huomenna African night...

rinsessa....

kannattaa, vaimot ja avokit, piipahtaa katsomassa meininkiä. siellä ne ukkokullat "on vaan poikaporukassa", kuten sanovat. tehkää ylläri, pöllähdätte paikalle tuossa 24.00- 01.00. joidenkin silmät saattavat avautua.

60

2924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias unelma

      mitäs siellä tapahtuu?

    • 13

      Jos joku vaimo meniskin paikalle ja näkisi mitä se touhu on niin eipä se mitään muuttaisi.
      Epätoivoiset vaimot kun eivät muuta saa niin pitävät kynsin hampain noista "kultakimpaleista" kiinni.
      Itseäni on noissa bileissä iskeneet jopa miehet joilla vaimo seisoo vierellä. Olen ihmetellyt kukas tuo tuossa sitte on ja ukko sanoo, että "just a friend".

      Meno on aika kuumaa ja paikka ihan täynnä jo alkuillasta.
      Kotiin ei tarvi yksin lähteä jos ei halua.

      • vai löytyykö sitä ?

        Vaikka olenkin tasa-arvon kannattaja ja voisi melkein epäillä feministiksi, sanon ihan suoraan heti, että nuoret naiset, älkää uhrautuko näihin täysin fuuliin musukuukereihin. Sen ymmärrän ja myhäillen seuraankin,että keski-ikäiset ja kokeneemmat rouvat etsii pienenpientä seikkailuja ja töpinää elämäänsä yhden illan jutuista, mutta te nuoret naiset, joilla on koko elämä edessä kaikkinen mahdollisuuksineen, älkää tärvelkö sitä epäluotettaviin, oleskeluluvan toivossa siipeileviin "sulhasiin", nähkää niiden lahjojen, korulauseiden "you are so beautiful", kukkasten läpi karu todellisuus, jota jakaa teidän lisäksenne moni muukin nainen ja kotona varmaan pari vaimoakin !


      • vastine 55
        vai löytyykö sitä ? kirjoitti:

        Vaikka olenkin tasa-arvon kannattaja ja voisi melkein epäillä feministiksi, sanon ihan suoraan heti, että nuoret naiset, älkää uhrautuko näihin täysin fuuliin musukuukereihin. Sen ymmärrän ja myhäillen seuraankin,että keski-ikäiset ja kokeneemmat rouvat etsii pienenpientä seikkailuja ja töpinää elämäänsä yhden illan jutuista, mutta te nuoret naiset, joilla on koko elämä edessä kaikkinen mahdollisuuksineen, älkää tärvelkö sitä epäluotettaviin, oleskeluluvan toivossa siipeileviin "sulhasiin", nähkää niiden lahjojen, korulauseiden "you are so beautiful", kukkasten läpi karu todellisuus, jota jakaa teidän lisäksenne moni muukin nainen ja kotona varmaan pari vaimoakin !

        Ihan oikea rangaistus aivottomille kanoille. Harmi vain että myös asiaankuulumattomat joutuvat kärsimään.


      • mutta ei hei lapsia
        vastine 55 kirjoitti:

        Ihan oikea rangaistus aivottomille kanoille. Harmi vain että myös asiaankuulumattomat joutuvat kärsimään.

        Vaikka te blondivitsit sekoilette niihin etelän hetelmiin, koska jos ei edes vanhempien sana, miten sivullisenkaan sana löytää niin tyhmään kalloon, niin älkää hei pliiis lisääntykö ainakaan, viattomat lapset saa kärsiä, älkääkä ottako lahjoja vastaan, kukat lienee pakko ottaa ettei ne lakastu, eikä etenkään mihinkään kihloihin ja asumaan yhteen.


      • 3+16
        mutta ei hei lapsia kirjoitti:

        Vaikka te blondivitsit sekoilette niihin etelän hetelmiin, koska jos ei edes vanhempien sana, miten sivullisenkaan sana löytää niin tyhmään kalloon, niin älkää hei pliiis lisääntykö ainakaan, viattomat lapset saa kärsiä, älkääkä ottako lahjoja vastaan, kukat lienee pakko ottaa ettei ne lakastu, eikä etenkään mihinkään kihloihin ja asumaan yhteen.

        Juu, suosittelen. Oman mieheni sieltä ainakin löytää, koska ero tulossa ja nyt on tuliset paikat, koska pitäisi nopeasti löytää joku, joka majottaisi. Varotuksena vaan, että sellainenkin löytyy tänään joukosta...


      • 7+9
        3+16 kirjoitti:

        Juu, suosittelen. Oman mieheni sieltä ainakin löytää, koska ero tulossa ja nyt on tuliset paikat, koska pitäisi nopeasti löytää joku, joka majottaisi. Varotuksena vaan, että sellainenkin löytyy tänään joukosta...

        olikos sulla gambialainen niinku mullakin?


      • 1+15
        7+9 kirjoitti:

        olikos sulla gambialainen niinku mullakin?

        sehän se.


      • 7+9
        1+15 kirjoitti:

        sehän se.

        no niillä menee sitten monella huonosti, kaikki lentää kotoaan, voih


      • .........
        7+9 kirjoitti:

        no niillä menee sitten monella huonosti, kaikki lentää kotoaan, voih

        tuppaa käymään kun ensimmäinen suomalainen vaimo on ylipainoinen köyhä papersvosu....


      • No woman no cry
        ......... kirjoitti:

        tuppaa käymään kun ensimmäinen suomalainen vaimo on ylipainoinen köyhä papersvosu....

        Moi, löysin vasta nyt tämän keskusteluryhmän. Teemat on mielenkiintoisia, olen itse
        elänyt juuri tätä elämää, siis mustan miehen kanssa. Onneksi pahimmat kriisit
        on nyt voitettu, tai siis en enää tunne katkeruutta ja kaunaa eroni jälkeen, vaan yritän "get a life" ja nähdä asioita hiukan positiivisemmin.
        Olen käynyt muutaman kerran Kaisaniemen afrikkalaisbileissä ja joitakin vuosia sitten Wäiski-laivan bileissä. Tuttua touhua, mutta pidän todella afrikkalaisesta musiikista, minusta siellä oli ihan kiva tunnelma. Sellä tapasi aina vanhoja tuttuja, kohtalotovereita ja myös heidän ex-miehiään, joista useimmat käyttäytyivät ihan ok. Joidenkin kanssa voi olla ihan hyvä kaveri, ilman sen kummempia taka-ajatuksia.
        Sääli että niin monet suhteet ja avioliitot ovat kariutuneet, usein aika hysteerisistä syistä (ja usein se hysteerinen osapuoli oli kyllä suomalainen avio/avovaimo).
        Voisin käväistä siellä tänä iltana, ilma on hieno, mutta en saa ketään kaveria mukaan. Yksin siellä tuntee itsensä aikamoiseksi syötiksi. Ja ikäkin on alkanut painaa... ;-)
        Sori että olen niin tietämätön mutta mitä tarkoittaa "musukuukeri"?


      • 22
        No woman no cry kirjoitti:

        Moi, löysin vasta nyt tämän keskusteluryhmän. Teemat on mielenkiintoisia, olen itse
        elänyt juuri tätä elämää, siis mustan miehen kanssa. Onneksi pahimmat kriisit
        on nyt voitettu, tai siis en enää tunne katkeruutta ja kaunaa eroni jälkeen, vaan yritän "get a life" ja nähdä asioita hiukan positiivisemmin.
        Olen käynyt muutaman kerran Kaisaniemen afrikkalaisbileissä ja joitakin vuosia sitten Wäiski-laivan bileissä. Tuttua touhua, mutta pidän todella afrikkalaisesta musiikista, minusta siellä oli ihan kiva tunnelma. Sellä tapasi aina vanhoja tuttuja, kohtalotovereita ja myös heidän ex-miehiään, joista useimmat käyttäytyivät ihan ok. Joidenkin kanssa voi olla ihan hyvä kaveri, ilman sen kummempia taka-ajatuksia.
        Sääli että niin monet suhteet ja avioliitot ovat kariutuneet, usein aika hysteerisistä syistä (ja usein se hysteerinen osapuoli oli kyllä suomalainen avio/avovaimo).
        Voisin käväistä siellä tänä iltana, ilma on hieno, mutta en saa ketään kaveria mukaan. Yksin siellä tuntee itsensä aikamoiseksi syötiksi. Ja ikäkin on alkanut painaa... ;-)
        Sori että olen niin tietämätön mutta mitä tarkoittaa "musukuukeri"?

        Kyllä noi suhteet on kaatuneet lähinnä siihen millaisia nuo miehet ovat, ja täten ehkä tehneet naisensa "hysteeriseksi".


      • ....
        22 kirjoitti:

        Kyllä noi suhteet on kaatuneet lähinnä siihen millaisia nuo miehet ovat, ja täten ehkä tehneet naisensa "hysteeriseksi".

        haha..aivan. On tässä sen verran kauan yritetty ja nyt tuli mitta viimein täyteen. Ja tiedoksi vaan, että olen hieman eri tasoa, kun nuo ylipainoiset sotanorsut, jotka monia miehiä kotona jaksaa lasten kanssa odottaa, kun mies viipottaa vieraiden naisten perässä. Sääliksi käy, koska se on nyt todettu, että ei noita miehiä mikään muuta.


      • .........
        .... kirjoitti:

        haha..aivan. On tässä sen verran kauan yritetty ja nyt tuli mitta viimein täyteen. Ja tiedoksi vaan, että olen hieman eri tasoa, kun nuo ylipainoiset sotanorsut, jotka monia miehiä kotona jaksaa lasten kanssa odottaa, kun mies viipottaa vieraiden naisten perässä. Sääliksi käy, koska se on nyt todettu, että ei noita miehiä mikään muuta.

        kaunotar vai sotanorsu,ylipäätäänsä voi kysyä kannattaako suomineitojen avioitua näiden tyyppien kanssa, jotka haluavat heidät viisumien takia?


      • 18+18
        ......... kirjoitti:

        kaunotar vai sotanorsu,ylipäätäänsä voi kysyä kannattaako suomineitojen avioitua näiden tyyppien kanssa, jotka haluavat heidät viisumien takia?

        Olen samaa mieltä, moni afrikkalaisen vaimo on kaunis ja normaalipainoinen ja monella on vielä hyvä ammattikin.
        Mutta siitä huolimatta liian usein miehet kusettaa....ei katso painoa eikä elintasoa.


      • Six6
        18+18 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, moni afrikkalaisen vaimo on kaunis ja normaalipainoinen ja monella on vielä hyvä ammattikin.
        Mutta siitä huolimatta liian usein miehet kusettaa....ei katso painoa eikä elintasoa.

        Eikä maanosaa. Samaa menoa löytyy ihan kantaväestön kapakoistakin.

        Nastat kemut silti, hyvää musaa, bändi veti hyvin ja uskomattoman hienoja tanssisooloja. Eikä niitä miehiä tarvitse kotiin viedä tai sänkyyn päästää. "Ei" on ihan kätevä sana. ;-)


      • .........
        Six6 kirjoitti:

        Eikä maanosaa. Samaa menoa löytyy ihan kantaväestön kapakoistakin.

        Nastat kemut silti, hyvää musaa, bändi veti hyvin ja uskomattoman hienoja tanssisooloja. Eikä niitä miehiä tarvitse kotiin viedä tai sänkyyn päästää. "Ei" on ihan kätevä sana. ;-)

        "Ei" on ihan kätevä sana. ;-) "Uskovatko afro/arabi/kurdimiehet yleensä tuon suosiolla vai jäävät vonkaamaan/jopa solvaamaan pakit saatuaan?


      • ...
        ......... kirjoitti:

        "Ei" on ihan kätevä sana. ;-) "Uskovatko afro/arabi/kurdimiehet yleensä tuon suosiolla vai jäävät vonkaamaan/jopa solvaamaan pakit saatuaan?

        mitä sitten jos äijät vonkaa ja vonkaa... suomessa ei ole pakko kenenkään suostua kenenkään vonkauksiin... naiset vois joskus katsoa itsekin peiliin... missä on moraalikäsitykset?????
        kukaan ei täällä pakota mihinkään, jos ei itse tahdo!


      • hjhjghgh
        ... kirjoitti:

        mitä sitten jos äijät vonkaa ja vonkaa... suomessa ei ole pakko kenenkään suostua kenenkään vonkauksiin... naiset vois joskus katsoa itsekin peiliin... missä on moraalikäsitykset?????
        kukaan ei täällä pakota mihinkään, jos ei itse tahdo!

        Mistäs sitten johtuu hälyyttävän suuret raiskausmäärät ulkomaalaisten raiskaajien osalta jos kukaan ei pakota?


      • Blackfun

        Heips,
        Olen jo niihin pippaloihin riitäävän kypsää ikää nähnyt...mutta nautin niistä.
        Odotan todella sitä kuumaa, ihanaa tunnelmaa. Kämmenet hikoaa kun ajattelenkin


      • we
        Blackfun kirjoitti:

        Heips,
        Olen jo niihin pippaloihin riitäävän kypsää ikää nähnyt...mutta nautin niistä.
        Odotan todella sitä kuumaa, ihanaa tunnelmaa. Kämmenet hikoaa kun ajattelenkin

        Blackfun? Nimimerkki kertoo heti, millainen suhtautuminen sinulla on ihmisen ihonväriin. Se että onnistut lyhyessä viestissäsi pahoinpitelemään suomen kielen tunnistamattomaan muotoon, kertoo loput.


      • BF
        we kirjoitti:

        Blackfun? Nimimerkki kertoo heti, millainen suhtautuminen sinulla on ihmisen ihonväriin. Se että onnistut lyhyessä viestissäsi pahoinpitelemään suomen kielen tunnistamattomaan muotoon, kertoo loput.

        Mitähän tuo tarkoittaa. Pitkän analyysin perusteella se ei oikein auennut


    • lainaus.

      "Miia, 37, kuuluu jälkimmäisiin. Työttömän opiskelijan tarina on koskettava. Miian kolmas epäonninen avioliitto ulkomaalaisen kanssa päättyi tänä syksynä. Helluntalaisessa perheessä varttunut nainen avioitui kaikkien ex-miestensä kanssa vain muutaman kuukauden yhdessäolon jälkeen. Vaikka hyviäkin hetkiä oli, kaikki miehet käyttäytyivät väkivaltaisesti Miiaa kohtaan. He kaikki olivat myös Miiaa useita vuosia nuorempia. Kaikesta kokemastaan huolimatta hän tapailee taas tummia miehiä.

      "Jotenkin olen taas liukastunut banaaninkuoreen - tummat miehet lähestyvät minua suomalaisia miehiä nopeammin. Se on enemmänkin heidän valintansa kuin minun. Tavallaan olen väsynyt afrikkalaisiin miehiin, mutta olen kuitenkin tottunut heidän tapoihinsa. Suomalaismiehet tuntuvat ujoilta, ja kiinnostuksen herääminen menee usein ristiin. Kun minä haluan jonkun, hän ei halua minua ja toisin päin."

      Miia kertoo suomalaisten miesten asettavan naiselle tiettyjä kriteerejä, kuten hoikkuus ja kauneus. Lisäksi he ovat usein liian humalassa lähestyessään naista. Toisin on joissain Afrikan maissa, kuten Nigeriassa, siellä runsas elopaino viestii vauraudesta. "

      • ei-lesta.

        En tiedä onko helluntalaisilla sama,mutta ainakaan lestadiolaiset eivät saa asua toista sukupuolta olevan kanssa saman katon alla (lukuunottamatta sukulaisia) ennen papin aamenta. Voisi ehkä olla syynä aikaiseen avioitumiseen.


    • PlumbersHelper

      Muuten noi suklaanväriset vois kiinnostaakin, mutta kun hyvin tiedän että African Night on pitkälti myö AIDS-night niin jätän kiltisti väliin. Gambiat ja Sambiat on symppiksiä, mutta joka viidennellä on "se". Jättäkää siis ihmeessä väliin, pliis. Just oli juttu lehdessä että HIV-tartunnat on roimassa kasvussa. Mokuilu johtaa helposti mokailuun.

      • :--:

        "Muuten noi suklaanväriset vois kiinnostaakin"

        Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan.


      • 12+3
        :--: kirjoitti:

        "Muuten noi suklaanväriset vois kiinnostaakin"

        Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan.

        Olen nyt lukenut tätä palstaa jonkin aikaa ja ollut kommentoimatta, mutta tähän kirjoitukseen on pakko vastata.

        Nigeria ja Gambia eivät ole yhtä kuin Afrikka. Afrikassa on 50 muutakin maata. Tunnen paljon afrikkalaisia miehiä, nigerialaisia, sambialaisia, gambialaisia, tansianialaisia, senegalilaisia jne, jne. Tähän ryhmään mahtuu paljon variaatioita vaimon hakkaajista unelma vävyihin. Valitettavasti tänne palstalle ovat kerääntyneet juuri näiden pohjasakkaa edustavien eksät ja nyksät. Miksi? Koska siinä vaiheessa kun omasta päästä on kaikki järkiselitykset miehen käyttäytymiselle loppuneet, sitä haetaan täältä. Toivotaan, että vastaukseksi saadaan rohkaisevia vastauksia, "älä huoli, se kuuluu kulttuuriin". Miksi ne, joiden suhteessa kaikki on vallan hyvin, hakisivat vastauksia netistä?

        Kuten jo tuolla sanoin, TIEDÄN että tänne Suomeen on ajautunut melko paljon tuota onnea onkivaa paskasakkia, mutta tuo ylempi teksti ("Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan") on mielestäni jo melkoisen rankka yleistys.

        Suomessa on paljon muitakin afrikkalaisia, kuin ainoastaan vaan noita rannalta mukaan poimittuja gigoloja. On esim. opiskelijoita ja niitä, jotka ovat OIKEASTI tulleet tänne töihin. Tunnen kaksi afrikkalaista miestä, toinen Nigeriasta, toinen Kamerunista, jotka ovat tulleet tänne opiskelemaan, suorittaneet koulunsa ja jonka jälkeen heille on tarjottu töitä opettajana suomalaisesta AMKsta.


      • .........
        :--: kirjoitti:

        "Muuten noi suklaanväriset vois kiinnostaakin"

        Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan.

        maanosa?

        Missähän maailmassa sinä elät?


      • 12+3
        ......... kirjoitti:

        maanosa?

        Missähän maailmassa sinä elät?

        Missä kohtaan mun tekstiä lukee että afrikka on hyvinvoiva maanosa? Tekstin pointti taisi olla se, että aika rankkaa yleistämistä täällä ajoittain harrastetaan.


      • ihqxxx
        ......... kirjoitti:

        maanosa?

        Missähän maailmassa sinä elät?

        no onhan afrikka paljon edistyksellisempi ja paremmin voiva kuin esim. suomi. jos afrikassa olisi jokin huonosti, niin eivät kai kaikki suomalaisnaiset vapaaehtoisesti afrikkaan olisi muuttamassa.


      • 12+3
        ihqxxx kirjoitti:

        no onhan afrikka paljon edistyksellisempi ja paremmin voiva kuin esim. suomi. jos afrikassa olisi jokin huonosti, niin eivät kai kaikki suomalaisnaiset vapaaehtoisesti afrikkaan olisi muuttamassa.

        Niinhän mä justiinsa kirjotin? (NOT.)

        No empä jaksa teidän jutuista provosoitua, kylläpä jokainen joka haluaa ymmärsi tuon minun kirjoituksen, jossa puhuin ihmisluonteista enkä mistään tai minkään maanosan edistyksellisyydestä tai hyvinvoinnista.

        :)


      • Egwya
        12+3 kirjoitti:

        Niinhän mä justiinsa kirjotin? (NOT.)

        No empä jaksa teidän jutuista provosoitua, kylläpä jokainen joka haluaa ymmärsi tuon minun kirjoituksen, jossa puhuin ihmisluonteista enkä mistään tai minkään maanosan edistyksellisyydestä tai hyvinvoinnista.

        :)

        afrikkahan on onnela ja sieltä on tullut paljon ihmiskunnalle tärkeitä keksintöjä. suomalaisten olisi tärkeä päästä mukaan afrikkalaiseen aivotuontiin, jolla mekin voisimme parantaa omaa elintasoamme ja saada tänne ahkeria ja osaavia ihmisiä.

        saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta suomalaisnaiset voisivat toimia ns. syötteinä, joilla työteliästä väkeä saataisiin tuolta etelän maanosasta tuotua.


      • 13+14
        12+3 kirjoitti:

        Niinhän mä justiinsa kirjotin? (NOT.)

        No empä jaksa teidän jutuista provosoitua, kylläpä jokainen joka haluaa ymmärsi tuon minun kirjoituksen, jossa puhuin ihmisluonteista enkä mistään tai minkään maanosan edistyksellisyydestä tai hyvinvoinnista.

        :)

        Tällä palstalla on ikävä kyllä kovin vähän ihan täysipäistä väkeä. Harmi, koska sinänsä monikulttuurisista suhteista puhuminen asiallisesti olisi mielenkiintoista. Ainakin niille, jotka todella elävät sellaisessa suhteessa.


      • 313-x
        12+3 kirjoitti:

        Olen nyt lukenut tätä palstaa jonkin aikaa ja ollut kommentoimatta, mutta tähän kirjoitukseen on pakko vastata.

        Nigeria ja Gambia eivät ole yhtä kuin Afrikka. Afrikassa on 50 muutakin maata. Tunnen paljon afrikkalaisia miehiä, nigerialaisia, sambialaisia, gambialaisia, tansianialaisia, senegalilaisia jne, jne. Tähän ryhmään mahtuu paljon variaatioita vaimon hakkaajista unelma vävyihin. Valitettavasti tänne palstalle ovat kerääntyneet juuri näiden pohjasakkaa edustavien eksät ja nyksät. Miksi? Koska siinä vaiheessa kun omasta päästä on kaikki järkiselitykset miehen käyttäytymiselle loppuneet, sitä haetaan täältä. Toivotaan, että vastaukseksi saadaan rohkaisevia vastauksia, "älä huoli, se kuuluu kulttuuriin". Miksi ne, joiden suhteessa kaikki on vallan hyvin, hakisivat vastauksia netistä?

        Kuten jo tuolla sanoin, TIEDÄN että tänne Suomeen on ajautunut melko paljon tuota onnea onkivaa paskasakkia, mutta tuo ylempi teksti ("Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan") on mielestäni jo melkoisen rankka yleistys.

        Suomessa on paljon muitakin afrikkalaisia, kuin ainoastaan vaan noita rannalta mukaan poimittuja gigoloja. On esim. opiskelijoita ja niitä, jotka ovat OIKEASTI tulleet tänne töihin. Tunnen kaksi afrikkalaista miestä, toinen Nigeriasta, toinen Kamerunista, jotka ovat tulleet tänne opiskelemaan, suorittaneet koulunsa ja jonka jälkeen heille on tarjottu töitä opettajana suomalaisesta AMKsta.

        Eli näille afrikkalaisille asiantuntijoille on tarjottu töitä kulttuurienvälisen vuorovaikutuksen tai etnisyyden, rasismin ja toiseuden kohtaamisen kursseilla.

        Tuo oli toki kärjistys, mutta jokseenkin tuollaisia tuntemieni akateemisten afrikkalaisten toimenkuvat ovat. Kiintiöliturgiaa ja fraaseja erittäin kauniin ja vetoavan nimikkeen alla, mutta opetuksen todellinen sisältö on yhtä tyhjän kanssa. Olennaista on se, että opettaja on Afrikasta, koska maanosalla on monikulttuurisessa dogmassa vahva symboliarvo, sekä se, että AMK tämän opettajan kautta profiloituu kansainväliseksi ja monikulttuuriseksi.

        Se, että on opettajana AMK:ssa, ei ole sitä paitsi tae yhtään mistään. Pahimpia, ellei pahin tuntemani afrikkalaistapaus kuuluu juuri tähän ryhmään - opiskeli Suomessa ja pääsi sen jälkeen pitämään hömppäkursseja ko. kouluun. Se ahdinko, johon hän pettämisellään ja valehtelullaan ajoi vaimonsa, peittoaa monet tällä palstalla kerrotut kokemukset. Tarinaan liittyy vielä HIV, mutta se on liian surullinen puoli täällä kerrottavaksi.

        Toinen tuntemani AMK-opettaja (en mainitse hänenkään kohdallaan kotimaata, koska hänet voisi olla helppo tunnistaa) on patologinen pettäjä ja sivusuhteiden kerääjä, vaikka on jopa mediassa päässyt esiintymään omistautuneena perheenisänä. Oma afrikkalainen exäni, joka on suorittanut maisterin tutkinnon Suomessa, ei ole ammatissaan päässyt niin pitkälle kuin itse kuvitteli. Hän pystyy peittämään todellisen luonteensa jonkin aikaa, mutta aggressiivisuus, riidanhalu ja täydellinen moraalin puute pääsevät ennen pitkää näkyviin.

        Listaa voisi jatkaa, mutta en halua ajatella noita asioita enemmän kuin on pakko. Entisessä työssäni jouduin niiden kanssa tekemisiin aivan tarpeeksi. "AMK-opettajana toimiminen" on kuitenkin argumenttina niin epätoivoinen, että halusin tarttua siihen.


      • good morning naija!
        313-x kirjoitti:

        Eli näille afrikkalaisille asiantuntijoille on tarjottu töitä kulttuurienvälisen vuorovaikutuksen tai etnisyyden, rasismin ja toiseuden kohtaamisen kursseilla.

        Tuo oli toki kärjistys, mutta jokseenkin tuollaisia tuntemieni akateemisten afrikkalaisten toimenkuvat ovat. Kiintiöliturgiaa ja fraaseja erittäin kauniin ja vetoavan nimikkeen alla, mutta opetuksen todellinen sisältö on yhtä tyhjän kanssa. Olennaista on se, että opettaja on Afrikasta, koska maanosalla on monikulttuurisessa dogmassa vahva symboliarvo, sekä se, että AMK tämän opettajan kautta profiloituu kansainväliseksi ja monikulttuuriseksi.

        Se, että on opettajana AMK:ssa, ei ole sitä paitsi tae yhtään mistään. Pahimpia, ellei pahin tuntemani afrikkalaistapaus kuuluu juuri tähän ryhmään - opiskeli Suomessa ja pääsi sen jälkeen pitämään hömppäkursseja ko. kouluun. Se ahdinko, johon hän pettämisellään ja valehtelullaan ajoi vaimonsa, peittoaa monet tällä palstalla kerrotut kokemukset. Tarinaan liittyy vielä HIV, mutta se on liian surullinen puoli täällä kerrottavaksi.

        Toinen tuntemani AMK-opettaja (en mainitse hänenkään kohdallaan kotimaata, koska hänet voisi olla helppo tunnistaa) on patologinen pettäjä ja sivusuhteiden kerääjä, vaikka on jopa mediassa päässyt esiintymään omistautuneena perheenisänä. Oma afrikkalainen exäni, joka on suorittanut maisterin tutkinnon Suomessa, ei ole ammatissaan päässyt niin pitkälle kuin itse kuvitteli. Hän pystyy peittämään todellisen luonteensa jonkin aikaa, mutta aggressiivisuus, riidanhalu ja täydellinen moraalin puute pääsevät ennen pitkää näkyviin.

        Listaa voisi jatkaa, mutta en halua ajatella noita asioita enemmän kuin on pakko. Entisessä työssäni jouduin niiden kanssa tekemisiin aivan tarpeeksi. "AMK-opettajana toimiminen" on kuitenkin argumenttina niin epätoivoinen, että halusin tarttua siihen.

        Heti olin tunnistavinani yhden mainitsemistasi :/
        Tuosta amk-opettajuudesta sen verran, että minuakin on pyydetty opettajaksi yhteen amk:uun, eikä minulla todellakaan ole opettajan pätevyyttä. Amk-opettajuus on meriittinä yhtä tyhjän kanssa, ellet satu olemaan oikeasti pätevä, oikeiden aineiden opettaja. Englannin kielisiin opinto-ohjelmiin otetaan opettajiksi KETÄ TAHANSA, koska englannin kielellä opettamaan kykeneviä suomalaisia on kuitenkin hyvin vähän.


      • 13
        12+3 kirjoitti:

        Olen nyt lukenut tätä palstaa jonkin aikaa ja ollut kommentoimatta, mutta tähän kirjoitukseen on pakko vastata.

        Nigeria ja Gambia eivät ole yhtä kuin Afrikka. Afrikassa on 50 muutakin maata. Tunnen paljon afrikkalaisia miehiä, nigerialaisia, sambialaisia, gambialaisia, tansianialaisia, senegalilaisia jne, jne. Tähän ryhmään mahtuu paljon variaatioita vaimon hakkaajista unelma vävyihin. Valitettavasti tänne palstalle ovat kerääntyneet juuri näiden pohjasakkaa edustavien eksät ja nyksät. Miksi? Koska siinä vaiheessa kun omasta päästä on kaikki järkiselitykset miehen käyttäytymiselle loppuneet, sitä haetaan täältä. Toivotaan, että vastaukseksi saadaan rohkaisevia vastauksia, "älä huoli, se kuuluu kulttuuriin". Miksi ne, joiden suhteessa kaikki on vallan hyvin, hakisivat vastauksia netistä?

        Kuten jo tuolla sanoin, TIEDÄN että tänne Suomeen on ajautunut melko paljon tuota onnea onkivaa paskasakkia, mutta tuo ylempi teksti ("Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan") on mielestäni jo melkoisen rankka yleistys.

        Suomessa on paljon muitakin afrikkalaisia, kuin ainoastaan vaan noita rannalta mukaan poimittuja gigoloja. On esim. opiskelijoita ja niitä, jotka ovat OIKEASTI tulleet tänne töihin. Tunnen kaksi afrikkalaista miestä, toinen Nigeriasta, toinen Kamerunista, jotka ovat tulleet tänne opiskelemaan, suorittaneet koulunsa ja jonka jälkeen heille on tarjottu töitä opettajana suomalaisesta AMKsta.

        Mitä mieltä sinä olet, noin yleistäen, afrikkalaisen kulttuurin ja suomalaisen kulttuurin eroista parisuhteen saralla? Onko niitä? Olen saanut sen kuvan, että Afrikassa vallitsee hyvin perinteinen "miesten kulttuuri". Siis esim. nainen tekee kotityöt ja mies on selkeästi perheen johtaja. Samoin että esim. parisuhdeuskollisuus on ihanteena hyvinkin ohuella kulttuurisella pohjalla. Siis miesten osalta. Naisten oikeudet ylimalkaan ovat ko. mantereella ilmeisesti, noin lievästi sanottuna, vähän niin ja näin. Hurjalta ovat kuulostaneet myös uutiset raiskauksien yleisyydestä. Kai tämä liittyy osaltaan yleiseen kurjuuteen ja että siellä ollaan vielä kovasti takapajulla lähes kaikessa. Afrikka on manner, joten kaikenllaista tietysti löytyy. Mutta emme voi unohtaa sitäkään, että Afrikka on köyhyyden, sotien, nälän manner. Kehitysmaiden manner.


      • keiki
        13+14 kirjoitti:

        Tällä palstalla on ikävä kyllä kovin vähän ihan täysipäistä väkeä. Harmi, koska sinänsä monikulttuurisista suhteista puhuminen asiallisesti olisi mielenkiintoista. Ainakin niille, jotka todella elävät sellaisessa suhteessa.

        Olisi todella mielenkiintoista puhua näistä asioista asiallisesti. :) Eipä ole suhde Afrikkalaisen kanssa sen helpompaa tai vaikeampaa kun suomalaisenkaan miehen kanssa.
        Valitettavasti monet eivät tiedä että Afrikkalaiset ovat eri maista.


      • ei jaksa.
        keiki kirjoitti:

        Olisi todella mielenkiintoista puhua näistä asioista asiallisesti. :) Eipä ole suhde Afrikkalaisen kanssa sen helpompaa tai vaikeampaa kun suomalaisenkaan miehen kanssa.
        Valitettavasti monet eivät tiedä että Afrikkalaiset ovat eri maista.

        sanoppas muuta :)

        itse en esimerkiksi tunne ketään muuta naista joka tapailisi/olisi naimisissa miehen kanssa, joka tulee samasta maasta kuin omani. Mutta tällä palstalla ei todellakaan tee mieli kertoa mistään, koska ei täällä koskaan saa asiallista keskustelua aikaseksi, enkä jaksa lukea noita provoja enää kun kokoajan vaan toistelevat vain samaa.


      • 16
        ei jaksa. kirjoitti:

        sanoppas muuta :)

        itse en esimerkiksi tunne ketään muuta naista joka tapailisi/olisi naimisissa miehen kanssa, joka tulee samasta maasta kuin omani. Mutta tällä palstalla ei todellakaan tee mieli kertoa mistään, koska ei täällä koskaan saa asiallista keskustelua aikaseksi, enkä jaksa lukea noita provoja enää kun kokoajan vaan toistelevat vain samaa.

        Pitäisi siis perustaa oma suljettu palsta...
        Välillä tulee sellainen tunne, ettei suomalainen pysty asialliseen keskusteluun. Ei ainakaan silloin, kun on puhe ulkomaalaisista, maahanmuuttajista tai monikulttuurisista suhteista. Nykyinen poliittinen ilmapiiri ruokkii rasismia ja vihaa ja Suomi eristäytyy yhä enemmän muusta maailmasta.


      • SUsi
        12+3 kirjoitti:

        Olen nyt lukenut tätä palstaa jonkin aikaa ja ollut kommentoimatta, mutta tähän kirjoitukseen on pakko vastata.

        Nigeria ja Gambia eivät ole yhtä kuin Afrikka. Afrikassa on 50 muutakin maata. Tunnen paljon afrikkalaisia miehiä, nigerialaisia, sambialaisia, gambialaisia, tansianialaisia, senegalilaisia jne, jne. Tähän ryhmään mahtuu paljon variaatioita vaimon hakkaajista unelma vävyihin. Valitettavasti tänne palstalle ovat kerääntyneet juuri näiden pohjasakkaa edustavien eksät ja nyksät. Miksi? Koska siinä vaiheessa kun omasta päästä on kaikki järkiselitykset miehen käyttäytymiselle loppuneet, sitä haetaan täältä. Toivotaan, että vastaukseksi saadaan rohkaisevia vastauksia, "älä huoli, se kuuluu kulttuuriin". Miksi ne, joiden suhteessa kaikki on vallan hyvin, hakisivat vastauksia netistä?

        Kuten jo tuolla sanoin, TIEDÄN että tänne Suomeen on ajautunut melko paljon tuota onnea onkivaa paskasakkia, mutta tuo ylempi teksti ("Joo sama täällä, AIDS pelottaa. Muutenhan ne ovat tosi rehellisiä, tasa-arvoon uskovia, ahkeria ja ennen kaikkea älykkäitä. Ei Afrikkakaan olisi yhtä hyvinvoiva maanosa, ellei näin olisi. Unohtakaa suomijurpot, luottaakaa edistyksellisiin afrikkalaismiehiin, jotka tietävät, kuinka naista kohdellaan. Joskus jopa useampaa samaan aikaan") on mielestäni jo melkoisen rankka yleistys.

        Suomessa on paljon muitakin afrikkalaisia, kuin ainoastaan vaan noita rannalta mukaan poimittuja gigoloja. On esim. opiskelijoita ja niitä, jotka ovat OIKEASTI tulleet tänne töihin. Tunnen kaksi afrikkalaista miestä, toinen Nigeriasta, toinen Kamerunista, jotka ovat tulleet tänne opiskelemaan, suorittaneet koulunsa ja jonka jälkeen heille on tarjottu töitä opettajana suomalaisesta AMKsta.

        Jess! Asiaa ! Eivät kaikki tummat miehet ole gigoloita , naistenhakkaajia ja hyväksikäyttäjiä !
        moni tod. tulee tänne opiskelemaan ja etsimään parempaa tulevaisuutta täältä fucking rasistisesta suomesta !!!!!! Herätkää ! mitenkäs nämä kaikki venakot ja eesti neidot???????!!!!!!!!!!???????


      • Susi
        13+14 kirjoitti:

        Tällä palstalla on ikävä kyllä kovin vähän ihan täysipäistä väkeä. Harmi, koska sinänsä monikulttuurisista suhteista puhuminen asiallisesti olisi mielenkiintoista. Ainakin niille, jotka todella elävät sellaisessa suhteessa.

        Aivan ! Miksi lähes kaikista tai hyvin monesta kirjoituksesta paistaa kateus ja heikko itsetunto ?!


      • fucking fuck
        SUsi kirjoitti:

        Jess! Asiaa ! Eivät kaikki tummat miehet ole gigoloita , naistenhakkaajia ja hyväksikäyttäjiä !
        moni tod. tulee tänne opiskelemaan ja etsimään parempaa tulevaisuutta täältä fucking rasistisesta suomesta !!!!!! Herätkää ! mitenkäs nämä kaikki venakot ja eesti neidot???????!!!!!!!!!!???????

        Olen ihan samaa mieltä kanssasis siitä, että kuka tarvii mitään fucking pilkkuja tai pisteitä. Onhan olemassa huuto- ja kysymysmerkit. Niitä voi laittaa vielä monta peräkkäin, jos on niinku jotai tosi painokasta asiaa tai sillai. Esim näin: ???????????!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        "Herätkää ! "

        No en siis tod. herää kello 3.45. Haloo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sehän on niinku jotain fucking aamuyötä.


      • 17+2
        SUsi kirjoitti:

        Jess! Asiaa ! Eivät kaikki tummat miehet ole gigoloita , naistenhakkaajia ja hyväksikäyttäjiä !
        moni tod. tulee tänne opiskelemaan ja etsimään parempaa tulevaisuutta täältä fucking rasistisesta suomesta !!!!!! Herätkää ! mitenkäs nämä kaikki venakot ja eesti neidot???????!!!!!!!!!!???????

        niin se oli minunkin ex olevinaan tuommonen "parempi" mies, opiskelemaan ja töihin tänne tullut, mutta kappas vaan sama meno sillä kun muillakin...


      • Taasnäitä
        16 kirjoitti:

        Pitäisi siis perustaa oma suljettu palsta...
        Välillä tulee sellainen tunne, ettei suomalainen pysty asialliseen keskusteluun. Ei ainakaan silloin, kun on puhe ulkomaalaisista, maahanmuuttajista tai monikulttuurisista suhteista. Nykyinen poliittinen ilmapiiri ruokkii rasismia ja vihaa ja Suomi eristäytyy yhä enemmän muusta maailmasta.

        Katso peiliin. Ethän sinä halua asiallista keskustelua, sitä täällä on yllin kyllin vaikka asioita joskus sanotaankin aika suoraan. Sinä haluat, että joku olisi kanssasi samaa mieltä, ja oma tilanteesi on niin naurettava ettei sellaisia ihmisiä löydy tältä palstalta eikä mistään.

        Kaikkea hyvää ja pusihali.


    • 166

      Täällä roikkuu varmaan niitä naisia joiden avioliitto afrikkalaisen kanssa on mennyt päin per**ttä, joten he ovat katkeria, ja kateellisia. Eivät soisi onnea kenellekään jos on omat asiat huonosti. Tämähän on sitä perisuomalaista kateutta.

    • tumma tyttö

      Ikävä kyllä tuo vaimoille osoitettu viesti ei taida tavoittaa heitä, sillä suurimmalla osalla on afrikkalainen vaimo kotona odottamassa. Mukana varmaan muutama paperiavioliitossa roikkuva vielä. Joten se olisikin todellinen africa night jos nämä vaimot tulisi hienoissa asuissaan paikalle. Siinä suomitytöt jäisi ihmettelemään ettei tämä näin pitänyt mennä.

      • 12132213

        Joo, on se vähän kummallinen "african night", kun osanottajat ovat lähinnä afrikkalaisia miehiä ja suomalaisia naisia. Sitäkö se kulttuurinen vuorovaikutus ja monikulttuurisuus onkin? Tai no, sitähän fyysistä "vuorovaikutustahan" se tietysti on ollut kautta historian, mutta ehkä tämä paritteluun tähtäävä monikulttuurisuus ei kuitenkaan ole se kiiltokuva, jota halutaan esitellä, kun juhlapuhutaan monikulttuurisuudesta.


    • Ihmettelen suuresti

      Afrikkalaiset naiset ovat Yleensä aika seksuaalisen näköisiä kauniita naisia.Siinä jäisi todellakin tavallinen Suomi Pirkko toiselle sijalle.

      En ymmärrä yhtä asiaa,miten komeat arabi miehet tai jopa nämä afrikkalaiset miehet koskevat Suomi naiseen,ottaen huomioon,että monet näistä miehistä ovat sellaisista maista lähtöisin joissa heidän naisensa ovat kuuluja kauneudestaan.
      ja sitten joku naapurin tytön näköinen valkohipiäinen haamu kävelee rinnalla.Voi hyvät hyssykät.

    • suomalainen haamu

      Kyllä se vaan helposti näin menee... jos afrikkalaisella on vaimo, hän odottaa naisen pysyvän kotona keittiössä ja hoitamassa lapsia, mies saa mennä niin paljon kun huvittaa, mutta on aika vaikea heidän hyväksyä sitä, että naisellakin on jotakin menoja, lasten hoidosta puhumattakaan. Afrikkalainen nainen on heille aina se oikea vaimo, ei se suomalainen haamu.

    • just a su9omijuntti

      Tuota onko siellä yhtään tummia naisia..ajattelin lähinnä, kannattaako suomimiehen mennä paikalle vonkhaamaan. Kertokaa, tasapuolisuuden nimissä minäkin haluaisin lähteä bailaamaan afrikan naisten kanssa.

    • oijjoi1

      Käymme silloin tällöin afrikkalaisen mieheni kanssa yhdessä noissa african night -bileissä tanssimassa ja tapaamassa tuttujamme (niin suomalaisia kuin afrikkalaisiakin). Joka kerta silmät pyörylällä ihmettelen sitä valasarmeijaa joka siellä pyörii: tanssilattian vierellä notkuu valtavan kokoisia suominaisia odottamassa ottajaansa.. millään muulla klubilla en ole tavannut noin paljon rantautuneita valaita. Mietin aina samaa; kysyntä ja tarjonta = oleskeluluvan tarve ja miehenkaipuu kohtaavat. Oi mikä elämä!

      • törk, törk

        Voi hitto miten törkee viesti. Oletkos itse jokin vammainen (mies) kun pitää noin avautua. Ei sulla mitään afrikkalaista miestä ole, olet lääkityksen ja holhouksen alaisena ja et koskaan pysty kotasi lähtemään ilman apua.


    • Tuna 250g

      Ai hitsi, tää olikin kauheen vanha alotus. Haluisin mennä, onks tänään kuitenkin bileet? Jos en pääse niin kertokaa milasta siellä oli ku en oo ollu koskaan.

    • Vuosikausi

      Aika tuore viestiketju, ja aloitus..
      Huomenna sitä ja tätä... Vuodelta saha ja kirves.

    • mustamies1

      onko suomessa rasismia?

    • AhMikaPimeys

      LOL! No kuka teistä leideistä on niin harhainen että edes kuvittelee suomalaisämmän kelpaavan muuhun kuin elättäjäksi?

      • Ihanaaollaelättäjä

        Aika monet suomalaiset naiset ovat elättäjinä ulkomaalaisille miehilleen eli asiat ovat kääntyneet ylösalaisin. Tunnen muutamia suomalaisia naisia, joilla kaikki kortit hallussa; on rahaa ja asuntoasiat kunnossa. No, mikä siinä sitten on ottaessa ulkomaan eläjän kumppanikseen.

        Minä olen varakas nainen ja voin ottaa jonkun kivan miehen huollettavakseni tähän samaan huusholliin. Minä kelpaan elättäjäksi jollekin sellaiselle, joka tarvitsee turvaa ja asuntoa. Se ei ole sinulta pois.


      • Näinonnäky

        Aivan ja parempi apua tarvitseva ulkomaan eläjä autettavana kuin suomalainen pummi tai siivestäjä.Kivaa on kyllä vaikea löytää.


    • YÄKK

      Saatana ,en huolisi hinnasta enkä edes taivaspaikasta ,mustaa kummitusta ,enkä ihkua
      arapimusua takapihan tallaajaksi ,vaikka olisi miljoonat piirongissa.Tuollaiset julmurit
      eivät kuulu pohjoismaiden taivaan alle,eikä ihraakkojen hameitten helmoihin.
      Marjaanat painukoot Afrikan pimeyteen ihannoimisiensa kummitustensa kanssa,eikä
      takaisin paluuta.

      • hyviämiehiä

        Minä huolisin, suomalaisissa miehissä niin paljon henkisesti sairaita ettei niitä jaksa katsella pirukaan. Siis mieluummin kunnollinen arabimies kuin mielenterveysongelmista kärsivä ja pahassa tapauksessa juoppo ja laiska suomalaismies.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe