Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

245

Kommenttia

7322

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Tuollainnen omista valokuvista koottu kalenteri pitäisi minunkin saada aikaan. Tiedän että monet niitä tekevät, jo ainakin parikymmentä vuotta palstatuttavani "tinat", joka kirjoitteli näilläkin foorumeilla minua ystävällisesti neuvoi, mutta ei ole tullut tehtyä. Tai sitten vain kirja jossa on vähän tekstejä ja paljon valokuvia, vaikka vaan eri vuodenajoista, metsästä, pihalta, puutarhasta, veden ääreltä.

Eikös me kaikki kirjoiteta asioista jotka tuovat iloa arkipäiväämme? Joillekin se on lapsenlapset, pullantuoksu ja sitruunakakku, joillekin ulkoilu, vesijuoksu tai veneily, Joku testaa ruokaohjeita ja laittelee siemeniä itämään tähän aikaan vuodesta? Tai kohta? Joku malaa tauluja ja muovailee savesta möykkyjä. Joku kirjoittaa ja julkaisee kirjoja. Eikö omista harrastuksistaan saisi sitten kertoa muille?

Minä olen intro/ektrovertti. Viihdyn yksin, lukemisen parissa, tai toisen ihmisen seurassa, ryhmissä, kirjaesittelyissä viihdyn kuin kala vedessä, kun saan kertoa aiheista jotka ovat lähellä sydäntäni. Me olemme ja saamme olla erilaisia, puhua eri asioista, olla ylpeitä pienistä saavutuksistamme pienessä elämässämme, ei välttämättä piiloutua kenenkään selän taa, vaatimattomuus ei ole välttämättä mikään hyve, terve itsetunto jon kaikein paras om inaisuus, eikä sitä pidä sekoittaa ylpeilyyn, leventelyyn tai itsensä korostamiseen.

Sunnuntai, keskipäivä, aamun rutiinit suoritettu. Tulimme juuri pieneltä lenkiltä, happea ottamasta. Italiaa opiskelen joka päivä, puolisen tuntia maksimi, olen nyt tehnyt sitä 290 päivää yhteen menoon. Kohta puuron keittoon.

Hyvää helmikuista sunnuntaita kaikille!
  2. Kirjoitan johdonmukaisesti.
    Olen myös aktiivisesti mukana paikallisen kyläyhteisön FB-ryhmässä ja nuorempikin sukupolvi tietää minut ja ikäisistäni ja minua nuorempien siskojeni luokkatoverit ovat pääsääntöisesti vielä elossa.

Kuulun myös Jämsän yhteiskoulusta valmistuneiden FB-ryhmään, kirjaston ja paikallisen lehden lukijaryhmiin. olen Facebookissa, Instagramissa jne sosiaalisessa mediassa ja pidän yhteyttä riemuylioppilastovereihini eri puolilla maata.
    Kirjoitan sosiaalisessa mediassa omalla nimelläni ja kuvallani ja osa on julkista. Minulla on lukijoita ja kavereita täällä foorumeilla, jotka ovat myös sosiaalisessa mediassani ja en voisi mitenkään sepitellä tarinoita itsestäni, koska kaikki on todistettavissa ja osittain julkisia.

Miksi minä mollaisin suomalaisia koska olen itsekin suomalainen ja käyn Suomessa ja minulla on lämpimät ja läheiset välit Suomessa asuvaan sukuuni, ystäviini, kavereihini jopa alakouluasteelta lähtien?

"Ulkosuomalaisena" saatan kyseenalaistaa tiettyjä asioita, tehdä vertailuja, panna alkuun keskusteluja epäkohdista, ajankohtaisista tapahtumista Suomessa, koska minua kiinnostaa seurata Suomen tapahtumia, suomalaisten elämää synnyinmaassani, mistä milloinkin puhutaan Suomessa.
    Eihän se ole "suomalaisten mollaamista".
  3. Käväisin tässä ostamassa kokonaisen vyyhdin rautalankaa ja yritän tässä nyt taivutella pihalla olevien anojen olettamuksiin jotain järkeä. Mopo karannut välillä pahasti jollakin ja lukemisen ymmärtäminen on reistaillut pahasti.

Luulen kyllä että syynä on joko huono muisti, huono keskittymiskyky tai sitten vain halu sekoittaa pakkaa ja yrittää asettaa minua huonoon valoon.

En ole missään kohtaa sanonut että olen evakko, ainoastaan evakkoperheen tytär. Isänisää sanottiin meillä äijäksi, isän äiti oli mummo.
    Äidinäitiä kutsuimme mammaksi, kuten Viipurin seudulla oli tapana. Mamma ja enoni evakuoitiin Varsinais.Suomeen. Vanhempani ja isän vanhemmat, sedät ja tädit Keski-Suomeen,josta äijä osti autiotilan, jossa oli metsää, peltoa ja järvenrantaa. Olen syntynyt Jämsässä 1948.

Olin 22 -vuotias kun muutin Suomesta pois, naapurini ja kyläläiset, jotka ovat nyt vanhoja isäntiä, emäntiä, eläkeläisiä muistavat minut oikein hyvin. Monet heistä tulivat viime kesänä ,kirjailijavierailulleni Jämsän kaupunginkirjastoon ja monet ovat ostaneet kirjojani, etenkin ensimmäistä, jossa kerron Kolumbianvuosistani.

Kommentti lähinaapurilta: "Kiitos kun avasit oven olohuoneesesi meille!" Kolmannessa kirjassani kerron veljeni kohtalosta ja kaikki faktat on oltava joko selvästi esillä tai sitten on tultava selvästi esille jos olen sepitellyt jotainteorioita veljeni kuolemasta. Miksi? Koska suuri valtaosa kirjan lukijoista ovat joko sukulaisia tai kyläläisiä.

Muut kirjani ovat fiktiivisiä, mutta tämä jota kirjoitan nyt, on osittain omaelämänkertaa ja lähtee liikkeelle Viipurista ja Karjalan kannakselta. Kokoan asiakirjoja, haastattelen vielä elossaolevia sukulaisia, luen vanhoja kirjeitä jne, mutta oma osuuteni ja osa äitini muistoista ovat omia lapsuudenmuistojani ja äidin minulle kertomia asioita.

Mitään tekaistua tai valheellista ei niissä ole,