Epiduo

75685858

Oon käyttäny tätä kohta neljä päivää (käytin toki kuukausia sitten takaperin myös.)
Noh, iho punoittaa, hilseilee ja sitä kirvelee (nämä pitäisi olla aluksi "normaalit" oireet.) Mutta jostain syystä mun nenä on turvonnut, laitoin siihen illalla geeliä koska halusin mustapäät pois ja humektan rasva pitäisi olla ainut rasva, joka ei kirvele kun sitä laittaa epiduon käytön jälkeen naamalle, mutta ikävä kyllä tämänkin kirvelee.Onkohan aine ns liian tehokas minulle vai pitäisikö odottaa ja katsoa jos naama tottuis paremmin epiduoon?

6

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettiväinen12

      mitäs tää edes on? :o yllättynyt olen, ku en oo koskaan kuullukkaan :D

      • sellasta__

        :)


      • ,
        sellasta__ kirjoitti:

        :)

        ‹ EPIDUO 0,1/2,5 % GEELI 30 g
        EPIDUO 0,1/2,5 % GEELI 30 g
        EPIDUO 0,1/2,5 % GEELI 30 g

        Normaalihinta 24,65 € (821,52 €/kg)

        Reseptilääke
        Korvattavuus

        Lääke ei ole korvattava.
        Myyntiluvan haltija/markkinoija

        Galderma
        Lääkeopas
        Lääkemuoto

        Geeli.
        Vaikuttava aine

        Adapaleeni ja bentsoyyliperoksidi.
        Käyttötarkoitus

        Valmistetta käytetään aknen eli finnitaudin paikallishoitoon.
        Vaikutustapa

        Valmiste lievittää akneen liittyvää tulehdusta, ja se myös tappaa ihossa olevia bakteereita.
        Annostus

        Lääkärin ohjeen mukaan. Yleensä otetaan lääkettä kerran päivässä iltaisin.
        Lääkkeen ottaminen

        Epiduoa levitetään ohueksi kalvoksi sormenpäillä puhtaalle ja kuivalle iholle koko aknealueelle. Geelin joutumista silmiin, sieraimiin ja huuliin tulee varoa. Silmään vahingossa joutunut geeli pestään heti pois lämpimällä vedellä. Runsasta auringonvaloa on syytä välttää hoidon aikana.
        Haittavaikutukset

        Lääke voi ärsyttää ihoa. Tällöin sitä voi ottaa vain joka toinen päivä tai hoidon voi myös keskeyttää. Geeli voi muuttaa vaatteiden tai hiusten väriä niihin joutuessaan.
        Raskaus ja imetys

        Lääkettä ei pitäisi käyttää raskauden aikana, mutta imetyksen aikana sitä voi käyttää muualla kuin rintakehän alueella.
        Säilytys

        Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
        Päivitetty

        28.4.2008

        Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus



        täältä lisät. htt://www.yliopistonapteekki.fi

        Reseptilääke, ei kuulu korvattaviin


        60 gr maksaa 48,23 (sis.reseptinkäsittelymaksun)


    • epiduolainen

      odottaa ja jatkaa käyttöä. Neljä päivää on vähän. Laitatko geeliä miten paljon kerralla? Sitä pitäisi ainakin alussa laittaa vähän, ihan ohuelti, sellainen herneen kokoinen annos suurinpiirtein riittää koko naamalle. Jos kovasti ärtyy jotkin kohdat (sulla nenä ainakin), pidä taukoa vaikka päivä, tai pari niissä kohdissa, mikesi koko naamassakin. Ja laita vain kerran päivässä ylipäätään. Jotkut käyttää vain joka toinen päivä ylipäätään. Ei ole ihmeellistä jos humektankin kirvelee, ei se ole mikään itsestäänselvyys ettei se kirvelisi, se ehkä on vain sellainen joka mahdollisimman vähän ärsyttää ihoa muihin verrattuna.

      Minäkin säikähdin kirvelyä kun käytin ekaa kertaa epiduoa, muutaman päivän jälkeen luovutin. Nyt aloitin taas muutaman kuukauden jälkeen. Ainakin tiedän mitä on odotettavissa, ja monet ovat sanoneet että vaikka alussa tuntuu kamalalta, kohta jo helpottaa ja tulee tulosta. Olen laittanut vain vähän kerrallaan geeliä, ja vältän nenänpieluksia ja poskipäitä missä kirveli eniten. Olen myös odotellut kosteusvoiteen laittoa muutaman kymmenen minuuttia, kun iho on ärtynein kun se on juuri pesty. Älä hankaa ihoa kuivaksi vaan ole erityisen hellä. Harvassa on ne, jotka eivät saa oireita ollenkaan.

      Kerrohan sitten kuulumisia!

    • Oliviaonparas

      Yksi mahdollisuus on että epiduo ei sovi ihollesi. Oon ite käyttäny 2 viikkoo viikkoa ja ei kirje ke muutoin kun nenän alueella ja lääkäri mulle kerro että ei saa levittää sellaisille alueille joissa on esim.ihottumaa, naarmuja tai haavoja

    • Oliviaonparas

      Anteeksi kirjoitusvirheitä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe