Varokaa huijausbanneria !

Petetyksi_Tullut

Banneri kehottaa osallistumaan kilpailuun, jossa voit voittaa IPadin vastaamalla oikein 4 kysymykseen kymmenestä: (älä vain osallistu!) http://www.celltt.com/64?ref=54
Älkää vastatko: vastauksen jälkeen pyydetään puhelinnumerosi, johon tulee tekstarina nelinumeroinen koodi, jolla pyydetään kirjautumaan sisään.
Sen tehtyäsi pyydetään lähettämään viisi tekstaria €uron kappalehintaan, jonka jälkeen olisit mukana IPad-arvonnassa.
Vaikka tässä vaiheessa poistuisitkin sivustolta, alkaa puhelimeesi tulla jatkuvalla syötöllä tekstiviestejä.
Puhelinoperaattori ilmoitti, että tekstiviesteistä maksavat sekä lähettäjä että niiden saaja 1 €uron per viesti.
Palvelua on vaikeaa peruuttaa, asiakaspalvelunumero on jatkuvasti (nauhoitetusti) muka ruuhkainen.
Operaattori ilmoitti numeron 17143 olevan maksullisen palvelunumeron, vaikka sen maksullisuudesta ei ollut missään vaiheessa mitään mainintaa kuin ei siitäkään, että vastaanotetut tekstiviestit olisivat saajalle maksullisia.
Tein asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon ja lähetin sähköpostia 'palveluntarjoajalle', Aspiro Mobile Finland Oy:lle joka toimii
Espoossa Sinikalliontiellä, missä on muitakin vanhoillislestadiolaistaustaisia huijarifirmoja.
Kyseessä on epäiltävästi Rikoslain 36§ yksilöity petoksen tunnusmerkistön täyttävä toiminta.

76

5155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

      Sama tilanne,tunnissa ehti tehdä 71.025 eur laskun ennenkuin selvivisi mistä on kyse ja chat stop viesti kahteen otteeseen laitettuna tehosi.Tänään yhteydessä Omaan teleoperaattoriin ja kyseisen palveluntuottajan 0975115021 numeroon,kuluttaja-asiamieheen,euroopan kuluttaja-asiamieheen,Aspiroon sähköisesti ja reklamaatiot tehty firmaan ja operaattorille (Saunalahti), nyt mietin kannattaisiko tehdä myös heti rikosilmoitus? Millään tavalla ei palvelua ole aktivoiutu kuin tiedossa olevalla puhnumerolla ja sähköpostiosoitteella.

      • KRP_Nykytaso_Mitäon

        Pyysin palveluntarjontaeston operaaattoriltani DNA:lta.
        Tein aamulla sp:n palveluntarjoajaan, joka väisti vastuunsa.
        Tein ilmoituksen myös kuluttajansuojavirastoon ja poliisille.
        Poistin toistasataa turhaa roskatekstiviestiä puhelimestani.
        KRP ilmoitti noin 15:15 soittaessani, että kyse on kuluttajansuojasta, ei poliisiasiasta

        Rikostorjunta näyttää olevan nykyisessä KRP:ssä unohduksissa: tämänlaatuinen, mahdollisesti javascriptillä generoitu tekstiviestipostitus laajenee toiseen potenssiin nopeasti, kaikki eivät ymmärrä huijausta zekata.
        Kyse on pahimmillaan sadoista tuhansista aiheetta ja oikeudettomasti laskutetuista palvelunumeromaksuista, jossa toiminta epäiltävästi kattanee petosrikoksen tunnusmerkistön.
        Sanokaapa se poliisille: niillä on se käsitys, että me kuluttajat olemme heideän alaisiaan ja armoillaan.

        Tartis tehdä jotain, iltalehdisto, MOT, A-talk, Tastulalle KRP:n päällikkö tenttiin rikostorjunnasta yleensä ?

        Mistähän minäkin olen veroja maksanut 41 vuotta ?


      • 24
        KRP_Nykytaso_Mitäon kirjoitti:

        Pyysin palveluntarjontaeston operaaattoriltani DNA:lta.
        Tein aamulla sp:n palveluntarjoajaan, joka väisti vastuunsa.
        Tein ilmoituksen myös kuluttajansuojavirastoon ja poliisille.
        Poistin toistasataa turhaa roskatekstiviestiä puhelimestani.
        KRP ilmoitti noin 15:15 soittaessani, että kyse on kuluttajansuojasta, ei poliisiasiasta

        Rikostorjunta näyttää olevan nykyisessä KRP:ssä unohduksissa: tämänlaatuinen, mahdollisesti javascriptillä generoitu tekstiviestipostitus laajenee toiseen potenssiin nopeasti, kaikki eivät ymmärrä huijausta zekata.
        Kyse on pahimmillaan sadoista tuhansista aiheetta ja oikeudettomasti laskutetuista palvelunumeromaksuista, jossa toiminta epäiltävästi kattanee petosrikoksen tunnusmerkistön.
        Sanokaapa se poliisille: niillä on se käsitys, että me kuluttajat olemme heideän alaisiaan ja armoillaan.

        Tartis tehdä jotain, iltalehdisto, MOT, A-talk, Tastulalle KRP:n päällikkö tenttiin rikostorjunnasta yleensä ?

        Mistähän minäkin olen veroja maksanut 41 vuotta ?

        [email protected] on nyt myös tietoinen asiasta,koska kyseessä on mahdollisesti Suomen rajojen ulkopuolinen yritys,kuluttaja-asiamies pystyy vaikuttamaan ilmeisesti vain kotimaisen teleoperaattorin osalta.


      • Tämä ei jää tähän
        24 kirjoitti:

        [email protected] on nyt myös tietoinen asiasta,koska kyseessä on mahdollisesti Suomen rajojen ulkopuolinen yritys,kuluttaja-asiamies pystyy vaikuttamaan ilmeisesti vain kotimaisen teleoperaattorin osalta.

        Noin 150 euron edestä tuli tekstiviestejä. Käykää kaikki sivuilla http://www.mapel.fi/. Tehkää ohjeiden mukaiset reklamaatiot sekä valitus. Operaattori kehoitti suoraan tekemään rikosilmoituksen.

        Operaattorilta sain tietää, että palvelun tarjoaa Aspiro Mobile Finlandiin. Puhelimessa ko. firmasta sanottiin, että asia ei kuulu heille, koska palvelun tarjoaa heidän Uusi-Seelantilainen partnerinsa. Tätä ilmoitusta operaattorikin kummeksui, koska Aspiro omistaa kyseisen palvelunumeron.

        Kyseinen chat2ppl on tavaramerkki, joka webistä löytyvien sivujen mukaan kuuluu PRIMAX TRADING LIMITEDille (New Zealand) sekä SIA "Lipron" (Latvia). Käyttäjätuesta vastaa Celltt, jonka sijaintia en pikaisella silmäilyllä löytänyt. Joka tapauksessa palvelin näyttäisi sijaitsevan Latviassa. Firman web-sivut ovat englannin lisäksi latviaksi, viroksi ja venäjäksi. Että tällaista "pyöritystä".

        http://www.encomer.com/about/Celltt-com/reviews_Celltt-com-website_Celltt.com.html

        Mielenkiintoisia nuo piikit palvelimen liikenteessä. Joulukuussa on kaikkein korkein piikki!


      • kanki_kekkonen
        Tämä ei jää tähän kirjoitti:

        Noin 150 euron edestä tuli tekstiviestejä. Käykää kaikki sivuilla http://www.mapel.fi/. Tehkää ohjeiden mukaiset reklamaatiot sekä valitus. Operaattori kehoitti suoraan tekemään rikosilmoituksen.

        Operaattorilta sain tietää, että palvelun tarjoaa Aspiro Mobile Finlandiin. Puhelimessa ko. firmasta sanottiin, että asia ei kuulu heille, koska palvelun tarjoaa heidän Uusi-Seelantilainen partnerinsa. Tätä ilmoitusta operaattorikin kummeksui, koska Aspiro omistaa kyseisen palvelunumeron.

        Kyseinen chat2ppl on tavaramerkki, joka webistä löytyvien sivujen mukaan kuuluu PRIMAX TRADING LIMITEDille (New Zealand) sekä SIA "Lipron" (Latvia). Käyttäjätuesta vastaa Celltt, jonka sijaintia en pikaisella silmäilyllä löytänyt. Joka tapauksessa palvelin näyttäisi sijaitsevan Latviassa. Firman web-sivut ovat englannin lisäksi latviaksi, viroksi ja venäjäksi. Että tällaista "pyöritystä".

        http://www.encomer.com/about/Celltt-com/reviews_Celltt-com-website_Celltt.com.html

        Mielenkiintoisia nuo piikit palvelimen liikenteessä. Joulukuussa on kaikkein korkein piikki!

        Tuo Aspiro on ruotsalainen pörssiyhtiö, tiedä sitten kuinka vanhoillislestadiolainen? :)

        Sen verran alaa ymmärtävänä tiedän, että he toimivat tässä tapauksessa tuon laskutusrajapinnan (tekstiviesti) tarjoajana, ja varsinainen laskutus tapahtuu suomalaisten operaattorien armollisella avustuksella Latviasta käsin.

        Yleensä näissä tapauksissa riittää reklamointi puhelimitse niin rahansa saa kyllä takaisin.


      • No chat!
        kanki_kekkonen kirjoitti:

        Tuo Aspiro on ruotsalainen pörssiyhtiö, tiedä sitten kuinka vanhoillislestadiolainen? :)

        Sen verran alaa ymmärtävänä tiedän, että he toimivat tässä tapauksessa tuon laskutusrajapinnan (tekstiviesti) tarjoajana, ja varsinainen laskutus tapahtuu suomalaisten operaattorien armollisella avustuksella Latviasta käsin.

        Yleensä näissä tapauksissa riittää reklamointi puhelimitse niin rahansa saa kyllä takaisin.

        Kuinkahan moni on liittynyt hyväuskoisuuttaan ja kuinka moni tietämättään? Arvontaan osallistuminenhan muuttuu kesken kaiken vaivihkaa chat-palveluun liittymiseksi.

        Koko chat2ppl-palvelua ei edes oikein näytä olevan olemassa: jos menee osoitteeseen http://www.chat2ppl.com, aukeaa iPhone-arvonta.

        Ilmeisesti jotain on kuitenkin tapahtunut: arvontasivuille on tullut lisää infoa siitä, että arvontaan liittyy maksullinen chat2ppl-palvelu. Arvonnan etusivulla ei asiasta edelleenkään mainita.


      • Yksi hölmö
        KRP_Nykytaso_Mitäon kirjoitti:

        Pyysin palveluntarjontaeston operaaattoriltani DNA:lta.
        Tein aamulla sp:n palveluntarjoajaan, joka väisti vastuunsa.
        Tein ilmoituksen myös kuluttajansuojavirastoon ja poliisille.
        Poistin toistasataa turhaa roskatekstiviestiä puhelimestani.
        KRP ilmoitti noin 15:15 soittaessani, että kyse on kuluttajansuojasta, ei poliisiasiasta

        Rikostorjunta näyttää olevan nykyisessä KRP:ssä unohduksissa: tämänlaatuinen, mahdollisesti javascriptillä generoitu tekstiviestipostitus laajenee toiseen potenssiin nopeasti, kaikki eivät ymmärrä huijausta zekata.
        Kyse on pahimmillaan sadoista tuhansista aiheetta ja oikeudettomasti laskutetuista palvelunumeromaksuista, jossa toiminta epäiltävästi kattanee petosrikoksen tunnusmerkistön.
        Sanokaapa se poliisille: niillä on se käsitys, että me kuluttajat olemme heideän alaisiaan ja armoillaan.

        Tartis tehdä jotain, iltalehdisto, MOT, A-talk, Tastulalle KRP:n päällikkö tenttiin rikostorjunnasta yleensä ?

        Mistähän minäkin olen veroja maksanut 41 vuotta ?

        Oma hölmöyshän se on, kun erehtyy tällaiseen.

        Eihän poliisilla riitä kiinnostusta tai resursseja tällaiseen. Heillä on niin paljon tärkeämpää tekemistä, kun täytyy maanteillä vahtia muutaman kilometrin ylinopeutta ajavia. Kyllä heillä on aikaa tulla vaikka kotipihalle kirjoittamaan sakkolappu pienestä liikennevahingosta. Tai jopa puhalluttamaan kotipihalle, kun oman auton takana ajaneet kaksi autoa kolaroivat keskenään. Oma n. 10 vuotta sitten tekemäni rikosilmoitus, varkaus ja heitteillejättö on edelleen selvittämättä.

        Olen kuitenkin tehnyt rikosilmoituksen tästä asiasta, saa nähdä, tapahtuuko mitään.


      • Yksi hölmö
        Yksi hölmö kirjoitti:

        Oma hölmöyshän se on, kun erehtyy tällaiseen.

        Eihän poliisilla riitä kiinnostusta tai resursseja tällaiseen. Heillä on niin paljon tärkeämpää tekemistä, kun täytyy maanteillä vahtia muutaman kilometrin ylinopeutta ajavia. Kyllä heillä on aikaa tulla vaikka kotipihalle kirjoittamaan sakkolappu pienestä liikennevahingosta. Tai jopa puhalluttamaan kotipihalle, kun oman auton takana ajaneet kaksi autoa kolaroivat keskenään. Oma n. 10 vuotta sitten tekemäni rikosilmoitus, varkaus ja heitteillejättö on edelleen selvittämättä.

        Olen kuitenkin tehnyt rikosilmoituksen tästä asiasta, saa nähdä, tapahtuuko mitään.

        Niinhän siinä kävi, kuten arvelin. Ei poliisia mokoma asia kiinnosta, vaan kertoivat , että muualla Suomessa tutkinta on lopetettu "aiheettomana".


      • No chat!
        Yksi hölmö kirjoitti:

        Niinhän siinä kävi, kuten arvelin. Ei poliisia mokoma asia kiinnosta, vaan kertoivat , että muualla Suomessa tutkinta on lopetettu "aiheettomana".

        Muistaakseni poliisi on ollut kiinnostunut, jos kadulla joku huijaa ihmisiä "rahanvaihtotempuilla". Aivan samanlaista huijaamista nämä netin palvelutkin ovat, paitsi virtuaalisia ja pyörivät paljon isommassa mittakaavassa.

        Koko kuvio sotii oikeustajua vastaan rankasti: Ensin henkilö joutuu huijatuksi. Sen jälkeen operaattori maksaa huijareille. Jos henkilö ei maksa operaattorille, on hän ainoa, joka joutuu edesvastuuseen.

        Kannattaisi sen kadulla huijaavan rahanvaihtajankin mennä hoitamaan bisneksensä operaattorien toimitiloihin. Silooin poliisi todennäköisesti katsoisi asiaa läpi sormien.


      • spotfiler
        KRP_Nykytaso_Mitäon kirjoitti:

        Pyysin palveluntarjontaeston operaaattoriltani DNA:lta.
        Tein aamulla sp:n palveluntarjoajaan, joka väisti vastuunsa.
        Tein ilmoituksen myös kuluttajansuojavirastoon ja poliisille.
        Poistin toistasataa turhaa roskatekstiviestiä puhelimestani.
        KRP ilmoitti noin 15:15 soittaessani, että kyse on kuluttajansuojasta, ei poliisiasiasta

        Rikostorjunta näyttää olevan nykyisessä KRP:ssä unohduksissa: tämänlaatuinen, mahdollisesti javascriptillä generoitu tekstiviestipostitus laajenee toiseen potenssiin nopeasti, kaikki eivät ymmärrä huijausta zekata.
        Kyse on pahimmillaan sadoista tuhansista aiheetta ja oikeudettomasti laskutetuista palvelunumeromaksuista, jossa toiminta epäiltävästi kattanee petosrikoksen tunnusmerkistön.
        Sanokaapa se poliisille: niillä on se käsitys, että me kuluttajat olemme heideän alaisiaan ja armoillaan.

        Tartis tehdä jotain, iltalehdisto, MOT, A-talk, Tastulalle KRP:n päällikkö tenttiin rikostorjunnasta yleensä ?

        Mistähän minäkin olen veroja maksanut 41 vuotta ?

        No niin. Tässä ollaan samassa keitossa, tuli 6.12. klo 14;22 - 15;31 välillä vain 111 kpl a` 1 euro, operaattorin palaute sama, eli kun maksaa laskun ei joudu luottokieltoon! Hups! Ei raha tässä ole mitään, vaan todella tuo korotus toiseen potenssiin, tässä tapauksessa 12.321 € operaattorin kassaan. Lisäksi kyselyt; löytyi samat jäljet, palvelin on wixawin.com New Celand, toinen on Primax Trading Ltd Kiina, Ningbo, jotka tiedot löytyvät heti Googlesta. Tässä ei auta KRP:t eikä rikosilmoitukset tai kanteet, vaan hurja julkipano esim. Facebook etc. jossa äkkiä löytyy muutama tuhatta "uhria" ryhmään, joka kerää kannattajia lisää ja painostaa maksattajat ruotuun. Lisäksi käy vaikkapa 7-lehti tms. joka tekee julkipanot asiasta, siitä se lähtee.
        Wixawin on saanut kiellot Ruotsissa ja Belgiassa, jossa on säädetty lait estämään tämäntapainen "bisnes".
        Suomessa tarvitaan varmaankin poliittisvaikutteinen painostus jotta Oikeusministeriön virkamiehet tai-naiset saavat aikaan seuraavan vuosikymmenen aikaan vastaavat lait Suomeen. Suosittelen suoraa toimintaa.


      • No chat!
        spotfiler kirjoitti:

        No niin. Tässä ollaan samassa keitossa, tuli 6.12. klo 14;22 - 15;31 välillä vain 111 kpl a` 1 euro, operaattorin palaute sama, eli kun maksaa laskun ei joudu luottokieltoon! Hups! Ei raha tässä ole mitään, vaan todella tuo korotus toiseen potenssiin, tässä tapauksessa 12.321 € operaattorin kassaan. Lisäksi kyselyt; löytyi samat jäljet, palvelin on wixawin.com New Celand, toinen on Primax Trading Ltd Kiina, Ningbo, jotka tiedot löytyvät heti Googlesta. Tässä ei auta KRP:t eikä rikosilmoitukset tai kanteet, vaan hurja julkipano esim. Facebook etc. jossa äkkiä löytyy muutama tuhatta "uhria" ryhmään, joka kerää kannattajia lisää ja painostaa maksattajat ruotuun. Lisäksi käy vaikkapa 7-lehti tms. joka tekee julkipanot asiasta, siitä se lähtee.
        Wixawin on saanut kiellot Ruotsissa ja Belgiassa, jossa on säädetty lait estämään tämäntapainen "bisnes".
        Suomessa tarvitaan varmaankin poliittisvaikutteinen painostus jotta Oikeusministeriön virkamiehet tai-naiset saavat aikaan seuraavan vuosikymmenen aikaan vastaavat lait Suomeen. Suosittelen suoraa toimintaa.

        Asiasta kannattaa kuulemma tehdä kuluttajariitailmoitus. Niin kauan kuin riita on käsittelyssä, ei perintätoimisto voi periä maksua.

        Poliisille voi tehdä nettiarvonnasta tutkintapyynnön. (Näin kommentoitiin poliisin taholta.).

        On varmasti järkevää tehdä kaikki mahdollinen, joka hankaloittaa tällaista toimintaa.

        Turha on myös hävetä, jos on langennut ansaan. Olen asiantuntijana analysoinut tuota arvontasivustoa tarkkaan. (en itse ole uhri, mutta asianomistaja kumminkin). Pahimmassa tapauksessa arvonta saattaa esim. aueta ponnahdusikkunaan, johon pienellä präntätty teksti ei välttämättä edes mahdu näkyviin.
        (jos joku halua tässä yhteydessä kirjoittaa mainosten estämisestä, kannattaa mennä samantien selittämään niistä vanhemmilleen ja isovanhemmilleen)


      • 2+15=17
        No chat! kirjoitti:

        Asiasta kannattaa kuulemma tehdä kuluttajariitailmoitus. Niin kauan kuin riita on käsittelyssä, ei perintätoimisto voi periä maksua.

        Poliisille voi tehdä nettiarvonnasta tutkintapyynnön. (Näin kommentoitiin poliisin taholta.).

        On varmasti järkevää tehdä kaikki mahdollinen, joka hankaloittaa tällaista toimintaa.

        Turha on myös hävetä, jos on langennut ansaan. Olen asiantuntijana analysoinut tuota arvontasivustoa tarkkaan. (en itse ole uhri, mutta asianomistaja kumminkin). Pahimmassa tapauksessa arvonta saattaa esim. aueta ponnahdusikkunaan, johon pienellä präntätty teksti ei välttämättä edes mahdu näkyviin.
        (jos joku halua tässä yhteydessä kirjoittaa mainosten estämisestä, kannattaa mennä samantien selittämään niistä vanhemmilleen ja isovanhemmilleen)

        Operaattoreilla ei näytä oleva mitään vastuuta rikollistoiminnan estämiseksi, syy on selvä, se on hyvä bisnes myös operaattoreille. Kun on vielä tommoset kansanedustajat ja hallitus joka ei halua puuttua mihinkään mikä hyödyttää heitä niinkuin myös harmaa talous.


    • Yksi hölmö lisää

      Nyt tämä sama huijaus on ilmestynyt ainakin sivulle customs.ru.

      • kusetus loppuu nyt

        Ehdotan ja näin
        käykin että pistetään päreeksi koko pulju,siihen löytyy eväät, perkele


      • rosvot kuriin
        kusetus loppuu nyt kirjoitti:

        Ehdotan ja näin
        käykin että pistetään päreeksi koko pulju,siihen löytyy eväät, perkele

        Rikosilmoitus on jo jätetty, tehkää muut samoin ,ei muuten pääse eroon jos sittenkään näistä roistofirmoista. muista että käytät järkeäsi eli älä koskaan anna puhnumeroasi kellekkään koska operaattori on myös rosvousjuonessa mukana hyötyäkseen tilanteesta I KNOW


      • huijattu
        rosvot kuriin kirjoitti:

        Rikosilmoitus on jo jätetty, tehkää muut samoin ,ei muuten pääse eroon jos sittenkään näistä roistofirmoista. muista että käytät järkeäsi eli älä koskaan anna puhnumeroasi kellekkään koska operaattori on myös rosvousjuonessa mukana hyötyäkseen tilanteesta I KNOW

        Kannattaa otta yhteyttä teleforumiin, jossa seurataan tämän tyyppisiä asioita. Minä siirsin 17143 numeron huijausviastien arvioinnin sinne. Ehdin myös kuvata muutamia kyseenalaisia mainoksia joita oli netissä. Missään tapauksessa kyse ei ole rehellisestä toiminnasta, vaan ovelasti viritetystä ansasta.


      • Aspiroon kyllästynyt
        huijattu kirjoitti:

        Kannattaa otta yhteyttä teleforumiin, jossa seurataan tämän tyyppisiä asioita. Minä siirsin 17143 numeron huijausviastien arvioinnin sinne. Ehdin myös kuvata muutamia kyseenalaisia mainoksia joita oli netissä. Missään tapauksessa kyse ei ole rehellisestä toiminnasta, vaan ovelasti viritetystä ansasta.

        Saivat huijattua minulta 127 euroa,vaikka keskeytin iPhone arvonna kyselyt hyvissä ajoin.Elisa ei tehnyt mitään ja Soitto tähän Huijarifirma Aspiroon ei tuottanut mitään tulosta.
        Elisa ilmoitti,että voitte tehdä kuluttajaviranomaisille valituksen,mutta he eivät voi puuttua asiaan.Elisa siis on mukana toteuttamassa rikollista tekstiviestihuijausta.
        Harjoitetaan siis rikollista toimintaa,eikä kukaan voi mitään!Jo on aikoihin menty!!!!
        Pitääköhän ottaa oman käden oikeus käyttöön?


      • Huijattu ja vihainen
        Aspiroon kyllästynyt kirjoitti:

        Saivat huijattua minulta 127 euroa,vaikka keskeytin iPhone arvonna kyselyt hyvissä ajoin.Elisa ei tehnyt mitään ja Soitto tähän Huijarifirma Aspiroon ei tuottanut mitään tulosta.
        Elisa ilmoitti,että voitte tehdä kuluttajaviranomaisille valituksen,mutta he eivät voi puuttua asiaan.Elisa siis on mukana toteuttamassa rikollista tekstiviestihuijausta.
        Harjoitetaan siis rikollista toimintaa,eikä kukaan voi mitään!Jo on aikoihin menty!!!!
        Pitääköhän ottaa oman käden oikeus käyttöön?

        Myös minut huijattiin antamaan numeroni kilpailun varjolla. Nyt kuitenkin viestejä alkoi tulla, vaikka en ole osallistunut mihinkään vastaavaan! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

        Mielestäni Kuluttajaviraston pitäisi alkaa ajamaan tätä asia omasta aloitteestaan, niin yleistä tämä tuntuu olevan. Tai pitäisi nostaa ryhmäkanne. Mutta miten?

        Lainsäätäjät pitää saada heräämään!


      • pötlö
        Huijattu ja vihainen kirjoitti:

        Myös minut huijattiin antamaan numeroni kilpailun varjolla. Nyt kuitenkin viestejä alkoi tulla, vaikka en ole osallistunut mihinkään vastaavaan! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

        Mielestäni Kuluttajaviraston pitäisi alkaa ajamaan tätä asia omasta aloitteestaan, niin yleistä tämä tuntuu olevan. Tai pitäisi nostaa ryhmäkanne. Mutta miten?

        Lainsäätäjät pitää saada heräämään!

        En ole tietääkseni hyväksynyt mitään palvelua mutta eilen tuli viesti CellTT:ltä jossa oli tietokilpailukysymys. En tietenkään vastannut kysymyksiin mutta ihmettelin miten ihmeessä olen joutunut jonkun CellTT:n listalle.

        Mihin numerooon minun on laitettava viesti jotta pääsisin eroon koko roskasta vai onko heti huomenna mentävä poliisille ja kuluttaja-asiamiehelle?


      • Kipeästi apuatavitse
        Huijattu ja vihainen kirjoitti:

        Myös minut huijattiin antamaan numeroni kilpailun varjolla. Nyt kuitenkin viestejä alkoi tulla, vaikka en ole osallistunut mihinkään vastaavaan! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

        Mielestäni Kuluttajaviraston pitäisi alkaa ajamaan tätä asia omasta aloitteestaan, niin yleistä tämä tuntuu olevan. Tai pitäisi nostaa ryhmäkanne. Mutta miten?

        Lainsäätäjät pitää saada heräämään!

        Tännekkin tulee näitä viestejä, esim. "Kanadassa iPhone käytetään jopa sairaaloissa". Oli 5€/viesti tullut laskua. Lähetettiin sinne TC STOP ja ilmoittivat että "tilaus lopetettu". No tänään tuli taas niitä viestejä. Ärsyttävää.

        Onko mahdollista estää oma.saunalahdesta tämä numero, eikä tulisi enään maksua?


      • Kipeästi apuatavitse
        Kipeästi apuatavitse kirjoitti:

        Tännekkin tulee näitä viestejä, esim. "Kanadassa iPhone käytetään jopa sairaaloissa". Oli 5€/viesti tullut laskua. Lähetettiin sinne TC STOP ja ilmoittivat että "tilaus lopetettu". No tänään tuli taas niitä viestejä. Ärsyttävää.

        Onko mahdollista estää oma.saunalahdesta tämä numero, eikä tulisi enään maksua?

        Joka päivä klo 14 tulee näitä vistejä! Apua kaivataan! TC STOP ei tehoa.


      • Kipeästi apuatarvits
        Kipeästi apuatavitse kirjoitti:

        Joka päivä klo 14 tulee näitä vistejä! Apua kaivataan! TC STOP ei tehoa.

        AUTTAA?!


      • Huijattu ja vihainen
        Kipeästi apuatarvits kirjoitti:

        AUTTAA?!

        Soitin Dna:lle ja pyysin laittamaan estot kaikkiin maksullisiin numeroihin. Toimii. Ihan sama jos ei enää pääse osallistumaan erinäisiin maksullisiin juttuihin, yks kerta huijausviestejä riitti, ainakin tälle erää. Dna:n asiakaspalvelu muuten väitti, että eivät saa mitään välitys- tai muutakaan maksua näistä viesteistä. Onko näin, kuka tietää, ja nyt pliis oikeasti tietoa?


      • J.P.H.
        Huijattu ja vihainen kirjoitti:

        Myös minut huijattiin antamaan numeroni kilpailun varjolla. Nyt kuitenkin viestejä alkoi tulla, vaikka en ole osallistunut mihinkään vastaavaan! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

        Mielestäni Kuluttajaviraston pitäisi alkaa ajamaan tätä asia omasta aloitteestaan, niin yleistä tämä tuntuu olevan. Tai pitäisi nostaa ryhmäkanne. Mutta miten?

        Lainsäätäjät pitää saada heräämään!

        Minulle kävi samoin. Kyllä mielestäni operaattorilla pitäisi olla tässä vastuu, että rikolliset eivät pääse huijaamaan. Minä en ole suostunut maksamaan operaattorille heidän välittämäänsä maksua. Kyllä vieulut saisi maksaa operaattori. Jos operaattori on mennyt maksamaan asiakkaan puolesta, niin kärsiköön siitä operaattori, eikä kuluttaja. Kuluttajansuojalaki on tehty myös tämänkaltaisia huijauksia estämään.


    • äåpio¨piäp

      Ei ole vittuakaan väliä mitä mainostajat lähettelee eikä joudu itse kuseen noiden kanssa

    • juttututtu

      Rahat kyllä saa takaisin kunhan painaa päälle. Eräässä ponnahdusikkunassa sanotaan vierailijan olevan 999. Katsoi sitä mihin vorokauden aikaan tahansa aina vaan 999. Otin siitä kuvan ja lähetin Tele Foorumiin, joka totesi jo sen olevan harhauttavaa ja epäsopivaa mainostamista. Heiltä saamani ohjeen mukaisesti toimin ja sain lupauksen laskun hyvittämisestä. Kysymyksessä oli numero 17143, jonka omistaa Aspiro Mobile Finland.

    • igor

      mitä nyt pitää tehdä jos olen käytänyt tämän palvelu

    • ElisaO

      Auttaako, jos sammuttaa puhelimen? Ei kai silloin voi tulla maksullisia viestejä???

      • Paskat housussa..

        Olinpa palikka, kun erehdyin vastaa kilpailuun ja antaa puhelinnumeron.
        Kyse laittomasta maksusta, kun en sitä vahvistanut puhelimella. Laki muuttunut tänä vuonna. Saa nähdä tuleeko 24 euron lasku. Puhelimeeni tehtiin palvelunumeroiden esto vähäksi aikaa, kun selvivät asiaa. Poliisia ei tällaiset kiinosta, kun pitää kytätä päriseekö se mopon tai moottoripyörän pakoputki..no totta hitossa se pärisee !

        Perua voi yrittää [email protected].. Kyse siis laittomasta toiminnasta.

        Viestin mukana tuli vielä Email: [email protected]


      • Paskat housussa..
        Paskat housussa.. kirjoitti:

        Olinpa palikka, kun erehdyin vastaa kilpailuun ja antaa puhelinnumeron.
        Kyse laittomasta maksusta, kun en sitä vahvistanut puhelimella. Laki muuttunut tänä vuonna. Saa nähdä tuleeko 24 euron lasku. Puhelimeeni tehtiin palvelunumeroiden esto vähäksi aikaa, kun selvivät asiaa. Poliisia ei tällaiset kiinosta, kun pitää kytätä päriseekö se mopon tai moottoripyörän pakoputki..no totta hitossa se pärisee !

        Perua voi yrittää [email protected].. Kyse siis laittomasta toiminnasta.

        Viestin mukana tuli vielä Email: [email protected]

        Niin se numero oli 173311..Lipron Ltd


      • Halogeeni
        Paskat housussa.. kirjoitti:

        Olinpa palikka, kun erehdyin vastaa kilpailuun ja antaa puhelinnumeron.
        Kyse laittomasta maksusta, kun en sitä vahvistanut puhelimella. Laki muuttunut tänä vuonna. Saa nähdä tuleeko 24 euron lasku. Puhelimeeni tehtiin palvelunumeroiden esto vähäksi aikaa, kun selvivät asiaa. Poliisia ei tällaiset kiinosta, kun pitää kytätä päriseekö se mopon tai moottoripyörän pakoputki..no totta hitossa se pärisee !

        Perua voi yrittää [email protected].. Kyse siis laittomasta toiminnasta.

        Viestin mukana tuli vielä Email: [email protected]

        Varmistit maksun syöttämällä pin tunnistuksen (Esim. AM OK) ja syötit sen verkkosivuille. Eli tämä tapahtuu helposti kuluttajan asiaa tajuamatta, jos on palikka kuten itse myönsit.


      • Sitä saa mitä tilaa
        Halogeeni kirjoitti:

        Varmistit maksun syöttämällä pin tunnistuksen (Esim. AM OK) ja syötit sen verkkosivuille. Eli tämä tapahtuu helposti kuluttajan asiaa tajuamatta, jos on palikka kuten itse myönsit.

        Operaattori väitti, että vahvistus pitää tehdä kännykällä. Laki muuttunut tänä vuonna. Ei kuulemma pitäisi riittää verkkosivuille laitettu koodi.. Tiedä häntä sit..
        Palveluntarjoajan osoitetiedot:
        SIA LiPrOn
        Deglava 61 k. 1 - 11
        LV-1036
        Riika
        Latvia
        Company reg number: 40103266252


      • ugulibuu
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Operaattori väitti, että vahvistus pitää tehdä kännykällä. Laki muuttunut tänä vuonna. Ei kuulemma pitäisi riittää verkkosivuille laitettu koodi.. Tiedä häntä sit..
        Palveluntarjoajan osoitetiedot:
        SIA LiPrOn
        Deglava 61 k. 1 - 11
        LV-1036
        Riika
        Latvia
        Company reg number: 40103266252

        Joo, kait tämä on palveluntarjoaja, mutta kyllä tämä ent. Aspiro Finland, nykyinen Boomi International on siinä mukana. Ainakin "ulkoistettuna asiakaspalvelijana". Toiminta on kieroa. Voivat sanoa, että vastuuyhtiö on Latviassa, ei meillä ole mitään osaa sen juttuihin. Kimpassahan ne toimii. Ei kukaan ala hyväntekeväisyyttään toimia kenenkään "ulkoistettuna asiakaspalveluna".


    • Yksi ystäväni ihmetteli huijausmainoksia. Hän löysi tämän mainoksen, josta puhuttiin ensimmäisessä kommentissa, ja ihan huvikseen vastasi kaikkiin kysymyksiin väärin. Oli aika typeriä kysymyksiä. :) Onneksi hän sulki ikkunan ennen henkilötietojen laittoa. Ei sattunut mitään.

    • Eli MITÄ NYT VOI TEHDÄ. Laskuja ilmeisesti alkaa tulla, vai???

      • Eli, jos annoin vain pun nroni, en muuta? En antanut nimeäni ym.


      • näin se menee
        annakatri kirjoitti:

        Eli, jos annoin vain pun nroni, en muuta? En antanut nimeäni ym.

        Joo, laskuja alkaa tulla. Se on valitettava totuus. Huijarifirma on homman takana josta operaattorit pesevät kätensä.


      • Eija-Anita

        Minun operaattorini laittoi puolestani eston viesteille numerosta 173311.
        Saunalahti
        Tuli 4x6 euron lasku viesteistä.
        Itse en edes muista, mutta todennäköisesti olen osallistunut johonkin arvontaan netissä. Tästä opin sen etten enään osallistu mihinkään kilpailuihin enkä anna tietojani.
        Eija


      • oulusta taas
        Eija-Anita kirjoitti:

        Minun operaattorini laittoi puolestani eston viesteille numerosta 173311.
        Saunalahti
        Tuli 4x6 euron lasku viesteistä.
        Itse en edes muista, mutta todennäköisesti olen osallistunut johonkin arvontaan netissä. Tästä opin sen etten enään osallistu mihinkään kilpailuihin enkä anna tietojani.
        Eija

        samasta numerosta tuli minullekin, mutta 6x4euroa, en millään edes jaksa muistaa että olisin mihinkään kilpailuun osallistunut. täytyy miettiä jatkotoimia.


    • Jos joskus kiinnostaa nähdä helposti näitä virus-mainoksia, mene sivulle beemp3.com jossa vain löytyy niitä paljon. Älä koskaan klikkaa.

      • Joltain kuulin että alkoi tulla ihmeellisiä laskuja tavaroista joita ei ollut tilannut. 900 euroo joutui maksamaan ennen kuin sai apua. Rikospoliisi ei auta 300 pienemmissä laskuissa.
        EIHÄN SILLOIN VOI TULLA PUHELIN-/TEKSTARILASKUJA, JOS ON SULKENUT PALVELUVIESTIT?????
        Kiitos vastaajille. Tämä on tosi pelottavaa. Pari päivää meni ihan paniikissa.


    • Saunalahden laskussa kuusi sekunnin välein lähetettyä neljän euron palvelutekstiviestiä. Palvelun välittäjä on LiPrOn ja numero 173311?? Eikä laskutettu SIM -kortti ole edes puhelimen sisällä.

      • 24e

        sain samanlaisen kuusi sekunnin välein, saunalahti ei voi mitään, pitää ottaa lähettäjään yhteyttä, eivät vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin


    • hetsotto

      Tämä Liettuassa sijaitseva Lipron jatkaa huijaamistaan edelleen numerolla 173311. Vaikka lasku näyttäisi menevän Aspiro Mobilelle, pesee Aspiro kätensä asiassa väittämällä, että numero on myyty celltt:ille, eli Lipronille. Lipronin asiakaspalvelu tarjoaa nettiosoitetta, joka muka väittää, että palvelun käyttö- ja maksutiedot ovat selvästi nähtävillä. Ovat sillä sivulla , johon haluavat ohjata todistaakseen asian, mutta olen ottanut kuvan näytöstä muuten samanlaiselta sivulta, mutta jossa näitä tietoja ei ole. Netissä on siis eri versioita sivustosta tilanteen mukaan. Ei ole rehellistä tämän lipronin toiminta.

      • Heikki0901

        No kyllähän Viestintäviraston sivuillakin on selvästi, että kyseinen numero on ollut Sia Lipronin omistuksessa 3.1.2012 alkaen. Olet kyllä aika valopää, jos viittaat johonkin toiseen firmaan kyseisessä asiassa. Tekstiviestipalveluista vastaavat aina ne jotka kulloinkin lyhytnumeron omistavat. Kyseinen numero on ollut aiemmin mm. Saunalahdenkin omistuksessa. Eli kyllä tuo Latvialainen firma vastaa tekemisistään, itse en operaattorilla töissä olevana ole saanut viitteitä mistään muusta. Toivottavasti tekevät lausunnoistasi tutkintapyynnön.


      • ottotseh
        Heikki0901 kirjoitti:

        No kyllähän Viestintäviraston sivuillakin on selvästi, että kyseinen numero on ollut Sia Lipronin omistuksessa 3.1.2012 alkaen. Olet kyllä aika valopää, jos viittaat johonkin toiseen firmaan kyseisessä asiassa. Tekstiviestipalveluista vastaavat aina ne jotka kulloinkin lyhytnumeron omistavat. Kyseinen numero on ollut aiemmin mm. Saunalahdenkin omistuksessa. Eli kyllä tuo Latvialainen firma vastaa tekemisistään, itse en operaattorilla töissä olevana ole saanut viitteitä mistään muusta. Toivottavasti tekevät lausunnoistasi tutkintapyynnön.

        Ainahan näitä sivuja voi muutella jäljestäpäin näyttämään siltä, että maksullisuus oli muka näkyvissä. Kuitenkin sain kuvatuksi sivun, jonka laitoin Latvialaisten putiikkiin, jossa luvataan: "Saa testin tulos ja tilauksen varmistuskoodi ILMAISEKSI." Saas nähdä, millaisen tarinan nyt vääntävät. VAROKAA NUMEROA 173311 EDELLEEN.


    • tsehotto

      SiaLipron sanoi, että reklamaatiot täytyy osoittaa Celltt -putiikille. Eivät ole vastanneet. Mutta lukekaa Kuluttajaviraston sivulta uutinen, joka kertoo, että operaattorit ovat vastuussa maksujen välityksessä siitä, millaisia veloituksia välittävät. Joten huijarilaskujen välityksessä pitäisi tulla stoppi.

    • zaizii

      Näissä nuljakkeissa on se ongelma, että jos niiltä poistetaan huijauksessa käytetty lyhytnumero, ne hankkivat pian toisen ja jatkavat huijaustaan. Nykyään on huijattu numerolla 173311. Numero eri, huijaus sama. Numero on latvialaisella Lipron Ltd:llä, mutta epäilen vahvasti, että sillä on jokin suomalainen yhteys. Saas nähdä, mikä numero on seuraavana vuorossa huijausvälineenä...

    • vedästänenätty

      jep saunahti tietää tämän firman toiminnan mutta eivät tee mitään, pyytävät vain ottamaan yhteyttä kyseisiin huijareihin josta kuulema on luvattu palauttaa rahat.valehtelevat, on se kummaa SAUNALAHDEN TOIMINTAA? pitäisikö tehdä joukkoirtisanominen tästä yhtiöstä? saako saunalahti provikat kun kerran kaikki valittaa LIPRONIN HUIJAUKSESTA

      • Eliasson

        Minultakin onnistuivat tänään puijaamaan 4x6 € samalla tavalla kuin tuossa edellä pari muuta huijattua on kuvannut... Saunalahti on minunkin operaattorini - ja otan siihen yhteyttä...


    • Seppo

      Selasin telkku.com:sta youtube.com:iin niin aukes tämä "voit voittaa iphonen" tms popup. Sivu tehty youtuben näköiseksi, eikä mitään hintaa näkynyt.

      Menin krapulapäissäni lähettää aktivointiviestin. Heti pärähti puhelimeen 5 viestiä jotain lisäkyssäreitä ja viimeiseksi viesti, jossa hinta 24 euroa ja palvelun tuottajan nimi. En enää lähettänyt vastauksia, mutta saa nähdä millanen lasku tulee perässä.. Kyllä tässä vahvasti on kusetuksen makua ja aivan varmasti moni menee tähän halpaan.

      Eniten tässä häiritsee, että tämä mainos popup tuli Youtuben kautta ja popup oli Youtubemainen.

      Hyvin tiedän, että tälläiset pitää sulkea samantien, mutta tänään ei hälytyskellot soinu ajoissa..

    • Silmäpädi

      No kukan sen iPadin nyt sitten voitti?

    • Seppo

      Saunalahti muuten otti tähän kantaa ja poistivat nämä Lipronin aiheuttamat kulut laskustani, koska Lipronin palvelussa hintatietoja ei ollut.

      • sepetheuz

        Facebookissa sama Lipronin huijaus näkyy olevan vieläkin vaikka lähetin sinne ilmiannon. Sonera ei aikonut poistaa maksua. Ihmettelin miten tällaisen huijauksen jatkuminen voidaan estää jos operaattori ei pysty asiaan vaikuttamaan. Tämähän on rikollista toimintaa kun hintoja ei ilmoiteta (Facebook bannerissa) etukäteen vaan jälestäpäin. Onneksi kaikki viestit ovat tallessa ja niistä näkyy aika ja päiväys. Olen tehnyt Facebookiin ilmiannon ja samoin kuluttajavirastoon. Rikosilmoitus on sitten seuraava. Onko kukaan tehnyt lähiaikoina?Tällaiset huijarifirmat pitää saada ehdottamasti pois pelistä.


      • Kuluttaja hävisi
        sepetheuz kirjoitti:

        Facebookissa sama Lipronin huijaus näkyy olevan vieläkin vaikka lähetin sinne ilmiannon. Sonera ei aikonut poistaa maksua. Ihmettelin miten tällaisen huijauksen jatkuminen voidaan estää jos operaattori ei pysty asiaan vaikuttamaan. Tämähän on rikollista toimintaa kun hintoja ei ilmoiteta (Facebook bannerissa) etukäteen vaan jälestäpäin. Onneksi kaikki viestit ovat tallessa ja niistä näkyy aika ja päiväys. Olen tehnyt Facebookiin ilmiannon ja samoin kuluttajavirastoon. Rikosilmoitus on sitten seuraava. Onko kukaan tehnyt lähiaikoina?Tällaiset huijarifirmat pitää saada ehdottamasti pois pelistä.

        Tuo palvelu on todettu lailliseksi, hävisin oman oikeusjuttuni.


      • FAKT0JA
        Kuluttaja hävisi kirjoitti:

        Tuo palvelu on todettu lailliseksi, hävisin oman oikeusjuttuni.

        Kerroppa missä oikeudessa juttusi käsiteltiin? Olen ollut yhteydessä viranomaisiin sekä kuluttajavirastoon kyseisen celltt ja sitä pyörittävän Lipron Ltd yrityksen osalta, eikä yhtään tapausta ole viranomaisten mukaan käsitelty käräjäoikeudessa.
        Epäilenkin vahvasti, että olet kyseisen firman edusta joka yrittää ohjailla yleistä asennetta, että laittomasta palvelusta ei kannataisi tehdä valituksia.
        Operaattorinikin todennut palvelun laittomaksi ja alla on vaustaus jonka sain operaattorini edustajalta.
        "Tervehdys,
        Kiitokset viestistäsi ja palautteesta.
        Olemme saaneet tähän palveluun liittyviä asiakaspalautteita ja sen perusteella Elisa on sulkenut tämän numeron toiminnan jo aikaisemmin. Käsittelemme asiakkailta tulleet palautteet ja reklamaatiot ja olemme ohjeistaneet asiakastukemme hyvittämään kaikki epäselvät tapaukset tämän palvelun tarjoajan laskutukseen liittyen emmekä myöskään tulouta näitä varoja palveluntarjoajalle.
        On erittäin valitettavaa että tämän kaltaisia erittäin epäselviä palveluita tuotetaan. Saamamme asiakaspalautteen mukaan reagoimme näihin aina mahdollisimman pikaisesti.
        terveisin,
        Jari Hyvönen
        Elisa"

        Kyseinen palvelu ei missään nimessä siis täytä Suomen lain vaatimuksia ja valitukset siitä tulisi tehdä seuraaviin tahoihin. Mapel, Poliisi, Kuluttajavirasto sekä operaattori. Kun tarpeeksi moni asiasta valittaa saadaan asialle myös jotain tehtyä. Tosin näyttää, että Elisa on taas avannut 173311 numeron palvelu edellisen viestinsä jälkeen.
        Alla olevista linkeistä voitte nähdä yrityksen huijausmainokset, joihin on nyt jopa ilmestynyt alareunaan hintatiedot. Tosin tiedot jäävät piiloon viimeisellä tilaussivustolla.
        http://www.celltt.com/106?ref=102
        http://www.celltt.com/148?ref=102&pkey=kHZ45ZGB

        Palvelun voi aktivoida puhelimeen lähetyllä "Arvontakoodilla" kaikilla operaattoreilla paitsi Sonera joka näyttää vaativan tekstiviestin. Tänä vuonna tulleen säännöksen mukaan pelkkä koodin lisääminen internet sivustolle EI RIITÄ tilauksen vahvistukseksi. Voittokoodiviestissä ei myöskään ollut mitään hintatietoja eikä muita tietoja mitä kuluttajavirasto vaatii palveluntarjoajan toimittamaan tilaajalle ennen tilauksen laskutusta.
        Palvelu lähettää seuraavanlaisen tilausviestin ”Sinun arvontakoodisi on 1254. Syötä se sivustolle! Olet vastannut oikein 4/10 -40% kysymyksiä.”
        Olin yhteyssä kuluttajavirastoon ja pyysin heidän mielipidettään kyseisen tavan laillisuuteen aktivoida maksullinen palvelu. Kuluttajaviraston mukaan viesti ei missään nimessä täytä ehtoja, joilla makullinen palvelu voidaan toimittaa tilaajalle. Viestissä tulisi olla vähintää seuraavat asiat.
        - Tiedot palvelun hinnasta/laskutuksesta vähimmillään sekä suurimmillaan.
        - Palveluntarjoajan nimi ja yhteystiedot (puhelin)
        - Maksullisten tekstiviesti palveluiden tilaukseen ei riitä puhelinnumeron ja tilauskoodin lisääminen internet sivustolle. Tilaus on vahvistettava aina tekstiviestillä sen jälkeen kun yllä olevat tiedot toimitettu tilaajalle ennen aktivointia.

        Kyseinen Lipron/CellTT yritys on onnistunut myös avaamaan uuden 173002 numeron josta on jo uusi huijaus menossa. Alla tästä tiedot kaikille, jotka ovat jo joutuneet uudenkin palvelun huijaamiksi.

        http://www.thankyourewardz.com/158?ref=114&pkey=pT7hZt3GB&key=hfg8YFa

        Elisan/Saunalahden ja DN:n liittymiin
        Sivustolla pitää aluksi vastata muutamaan kysymykseen, jonka jälkeen kysytää puhelinnumero johon palvelu lähettää PIN koodin. PIN koodi viestissä ei ole mitään tietoa palvelun hinnasta. Kun PIN koodi on lisätty jakuu kysymysten kysele internet sivustolla. Jokaiseen kysymykseen vastaaminen internet sivustolla lähettää puhelimeen 2 € laskutusviestin. Sivusto onnistui huijaamalla tyhjentämään prepaid saldoni alle MINUUTISSA ja tämänkin jälkeen palvelu yritti vielä laskuttaa kokoajan lisää. Palvelussa ei ole mitään tietoa laskutuksen enimmäismäärästä, joten oletettavasti kyseinen huijaus voi tehdä rajattoman laskun huijatulle henkilölle.

        Soneran liittymiin
        Sivustolla pitää aluksi vastata muutamaan kysymykseen, jonka jälkeen kysytää puhelinnumero johon palvelu pyytää lähettää AM OK koodin. Ruutuun ilmestyy samaan aikaan ärsyttävä musiikki video minkä tarkoitus on ilmeisesti hämätä tilaajaa katsomasta numeroonsa tullutta ilmoitusviestiä palvelun maksullisuudesta. Mitään muuta tarkoitus ei typerällä kissa/musiikki videoilla voi olla. Palvelun hintatiedot mainoksessa on piilotettu mainoksen alaosaan, joten niitä ei näy ilman selaimen vierittämistä alas. Kun AM OK koodi on lähetty jakuu kysymysten kysele internet sivustolla. Jokaiseen kysymykseen vastaaminen internet sivustolla lähettää puhelimeen 2 € laskutusviestin. Palvelun kysymysten vataamisaika nopeutuu loppua kohti niin, että palvelusta ei ole mitään mahdollisuutta saavuttaa rahapalkintoja. Muutenkin on hyvin kyseenalaista onko tämän tapainen rahapeli sallittua Suomessa sillä kyseessä ei ole tieto/taito peli, koska vastauksen pystyy arvaamaan ilman oikeaa tietoa. Palvelulla ei ole Poliisin mukaan rahapelilupaa.


      • Julian92
        FAKT0JA kirjoitti:

        Kerroppa missä oikeudessa juttusi käsiteltiin? Olen ollut yhteydessä viranomaisiin sekä kuluttajavirastoon kyseisen celltt ja sitä pyörittävän Lipron Ltd yrityksen osalta, eikä yhtään tapausta ole viranomaisten mukaan käsitelty käräjäoikeudessa.
        Epäilenkin vahvasti, että olet kyseisen firman edusta joka yrittää ohjailla yleistä asennetta, että laittomasta palvelusta ei kannataisi tehdä valituksia.
        Operaattorinikin todennut palvelun laittomaksi ja alla on vaustaus jonka sain operaattorini edustajalta.
        "Tervehdys,
        Kiitokset viestistäsi ja palautteesta.
        Olemme saaneet tähän palveluun liittyviä asiakaspalautteita ja sen perusteella Elisa on sulkenut tämän numeron toiminnan jo aikaisemmin. Käsittelemme asiakkailta tulleet palautteet ja reklamaatiot ja olemme ohjeistaneet asiakastukemme hyvittämään kaikki epäselvät tapaukset tämän palvelun tarjoajan laskutukseen liittyen emmekä myöskään tulouta näitä varoja palveluntarjoajalle.
        On erittäin valitettavaa että tämän kaltaisia erittäin epäselviä palveluita tuotetaan. Saamamme asiakaspalautteen mukaan reagoimme näihin aina mahdollisimman pikaisesti.
        terveisin,
        Jari Hyvönen
        Elisa"

        Kyseinen palvelu ei missään nimessä siis täytä Suomen lain vaatimuksia ja valitukset siitä tulisi tehdä seuraaviin tahoihin. Mapel, Poliisi, Kuluttajavirasto sekä operaattori. Kun tarpeeksi moni asiasta valittaa saadaan asialle myös jotain tehtyä. Tosin näyttää, että Elisa on taas avannut 173311 numeron palvelu edellisen viestinsä jälkeen.
        Alla olevista linkeistä voitte nähdä yrityksen huijausmainokset, joihin on nyt jopa ilmestynyt alareunaan hintatiedot. Tosin tiedot jäävät piiloon viimeisellä tilaussivustolla.
        http://www.celltt.com/106?ref=102
        http://www.celltt.com/148?ref=102&pkey=kHZ45ZGB

        Palvelun voi aktivoida puhelimeen lähetyllä "Arvontakoodilla" kaikilla operaattoreilla paitsi Sonera joka näyttää vaativan tekstiviestin. Tänä vuonna tulleen säännöksen mukaan pelkkä koodin lisääminen internet sivustolle EI RIITÄ tilauksen vahvistukseksi. Voittokoodiviestissä ei myöskään ollut mitään hintatietoja eikä muita tietoja mitä kuluttajavirasto vaatii palveluntarjoajan toimittamaan tilaajalle ennen tilauksen laskutusta.
        Palvelu lähettää seuraavanlaisen tilausviestin ”Sinun arvontakoodisi on 1254. Syötä se sivustolle! Olet vastannut oikein 4/10 -40% kysymyksiä.”
        Olin yhteyssä kuluttajavirastoon ja pyysin heidän mielipidettään kyseisen tavan laillisuuteen aktivoida maksullinen palvelu. Kuluttajaviraston mukaan viesti ei missään nimessä täytä ehtoja, joilla makullinen palvelu voidaan toimittaa tilaajalle. Viestissä tulisi olla vähintää seuraavat asiat.
        - Tiedot palvelun hinnasta/laskutuksesta vähimmillään sekä suurimmillaan.
        - Palveluntarjoajan nimi ja yhteystiedot (puhelin)
        - Maksullisten tekstiviesti palveluiden tilaukseen ei riitä puhelinnumeron ja tilauskoodin lisääminen internet sivustolle. Tilaus on vahvistettava aina tekstiviestillä sen jälkeen kun yllä olevat tiedot toimitettu tilaajalle ennen aktivointia.

        Kyseinen Lipron/CellTT yritys on onnistunut myös avaamaan uuden 173002 numeron josta on jo uusi huijaus menossa. Alla tästä tiedot kaikille, jotka ovat jo joutuneet uudenkin palvelun huijaamiksi.

        http://www.thankyourewardz.com/158?ref=114&pkey=pT7hZt3GB&key=hfg8YFa

        Elisan/Saunalahden ja DN:n liittymiin
        Sivustolla pitää aluksi vastata muutamaan kysymykseen, jonka jälkeen kysytää puhelinnumero johon palvelu lähettää PIN koodin. PIN koodi viestissä ei ole mitään tietoa palvelun hinnasta. Kun PIN koodi on lisätty jakuu kysymysten kysele internet sivustolla. Jokaiseen kysymykseen vastaaminen internet sivustolla lähettää puhelimeen 2 € laskutusviestin. Sivusto onnistui huijaamalla tyhjentämään prepaid saldoni alle MINUUTISSA ja tämänkin jälkeen palvelu yritti vielä laskuttaa kokoajan lisää. Palvelussa ei ole mitään tietoa laskutuksen enimmäismäärästä, joten oletettavasti kyseinen huijaus voi tehdä rajattoman laskun huijatulle henkilölle.

        Soneran liittymiin
        Sivustolla pitää aluksi vastata muutamaan kysymykseen, jonka jälkeen kysytää puhelinnumero johon palvelu pyytää lähettää AM OK koodin. Ruutuun ilmestyy samaan aikaan ärsyttävä musiikki video minkä tarkoitus on ilmeisesti hämätä tilaajaa katsomasta numeroonsa tullutta ilmoitusviestiä palvelun maksullisuudesta. Mitään muuta tarkoitus ei typerällä kissa/musiikki videoilla voi olla. Palvelun hintatiedot mainoksessa on piilotettu mainoksen alaosaan, joten niitä ei näy ilman selaimen vierittämistä alas. Kun AM OK koodi on lähetty jakuu kysymysten kysele internet sivustolla. Jokaiseen kysymykseen vastaaminen internet sivustolla lähettää puhelimeen 2 € laskutusviestin. Palvelun kysymysten vataamisaika nopeutuu loppua kohti niin, että palvelusta ei ole mitään mahdollisuutta saavuttaa rahapalkintoja. Muutenkin on hyvin kyseenalaista onko tämän tapainen rahapeli sallittua Suomessa sillä kyseessä ei ole tieto/taito peli, koska vastauksen pystyy arvaamaan ilman oikeaa tietoa. Palvelulla ei ole Poliisin mukaan rahapelilupaa.

        Poliisi lopetti tutkinnan, eikä syyteharkintaa tullut. Ilmeisesti kuitenkin laillista, koska kuluttajallakin on vastuu.


      • LISAAFAKTOJA
        Julian92 kirjoitti:

        Poliisi lopetti tutkinnan, eikä syyteharkintaa tullut. Ilmeisesti kuitenkin laillista, koska kuluttajallakin on vastuu.

        Taas yrityksen edustaja näyttää yrittävän vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen tästä huijauksesta. Viimeistään säälittävä peukutuksesi paljastaa kommenttisi todelliseen luonteen. Kukaan palvelun huijaama ei yrittäisi puolustella kyseistä huijausta kuluttajan vastuulla. Palvelun on todennut laittomaksi Poliisi, Kuluttajavirasto sekä operaattorit. No kun kerran tänne kirjoittelette niin muille huijatuille tiedoksi.

        1. Poliisi ei ole lopettanut tutkintaa vaan se on edelleen käynnissä. Mitä enemmän rikosilmoituksia palvelusta tehdään sitä varmemmin tätä rikollista toimitaa pyörittävä yritys saadaan pois toiminnasta.

        2. Kuluttajalla ei ole maksu vastuuta jos palvelu on toimitettu lain vastaisesti.
        Kuten Elisa operaattorikin ilmoitti viestissään palvelun olevan vastoin säännöksiä ja palvelun laskutusnumero on suljettu tästä syystä.
        Yrityksen kätyreille tiedoksi. Tulen henkilökohtaisesti tekemään kaikkeni, jotta tulette joutumaan vastuuseen rikollisesta toiminnastanne. Mitä enemmän jatkatte ihmisten huijaamista sitä varmemmin tulen pääsemään tähän päämäärään. Hyvä ystäväni on korkeimman oikeun tuomari ja kontakteihini työn puolesta kuuluu useita toimittajia eri medioista. Olisi parempi kun luovutatte pelin ja poistutte Suomen markkinoilta huijaamasta ihmisiä ennen kuin istutte kaltereiden takana omaisuus takavarikoituna.

        Edellisen huijausmainoksen paljastuttua jatkuu huijaus uudessa osoitteessa.

        http://www.helpporaha.com/158?ref=114&pkey=pT7hZt3GB&key=hfg8YFa

        Huijattuja joita kiinostaa nostaa joukkokanne Lipron/CellTT yristystä vastaan tulen avustamaan teitä mielelläni.
        HELPPORAHA TODELLAKIN YRITYKSELLE, MUTTA EI LASKUN MAKSAJALLE!


      • sepetheuz
        LISAAFAKTOJA kirjoitti:

        Taas yrityksen edustaja näyttää yrittävän vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen tästä huijauksesta. Viimeistään säälittävä peukutuksesi paljastaa kommenttisi todelliseen luonteen. Kukaan palvelun huijaama ei yrittäisi puolustella kyseistä huijausta kuluttajan vastuulla. Palvelun on todennut laittomaksi Poliisi, Kuluttajavirasto sekä operaattorit. No kun kerran tänne kirjoittelette niin muille huijatuille tiedoksi.

        1. Poliisi ei ole lopettanut tutkintaa vaan se on edelleen käynnissä. Mitä enemmän rikosilmoituksia palvelusta tehdään sitä varmemmin tätä rikollista toimitaa pyörittävä yritys saadaan pois toiminnasta.

        2. Kuluttajalla ei ole maksu vastuuta jos palvelu on toimitettu lain vastaisesti.
        Kuten Elisa operaattorikin ilmoitti viestissään palvelun olevan vastoin säännöksiä ja palvelun laskutusnumero on suljettu tästä syystä.
        Yrityksen kätyreille tiedoksi. Tulen henkilökohtaisesti tekemään kaikkeni, jotta tulette joutumaan vastuuseen rikollisesta toiminnastanne. Mitä enemmän jatkatte ihmisten huijaamista sitä varmemmin tulen pääsemään tähän päämäärään. Hyvä ystäväni on korkeimman oikeun tuomari ja kontakteihini työn puolesta kuuluu useita toimittajia eri medioista. Olisi parempi kun luovutatte pelin ja poistutte Suomen markkinoilta huijaamasta ihmisiä ennen kuin istutte kaltereiden takana omaisuus takavarikoituna.

        Edellisen huijausmainoksen paljastuttua jatkuu huijaus uudessa osoitteessa.

        http://www.helpporaha.com/158?ref=114&pkey=pT7hZt3GB&key=hfg8YFa

        Huijattuja joita kiinostaa nostaa joukkokanne Lipron/CellTT yristystä vastaan tulen avustamaan teitä mielelläni.
        HELPPORAHA TODELLAKIN YRITYKSELLE, MUTTA EI LASKUN MAKSAJALLE!

        Tästä pitää tehdä johonkin lehteen iso juttu. Nämä huijaukset pitää saada loppumaan. Tää on selvästi rikollista toimintaa jolla ihmisiä huijataan. Soneralta en kylläkään saanut apua. Minusta se on outoa.


    • wwwHelppoRaha.com

      Thanks a lot for your discussion.
      Fist of all, we have nothing commmon with "Lipron" company.

      HelppoRaha.com - the fist online Quiz in Finland, where you can win guranteed money prize by using you BRAIN skills.

      This know-how game came from USA and LatAm and is 100% legal, due it is not gambling like casino, but you need to use your SKILLS and KNOWLEDGE to win the prize.

      Once again thank you that you help us to develope our service- we have made several changes in our service to make conditions more clear for users.
      You can check it- www.HelppoRaha.com .

      P.S. We already have 2 users, that won 500 EUR and 2000 EUR, and we hope to get more. :)

      Best Regards

      www.HelppoRaha.com

      • FAKT0JA

        Ja taas yrityksenne yrittää huijata ihmisiä väärällä tiedolla.

        Ilmoitatte, että yrityksellänne ei ole mitään tekemisestä Lipron Ltd ja CellTT palvelun kanssa. Tiedän kuitenkin, että väite ei pidä paikkaansa tämän on varmentanut operaattorini. Jos kuitenkin väitätte muuta voisitteko ilmoittaa yrityksenne tiedot?
        Helpporaha palvelu ei ole taitoon perustuva kilpailu sillä pelin pystyy läpäisemään arvaamalla näin kyse on tuuripelistä eikä tietoon tai taitoon perustuva. Palvelu tarvitsee näin rahapeliluvan ja voitoista on tilitettävä myös lain vaatimat verot.

        Palvelu ei myöskään ole läpinäkyvä sillä se ei ilmoita pelaajan käytössä olevaa vastaus aikaa eri kysymystasoilla näin palvelu voi tehdä voittamisen mahdottomaksi nopeuttamalla vastaus ajan mahdottomaksi läpäistä. Kysymykset ovat samat joka pelikeralla eli ne voi opetella ulkoa ja näin palvelu kaattuu omaan mahdottomuuteensa, ellei se muilla tavoilla varmista, että kukaan ei voi mitään voittaa.

        Palvelu ei takuulla ole mahdollinen Pohjois Amerikassa erittäin tiukan säännösten rahapeleissä.

        Se, että palvelua on muutettu sen verran, että hintatietoja on siirretty hiukan ylöispäin mainoksessa ei tee siitä edelleenkään alan toiminta ohjeistuksen mukaista. Ennen laskutuksen aktivointia palvelun tulisi ilmoittaa selvästi palvelun hinta, mahdollinen enimmäislaskutus, palveluntarjoajan tiedot sekä voittamisen todennäköisyyteen liittyvät asiat jotka kuluttajalla on oikeus tietää ennen suostumistaan maksaa palvelun viesteistä.

        Palvelua pyörittävä yrityksenne ei myöskään näytä olevan selvillä Suomen lain säädännöstä voittajien suhteen. Ilmoitatte, että palvelulla on jo 2 voittajaa, jotka ovat voittaneet 500€ ja 2000€. Lain mukaan yrityksen on julkaistava voittajien nimet ja tiedot, jotta niiden todenmukaisuus voidaan todentaa. Palvelun voittajat eivät myöskään saa olla millään tavalla mukana palvelua pyörittävän yrityksen toiminnassa tai sukulaissuhteessa henkilöön joka osallistuu yrityksen toimintaan. Koska yritys on nyt julkisesti ilmoittanut voittajista voidaan viestiänne käyttää todisteena oikeudessa jos voittajia ei ole olemassa tai voittajat ovat yrityksen lähipiiriin kuuluvia henkilöitä. Koska helpporaha toimii sms viesteillä operaattorin viestitiedot ovat myös hyvä todiste ketkä jos kukaan on oikeasti voittanut palvelusta yhtään mitään.

        Koska osaatte selvästi tulkita Suomen kieltä en vaivaudu kirjoittamaan tätä yrityksellenne in English. Huijatuille kuluttajille teidän tulee aktiivisesti hakea oikeutta tätä huijaus palvelua kohtaan. Poliisi on ilmoittanut alustavista tutkinnasta kyseiseen toimintaa, joten mitä enemmän he saavat rikostutkintapyyntöjä asiasta, sitä varmemmin huijarit saavat rangaistuksensa.

        The funniest thing in your scam is how you keep pressing thumps on your own comments. It just shows what kind of pathetic little cheating scum nerds you are. Go get a real job and stop cheating people!

        PS. I dare you to write on your own name and company details instead of just helpporaha, or you scared of revealing your true identity in this fraud?


    • toimikaa

      Ilmoitin "palveluntarjoilijalle" etten ajo maksaa 24€ laskua,
      samoin Saunalahti sai tietää etten maksa tuota 24€ huijariosuutta.
      Tein sähköisen rikosilmoituksen poliisille ja ilmoitin [email protected] lipron huijareista.
      Neuvottelin kuluttajaviraston virkailijan kanssa.
      Sain häneltä ja kuluttajaviraston sivuilta tietoa jonka perustella
      lipron niminen huijausyritys väärin keinoin laskutta asiakkaita.
      Tehkää hyvat ihmiset kaikki rikosilmoitukset, ilmoitukset MAPEL:liin ja
      tiedoksi huijariyritykselle ja omalle operaattorille että kieltäytte maksaa huijarilaskuja.
      Valitukset näillä sivuilla ei paljon auta.
      On toimittavaa ja taisteltava huijareita vastaan.
      Muuten huijarit ja rikolliset pääsevät valtaan ja onhan niitä jo siellä!

      • sepetheuz

        Juuri näin. Ei näillä sivuilla saa mitään aikaiseksi. Pitää tehdä valituksia kaikkiin mahdollisiin paikkoihin jotta rikollinen toiminta sadaan loppumaa. Tähän kannattaa myös olla yhteydessä: Euroopan kuluttakeskus suomessa: http://www.ecc.fi/fi-FI/


    • toimikaa

      hei,

      olette ottanut yhteyttä valtakunnalliseen kuluttajaneuvontaan mobiilisisältöpalvelun laskutukseen liittyen.

      Kyseessä oleva LiPrOn on ulkomainen yritys enkä ainakaan minä löytänyt sen sivustoja suomenkielellä. Näin ollen ohjaan teidät ottamaan asiassanne yhteyttä Euroopan Kuluttajakeskukseen http://www.ecc.fi/fi-FI/mobiilisisaltopalvelut.
      Tuosta osoitteesta löytyy ohjeet miten tulee menetellä, jos on ongelmia mobiilisisältöpalveluja tarjoavien yritysten kanssa. Eli mahdollisia käsittelypaikkoja tällaisille asioille ovat joko Kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi ) tai Euroopan Kuluttajakeskus (www.ecc.fi) . Linkeistä löytyy valituslomakkeet, ohjeet valituksen tekoon sekä yhteystiedot.

      Epäilette myös operaattorinne ja kyseisen palveluntarjoajan "rikollisia" yhteyksiä. Tuohon asiaan minä en voi ottaa kantaa. Rikosasiat kuuluvat poliisiviranomaisten toimivaltaan.

      ystävällisin terveisin

      xxxxxxxx xxxxxxxxxxx
      kuluttajaoikeusneuvoja
      Lounais-Suomen maistraatti, Magistraten i Sydvästra Finland
      Porin Yksikkö, Enheten i Björneborg
      Isolinnankatu 28, PL 191, 28101 Pori
      sähköposti: [email protected]

    • lisää tietoja

      FB:ssa oikeaan reunaan ilmestynyt mainos houkuttelee vastaamaan, kysyy puhelinnumeroa, lähettää välittömästi tekstarin ja pyytää vastaamaan tekstarilla, mutta ei missään vaiheessa sano, että tekstariin vastaaminen maksaa jotain.

      (alla oleviin linkkeihin on lisätty yksi välilyönti vahinkojen estämiseksi...)

      "Kuinka fiksu sinä olet? brainarena.com 95,6% suomalaisista ei onnistu tässä testissä!"

      Mainoksen linkki johtaa tänne: http://q uizshuttle.com/fi/iq-triangles2

      jatkaminen vie tänne: http://w ww.thankyourewardz.com/148?ref=102&pkey=pT7hZt3GB&uc=1408075110_e85aad_cb5_72_5020c6c3_53967b67_0_0_0_2

      puhelinnumeroa kysyy tämä: http://w ww.celltt.com/148?ref=102&pkey=pT7hZt3GB&ymid=1408075110_e85aad_cb5_72_5020c6c3_53967b67_0_0_0_2

      tekstari tulee numerosta 173311 ja sinne pitäisi myös vastata viestillä AM OK

      Samaa tekstaripalvelunumeroa käyttää myös esim. Saunalahti: http://saunalahti.fi/gsm/tunnarisms.php .

      Kyseisellä numerolla on huijattu tänä vuonna enemmänkin (http://keskustelu.suomi24.fi/node/10568601), joten sen voisi varmaan sulkea ja laittaa numeron suomalaiset haltijat vastuuseen. :-) En löytänyt linkkiä, mistä FB:n mainonnasta saisi lähetettyä palautetta...

    • toimikaa

      Sain mielenkintoisen viestin:

      Summa voidaan maksaa tilillenne suomalaisen yhteistyöökumppanimme kautta,
      mutta tarvitsemme tilinumeron.

      LiPron asiakaspalvelu

      • sepetheuz

        Samoin kyselevät puhelinnumeroa. eivät ota vastuuta mistään. Fb:ssä nyt sama juttu "kuinka monta kolmiota, Flashgamesspot.com". Yrittävät näin muunnella asiaa ja rikollinen toiminta jatkuu.
        Tehkää ilmoitus Euroopan Kuluttajakeskukseen http://www.ecc.fi/fi-FI/mobiilisisaltopalvelut










        .


    • LaTvIaIaIsEt HuIjArI

      Minä sain 24 euroa takaisin operaattorini kautta. Ei ollut kumppanuusyrityksiä välissä.

      • oulussa huijattu

        mikä on sinun operaattorisi, voin käydä tiedustelemassa samaa asiaa myös omalta operaattoriltani.


    • Rötöskumpanit.

      Ih mettelen kovasti kun teleoperattorit tuke rikolista tominta ja pollissit sekä virkavlta seiso tumpput suorana eikä reagoi.Se antta vähä niin kun tuke tällaisen toiminta. Olen itte teliasoneran kallin asiakas,toistaiseks.EI VAAN ymmertä rikoskumpanit.

      • aktivismia!!!

        Tehkää hyvät ihmiset rikosilmoitus Poliisille, ilmoitus kuluttajavirastoon ja ilmoitus MAPEL:iin. www.mapel.fi
        Esimerkiksi poliisi ei tee mitään ennen kuin tarpeeksi suuri joukko ihmisiä on tehnyt ilmoituksen.


    • toimikaa

      Tulipa ne 24€ tililleni, että pitivät sanansa:
      Summa voidaan maksaa tilillenne suomalaisen yhteistyöökumppanimme kautta,
      mutta tarvitsemme tilinumeron.

      LiPron asiakaspalvelu.

    • sepetheuz

      Tehkää ilmoitus Euroopan Kuluttajakeskukseen http://www.ecc.fi/fi-FI/mobiilisisaltopalvelut. Siellä on tarkat ohjeet joiden mukaan kannattaa toimia. Itse sain rahani takaisin. Näyttää kuitenkin että Fb:ssä on edelleen hiukan muunneltuja huijauksia aiheesta. Älkää luovuttako!

    • tiksa2

      Ensin tulee jotain ihmeen tekstiviestejä
      17119 ja 173311 palvelunumeroista. Sitten Elisa Saunalahti
      alkaa laskuttamaan palvelutekstiviesteistä.
      Sinua laskutetaan sellaisista palvelunumeroista,
      joista et ole tietoisesti tilannut mitään. Voi
      olla, että olet osallistunut johonkin tietokilpailuun
      netissä ja antanut siinä yhteydessä puhelinnumerosi.
      Olet tehnyt tietämättäsi tilauksen, josta et saa mitään
      kirjallista eikä muutakaan dokumenttia tai kuittia
      (vaikka pyytäisit sellaista).

      Elisa Saunalahden palveluntarjoajia on noin 120 kpl
      (lista päivitetty 28.12.2012). Tutkin listaa googlettamalla
      kyseisiä numeroita netissä. Näistä palveluntarjoajista
      40 % on tekstiviestihuijaus yrityksiä, 40 % epäselviä
      numeroita ja vain noin 20 % luotettavia. Yritykset ovat
      baltian alueelta (Viro, Liettua jne.). Yhteenvetona voisi todeta,
      että 80 % yrityksistä on epäluotettavia, epäilyttäviä tai selviä
      huijausfirmoja. Esimerkkeinä voisi sanoa Daprime OU ja Lipron Ltd.
      Suora reklamointi kyseisille yrityksille ja Elisa Saunalahdelle
      ei tuottanut mitään tulosta- eipä tietenkään.

      Palvelunumeroista 89 % näyttää olevan 17-numeroalkuisia. Elisa
      Saunalahden palvelunestoluokittelu (puhelut ja tekstiviestit)
      on vähintäänkin epäselvä ja harhaanjohtava- mitä estetään, mitä
      sallitaan ?? Operaattorin nettisivuilla ei ole mitään mainintaa siitä,
      mihin suuntaan palveluestot (soitot ja tekstiviestit) toimivat tai
      eivät toimi; lähetys-, vastaanotto- vai molempiin suuntiin.

      Elisa Saunalahti ei puutu asiaan estääkseen niiden toimintaa,
      vaikka operaattorina myöntääkin oikeudet toimia. Luulisi
      olevan myös mahdollista estää kyseinen toiminta. Elisa Saunalahdelta
      ei paljasteta paljonko he ottavat välistä kyseisestä toiminnasta, mutta
      tuskinpa ilmaiseksi tekevät.. Näistä huijausfirmoista on tiedetty
      Elisa Saunalahdellakin jo pitkään (esim. Saunalahti Palsta), mutta yritys
      tavallaan suojelee näitä huijareita. Asiakaspalvelu on lähinnä riistopalvelua.

      Elisa Saunalahden asiakaspalveluun on turha soittaa. Sieltä ei kukaan
      vastaa, koska asiakas maksaa myös jonottamisesta - mitä pidempään
      jonotat, sitä parempi heille ! Asiakaspalvelun ylimielinen asenne
      asiakkaitaan kohtaan paljastuu jo jonotusaikana pakko-ohjatun taustamusiikin
      muodossa. Saakohan edes esiintyjä teostomaksuja..

      Jos operaattorin toimintaan ei voi luottaa, ei ole mitään
      edellytyksiä jatkaa mitään sopimuksia Elisa Saunalahden kanssa.
      Olen jo irtisanonut osan perheemme liittymistä ja siirrän
      loputkin lähiaikoina jonkin toisen, luotettavamman operaattorin
      hallintaan. Vaihda sinäkin vielä kun ehdit. Vaihtamalla todellakin paranee.
      Elisa Saunalahti on lähinnä ylimainostettu ja ylimielinen teleoperaattori.

      Näyttää niitä ongelmia olevan myös muiden operaattoreiden kanssa... Mikähän se MAPEL oikeastaan on (pukki kaalimaan vartijana) ? Ovat tietoisia asiasta, mutta eivät toimi tai halua toimia.

    • nahkurinorsillatavataan

      Jaahas , laskusta löytyy 17143 numero ja veloitus 4,-
      Kenenkähän tästä perheestä lienee, mutta eikö jumalauta näitä huijareita saada kuriin ?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe