on suomessa kolmea eri mallia kaikki ns. ScoutGuard mutta todellisuudessa vain aidosta löytyy suomenkielinen valikko tämä koskee lähes kaikkea elektroniikkaa. osa kameroista on KeepGuard nimellä vaikka myydään ScoutGuardina ja osa on vuosia vanhaa mallia (erätukku) aidot löytyy eräpojat.fi sivuilta

        Erätukusta tilasin tuon Safari Scout Guard 550VB Riista ja valvontakameran, mutta käyttöohje lienee jostain toisesta tai vanhemmasta mallista ei siitä saa selvää.
        Soitin äsken ja mies sanoi laita takaisin, hän ei ymmärrä niistä mitään, eikä kukaan muu ole paikalla? Ei hän tuntenut esimiehiään, eikä testaajiaan, eli aika vähillä taidoilla siellä liikutaan pohjanmaalla!!! Ei tullut kysyttä, että maksaako joku hälle vielä palkkaa??
        Myyntitiskillä oli kuulemma, mutta ei tiedä mitään, kun on vaan töissä täällä????


      • kyttä 2
        Pettynyt... kirjoitti:

        Pelata, tai sit en osaa säätää tuota kameraa! Laitoin tien viereen ja ei ota ees autosta kuvaa saatika ketuista koirista tms.. Kai tän ny pitäs toimia talvellaki? Ottaa kyl kaikenmaan tyhjiä kuvia yms. Tarttisko palauttaa koko vempain. Kamera on nyt noin 40cm maasta.

        auton nopeus suuri, kamera ei ehdi mukaan niin nopeesti vaan kuvaa sit vaan tyhjää kun ehtii ladata auto on jo kaukana


      • yöpiippo
        Osku65 kirjoitti:

        Kyllä minulla Scoutti on toiminut ihan ongelmitta. Yökuvatkin ovat laadukkaita, eikä yöpiipon kaltaisia ongelmia ole ollut. Veikkaampa, että kyseessä on ollut Scoutin halpiskopio, joita kylläkin näytetään myytävän oikeitten Scouttien hinnalla.
        Autoon nämä riistakamerat eivät ole tarkoitettu reagoimaankaan, sillä tunnistus tapahtuu lämpötilaerolla eli samalla tavalla kuin ulkovalojen liiketunnistus. Minäkin voin ajaa autokatokseeni ilman, että valo syttyy, mutta kun avaa ikkunan ja työnnän käden ulos niin johan valot syttyy.
        Naapurin rouvan kuvaaminen ei taida ihan kuulua riistakameran tehtäviin, joten kuvat kannattanee jättää aika rajatulle jakelulle.

        sitten selitätte 1620 kuvaa tuulessa heiluvasta heinästä? Lämpötilaero??? Edelleen paku kuvaamatta mutta henkilöautosta ottaa kuvia, samoin traktoreista ja puimureista. Kesäyönä tulee tunnistettavia kuvia, muttei enää syksyllä kun on oikeasti yö.
        Mistäs sen halpiskopion voi erottaa? Olen taipuvainen uskomaan niiden olemassaoloon koska toisilla on samanlaisia ongelmia ja toisilla on jopa toimiviakin yksilöitä. Vai vaihteleeko laatu niin paljon, esimerkiksi linssien laatu.


      • yöpiippo
        yöpiippo kirjoitti:

        sitten selitätte 1620 kuvaa tuulessa heiluvasta heinästä? Lämpötilaero??? Edelleen paku kuvaamatta mutta henkilöautosta ottaa kuvia, samoin traktoreista ja puimureista. Kesäyönä tulee tunnistettavia kuvia, muttei enää syksyllä kun on oikeasti yö.
        Mistäs sen halpiskopion voi erottaa? Olen taipuvainen uskomaan niiden olemassaoloon koska toisilla on samanlaisia ongelmia ja toisilla on jopa toimiviakin yksilöitä. Vai vaihteleeko laatu niin paljon, esimerkiksi linssien laatu.

        Kokonainen sika hävisi 5m:n päästä sg:stä. Kesällä on tullut kettukuvia, korppeja, harakoita samassa paikassa ja kuvia on todistettavasti tullut. Nyt joku vei koko haaskan ja sitten vielä sorsanraadon varmuudeksi, jälkiä jättämättä. Uudet patterit ja samat asetukset. Kamera peijakas on sokea yöllä pimeässä.


    • vren88

      minulla on sama sg 550 ja alan hermostua tän toimintaan. video ja valokuva on miellyttävää tasoa mutta en ymmärrä miksi laite kuvaa tyhjää viiveen ajan mukaan!? jos laitan viiveeksi 1 min, teen tarvittavat säädöt, niin kamera kuvaa minuutin välein asettamani kuvan tai videopätkän vaikka laitan kameran kotona hyllylle kuvaamaan takaseinää. sama taas jos asetan viiveen 10 min, niin sama toistuu, mutta vain 10 min välein!!!??

      Jahti66 krjoitti: "Ja vaihtoehtonahan on myös pistää kamera kuvaamaan esim. 1 min välein automaattisesti."

      Onko minulla mahd. joku tällainen asetus päällä. en löydä sellasta valikosta.

      Outoa oli vielä se että kamera oli metässä kuvannut maisemaa sen käynnistämisen jälkeen viiveen välein joitakin satoja videopätkiä aamusta iltaan, ja sen jälkeen pitänyt taukoa. sitten myöhemmin jatkanut perättäistä kuvaamista ja kuvannut kortin täyteen.(8Gb)

      yö pätkiä ei ollut kuvannut. yö kuvaus kuitenkin toimii. tietenkin mahdollista että ttähän syy löytyy kovista pakkasista. kai päivällä oli sen verran leutoa
      (alle -22 astetta) että viimeiset pätkät oli, kun aurinko laskee :)

      mukava seurata miten puiden varjot liikkuvat video klippien alkukuvia selaamalla!!

      Tällaista vuodatusta tälläkertaa...

    • Pentti234

      sg 550 ihan paska kamera, ostin sen ja se pelas vähän aikaa sitte pimahti koko saatanan värkki! :(!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Kylärakki

        Sama juttu minulla 2viikkoa ja peli seis.Sain tilalle samanlaisen vielä on toiminut noin kuukauden päivät.


    • riistamias

      Siihen korttiin se adapteri kiinni ! ei se tyhjiltään muuta kuin asetuksia..
      Koin kys. kämmelluksen!

      • huuha

        etta mita


    • nii nii

      Hei,

      ihmettelin tässä miks aikaleima on päin honkua ja säädin sen oikeaksi. Olin laittanut eka päivämäärän ja sitten vasta kuukauden, vaikka kuuluis olla toisin päin.

      No kävin asian korjaamassa ja viikon päästä kävin kattomassa, niin aika oli taas päin persettä. Huomasin kun kytkin tuon säätimen kameraan, että jokainen oikea sekunti onkin kamerassa 6 sekuntia. Miten tämän pystyy korjaamaan, vai pystyykö mitenkään?

    • Keke893

      Mulla "toimi" n. vuoden. Lähetti kuvia ihan sattuman varaisesti. Nyt ei lähde enään ollenkaan päälle. Paska ostos oli.

    • pele

      mulla 550 syö patterit parissa päivässä? minkä takia? 50 kuvaa ja dudasellit loppu?

      • Minulle kävi noin

        Siihen voi laittaa epähuomiossa osan pattereista väärin päin.


      • Suddenstrike

        Sama kamera kuin Ltl Acorn. Taitaa vain olla kalliimpi kuin alkuperäinen.

        Jos katsoo Pointer Controlin kuvien ominaisuuksia, huomaa, että kuva on otettu Ltl Acornilla.

        Itse laite on pelittänyt mahtavasti


    • Pitkä on ketju mutta jos tämä löytyy , kirjoitin kokemuksesta liittymät ja palvelut sivulle SG550M saunalahden liittymällä .

    • jhir

      Hyvin pelaa SG 550V-31B.

      Pari viikkoa nyt ollut käytössä. Peala yöllä ja päivällä.

      www.hayjack.fi/luonto

    • hirvienkuvvaaja

      Täältä löytyis tommonen scoutguard. Hyvin pelaa, kuvat tarkkoja, videot tarkkoja, yökuva tosi selvää ym. Asetukset oikeiksi niin pelaa! Alussa hankaluuksia asetuksien kanssa, mutta kun asiaan perehtyi ja sai ne kohdilleen on kamera pelannut hyvin. Hinta halpa ja kamera toimii!

      • 3+9

        Täällä kans löytyy sg-550-m-8-m gprs - versio. Siitä oliskin kysyttävää kun on ollut vasta viikon ja säätöjä haetaan ennen passiin viemistä, jos valitsen kuvamääräksi 2 tai 3 niin eikai se kaikkia lähetä ? Onko niin että liikkeen havaitessaan ottaa nopeasti esim. 3 kuvaa ja lähettää niistä sen yhden annettuihin osoitteisiin ? Toimiiko lähetys luotettavasti alle minuutin intervallilla vai pitäisikö olla enemmän esim. 2-3 min ? Olen kuullut että liian lyhyellä intervallilla esim. 30sek kamera menee tukkoon


      • 3+9
        3+9 kirjoitti:

        Täällä kans löytyy sg-550-m-8-m gprs - versio. Siitä oliskin kysyttävää kun on ollut vasta viikon ja säätöjä haetaan ennen passiin viemistä, jos valitsen kuvamääräksi 2 tai 3 niin eikai se kaikkia lähetä ? Onko niin että liikkeen havaitessaan ottaa nopeasti esim. 3 kuvaa ja lähettää niistä sen yhden annettuihin osoitteisiin ? Toimiiko lähetys luotettavasti alle minuutin intervallilla vai pitäisikö olla enemmän esim. 2-3 min ? Olen kuullut että liian lyhyellä intervallilla esim. 30sek kamera menee tukkoon

        Ja sama kamera on nyt viety passiin toiseen päähän suomea. Ostin siihen verkkovirtalaturin ja hyvin on kuvia tullut koirista ja poroista. Laturi oli joku allman-merkkinen ja sen sai sopimaan tuohon kameraan sisäänmenopään vaihtamalla. Testasin sen että toimii myös sähkökatkon sattuessa omilla paristoillaan , mitkään asetukset ei häviä kamerasta. Verkkovirtalaturi ei tosin ole ulkokäyttöön tarkoitettu mutta rakensin sille oman vesitiiviin sääsuojan ja kamera on linnunpöntössä n. 5 m korkeudella puussa , tunnistin normaali-tasolla ja kuvien ottoväli 3 min ihan senvuoksi että ajattelin sen toimivan pakkasilla paremmin. Katotaas kuinka pitkään se siellä pelittää


      • wanha tekijä
        3+9 kirjoitti:

        Täällä kans löytyy sg-550-m-8-m gprs - versio. Siitä oliskin kysyttävää kun on ollut vasta viikon ja säätöjä haetaan ennen passiin viemistä, jos valitsen kuvamääräksi 2 tai 3 niin eikai se kaikkia lähetä ? Onko niin että liikkeen havaitessaan ottaa nopeasti esim. 3 kuvaa ja lähettää niistä sen yhden annettuihin osoitteisiin ? Toimiiko lähetys luotettavasti alle minuutin intervallilla vai pitäisikö olla enemmän esim. 2-3 min ? Olen kuullut että liian lyhyellä intervallilla esim. 30sek kamera menee tukkoon

        toimii noilla asetuksilla hyvin


    • scout guard toimimaa

      SG-550-8m ostin viime talvena.nyt tilasin sim kortin siihen mutten saa konetta hyväksymään korttia,näytössä lukee vaan pin code disabled.mikä avuksi

      • wanha tekijä

        ota pin coodi kysely poijes päältä.. (siis kortti kännykkään ja sieltä se käy)


    • khjkllii

      Minulla on ollut nyt kaksi vuotta kyseinen kamera. Ottanut satoja kuvia ja kymmeniä videoita hirvistä, karhuista ym. muista eläimistä. Toiminut erittäin hyvin ja akut kestää melkein koko kesänajan.
      Yksi video on videoita.fi sivustolla, emä kolmen pennun kanssa. Näistä yksi puri anteenin poikki mutta kamera kesti muuten pennun käsittelyn.

    • RiistaSisko

      Minulla on SG-550- 8M-riistakamera(eli Scout Guard).Toimi kesän ajan,mutta lakkasi sitten toimimasta.Vaihdoin paristot ja tyhjensin muistikortin.Virta meni kerran päälle,mutta sammui sitten,eikä tule enää takaisin.Punainen valo vilkahtaa vähän aikaa,kun yrittää laittaa virran päälle.Sitten menee ihan pimeäksi.Välillä ei sekään syty.Olisiko jollain ideoita,missä vika on?

    • erajorma
    • Tamina

      Mikähän mättää, scout guard sg 550 ottaa vain yhden kuvan käynnistyksen jälkeen eikä suostu lähettämän sitä eteenpäin saunalahden sim-korttia käyttäen puhelimeen eikä sähköpostiin. Patterit on vaihdettu. Luulen ohjelmointivikaa. Mistähän saisi ohjelmointiapuja?

    • jjttpp

      Tarkista seuraavat asetuset SG550M:hen.

      Camera Mode >> Photo
      Sent to >> Email[GPRS]
      Sent Mode >> Instant >> Max Number

      Onko muilla vastaavaa, että SG550 ir-ledit näkee yöllä punaisena ihan paljain silmin?

      • Ukko 64

        Kyllähän ne näkee hämärässä huoneessakin, kaiken kaikkiaan ihan paska laite,
        takuuseen sain toisen koneen joka tökkii samanlailla kuin ekakin, ehkä 6/10 kuvasta
        lähettää s-postiin, välillä junttaa laitteen ettei lähetä mitään ennen kuin sammuttaa ja
        käynnistää joskus useampaan kertaan... :-((( kortilla kyllä kuvia....
        Täysin susi vehje!! Mökillä oli valvontakamerana, toimi n. 1-2 kk sitten loppui lähetykset... myyjä likke sanoi että ne menee välillä "jumiin", pitäiskö ajella joka vkloppu mökille (350 km/sivu) käynnistelemään laitetta ??!!! kukahan bensat maksaa ???


      • kameramies
        Ukko 64 kirjoitti:

        Kyllähän ne näkee hämärässä huoneessakin, kaiken kaikkiaan ihan paska laite,
        takuuseen sain toisen koneen joka tökkii samanlailla kuin ekakin, ehkä 6/10 kuvasta
        lähettää s-postiin, välillä junttaa laitteen ettei lähetä mitään ennen kuin sammuttaa ja
        käynnistää joskus useampaan kertaan... :-((( kortilla kyllä kuvia....
        Täysin susi vehje!! Mökillä oli valvontakamerana, toimi n. 1-2 kk sitten loppui lähetykset... myyjä likke sanoi että ne menee välillä "jumiin", pitäiskö ajella joka vkloppu mökille (350 km/sivu) käynnistelemään laitetta ??!!! kukahan bensat maksaa ???

        Ittellä 4kpl kyseisiä kameroita,ensimmäinen ostettu 2vuotta sitte,jokainen kamera on toiminu erinomaisesti,joten suurelta osin väitän että käyttäjässä on vika.Lukekaa ne käyttöohjeet ja laittakaa gprs ym.asetukset tietokoneella muistikortille,jos niissä on virhe ei tietenkään toimi.


      • Ukko 64
        kameramies kirjoitti:

        Ittellä 4kpl kyseisiä kameroita,ensimmäinen ostettu 2vuotta sitte,jokainen kamera on toiminu erinomaisesti,joten suurelta osin väitän että käyttäjässä on vika.Lukekaa ne käyttöohjeet ja laittakaa gprs ym.asetukset tietokoneella muistikortille,jos niissä on virhe ei tietenkään toimi.

        Joo just, joka kerta olen laittanut asetukset läppärin kanssa kameraan, viimeviikolla sain kolmannen kameran takuuseen ja se lakkas tänään lähettämästä kuvia ollenkaan vaikka mitä tekis. Kortille napsii nytkin kuvia, ei vaan lähetä postiin, niin ja olen kokeillut 3 eri postia, mihinkään ei tule..
        oikeesti ihan susia vehkeitä, täytynee alkaa yrittämään rahoja takas... ;(
        Oletko muuten tarkistanut että KAIKKI kuvat on tulleet postiisi ??


    • jampe1231

      Täälläkin lähettelee aivan satunnaisesti sähköpostiin kuvia. Kortille tallentuu kyllä. Itsellä lähettävänä sähköpostina gmail ja liittymä Saunalahti. Miten teillä, joilla toimii lähetys?

    • ukko 64

      Juu nyt tilttas kolmas sg, lähettää miten sattuu... kone taas takas...

      • ukko 64

        no joo, neljäs kamera tuli ja sekään ei pelannut.... kaupat peruttu...onneks...
        siinä oli samalla eka ja vika scoutti


    • naapurintiput

      Vähän vanha aihe mutta, aattelin että mikähän ero mahtaa olla 100e ja 500e laitteella, jos kummassakin ns samat omianisuudet. Suomestahan ei saa 100e laitetta gprs mutta muoilmolta suo..

      Meinaan vaikka ebaystä saa 120 eurolla riistakameran (voi olla halvempiakin en ole niin tarkkaan tutkinut) missä on tasan samat ominaisuudet kuin suomessa myytävässä 500 euron laitteessa. Toki joo tiedän että se on kiina mallin kopio melko varmasti mutta niin on moni muukin mitä me ostetaan.. Ostin tv:n mikä maksoi 444 euroa vuosi sitten 55" eli ns halppis tietysti ja 2000 eurolla kai saisi varmaan paremmankin..

    • Kolmas_kamera

      Muistakaa kun pelleilette tämän merkin kanssa, että riippumatta takuuajasta myyjällä on kahden vuoden tuotevastuu perustuen kuluttajasuojalakiin. Näiden laitteiden oletetaan toimivan vähintään kaksi vuotta ja jos (KUN) tuona aikana tulee ongelmia on myyjä velvollinen huolehtimaan asian kuntoon.
      EN suosittele tätä merkkiä, itsellä kolmas kamera "takuuseen" kahden vuoden sisällä.

    • Supiukko

      Kamerani SG-550MMS lähettää kuvat manuaalisesti mutta ei instantilla.
      Osaisiko joku auttaa?

      • Skoutinvalikot

        Muistitko muuttaa send moden "Manual" -> takasin "Instant" ? Se on hämäävästi nimeltään "MMS mode" mutta vaikuttaa muuhunkin kuin pelkkään mms-lähetykseen.


    • apinaakoijataan

      joopa, kokemuksia täältäkin skuutkuardista jonka helppoheikki onnistui minulle myymään 220 eskon hintaan, malli 550 jotakin. ensin paketti auki kun rahat (220e) oli vaihtanut omistajaa. ihan ok paketti ja hienoja tekstejä ja lupauksia. ensin suojatarrat pois ruudusta ja kävi niin että tarraa irroittaessa lähtikin näyttö irti kamerasta tarran oleesa paikallaan! jollakin pikaliimalla oli kalvo liimattu, no näyttä survastiin kiinni takaisin onneksi johdot ei mennyt poikki! nyt patterit sisään ja virta päälle....mitään ei tapahdu? mitä perkl!!! no aikansa runkatesa skuuttguarin 3 asentoista nappia sain ruudun aukeamaan. yllätys yllätys valikoista puuttui mm. herkkyyden säätö kohta sekä pari muuta säätö ominaisuutta!
      ei se mitään halpa kamera mietin, asensin 16gb kortin (25e) laitoin kameran kuvaamaan omalle pihalleni liikennettä,ikkunasta katsoin kun pihassani ajoi traktori,maitoauto sekä lauma elukoita sekä kaivuri. menin illalla innoissani katsomaan päivän saldon kuvia ja yllätys yllätys...kamerassa oli 2 kuvaa, toinen tyhjä ja toinen oli omasta naamasta kun olin asentanut kameran...että tämmöistä skuutguardia! rahaa ja aikaa oli palanut 220e 15 euroa pari päivää säätäessä ja tuloksena oma typerä naamani kuva!!!
      sitten rupesin metsästämään päivityksiä jos saisi kameran edes jotenkin uskottavaksi, hain firmiksiä pitkin nettiä onnistuin löytämään malliin "passelin" firmiksen pyörittyäni netissä 3 iltaa.
      asensin softan sisään ja valohan vilkkui...mutta mutta vilkkui liian pitkään eikä sammunut ollenkaan. otin johdon pois ja tein käynnistyksen mutta ruutu oli pimeä. eli skuutguartti teki viimeisen päivityksensä nyt minulle! vein kameran autotallin lattialle pölkynpäälle, otin kirveen ja lausuin muutamat saatanalliset säkeet ja löin moukarilla sen saatanan skuartin pillun päreiksi!!
      mikä dramaattisinta oli se että siitä perkeleen kamerasta lensi muovipaska silmäkulmaani!
      luulen että en enää ikinä osta riistakameraa.

    • Anonyymi

      Itsellä joku 7 vuotta vanha kamera, lienee mallia SG570 6 mekaisena.

      Päivänvalossa kuvaa ok, mutta edes valoisassa kesäyössä ei riitä kuvassa / videossa valoisuus. Äsken piti oikein sisätiloissa pimeässä testata, infrapunasalaman (vai mikä prkl se on) kantavuus nippanappa metrin, jotta oman ruman pärstävärkkinsä pimeässä erottaa, kahden metrin päässä jo täysin mustaa.

      Sen lisäksi syö patterit melkoisella vauhdilla (kolmen lämpimän kesäyön aikana muutama videopätkä 30sek ja kymmenisen 3 kuvan nippua), joten yhteenvetona = surkea tekele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe