Vapaa kuvaus

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Tulikärpästen polku-julkistamistilaisuus 7/05, klo 12:00 Kulttuurikulmassa, Liisankatu 19, Helsinki. Tervetuloa!

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

202

Kommenttia

6071

1. Alajuoksulla paistaa aurinko, nyt jo puidenlatvojen yläpuolella ja sunnuntaiaamu on levollinen ja verkkaisa, kuten vanhusten elämään kuuluukin.

Pyykkiä koneessa pesutuvalla saunarakennuksessa, termoskannullinen kahvia keittiössä ja harakat ja naakat hyppivät pihalla, lumet ovat lähteneet jo melkein kokonaan ja sää on ihan keväinen. Jäälle olen lähdössä kävelemään piene lenkin rannan tuntumassa, kunhan aurinko on korkeimmillaan, koska tätä menoa alkaa virtakohta kauempana saarien tuntumassa avautua pian ja sitten sinne tulevat ne joutsenet pesimään...

Arki ja arjen puuhat ovat lähes samat kaikille ikäisillemme, riippuen tietenkin kunnosta ja perheen koosta. Eipä tässä meillekään mitään uutta ja mullistavaa ole tapahtunut, rutiinit istuvat tiukasti ja aamuisin on usein se tunne että miksi yleensäkään noususisin enää sängystä, kun kaikki oleellinen on jo tehty.

Toissapäivänä olin kylässä tyttären luona ja kommentoin että minulle on ehdotettu että perustaisin oman yrityksen, kun kirjailijavierailujen palkkioiden tilitys yksityishenkilölle on monimutkaista ja palkkiot jäävät usein saamatta, samoin matkakorvaukset.
    Laiskastihan minä vierailen, mutta useimmat omakustannekirjailijat ovat perustaneet oman yrityksen, juuri käytännön syistä, vaikka ei siellä montaa äyriä liikkuisikaan. Tytär oli eri mieltä sanoi että älä edes ajattele sellaista, sinun iässäsi, nauti vain siitä ettei ole velvollisuuksia , mutta tyttärenpoika oli eri mieltä, hän sanoi että ihan hyvä idea.

Onhan minunkin elämäni hidastunut ihan viime vuosienkin aikana, mutta liikuntarajoitteita ei ole ja muisti pelaa, ainoa mikä vaivaa on lonkan nivel joka aika ajoittain muistuttaa minua siitä että näilläkin jaloilla on taaperrettu sekä ylä-että alamäkiä. Saan olla kiitolline siitä, että kroppa toimii, aistit toimivat ja nuppikin vielä kohtalaisen kirkas.

Kyllä minä luen aina nojatuolin pakinat ensimmäisenä aamukahvin kanssa, monta hyvää kirjoittajaa, monta hyvää ajatusta ja mietteitä, jatka toki Hil-la joka aamuisia päivityksiäsi, samoin kaikki muutkin.
    Minulla on hieman eri filosofia näistä aloituksista, HIl-la, katson että aloitus, etenkin tällainen joka on ollut niin monta vuotta vakio palstalla kaipaa keveällä kädellä "paimentamista" tai ainakin aloittajan aktiivista osallistumista keskusteluun. Se siivittää keskustelua, antaa ryhtiä ja yhteisöllisyyttä keskusteluun.
    Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa,
    P.
  2. Ainoa hyvä puoli Trumpissa on että sitä ei voi valita uudelleen. Ellei se nyt mene ja kumoa perustuslakia ja huudata itseään elinaikaiseksi diktaattoriksi. Ryöstöparonien paluu USA:n politiikkaan, muistuttaa 1800-luvun loppupuolta, 1900-luvun alkua. kunnen Rooseveltin New Deal pani niille luun kurkkuun. Mistähän löytyisi sellainen uusi demokraatti joka ottaisi tosissaan mittaa näistä söyhkeistä suunsoittajista?
    DN: kolumnisti kirjoitti "Onko demokratia ainoastaan parenteesi historiassa?"
    Trump uhkaa Eurooppaa lännestä, Putin idästä olemme puun ja kuoren välissä.