Michael Jackson

Kolkka

olikohan michael jacksonillakin aspergerin oireyhtymä?

21

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Eiköhän se ole itsestäänselvyys ettei ollut.
      Vai tiedätkö yhtään assia joka olisi hyvä laulamaan ja vielä parempi tanssimaan? En minäkään.

      • ei välttämättä

        ei kyllä vaikuta mitenkään musikaalisuuteen eikä välttämättä tanssitaitoihinkaan, mutta ei se automaattisesti
        tarkoita, että Jacksonilla olisi ollut asperger.Monien kuuluisien säveltäjien kuten esim. Mozartin ja Beethovenin on kuitenkin arveltu olleen vähintäänkin asperger-piirteisiä.


      • ...
        ei välttämättä kirjoitti:

        ei kyllä vaikuta mitenkään musikaalisuuteen eikä välttämättä tanssitaitoihinkaan, mutta ei se automaattisesti
        tarkoita, että Jacksonilla olisi ollut asperger.Monien kuuluisien säveltäjien kuten esim. Mozartin ja Beethovenin on kuitenkin arveltu olleen vähintäänkin asperger-piirteisiä.

        Ei vaikuta?
        Motorinen kömpelyys on asseilla hyvin tavanomaista. Joku saattaa olla luonnostaan lahjakas ja päästä juuri ja juuri olla taviksen tasolla tanssimisessa, mutta se on täysin varmaa että yksikään assi ei yllä samaan kuin Jackson.


      • dfghjklpöä'
        ... kirjoitti:

        Ei vaikuta?
        Motorinen kömpelyys on asseilla hyvin tavanomaista. Joku saattaa olla luonnostaan lahjakas ja päästä juuri ja juuri olla taviksen tasolla tanssimisessa, mutta se on täysin varmaa että yksikään assi ei yllä samaan kuin Jackson.

        Meidän suvussamme ei kukaan muu kyllä laula Ukko Nooaa yhtä taidokkaasti, kuin aspergerin syndrooman omaava serkkuni. Kyllä siinä saa hammasta purra kun tämä kultakurkku avaa suunsa, etteivät liikutuksen kyyneleet pääse valumaan pitkin poskipäitä.


      • abcdef
        dfghjklpöä' kirjoitti:

        Meidän suvussamme ei kukaan muu kyllä laula Ukko Nooaa yhtä taidokkaasti, kuin aspergerin syndrooman omaava serkkuni. Kyllä siinä saa hammasta purra kun tämä kultakurkku avaa suunsa, etteivät liikutuksen kyyneleet pääse valumaan pitkin poskipäitä.

        Aspergerit voi olla musikaalisesti hyvinkin lahjakkaita ja lauluääni todella hyvä. Meidän asperger poika on aina laulanut nuotilleen ja muutenkin on hyvä sävelkorva. Oppii nopeasti soittaman eri sottimia, mutta ei hänestä tanssiaksi ole. Saa tehdä todella paljon töitä ja ei varmaan siltikään aussi olisi ikinä huipputanssia. Ei ainakaan Michael veroinen.


      • no huh
        ... kirjoitti:

        Ei vaikuta?
        Motorinen kömpelyys on asseilla hyvin tavanomaista. Joku saattaa olla luonnostaan lahjakas ja päästä juuri ja juuri olla taviksen tasolla tanssimisessa, mutta se on täysin varmaa että yksikään assi ei yllä samaan kuin Jackson.

        Oletko todella sitä mieltä, että jos joku ominaisuus on asseilla usein tavallista heikompi, kukaan yksittäinen assi ei voi olla ko. ominaisuuden suhteen erityisen lahjakas? Ihmeellistä logiikkaa, en voi muuta sanoa...


      • yksilöitä...
        abcdef kirjoitti:

        Aspergerit voi olla musikaalisesti hyvinkin lahjakkaita ja lauluääni todella hyvä. Meidän asperger poika on aina laulanut nuotilleen ja muutenkin on hyvä sävelkorva. Oppii nopeasti soittaman eri sottimia, mutta ei hänestä tanssiaksi ole. Saa tehdä todella paljon töitä ja ei varmaan siltikään aussi olisi ikinä huipputanssia. Ei ainakaan Michael veroinen.

        ovat hyvinkin erilaisia ja myös as henkilö voi olla erittäin ketterä ja nopealiikkeinen. Tuossa linkissä on osa kuuluisista Asperger-henkilöistä. Mainittakoon että myös Elvis Presley oli as.


      • kuuluisia asseja

      • ei aina kömpelö
        ei välttämättä kirjoitti:

        ei kyllä vaikuta mitenkään musikaalisuuteen eikä välttämättä tanssitaitoihinkaan, mutta ei se automaattisesti
        tarkoita, että Jacksonilla olisi ollut asperger.Monien kuuluisien säveltäjien kuten esim. Mozartin ja Beethovenin on kuitenkin arveltu olleen vähintäänkin asperger-piirteisiä.

        aspergerista on yleensä se, että henkilö on myös motorisesti kömpelö, mutta näin ei aina käytännössä kuitenkaan ole eikä aspergeria voida edes diagnosoida pelkän kömpelyyden perusteella.


      • ei kömpelyyden takia
        abcdef kirjoitti:

        Aspergerit voi olla musikaalisesti hyvinkin lahjakkaita ja lauluääni todella hyvä. Meidän asperger poika on aina laulanut nuotilleen ja muutenkin on hyvä sävelkorva. Oppii nopeasti soittaman eri sottimia, mutta ei hänestä tanssiaksi ole. Saa tehdä todella paljon töitä ja ei varmaan siltikään aussi olisi ikinä huipputanssia. Ei ainakaan Michael veroinen.

        tiedät nimittäin aspergeria ei diagnosoida kömpelyyden perusteella ja maailmasta löytyy paljon ns. nenttejä (ei aspergereita) jotka ovat kömpelöitä eivätkä osaa tanssia.


      • assi kolmonen
        ei aina kömpelö kirjoitti:

        aspergerista on yleensä se, että henkilö on myös motorisesti kömpelö, mutta näin ei aina käytännössä kuitenkaan ole eikä aspergeria voida edes diagnosoida pelkän kömpelyyden perusteella.

        Monet assit tuovat julki ajatuksensa asioissa, joissa se ei olisi viisasta. Ruotsalainen asberger tyttö arveli, etteivät ne kuninkaalliset ihmisiä kummempia ole...käyvät väliin pytyllä ja sillai.
        Asiassa on vinhaa perää - onhan kuningas Carl Gusvavkin asperger.


      • corgi3456789
        assi kolmonen kirjoitti:

        Monet assit tuovat julki ajatuksensa asioissa, joissa se ei olisi viisasta. Ruotsalainen asberger tyttö arveli, etteivät ne kuninkaalliset ihmisiä kummempia ole...käyvät väliin pytyllä ja sillai.
        Asiassa on vinhaa perää - onhan kuningas Carl Gusvavkin asperger.

        ....syyttävät kunnianloukkauksesta jos niillä epäillään olevan asperger. ne semmoset mitkä noin tekee, ovat pikkuporvarillisia kermaperseitä joille ulkonäkö ja ulkoinen korrektius on tärkeintä. minusta semmoinen ihminen on pinnallinen ja typerä. ennen olin kokoomuslainen mutta nykyään olen kääntänyt kelkkani täysin politiikassa ja nykyään köyhä mutta rehellinen kommari on parempi kuin rikas ja pinnallinen, ylimielinenm porvari. pidän syvällisesti ajattelevista ja herkistä ja n.s massasta erottuvista ihmisistä. olen pettynyt rikkaisiin ihmisiin ja heidän pinnallisuuteensa ja ahneuteensa ja siihen kun ovat byrokraatteja joille yhteiskunta ja sen normit on kaikki kaikessa ja jotka luulevat olevansa muita parempia ja voivansa tuomita toisen ihmisen. semmoisista haluan pysyä jatkossa täysin erossa. miksi etsiä elämää kuolleiden joukosta?


      • corgi4456789
        corgi3456789 kirjoitti:

        ....syyttävät kunnianloukkauksesta jos niillä epäillään olevan asperger. ne semmoset mitkä noin tekee, ovat pikkuporvarillisia kermaperseitä joille ulkonäkö ja ulkoinen korrektius on tärkeintä. minusta semmoinen ihminen on pinnallinen ja typerä. ennen olin kokoomuslainen mutta nykyään olen kääntänyt kelkkani täysin politiikassa ja nykyään köyhä mutta rehellinen kommari on parempi kuin rikas ja pinnallinen, ylimielinenm porvari. pidän syvällisesti ajattelevista ja herkistä ja n.s massasta erottuvista ihmisistä. olen pettynyt rikkaisiin ihmisiin ja heidän pinnallisuuteensa ja ahneuteensa ja siihen kun ovat byrokraatteja joille yhteiskunta ja sen normit on kaikki kaikessa ja jotka luulevat olevansa muita parempia ja voivansa tuomita toisen ihmisen. semmoisista haluan pysyä jatkossa täysin erossa. miksi etsiä elämää kuolleiden joukosta?

        .....semmoiset eivät näe Aspergerin syndrooman positiivisia puolia vaan korostavat oireyhtymän negatiivista puolta. mielestäni kun aspergerista kerrotaan toisille esim työyhteisössä tai koulussa, pitäisi korostaa aspergerin positiivisia puolia. pahinta mitä voidaan tehdä on sanoa, että "hän on häirikkö. vaatikaa häneltä asiallista käytöstä ja huomautelkaa hänelle jos ei käyttäydy korrektisti". sellainen näyttää pinnallisen kermaperseporoporvarin mielestä hyvältä ratkaisulta mutta minun kohdalla moinen kohtelu on vain pahentanut häiriökäytöstä ja lisännyt mielenterveysongelmia. mutta olen huomannut että jos saan olla ihmisten joukossa jotka hyväksyvät minut ilman ehtoja tämmöisenäni niin käyttäydyn asiallisesti ja asiallinen käytös lähtee minusta itsestäni ilman että kukaan sitä erikseen vaatii. silloin tunnen kuuluvani yhteisöön ja noudatan sen normeja täysin ikätasoni tavoin ja jopa yli ikätasoni. tämä ei kaiketi ole erityisen tyypillistä Aspergereille? minun pääongelmana onkin lähinnä oppimisen ja mielenterveyden ongelmat. on olleet jo lapsesta saakka. ja asperger mulla on mut se on epätyypillinen ja vaikeaoireinen. siksi toisaalta ymmärrän hyvin sitäkin miksi minulle on vaikea antaa mitään hoitoa ja kuntoutusta kun en edes hyötynyt aspergeriin erikoistuneen psykoterapeutinkaan hoidosta. syy oli lähinnä se kun ymmärtääkseni hänen ihmiskäsitys poikkesi minun ihmiskäsityksestään rajusti.


      • kokeilu kannatti
        corgi4456789 kirjoitti:

        .....semmoiset eivät näe Aspergerin syndrooman positiivisia puolia vaan korostavat oireyhtymän negatiivista puolta. mielestäni kun aspergerista kerrotaan toisille esim työyhteisössä tai koulussa, pitäisi korostaa aspergerin positiivisia puolia. pahinta mitä voidaan tehdä on sanoa, että "hän on häirikkö. vaatikaa häneltä asiallista käytöstä ja huomautelkaa hänelle jos ei käyttäydy korrektisti". sellainen näyttää pinnallisen kermaperseporoporvarin mielestä hyvältä ratkaisulta mutta minun kohdalla moinen kohtelu on vain pahentanut häiriökäytöstä ja lisännyt mielenterveysongelmia. mutta olen huomannut että jos saan olla ihmisten joukossa jotka hyväksyvät minut ilman ehtoja tämmöisenäni niin käyttäydyn asiallisesti ja asiallinen käytös lähtee minusta itsestäni ilman että kukaan sitä erikseen vaatii. silloin tunnen kuuluvani yhteisöön ja noudatan sen normeja täysin ikätasoni tavoin ja jopa yli ikätasoni. tämä ei kaiketi ole erityisen tyypillistä Aspergereille? minun pääongelmana onkin lähinnä oppimisen ja mielenterveyden ongelmat. on olleet jo lapsesta saakka. ja asperger mulla on mut se on epätyypillinen ja vaikeaoireinen. siksi toisaalta ymmärrän hyvin sitäkin miksi minulle on vaikea antaa mitään hoitoa ja kuntoutusta kun en edes hyötynyt aspergeriin erikoistuneen psykoterapeutinkaan hoidosta. syy oli lähinnä se kun ymmärtääkseni hänen ihmiskäsitys poikkesi minun ihmiskäsityksestään rajusti.

        koheneeko olosi vitamiinilisillä ja omega 3 nauttimalla. Meillä nuori on nauttinut noita parisen vuotta olo seestynyt ja tasapainottunut normaaliksi. Siis monivitamiini tbl ja D-vitamiini tbl, suomessa ei ihminen saa d-vitamiinia tarpeeksi ja se vaikuttaa suuresti henkiseen tilaan., omega 3 kapseli joka päivä. Vaikutus ei tule heti mutta kannattaa kokeilla.


      • Tympääntynyt

        Väitätkö että vaikka olisi assi niin ei voisi olla hyvä laulaa ja tanssimaan?


    • pelmanni

      Autismikirjon ihmisellä on yleensä hyvä musiikintaju. Eräässä tutkimuksessa puhumattomista oli jopa 70 % absoluuttinen sävelkorva. Tehtiin pianotesti, jossa puhumattomat autistit, joilla oli absoluuttinen sävelkorva päihittivät ns neurotyypilliset, joilla myös oli absoluuttinnen sävelkorva.

    • nenäpäivä

      ja fixaantuneita kiinnostuksen kohteita joita Jacksonilla oli enemmän kuin tavallisella aspergerilla

    • asspossible

      Olen asperger-diagnosoitu ja hyvä tanssimaan. Minulla ei ole erityisiä puutteita muussa, kuin toiminnanohjauksessa: en saa aikaiseksi asioita. Luen tunteita ja ilmeitä muiden kasvoilta todella tarkasti, ymmärrän ja nautin sarkastisesta huumorista erittäin paljon. Ei asperger tarkoita kaikilla samaa.

    • Faktiotatorsky

      Jospa tuo puhkeaa kukkaansa niinkuin satisfyer. Se vain odottaa aikaansa vaalikentässään.

    • Breda

      Ainakin tämä sivusto sijoittaa Michael Jacksonin "mahdollisiin aspergereihin":
      http://www.asperger-syndrome.me.uk/people.htm

    • Primeministrywalk

      Moonwalk vie sinnepäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe