varasteleva kaveri

:[

Mitä teen kaverini kanssa. Ollaan tunnettu 6 vuotta kaverini kanssa ja aina olaan oltu parhaita kavereita.
Nyt jonkun aikaa oon huomannu kun mun vaatteita on kadonnut, mut aattelin et oon ite ne kadottanu jonnekki..tän lisäks joskus oon huomannu kun lompakosta puuttuu 5e, mut sit oon aatellu, että oon ite käyttäny sen ja en muista vaa, koska en tietenkää haluais uskoa et kaverini ois varastanu multa.

No nyt vähä aikaa sit huomasin että multa puuttuu 100 euroa. Oon varma etten ole ite sitä käyttänyt, koska oon merkannu ylös kaikki ostokset mitä oon tehny ja toi 100 euroa on iha mysteeri, et mihin se on kadonnut.
Miten tällasesta asiasta pitäs puhuu kaverille, koska ei mulla kuitenkaan ole mitään todisteita, joten hän voi kieltää kaiken ja hyvässä tapauksessa vielä suuttua mulle, että epäilen häntä :/ kenelläkään mitään neuvoa ?

Tää on ihan kamalaa, kun se on ainoo ihminen johon oon luottanu ja nyt seki sit meni..
Ja mitä mun "kaverin" päässä liikkuu, kun tekee tällasta...

86

12239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pmv1970

      Nosta kissa pöydälle ja sano asiasta,,,,jos suuttuu, niin ei mahda mitään, koska kaverilla on itsellään paha olo jo varastanut...saattaa saada homman kuriin, kun puutut asiaan. Tälläisiä asioita ei tule hyssytellä ja olla itse "uhrina". Suoraan asiaan ja sillä uhallakin, että ette enää tapaa.

      • ei muuta

        turhaan kyselet, ei se mitään tunnusta. viritä ansa ja katso jos laukeaa.


      • Ystävyydellä.....
        ei muuta kirjoitti:

        turhaan kyselet, ei se mitään tunnusta. viritä ansa ja katso jos laukeaa.

        Minä ehdotan kans et laita joku "syötti " johonkin näkyvään paikkaan kotona.
        Laita itsellesi tarkkaan ylös paljonko on siinä rahaa tai jos on muuta niin mitä ? Paperille ihan.Jos sun luona ei käy muita joita epäillä,niin sitten jos hän jää kiinni varastamisesta ,niin on parempi jos otat suoraan puheeksi asian sitten sen jälkeen.

        Ei ystävä ja hyvä kaveri varasta keltään ,hän pyytää lainaksi jos tarvitsee.

        Hän saattaa käyttää sinun huvätahtoisuutta hyväksi ,ei hän silloin ole paras ystävä.


      • Jenniiiiiiiiiiiiiiii
        Ystävyydellä..... kirjoitti:

        Minä ehdotan kans et laita joku "syötti " johonkin näkyvään paikkaan kotona.
        Laita itsellesi tarkkaan ylös paljonko on siinä rahaa tai jos on muuta niin mitä ? Paperille ihan.Jos sun luona ei käy muita joita epäillä,niin sitten jos hän jää kiinni varastamisesta ,niin on parempi jos otat suoraan puheeksi asian sitten sen jälkeen.

        Ei ystävä ja hyvä kaveri varasta keltään ,hän pyytää lainaksi jos tarvitsee.

        Hän saattaa käyttää sinun huvätahtoisuutta hyväksi ,ei hän silloin ole paras ystävä.

        Kannatan tota syötti juttua. Kutsut sen kaverin kylään, ja ennenkun hän tulee, niin laitat johonkin pöydälle rahaa, silleen näkyvälle paikallle, etkä kutsu muita, niin sit ainakaan et voi erehtyä henkilöstä.


      • Santeri77
        Jenniiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Kannatan tota syötti juttua. Kutsut sen kaverin kylään, ja ennenkun hän tulee, niin laitat johonkin pöydälle rahaa, silleen näkyvälle paikallle, etkä kutsu muita, niin sit ainakaan et voi erehtyä henkilöstä.

        Ton haistaa ansaks sokee kanakin, aivan liian selvä.

        Olet niinkuin normaalisti mutta laitat itsellesi tarkkaan tiedon muistilapulle kuinka paljon missäkin valuuttaa on ja pidät huolen ettei muita käy sinä aikana kun "tarkkailu" on käynnissä.
        Mikäli muita käväisee ns.tarkkailun aikana, pidä huoli että ko.henkilö on tietoinen tarkkailusta ja pelaa mukana, kaikista tärkeintä on ettet millään tavalla muuta ns.normaalitilannetta.

        Pitkäkyntisistä on kokemusta niin paljon että tiedän heidän haistelevan nuo selkeimmät ansat varsin helposti, eivät he niihin lankea. Tilaisuus tekee varkaan mutta pöydille jätetyt rahat haisee kilometrin päähän kun normaalisti niitä pitää vakiopaikoilla ja kyseinen henkilö on ne niistä hakenut eli poikkeava käytös paljastaa hänelle että käry on käynyt mutta todisteet puuttuvat.

        Tollasissa tapauksissa on turhaa ketään kaveria syyllistää suoraan koska kiistää asian aivan varmasti ja saat todennäköisesti haukkuryöpyn niskaasi vaikka onkin rahasi ottanut, narsistiset ihmiset eivät koe syyllisyyden tuomaa tuskaa. He pitävät itseään älykkäänä ja viisaana kun saavat haluamansa helposti ja näkevät uhrinsa sinisilmäisenä ja tyhminä koska heiltä voi saada haluamansa milloin haluaa.


      • näitä riittää
        Santeri77 kirjoitti:

        Ton haistaa ansaks sokee kanakin, aivan liian selvä.

        Olet niinkuin normaalisti mutta laitat itsellesi tarkkaan tiedon muistilapulle kuinka paljon missäkin valuuttaa on ja pidät huolen ettei muita käy sinä aikana kun "tarkkailu" on käynnissä.
        Mikäli muita käväisee ns.tarkkailun aikana, pidä huoli että ko.henkilö on tietoinen tarkkailusta ja pelaa mukana, kaikista tärkeintä on ettet millään tavalla muuta ns.normaalitilannetta.

        Pitkäkyntisistä on kokemusta niin paljon että tiedän heidän haistelevan nuo selkeimmät ansat varsin helposti, eivät he niihin lankea. Tilaisuus tekee varkaan mutta pöydille jätetyt rahat haisee kilometrin päähän kun normaalisti niitä pitää vakiopaikoilla ja kyseinen henkilö on ne niistä hakenut eli poikkeava käytös paljastaa hänelle että käry on käynyt mutta todisteet puuttuvat.

        Tollasissa tapauksissa on turhaa ketään kaveria syyllistää suoraan koska kiistää asian aivan varmasti ja saat todennäköisesti haukkuryöpyn niskaasi vaikka onkin rahasi ottanut, narsistiset ihmiset eivät koe syyllisyyden tuomaa tuskaa. He pitävät itseään älykkäänä ja viisaana kun saavat haluamansa helposti ja näkevät uhrinsa sinisilmäisenä ja tyhminä koska heiltä voi saada haluamansa milloin haluaa.

        Jep, ei liian selvää ansaa. Jos on kaverilla on tapana varastaa rahaa niin on hyvä laittaa lompakko johonkin tavalliseen pakaan, vaikka jonku lipaston päälle tms. Lompakkoon sekalainen nippu erikokoisia seteleitä, mutta tarkasti laskettuna. Jos kaverilla on varastamiseen taipumus, niin se kyllä huomaa sen lompakon. Sitten vaan vaikka käymään suihkussa, jotta kaverille jää sopiva tialisuus. Sitten lasket rahat ja katsot kävikö paskiainen syöttiin, jos kävi, niin surat sanat ja turpiin.


      • k4r7
        ei muuta kirjoitti:

        turhaan kyselet, ei se mitään tunnusta. viritä ansa ja katso jos laukeaa.

        sinä opettelet aloittamaan lauseet isolla kirjaimella. Tekstiäeiolekivalukeakunsenkirjoitettukaikkiyhteenpötköönkouluutakaisinmarsmars.


      • ---
        näitä riittää kirjoitti:

        Jep, ei liian selvää ansaa. Jos on kaverilla on tapana varastaa rahaa niin on hyvä laittaa lompakko johonkin tavalliseen pakaan, vaikka jonku lipaston päälle tms. Lompakkoon sekalainen nippu erikokoisia seteleitä, mutta tarkasti laskettuna. Jos kaverilla on varastamiseen taipumus, niin se kyllä huomaa sen lompakon. Sitten vaan vaikka käymään suihkussa, jotta kaverille jää sopiva tialisuus. Sitten lasket rahat ja katsot kävikö paskiainen syöttiin, jos kävi, niin surat sanat ja turpiin.

        Ai niin ja sitten vaikka tussilla pikku merkki jokaisen setelin nurkkaan, niin kaverilla ei ole selittämistä jos raha löytyy hänen lomapkosta, tosin voihan se tunkea varastetun setelin johonkin taskuun tai vaikka alushousuihinsa.


      • oppiaikäkaikki
        k4r7 kirjoitti:

        sinä opettelet aloittamaan lauseet isolla kirjaimella. Tekstiäeiolekivalukeakunsenkirjoitettukaikkiyhteenpötköönkouluutakaisinmarsmars.

        sinä älä niuhota, mars lääkäriin!!


      • TommiMRautio
        ei muuta kirjoitti:

        turhaan kyselet, ei se mitään tunnusta. viritä ansa ja katso jos laukeaa.

        tilaa minut salapoliisiksi. Eikä maksa paljoa. Hoidan tutkinnan takuu varmasti.


    • niin mutta

      onko ne kadottamasi vaatteet sitten olleet kaverin päällä?
      Ettet itse vain olisi hutilus joka kadottelee tavaroita ja pudottelee rahoja - niin voi nimittäin käydä tarkallekin. Tee nyt ainakin ensin ansa kaverille, jätä raha näkyviin ja katso onko kadonnut hänen käyntinsä jälkeen, puhu sitten vasta hänelle jos aihetta on. Ettet menettäisi hyvää kaveria oman huolimattomuuden takia, mahdollisesti.

      • wtf??

        kuka pudottelee rahoja satasen eestä


      • SATTUUHAN SITÄ
        wtf?? kirjoitti:

        kuka pudottelee rahoja satasen eestä

        Oon joskus pudottanut rahapussinkin, inhimillistä.


      • Kauheetaiiks
        SATTUUHAN SITÄ kirjoitti:

        Oon joskus pudottanut rahapussinkin, inhimillistä.

        Kun kaverisi tulee kylään pidemmäksi aikaa, että tulee vessahätä, niin laitat vaikkaa vessaan 50 euroa ja tee siihen jokin pikkumerkki vaikka lyijykynällä.

        Sitten ihmettelet suureen ääneen, että mihinköhän mä olen hukannut mun 50 eurosen, kun tänään kävin nostamassa sen? Ja jatkat, että ettei se vaan tippunut niiden muiden papereiden joukossa, jotka maahan laukusta tipahti..

        Sitten kun kaverisi käy vessassa hän varmasti varastaa sen 50 euron, koska ajattelee sinun luulevan sen tippuneen jonnekin. Jos 50 häviää vessasta, vaadit nähdä kaverisi taskut ja laukun. Merkitty seteli on helppo todistaa olevan oma.

        Näinhän se selviää


      • belimies
        wtf?? kirjoitti:

        kuka pudottelee rahoja satasen eestä

        mulla tippuu kuukausittain jotain ton verran taskun pohjilta....ootteko koskaan nähneet pelimiehiä jotka pelaavat rahasta. heille raha on vain pelimerkkejä niitä on milloin missäkin ja pitkin lattioita...


      • ölkjasdf
        Kauheetaiiks kirjoitti:

        Kun kaverisi tulee kylään pidemmäksi aikaa, että tulee vessahätä, niin laitat vaikkaa vessaan 50 euroa ja tee siihen jokin pikkumerkki vaikka lyijykynällä.

        Sitten ihmettelet suureen ääneen, että mihinköhän mä olen hukannut mun 50 eurosen, kun tänään kävin nostamassa sen? Ja jatkat, että ettei se vaan tippunut niiden muiden papereiden joukossa, jotka maahan laukusta tipahti..

        Sitten kun kaverisi käy vessassa hän varmasti varastaa sen 50 euron, koska ajattelee sinun luulevan sen tippuneen jonnekin. Jos 50 häviää vessasta, vaadit nähdä kaverisi taskut ja laukun. Merkitty seteli on helppo todistaa olevan oma.

        Näinhän se selviää

        liian monimutkainen. Jos haluaa tietää oman setelinsä, niin kirjoittaa sarjanumerot ylös jonnekin. Vierailun jälkeen kun huomaa, että rahaa puuttuu, niin soittaa poliisin tarkistaan kaverin lompsan, ja antaa puuttuvan sarjanumeron.


      • todiste.
        ölkjasdf kirjoitti:

        liian monimutkainen. Jos haluaa tietää oman setelinsä, niin kirjoittaa sarjanumerot ylös jonnekin. Vierailun jälkeen kun huomaa, että rahaa puuttuu, niin soittaa poliisin tarkistaan kaverin lompsan, ja antaa puuttuvan sarjanumeron.

        ottaa kuva puuttuvasta rahasta. Näin voi todistaa asian.


