Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin itse, koska on sellainen vanhanaikainen antiikki- ja taidesielu? Suurin osa ihmisistä ei todellakaan ole tälläisiä, ja siksi on vaikeaa löytää toista samanhenkistä, sellaista joka kolahtaisi kunnolla.
Vastaukset 112
- Anonyymi00001UUSI
Hmm. Onko tuossa taloudellinen ongelma vai millainen?
Itse pidän esim. täyspuisista huonekaluista, mutta koska olen myös pihi, ostan niitä usein käytettyinä. En harrasta varsinaista antiikkia, mutta ovathan ennen 1940-lukua Suomessa valmistetut huonekalut (ja koska tahansa muualla kuin Suomessa suunnitellut huonekalut) kauniimpia kuin harmaa-valkoiset pohjoismaisen tyylin masennus-ankeutusboksit.
En ole kyllä koskaan ajatellut, että asia voisi vaikuttaa ihmissuhteisiin...
🦄- Anonyymi00003UUSI
Käsitit nyt aivan väärin. Tarkoitin sellaista old soul tyyppistä taiteilijasielua, joka on kiinnostunut myös kaikesta vintage- ja antiikkityylisestä. Ei siis sellainen, jota kiinnostaa lähinnä konkreettiset ja käytännön asiat, vaan syvällinem ja herkkä taidesielu.
- Anonyymi00004UUSI
En siis todellakaan tarkoittanut mitään pelkkää antiikin ostelua, vaan syvempää "sielun olemusta".
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Käsitit nyt aivan väärin. Tarkoitin sellaista old soul tyyppistä taiteilijasielua, joka on kiinnostunut myös kaikesta vintage- ja antiikkityylisestä. Ei siis sellainen, jota kiinnostaa lähinnä konkreettiset ja käytännön asiat, vaan syvällinem ja herkkä taidesielu.
Jaa, no sitten. En itse näe taiteessa ynnä muussa vastaavassa mitään ongelmaa, kunhan sen arvo ja hankkiminen soveltuu henkilön taloudelliseen tilanteeseen.
Tässä siis tällaisen putkimallisen "miesaivon" vastaus. Minulla ei ole muuta kommentoitavaa. 😄
Kyllähän estetiikka on myös itseisarvo.
🦄 Anonyymi00003 kirjoitti:
Mä taas aattelin niin, että sellanen syvällisesti ajattelija ei ees harkitse ostavansa jotain halpatuotantona tehtyä lastulevy mööpeliä tai muutenka mitää kiinalaista krääsää, poisluettuna tieteski kiinalainen porsliini, josta sielä on satojen vuosien perinne.
Mitä taas tulee pohjosmaiseen suunnitteluun. Niin tietenki joku ikea on aika tylsä yhdistettynä boklok aaumiseen. Mutta jos taas mietitää jotain kustavilaista tyyliä, niin oha se hieno. (Täälä mun nykyisessä asumispaikassa on muute kustavilaiset kalusteet)- Anonyymi00027UUSI
JeroP kirjoitti:
Mä taas aattelin niin, että sellanen syvällisesti ajattelija ei ees harkitse ostavansa jotain halpatuotantona tehtyä lastulevy mööpeliä tai muutenka mitää kiinalaista krääsää, poisluettuna tieteski kiinalainen porsliini, josta sielä on satojen vuosien perinne.
Mitä taas tulee pohjosmaiseen suunnitteluun. Niin tietenki joku ikea on aika tylsä yhdistettynä boklok aaumiseen. Mutta jos taas mietitää jotain kustavilaista tyyliä, niin oha se hieno. (Täälä mun nykyisessä asumispaikassa on muute kustavilaiset kalusteet)Tietäisitpä! Olen mielestäni syvällinen ajattelija, mutta pidän MYÖS Kiina-krääsästä.
Ihan samoilla fysiikan laeilla se pysyy antiikkihuonekalunkin päällä... 😄🤭
🦄 - Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tietäisitpä! Olen mielestäni syvällinen ajattelija, mutta pidän MYÖS Kiina-krääsästä.
🦄Olet ainoa henkilö koko maailmassa jonka mielestä sinä olet syvällinen ajattelija. Olet siinä mielessä täysin ainutlaatuinen.
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Olet ainoa henkilö koko maailmassa jonka mielestä sinä olet syvällinen ajattelija. Olet siinä mielessä täysin ainutlaatuinen.
Mitä sitten? Minähän jo kirjoitin tuossa, että olen _mielestäni_ syvällinen ajattelija.
Ei ole minun murheeni, jos sinä et ole samaa mieltä.
🦄 - Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tietäisitpä! Olen mielestäni syvällinen ajattelija, mutta pidän MYÖS Kiina-krääsästä.
🦄Minäkin olen mielestäni Ruotsin kuningas, mutta en ole. :D
- Anonyymi00002UUSI
Kyllä heitä on mutta taitaa olla varattuja aki palstamäki on varattu helille no mahtaako heistä joku olla sinkku eikö joskus tullut antiikkia antiikkia ohjelma ja mene kiertelemään antiikki liikkeitä ja huutokauppoja ja vanhojen taideteosten huutokauppoihin tai taide yhteisöihin kai siellä joku sinkku on ja katsele lovejoy sarjaa
- Anonyymi00010UUSI
Tuossa tuli paljon hyviä vinkkejä. Erityisesti tuo olisi hyvä kysymys että oletko katsonut lovejoy sarjaa (tai jotain muuta antiikkisarjaa) ja kysyy että piditkö siitä. Tuolla voit heti aloittaa ja saat selvää siitä ihmisestä. Tai kehittele joku vastaava kuvio muusta aiheesta.
Taide on kyllä vähän eri asia, ja taidenäyttelyyn et montaakaan miestä saa raahattua. Katsomaan jotain baanaania joka on teipattu seinään teipinpalasella.... - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tuossa tuli paljon hyviä vinkkejä. Erityisesti tuo olisi hyvä kysymys että oletko katsonut lovejoy sarjaa (tai jotain muuta antiikkisarjaa) ja kysyy että piditkö siitä. Tuolla voit heti aloittaa ja saat selvää siitä ihmisestä. Tai kehittele joku vastaava kuvio muusta aiheesta.
Taide on kyllä vähän eri asia, ja taidenäyttelyyn et montaakaan miestä saa raahattua. Katsomaan jotain baanaania joka on teipattu seinään teipinpalasella...."Taide on kyllä vähän eri asia, ja taidenäyttelyyn et montaakaan miestä saa raahattua. Katsomaan jotain baanaania joka on teipattu seinään teipinpalasella...."
En ole mies, mutta henkilökohtaisesti olen kyllä erittäin kiinnostunut:
a) tuollaisten teosten hintalapuista sekä
b) siitä, kuka tuollaisen teoksen lopulta ostaa. 🤭
🦄 - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Taide on kyllä vähän eri asia, ja taidenäyttelyyn et montaakaan miestä saa raahattua. Katsomaan jotain baanaania joka on teipattu seinään teipinpalasella....Kyllä taide miehet lähtee mukaan taidenäyttelyihin ja kotonaan tai kotonasi esittelee omaa banaaniaan eli taideteos banaania ja saat tutustua siihen koskettelemalla maistelemalla ja tuntea sen sisälläsi ja rakastutte
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllä taide miehet lähtee mukaan taidenäyttelyihin ja kotonaan tai kotonasi esittelee omaa banaaniaan eli taideteos banaania ja saat tutustua siihen koskettelemalla maistelemalla ja tuntea sen sisälläsi ja rakastutte
Tässä jotenkin konkretisoituu tuo aloitusviestin sanoma. 😄
Mukana on myös ripaus vieraannuttamisefektiä. 😄
🦄 - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00011 kirjoitti:
"Taide on kyllä vähän eri asia, ja taidenäyttelyyn et montaakaan miestä saa raahattua. Katsomaan jotain baanaania joka on teipattu seinään teipinpalasella...."
En ole mies, mutta henkilökohtaisesti olen kyllä erittäin kiinnostunut:
a) tuollaisten teosten hintalapuista sekä
b) siitä, kuka tuollaisen teoksen lopulta ostaa. 🤭
🦄"Seinään teipattu banaani myytiin Sotheby’sin huutokaupassa New Yorkissa 20. marraskuuta 2024 hintaan, joka nousi yhteensä 6,2 miljoonaan dollariin (noin 5,9 miljoonaa euroa). Ostajaksi tuli kiinalainen kryptovaluuttayrityksen Tron perustaja Justin Sun,"
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tässä jotenkin konkretisoituu tuo aloitusviestin sanoma. 😄
Mukana on myös ripaus vieraannuttamisefektiä. 😄
🦄??
tuohan mihin vastasit se on se palstan vakiohoopo....... - Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00016 kirjoitti:
??
tuohan mihin vastasit se on se palstan vakiohoopo.......No yksäri löysi nyt sen "samanhenkisen".
- Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
No yksäri löysi nyt sen "samanhenkisen".
Ja millainen se nk samanhenkinen nyt sitten on? Tarkenna ja fasilitoi. Sivusta T naiselta
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ja millainen se nk samanhenkinen nyt sitten on? Tarkenna ja fasilitoi. Sivusta T naiselta
Taitaakin tästä tulla hauskaa :)
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Taitaakin tästä tulla hauskaa :)
Emmää hymiösetä aapee ny noinkaan kuvaisi
Anonyymi00010 kirjoitti:
Taide on kyllä vähän eri asia, ja taidenäyttelyyn et montaakaan miestä saa raahattua. Katsomaan jotain baanaania joka on teipattu seinään teipinpalasella....Riippuu.
(eräiden taiteilijoiden psyykkiset ongelmat välittyvät teosten kautta niin selvinä, että ne aiheuttavat pitkäaikaista kärsimystä)
((Josef Boys))
((Yoko Ono))- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Emmää hymiösetä aapee ny noinkaan kuvaisi
Hällä on vahva sarvi ja hämehessä pyörä, kyllä kestävät!
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Tarkenna ja fasilitoi."
🤣🤣🤣
Jostain tuo T-nainenkin aina kaivautuu kolostaan. 😄 Teksteissä on puoliakateemisia sattumia. 🤭
🦄 - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
"Tarkenna ja fasilitoi."
🤣🤣🤣
Jostain tuo T-nainenkin aina kaivautuu kolostaan. 😄 Teksteissä on puoliakateemisia sattumia. 🤭
🦄Juu se on hyvä, ettei persoonia vaan sekoiteta keskenään ja itse kukin voi esitellä täällä osaamisrepertuaariaan. Itse en ole niin innostunut teoretisoimaan intohimoisesti parinmuodostusta kuten sinä ja aapeeäijä, mutta ilmaisunvapaus
- Anonyymi00006UUSI
Mielenkiintosi kohteet supistavat tarjontaa liki olemattomiin. Fyysinen huutokaupassa käynti tuli nyt heti mieleen ja en tarkoita yksinomaan jotain hesan huutokauppakamaria ja näihinkin keskittyy pääosin vanhempi väki. Siis pääosin. Antiikki-, ja keräilymessut mutta noissakin porukka liikkuu pääasiassa katselumielessä ja en ihmettele niillä hinnoilla, mitä tavarasta nykyään halutaan. Sattuma suosii, jos suosii. Onnea.
- Anonyymi00008UUSI
Näköjään itsekin tulkitsin väärin. Silti, onnea.
- Anonyymi00009UUSI
Kokeile olla konkreettisempi jos olet tekemisissä miesten kanssa (tai miesnaisten). Mitä tarkalleen ottaen tuo antiikkiharrasta mielestäsi tekee tai mitä hän on?
Itse olen kiinnostunut historiasta, yleisesti. Toki vanhat tavarat kuuluvat siihen aika oleellisesti. Suomen historia ei nyt vaan jostain syystä kovin kauheasti viehätä. On siinäkin toki omat puolensa, esim. se kuinka lapissa ennen elettiin, ihan kiinnostavaa tietää.Harvempi kuitenkaan mistään saamelaiskulttuurista on kiinnostunu, vaikka jos on, niin mikäs siinä, mutta se on aika pientä.
No varsinaisesti suomalaista historiaa ei ole. Että oikeestaa, se on samaa kuin ruotsin historia, viitate juuri toho kustavilaiseen tyyliin. Että esimerkiks tän mun syntymäkaupungin on perustanu kustaa kolmas. Ja tuskin tätä kaupunkia ees olisi ilman ruotsin vaikutusa.- Anonyymi00035UUSI
JeroP kirjoitti:
Harvempi kuitenkaan mistään saamelaiskulttuurista on kiinnostunu, vaikka jos on, niin mikäs siinä, mutta se on aika pientä.
No varsinaisesti suomalaista historiaa ei ole. Että oikeestaa, se on samaa kuin ruotsin historia, viitate juuri toho kustavilaiseen tyyliin. Että esimerkiks tän mun syntymäkaupungin on perustanu kustaa kolmas. Ja tuskin tätä kaupunkia ees olisi ilman ruotsin vaikutusa.Ja mikäs saamelaiskulttuurissa on vikana?
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ja mikäs saamelaiskulttuurissa on vikana?
Ei siinä vikaa ookaan, mutta ihan yhtä vähän vaikuttaa elämään kuin joku ming dynastia, jossa ei siinäkään vikaa ole ja kus joku tollaselle kapeelle alalle kiinnostuu, niin siitä vaan. Mutta suuren kansanryhmänluokan kohdalla ei vaikuta.
- Anonyymi00054UUSI
JeroP kirjoitti:
Ei siinä vikaa ookaan, mutta ihan yhtä vähän vaikuttaa elämään kuin joku ming dynastia, jossa ei siinäkään vikaa ole ja kus joku tollaselle kapeelle alalle kiinnostuu, niin siitä vaan. Mutta suuren kansanryhmänluokan kohdalla ei vaikuta.
No mistäs sitten pitäisi olla kiinnostunut, mikä olisi järkevä ja tarpeeksi laaja-alainen kiinnostuksenkohde?
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ja mikäs saamelaiskulttuurissa on vikana?
(on siinä se vika, että saamelaiskieliä on yli kymmenen, eivätkä niiden puhujat kykene ymmärtämään toisiaan ja tuosta voi päätellä, että nuo purukat ovat olleet tuhatkunta vuotta niin riidoissa keskenään, etteivät ole puhunet toisilleen)
((ja sama riitely jatkuu edelleen, sillä porollisten mielestä porottomat eivät ole tarpeeksi saamelaisia ja vievät niiltä äänioikeuden))
(((varsinaisesti kyse on norjasta 1800-luvulla tulleiden pohjoissaamelaisten ja Inarinsaamelaisten keskinäisestä riitelystä)))
((((ja kolttia syrjivät melkein kaikki muut saamelaisryhmät))))- Anonyymi00080UUSI
JeroP kirjoitti:
Harvempi kuitenkaan mistään saamelaiskulttuurista on kiinnostunu, vaikka jos on, niin mikäs siinä, mutta se on aika pientä.
No varsinaisesti suomalaista historiaa ei ole. Että oikeestaa, se on samaa kuin ruotsin historia, viitate juuri toho kustavilaiseen tyyliin. Että esimerkiks tän mun syntymäkaupungin on perustanu kustaa kolmas. Ja tuskin tätä kaupunkia ees olisi ilman ruotsin vaikutusa.Siis mitä?! Tottakai meillä on suomalaista historiaa!
Nöf 🐷
Ei aina löydy täydellistä vastinparia, sitten vaan olet ilman tai tyydyt siihen, että edes sinä saat hääriä rakastamiesi asioiden parissa. Kumppanisi häärii omiaan jotain muuta.
Suurin osa meistä varatuista on niitä tyytyjiä. Ja ne joille tyytyminen on kirosana enimmäkseen ovat sinkkuja. Elämä on.
- Anonyymi00013UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Suurin osa meistä varatuista on niitä tyytyjiä. Ja ne joille tyytyminen on kirosana enimmäkseen ovat sinkkuja. Elämä on.
Älä koskaan vain tyydy johonkin. Se on luovuttamista, heikkoutta, heikkoa luonnetta.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Älä koskaan vain tyydy johonkin. Se on luovuttamista, heikkoutta, heikkoa luonnetta.
Pakkohan se on jos mielii rakastaa ja olla rakastettu, en elä ikuisesti oikeaa oottelemassa.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei sellaista ihmistä yksinkertaisesti ole jota voisin sanoa täydelliseksi kumppaniksi mulle.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei sellaista ihmistä yksinkertaisesti ole jota voisin sanoa täydelliseksi kumppaniksi mulle.
Tai voi olla, muttei tässä ajassa, eikä aikakaudessa tai telluksella. Se sielu on jossain kyllä, vastinparini, mutten ole löytänyt ja tuskin löydänkään. En tämän elämän aikana.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tai voi olla, muttei tässä ajassa, eikä aikakaudessa tai telluksella. Se sielu on jossain kyllä, vastinparini, mutten ole löytänyt ja tuskin löydänkään. En tämän elämän aikana.
Eikä ihmisen muodossa varsinkaan tule vastaan 2000-luvulla.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Eikä ihmisen muodossa varsinkaan tule vastaan 2000-luvulla.
Niinpä kun esoteorian kautta sielunvastinetta ei ole tai löydy on tyytyminen vähiten huonoon ja eniten sopivimpaan vaihtoehtoon.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Niinpä kun esoteorian kautta sielunvastinetta ei ole tai löydy on tyytyminen vähiten huonoon ja eniten sopivimpaan vaihtoehtoon.
Esoteria. Mistä toi o tuli. 🙄
Ei tieskää oo täydellistä. Mun on vaikee astua teidä saappaisiin. Mutta jos esimerkin omasta elämästä. Niin en tietenkä vaatis, että yhdessä tehtäs käsitöitä. Mutta tätä olennaisempaa ois juuri positiivinen suhtautuminen käsitöihin. Ja tietty kriittisyys halpatuotantoon. Tietenki paheita saa olla ja niin on mullakin niin ku noi nike tennarit, jotka on tietenki yks maailman epäeettusimmistä tuotteista. Mutta jos käytätte hiuka mielikuvitusta nii voitte soveltaa tän esimerkin omaa elämäänne?
- Anonyymi00030UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Pakkohan se on jos mielii rakastaa ja olla rakastettu, en elä ikuisesti oikeaa oottelemassa.
Ei mitään tekemistä rakkauden kanssa. Ei niin yhtään mitään.
Anonyymi00030 kirjoitti:
Ei mitään tekemistä rakkauden kanssa. Ei niin yhtään mitään.
Sinähän sen tiiät. 😅
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sinähän sen tiiät. 😅
Rakkaus nimenomaan ei valikoi järkeviä seikkoja kysellen. Muutenhan kaikki olis rakkaudettomissa suhteissa ja järkisyistä. Kun yhteinen harrastus ja raha tms.
Rakkaus on silleen kelju, se ei kysele sulta onko toi ihminen ihannetyyppi vai ei.Tökstöksnöö kirjoitti:
Rakkaus nimenomaan ei valikoi järkeviä seikkoja kysellen. Muutenhan kaikki olis rakkaudettomissa suhteissa ja järkisyistä. Kun yhteinen harrastus ja raha tms.
Rakkaus on silleen kelju, se ei kysele sulta onko toi ihminen ihannetyyppi vai ei.Katso video ja tajua. Rakkaus on kuin pikkulapsi, räiskii minne sattuu. Vasta järki on se mikä voi rakkauden tappaa.
https://youtu.be/pJbwM1oJHaw?is=yNFusTB6GdcIW14qTökstöksnöö kirjoitti:
Katso video ja tajua. Rakkaus on kuin pikkulapsi, räiskii minne sattuu. Vasta järki on se mikä voi rakkauden tappaa.
https://youtu.be/pJbwM1oJHaw?is=yNFusTB6GdcIW14qSitten ulistaan, rakkaus sattuu, haavoittaa, arpeuttaa etc.
https://youtu.be/Ix2QEUk6YZY?is=-ptRXJrrVhkky11d
Sitten kun ei enää uskalleta tuntea, rakastaa valitaan ne järkisyin sopivat kumppanit. Jottei enää sattuis ja ne jota voisit rakastaa, välttelet... Koska pelkäät love hurtsia.- Anonyymi00090UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sitten ulistaan, rakkaus sattuu, haavoittaa, arpeuttaa etc.
https://youtu.be/Ix2QEUk6YZY?is=-ptRXJrrVhkky11d
Sitten kun ei enää uskalleta tuntea, rakastaa valitaan ne järkisyin sopivat kumppanit. Jottei enää sattuis ja ne jota voisit rakastaa, välttelet... Koska pelkäät love hurtsia.Minä en teinä paljoa näitä aapeeäijän linkkejä avais, mutta
- Anonyymi00091UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Esoteria. Mistä toi o tuli. 🙄
Varmaan gubbe ihan sinun oman sanavaraston puppugeneraattorista..
- Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jessus, mikähän tämä hengen asioiden menestyksen teologi oikein on. Ylikiivasta tekstiä🧐
Anonyymi00090 kirjoitti:
Minä en teinä paljoa näitä aapeeäijän linkkejä avais, mutta
Jos youtuben avaamista pelkää, niin ole avaamatta.
- Anonyymi00017UUSI
Älä luovuta, historiasta kiinnostuneita miehiä kyllä löytyy, ja antiikista kiinnostuneita. Juttele kaikkien kohtaamiesi miesten kanssa historiasta ja antiikkiasioista, niin selviää nopeasti onko ne kiinnostuneita aiheista. Se mies ei välttämättä ole ollenkaan sellainen kuin mielessäsi kuvittelet.
- Anonyymi00020UUSI
Jaa riittääkö aapeeäijä, että käy Uuraisilla morottamassa huutokauppakeisaria? T naiselta
- Anonyymi00024UUSI
Sehän se yleensä on nimenomaan se ongelma, löytää samanhenkinen kuin itse en. Sitä en osaa sanoa onko juuri "antiikki- ja taidesielu" erityisen vaikea löytää, mutta varmasti ainakin sellaisen löytäminen, jolla olisi sama maku sen antiikin ja taiteen kanssa on.
- Anonyymi00032UUSI
Jos vielä pitää olla sama maku, ja kiinnostus saman aikakauden antiikkiin niin meneekin jo tosi vaativaksi...
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Jos vielä pitää olla sama maku, ja kiinnostus saman aikakauden antiikkiin niin meneekin jo tosi vaativaksi...
Se on jo riittävä, että ylipäänsä pitää samankaltaisia asioita antiikkina. Yhden romu, kun on toisen antiikki.
- Anonyymi00039UUSI
Anonyymi00038 kirjoitti:
Se on jo riittävä, että ylipäänsä pitää samankaltaisia asioita antiikkina. Yhden romu, kun on toisen antiikki.
Ahaa... No mutta kaikki sata vuotta vanha on kyllä antiikkia. Ei sitä voi tunteiden mukaan alkaa määrittelemään.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ahaa... No mutta kaikki sata vuotta vanha on kyllä antiikkia. Ei sitä voi tunteiden mukaan alkaa määrittelemään.
Mielipiteensä itse kullakin. 👍
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mielipiteensä itse kullakin. 👍
No kuinka sinä itse määrittelet antiikin? Että näyttääkö se kauniille mielestäsi vaiko ei, herättääkö se tunteita sinussa vai ei?
- Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
No kuinka sinä itse määrittelet antiikin? Että näyttääkö se kauniille mielestäsi vaiko ei, herättääkö se tunteita sinussa vai ei?
Voi sen varmasti noinkin määritellä. Tai toisaalta voi pitää sata vuotta vanhaa tyhjää ja ruostunutta säilyketölkkiä antiikkina. Sama se minulle en.
- Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Voi sen varmasti noinkin määritellä. Tai toisaalta voi pitää sata vuotta vanhaa tyhjää ja ruostunutta säilyketölkkiä antiikkina. Sama se minulle en.
Vaikea löytää tuollaista mainitsemaasi esinettä kun ovat todennäköisesti maatuneet pois, ja sellaisen jätteen iän määritteleminen on mahdotonta. Mikäli tuollainen löytyisi ja sen ikä voitaisiin varmistaa niin varmasti olisi jonkun arvoinen.
mutta tässä järkevämpi sata vuotta vanha antiikkinen kulutustuote:
1926 Macallan whisky (aged 60+ years, bottled 1986) set a record at £2.1 million ($2.7 million) - Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Vaikea löytää tuollaista mainitsemaasi esinettä kun ovat todennäköisesti maatuneet pois, ja sellaisen jätteen iän määritteleminen on mahdotonta. Mikäli tuollainen löytyisi ja sen ikä voitaisiin varmistaa niin varmasti olisi jonkun arvoinen.
1926 Macallan whisky (aged 60 years, bottled 1986) set a record at £2.1 million ($2.7 million)Maatuvia metallisia säilyketölkkejä ... mielenkiintoista.
- Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
1926 Macallan whisky (aged 60 years, bottled 1986) set a record at £2.1 million ($2.7 million)"mutta tässä järkevämpi sata vuotta vanha antiikkinen kulutustuote:
1926 Macallan whisky (aged 60+ years, bottled 1986) set a record at £2.1 million ($2.7 million)"
ylihintainen turhake - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Maatuvia metallisia säilyketölkkejä ... mielenkiintoista.
No teillä on guben kanssa joku arvokeskustelu tulilla nyt sitten. Ehkä vähän teennäiseltä näyttää sinun mielenkiinto. T
- Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Samahan se on kirpparillakin esim juu, myyntipuhe voi olla vaikka, että tosi vanha asepuvun nappi ja hinta sen mukainen
Saiko lovejoysta pitämisestä lisäpisteitä, pidin aikoinaan. Taitaa olla lovejoyt vieläkin tallessa tuolla jossain verkkolevyn perukoilla.
Antiikki on tuttu ilmiö, kuvajainen katsoo vastaan joka aamu peilistä . Historian havinaa kuulen joka kerta partaa ajaessani kun löydän jälleen uuden harmaantuvan partahaivenen 😄.- Anonyymi00029UUSI
Mikä on taide ja antiikkisielu ? :)
Muuten kyllä saan ajatuksesta kiinni. Vaikea tavata sellaista ihmistä jolle ympäristön ja muiden ihmisten hyväksyntä ja samanlaisuus ei olisi niin tärkeää. Miehillä on jotenkin kiire sopia yhteiskunnan laumaan ja mennä/tehdä niin kuin media ja mainokset suosittelevat ihmisten tekevän. Minä kun taasen olen vastaan haraaja kaikessa mitä pidetään nykyaikana tärkeänä.- Anonyymi00031UUSI
Jos mies meinaa saada naisen niin on oltava samanlainen kun muutkin ja pärjättävä yhteiskunnassa ja menestyttävä.
- Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Jos mies meinaa saada naisen niin on oltava samanlainen kun muutkin ja pärjättävä yhteiskunnassa ja menestyttävä.
Sillä saa vaan "norminaisia", ei niitä taidesieluisia naisia 😳
- Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mutta eihän niin saa aitoa elämää.
- Anonyymi00033UUSI
Katselin tänään kaupassa miehiä.
Moni kävelee todella huonosti.
Sanonpa.
Kunnon kengät, ja ulkoiluvaatteet ja ulkoilemaan, miehet!
Ei ole tuhlailua.
Vilma- Anonyymi00034UUSI
Kuule, jos on koko ikänsä pitänyt yhteiskuntaa pystyssä, niin on polvet hajalla ja selkä hajalla, koeta siinä sitten kävellä niin että se naisen silmää vielä miellyttäisi.
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kuule, jos on koko ikänsä pitänyt yhteiskuntaa pystyssä, niin on polvet hajalla ja selkä hajalla, koeta siinä sitten kävellä niin että se naisen silmää vielä miellyttäisi.
Valtaosalla ei kyllä kroppa ole rikki, kuin korkeintaan ylipainon ja liikkumattomuuden vuoksi. Sen näkee kyllä ketkä ovat töitäkin tehneet.
- Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Valtaosalla ei kyllä kroppa ole rikki, kuin korkeintaan ylipainon ja liikkumattomuuden vuoksi. Sen näkee kyllä ketkä ovat töitäkin tehneet.
Sinä et tiedä miehistä yhtään mitään!!
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Tuo on rankkaa ja tosi ikävää.
En katsellut ilahtuakseni vaan tulin todella surulliseksi ja olen huolissani.
Kävin palveluyksikössä viikolla ja yrittäkää jotenkin karttaa pyörätuolia ja rollaattoria, jos mahdollista.
Polvet pitäisi operoida. Jalat kantavat koko painoa. Elämänlaatu.
Ja Kelan kuntoutukseen, mars! Omatoimisuus o n säilytettävä! Miehet!
Vilma - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tuo on rankkaa ja tosi ikävää.
En katsellut ilahtuakseni vaan tulin todella surulliseksi ja olen huolissani.
Kävin palveluyksikössä viikolla ja yrittäkää jotenkin karttaa pyörätuolia ja rollaattoria, jos mahdollista.
Polvet pitäisi operoida. Jalat kantavat koko painoa. Elämänlaatu.
Ja Kelan kuntoutukseen, mars! Omatoimisuus o n säilytettävä! Miehet!
VilmaEi miehet tuommoisia harrasta, ne on varattu naisia varten. Ei työmies edes elä niin pitkään että joutuisi tuollaisiin palvelutaloihin rollaattorin kanssa. Hienompi väki siellä vaan viettää aikaansa.
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ei miehet tuommoisia harrasta, ne on varattu naisia varten. Ei työmies edes elä niin pitkään että joutuisi tuollaisiin palvelutaloihin rollaattorin kanssa. Hienompi väki siellä vaan viettää aikaansa.
19:47
Ei pidä paikkaansa.
Erehdyt.
Vilma - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
19:47
Ei pidä paikkaansa.
Erehdyt.
VilmaEn erehdy, olen oikeassa. Aina.
- Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Kyllä tiedän ja on minulla silmät päässäni. Suomalaisista miehistä valtaosa on ylipainoisia.
- Anonyymi00053UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Kyllä tiedän ja on minulla silmät päässäni. Suomalaisista miehistä valtaosa on ylipainoisia.
Onko joku erityinen syy rajata ylipaino vain miehiin? Minusta, kun tuntuu, että ylipaino-ongelma on vielä suurempi naisilla.
Huvittaa, kun itse puhun haluavani muutaman kilon pois, niin heti on joku ”kehopositiivinen” hämmästelemässä, että ”Eihän sinulla ole, mistä ottaa!”.
Uusi normaali ruumiinrakenne kun on sellainen hiukan plösö ja skrode luolamies, tai -nainen, kun itse ihannoin sporttista yleisurheilijamaista kroppaa. - Anonyymi00055UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Onko joku erityinen syy rajata ylipaino vain miehiin? Minusta, kun tuntuu, että ylipaino-ongelma on vielä suurempi naisilla.
Huvittaa, kun itse puhun haluavani muutaman kilon pois, niin heti on joku ”kehopositiivinen” hämmästelemässä, että ”Eihän sinulla ole, mistä ottaa!”.
Uusi normaali ruumiinrakenne kun on sellainen hiukan plösö ja skrode luolamies, tai -nainen, kun itse ihannoin sporttista yleisurheilijamaista kroppaa."Onko joku erityinen syy rajata ylipaino vain miehiin"
Koska tuossa puhuttiin miehistä.
"Minusta, kun tuntuu, että ylipaino-ongelma on vielä suurempi naisilla."
Miehissä on enemmän ylipainosia. Sinä et vin ilmeisesti näe sitä.
"Uusi normaali ruumiinrakenne kun on sellainen hiukan plösö ja skrode luolamies, tai -nainen, kun itse ihannoin sporttista yleisurheilijamaista kroppaa."
Saahan sitä olla, jos haluaa. Sinällään se ei tietenkään muille kuulu. Turhaa kuitenkaan sitten valitella, että on se painon alla mennyt polvet hajalle jne. - Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Näytä yksikin sellainen. Minä en näe naapurustossani yhtään ainoaa ylipainoista miestä, enkä ole nähnyt kadulla kävelijöissäkään sellaisia. Lihavia naisia kyllä näen usein.
- Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00058 kirjoitti:
Näytä yksikin sellainen. Minä en näe naapurustossani yhtään ainoaa ylipainoista miestä, enkä ole nähnyt kadulla kävelijöissäkään sellaisia. Lihavia naisia kyllä näen usein.
Sä asut sitten jossain, missä asuu se 28% suomen miehistä, jotka eivät ole ylipainoisia.
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
"Onko joku erityinen syy rajata ylipaino vain miehiin"
Koska tuossa puhuttiin miehistä.
"Minusta, kun tuntuu, että ylipaino-ongelma on vielä suurempi naisilla."
Miehissä on enemmän ylipainosia. Sinä et vin ilmeisesti näe sitä.
"Uusi normaali ruumiinrakenne kun on sellainen hiukan plösö ja skrode luolamies, tai -nainen, kun itse ihannoin sporttista yleisurheilijamaista kroppaa."
Saahan sitä olla, jos haluaa. Sinällään se ei tietenkään muille kuulu. Turhaa kuitenkaan sitten valitella, että on se painon alla mennyt polvet hajalle jne.Wikipedia on kanssasi eri mieltä: Naisissa on prosentuaalisesti enemmän lihavia.
- Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Ei miehet tuommoisia harrasta, ne on varattu naisia varten. Ei työmies edes elä niin pitkään että joutuisi tuollaisiin palvelutaloihin rollaattorin kanssa. Hienompi väki siellä vaan viettää aikaansa.
Rollaattorilla köpötteleekin tosi hienoa väkeä. Tunnen muutaman vanhan alkkiksen, jotka eivät juurikaan työeläkettä ole ansainneet, mutta saaneet niinkin hienon kulkupelin, johon tukeutua.
- Anonyymi00072UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Wikipedia on kanssasi eri mieltä: Naisissa on prosentuaalisesti enemmän lihavia.
Ei varmaasti kerro, ainakaan Suomen osalta. Miehissä on Suomessa enemmän ylipainoisia.
"Ylipaino (painoindeksi yli 25): Miehillä ylipaino on yleisempää kuin naisilla; esimerkiksi yli 30-vuotiaista miehistä noin 72 prosenttia ja naisista noin 64 prosenttia on ylipainoisia.".
Jos tarkoitat reilusti ylipainoisia (painoindeksi vähintään 30), niin heissä on Suomessa hieman enemmän naisia. Ero sukupuolten välillä on vain 3%. "Naisista noin 30 prosenttia ja miehistä noin 27 prosentia on reilusti ylipainoisia."
Kertomuksestasi päätellen elät siis jollain erikoisella alueella, jolla elävät kaikki Suomen ei ylipainoiset miehet ja reilusti ylipainoiset naiset, sulassa sovussa. Sinulla on mielenkiintoinen asuinalue. - Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
Ei varmaasti kerro, ainakaan Suomen osalta. Miehissä on Suomessa enemmän ylipainoisia.
"Ylipaino (painoindeksi yli 25): Miehillä ylipaino on yleisempää kuin naisilla; esimerkiksi yli 30-vuotiaista miehistä noin 72 prosenttia ja naisista noin 64 prosenttia on ylipainoisia.".
Jos tarkoitat reilusti ylipainoisia (painoindeksi vähintään 30), niin heissä on Suomessa hieman enemmän naisia. Ero sukupuolten välillä on vain 3%. "Naisista noin 30 prosenttia ja miehistä noin 27 prosentia on reilusti ylipainoisia."
Kertomuksestasi päätellen elät siis jollain erikoisella alueella, jolla elävät kaikki Suomen ei ylipainoiset miehet ja reilusti ylipainoiset naiset, sulassa sovussa. Sinulla on mielenkiintoinen asuinalue.Ylipainoisia=lihasmassaa. Reilusti ylipainoisa=läskikasoja.
- Anonyymi00074UUSI
Anonyymi00072 kirjoitti:
Kertomuksestasi päätellen elät siis jollain erikoisella alueella, jolla elävät kaikki Suomen ei ylipainoiset miehet ja reilusti ylipainoiset naiset, sulassa sovussa. Sinulla on mielenkiintoinen asuinalue.Eli naisissa on enemmän lihavia. Raavas duunari ilman vatsaa kuuluu tuohon ylipainoisten(bmi yli 25) joukkoon. Ei tarvitse miehellä kovin kummoista lihasmassaa, niin ylittyy.
- Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Menikö guben ragebaitti ihan tunteisiin? Täällä näkee, että siihen ei paljoa tarvita kaikkien kohdalla ja toiset ehkä vähän filmaa. Vielä psykedeelisempää
- Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Menikö guben ragebaitti ihan tunteisiin? Täällä näkee, että siihen ei paljoa tarvita kaikkien kohdalla ja toiset ehkä vähän filmaa. Vielä psykedeelisempää
7:46
Ja mitä tämä nyt sitten oli.
Havaintoni oli, että ksikenkroppaiset miehet kävelivät kehnosti.
Lonkka tai polvet voivat olla rikki ja kävely kivuliasta.
Mutta hoitakaa kroppaanne.
Vilma
Se miehet/naiset -kinaaminen on ajanhukkaa.
- Anonyymi00043UUSI
En ole kauheasti törmännyt tosiaan vanhanaikaisiin antiikki- ja taidesieluihin 🤔 Jos nyt ymmärrän tuon oikein.
Omalla kohdallani olen kyllä törmännyt samanhenkisiin miehiin aina silloin tällöin, mutta yleensä he ovat jo varattuja tai sitten kohtaaminen muutoin on epäotollinen millekään romanttiselle. Ehkä se vielä joskus osuu sitten omallekin kohdalle 😊
Aletheias- Anonyymi00084UUSI
Joo näin on gubbe eivät ne ikinä yön yli nuku
- Anonyymi00048UUSI
Käy katsomassa vanhainkodeista, siellä ne antiikkiset sielut ovat.
- Anonyymi00052UUSI
Ehkäpä sellaiset ovat hoidossa ?
- Anonyymi00083UUSI
Pakko oli kuitenkin yrittää panostaa palstaäijän kurrenttiin hittiketjuun. Sinä riität tjn. Hymähdys
- Anonyymi00056UUSI
Näinhän se aina on ollut, että ronkelit runkkaa.
Ihan pöljä sanonta tuo. Kyllä muuten runkataan parisuhteissakin - ja paljon.
-keinovaginamies-- Anonyymi00062UUSI
Tässä taannoin luin jonkun tutkimuksen siitä, miten usein suomalaiset harrastavat itsetyydytystä. Ikäiseni parisuhteessa olevat naiset harrastavat sitä keskimäärin 2-3 kertaa kuukaudessa ja sinkut ikäiseni naiset 1-2 kertaa viikossa. Kuulosti mielestäni aika vähältä.
Aletheias - Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00062 kirjoitti:
Tässä taannoin luin jonkun tutkimuksen siitä, miten usein suomalaiset harrastavat itsetyydytystä. Ikäiseni parisuhteessa olevat naiset harrastavat sitä keskimäärin 2-3 kertaa kuukaudessa ja sinkut ikäiseni naiset 1-2 kertaa viikossa. Kuulosti mielestäni aika vähältä.
AletheiasNiin niin,
Mutta toista se on meillä käsityöihmisillä jotka pidämme ranteemme kunnossa :))
Puhutaan myös ns. käsien voiteista, kun käsille on hommia ;)
-keinovaginamies- - Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00065 kirjoitti:
Niin niin,
Mutta toista se on meillä käsityöihmisillä jotka pidämme ranteemme kunnossa :))
Puhutaan myös ns. käsien voiteista, kun käsille on hommia ;)
-keinovaginamies-Niin, onhan ranteiden letkeys varmaan yksi positiivinen vaikutus 😁
Muita positiivisia vaikutuksia on vaikka miten paljon. Ilmaista hyvää oloa ja onnellisuutta esimerkiksi 🤗 Sitähän erittyy ihmiseen vaikka mitä dopamiineja ja serotoniineja..
Aletheias - Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00067 kirjoitti:
Niin, onhan ranteiden letkeys varmaan yksi positiivinen vaikutus 😁
Muita positiivisia vaikutuksia on vaikka miten paljon. Ilmaista hyvää oloa ja onnellisuutta esimerkiksi 🤗 Sitähän erittyy ihmiseen vaikka mitä dopamiineja ja serotoniineja..
AletheiasSinähän olet ytimessä.
Ihmisen ydin on siinä keskipaikkeilla, kun ylös-alas -suunnassa mitataan :))
-keinovaginamies-
- Anonyymi00059UUSI
Jos muuten on antiikkinen taiteilijasielu, niin onko silloin seittiä silmissä ja aamuvirtsa tuoksuu musteelle?
-keinovaginamies- - Anonyymi00075UUSI
Osin höpöhöä aloitus, tuo samansieluisuus on alle 50%,eli ei se riitä, olemus ja ulkonäkö pitää mätsätä. Joten ei ole helppoa....
- Anonyymi00077UUSI
Mutta elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa, kun ei enää ole mitään tarvetta enää koskaan löytää ketään!
- Anonyymi00076UUSI
Harrastusten parista saattais löytyä jos harrastaa sellaista missä on vähän porukkaa mutta vaatii taitoa ja oppimista jopa pientä kilpailua.Teen välillä kupari töitä nyt olen tauolla kaksi kohdetta on puolivalmiina en ole vielä laittanut päätökseen tuleeko niistä samanlaisia vai muokkaan ko siksi tuumaus tauko välillä lyhyesti joskus pitenee.
- Anonyymi00078UUSI
Itse sanoisin, että AP:a on yleisesti ottaen ’vaikea yhtälö’ näpeissään. Esimerkiksi itselle antiikki- tai krääsäharrastis on välitön Turn-Off….
- Anonyymi00082UUSI
No voi juku aapeeäijä, sinähän ilmoittaudut toiseen ensipuheilla alttarille ohjelmaan sit
- Anonyymi00079UUSI
Varmaan ihan sama minkä lajin samanhenkistä ihmistä etsii, niin aina on vaikeaa. Kun ei se pelkästään riitä.
Jotkut ovat parempia sopeutumaan ja muokkaantumaan kumppanin tarpeisiin kuin toiset. (Yyh.. 🤢)
Nöf 🐷- Anonyymi00081UUSI
Todella kekseliästä aapeeäijä luoda useita alter eroja emojeilla tai hymiöillä (notorious :/ -fiasko mm) , joilla ei ole oikein mitään sanottavaa, mutta ketjun täyttöhän on tärkeintä
- Anonyymi00085UUSI
Vaikea löytää ylipäätään arvomaailmaltaan samanlaista kumppania.
- Anonyymi00088UUSI
No sama... On vaikeaa löytää nainen, joka on kiinnostunut itsensä kehittämisestä ja toisaalta on sellainen maanläheinen. Ja päälle vielä kemiat kohtais.
- Anonyymi00095UUSI
Täällä on varmaan joku kalanperkaaja.
Ruotii onko palstaäijä tai gubbe jotakin...
Tosi rasittava kirjoittaja.
Mukanäppärä. Pyh.
Vilma
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3681621- 1141246
- 1291181
- 1401020
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh25914- 111842
- 46553
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i112527Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.128511- 18500