Kuukautisten oireet = Lihominen

Lenuna

Eli olen 17-vuotias opiskelija ja riesanani (kuten muillakin) ovat ennen kuukautisia alkavat tympeät oireet.
Pahin ja melkeinpä ainut oireeni ennen menkkoja on kamala makeanhimo. Tämän johdosta lihon aina kuukautisten aikana ja tämä huolestuttaa minua. Kun makeanhimo iskee, ahmin mitä sattuu. Jos sattumoisin kotonani (asun vielä syntymäkodissani) on karkkia, menee se todella nopeaa kaupaksi. Jos ei ole tai olisikin, syön mitä kaapista löytyy; Pelkkää vaaleaa leipää jopa 3-4 kpl peräkanaa, juustoa yms, eivätkä hedelmät eivät millään mene kaupaksi makeanhimon aikana. Ja tämän johdosta lihon. Myönnän kyllä, että en ole kova urheilemaan, mutta kun kuukautiseni ovat ohitse, loppuu makeanhimo ja näin myös lihominen. Laihdun tämän jälkeen yleensä n 1kg. Ja taas painoni nousee pari kiloa, ennen kuin kuukautiset alkavat ja kuukautisten aikana.
Onko jollakin vastaavia kokemuksia tai jopa ratkaisuja?
Olen n. 160 cm / 62 kg (tällä hetkellä) ja asia vaivaa minua todella paljon. Miten voin hallita tätä makeanhimoani?

3

1190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N35+

      Kysymys ei ole oikeasta lihomisesta, vaan ihan normaalista turvotuksesta ja sen poistumisesta, jotka kuuluu asiaan kuukautiskierron eri vaiheissa.

    • Paljon vanhempi

      Vaikka olen sinua 20-vuotta vanhempi. Tänään söin hirveän kasan konvehteja, salmiakkia, ruokaa ja kaikkea en edes muista... paino nousee, mutta tiedän että kun kuukautiset alkaa pian niin niiden loputtua paino taas normaloituu. Se on varmaan yleistä, ei kannata huolestua. Ehkä syömisellä yritetään tasoittaa tunne myrskyä, minua ainakin ottaa kaikki päähän ja tunnen itseni huonoksi kun olen sortunut syömään, mutta oliko tunne jo sitä ennen?