      • dragondreams
        belimies kirjoitti:

        mulla tippuu kuukausittain jotain ton verran taskun pohjilta....ootteko koskaan nähneet pelimiehiä jotka pelaavat rahasta. heille raha on vain pelimerkkejä niitä on milloin missäkin ja pitkin lattioita...

        Tuu tiputtelemaan tännekin jos satanen on sulle noin pieni raha.
        Ei todellakaan, ne ketkä oikeasti pelaavat rahasta tietävät tarkalleen paljonko on peleihin mennyt eli paljonko on voittoa tullut.


    • juosu

      Ei kaveri koskaan varasta hän vain lainaa niinkuin minunkin kaverini, mutta ei muista tuoda takaisin.
      Kerrankin kaverini lainasi saunapuita tienvieressä olevasta pinosta, jolloin tyttäreni poika sanoi, että hän lainaa puita tuokohan takaisin, johon vastasin mennään kylpemään.
      Koska varastaminen sanana kuullostaa niin rumalta sanalta, joten olin opettanut hänelle sanomaan, ettei kaveri varasta vaan lainaa.

      • sdfsdfsdfww

        Sinä opetat hänet periksiantavaksi alistujaksi, jota tullaan kusettamaan 'kavereiden' toimesta.

        Onneksi olkoon.


      • dragondreams

        Tuntuu minustakin aika hullulta että antaa vain viedä eikä peri takaisin.
        Kai kiltteydelläkin on jokin rajansa?


      • Anonyymi

        Mikset mene puita ottavan kaverisi luokse ja sano. Olisin antanut ihan luvan kanssakin lainaan, jos olisit kysynyt. En tiennyt että oot noin tiukilla. Mikset ole kertonut.


    • SalaTallentaja

      Laita tallentava sanelukone nauhoittamaan mitä hän häärii sillä aikaa kun olet milloin missäkin keittämässä jotakin yms. Tunnistat kyllä äänestä mitä hän touhuaa kun olet esim. WC:ssä

    • moona+++

      Minäkin ole samaa mieltä kuin muut että parempi olis virittää ansa kaverillesi. Eli luot sellaisen tilanteen missä varmasti sitten käyttää tilaisuutta hyväkseen,jos on syyllinen katoamisiin. Ja tosiaan niin että kukaan muu ei ole paikalla,joten kaverisi ei voi syyttää ketään muuta paikalla olijaa.
      Eli jos vaikka asettamasi ansa,eli vaikka raha katoaa niin ota asia heti puheeksi. Sano että tiedät että tuossa oli juuri sen ja sen verran rahaa,että annappa takaisin. Tuskin heti myöntää,mutta ole lujana ja sano että olet 100% varmaa että ei se raha itsekseen oli kävelemään lähtenyt.

      Jos menet syyttämään heti kaveriasi ilman pitäviä todisteita et varmaan saa ikinä tietää totuutta ja menetät tietenkin kaverisi.

    • Matti Viikate

      Jatka muuten normaalisti, mutta pida tavarasi niin ettei han voi sinulta mitaan varastaa. Silloin sailytat kaveruuden ja varastelu loppuu. Eivat tuollaiset ihmiset mitaan varasta, jos heille ei anna tilaisuutta. Sen uskon etta kaverisi on hyva kaveri noin muuten ja haluat hanet pitaa. Jos jarjestaa aina kaikki tapaamiset ja muut niin, ettai mitaan voi havita, niin se kylla onnistuu hyvin. http://mattiviikate.newsvine.com/

    • apus apus

      ja videokamera piiloon kuvaamaan.näin kerran televisiosta kun oli laitettu videokamera piiloon kuvaamaan kolikkopurkkia mistä hävisi oudosti rahaa,ja kas naapurin setähän se sieltä lainasi aina kun silmä vältti.

    • Kaverilta ei viedä,

      mullakin kokemusta varastelevista kavereista mutta ne ei kuulu enää elämääni.
      Voisiko kaverillasi olla kleptomania tai sitten anteeksi vaan täys ääliö.
      Mulla on periaate kaverilta ei viedä mitään kysymättä eikä petetä luottamusta.
      Sama saa koskea luonani käviöitä. Mutta otat kaverin puhutteluun
      jos ei auta niin sitten saunan taa ja t......n vaan.

    • homsu väliin ittekin

      Viritä ansa - Eli toimit kuten tähänkin asti, mutta ole systemaattinen, nyt laitat vaikka ylös paljonko on rahaa jne.
      kuitit tallessa eli pidät tiukkaa kirjanpitoa niin itsellesi, ei tule ''muistiaukkoja'', että ehkä mää nyt tuhlasinkin enemmän..
      Tsekkaat ja laitat ylös missä mikäkin vaate on, etkä itte siirtele niitä. Teet siis listan.
      Pidät kaikki kuitenkin normaalisti, ettei ala epäileen, jos vaikka kukkaro on yhtääkkiä 'muka' levällään pöydällä tai kaappien ovet raollaan.
      Yksi vihko ja se visusti piilossa!
      Varaa ainakin kk aikaa sillä voihan, että tulee sellaisia välejä että hän ei ole ns. 'ottopäällä' kuin satunnaisesti. Mutta käymällä läpi hänen lähdettyä paikat, tiedät missä mennään ja jos jotain on niin ja olet saanut vankkaa todistetta (siis ettei todellakaan kukaan muu tai sinä itse ole hukannut)
      otat asian esille, mieluummin, että olisi joku muukin vaikka istumassa sivussa, vaikka 'sattumalta' tulee, ja on noin niin kuin todistajana kaikelle keskustelulle jos on tarpeen. Sillä jos on tällainen henkilö, joka ystävältä varastaa, voi sellaisesta odottaa kiinni jäätyään mitä tahansa, vieras voi hillitä tätä kohtausta.
      6v. ystävyyttä ei ole mitään, menee niitä elinikäisiäkin suhteita poikki kun tulee ilmi jotain kökköö....
      On olemassa ystäviä ja muka ystäviä, niissä on myös eroja, älä tunne syyllisyyttä vaan onnistumista että pääset etoon mukaystävästä, jos osoittautuu sellaiseksi.

    • HAHAHAHAAAAAAA

      Vittu mikä pelle oikeasti ja viel sanot parhaaks ystäväks :D :D Vitun tyhmä
      Mäkin tarviin tollaisia ystäviä jotka on täysiä tolloja :D

      • kotirotalle opetus

        VARASTELEVALLE KOTIROTALLE OPETUS!

        TURPAAN VAAN, laita joku (kaverille entuudestaan tuntematon tyyppi) hakkauttaan se varas.

        Näin ne asiat oikeasti hoidetaan.

        Tuo '''kaveri'' käyttää hyvyyttäs ja kiltteyttäs hyväksi.
        Se on sairasta ja NIIN VÄÄRIN.


    • waheli

      Ole kaikkista paras kysyt suoraan tältä niin sanotulta ystävältä että onko se vienyt, eihän tälläiseen kaveriin voi luottaa tärkeissäkään asioissa se puukotaa selkään ihan varmasti ja parkuu sen jälkeen sääliä!!?

    • empaatikko

      Hei, varastamiseen voi liittyä kateus, oma paha olo, persoonallisuuden piirre tai häiriö (joka ei ole niin harvinaista kuin luulemme.. lähes 10% sairastaa tietämättään jotakin persoonallisuushäiriötä). Voithan tehdä jotakin testejä.. jätät rahaa pöydälle tai lompakkoon..menet suihkuun, puhumaan puhelimeen muualle tms. Niin että olet varmasti tietoinen, että laitoin rahan siihen ja nyt se on hävinny tai ei ole hävinnyt. Asian ottaminen on varmasti kipeä paikka kaverillesi, sitä en epäile yhtään. Asian tiedostaminen tai myöntäminen voi olla todella kipeä paikka. Itse varastin lapsena ystäviltäni leluja, jotka vaivihkaa palautin. En osaa aikuisenakaan sanoa, miksi olen sitä tehnyt, kateuttani kai? Omatunto kuitenkin alkoi soimata ja palautin. Olen ottanut asian kaveriporukassa aikuisena puheeksi ja todella moni myöntää varastaneensa joskus jotain (kaupasta, ystävältä, koulusta, työpaikalta..). Vaikka teko on väärin ja äärinmäisen epäoikeuden mukaista sinulle, muista asiaa selvittäessäsi anteeksi anto ja se että ystäväsi on inhimillinen olento. Kukaan meistä ei ole täydellinen, menneisyytemme ei ole täydellinen, jokainen koittaa vain tavallaan elää ja selvitä elämästä omalla tavallaan. Luottamus on varmasti mennyt, ja neuvoja siihen ei ole, mutta halusin vain muistuttaa ettei aina ihmiset osaa ajatella asioita loppuun asti.. ja voi olla että ystäväsi kärsii ongelmastaan pahoin.. Tottakai on myös mahdollista että joku on vain ilkeä ja ilkeyttää tekee tuollaista (mutta senkin takana on loppuen lopuksi hänen sisäinen paha olonsa)

      • saman kokenut

        Vaikka onkin varmaan sairautta. Kuinkahan kleptomaniaan pystyisi vaikuttamaan...


    • Kyllä minultakin on pihistetty rahaan ja siitä olin aivan varma, nimittäin oli juuri nostanut aut.maatilta. Yst. tuli kylään ja menin kylppäriin meikkaamaan. Siinä aikamme rupateltua hän poistui ja jokin vaisto sai minut kurkistamaan käs.laukkuuni ja kas 50 e oli hävinnyt, siihen loppui ystävyys. En ottanut sen jälkeen häneen mitään yhteyttä mutta on niin vaikeaa mennä toista syyttelemään, en myöskään ole vastannut hänen puheluihinsa. Täällä on suositeltu ansan "virittämistä" teepä se tai laita rahasi "jemmaan" silloin kun hän tulee kyläilemään.

      • Niin kovin surullist

        Minullakin kokemusta tästä ja kyse ei ole edes nuoresta ihmisestä joka varasti. Ex-seurustelukumppani. (Mies) Huom ex!
        Oli rankkaa aina huolehtia ainakin nyt rahat piiloon laittamiseksi vierailujensa ajaksi. Muutakin hävisi: paremmat aurinkolasini ja eräs koriste-esine, ehkä joku kirja, varmaan antaa lahjaksi seuraavalle. Heko! Niinhän minäkin sain häneltä lahjaksi esineitä (naisten) jotka eivä olleet ihan kaupasta ostetut. Siinä vaiheessa kun huomasin suunnittelevani kirjahyllyn valokuvaamista ja piilottavani korurasian kun jäi yksin kotiini, tein päätelmiä että eipä taida suhteessa olla luotto ihan kohdallaan ja irtauduin hänestä. Järkyttyneenä että näinkin voi toimia.


    • Me

      Kai sä sen vaatekaapista omat vaattees tunnistat ;)

    • naww

      Kun ystäväsi on käymässä kylässä niin laita rahapussiisi rahaa joku tietty määrä (esim 40e seteleinä ja kolikoita) ja jätä lompakko "esille" kun menet itse esim suihkuun,. Tilaisuus tekee varkaan jos kaverisi on sellainen.. Sen jälkeen sanot asiasta, ja kerrot myös epäilleesi myös aikaisempia tapauksia. Ei tosi ystävä ja kaveri toiselta varasta, eivät ainakaan omat ystäväni!

    • normi 12 wee

      Laita ennen kaverin tuloa pöydälle vaatteita ja 3 viiden euron seteliä, merkitset ne kaikki ja laitat kameran kaapin päälle. Tee pöydästä sotkuinen, jotta kaverisi ajattelee että et huomaisi pientä varkautta. Jos kaverisi kysyy miksi kamerasi on kaapin päällä auki niin sanot että laitoit sen sinne että muistat ladata akun / vaihtaa paristot. Juuri ennen kaverisi tuloa laitat kameran kuvaamaan ja kun kaverisi tulee, menette ''sinun johdollasi'' huoneeseen jossa kamera on. Muista katsoa kumminkin että kameran muisti on tyhjä ettei piippaa kesken että ''muisti täynnä'', Sillä kaverisi huomaisi sen. Laita suuritavuinen muistikortti kameraan, jotta muisti riittää. Myöhemmin katsot sen ja jos huomaat että kaverisi on varastanut jotain, tallennat koneelle, avaat ohjelman valmiiksi ja kun kaverisi tulee, sanot, että ''mä näytän sulle jotain ja se on yllätys'' kun avaat ohjelman, kysyt: ''näyttääkö tutulta?''. Videon jälkeen sanot:''Kaikki kamat takas tai ei olla kavereita. Myös ne jotka on varastettu ennen tätä! Olet vaatteita ja yli 100 e velkaa.'' Muista sanoa rauhallisesti. Jos kaveri ei varastanut mitään, tee sama uudelleen.

      Olen vain 12 wee ;D

      • idragona

        laita kaapin päälle iso muistinen videokamera laita sotkuiselle pöydälle 50 e ja laita setelin toiselle puolelle lappu tiedän että varastat ja lähetä nauha poliisille


    • KUNNON VARAS

      EI KUKAAN VIISASJÄRKINEN VARASTA JOS RAHAA ON NÄKYVILLÄ KUN TIETÄÄ ETTÄ HÄN JÄÄ HETI KIINNI PAITSI MINÄ OLEN ERITTÄIN TAITAVA SIINÄ TÄNÄÄN TULI VIETYY 30000 EKEE KAVERIN PÖYDÄLTÄ EIKÄ KYSELLYT PERÄÄN KUN OLEN NIIN HYVÄ MANIPOIMAAN IHMISIÄ KYLLÄ TAAS KELPAA MUUTAMA VIIKKO RYYPÄTÄ

      • hartza99

        tyhmä sä ainakin olet,,jos luulet täällä jonkun uskovan juttujas..
        jos jollain 30 donaa pöydällä,ehkei sitä kiinnosta jos puuttuu,sitä fyrkkaa sitte enemminkin.
        et taidat olla *harhoissa*:DDD


    • varkaita on

      Mitä jos teet ansan? Eli jos jää rysän päältä kiinni, homma on selvä.

      • Anonyymi

        Tässähän asia on päivän selvä. Annat kaikki rahasi sille ja sanot haista vittu ja lähdet menemään (tämä ei toimi)


    • _____________

      Pidä huoli lompsastas. Lasket rahat aina ennen kun tämä tulee käymään ja sen jälkeen. Kun saat selville, niin otat asian pöydälle. Jos hän on syyllinen, hän suuttuu, mutta saattaa suuttua muutenkin. On hyvä, että voi osoittaa että "näin on". Eipähän jää mitään arvailun varaan.

      • kaverisi.

        Seurassa sinulta katoaa rahaa ja tavaroita,niin silloinhan "kaverisi" on viennyt ne. Sanot kaverillesi,nyt tämä meidän tuttavuus loppui tähän. Tämän jälkeen rahasi ja tavarasi eivät katoa.


    • öllikkä

      mulla oli samanlainen tilanne...''kaveri'' varasti! aluksi hävisi kaikkea pientä.. tupakkaa ja sellaista... sit rahaa ihan vietävästi rupes katoon aina ku se oli samassa paikas mun kanssa.. aloin testaan sitä. aina ku se tuli käymään laitoin johonki kolikoita ja seteleitä..isompia ja pienenmpiä rahoja.. ja aina sen lähdettyä oli jonkin verran hävinny täpäkkää :) noh... sit vaan sanoin sille että parasta olis lopettaa se vohkiminen tai muute menee välit ikuisesti.. :) siihen lakkas :) vaikka ei ole kuitenkaa nykysin enää nii hyvä kaveri ku aiemmin :)

    • Jeskamajepulis

      Pölli siltä kaverilta ne rahat ja vaatteet takasin, kato miten se siihen reagoi.

    • Houkutuslintu

      Pikku syötti, ei kukaan varas lopeta...joten tee testi ja laita vaikka tietty summa syöttipaikkaan, valokuvaa jos tarvis vielä tuo summa ja anna palaa.

    • Karkkikisut

      Seteleitä lompsaan ja niihin pienet tarralaput kiinni. Lappuihin teksti: Tiedän, että sinä varastat minulta! tms.

      Jos rahaa ei häviä (parilla kerralla), niin kaverisi ei ole varas etkä tule syyttäneeksi häntä suoraan päin naamaa. Jos häviää, tai kaveri edes käy rahapussillasi (sijoita se siten, että tarkaan näet, onko siihen koskettu), niin kaverillesikin selviää samantien, että olet huomannut hänen varastelevan. Noloa hänelle sekin.

      Nolo juttu kaikenkaikkiaan. Olisi hyvä, jos ei tuollaisesta ystävästä tarvitsisi pitää kiinni.

      • wadawr3t

        itsekkin järjestäisin ansan, mutta en ottaisi asiaa puheeksi, vaan todisteiden sanoessa että kaveri varastaa, varastan korkojen kera takaisin...


    • varkait on paljon

      Meillä kun käy kylässä eräs sukulainen, niin usein niiden jälkeen on huomattu että esimerkiksi joku keittiötarvike on kadonnu, kuten kastikekauha tai kakkulapio. Häntä ei enään kutsuta kyllään ja jos satuu kutsumatta käymään, niin ei passaa jättää yksin.

    • hildegoor

      NIIN kävi meillekkin meidän tytön kaveri varasteli ,ensin vähän ,sitten paljon ,jopa minun vihkisormukseni,joita en saannut takaisin.Tein ansan ,makasin sohvalla valenukutuksessa, jätin käsilaukkuni tuolille,hän meni keittiöön,mukajuomaan vettä,huomasin samalla hänen menevän laukkuuni,joten kiinnijäi.Minulla oli tapana jättää rahat liesituulettimenpääle soitin rehtorille, hänen mielestä ei kannata soittaa vanhemmille koska siitä olisi kärsinyt lapseni sekäne joilta oli ottanutrahaa tai tavaraa.Joten sovin hänen kanssa asiasta,sainnoin5markkaa koska hänellä ei ollut enempää,pyysin että hän tekisi siivouksia ,jolla maksaa.Mutta niin ei käynnyt.Josisällä ovaltaa jäät toiseksi ,niin kuin me ja muut joilta varastettiin

    • .. pienihiirenloukku kukkaroos..

      • kaveriii

        kyllä mä sen vitosen pöllin,mutta sen satasen joit niitten somaleitten kanssa,vai etkö muista.


      • abdulahi
        kaveriii kirjoitti:

        kyllä mä sen vitosen pöllin,mutta sen satasen joit niitten somaleitten kanssa,vai etkö muista.

        mena ollea se zshomalı jjotkakk juoda mun Ğaverı mena eı anağan syyta sına!!!


    • Todellinenkaveri

      Älä ensimmäisenä vielä puhu kaverilles mitään vaan viritä ns. syöttiansa.

      Jos sulla ilmeisesti on tietsika niin viritä siihen huomaamattomasti Web-kamera ja pistä nauhoittaen tuo virittämäsi syöttiansa.

      Nykysin saa edullisesti pieniäkin web-kameroita joko langallisesti tai langattomasi.

      Jos ja kun kaverisi jää syöttiin eli pihistää sulta vaikka rahaa niin eikös se ole aika selvä juttu, ettei tuo oikeasti ole sinun paras kaveri (paras kaverihan ei tuollaista tee missään nimessä). Ja jos kaverisi syyllistyy tuollaiseen niin itse olisin sen verran kenkku, etten edes kertoisi hänen paljastuneen vaan sen jälkeen koko henkilö on ilmaa eli sivuutat hänen yhteydenottonsa ym. ainakin vähän reilumman aikaa.

      Vasta jonkin ajan kuluuttua voit paljastaa hänelle, että homma on nyt vaan loppu ja jos kyselee syitä niin kerrot suoraan ja jos väittää vastaan niin sanot, että enempiä ei asiasta keskustella ja sulla on asiasta todiste.

      Jos hän lupaa muuttaa tapansa niin itse en antaisi toista mahdollisuutta ja varsinkaan koska hän on syylistynyt samaan jo pidempään eikä häneen voi kuitenkaan enää luottaa.

      Olen tuntenut pienestä asti muutamia vastaavia tyyppejä, osa ollut kavereitakin ja jääny kiinni, joten olen heidät lempannu kaverisuhteesta pihalle ja mitä asioista tiedän, edelleen varastavat ja tekevät vilpillisiä juttuja, miksikä se varas muuttaisi ajatteluaan, en meinaan ole törmänny moneenkaan varkaaseen, joka olisi lopettanut.

      Luottamus on sellainen asia, että kun sen kerran menettää niin sen takaisin saaminen on hyvin vaikeaa ellei mahdotonta ja hyväksi kaveriksi tekeytyvä joka varastaa sulta jo osoittaa ettet sinä ole hänelle hyvä kaveri vaan objekti jolta voi huijata.

      • semmone semmone

        ota rahat poıs ja laıta sınne lappu etta paınu vıttuun mun talosta nılkkı !!! ja sıtte vıela jos kaverısı lahtee nıı sano etta voıt kylla sıtte anttaaa nııt rahoja takas Ü Ü Ü


    • kaverilles näin.

      "On se ihmeellinen sattuma, kun rahaa katoo vain ja ainoastaan sun seurassa."

    • Tuli mieleen

      sairastaa kleptomaniaa.

      • Aikanaan ystäväpiirissäni oli, nyt jo edesmennyt, kaveri, jolla oli ilmeinen kleptomaaninen oireyhtymä. Ystäväpiirissäni se tiedettiin kokemusperäisesti eikä asiasta tehty numeroa. Kaveri oli muutoin miellyttävä ja sympaattinen sekä yritti monesti vaivihkaa hyvittää taipumuksensa seurauksia. Ystäväpiirissäni ei haluttu vaarantaa ystävyyssuhdetta tekemällä asiasta numeroa.


    • stara123

      Mulla kanssa on kaveri tehnyt tollasta. Ekaks hävis vaatteita ja loppujenlopuks kalliita meikkejä (40e arvoinen valoväri esim). Sekä aarikan pyyhkeitä hävisi jnejne. Ja kun tällä ko. kaverilla näin mun vaatteita päällä niin sillä ei ollut edes pokkaa myöntää et ne oli mun, esitti vaa et oisin joku tyhmä ! No menin etsimään vaatteitani ja löysin lopulta ne yhteisen suihkun naulakosta ja jätin lapun tilalle "kiitos kun lainasit vaatteitani ja erityisen suuri kiitos kun palautit ne". Ei kaveri siitäkään sanonut mitään. Ja tuon valovärin löysin sitten muutaman kuukauden päästä sen meikkilaukusta baarissa kun pyysin lainaksi meikkivoidetta. Kaveri huomas mun ilmeestä, että käry kävi ja heitti hätäsesti valheen, että oon antanu sen sillo joskus.
      Ja kyseessä on ihminen joka on ollut mulle tosi läheinen monta vuotta, tunnettu ihan kakarasta asti periaatteessa. En ole tähän kaveriin enään paljoa yhteyksiä pitänyt, ei ole sama ihminen kuin ennen. Enkä varsinkaan luota henkilöön, tai lainaile sille mitään tms.
      Neuvoisin sua kysymään asiasta kaveriltasi, jos kieltää, katso valehteleeko. Äläkä päästä kaveriasi asuntoosi tai lompakollesi. Ei mun mielestä tollanen ystävä oo mistään kotosin. Katsele tilannetta rauhassa ja tarkkaile kaveriasi, jos sulla alkaa olemaan hyvin vahva epäilys että se on varas niin ota asia vasta sitten puheeksi.

    • Minulta on myöskin alkoi kadota tavaraa ym. jo muutamien ystävien vierailujen aika. Aloin jo epäillä oman pääni sisältöä. kuitenkin kun en enää ole tavannu tai tuonut kotiini näitä , ei ole mitään kadonnut.
      Surullista jos tämä on tätä päivää suomessa, että ystäväänkään ei voi luottaa. Vierailujen jälkeen tekisi mieli tehdä tarkastus ennen kuin poituvat asunnolta,, Siihenkä ollaan menossa..

      • ap.

        Joo-o, yks päivä tein just sillai, et ihmettelin hirveesti mihin mun rahat on kadonnu ja kerroin et olin laittanu kaiken ylös mihin olin käyttäny mun rahoja ja et 100 euroo on vielki silti hukassa..oli kyllä tosi vaivautunu ja vaihto puheenaihetta. Ja tälleen oon hiillostanu sitä, eli nyt viimeisimmän vierailun aikana ei kadonnut ainakaan mitään.

        Tietty jos jatkuu niin ihan suoraan sit sille sanon asiasta ja viritän jonkun ansan..
        Oon ollu tälle "kaverille" jo pitempää vihanen, mut en vaa pysty puhumaa suoraa tällasesta ja sit itekseni mietin niitä ja alkaa suututtaa ja tekis oikeesti mieli joskus vetää sitä kunnolla turpaan. Oon tällanen aina jos vaikak toisessa ärsyttää joku juttu, niin murehdin niitä yksin ja sit rupee suututtaa ja oon vihanen..en tiiä onko se sit jotai toisen mielyttämistä, ujoutta vai ihan yksinkertasesti tyhmyyttä -.-


      • seitsemäs käsky

        Mukava miesystävä ja tavarani katoavat ihmeellisesti. Ja, pokkana esittää löytäneensä jostain tavarat,
        jotka ilmiselvästi on vienyt minulta. Mitä ihmettä tämä on? Tarvetta viedä tavaroitani hänellä ei ole taloudellisesti.


    • Sanjulliini

      Tee joku helppo ja uskottava syötti sellaisen ystäväsi (tai muun tuttusi) kanssa, joka on 100% luotettava, eikä kerro juorua eteenpäin ja mikä tärkeintä: jota epäilemäsi varas ei tunne (ette esim luottoystävän kanssa ole Facebook-ystäviä vuosien ajalta). Varaa lompakkoon useita 2-kymppisiä, pari kymppiä ja vitosta ja pistä jonnekin ylös määrät. Kerro epäilystäsi luottohenkilöllesi ja harjoitelkaa tilanne etukäteen. Luottohenkilö käyttää illan aikana esim nimeä "Sanna".

      Tee niin, että olette luottoystäväsi kanssa kämpilläsi kun epäilty tulee illastamaan sinulle (viettämään esim. "bestisten iltaa"). Esittelet "Sannan" epäillylle varkaalle että "tämä on Sanna ja olemme tavanneet Gloriassa pari viikkoa sitten". Sanna saisi olla pukeutunut hiukan bilehileen tavoin, ei kuitenkaan mitään yliampuvaa eikä liian kalliita merkkivaatteita. Tarvittaessa voisi tulla ilmi että teillä Sannan kanssa on sama harrastus, ja sen vuoksi olette ystävystyneet (kehitelkää tarina etukäteen), ja että Sanna on sinkku ja asuu K:ssa (K=jokin hiukan epämääräinen kaupunginosa). Sanna kiittelee kahvista (katso että sinulla on pullan jämiä ja likaiset kahvikupit pöydällä) ja kertoo että hänen onkin jo aika lähteä asioille ja kotiin. Pian tämän jälkeen tämä Sanna tekee lähtöä ulos, ja yhtäkkiä muka huomaakin että "Oh no - olen unohtanut lompakkoni kotiin ja minun piti noutaa apteekista reseptilääke". Sano Sannalle että voit lainata rahaa ja huikkaa Sannalle että "ota lompakostani joka on lipaston päällä" ja mene samalla keittiöön vahtimaan keitoksia, jotka porisevat liedellä. Sanna sitten kiittelee eteisessä, käy lompakollasi (ottaa esim 20eur), kiittää nopeasti ja huikkaa hyvästit ovelta. Kumpikaan teistä ei puhu lainattavan rahan määrästä mitään (mutta kahdestaan olette etukäteen sopineet määrän). Sitten kun saat ruuan tehtyä, syöt epäilemäsi varkaan kanssa, ja menet viemään "täpötäyden roskapussin, joka on jo ruvennut haisemaan". Tällä välin epäilty saattaa käydä pussillasi, jos näytelmä on ollut uskottava. Illasta epäillyn kanssa ja tarjoa myös muita tilaisuuksia epäillylle varastamiseen esim käymällä vessassa tms. Uskoudu epäillylle illan aikana, että Sanna vaikuttaa tosi mukavalta, mutta että Sanna yritti baarissa iskeä jotain epämääräistä tyyppiä. Näin epäilty vakuuttuu, että syytökset rahavarkaudesta eivät myöhemmin kaadu hänen niskaansa, vaan uuden oudon Sanna-ystävän niskaan.

      Huomaa piilottaa muut arvotavarat esim korut etukäteen jotta epäilty ei ota niitäkin viedessäsi roskia. Varaudu myös yllättäviin käänteisiin, esim epäilty haluaa ehdottomasti viedä roskat, tai onkin nähnyt "Sannan" aiemmin seurassasi, tai yllättäen tunteekin jostain tämän "eihän tuo ole Sanna, vaan kumminkaiman työtoveri Jonna, jonka kuva oli lehdessä".

      • p

        Hyviä ehdotuksia täällä, kannatan tuota syöttijuttua. Kun edellinen kirjoittaja mainitsi mahdolliset yllättävät käänteet, tuli mieleen sekin että "ystäväsi" on voinut nähdä tämän keskusteluketjun, eli on ehkä lähiaikoina varovaisempi (vaikkei voikaan tietää että kyse on juuri hänestä).


      • kleptomaani ;)
        p kirjoitti:

        Hyviä ehdotuksia täällä, kannatan tuota syöttijuttua. Kun edellinen kirjoittaja mainitsi mahdolliset yllättävät käänteet, tuli mieleen sekin että "ystäväsi" on voinut nähdä tämän keskusteluketjun, eli on ehkä lähiaikoina varovaisempi (vaikkei voikaan tietää että kyse on juuri hänestä).

        kidutat tiedon ulos kaveristasi ;) Tahi sitten tyydyt johonkin simppeliin "ansaan" Itse suosittelisin että jättäisit epämääräisen kasan kolikoita esim. johonkin pöydälle, lipastolle tmv. varmasti ottaa ne siitä, jos varas on..


    • mieheni kokemaa

      Miehelläni on kaveri, joka myös teki vastaavaa. Syöttijuttu oli ainut keino, mikä kertoi epäilykset todeksi. Asia otettiin käsittelyyn ja kaveri tunnusti tekonsa, oli samaisia ongelmia ollut muuallakin, on ns. kleptomaani. Tartu siis "härkää sarvista" ja tee sellainen syötti, että olette vain kahdestaan, eikä muita ole käynyt paikalla, joten sinulla on 100% näyttö siitä, että juuri hän on ainut mahdollinen tekijä.

    • ikkuna45

      Tee testi, sellainen että hän varmasti jää kiinni. Näin se selviää.

      • kokemulsella

        Sinä et ole kaverillesi paras kaveri, vaan kaveri jolta saa huijattua fyrkkaa. Jos sulta ei saa vohkittua rahaa tms niin "ystävyys" on loppu. Tee testi ja käräytä kaverisi ja lopeta ystävyys siihen. Ei kannata jatkaa tuollaisen kanssa joka teeskentelee ystävyyttä vaan saadakseen varatettua toiselta


    • hellys

      Erittäin surullista kuultavaa, mutta olen myös sitä mieltä, että laita syötti.
      Oikea ystävä ei mene toisen ihmisen kaapeille. Hyvää kesän jatkoa sulle!

    • yx waan

      pitää pystyä puhumaan jos hän on todellakin hyvä/paras ystäväsi,sillä sitä vartenhan he ovat että pystytään puhumaan ilot ja surut jne.toinen on yksinkertainen:pidä välimatkaa....ja jos hän kysyy syyt'ä sanot että epäilet häntä sellaisesta.tai sitten teet hänelle ansan...kaverillasi voi olla rahahuolia tai sitten hän on sairastunut.

      • Exä varasti

        Minulla oli tapana laittaa lompakkoon kertyneet kolikot possuun, jonka vein säännöllisesti pankkiin. Rahaa kertyi noin 50 euroa per 2 kk. Kerran tajusin, ettei possua ollut tarvinnut viedä aikoihin ja aika tyhjältä se ravistellessa tuntui. Avasin ja siellä oli vain muutama pikkukolikko. Tiesin exäni syylliseksi. Hän väitti lapsen tiputtaneen rahat television kaiuttimeen (siinä oli oikeasti kolo, johon kolikoita saattoi tiputtaa). Hain ruuvimeisselin avatakseni television, jolloin hän tunnusti. Ennen tunnustamista oli naama niin pokerilla, että olisin uskonut häntä ellen olisi ollut varma asiastani. Sanoi joskus vähän lainanneensa ja aikoneensa palauttaa. - Ero tuli, oli siihen muitakin syitä.

        Suomeksi: Jos sulla ei ole varmoja todisteita, niin kaverisi ei varmasti tunnusta!


    • eli mun ansa idis oli täsä: pistät rahaa johonki aika näkyvälle paikalle. pistät kameran kuvaa sitä paikkaa jossa se raha on, mutta älä pistä siätä kameraa hyvin näkyville, eli jonneki sellasee paikkaan josta sitä ei oikee hyvin näe (kannataa olla hyvä ainaki niin hyvä kamera et näkee hyvin henkilö kasvot). varmistat että kamera kuvaa , ja että akkuu/paristoa on tarpeeks. sit meet sun kaveris kanssa huoneesees , ja sanot siinä jonku ajan kuluessa et: käyn vessassa. sitte kun se on lähteny katot mitä se sillo on tehny ku "oot ollu vessassa"

    • OvelaPoika=)

      Viritä kunnon ansa!

      1. Rahat normaalissa paikassa ku yleensä, esim. mulla lompsa yleensä ihan pöydällä (ei kukaan multa pölli) =)
      2. Aseta videokamera johonkin siihen viereen, tee siitä sellainen että ei epäile. esim. jos on vara-akku, laita vara-akku siihen viereen lataukseen, ja kamera päälle.
      3. Jos ei ole videokameraa.. Sano "Taidan käydä vessassa" (jätä kaveri niiden rahojen viereen.. Jos se on nopee toiminen niin tuu vaikka minuutin päästä hakemaan vessapaperia tms... ja jos ei kaveri oo tehny mitään niin mene vessaan tee tarpeesi ja mietit seuraavaa askelta.)

      • masentava aihe

        Voi vittu oikeasti.. Tuo edellinen ei toimis, sillä sillä aikaa kun olisin vessassa, niin se luultavasti haluais kokeilla mun videokameraa.. Mutta mietin että vois laittaa puhelimen huoneen verhotankoon teipillä kiinni ja kuvaamaan.. Lentotila-moodi päälle kännykästä, ettei puhelut yllätä(?)

        Multa on hävinnyt kaikennäköstä pikkutavaraa, jotka olen luullut että oon ite hukannut.. Mutta pikkuhiljaa mullakin nousee epäilys, en haluais epäillä mun kavereita tästä, kukapa haluais?
        Ja itseasiassa multa hävis just jotain vähän isompaa, josta olen 50% varma että laitoin omalle pöydälle ja myöhemmin huomasin ettei ole siinä, eikä muuallakaan? Parhaalla ystävällä on (erittäin) suuri varkaustaipumus, mutta en vittu vois uskoa että se multa veis!

        Tänään alan ehkä "kuulustelemaan" sitä. Ahdistaa vaan niin vitusti kun oon koittanut luottaa kavereihin parhaimman mukaan.


    • varas.onaina.varas

      Paha varas ei tunnusta varmasti,vaikka mikä olisi. Ja jos otat asian puheeksi niin ajan myötä hän kostaa omalla tavallaaan sinulle asioita,kuten levittämällä asioitasi tai jos omistat esim. auton niin "varas" käy vaikka naarmuttamassa autoasi ajan saatossa tai hän keksii kaikenlaista muuta,mikä aiuhuttaa harmia sinulle.
      Tollainen "ystävä"/tuttava kannattaa jättää täysin. Sillä se ei koskaan lopu ja varas on aina varas! Sellaista ei todellakaan tarvi hyväksyä,vaikka mikä olisi!
      Se on sairaus,joka ei parene millään keinolla.

    • tessara

      Pakko palata vanhaan aiheeseen kun kaverini otti lompakostani rahaa ollessani wc:ssä. Huomasin tilanteen onneksi ja otin hänen nukkuessaan rahat takaisin. Inhottaa miten joku voi käyttää toisen luottamusta tuolleen hyväksi. Hän varmasti tajusi mitä tapahtui mutta asiasta ei ole puhuttu. Kaikkea ei voi laittaa humalan piikkiin.

    • Anonyymi

      Ite oon vähän vastaavassa tilanteessa kaveri varasti 2 kelloa, yhteisarvo n. 500. Ihan tosi rottamaista, kiva pitää tollasia kavereina...

    • Anonyymi

      Mitään näyttöä ei tietty ole mut ei oo ketään muuta käynyt.

    • Anonyymi

      Liki 30 v. sitten taloyhtiössä levisi huhu, varastellaan naisten vaatteita. Pesutupa yksikössä ikäviä tilanteita, omien kuivien pyykkien poishaussa. En huomioinut mitään sellaista, päinvastoin, pesulaan oli jäänyt pyykkejä hakematta. Olin huoleton, koska silloin vielä olin hoikka, eikä talon rouville olisi vaatteeni mahtuneet, eikä pienintäkään vaatteiden katoamista ei ole tullut ilmi.

    • Anonyymi

      Ujj

    • Anonyymi

      Olen varmaan itse kadottanut tai käyttänyt

    • Anonyymi

      Meidän taloyhtiössä n. 30v. sitten levitti joku nainen juttuja varastetuista vaatteistaan. Oli XXL- kokoinen rouva. Myöhemmin eräs asukas tokaisi, siirtäessään pesutupaan jääneitä vaatteita syrjään, ettei tässä talossa ainakaan vaatteita varasteta. Miesten polkupyörä varatettiin urheiluväline varastosta, vaatevarkauksien levityksen aikaan.

    • Anonyymi

      Mitä teen oon ollut mun kaverin kanssa parhaita kavereita ja se on ekalla ja se tuli pyytää mua niin otettiin se leikkiin ja sitten seuraavana päivänä se pyysi mun kaverin puhelin nuomeroa

    • Anonyymi

      >> Miten tällasesta asiasta pitäs puhuu kaverille, koska ei mulla kuitenkaan ole mitään todisteita <<

      Miten niin sinulla "ei ole mitään todisteita"? Juurihan kerroit, että olet huomannut vaatteita ja rahaa kadonneen itseltäsi, ja että olet varma, ettet ole itse sitä 100 euroa käyttänyt. Ja jos ei kerran kukaan muu kuin sinä jakaverisi ole voinut niihin päästä käsiksi, niin mitä muita todisteita vielä tarvitset?

      Varastelu on varmasti oire jostain asiasta, jos ei sellaista taipumusta ennen ole ollut. Sanoisin sinuna asiasta hänelle suoraan, jos olet varma, ettei kukaan muu ole voinut päästä omaisuuteesi käsiksi.

      Kysy myös, onko kaverillasi joku asia huonosti, onko hän masentunut, tarvitseeko hän jotain, onko rahapulaa, kadehtiiko hän sitä, mitä sinulla on jne.

      Koita saada hänet myös vakuuttuneeksi siitä, että haluat olla hänen ystävänsä, mutta varastelu ei ole ok.

      Ja jos sinulla on varaa, tarjoa hänelle jotain, osta molemmille jotain samanlaista. Jos taustalla on kateus sille, mitä sinulla on, mutta hänellä ei, se voi helpottaa asiaa. Tai ehdota, että ostatte omilla rahoillanne jotain samanlaista itsellenne, jotain, mikä merkkaa yhteenkuuluvuutta, vaikka samanlaiset puserot tai kassit tai muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe