Palautuuko kuukautiset?

Rinta poistettu

Olen saanut sytostaatit ja nyt on menossa sädehoito.Kuukautiset jäi sytostaattien aikana pois.Kun sytostaatit ovat loppu,huomasin alkavani kostua emättimestä uudestaan.Nyt tuntuu siltä kuin "normaali"emättimen erite olisi lisääntynyt.Onko kuukautiset palaamassa?Miten teille muille on tapahtunut vastaavassa tilanteessa?Huomasin selvän eron heti sytostattien loputtua.

11

4228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori tyttönen

      Juu ihan sama homma oli. Sytostaattien aikana kuukautiset loppuivat ja emätin kuivui lukuunottamatta hemaisevaa ja ihanaa Kulinaristista juustotautia, toiselta nimeltään Hiivatulehdusta. Hiivatulehduksesta selvittyäni kesti jonkin aikaa kun alkoi tuntua, että "ei voi olla totta, onko se taas hiiva", kun alapää kostui yli normaalin. Pikkuhiljaa sitten alkoi menkat(kivuttomat) mutta kun aika kului niin kivut palasivat ennalleen ja ovat taas sietämättömät. Tuo valkovuoto jota alkuun tuntui olevan enemmän kuin yleensä, on normalisoitunut.

    • tintti

      Riippuu varmaan pitkälti iästä - multa loppui sytostaatit pari kuukautta sitten mutta menkoista ei ole tietoakaan, toisaalta alkaisin kohta olla vaihdevuosi-ikäinen "normaalistikin"...

      • huolestunuttt

        Olen 14-vuotias tyttö, minulla oli alle vuoden ikäisenä maksasyöpä, johon sain sytostaattihoitoa. Kuukautiseni alkoivat 12-vuotiaana ja olivat aluksi pitkään säännölliset kunnes loppuivat noin vuosi sitten ja palasivat taas hetken päästä. Saatuani kuukautiset taas pari kertaa ne loppuivat taas, ja tähän saakka minulla ei uudestaan ole kuukautisia ollut. Osaisiko kukaan sanoa, voiko kuukautisten poisjäänti johtua vauvaikäni sytostaattihoidoista???


    • Elina

      Sytostaattien takia jäivät myös pois ja sitten alkoivat "kuumat aallot".....niihin syön nyt Livialia...

      • ketä uskoa

        Mistä päin Suomea olet kun saat syödä Liviania?
        Mä olen Oulusta ja leikattiin rintasyöpä reilu kuukausi sitten.Heti kun syöpä todettiin kiellettiin kaikki hormoonit. Ei edes luontaiskauppojen hormoonituotteita eikä edes soijaa saisi syödä. Ja mun syöpätyyppi ei ollut edes hormonaalinen, vaan jokin harvinaisempi tyyppi. Kuitenkin hyväennusteinen. Itselläni alkoi taas vaihdevuosioireet ja unettomuus. Mutta oys:ssa lääkäri kehoitti olla syömättä enää mitään hormooneja.


      • Elina
        ketä uskoa kirjoitti:

        Mistä päin Suomea olet kun saat syödä Liviania?
        Mä olen Oulusta ja leikattiin rintasyöpä reilu kuukausi sitten.Heti kun syöpä todettiin kiellettiin kaikki hormoonit. Ei edes luontaiskauppojen hormoonituotteita eikä edes soijaa saisi syödä. Ja mun syöpätyyppi ei ollut edes hormonaalinen, vaan jokin harvinaisempi tyyppi. Kuitenkin hyväennusteinen. Itselläni alkoi taas vaihdevuosioireet ja unettomuus. Mutta oys:ssa lääkäri kehoitti olla syömättä enää mitään hormooneja.

        Olen kysellyt monilta lääkäreiltä siellä ja he sanovat ettei ko lääke ole oikeastaan hormoonilääke........itseäni vaivannut tuo aika paljon..
        Kiitos tiedoista, otanpa asian puheeksi.


      • Otin selvää
        ketä uskoa kirjoitti:

        Mistä päin Suomea olet kun saat syödä Liviania?
        Mä olen Oulusta ja leikattiin rintasyöpä reilu kuukausi sitten.Heti kun syöpä todettiin kiellettiin kaikki hormoonit. Ei edes luontaiskauppojen hormoonituotteita eikä edes soijaa saisi syödä. Ja mun syöpätyyppi ei ollut edes hormonaalinen, vaan jokin harvinaisempi tyyppi. Kuitenkin hyväennusteinen. Itselläni alkoi taas vaihdevuosioireet ja unettomuus. Mutta oys:ssa lääkäri kehoitti olla syömättä enää mitään hormooneja.

        Soijan syömistä ei tarvitse karttaa.Ainoastaan sellaiset soijavalmisteet,joita terveyskaupoissa myydään kannattaa välttää.Jauheet,puristeet.Soijamaitoa ja joghurtteja voi syödä ja tofua.Näillä tiedetään olevan syöpää estäväkin vaikutus.
        Olen itse syöpäpotilas ja ennuste on kaikkea muuta kuin hyvä.Soijajoghurtteja syön koska olo tulee paremmaksi kuin lihaa syödessä esim.


      • ketä uskoa
        Otin selvää kirjoitti:

        Soijan syömistä ei tarvitse karttaa.Ainoastaan sellaiset soijavalmisteet,joita terveyskaupoissa myydään kannattaa välttää.Jauheet,puristeet.Soijamaitoa ja joghurtteja voi syödä ja tofua.Näillä tiedetään olevan syöpää estäväkin vaikutus.
        Olen itse syöpäpotilas ja ennuste on kaikkea muuta kuin hyvä.Soijajoghurtteja syön koska olo tulee paremmaksi kuin lihaa syödessä esim.

        Paremmin uskon et onkologi voisi luvata joidenkin soijavalmisteiden käytön, mut toi Livial mua kummastuttaa. Täytyy isekin kysyä, kun käyn onkologilla seuraavan kerran. Onkohan Elinalle mikä lääkäri luvannut syödä Livialia?
        Itse kun kävin gynegologilla. Oikein professori. Hän ehdotti mulle kuumiin aaltoihin hormoonikierukkaa, vaikka tiesi et olen rintasyöpäpotilas. Katsoin ensin suu auki et vitsi kait se oli. No en kuitenkaan antanut sitä laittaa.


      • Elina
        ketä uskoa kirjoitti:

        Paremmin uskon et onkologi voisi luvata joidenkin soijavalmisteiden käytön, mut toi Livial mua kummastuttaa. Täytyy isekin kysyä, kun käyn onkologilla seuraavan kerran. Onkohan Elinalle mikä lääkäri luvannut syödä Livialia?
        Itse kun kävin gynegologilla. Oikein professori. Hän ehdotti mulle kuumiin aaltoihin hormoonikierukkaa, vaikka tiesi et olen rintasyöpäpotilas. Katsoin ensin suu auki et vitsi kait se oli. No en kuitenkaan antanut sitä laittaa.

        oli onkologi, ja vielä kahdelta olen kysynyt ja molemmat sanoneet että syö huoletta vaan.

        On minua se asia vaivannut kovasti, olen niitä syönyt tauotta jo n. 3 vuotta ja nyt on rintasyöpäni uusinut, tiedä sitten miksi.

        Mutta aallot ovat sen verran kamalia että jotain niille täytyy keksiä..

        Ai niin, silloin 3 vuotta sitten yksi onkologi sanoi että - No, kumpi nyt on sitten pahempi paha, kärsiä aalloista, vai se että mahdollisesti voisi syöpä uusiutua, kun tuo ei ole varsinaisesti hormonilääke...

        Ketä ja mitä mä nyt sitten uskon...?


      • ketä uskoa
        Elina kirjoitti:

        oli onkologi, ja vielä kahdelta olen kysynyt ja molemmat sanoneet että syö huoletta vaan.

        On minua se asia vaivannut kovasti, olen niitä syönyt tauotta jo n. 3 vuotta ja nyt on rintasyöpäni uusinut, tiedä sitten miksi.

        Mutta aallot ovat sen verran kamalia että jotain niille täytyy keksiä..

        Ai niin, silloin 3 vuotta sitten yksi onkologi sanoi että - No, kumpi nyt on sitten pahempi paha, kärsiä aalloista, vai se että mahdollisesti voisi syöpä uusiutua, kun tuo ei ole varsinaisesti hormonilääke...

        Ketä ja mitä mä nyt sitten uskon...?

        No älä huoli. Minullakin on aika onkologille ilmeisesti ennen juhannusta. Täytyy kysyä, mitä ne täällä Oys:ssa sanoo. Lue kuitenkin www.tohtori.fi lääkeoppaasta Livialista. Siinä haittavaikutuksiin laitettu rintasyövän riski.En tiedä mitä tekis.Mulle kirjoitettiin vaihdevuosioireisiin Citalopramia 10 mg. Se on enemmän masennuslääke mutta kuulema monet naiset saaneet siitä apua vaihdevuosioireisiin. En ole sitäkään hakenut, kun arveluttaa sellasiakin alkaa syömään. Pääseekö niistäkään sitten eroon. Mä olen vaan nyt kärsinyt oireista, mutta kun sairasloma loppuu, onkin jo toinen asia jaksaako huonosti nukutun yön jälkeen töissä käydä kovin pitkään.


      • Ellu
        Elina kirjoitti:

        Olen kysellyt monilta lääkäreiltä siellä ja he sanovat ettei ko lääke ole oikeastaan hormoonilääke........itseäni vaivannut tuo aika paljon..
        Kiitos tiedoista, otanpa asian puheeksi.

        Minulla ei vielä syöpä todettu, mutta syön Livialia (1/2 v.)ja pelkään... suvussa on rintasyöpää (äidilläkin). Minullekin sanottiin ettei se oikeastaan ole hormonilääke?? Tuoteselosteessa kuitenkin rintasyöpäriski on olemassa.
        Kaiken lisäksi kuumiin aaltoihin heräilen jatkuvasti yöllä, mutta estää kuitenkin aiemmin esiintyneet "hikipuuskat". Luontaisuotteita olen kokeillut, eikä ollut mitään apuja. Mitä pitäisi tehdä, en tiedä ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe