Ultraäänellä tai käsi-instrumenteilla.
Miten tuntuikin niin kivuliaalta.
Hammaskiven poiston tekee vain ammattilainen
Kyllä tämä ikä varmasti vaikuttaa
Ikenet vetäytyy ja mitä kaikkea tapahtuu.
Yksi hammas otetaan pois.
Sain ajan helmikuulle.
Suuhygienistillä käynti tänään
53
579
Vastaukset
Tilasin toissapäivänä netistä hammashoitokitin miehelle joululahjaksi. Siihen kuuluu ulltraäänirapsuttaja, peili jne. kunhan saamme sen voin kertoa miten se toimii kotikäytössä.
Jos se toimii hyvin ja ja hammaskivi etc. lähtevät kivuttomasti itse rapsuttaen niin säästöhän on tosi suuri.Minä en uskaltaisi rapsutella hammaskiveä pois, koska jokin pöpö saattaa livahtaa herkästi suuhun tai jopa verenkiertoon.
- Anonyymi00013
Huhhuhh! Kaikkea sitä kuulee, kas kun et tilannut hampaiden paikkaussettiä. Voi tulla säästö hoitokuluissa tosi kalliiksi ja jopa kohtalokkaaksi.
- Anonyymi00027
Miten se nyt toimii?
Anonyymi00027 kirjoitti:
Miten se nyt toimii?
Mies laittoi latinkiin, mutta ei ole vielä kokeillut, Minä käytän aamuin illoin vettä ruiskuttavaa (water pik-tyyppistä) aparaattia joka huuhtoo hampaat hyvin ja se tuntuu miellyttävältä, raikastaa ja kosteuttaa. Yritän hoitaa hampaitani, koska minulla on melkein kaikki vielä jäljellä ja etenkin alarivissä kokonainen rivistö paikkaamattomia omia hampaita. Ylhäällä ja takahampaissa on enemmän paikattuja.
- Anonyymi00028
Paloma.se01 kirjoitti:
Mies laittoi latinkiin, mutta ei ole vielä kokeillut, Minä käytän aamuin illoin vettä ruiskuttavaa (water pik-tyyppistä) aparaattia joka huuhtoo hampaat hyvin ja se tuntuu miellyttävältä, raikastaa ja kosteuttaa. Yritän hoitaa hampaitani, koska minulla on melkein kaikki vielä jäljellä ja etenkin alarivissä kokonainen rivistö paikkaamattomia omia hampaita. Ylhäällä ja takahampaissa on enemmän paikattuja.
"Unohda vesihuuhtelu
Kun hampaat on harjattu, tahna syljetään pois eikä suuta huuhdella, Bjondahl kertoo.
Tällöin tahnan jämiä jää suuhun juuri sen verran, että se vahvistaa kiillettä, mutta jäämistä ei ole nieltäessäkään haittaa." - Anonyymi00029
Paloma.se01 kirjoitti:
Sähköhammasharjan ainutlaatuisen pyöreän harjaspään hellävarainen mikrovärähtely antaa ammattimaisen puhtaan tunteen joka päivä.
Älykäs paineentunnistin auttaa harjaamaan oikealla paineella, ei liian kovaa eikä liian varovasti.
Näin pystyt suojaamaan ikeniäsi ja saavuttamaan äärimmäisen puhtauden. Tekoälyavusteinen harjaustunnistin tunnistaa harjaustyylisi ja ohjaa sinua harjaamaan paremmin joka päivä.
Pitääkö sähköhammasharjan olla tuollainen, että plakkia ei tulee?
En ole koskaan kokeillut sähköhammasharjaa
Miten ihmeessä sitä osaa käyttää?
Melko kalliskin.
Lähes 200€ - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
"Unohda vesihuuhtelu
Kun hampaat on harjattu, tahna syljetään pois eikä suuta huuhdella, Bjondahl kertoo.
Tällöin tahnan jämiä jää suuhun juuri sen verran, että se vahvistaa kiillettä, mutta jäämistä ei ole nieltäessäkään haittaa."Kuka Bjondahl?
Onko kiillettä vielä hampaissa 80 vuotiaana?
En ymmärrä koko juttua Anonyymi00029 kirjoitti:
Sähköhammasharjan ainutlaatuisen pyöreän harjaspään hellävarainen mikrovärähtely antaa ammattimaisen puhtaan tunteen joka päivä.
Älykäs paineentunnistin auttaa harjaamaan oikealla paineella, ei liian kovaa eikä liian varovasti.
Näin pystyt suojaamaan ikeniäsi ja saavuttamaan äärimmäisen puhtauden. Tekoälyavusteinen harjaustunnistin tunnistaa harjaustyylisi ja ohjaa sinua harjaamaan paremmin joka päivä.
Pitääkö sähköhammasharjan olla tuollainen, että plakkia ei tulee?
En ole koskaan kokeillut sähköhammasharjaa
Miten ihmeessä sitä osaa käyttää?
Melko kalliskin.
Lähes 200€Olen käyttänyt sähköhammasharjaa jo kauan, mutta nyt olisi ehkä aika jop vaihtaa uudempaan jossa on enemmän hienouksia. Plakkia tulee joka tapauksessa, jos on tullakseen, sitä ei edes sähköhammasharja ehkäise. Hammashoiturini sanoi että se on geneettistä: toisille tulee ja toisille ei. Minä en oikein usko tuohon, luulen että se geneettisyys mahtaa olla korvien välissä: jotkut hoitavat paremmin hampaitaan toiset ei.
- Anonyymi00031
Paloma.se01 kirjoitti:
Olen käyttänyt sähköhammasharjaa jo kauan, mutta nyt olisi ehkä aika jop vaihtaa uudempaan jossa on enemmän hienouksia. Plakkia tulee joka tapauksessa, jos on tullakseen, sitä ei edes sähköhammasharja ehkäise. Hammashoiturini sanoi että se on geneettistä: toisille tulee ja toisille ei. Minä en oikein usko tuohon, luulen että se geneettisyys mahtaa olla korvien välissä: jotkut hoitavat paremmin hampaitaan toiset ei.
Kiitos selventävästä vastauksesta.
Itsekin uskon, että hampaiden hoidossa olet itse avainasemassa. - Anonyymi00032
Paloma.se01 kirjoitti:
Mies laittoi latinkiin, siis mihin?
- Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kuka Bjondahl?
Onko kiillettä vielä hampaissa 80 vuotiaana?
En ymmärrä koko juttuaAnteeksi, unohtui linkki eli kyyseessä oli hammaslääkärin neuvot
https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000008525330.html - Anonyymi00038
Miten se toimii siellä kotikäytössä?
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miten se toimii siellä kotikäytössä?
Mies ei ole vielä käyttänyt ja minä haluan odottaa että hän testaa ensin. Olen enemmän ienarka.
- Anonyymi00039
Paloma.se01 kirjoitti:
Mies ei ole vielä käyttänyt ja minä haluan odottaa että hän testaa ensin. Olen enemmän ienarka.
no jopas nyt jotakin...
- Anonyymi00042
Paloma.se01 kirjoitti:
Miten se hammaskiven poisto siellä onnistuu uudella lelulla?
Lupasit kertoa meille. - Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
Miten se hammaskiven poisto siellä onnistuu uudella lelulla?
Lupasit kertoa meille.Täälläkin odotellaan käyttökokemusta, ja mikä laite se on?
- Anonyymi00001
Suuhygienistikäyntini terveyskeskuksen hammaspolilla kesällä maksoi
muistaakseni 28 euroa. - Anonyymi00002
Eniten pöpöjä on ihmisellä suussa. Sairauksieni takia joudun ottamaan
kaksi antibioottia tuntia ennen suuhygienistin toimenpiteitä,
siltä varalta, että bakteereja menee verenkiertoon ja esim. sitä myötä
sydämeen.- Anonyymi00003
Hammaskiveä ei voi puhdistaa kotikonstein. Hammaskiven poisto on tehtävä säännöllisesti suuhygienistin tai hammaslääkärin vastaanotolla, eikä sitä saa yrittää ottaa itse pois.
- Anonyymi00004
Sama minulla! Tehokkaat antibiootit ennen toimenpiteitä, koskee myös hammaskiven poistoa ja puhdistuksia. Hammaslääkäri tekee toimenpiteet.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sama minulla! Tehokkaat antibiootit ennen toimenpiteitä, koskee myös hammaskiven poistoa ja puhdistuksia. Hammaslääkäri tekee toimenpiteet.
Yleisterveys: Hoitamaton parodontiitti voi pahentaa yleissairauksia, kuten diabetesta, ja lisätä riskiä sydän- ja aivoinfarkteille.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Yleisterveys: Hoitamaton parodontiitti voi pahentaa yleissairauksia, kuten diabetesta, ja lisätä riskiä sydän- ja aivoinfarkteille.
Niin? Olen perusterve mutta silti pitää ottaa antibioottisuojaus ennen hammaskiven poistoa. Siinä voi joutua bakteereita verenkiertoon ja sydämeen. Sitten enää olekaan terve.
Valuvika. Oliko sulla muuta? - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Niin? Olen perusterve mutta silti pitää ottaa antibioottisuojaus ennen hammaskiven poistoa. Siinä voi joutua bakteereita verenkiertoon ja sydämeen. Sitten enää olekaan terve.
Valuvika. Oliko sulla muuta?Ei minulle puhuttu antibioottisuojasta mitään, eikä siis annettu.
Olen perusterve - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei minulle puhuttu antibioottisuojasta mitään, eikä siis annettu.
Olen perusterveEnpä ole koskaan kuullut et antibiootteja pitäis terveen ottaa hammaskiven poistoon, ovat kyllä raaputelleet noin vain aina. Ja itsekin olen helpoista paikoista raaputellut, kuten etuhampaista, miksei muka sitä saisi tehdä?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Enpä ole koskaan kuullut et antibiootteja pitäis terveen ottaa hammaskiven poistoon, ovat kyllä raaputelleet noin vain aina. Ja itsekin olen helpoista paikoista raaputellut, kuten etuhampaista, miksei muka sitä saisi tehdä?
Ei siellä suuhygienistin luona mitään raaputeltu.
Tämä laite oli käytössä
Ultraääni hammaskiven poisto tarkoittaa hammaskiven (kovettuneen plakin) tehokasta ja hellävaraista poistamista hampaiden pinnalta, käyttämällä korkeataajuista värähtelyä ja vesisuihkua, joka hajottaa hammaskiven palasiksi. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tämä laite oli käytössä
Ultraääni hammaskiven poisto tarkoittaa hammaskiven (kovettuneen plakin) tehokasta ja hellävaraista poistamista hampaiden pinnalta, käyttämällä korkeataajuista värähtelyä ja vesisuihkua, joka hajottaa hammaskiven palasiksi.Mutta antibiootteja muka pakko ottaa?
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tämä laite oli käytössä
Ultraääni hammaskiven poisto tarkoittaa hammaskiven (kovettuneen plakin) tehokasta ja hellävaraista poistamista hampaiden pinnalta, käyttämällä korkeataajuista värähtelyä ja vesisuihkua, joka hajottaa hammaskiven palasiksi.Sekä että oli mun kohdalla.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei minulle puhuttu antibioottisuojasta mitään, eikä siis annettu.
Olen perusterveMeinaatko, että kardiologi olisi ihan osaamaton ja mistään tietämättömänä tuollaisen ohjeistuksen laittanut? Huvikseen? Kouluttamattomuuttaan?
Mutta eipä näitä tarvitse sivullisille selitellä. - Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
Valuvika. Oliko sulla muuta?Milloin antibioottia ei yleensä tarvita?
Rutiininomainen hammaskiven poisto, jossa ei ole merkittävää verenvuotoa tai tulehdusta, ei vaadi antibiootteja. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Milloin antibioottia ei yleensä tarvita?
Rutiininomainen hammaskiven poisto, jossa ei ole merkittävää verenvuotoa tai tulehdusta, ei vaadi antibiootteja.Milloin antibioottia saatetaan tarvita?
Profylaksia (ennaltaehkäisy): Jos sinulla on sydänläppävikoja, tekoläppiä, sydämensiirto tai aiemmin sairastettu endokardiitti (sydämen sisäkalvon tulehdus).Milloin antibioottia saatetaan tarvita? - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Meinaatko, että kardiologi olisi ihan osaamaton ja mistään tietämättömänä tuollaisen ohjeistuksen laittanut? Huvikseen? Kouluttamattomuuttaan?
Mutta eipä näitä tarvitse sivullisille selitellä.Kyllä palstalla nämä asiat paremmin tiedetään! Kardiologi, mikä sekin on? Ei semmosia olekaan. Kardaaniakseli on.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kyllä palstalla nämä asiat paremmin tiedetään! Kardiologi, mikä sekin on? Ei semmosia olekaan. Kardaaniakseli on.
Joo ja itse osataan tehdä hammaslääkärinkin hommat, säästyy rahaa.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kiitos illan parhaista nauruista! Hyvää Joulua kaikille!
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Muuten apteekista voi ostaa hampaan itsepaikkausainetta, tämä ei ole vitsi....
- Anonyymi00018
Repien ja raastaen teki metallikoukulla Haagassa, käydessäni hammaslääkärissä.
- Anonyymi00022
Pois ottivat, ja puhdasta tuli.
- Anonyymi00023
Niin se tehdään. Ikenet on arat, se tuntuu raastavalta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin se tehdään. Ikenet on arat, se tuntuu raastavalta.
Kunnalliselta suuhygienistiltä tuli lasku.
65€ hinta.
Eräpäivä 20.01.2026
Kun nyt eläkkeet nousee, niin hyvinhän tuon maksaa. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kunnalliselta suuhygienistiltä tuli lasku.
65€ hinta.
Eräpäivä 20.01.2026
Kun nyt eläkkeet nousee, niin hyvinhän tuon maksaa.shhhh...ei saa sanoa et asiat on ok, tai hyvin, palstan hallitushaukkujat alkaa täriseen....
Kerran vuodessa käyn hammashygienistillä poistattamassa hammaskiven.
Ei satu, ei tarvita antibiootteja, noin puolen tunnin homma,
Juuri tänään ajattelin, että pitää tilata aika ensi viikolla.
Hinnat lienee nousseet julkisella puolellakin,
Väinöllekin pitää kevään mittaan tilata hammashoito.- Anonyymi00025
Sattui minulla kovasti, kun oli 5 ientaskua.
Ne ovat tosi arat.
Sähköhammasharja olisi suositeltava.
Ei ole koskaan ollut kuin ihan tavallinen harja.
Olisin ostanut tai tilannut netistä suosituksen mukaisen sähköhammasharjan.
Ihan uusinta uutta.
Kaupoista ja varastoista oli loppunut.
Olisikohan jouluna tilattu juuri niitä.
Vuoden kuluttua uusi käynti ja helmikuussa hammaskääkäi ottaa hampaan pois..
Ikävä juttu, kun on melko edessä. Anonyymi00025 kirjoitti:
Sattui minulla kovasti, kun oli 5 ientaskua.
Ne ovat tosi arat.
Sähköhammasharja olisi suositeltava.
Ei ole koskaan ollut kuin ihan tavallinen harja.
Olisin ostanut tai tilannut netistä suosituksen mukaisen sähköhammasharjan.
Ihan uusinta uutta.
Kaupoista ja varastoista oli loppunut.
Olisikohan jouluna tilattu juuri niitä.
Vuoden kuluttua uusi käynti ja helmikuussa hammaskääkäi ottaa hampaan pois..
Ikävä juttu, kun on melko edessä.Kävin myös hammaslääkärissä viime talvena.
Yhden hampaan kanssa oli vaihtoehtoina juurihoito tai poisto.
Päädyin poistoon. Takahammas, ei poistosta mitään haittaa ole ollut.
Kyllä minullekin on sähköhammasharjaa suositeltu, tavallinen on käytössä.
Käytän parodontax-hammastahnaa,
Minulla on ylhäällä proteesi, joten alahampaita yritän suojella, etten niitä kaikkia menettäisi.
- Anonyymi00034
Mulle ei tullut hammaskiveä lainkaan paitsi jonkun aikaa vaihdevuosien aikana. Mikä lie oikku. Mutta sen sijaan tulee ientaskuja kun hampaita on rivin välistä pois niin kuulemma alkavat liikua sivusuuntaan ja ien irtoaa hampaan pinnasta eikä enää suojaa tiiviisti ruantähteiden kertymistä taskuihin. Nämä käyn putsauttamassa puolen vuoden välein. Joskus yksittäistä nurkkaa pikkusen jotain kapsuttaa piikillä.
Sähköhammasharjalla olen pessyt ainakin 10 v. ja kaikki hammasväliharjakoot käytössä.- Anonyymi00035
Ostin ensimmäistä kertaa sähköhammasharjan. Avasin paketin ja olen ymmälläni.
Miten ihmeessä lataan tuon harjan?
Pitääkö olla vielä jokin muuntaja tai jokin johon laitan harjan johdon kiinni.
Ja sitten pistokkeeseen.
Taisi jäädä kaappiin tuo ostos - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Ostin ensimmäistä kertaa sähköhammasharjan. Avasin paketin ja olen ymmälläni.
Miten ihmeessä lataan tuon harjan?
Pitääkö olla vielä jokin muuntaja tai jokin johon laitan harjan johdon kiinni.
Ja sitten pistokkeeseen.
Taisi jäädä kaappiin tuo ostosLähdetäämpä tutkimaan:
Onko johtoa missään? Miten harja pysyy pystyssä jos siinä ei ole mitään telinettä? Katsoitko käykö patterilla? - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Lähdetäämpä tutkimaan:
Onko johtoa missään? Miten harja pysyy pystyssä jos siinä ei ole mitään telinettä? Katsoitko käykö patterilla?Kiitos kun otit kantaa.
Teline on ja siinä on johto kiinni. Se ei käy koskettimeen.
Se taikasana on adapteri
Ostin sen tokmannilta tänään.
Nyt adapteri on seinäpistorasiassa ja siinä kiinni johdon pää.
Ja lataa
Tänään tilasin ajan suuhygienistille. Sain vasta 17.4.
Systeemi oli sen verran muuttunut, että eivät suoraan vastanneet puhelimeen, vaan soittopyyntöön.
Aika pian kuitenkin soittivat.- Anonyymi00040
En ole lukenut läpi kaikkea.
Olen käyttänyt kielenpuhdistajaa, sillä saa kielen puhtaaksi, vetää ja huuhtoo aina käytön jälkeen. Siisti kieli, kiva mennä hammaslääkäriin. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
En ole lukenut läpi kaikkea.
Olen käyttänyt kielenpuhdistajaa, sillä saa kielen puhtaaksi, vetää ja huuhtoo aina käytön jälkeen. Siisti kieli, kiva mennä hammaslääkäriin.Parhaan mahdollisen hammashoidon sain Turengissa, missä
oli todella ammattilainen tekemässä työtään. Hän rapsutti joka-
ikisen hampaan erikseen ja otti hammaskiven pois. Sitten hän
kävi läpi koko kaluston hammaslangan avulla. Poleerasi hampaat
niin huolellisesti, että tuntui kuin olisin saanut aivan uudet hampaat!
Toimenpide kesti noin tunnin verran.
Sellaista aikaa ei kukaan muu hammashygienisti ole ikinä hampailleni
antanut. Viime syksynä oli kutsussa ilmoitus, että aikaa on varattu
50 minuuttia, aikaa kului 15 minuuttia, mutta maksoi arvioidun ajan
mukaan. - Nyt on perjantaina aika hammashygienistille ja olen varautunut
siihn, että vaadin tällä kertaa enemmän, kuin sormen kiertämään hampaitteni
ympäri ja lasku kouraan. - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Parhaan mahdollisen hammashoidon sain Turengissa, missä
oli todella ammattilainen tekemässä työtään. Hän rapsutti joka-
ikisen hampaan erikseen ja otti hammaskiven pois. Sitten hän
kävi läpi koko kaluston hammaslangan avulla. Poleerasi hampaat
niin huolellisesti, että tuntui kuin olisin saanut aivan uudet hampaat!
Toimenpide kesti noin tunnin verran.
Sellaista aikaa ei kukaan muu hammashygienisti ole ikinä hampailleni
antanut. Viime syksynä oli kutsussa ilmoitus, että aikaa on varattu
50 minuuttia, aikaa kului 15 minuuttia, mutta maksoi arvioidun ajan
mukaan. - Nyt on perjantaina aika hammashygienistille ja olen varautunut
siihn, että vaadin tällä kertaa enemmän, kuin sormen kiertämään hampaitteni
ympäri ja lasku kouraan.EIkö kannattaisi mennä sitten Turenkiin hammashoitoon? :)
- Anonyymi00045
Toissapäivänä poistivat rikkinäisen , olen kurlannut Finlandialla ja oluella :-)
Gubbe 76
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1334705Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa703310"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1053185Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma392631Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.282312- 1131608
- 491136
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3391127- 49872
Mitä luulet mies
Olisko tämä mun mustasukkaisuus iso ongelma meidän suhteessa? Tiedän, että se ei ole hyvä asia, mutta tykkään susta niin55691