ilmaiset ja tuetut lomat

yh-äiti

Kuinka paljon saatte loma-avustusta sossusta? Mulle ja lapselle luvattiin vaan yksi kylpyläviikko Suomessa. Onhan se täysihoidolla ja ilmainen, mutta eikö yksinhuoltajallakin ole oikeus päästä ulkomaille?

20

5340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies

      Kuukaudessa saatiin 1300 e ja lapsille vielä 357 e/lapsi. Varasimme matkan Dubliniin, vaikka eksä ei olisi halunnut meidän lähtevän. Ens talvena Leville.

      • äippä

        Mistä sossusta muka tommoset rahat saa. Höpön höpön. Eikö ollukin pikku piikki, eikö.


      • mies
        äippä kirjoitti:

        Mistä sossusta muka tommoset rahat saa. Höpön höpön. Eikö ollukin pikku piikki, eikö.

        pieni piikki;-)


    • teresa

      voi hakea ilmaisia ulkomaanmatkoja?Meilläkään ei ole varaa matkustaa ulkomaille?Tahtoo kans!

      • erojmdfk

        Hei Teresa,

        onhan se yksinhuoltajakin perheellinen. Alkaa jo ärsyttää nämä yksinhuoltaja on yksinhuoltaja ja puolison kanssa elävä on perheellinen.

        Mutta en itse ainakaan koskaan ole kuullut moisista lomista, olen itsekin yksinhuoltaja, tosin en ole sosiaaitoimen asiakas. Tunnen muutaman yksinhuoltajan, jotka reissaavat ahkeraan (eivät ole työelämässä) ja nyt taidan tajuta miten on varaa reissata talvella lappiin ja kesällä ulkomaille. Hmm. Ei minullakaan ole varaa reissata, ainakaan tällä hetkellä mutta eipä ole tarvettakaan.


      • Lomailija
        erojmdfk kirjoitti:

        Hei Teresa,

        onhan se yksinhuoltajakin perheellinen. Alkaa jo ärsyttää nämä yksinhuoltaja on yksinhuoltaja ja puolison kanssa elävä on perheellinen.

        Mutta en itse ainakaan koskaan ole kuullut moisista lomista, olen itsekin yksinhuoltaja, tosin en ole sosiaaitoimen asiakas. Tunnen muutaman yksinhuoltajan, jotka reissaavat ahkeraan (eivät ole työelämässä) ja nyt taidan tajuta miten on varaa reissata talvella lappiin ja kesällä ulkomaille. Hmm. Ei minullakaan ole varaa reissata, ainakaan tällä hetkellä mutta eipä ole tarvettakaan.

        Sain tuetun loman tälle vuodelle. Olen kahden vammaisen yh-äiti, isä ei tapaa lapsia. Omavastuu on 240 euroa, äitini lähtee avustajaksi. En ole toimeentulotuen asiakas.


      • erojmdfk
        Lomailija kirjoitti:

        Sain tuetun loman tälle vuodelle. Olen kahden vammaisen yh-äiti, isä ei tapaa lapsia. Omavastuu on 240 euroa, äitini lähtee avustajaksi. En ole toimeentulotuen asiakas.

        No ymmärrän kyllä tuon vammaisuuden, itselläni on vammainen sisko. Heitä pitääkin tukea. Mutta tarkoitin nyt tosiaan näitä sosiaalipummeja.

        En vain usko että minä sellaista saisin vaikka ei olekaan varaa matkustaa.


    • Äiti x 3

      tuettuna tai tukematta.

      Omat keinot on lomailuun.. ei sossu niihinkään rahaa anna kuten ei muuhunkaan.

      kuulostaa hiemän provolta tuo alkuperäinen..

    • saanut

      yh-äidit "sossunmatkoja" ainakin Nokian Edeniin.
      Taisivat olla parin päivän reissuja, joista tietääkseni on luovuttu koska äidit eivät osanneet käyttäytyä normaalien ihmisten tavoin.

      Varmasti jostain voi saada viikon kylpyläreissunkin. Ilmoittakaahan jos sellaisia jostain sossusta saa, = lähtee mielellään !

    • lomista...

      Yksinhuoltajat saavat ainakin raha-automaattiyhdistyksen tuettuja lomia joiltakin lomapaikoilta.Itse kävin viime kesänä kahden lapseni kanssa. Raha-automaattiyhdistys kustansi suurimman osan ja sosku maksoi loput. Tämä oli viikon loma Keski-Suomen lomakohteessa.Oli myös järjestettyä toimintaa niin äideille kuin lapsille.

    • N40

      Ulkomailla ei ole reissattu ennen eroa eikä eron jälkeenkään. Tuettuja lomia Lomaliiton ja/tai ammattiliiton kautta myönsivät ennen eroa ja eron jälkeen, mutta onhan niissäkin omavastuut. Ei yksinhuoltajuus ole mikään syy saada "ilmaisia" lomia, vaan perheen taloudellinen tilanne kokonaisuudessaan.

      Kuulin myös mahdollisuudesta yh-lomille, mutta mieluimmin valitsen ihan kaikille suunnatun tai lapsiperheille kohdennetun ryhmän, kuin että haluaisin lomailla viikon niin että ympärillä vain yksinhuoltajia.

      Olis ollut mahdollisuus mutta en halunnut tälle kesälle tuettua lomaa. Ehkä ensikesänä, riippuu kohteiden valinnassa matkasta, omavastuiden suuruudesta ja onko puoli- vai täysihoito. Kivahan se on päästä välillä valmiin pöydän ääreen.

      • loma ?

        mikä se on ja miten ja koska sinne haetaan, kun
        esim sossussa eivät ole koskaan maininneet. Olen nyt 2,5 v ollut lapsen kanssa, muualla asuvalle juopolle äidille sossu kyllä makselee katkoja ym.


      • n40
        loma ? kirjoitti:

        mikä se on ja miten ja koska sinne haetaan, kun
        esim sossussa eivät ole koskaan maininneet. Olen nyt 2,5 v ollut lapsen kanssa, muualla asuvalle juopolle äidille sossu kyllä makselee katkoja ym.

        ...sos.toimistosta Lomaliiton tuetuista lomista. Lomaliitolta ilmestyy vuosittain lehti jossa esitellään lomakohteet jotka kuuluvat heidän "listoille". Sosiaalitoimistoissa kyllä pitäisi olla Lomaliiton esitteitä tai vähintään yhteistiedot. Itse tilaan aina sen maksuttoman lehden keväisin. Niihin voi hakea kuka vain, mutta valintana etusijalla taloudellinen tilanne syystä tai toisesta heikentynyt, niin ettei ihan tuosta vain lomille lähdetä. Monille ryhmille siis; yh, sairauksia aikuisilla tai lapsilla, monilapsiset, työttömyys, velkasaneerauksessa, uupumus jne. jne. siihen voi liittää (jos haluaa) mukaan sos.toimen selvityksen loman tarpeesta tms.

        Meillä yhden kerran lomailtiin ammattiliiton kautta, niissä kovemmat omavastuuosuudet. Kaksikertaa lomaliiton kohteissa ennen eroa, silloin kun kaikki oli päällä - kaikilla lapsilla neurolog.oireyhtymä, 90-luvun laman velkoja vieläkin, oma burt out, työttömyys. Silloin sosiaalitoimisto maksoi myös omavastuuosuuden. Eron jälkeen yhden kerran Lomaliiton kautta (ed. mainituista "jutuista" vain kaksi ensimmäistä enää jäljellä). Lapsilla omia lomia yhd. kautta, soppareita ja itsenäistymisleirejä, siksikin ei halua lähteä muualle lomalle.

        Mukavia, rentoja lomia, ei luksusolosuhteet vaan ihan tavalliset mökit, runsaat ruuat seisovista pöydistä, rentoa oloa joko osallistuen ohjelmaan tai ollessa vain itsekseen lasten kanssa. En ole koskaan edes halunnut hakeutua kylpylälomille, niistä en sit tiedä minkälaisia.


    • Nina86

      En minä oo saanut tuettuja lomija vaikka oon hakenut niihin olen nuori yh-äiti 5vuotias tytär ja 5kk tyttö...Katotaan nyt jos tälle vuodelle sais mut usko mennyt että sais....sossust saa 23E et ei sitä ees kehtaa tt.tukeekaa hakee...

    • tuetut lomat

      Tuetut lomat on vain vähävaraisille. Eli ei niillä mihinkään ulkomaille pääse.
      Vaan kohteet on suomessa, jossain aika lähellä omaa asuinpaikkaa

    • LOMAT tOn

      ei yksiinhuoltja lomaan mitään tukea saa, ei ainakaan täällä. :(

      • naama vaikuttaa?

        ei kyllä täälläkään, ikinä en oo saanu mitään extraa ihan perus toimeentulotuki ja kaikki menot on sillä hoidettava.. mutta kyllähän toiset saa..


    • kkk5642

      Meillä sossu makso automatkat etelästä pohjoiseen ja takaisin, kesälomaa varten

    • lomallekko

      tuetuilla lomilla ei yhteyksiä sossuun-sossu voi harkinnanvaraisesti maksaa ns.omavastuuosuuden lomasta,muutoin hakija itse maksaa lomansa!omavastuu 5vrk lomasta noin 100-150e/aikuinen ja lapset vähemmän matkat lomakohteeseen ja takaisin,maksat tietysti itse! lomat ovat tarkoitetut vähävaraisille ja lapsirikkaille perheille,hakemukset netitse kts.tuetut lomat,valinnasta ilmoitetaan perheelle joko kirjeitse tai s-postitse,ulkomaille ei tuettuja lomai saa,lomat ovat kotimaan lomakohteissa,hakemus 3kk ennen loman alkua!lomaa voi hakea joka toinen vuosi/hakijoita on paljon joten lomaa ei välttämättä saa haluamaansa kohteeseen tai haluamaansa aikaan,mutta jos mitään muuta lomamahdollisuutta ei ole pitää tätäkin hakea! lapset hoidat lomalla tietenkin itse!

    • alanua

      yksinhuoltajilla ei ole "oikeutta"päästä ulkomaille-niinkuin ei kellään muullakaan! omalla rahallasi voit matkat mihin lystäät ei tuetusti! puhut tuetuista lomista rahaautomaatti yhdistyksen tukemia,RAY lomista,niihin haetaan ja niissä on tiukat kriteerit vain VÄHÄVARAISILLE joilla ei ole muutoin mahdollista lomaan! OMAVASTUU osuus on tietenkin noin 150e/5vrk/aikuinen ja matkat maksat itse lomakohteeseesi,hakijoita on paljon joten saanti on epävarmaa loma myönnetään (jos) joka toinen vuosi,kohdetta tai loma-aikaa voit anoa,mutta runsaan kysynnän vuoksi se ei läheskään aina toteudu! suurin osa kotimaamme lomakohteista ei ole kylpylöitä,tämä tiedoksi! sosoaalitoimi=kela voi harkinnanvaraisesti(eli harvoin)myöntää omavastuuosuuden lomasta,mutta se ei todellakaan ole mikään automaatti tai normaalikäytäntö!jos olet lapsinesi saanut tuetun lomaviikon onnittelut:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe