KIrkkojen ohjelmamaksu?????

jotainsydämmeessäon

Ihmetyttää tuo ohjelmamaksu!
Olen jo 68v. Eläke on pienempää pienempi. Ei siitä voi maksaa enää 10-25 € lippua.
Sillä minä elän viikon. Tai on pakko. Nyt saa Robin Huudista 1€ kaksi pakettia kauraryynejä 2x500gr.
Minä olen 40 vuotta ilman sairaslomapäivää työtä tehnyt ja palkastani kirkollisverot maksanut. Nyt ei kirkkoon pääse kuin maksamalla! Mitähän Suurin Herra tähän sanoisi!
Kaikista hienoin olisi jos seurakunta jäsenistään tekisi kuoron ja sydämmestään laulaisi näitä sydämmenn käypiä joululauluja. Myös lapsikuorot mukaan. Heille olisi hienoa esiintyä.
Talkoohenkeä. Hienoa olisi lähteä hiljentymään kirkkoon. Onneksi vielä aamu joulukirkko taitaa olla maksuton. Siellä olen koko elämäni käynyt. Muistelen vielä kun lähdettiin hevosella reellä kirkkoon vällyjen alle. Reessä oli heiniä pohjalla, siitä sitten "Huumorintytölle" (=hevosen nimi) heiniä eteen kirkonmenojen ajaksi. Matkaa kirkkoon oli 17 km. Kirkosta kun lähdettiin, niin oli riemua kun pari muuta hevoskuntaa kilpaili siitä kuka on ensin kotona. Miksi he palkkaavat esiintyjiä? Eikö oman seurakunnan laulukuoro riitä?
Tuleeko autuus jouluun POP tähdestä ken on kelpuutettu kirkkoon laulamaan?
Minä olen näistä tilaisuuksista poissa. Olen jo yhteiskunnalle veroni maksanut. 46 vuotta työuraa takana.
Miksei ihmiset voi olla hyviä toisilleen? Joka paikassa pitää olla raha? Jos ei ole rahaa ei pääse mihinkään. Mikä autuus se olisi meille vähäosaisille vaikka kirkon puolesta, että saisi tulla ja hiljentyä jouluntuloon.
Tulen kumminkin rahattomana joulun aamukirkkoon. Kolehtihaavi kun käväisee suomen joulukirkossa jonkun asian hyväksi, ei suomalaisten. Poistun.
Hätää on ympäri maailman. Auttakaa suomalaisia hätääkärsiviä. Lapsena kun olin koulussa, niin toisilla ei ollut kenkiä. Hiihtomonoilla menivät läpi talven, koska piti kouluun tulla hiihtämällä. Kumisaappaita ei ollut. Sitten kunta lahjoitti tosi tarvitsiville anomuksesta saappaat ja sekin anomus meni koulun opettajan kautta
Vanhemmiten vähän herkistyy, mutta totuus ei pala tulessakaan.
Nyt kun seuraan aktiivisesti maailman menoa, niin kolmas maailman sota on lähellä. Tekemällä tehty Pohjois-Korea/Etelä-Korea. Jenkit ei pysty enää tähän vastaamaan. Painavat nytkin paperirahaa millä ei ole kultavarantoa. Miksi jenkkien pitää sotkeutua kaikkeen? EI ainakaan uskonnon takia. Uskonto on jokaisen ihmisen omassa sydämmessä, sitä ei valtiot hallitse.

11

640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihimettelempä

      Eli pähkinänkuoressa: se on jenkkien vika, ettet pääse edes kirkkoon.

      Jos olet tehnyt töitä 46 vuotta, miksi kituutat edelleen satasella kuukauden? Missä meni pieleen?

      • krikollis vero

        mie hiihin ainavaan kouluun ja suskia ei ollu .isä veisteli itte männystä "järvset"" ja niil sivakoitii järvien yli vaik ei ollu ies jäätä. aina.

        kirkko on pirujejen koti paikka nyt rahhaa heti kakille!!!!


    • tottapuhut

      Niin se on että joka asialla yritetään rahastaa, usko joka tapauksessa on ilmaista ja sitä ei ole pakko harjoittaa rakennuksessa, sitä voi harjoittaa sydämessä.

    • eipakolaisille

      Kirkon rahat menevät nykyään pakolaisbineksen tukemiseen. Erosin kirkosta heti kun sain ensimmäisen työpaikan ja suosittelen muillekin

    • Erotkaa-kirkosta

      Minä olen myös eronnut kirkosta. Kirkko auttaa todellakin nykyisin ainoastaan ulkomaalaisia ja ulkomaita. Piispa Mäkinenkin sanoi, että kirkko auttaa nyt niitä "pakolaisia" jotka saavat käännytyspäätöksen. Tuo toiminta on jo aivan laitonta, mutta kun kysymyksessä on matu, kirkko haluaa auttaa.

      Pidemmän päälle kirkko sahaa omaa oksaansa. Kun islaminuskoiset ottavat vallan länsimaissa, katkeaa kaula kristityiltä hyvin nopeasti. Kirkko ei halua nähdä, mihin heidän apunsa johtaa. Lapsellisen sinisilmäistä auttaa muslimeja jäämään suomeen. Suorastaan järkyttävää!! Erotkaa kirkosta nyt.

      https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake

      • el.fuego

        Tuskinpa tuo sinun siteesi on kirkkoon järin tiivis ollut ennen tätä maahantulija-tilannettakaan? Niinhän sitä sanotaankin, että kaikki syyt ovat tekosyitä. Hmmm, ja minkä takia pitää mennä eroamaan "vapaa-ajattelijoiden" eli ateistien sivuston kautta, ja samalla puhua "kristityttyjen päänkatkaisemisesta". Tällä hetkellä kristittyjen suurin uhka Suomessa eivät ainakaan vielä ole islamilaiset maahanmuuttajat vaan ihan kotikutoiset vapaa-ajattelijat ja mukamas-kristityt. Ihan kotosuomalaiset "Vapaa-ajattelijathan" ne ovat tätä nykyä, jotka ovat vaatimassa ristien peittelemistä päiväkotien seiniltä ja aamuhartausten lopettamista kouluissa.


    • kkdoyu

      Mitkähän tarkoitusperät näillä eroa kirkosta julistuksilla on? Mitä he oikein ajavat takaa vouhotuksillaan? Mitä hyvää kansalaisille seuraisi jos kaikki eroaisivat kirkosta?
      Tuleeko kansasta onnellisempaa, älykkäämpää, varakkaampaa, suvaitsevampaa, toisten ihmisten mielipiteitä kunnioittavampaa. Tuskimpa.

    • Voi-sentään
    • 13800-euroa
    • Ilmaista

      Kirkkoihin ei tarvitse maksaa ohjelmamaksuja. Esim.konserttien järjestäjät naamioivat sisäänpääsymaksun tuon ohjelmamaksun nimiin kun kirkkoon ei sisäänpääsymaksua saa kerätä. Eli vaikka kirkossa olisi konsertti ja ovella myytäisiin käsiohjelmaa tai kerättäisiin ohjelmamaksua, ei tarvitse maksaa.

    • kkjdo

      Kun konsertti on loppuunmyyty järjestäjillä on täysi oikeus evätä sisäänpääsy käsiohjelman lunastamattomilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe