Pasastar, Mega, Turotim vai Enia?

tyttö....

Eli haluaisin kuulla noista kaikista firmoista kokemuksia ja mielipiteitä. Itse olen hakenut niihin ja pääsisin niistä mihin vain, mutten osaa päättää mihin niistä menisin. Kaikista firmoista oon lukenut sekä hyvää että huonoa. Ja nyt haluaisin oikeesti sellaisia kunnollisia mielipiteitä ja kokemuksia niiltä, jotka ovat noissa firmoissa pitempääkin olleet. Eli te, jotka ootte vaan muutaman päivän olleet töissä, ettekä oo sit saaneet kauppoja niin ihan turha tänne tulla haukkumaan, ei millään pahalla. Toki jos joku on tosiaan pitempään työskennellyt et on sit sitä kokemusta oikeesti niin jos on jotain negatiivistä sanottavaa niin totta kai haluan sen kuulla.

Ja sen verran vielä, että itselläni todellakin on kokemusta puhelinmyynnistä, erityisesti lehtimyynnistä ja olen siinä menestynytkin hyvin niin ei myöskään tarvii tulla sanomaan tyyliin että "Ei kannata mennä minnekään, puhelinmyynti on täyttä paskaa". Nyt vaan sitten todellakin mietin, et mihin noista menisin. Yksi tärkein asia mulle on tietysti palkka. Miten helposti noissa firmoissa tienaa vaikka sellaisen 1700e/kk bruttona? Itse siis olen aikasemmin työskennellyt eräässä puhelinmyyntifirmassa ja ton verran suunnilleen sain, joten vähempään en haluis tyytyä. Ja tiedän senkin, että puhelinmyynnillä voi todellakin ansaita ihan hyvin niinkuin olen itsekin ansainnut. Mutta tosiaan noista kyseisistä firmoista ei oo mitään kokemusta, mitä nyt netistä oon niistä lukenut, mutta suhtaudun tietysti varauksella kaikkiin nettijuttuihin, sillä tiedän miten helppoa on tulla vaan haukkumaan, jos itse ei ole saanut myytyä ja siksi palkkaakaan ei ole paljon tullut ym.

Mutta listaan tässä vähän omia tietojani ja mielipiteitäni noista firmoista, voitte sitten oikaista.

Pasastar: Tää kuulostaa mun mielestä ehkä parhaalta. Myyvät juuri lehtiä, joista itselläni on kokemusta. Yhteistyökumppaneita Sanomat, A-lehdet ja Aller media. Eli ihan hyvä valikoima. Takuupalkka 1000e/kk alan parhain tulospalkkaus (?). Mainostavat, että mahdollisuus ansaita 2000-5000e/kk. Myös muita ihan mukavia etuja kuten "viimeistä huutoa" oleva puhelin omaksi, kun on tietyn verran aikaa ollut töissä, lounasetu ja 80:n lehden lukuetu, sekä myyntikilpailuja joissa voi voittaa arvokkaitakin palkintoja. Kuulostaa ihan hyvältä. Kaikki Pasastarissa työskentelevät kertokaa kokemuksia sekä paljon ootte saanut palkkaa!

Suoramarkkinointi Mega: Päivävuorossa myydään yrityksille ammattilehtiä -ja kirjallisuutta, seminaareja, ilmoituksia sekä myyntikäyntien bookkausta. Megalla on ilmeisesti joku reilun 4e:n takuutuntipalkka (?) ja päivän päätteeksi sitten saa itse päättää, että ottaako takuupalkan vai provision. Kaksi kertaa kuussa palkanmaksu, joka on mielestäni ihan kiva juttu ja sitten sekin, ettei ole peruutusvaaraa; jos asiakas peruuttaa, se ei ole myyjän palkasta pois. Kuitenkin Mega kuulostaa itsestäni huonoimmalta vaihtoehdolta siksi, että myydään yrityksille. Jotenkin olen saanu sellaisen käsityksen, ettei yrityksille ole niin helppo myydä ja itse olen siis oikeasti tykännyt myydä yksityishenkilöille niitä lehtiä. En sitten tiedä miten oikeasti asia on, koska ei ole mitään kokemusta. Toisaalta olen kuullut tästä yrityksestä paljon hyvää, miten kaikki palkat ym. on maksettu aina hyvin ja ajallaan. Mutta siis Megan päivävuorossa työskentelevät kertokaa kokemuksia ja onko miten vaikea myydä yrityksille niitä ammattilehtiä ym. ja paljon ootte saanu palkkaa!

33

3091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö....

      Jatkuu..

      Enia: Elisan ja Saunalahden puhelinliittymien myyntiä. Takuutuntipalkka 9,75e lisät bonukset. Tavoitepalkka 2000e/kk, kokoaikaisena myyjänä ansaitsee keskimäärin 1500-4000. Enialla on paras takuupalkka, mutta se nyt ei kerro vielä mistään. Mielummin työskentelen vaikka pelkällä provisioilla, jos on mahdollisuus tienata enemmän. Toinen asia joka mietityttää on se, miten hyvin puhelinliittymät menevät kaupaksi, paremmin vai huonommin kuin esim. lehdet? Jos jollain on kokemusta molempien myynnistä niin voisi kertoo, et kumpi menee paremmin kaupaks. Itse oon myynyt lehtiä hyvin, mutta joku arveli, et tää ois huonoin vaihtoehto, koska liittymät ei mee niin kaupaks, mut miten on todellisuudessa asia? Tietysti hyvä myyjähän nyt saa kaupaks mitä vaan, mutta mutta.... Enialaiset, mitä ootte tykännyt työstänne ja paljon sitä palkkaa on tullut ja saako niitä liittymiä nyt oikeesti hyvin myytyä?

      Turotim: Lehtimyyntiä. Yhteistyökumppaneina Sanomat, A-lehdet ja Valitut palat. Jonkinlainen takuupalkka näyttäs olevan, mutta missään ei lue paljon se on. Vai oliko niin, että alussa on joku takuupalkka ja sen jälkeen pelkkä provikka? Itselleni sinänsä ei ole ongelma myydä pelkällä provikalla, sillä myin siellä edellisessä yrityksessäkin pelkän provision turvin ja tienasin tosiaan ihan hyvin. Toisaalta takuupalkka on aina plussaa, että jos sitten ei saiskaan myytyä niin saa vaikkapa sen 1000e:n takuupalkan, jolla pärjäät kuitenkin jotenkin. Yksin kun asuu ja pitää maksaa vuokra, laskut, ruoka yms. niin jos sieltä tulisikin tyyliin 300-400 e palkkaa niin ois kyllä aika kusessa oikeesti. Niinkuin sanoin oon aiemmin myynyt lehtiä hyvin, mutta sitä nyt ei voi tietysti varmaks sanoo, että sitten uudessakin paikassa möisi yhtä hyvin, kun kyseessä on eri tuotteet ja soittolistat ym. Mutta kaikki edellytykset mulla tietysti on myyydä hyvin ja kyllä sillä tavalla uskon, et saan myytyy, kun oon aikasemmassakin paikassa saanut, et kyllä varmasti jotain taitojakin on. Mainostavat alan parhainta palkkausta, jonka lisäksi etuina virike -ja kulttuuriseteileitä, liikuntamahdollisuuksia, lehtietuus sekä palkintomatkoja -ja kisoja. Kuukausittaisissa kisoissa parhaat myyjät saavat kodin -ja viihde-elektroniikkaa, lahjakortteja, vaatteita, skoottereita, kultaa, kännyköitä, läppäreitä ym. On kyllä hyviä etuuksia.Ne ei mulle oo tärkeintä, mutta ihan kivoja lisäjuttuja. Turotimillä työskentelevät tai joskus työskennelleet kertokaa kokemuksia ja mitä ootte tykänneet olla ja paljon ootte tienanneet!

      Mä oon oikeesti ihan sekaisin, kun en tiedä mihin noista neljästä menisin. Jokaisessa on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa. Onko joku noista oikeesti sellainen mihin ei missään nimessä kannata mennä, että esim. palkat jätetty maksamatta tms.? Toivon, että saan asiallisia mielipiteitä niiltä, joilla todella on kokemusta. Mihin itse noista menisit, jos sun pitäis valita?

      Ja mulle se palkkaus on tosi tärkeä juttu ja just se, et miten hyvin menee kaupaks, koska sehän vaikuttaa siihen palkkaankin. Ihan turha mennä myymään sellaista, jota on ihan toivotonta saada kaupaks. Ainahan toki voi vaihtaa työpaikkaa, jos se työ ei miellytäkkään tai on oikeesti kusestusta. Itselläni on vain positiivista kokemusta puhelinmyynnistä, palkat on maksettu aina hyvin ja ajallaan siinä yrityksessä missä olin ja pomot oli tosi ihania ja työkaverit mukavia, mutta tiedän, että niitä huijarifirmojakin tällä alalla on ja ne haluaisin kiertää kaukaa.

      Tiedän, et tästä tuli tosi pitkä, mutta tän kirjottaminenkin jo autto mua miettii tätä asiaa, vertailee noita yrityksiä ja punnitsee vaihtoehtoja, mutta vielä enemmän auttaa, kun saan kuulla kokemuksia noiden firmojen entisiltä tai nykyisiltä työntekijöiltä. Kiitos jo etukäteen!

      • Ajatelkaa!

        Ainoana noista mainitsemistasi firmoista työehtosopimuksia taitaa noudattaa Enia tuosta tuntipalkasta päätellen. 1700e/kk ei ole mielestäni mikään erityisen hehkeä palkka, enkä sillä hinnalla tekisi mitään lehtimyyntiä.


    • Kaki6+17

      Ei mikään noista

    • unohda lehdet

      Ite voin sanoa lehtimyynti että liittymämyynti kokemuksella, että liittymät menevät tuhat kertaa helpommin kaupaksi! Jos olet tutustunut Saunalahden tuotteisiin nii ne on ehdottomasti kilpailu kykyisiä ja lisäksi edullisempi kuin muiden operaattorien tuotteet. Jokaiseltahan löytyy nykypäivänä matkapuhelinliittymä ja lähes jokaiselta internet yheys kotoa joten niitä on helpompi myydä. Tottakai lehtiäkin menee mutta huomattavasti huonommin. Lisäksi enialla saat takuuvarmasti tuon tuntipalkan joka toimii takuuna.

      • oicjdj

        " liittymät menevät tuhat kertaa helpommin kaupaksi!" mihin verrattuna? Huonoon vai hyvään myyjään? Miksi pitää mennä tekemään helppoa myyntityötä? Eikö olisi motivoivampaa myydä asiaa mitä on hankala myydä? Tuntipalkat on tarkoitettu huonoille myyjille!


    • esseh

      EN yleensä vastaa tällaisiin ketjuihin, mutta pakko sanoa, että Turotimistä itselläni on vain hyviä kokemuksia,enkä voi kuin suositella. Palkkaa tuli 3,5kk aikana aikalailla sellainen 2000e bruttona kun myi muutaman lehden tunnissa. Lisäksi tuon palkan päälle tuli vielä kisoissa voitetut palkinnot ym. etuisuuksia kuten virikeseteleitä iso nippu. Työporukka oli mukava eikä kukaan ollut koko aikaa hengittämässä niskaan ja takkailemassa työntekoa. Jokainen myi oman tasonsa mukaan ja yritti parhaansa.

      Palkkauksesta voin sanoa sen verran, että oli käsittääkseni pelkkä povikka, mutta siis alan paras sellainen kun esimerkiksi myydystä me naiset vuosikerrasta kuittasi itselleen 16e.. Enkä todellakaan ole mikään ammattimyyjä vaan ihan tavallinen opiskelija, en edes huippusosiaalinen tai suustaan kovinkaan sukkela. Aiempaa kokemusta itselläni oli tätä työpaikkaa edeltävältä kesältä 2kk mediapexillä. Ja jos en maininnut vielä niin paikkana siis Tampereen Turotim.

      • Laskekaa ihmiset

        Muutama lehti tunnissa on jo aika kova tahti. Jos sillä tienaa 2000e/kk en menisi palkkaa hyväksi sanomaan.


      • Anonyymi

        Hahhah haa. Oletko itse Kuittinen?!!


    • juuh-hasse

      Siis tienasitko 2000e/kk vai yhteensä 3,5kk aikana 2000e brutto? Siis tuohan on todella surkea palkka jos tuo 2000e/brutto jaetaan 3,5 kuukaudelle??

    • NuoriNeitonen

      Ei kyllä mielestäni kannata turotimille mennä töihin. Itse kävin siellä haastattelussa eikä haastattelija edes kätellyt tai moikannut... muutenkin oli hirveän äkäinen ja toimisto oli mielestäni hirveä!!!!

    • ss

      Pasastarilla takuupalkka 4e/puhuttu tunti. Tunnissa ehtii puhua yleisimmin n. 40 minuuttia, eli palkka on huono. Provisiot tulevat toki päälle. (näin ainakin jyväskylässä)

    • äläsoitamulle

      "Ite voin sanoa lehtimyynti että liittymämyynti kokemuksella, että liittymät menevät tuhat kertaa helpommin kaupaksi! Jos olet tutustunut Saunalahden tuotteisiin nii ne on ehdottomasti kilpailu kykyisiä ja lisäksi edullisempi kuin muiden operaattorien tuotteet."

      Valitettavasti aina löytyy niitä,jotka tuohon paskan jauhamiseen lankeavat.
      Tosiasia on,että sähkösopimusta tai puhelin liittymää ei kannata tehdä puhelimessa,koska tuskin kenelläkään on päässään tietoa,että mitä sama muilla maksaa.

    • saalexx

      Turotim on toiminut pitkään mitä ihmettelen. Tuntuu ettei mikään toimi

    • RondoL

      Mikä olisi paras näistä kesätyöpaikaksi?

    • Uravinkki

      Kokemukset Enialta on ollu hyviä. Sinne vain! :)

    • Huippumyyjä

      Mega on ihan paras.

    • jees2

      näissäkin laittomat pakit.

    • surkimusmaximus

      Hei, mut mitkä ikä rajat noihin sit on, ainakin tiedän että pasastarille se on yli 15, mut entä noihin toisiin!?

      • E-G 77

        Kaikki noi huijaa


    • ...................

      "Megan päivävuorossa työskentelevät kertokaa kokemuksia ja onko miten vaikea myydä yrityksille niitä ammattilehtiä ym. ja paljon ootte saanu palkkaa!"

      Itse Megasta kokemusta päivävuorossa ja myynyt autoliittoa.

      Lyhyesti voin omalta kohdaltani sanoa Megasta, että palkka on surkea, mutta alaan nähden luotettava firma.

    • PP1990

      Surkeita kaikki noi, oon kuullu niin paljo juttui noist

    • heikki18

      Turotim kusettaa! Luvattiin joko takuupalkka tai tuntipalkka. Kun tietty myyntimäärä ei ylittynyt niin ilmoitettiiin että saa pelkän provisiopalkan. Eli täyttä kusetusta ja laitonta. En suosittele kellekkään koko mestaa!

    • pasanMIEStyöntekijä

      pasastar täysin proviikalla, mutta kouluttavat hyvin.kauppoja tulee..kantsii tehä 5 tuntia per päivä ,jaksaa soittaa sen ajan,joka tunnin välissä 10 minuutin tauko tai sitten yhdessä jos saadaan sovittua niin yksi puolen tunnin tauko (3 muuta taukoa sit sellasia vain että vessas voi käydä tai juomassa vettä)..aika kuluu nopeasti ,kouluttajat on kivoja,oikeuden mukaisia ja hyviä,myös empaattisia..colleegat tosi mukavia..kun soittaa 10-15 puhelua tunnissa(tai 50minuutissa) nii saa 1-2 kauppaa tunnissa..pystyy tienaa kuukaudessa 1500egee nettonakin, jos tekee vain 25 tuntia viikossa. harvat tosi valitaan haastatteluihin sillä nytkin kuulemma noin 200 työnhakua tohonkin firmaan. jos käy joskus ihan ihme munkki ja soittaa soittamistaan niin 7 kauppaa voi saaha vaikka tunnissa. 1200-1500egen kuukausipalkan vauhdissa nyt oon ja teen 5 tuntisia viisi kertaa viikossa. kun pääsin haastatteluun niin heti alkoivat buukata mun aloituspäivää ja koulutustuntia. puhuin puhelimen kautta itseni töihin pienellä myyntineuvottelijan kokemuksellani.

    • Paskastar

      Pasastar mainostaa itseään roskapostilla. Rikkoo siis Suomen lakia.

    • Lussu-97

      Taitaa puhua XXXXaa tuo pasanMIEStyöntekijä. Ys tyyppi oli tuol töis ja tienas joatin 2 egee tunnis

      • pasanMIEStyöntekijä

        paskaa en puhu..!varmasti tienaa sen 2 egee tunnissa jos ei saa ku yhen kaupan muutamassa tunnissa,sitt vain uutta työpaikkaa ettii jos ei viihdy eikä siell.. lussu tainnut kävellä jo pasasta pihalle..ikä kertoo ettei tuokaan ollu meiän paikassa töissä


    • pasanMIEStyöntekijä

      pääsin tokana meiän lafkassa palkointoihin kiinni..yks jäbä möi 2 päivässä tarvittavan määrän kasaan ja kuittas sen meikää ennen..se siitä paskastarista ;)..muutama muuki on sen kuitannut jo

    • oysjdddd

      minä päivän saa palka?

    • Pikkasenjovit

      Megassa aineistot jaetaan pärstän mukaa

    • Puhelinahdistelija

      Pasastar kusettaa kaikessa. Omistajakin talousrikollinen. Kuka hullu menee rikolliselle töihin puoli-ilmaiseksi?

    • FaktaaPöytään

      Mikä on pasastarin omistajan talousrikos

    • FaktaaPöytään

      Mikä on pasastarin omistajan talousrikos, ei taida olla mitään rikosta

    • niinsevainniin

      Nim faktaa pöytään tarkistas mitä tapaktui hellppimestassa aikanaan samoin googlehaulla mitä pasasta kerrotaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe