Laurilan lomamökit Lempäälä

mievaan123

Tietääkö kukaan ko. majoitusvaihtoehdosta tarkemmin, minkälaiset mökit ja mitä muuta plussaa tai miinusta sanottavaa? Tarkoitus ehkä mennä heidän mökkimajoitukseen kesällä...

69

12849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pppppppp

      Mökeistä en tiedä, mutta että lomalle lempäälään?????

    • pyry123

      Hei!
      Ihan tuoreita kokemuksia Laurilan lomamökeiltä, ei saatu sitä mökkiä mikä varattiin vaan huonompi, siivoamaton epäsiisti mökki.
      Ei voi suositella.

    • lomalainen2010

      Hei!
      En kyllä suosittelisi kyseisiä mökkejä kenellekään. Mökki omalla kohdalla melko siistissä kunnossa mutta vesi on niin rautapitoista, ettei voi kuvitellakaan juomavedeksi.. Lisäksi omistajan kanssa saa olla varuillaan, on hän sen verran outo tyyppi. Melko kalliit hinnat ottaen huomioon mökkien iän ja sen että sijaitsevat kaukana rannasta.

      En menisi uudestaan...

      • GMJKHKH

        SAMAA MIELTÄ


      • Aarne ruotsista

        Sama täällä Ruotsissa asuva perhe.Sovimme puhelimessa että tulen katsomaan seuraavana päivänä.Ei näyttänyt hyvältä vanha aitan romu ja hän väitti että sopimus on jo tehty.Tuntui olevan rahanahne hermovikainen ukko.Lempäälän kunta pitäisi silmällä tälläistä markkinointia.


    • ei toista kertaa

      Ei kannata vuokrata. Epäystävällinen vastaanotto ja mökkien taso surkea. Omistajalle on tärkeintä, että saa rahat käteen, muulla ei ole mitään väliä.

      • EPÄILIJÄ

        Olemme vuokraamassa laurilan mökkiä jopa pitemmäksi aikaa,0NKO TOTTA MITÄ
        TÄSTÄ PAIKASTA KIRJOITETAAN.VASTATKAA TOTUUDEN MUKAISESTI MENEEKÖ RAHAT HUKKAAN VAI ONKO TURHAA PANETTULUA.


      • Tosijuttuja

        Kerran olen käynyt ja toista kertaa en mene.Minunkin mielestä rahanahne omistaja.Uimarantakin mutapohjainen ja naapurimökistä oli viemäri tukossa/sakokaivo täynnä.


      • mökkietsivä
        EPÄILIJÄ kirjoitti:

        Olemme vuokraamassa laurilan mökkiä jopa pitemmäksi aikaa,0NKO TOTTA MITÄ
        TÄSTÄ PAIKASTA KIRJOITETAAN.VASTATKAA TOTUUDEN MUKAISESTI MENEEKÖ RAHAT HUKKAAN VAI ONKO TURHAA PANETTULUA.

        Hei epäilijä
        Kerrotko kokemuksia jos kävitte mökkiä/mökkejä katsomassa ja mikä mökki nimeltään oli teillä ajatuksissa vuokrata - onko tosiaan täällä mainitussa surkeassa kunnossa mökit ja isäntä noinkin negatiivisen erikoinen? Vai hylkäsittekö koko vuokrausajatuksen tämän viestiketjun myötä? Itse olen myös ajatellut pidempiaikaisvuokraamista ja olemme vuokraisännän kanssa viestitelleet - tarkoitus olisi lähteä katsomaan paikkaa viikon sisään.
        Kiitos vastauksestasi jo etukäteen!


      • epäilijä

        hei. Olemme vuokranneet ilman paikan päällä käymistä,kyllä noi kommentit
        huolestuttaa,mutta ei pidä kaikkea uskoa mitä kirjoitellaan.


      • Työmatka

        En suosittele,purku kuntoinen mökki oli meillä


      • Anonyymi
        Tosijuttuja kirjoitti:

        Kerran olen käynyt ja toista kertaa en mene.Minunkin mielestä rahanahne omistaja.Uimarantakin mutapohjainen ja naapurimökistä oli viemäri tukossa/sakokaivo täynnä.

        Tästä on jo aikaa, kun käytiin jos pitäisi arvostella 1-10 niin sanoisin miinus 10


    • PAHA/HYVÄ

      pissassa joka paikka petivaatteet ymm..., suosittelen mikkolan lomamökkejä, itse olen käynyt hyvä laatuisia mökkejä, kokeilkaa. Älkää menkö laurilan lomamökeille!!!!!!.

    • pettynytkerran

      Mökit epäsiistejä ja hengenvaarallisessa kunnossa. Ei kannata vuokrata. Omistaja lievästi sanottuna omituinen.

    • outoo-on

      Juu itse joskus harkitsin kanssa mökin vuokraamista sieltä....sain aika kitkerän kommentin kun sanoin varaustiedustelun jälkeen , että en ottakaan. Lisäksi majoitusyrittäjällä oli joku virus koneellansa...niin lykkäsi sitten joidenkin toisten majoitus emailia minun postiini jonkin aikaa. Tästä nyt on vuosia.

    • ei valittamista

      ihan hyviä kokemuksia vuosien takaa. Isäntä on tarkka, mutta niin pitää ollakin.

    • Svante Hör

      Isäntä uhkasi tupatarkastuksella, jos ei ole lakanat sängyssä 1900 mennessä. Siis omat lakanat: "kun ette kuitenkaan kännissä muista niitä laittaa". Ruuanlaittoon löytyy kuulemma kaikki työkalut, jos ei meinaa tehdä "mittään koukeroita". Tiluksia ja mökkiä ei tarvinnut hänelle kehua, kun "kyllä hän tietää itse millaiset ne on". Jos haluaa rikkoa jään ja käyttää "huumoria", niin vitsailu mökin maksusta uppoaa omistajalle. ..

      Isäntä on varsinainen ilopilleri ;)

      • aika hapokasta

        Kivaa oli porukalla, joskin Isäntä oli juuri sitä mitä ylläkin on kuvattu. Savusauna ja kota ovat ihan toimiva setti, mutta Pihapirttiä ei hazardien portaidensa (käytännössä tikkaiden) vuoksi voi suositella pikkulapsille, vanhuksille, invalideille, odottaville, kännisille, ylipainoisille tai muuten vain kankeille. Mutta jos teidän 10 hengen porukka tipahtaa noiden rajoitteiden sisään niin Laurilan pihapirttiin vaan Extreme-lomalle, on sopivasti lähellä Isäntääkin :)

        "missä se Saarinen (nimi muutettu) on? Minähän en muita kättele"


      • Hauskaa riitti
        aika hapokasta kirjoitti:

        Kivaa oli porukalla, joskin Isäntä oli juuri sitä mitä ylläkin on kuvattu. Savusauna ja kota ovat ihan toimiva setti, mutta Pihapirttiä ei hazardien portaidensa (käytännössä tikkaiden) vuoksi voi suositella pikkulapsille, vanhuksille, invalideille, odottaville, kännisille, ylipainoisille tai muuten vain kankeille. Mutta jos teidän 10 hengen porukka tipahtaa noiden rajoitteiden sisään niin Laurilan pihapirttiin vaan Extreme-lomalle, on sopivasti lähellä Isäntääkin :)

        "missä se Saarinen (nimi muutettu) on? Minähän en muita kättele"

        Pihapirtti on uusi ja hyvässä kunnossa, mutta mielenkiintoisissa asioissa on säästetty muutama markka: WC pöntöt ovat 70-80 -luvun purkukohteista napattuja ja uuni/liesi samalta aikakaudelta. Niin ja isännän hirvipaistit voi sitten olla pakkasessa, niihin ei saa koskea.

        Isäntä: "Puhu suomea! Ei tässä ole koko päivää aikaa arvata mitä tarkoitat." :D


    • Heinäkuussa 2012

      Laurilan lomamökkien omat nettisivut antavat lievästi sanottuna ruusuisen kuvan mökkien tasosta ja varustelusta. WC- ja suihkutilat ovat todella järkyttävässä kunnossa, enkä soisi kenenkään, joka on maksanut majoituksestaan, käyttävän niin iljettävää WC:tä ja suihkua. Mökit eivät ole aivan uusia, mutta se ei ole ongelma. Vahnakin voi kuitenkin olla siisti ja miellyttävä käyttää. Mökissä oli tupakoitu sisällä, ja jouduin pesemään kaikki reissulla mukana olleet vaatteet, koska haju tarttui niihin. Mökkiin tulee kylmä ja lämmin vesi, mutta se on niin rautapitoista, että sitä ei voi juoda. Omistajan mukaan vettä voi käyttää peseytymiseen, mutta meille tuli siitä silmä- ja iho-oireita. Mökin astianpesukone oli ruostunut sisältä rautapitoisen veden takia ja kaikki astiat olivat värjäytyneet oranssiksi. Jokaiseen mökkiin luvattiin kuuluvan oma vene ja laituri. Veneen pohjassa oli reikä ja laituri oli myöskin kyseenalaisessa kunnossa. Juttelimme naapurimökin vuokralaisten kanssa ja hekin olivat todella pettyneitä, koska mökkien todellinen kunto ja varustelu olivat ihan muuta, kuin nettisivuilla luvattiin.

      • Synkkä EI Laurilalle

        Hyvä kommentti. On ihme, että mitkään viranomaiset eivät puutu tähän "liiketoimintaan". Takka puski savua ja kipinöitä sisälle, kun yritimme sillä lämmittää kosteaa mökkiä. Kiukaaseen oli virtsattu, joten emme päässeet edes saunaan. Suihku- ja vessatilat olivat järkyttävässä kunnossa. Laiturit ja tikkaat ja veneet hengenvaarallisia. Omistaja oli erittäin epäystävällinen ja töykeä. Emme varmasti vuokraa toista kertaa.


    • vanha partiolainen

      en voi muuta kuin yhtyä edellisiin! edeltävät kommentit kuvaavat asianlaidan naulan kantaan. vessat ja suihkut kamalannäköisiä. peseydyttyään rautapitoisella vedellä haiskaahtakin sitten ihan metallille. keittiö huonosti varustettu. en suosittele. ei ikinä enää! niinpä niin, miksi kukaan ei puutu asiaan?

    • Tupatarkastus

      Voin vain yhtyä edellisiin kommentteihin. Erityisesti WC/Suihkutilojen Osalta..
      Ilta alkoi hyvin kun soitin isännälle että olisimme tulossa tuli epäluuloinen kysymys mistä olet numeroni saanut prkle.... Menimme mökille ja nautimme illasta kunnes aamu tuli. Isäntä tuli tekemään tupatarkastusta mökille katsoi että lakanat ovat ja yms...paskaa.....
      En voi muuta sanoa kun että asia on laurilan osalta pähkinänkuoressa
      ÄLKÄÄ MENKÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • lomalainen

      Olemme lomailleet kohteessa muutamana kesänä ja aina on ollut mukava ja onnistunut loma! Varmasti uudempia ja tyylikkäämpiä mökkejä löytyy, mutta hintakin on sitten sen mukainen.

      Ihmettelen hieman myös noita kommentteja ja kauhisteluja veden laadusta. Ei se meille ainakaan yllätyksenä ole tullut. Asiasta on selkeä maininta nettisivulla ja omistaja siitä vielä puhelimessakin huomautti. Ja jos tuosta rautapitoisuudesta saa iho-ongelmia, lienee parasta unohtaa uiminen suurimmassa osassa Suomen järvistä.

      Omistaja on tarkka, ja asiointi vaatii kärsivällistä otetta, mutta mitään ongelmia hänen kanssaan ei koskaan ole ollut, kun asiat on hoidettu niinkuin on sovittukin. Joskus keittiövarustelusta puuttui jotakin, ja kun huomautimme tästä, saimme kyllä heti täydennystä pahoittelujen kera. Ei kyllä ihmekään että omistaja on tarkkana, jos asiakkaat todella ovat kiukaalle pissineet! Taitaa olla, että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan :)

      • valintojen maailma

        Hyvä että lomanne oli onnistunut. En ole itse turhan tarkka, mutta jos takka ei vedä, saunan kiukaalle on pissattu, laituri on hengenvaarallisessa kunnossa, vene vuotaa ja mökki likainen, niin en omaa lomaani sellaisessa mökissä vietä.


    • vai niin?

      No ei kyllä oman vuoramökkini kiukaalle ole kukaan koskaan pissinyt eikä keittiövarusteitakaan ole nyysitty (eikä mitään muutakaan).

      Mökkini ei ole uusi eikä tyylikäs mutta kaikki on puhdasta ja ehjää ja siistiä, se nyt on perusvaatimus, keittiössä on parempi varustus kuin kotikeittiössäni. Asun itse mökissä joka vuosi 2 viikkoa vain testatakseni kaiken toimivuutta ja suosittelen sitä jokaiselle mökkiä vuokraavalle. Jos itse siellä viihtyy, luultavasti myös vieraat. Oma mökkini on sellainen että voisin siellä asua vaikka kokonaan.

      • tielle eksynyt

        No saako reilun alennuksen, jos tullessa haisee pissa saunassa?


      • valintojen maailma
        tielle eksynyt kirjoitti:

        No saako reilun alennuksen, jos tullessa haisee pissa saunassa?

        Ei euroakaan alennusta saanut.


    • kesämökkikansaa fest

      Meilläkin tullessa väärä mökki, mutta s-postikeskustelu näytettäessä se merkkasi, minkä olin sähköpostitse varannut. Mökin siivous vaan oli pahasti kesken edellisten kolmiviikkosvuokralaisten jäljiltä, ja paikalle ajettaessa meidän piti jäädä parinkymmenen metrin päähän, jotta emme häiritsisi siivousporukkaa. Olihan tuo mökkien ikä ja hieman pieni "ajan hermolle" jämähtäminen jotain muuta, kuin ennakko-odotukset oilivat, mutta ei minulla mitään huonoa makua niistä jäänyt. Tietysti omistaja on hieman persoona ja aika tiukka luonne, mutta ei minulla ainakaan ollut mitään syytä ruveta poikkiteloin asioimaan. Normi "mökkimeininkihän" on varmasti aika monen mökillä aivan samanmallinen. Ihmiset ovat liiaksi tottuneet näihin "Tahko-tyyppisiin" mökkikomplekseihin ja siksi aina heille on yllätys, että tälläisä mökkejä yleensä on olemassa.

    • verneri 6

      Tori.fi ilmoitus mökista Päijät-Häme - Nastola / Salmela K vuokraa

      Suuria puutteita ja pettymystä. Ensinmäinen pettymys kun menimme saunaan niin kylmää vettä tuli niin vähän kuin pikku poika pissaisi. Niin pienella paineelle, että silmät vain kastui. Puita ei talossa vaikka luvatiin. Lisäksi kumitukset kirkui aamuyöllä kuten hänkin sanoi niitten olevan. Homeelle haiseva vanha mökki ja järvi kaukana.

    • Tamperelainen

      Oho, onpas kommentteja. Olimme porukalla yhdessä mökissä 3 yötä. Vessa oli kauhean pieni, mutta väliäkö sillä. Saimme tingittyä alennusta hinnassa, kun olimme vain 3 yötä, eikä koko viikkoa. Tässä mökissä oli ranta lähellä, hyvä jatkuvalämmitteinen kiuas, vene kunnossa, grillipaikka "pienillä säädöillä" ok, isäntä oli huumorimiehiä. Olihan mökki vähän vanha läheltä katsottuna, mutta hyvin mahtui ja kivaa oli. Menemme sinne joskus uudestaankin. Tämä mökki oli iso mökki, pienistä en tiedä, millaisia ovat.

    • Tamperelainen

      Ja vielä mökistä: isäntä toi tai sai itse hakea ison "pänikän" juomavettä, ja lisäystä sai tarpeen vaatiessa. Meitä oli aikuisporukka, joten ehkä emme pitäneet niin tärkeänä kaikkia pikkuvirheitä. Olemme kierrelleet leirintäalueiden mökeissä ympäri Suomea, joten olemme nähneet vähän kaikenlaista, joten meistä mökki oli ihan kohtuullinen. Polttopuita oli mökin takana olevassa katoksessa valmiiksi pienittyjä, ja saunalla oli jonkin verran jo valmiina puita, en sitten tiedä, oliko edellisiltä asukkailta jäänyt ne vai oliko isäntä ne tuonut. Isäntä ei häirinnyt meitä mitenkään, ja mökit olivat siten, että naapurimökkiläiset eivät millään lailla häirinneet, ja toivottavasti mekään emme häirinneet heitä. Siivosimme itse mökin lähtiessä, josta mainitsimme isännälle etukäteen. Hän tokaisi siihen: toivottavasti ei tule siitä valituksia. Otimme sen huumorilla, ja sanoimme, että osaamme kyllä hyvin siivota. Eikä kukaan valittanutkaan siitä. Joten meidän lomamme oli erittäin onnistunut.

      • valintojen maailma

        Hyvä että lomanne oli onnistunut. En ole itse turhan tarkka, mutta jos takka ei vedä, saunan kiukaalle on pissattu, laituri on hengenvaarallisessa kunnossa, vene vuotaa ja mökki likainen, niin en omaa lomaani sellaisessa mökissä vietä.


      • Tamperelainen
        valintojen maailma kirjoitti:

        Hyvä että lomanne oli onnistunut. En ole itse turhan tarkka, mutta jos takka ei vedä, saunan kiukaalle on pissattu, laituri on hengenvaarallisessa kunnossa, vene vuotaa ja mökki likainen, niin en omaa lomaani sellaisessa mökissä vietä.

        No joo, se on tosi, että noi mainitsemasi asiat ovat todella ikäviä. Me vain satuimme saamaan sellaisen mökin, jossa ei pissi haissut, takkaa emme niin kuumalla ilmalla käyttäneet, ja mökkiimme kuuluva laituri oli hyvä, eikä vene vuotanut. Mutta grilli ei toiminut toivotulla tavalla, otimme siitä jonkin osan (ritilä tms.) pois, jotta se toimisi paremmin. Hyvä kuitenkin tietää, että jos varaamme joskus sieltä mökin, pitää olla tarkka, koska niissä mökeissä taitaa olla tasoeroja.


    • ##########

      Mökki nuoramoisissa.
      Jos vuokraatte huomioikaa mökin kuvassakin näkyvä karja-aita. Mökin välittömässä läheisyydessä on lehmien ja hevosten laidunmaa. Järvi on melkoisen rehevöitynyt.
      Kesällä 2013 oli aika myrsky herkkää aluetta, puita kaatui ja vähän muutakin vaurioita, ilmeisesti kyseessä oli trompi.

    • pettynyt...

      aivan hirveä mökki,keskeneräinen ja kaikki rempallaan,hengenvaarillinen portaiden osalta,sauna sotkuinen ja vessa niin pieni ettei sinne sovi,
      olin tuolla muutaman päivän ja se riitti.
      isäntä todella outo,ei käy täysillä.
      ihmettelen jos noihin rakennuksiin on jokin rakennustarkastus joskus tehty,sähköt on varmaan itse vedetty ja osa on hengenvaarallisia.

      • järkyttävää hommaa

        Lempäälän kunnalle ja terveystarkastajille on ilmoitettu useaan kertaan, mutta mitään ei tapahdu. Kuka vastaa (ja kuka korvaa), jos laiminlyöntien takia tapahtuu onnettomuus tai vielä pahempaa?


    • apuuva

      Oisko kenellekään kertoa mökkikohtaista kokemusta? Mikä oli mökin nimi joka ei miellyttänyt ja mitä puutteita kyseisessä hökötyksessä?

      Tarkoitus oli vuokrata Laurilan lomamökki ja nyt alkoi "hiukan" epäilyttämään!

      • järkyttynyt

        Oma kokemus oli niin järkyttävä, että en vuokraisi mistään hinnasta yhtään mökkiä tältä yrittäjältä.


      • lipi lipi
        järkyttynyt kirjoitti:

        Oma kokemus oli niin järkyttävä, että en vuokraisi mistään hinnasta yhtään mökkiä tältä yrittäjältä.

        Ukko oli outo tuli dyykkaa piha roskikset.lakanoista tarkka. Ihan berberistä koko paikka.


    • saloss1

      Mikkolan loma mökit ovat ehdottomasti pahraat

      • Veneillään

        Itse vuokrasin Laurilan lomamökin 10 vuotta sitten perheelleni. Maksoin sen ajoissa ja menimne paikan päälle. Itse pää rakennuksessa ei ollut ketään vastaan ottamassa, joten menimme paikan päälle, missä oli tämä mökki. Viereisessä mökissä oltiin siivoamassa, joten menin sinne ja esittelin itseni. Naiset olivat ystävällisiä ja avasivat meidän mökin ovet. Asetuimne taloksi. Ei mennyt kuin pari tuntia kun tämä pehtoori tuli paikalle ja alkoi huutamaan, että hän ei tykkää yhtään että tänne tullaan suoraan omine lupineen.
        Samalla hän muisti haukkua edelliset asiakkaat. Lapset pelästyivät tätä
        kuvatusta.
        Itsekin menin hämilleni, mutta vastasin rauhallisesti, että ette ollut paikalla sovittuna ajan kohtana.
        Sitten se tivasi mistä saimme avaimet ja miten löysimme mökille.
        Olo oli kuin olis ollut jossain poliisi kuulusteluissa.
        Lopuksi hän sitten muisti uhkailla, että hän tarkistaa mökin ja lähettää laskun perään jos jotain on rikottu tai siivoukset jätetty tekemättä.
        Lisäksi meidän pitää olla ajoissa poissa koska seuraava vuokralainen on hääpari.
        Itse olen töissä asiakaitten kanssa, jos käyttäytyisin maksaville asiakkaille noin tökerösti. Saisin esimieheltäni varmasti varoituksen ja ajan kuluessa potkut.
        En suosittele Laurilan lomamökkejä kenellekään.
        Jännää, että se ukko elää vielä.


      • miksikukaaneipuutu

        Erikoista on, että tällaista asiakaspalvelua tarjoava yrittäjä saa toimia hyvässä maineessa olevassa Lempäälän kunnasta vuodesta toiseen. Valituksia on tehty eri viranomaisille lukematon määrä, mutta kukaan ei puutu. Ilmeisesti on yrittäjä niin hankala tapaus, että viranomaiset eivät uskalla puuttua?


    • Poppikoneet

      En voi suositella kellekään Laurilan lomamökkejä. Omistaja on lievästi sanottuna erikoinen, jopa pelottava. Kannattaa varautua että kaikesta joutuu maksamaan ylimääräistä, jopa grillin käytöstä. Mökkien kunto on 80-luvulta eli pyytäkää kuvia tai menkää katsomaan etukäteen.

    • Pöllöpööpöö

      Onko muita kokemuksia tältä vuodelta? Olisi muutaman viikon päästä tarkoitus mennö ja yllättää mies tällä reissulla. Minä onneton maksoin jo varausmaksunkin. :'(

    • Riskiliini

      Pöllöpööpöö: miehesi ihan varmasti yllättyy.
      nimim. Laurilan lomamökit nähnyt, ei koskaan enää

    • Homemökit

      Jos haluat lomailla likaisissa ja purkukuntoisissa kasarimökeissä, jotka eivät ainakaan pienten mökkien osalta vaataa nettiesittelyä, niin tervemenoa! Puhumattakaan mutaisesta rehevöityneestä rannasta hengenvaarallisilla laitureilla. Olen pettynyt, onko tällaista myyntihuijausta Suomessa ja kukaan ei puutu??? Huh huh.....

    • Pelottaa

      Harkittiin Pihapirttiä juhlapaikaksi ja oltiin sovittu käynti. Jo sen sopiminen oli hankalaa kun omistaja ei alkanut sanomaan milloin hänelle käy. Kun menimme paikan päälle Omistaja ei ollut paikalla eikä vastannut puhelimeen. No, nähtiin pirtti ulkoa eikä tykätty sen sijainnista heti asuintalon vieressä. Myöhemmin omistaja soitti perään ja kerroin että emme ole kiinnostuneita vuokraamaan. Omistaja sanoi että perusteluni oli lapsellinen. Ei kuunnellut minua vaan jatkoi perusteluaan. Pakko oli lyödä luuri korvaan. Yritti vielä soittaa perään. En rehellisesti uskaltanut vastata enää.

    • Uusivuosi1717

      Oltiin kaveriporukalla uutta vuotta viettämässä pienessä mökisdä poreammeen kera. Luettiin näitä keskusteluita vasta varauksen jälkeen ja säikähdettiin mihin ollaan menossa mutta turhaan! Mökki oli nimenomaan mökki, ei mitään luksusta odotettu. Siisti ikäänsä nähden. Vuokraaja on vanha papparoinen mutta hulvaton kaveri! Huumoria meille ainaki heitti jatkuvasti, riippuu tietty miten papparoisen jutut ottaa ;) kysyttiin sitten varuiks, kun mökki oli melki heidän pihassaan että haittaako raketit tai musiikko! Eiiiikä mitään, antakaa mennä vaan... Ja niin annettiin. Iso bluetooth kaiutin poreammeelle ulos mukaan ja musat täysille. Jätkät jo vähä rauhotteli että pienempää meteliä ettei hermostu vuokraaja. Sama meno jatku aamuyöhön. Seuraavans päivänä kun oltiin lähdössä, vuokraaja oli putsaamassa autoonsa ja siinä sitte vielä illan kuulumiset vaihdettiin ja papparainen ihnetteli kun ei mitään meteliä kuulunu, hän aatteli että oltiin kylille lähdetty 😄 itsellä ei ole mitään moitittavaa tästä mökistä missä me olimme. Voisin mennä uudestaankin kyllä.

    • Vahingostaviisastunut

      Hyvin erikoinen kaveri on tämä vuokraaja. Aikamoisen riskin ottavat ne jotka vuokraavat mökin Laurilalta. Jos kaikki menee hyvin, niin hyvä, mutta jos ei mene, niin minkäänlaista mahdollisuutta neuvotteluille tai korvauksille ei kaveri anna esim. reklamaatio-tilanteessa.

    • TheodorStiga

      Ajattelin lähteä kommentoimaan omia kokemuksia Laurilan mökistä.
      Elikkäs isäntä hieman omalaatuinen,kuivahko huumori,mutta meitä on moneen junaan, ei meillä ainakaan ollut mitään ongelmia ko. sedän kanssa.

      Jos isohkon mökin vuokra on alle satasen vrk. lomasesongin aikaan, ei mielestäni
      voi edes odottaa, että mökit olisivat ihan uusinta huvilatasoa... mökit tosiaan 80-luvulta, mutta ajoi pariin yöhön asiansa. Polttopuiden kanssa sai hieman puuhastella, eli ne jotka ovat tottuneet siihen että koivuklapit on valmiiksi korissa takan ja kiukaan luona syttypuiden kanssa, tulee pieni pettymys...

      Ranta tosiaan aikas huono, ei voi suositella ihan pikkulapsille. Eikä mökistä löytynyt sen paremmin tulentekovehkeitä, suolaa, talouspaperia, vessapaperia yms. eli ne joutuu itse investoimaan. Huonekalut myös suoraan kasarilta. Otimme varoiksi siivouksen mökin hinnan lisäksi, niin ei tarvinnut huolehtia, että onko varmasti tarpeeksi hyvin siivottu.

      Summa summarum, voittaa kuiteskin monet leirintäalueen luukut mennen tullen, ja vuokraisin tuolla hinnalla toistekin, ja paljon mieluummin parjatussa Laurilan mökissä kuin pienessä hotellihuoneessa tms. perheen kanssa

      • valintojenmaailmassa

        Hyvä että lomanne oli onnistunut. En ole itse turhan tarkka, mutta jos takka ei vedä, saunan kiukaalle on pissattu, laituri on hengenvaarallisessa kunnossa, vene vuotaa ja mökki likainen, niin en omaa lomaani sellaisessa mökissä vietä; en edes ilmaiseksi :)


    • HYVINPETTYNYT

      Alkuunsa kun päästiin perille, oli avain ja airot hukassa. Saatiin avain samana päivänä ja airot myös, olivat tosin eriparia ja toinen halki.
      Veneessä yksi ehjä hankaimen paikka ja tulppana toimi puusta veistetty vuotava palikka.
      Rantaan sai raivata tien katkenneen haravan kanssa kun heinä oli niin pitkää.
      Grilli oli räjähtänyt mutta pienellä tiilikikkailulla sai safkat tehtyä.
      Mökki oli joka puolelta likainen joten oma lomailu alkoi pienelllä siivouksella.
      Veden tulo loppui saunoessa yhtenä päivänä kokonaan ja kun vuokraaja tuli tilanteen tsekkaamaan, hän räyhäsi meille kuin oltaisiin syyllisiä siihen ( sama pumppu kolmelle isolle mökille ja loppui vain powweri). Samalla räyhäsi koirasta josta oli sovittu että tulee.
      Sähköt mökissä hengenvaaralliset, kytkimistä ja lampuista puuttui kannet ja niitä oli korjailtu jesarilla.
      Ovet irtoilivat eikä pysyneet kiinni, ulko-oven lukko naksahti vain jos voimalla runnoi. Ikkunoista kahvat irti.
      Parvi nitisi ja paukkui, ei olisi kyllä kolmea kehdannut nukkua siellä, olisi varmaan sängyt tulleet läpi parvesta.
      Rauhassakaan ei saanut olla kun tämä pappa kävi ainakin 3 päivänä pihassa.
      Ei mitään näkösuojaa aivan vieressäoleviin.
      700 euroa viikko ja en kyllä ikinä enää vuokraa tuolta saati sitten suosittele näitä mökkejä. ÄLKÄÄ VUOKRATKO, EI AINAKAAN LAPSIPERHEILLE.

      • HYVINPETTYNYT

        Nyt oli sitten pappa soittanut yhden meidän porukasta olevan TYÖPUHELIMEEN. Oli räyhännyt että hän tulee kohta kaatamaan puita auton päälle jos ei siirrä. Ja auto oli paikalla jonka hän itse näytti.
        Toivottavasti vuokrausta miettivät lukevat näitä, eivätkä missään tapauksessa tuolle työnnä rahojaan!


      • NeverAgain

        Näköjään teillä mennyt vähintään yhtä vahvasti kuin meillä.. :D


      • HYVINPETTYNYT
        NeverAgain kirjoitti:

        Näköjään teillä mennyt vähintään yhtä vahvasti kuin meillä.. :D

        Kyllä.. Nyt kun jälkeenpäin miettii, niin ihmettelee miten jaksoi olla koko viikon.. Toivon tosiaan koko sydämestäni että nämä luetaan ja otetaan tosissaan, toisin kuin itse.. :)
        Ainiin ja se unohtui mainita että tämä nurmikonleikkaaja tuli _lähtöpäivänä_ ajamaan ruohon ja raivaamaan reittiä rantaan, WTF.
        Sekä se, että mökin ulkoroskis, johon piti roskapussit tunkea, oli täynnä mennessä.. Jouduttiin nyt jättämään pihalle..
        Luojan kiitos oli sentään hyvä seura, juoma ja ruoka :)


      • NeverAgain

        Trolleja on aina liikenteessä, mutta tässäkin ketjussa on jo niin monta suht asiallista viestiä, että varmasti otetaan tosissaan jos vaan muistetaan googlailla ennen varausmaksun siirtoa.

        Onneksi hyvällä seuralla ja asenteella selviää näistäkin. :)


    • NeverAgain

      Hälytyskellot soineet tarpeeksi ajoissa, vaan tuli varattua Laurilan mökki lukematta tätä keskustelua.

      Mökinomistajan palvelu oli aikamoinen kokemus, ei ole vastaavaa tullut vastaan muualla. Jos kaipaat siis uudenlaista asiakaskokemusta, kannattaa tulla Laurilaan. Tuntui siltä kuin olisimme hänen vihollisia, jotka tulevat kuluttamaan hänen mökkiään ja puitaan, vaikka tämä sai erittäin hyvän vuokrahinnan 3 päivän käytöstä ottaen huomioon minkä tasoinen mökki oli kyseessä.

      Tuntuu, että mies on jo liian vanha huolehtimaan mökkien kunnosta ja liekö vuosien varrella ollut sitten niin paljon kusipää-asiakkaita, joiden myötä mies on omaksunut moisen asiakaspalveluasenteen.

      Mökin varustelu itsessään oli about mitä luvattua, sen sijaan mökin ja varustuksen kunnossa oli paljon toivomisen varaa.

      Keittiön katto oli vajonnut joltain kohti hieman, joku kaunis kerta tulee varmaankin jonkun epäonnisen niskaan.

      Suihkun nuppi oli rikki, saunassa oli seinässä nauloja pystyssä ja alalaude erittäin hutera. Laiturin tikkaat /uimaranta olivat käsittämättömät, oli pakko hypätä selälleen järveen, jos ei halunnut astua syvään mutaan.

      Mökin ruoho oli leikkaamatta, ukko ajeli kyllä leikkurillaan ympäri tiluksia, mutta ei samalla viitsinyt ajaa ruohoa.

      Vessapaperit, talouspaperit, sytykepaperit, tiskiaineet yms. olivat joko erittäin vähissä tai niitä ei ollut. Palohälyttimestä puuttui paristo.

      Tiskikoneesta puuttui eristeet, vesi virtasi tiskikoneen alta kämppään, luojan kiitos olimme sisällä vahtimassa tiskikoneen toimintaa, kun epäilytti jo etukäteen museoaikainen tiskikone ja näin ollen vesivahinkoa ei päässyt tapahtumaan. Tiskikoneen rikkonaisuus tuli yllätyksenä isännälle, ilman mitään pahoitteluja tarjosi meille pesuvadin, jossa tiskata. Saimme itse kuivata lattian.

      Yhtenä iltana ukko änkesi mökkimme ikkunan alle ja vuokraamaan meille savusaunaa, vaikka oli jo toiselle seurueelle vuokrannut sen koko illaksi. Kiitimme kohteliaasti anteliaasta tarjouksesta.

      Käytimme 3 päivän reissun aikana noin 2 pientä kottikärryllistä puita, joita käytettiin saunan ja grillin lämmitykseen. Lihat olisi pitänyt kuulemma grillata avotulessa eikä hiilloksessa. Vaihtoehtoisesti käyttää uunia TAI KÄYDÄ KAUPASTA OSTAMASSA ITSE GRILLIHIILIÄ. (kuka ihme tulee mökille grillaamaan uunissa??) Meille huomautettiin kahteen kertaan puiden käytön määrästä, ukko kyttäsi ikkunasta kahta puunhakureissuamme. Ensimmäisellä kerralla tiuskaisi että kottikärryllinen riittäisi kahden viikon käyttöön ja toisella kärryllisellä tiuskaisi että meiltä olisi pitänyt pyytää tuplavuokra, kun tuhlaamme hänen puitaan holtittomasti.

      Kaiken kaikkiaan siis muutamat puutteet ja rikkinäisyydet olisivat olleet ymmärrettävissä, mutta ukon olemus ja röyhkeys varmistivat kyllä vahvasti negatiivisen kokonaisarvosanan. Emme onneksi lähteneet ukon kanssa samalle haista paska-linjalle, vaan pyrimme olemaan se fiksumpi osapuoli, jolloin vältimme isommat kofliktit. Näin ollen saimme vietettyä mukavan juhannuksen kaikesta huolimatta.

    • Allekirjoittanut1

      Oikeasti pitäisi jonkun laittaa ukon toiminnalle loppu! Suurin osa täysin totta!

      • Ohikulku

        24.7.2018. Allekirjoitan tuoreltaan kaikki negatiiviset kommentit. Oltiin ohimenomatkalla ja ajateltiin jäädä yöksi. Isännän epämiellyttävä vastaanotto, kun kysyttiin mökkiä :"esittelenkö teille koko omaisuuttani" jo epäilytti. Seuraavaksi hän kysyi, että onko teillä omia lakanoita, ja kun vastattiin että löytyy, epäilyttävästi katseli meitä ja sanoi: "on sitten syytä olla". Kun mentiin katsomaan mökkiä, se oli kun suoraan 70luvulta ja "ranta" ihan levässä. Lähdettiin karkuun sillä aika kun isäntä luultavasti siivosi omat lakanat pois. Jälkikäteen luettiin teidän kommentit. Oltiinhan onnekkaita, ettemme jääneet. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN!!! IHMETTELEN ETTÄ SAMAT KOMMENTIT VUODESTA TOISEEN EIKÄ ASIALLE TEHDÄ MITÄÄN..


    • VeeraN

      Jep, samoja kokemuksia kuin ketjussa aiemmin kirjoittaneilla. Ei kyl todellakaan mitään vaaraa, että tonne menisin toiste, huh huh mikä paikka. Ja omistaja ei oo todellakaan ihan täysjärkinen. Ihme raivohullu....

    • Viranomaiset_paikalle

      Kokemuksista kannattaa lähettää viestiä osoitteeseen [email protected]

      Pakkohan viranomaisten on virkansa puolesta tehdä mökkeihin tarkastus.

      On uskomatonta, että että toiminta saa jatkua!

      Aina parempi, mitä useampi lähettää kokemuksistaan viestiä viranomaisille.

    • Anonyymi

      Kävimme siskoni kanssa (ihan vain mielenkiinnosta ennen tämän ketjun lukemista) kääntymässä pihassa.... Saimme kimppuumme taskulamppua heiluttelevan vanhan ukon joka tivasi mitä siellä oikein teemme. Yritimme ensin ajaa siis vain pois mutta ukko roikkui kahvassa kiinni niin pysähdyimme :D
      Sanoi että ei ole kohteliasta käydä toisen pihapiirissä tervehtimättä ja tivasi mitä siellä teemme. Yritimme kertoa että tulimme vain katsomaan mutta emme saaneet puheen vuoroa koska hän syytti meitä varkaiksi ja käski lopettaa vittuilun vaikka emme edes ehtineet sanoa mitään.
      Pihapiiri näytti siltä ettei siellä edes ole muuta kuin purkukuntoinen talo ja täysin hoitamaton piha.
      Tosin emme nähneet sen enempää mutta tämän jälkeen ei tarvitsekaan nähdä.

    • Anonyymi

      Taitaa tämä Heikki Laurila olla oikea Lempäälän herra ja hidalko, joka toimii täysin mielivaltaisesti ja asiattomasti. Asiakaspalvelusta tämä herra ei taida tietää mitään. Päästelee suustaan mitä sattuu. Peruimme juuri varaa amme mökin. Totesimme paikan päällä, että mökki oli läävä. Pesuhuone mm oli virtsassa. Patjat likaiset. Ötököitä pesuhuoneessa. Tilaamamme palju oli kuulemma unohtunut toimittaa. Lähdimme välittömästi pois ja nyt odotellaan, että Herra palauttaa puolet vuokrasta, jonka lupasi.
      Emme vi missään tapauksessa suositella.

    • Anonyymi

      Eksyin tänne luettuani Laurilan mökki-ilmoituksen tori.fi:stä. Oli niin epämääräinen ilmoitus ja ikivanha kuva, että haistoin heti palaneenkäryä. Eikä vaistoni pettänyt.

      Huhhuh mikä ketju. :D

      • Anonyymi

        Tää "ukko" on sitä Lempäälän reserviupseeri kerhon parhaimmistoa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe